Гърция пропусна плащане за МВФ, заговори се за предсрочни избори

Гърция пропусна плащане за МВФ, заговори се за предсрочни избори

© Reuters



Гърция забави плащането на дълга си към МВФ, което трябваше да бъде завършено днес, а заместник-министър посочи, че Атина може да прибегне до предварителни избори в опит да сложи край на неуспешните преговори с кредиторите на страната, съобщава "Ройтерс".


Европейските акции поевтиняха, а доходността по гръцките облигации скочи след като беше обявено решението на правителството. Атина отложи плащането на 300 милиона евро. "Ройтерс" посочва, че това е неочакван ход, но не и знак за формален фалит.


Решението за това е било взето вчера, часове след като Алексис Ципрас разгледа предложението на реформи на кредиторите, което включва повишаване на данъци, приватизация и реформи на пенсионната система.




Целта на предложенията е да внесат свежи средства в бюджета, но бяха посрещната "на нож" от управляващата партия СИРИЗА. Провеждането на нови избори може да е от полза за получаването на още легитимност, която да позволи вземането на решение по тези предложения.


Ако до края на юни не бъде сключено споразумение за финансиране, Гърция изглежда изправена пред сигурен фалит, което изправя еврозоната пред неизвестен сценарий и проправя път за  напускането на единната валута от Атина.


"Кредиторите искат да наложат тежки мерки. Ако не се откажат от този пакет на изнудване, правителството ще трябва да потърси алтернативно решение, избори ", заяви заместник-министърът на социалната политика Димитрис Стратулис пред "Антена".


Икономическият министър Йоргос Статакис заяви, че последното предложение не е приемливо, но подчерта, че правителството не иска да напуска еврозоната. "Нашето правителство има за задача да остане в еврозоната и да постигне по-добро споразумение… ще опитваме да променим условията на споразумението с европейските ни партньори", каза той пред радио Би Би Си.


В сряда Ципрас посочи, че Атина ще изплати дължимата днес сума, но по-късно правителството смени това си решение и обяви, че ще направи плащане на общо 1.6 милиарда евро дълг в края на месец юни.


Гърция за първи път отлага плащането на дълг от началото на спасителната си програма. Стратулис коментира, че това решение е инструмент за натиск в преговорите. "Правителството иска да демонстрира, че иска да изчака и да види как кредиторите ще приемат това и дали ще се откажат от своите неразумни, нечовешки и колониалистки предложения", каза той.


Източник на "Ройтерс" в ЕС коментира, че Ципрас може да се върне в Брюксел за продължаване на преговорите още днес, заедно с представители на МВФ и ЕЦБ. 

Коментари (120)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на hmc12310991
    hmc12310991
    Рейтинг: 426 Неутрално

    Доста бързо се изпонасиризиха..

  2. 2 Профил на АзКлавдия
    АзКлавдия
    Рейтинг: 3476 Любопитно

    "може да прибегне до предварителни избори в опит да сложи край на неуспешните преговори с кредиторите на страната," - Какво означава това? С какво изборите ще сложат край на преговорите? Могат да сменят преговарящите, евентуално (нов министър), но край на преговорите?

    Доброто е заразно
  3. 3 Профил на brutester
    brutester
    Рейтинг: 560 Любопитно

    До коментар [#1] от "hmc12310991":

    Според мен искат на избори, защото тепърва предстои изпонасиризването...

    <-- Пътен знак Г1: Движение само направо след знака
  4. 4 Профил на bat_plamen
    bat_plamen
    Рейтинг: 4038 Любопитно

    Византийските номера край нямат!То бива,то може ,ама чак пък толкова?!

  5. 5 Профил на theanalyser
    theanalyser
    Рейтинг: 1316 Неутрално

    Е гати и смотаняците, ми нали уж затова ги правихте предишните избори.
    Само ще си играем на пре... другарче.
    Лошото е, че и нас ще удари задаващата се вълна...

  6. 6 Профил на Ватник
    Ватник
    Рейтинг: 400 Неутрално

    И на мен узото ми свърши. Абе мъка.

    Every cradle is a grave.
  7. 7 Профил на today
    today
    Рейтинг: 920 Неутрално

    На цоцалистите проблема им открай време е когато свършат чуждите пари. За пореден път се доказаха, че не стават за нищо.

    Борбата с корупцията в България е като риболова по Discovery. Хващат ги, показват ги, и ги пускат!
  8. 8 Профил на 'ΕΡΕΒΟΣ
    'ΕΡΕΒΟΣ
    Рейтинг: 3820 Неутрално

    ''Атина отложи плащането на 300 милиона евро. "Ройтерс" посочва, че това е неочакван ход, но не и знак за формален фалит''

    На преговори....като на война !

    Не се родих Грък по собствено желание.Просто имах късмет ! За един Грък граница е само Хоризонта !
  9. 9 Профил на АзКлавдия
    АзКлавдия
    Рейтинг: 3476 Любопитно

    [quote#5:"theanalyser"]Лошото е, че и нас ще удари задаващата се вълна...[/quote]
    Коя вълна? На СИРИЗА? Със светлата личност Велизарчо Йенчев начело?
    Не ми се вярва хич.

    Доброто е заразно
  10. 10 Профил на edin drug
    edin drug
    Рейтинг: 2188 Неутрално

    само знам ,че следващите 100 години пенсията няма да им стане пак нито 2000 ,нито 1000 евра ,а имотите само ще падат .

  11. 11 Профил на 1_bulgarin
    1_bulgarin
    Рейтинг: 438 Неутрално

    Много пъти писах ,че Гърция няма да получи и лев докато не се падне Сириза или докато не клекне .....няма полезен ход. Сега вече Сириза действува тясно партийно. Ако клекне на ЕК престава да е фактор в Гърция.....Все едно Б.Б. да се прегръща с Местан на митинг на Орлов мост... Ако подадат оставка поне ще запазят облика си на борци с империализма ,фашизма и като опозиция пак ще искат репарации от Германия. Но поне ще ги има....Но пак казвам без да клекнат /балкански стандарт/ гърците лев няма да видят....в

  12. 12 Профил на theanalyser
    theanalyser
    Рейтинг: 1316 Неутрално

    До коментар № 9 от "dogwoman":
    България и Гърция са съседи, нали.
    За инвестициите ли да говорим или за банките. Или за туризма...

  13. 13 Профил на EU defender
    EU defender
    Рейтинг: 1964 Неутрално

    Трите водки, некадърнико, нали не били фалирали бе?

    The best way to predict the future is to invent it.
  14. 14 Профил на majorman
    majorman
    Рейтинг: 937 Весело

    [quote#0:"Статията"]Стратулис коментира, че това решение е инструмент за натиск в преговорите. [/quote]

    Натиск? Ха! Министърът на Марксизма на Гърция ще ме скъса от смях! За пръв път виждам кредитополучател със забавено плащане да поставя условия на кредитора! Гърция няма карти, с които да блъфира. Време е да изгонят г-н Факис и другите некадърни, но нагли комунета в Северна Корея!

    We are just a war away from Amerikhastan/ When God versus God;the undoing of man
  15. 15 Профил на grajdanin1
    grajdanin1
    Рейтинг: 604 Неутрално

    До коментар [#2] от "dogwoman":

    "може да прибегне до предварителни избори в опит да сложи край на неуспешните преговори с кредиторите на страната," - Какво означава това? С какво изборите ще сложат край на преговорите?"

    Това означава следното - идва нов кабинет и казва "не ме интересува какви договори е подписвала Гърция преди нас, ние не се чувстваме обвързани с тях, започваме отначало"
    Изглежда, че това е гръцкият стил на преговори.

  16. 16 Профил на 1_bulgarin
    1_bulgarin
    Рейтинг: 438 Неутрално

    До коментар [#1] от "hmc12310991":
    Съгласен . Приноса на гърците избирайки Сириза е новият международен термин "насиризване". Което е близко до наш термин смързан с памперси...........

  17. 17 Профил на vagabond66
    vagabond66
    Рейтинг: 1220 Весело

    "Сириза" обеща да не плаща дълговете и си изпълнява обещанията!
    Не виждам нищо, за което да са излъгали !
    Ако някоя партия, обещае да изплаща въпросните "заеми", да вземе да спечелим изборите или да вземе да изплаща въпросните суми още преди да е спечелила!
    Чудеса не очаквам!

  18. 18 Профил на Депутат 241
    Депутат 241
    Рейтинг: 2811 Неутрално

    Тасос, Самотраки и Лесбос съм си ги заплюл. За останалите острови претенции нямам...

    “Комунизмът е философия на провала, вяра в невежеството, евангелие на завистта.” сър Уинстън Чърчил
  19. 19 Профил на АзКлавдия
    АзКлавдия
    Рейтинг: 3476 Неутрално

    До коментар [#15] от "grajdanin1":

    Е, не може до безкрай да се прави. Инак да правят каквото искат комшиите, не че им се меся, но и този номер с изборите е до време.

    Доброто е заразно
  20. 20 Профил на др. Иванов
    др. Иванов
    Рейтинг: 636 Неутрално

    покрай постоянните сеири последните години народът съвсем даде фира! Гърция нямала карти да блафира?!? Що, да не би да има пари да плаща?

    Комунист - реформатор, реформатор - милиционер, милиционер - агент, в един и същи строй!
  21. 21 Профил на Иво
    Иво
    Рейтинг: 4294 Неутрално

    Свидетели сме на едно голямо надлъгване и взаимно блъфиране между Гърция и Тройката. И се чака момента в който една от двете страни ще се огъне на натиска и ще направи отстъпки... Освен това нито Гърция, нито ЕС и ЕЦБ не искат страната да излезе от Еврозоната.

    Публикувано през m.dnevnik.bg

    "Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36
  22. 22 Профил на АзКлавдия
    АзКлавдия
    Рейтинг: 3476 Неутрално

    До коментар [#12] от "theanalyser":

    Ами не знам, може пък да не се отрази чак толкоз пагубно. А може и България да се превърне в безопасно убежище и фирмите с клонове тук да си прехвърлят цялата дейност. Знам ли?

    Доброто е заразно
  23. 23 Профил на EU defender
    EU defender
    Рейтинг: 1964 Неутрално

    Работата и е в сферата на международния транспорт. Той много добре отразява състоянието на икономиката. Текущо в Гърция е много трудно да бъде намерен камион, което означава едно - силно свиване на вноса. Гърция е в практически фалит от месеци, остава само официално да го оповестят.

    The best way to predict the future is to invent it.
  24. 24
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  25. 25 Профил на mangiafuoco
    mangiafuoco
    Рейтинг: 374 Неутрално

    Няма индикации за предсрочни избори!

  26. 26 Профил на др. Иванов
    др. Иванов
    Рейтинг: 636 Неутрално

    Тройката и Гърция са като български бизнесмени през 1990 г. Единият предлага на другия да му продаде един кораб шкембе за 10 млн. долара, другият се съгласява. После първият тръгва да търси кораб с шкембе, а втория 10 млн. долара.
    Нито Гърция има пари, нито тройката може да предложи нещо смислено, ако на преговорите си говорят за жени или футбол резултатът ще е същия.

    Комунист - реформатор, реформатор - милиционер, милиционер - агент, в един и същи строй!
  27. 27 Профил на dustman
    dustman
    Рейтинг: 507 Весело

    [quote#18:"Депутат 241"]Тасос, Самотраки и Лесбос съм си ги заплюл. За останалите острови претенции нямам...[/quote]

    Ехе, отдавна са те преварили китайците! Първо купуват пристанищата, а после и островите!

    С комунистически номера да цакаш Китай, не е здравословно за нито един грък!

    Избори ли, а в една друга новина "Окурок" си говори по тела със "Секси Алекси"...за "Турский поток"!

    Смех, но днес е все пак петък!
    ПП: Рублата пак заигра казачок!

    Ceterum censeo Carthaginem esse delendam
  28. 28 Профил на pamela
    pamela
    Рейтинг: 2230 Неутрално

    "Нашето правителство има за задача да остане в еврозоната и да постигне по-добро споразумение… ще опитваме да променим условията на споразумението с европейските ни партньори"
    По-добро споразумение за кого? Искате отново да прекарате партньорите си от еврозоната, които и досега ви търпяха наглите искания.
    "Правителството иска да демонстрира, че иска да изчака и да види как кредиторите ще приемат това и дали ще се откажат от своите неразумни, нечовешки и колониалистки предложения"
    Ама ви беше добре, като живеехте на кредит, нали?

  29. 29 Профил на Never surrender
    Never surrender
    Рейтинг: 269 Неутрално

    Гръцки номера, известни още като к**венски ...

    Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.
  30. 30 Профил на 404
    404
    Рейтинг: 403 Весело

    В момента основните кредитори на Гърция не им пука особено дали ще си получат парите. Ако не ги - нито един европейски жител няма да пострада - нито големите банки, нито бюджетите на държавите.

    Целта на няколкогодишното отлагане на фалита на Гърция бе да се преструктурира дълга така, че безболезнено сиризите да си фалират.

  31. 31 Профил на ceci_
    ceci_
    Рейтинг: 781 Весело

    [quote#11:"1_bulgarin"]Все едно Б.Б. да се прегръща с Местан на митинг на Орлов мост... [/quote]

    Никакъв проблем, ще каже че така е трябвало и ще го изберат отново.

  32. 32 Профил на gl_avatar
    gl_avatar
    Рейтинг: 652 Неутрално

    Паре другари гърци само срещу дуп@, в смисъл работа данъци,
    Плащания и т.н.
    И дълга ще подстрижат и вас ще ви бръснат на сухо.

  33. 33 Профил на salandino678
    salandino678
    Рейтинг: 531 Весело

    Тая тактика дето иска да демонстрира-па може и да плати всичко туптан на 30.06. е като тактиката на кака Кера-кварталната ..урва./Тайно ни го начукайте до половината(ама никой да не знай/ па после на 30.ни дайте 7.2 милиарда с музика и тъпани да види народа какви пичове сме -па после-сезон,туристи,немски баби и пак че скърпим положението.
    Е хубаво -ама такъв прецедент нема-да не си платиш 2 вноски към МВФ-и да цъфнеш пак в бело-без борч и проблеми!

  34. 34 Профил на vhv
    vhv
    Рейтинг: 2320 Неутрално

    ТОВА Е! Те танцуваха една пролет! Докато изхарчат заделеното настрани от предишните. Огребаха хубаво до последния цент - вече може да си ходят. (По-скоро ще ги изпратят с шут отзад)

    Толкова могат.

  35. 35 Профил на salandino678
    salandino678
    Рейтинг: 531 Весело

    Ама как бе,това е част плана тупкане на топката-пада ,,Сириза" идват сериозните пичове-и айде пак-дайте да определим точните параметри щото ,,Смешковците,, можеха само локуми да разтегат,дайте малко парички щото ври и кипи у Елада и може като паламуди да ни закачат по стълбовете-и ура-тута годината мина.Ами по нататък?-По нататък добър е Господ-я съкровището на Санде Великио,я нефт ,газ и цървули изкопаме и готово-всичко трис и бузуки!

  36. 36 Профил на focus_123
    focus_123
    Рейтинг: 374 Весело

    Единственият полезен ход на юнаците от Сириза са избори.Видимо е, че не могат да постигнат споразумение с кредиторите без да си плюят в лицата и да се отметнат от предизборните си обещания, а тогава ще ги изгонят с камъни. Ако пък няма споразумение фалират и пак ще ги гонят с камъни и дърве! Така че оставка и пак в опозиция да се бият по гърдите мъШки пълни с въшки и да се репчат и правят на бабаити отстрани. Кога цоциалисти са се справяли с криза, те могат само да създават кризи?! Като гледам доларът ще хвръкне пак.

  37. 37 Профил на world_citizen
    world_citizen
    Рейтинг: 269 Весело

    До коментар [#8] от "EREBUS"
    Какви преговори? Каква война бе, автобусчо?
    То такава война на гол гъз, си е живо ебане.

  38. 38 Профил на chicago514
    chicago514
    Рейтинг: 2075 Неутрално

    Характерните гръцки хитринки свършиха бързо.Както бързо изгря СИРИЗА,така бързо ще залезе.

  39. 39 Профил на Saint of Me
    Saint of Me
    Рейтинг: 2455 Весело

    До коментар [#20] от "др. Иванов":

    Ако бих могъл да перефразирам популярен циничен лаф - блъф на очевидно ол ъз си е живо иване

    Да продължават да блъфират 'гордите' елини, явно им харесва

    Use your Illusion
  40. 40 Профил на lz2
    lz2
    Рейтинг: 2643 Неутрално

    ГЪРЦИЯ ФАЛИРА! Това е истината. Който не може да си плаща задълженията е фалирал. Де ги разни БУС-чета да напишат, че това е мъдър ход на Ментефакис?! Гърция фалира, след тях и гърците! Гърция няма никаква икономика, която да работи без държавата.Следва напълно заслужената мизерия! Хак им е заради наглостта, злобата и перченето, непочиващо на абсолютно нищо!

    ПравописА е поле за изява на неграмотните!
  41. 41 Профил на Vili Jambov
    Vili Jambov
    Рейтинг: 1223 Неутрално

    Има някои пропуски в този материал. Ципрас наистина се проявява като слаб покерджия, но трябваше да се спомене, че МВФ е дал разрешение за обединяване на всички плащания за месеца на 30-ти. Такава възможност съществува, но е прилагана единствено за Замбия преди около 30 години. Важно е да се знае, че Гърция имаше възможност да плати днес, но едва ли ще има да плати всичките 1,7 милиарда на края на месеца. Т.е., играта вече е в много тесни рамки. Или се сключва споразумение преди 30-ти, или Гърция обявява фалит (тъй като без споразумение няма да получи пари). Признавам си, че изходът за мен остава неясен. Склонен съм да сметна за по-вероятен вариант фалита. С какви точно вътрешни политически трусове в Гърция ще е свързано това, не е чак толкова важно. След фалита пътеката е една, независимо кой ще управлява след това.

  42. 42 Профил на Saint of Me
    Saint of Me
    Рейтинг: 2455 Весело

    До коментар [#37] от "world_citizen":

    Хахах, евалата!

    Use your Illusion
  43. 43 Профил на salandino678
    salandino678
    Рейтинг: 531 Весело

    Или както казва умния министър на Вътрешните Работи-Кирие Вуцис-какви вноски,какви лихви,какви 5 €-ние нема да можем да изплатим всички пенсии/за 3-ти пореден месец/ те искат на босия цървулите!
    Е айде да видим сега майстора на игрите,магьосника на парите и Великия Дзампано Варуклатис каква тактика ще измисли?

  44. 44 Профил на accidental
    accidental
    Рейтинг: 448 Неутрално

    Писна ми да слушам за Гърция, като са толкова зле, да дойдат да берат ябълки и череши в България

  45. 45 Профил на world_citizen
    world_citizen
    Рейтинг: 269 Весело

    До коментар [#42] от "evlampi":

    Но то на езика на гордите елини се нарича преговор. Максимум - съвокупление. Те понеже са адски горди... Но откъдето и да го погледне човек, както се казва, усетят ли гърците, че някой тежко км диша във врата, и че акат навътре, изводът е един: не е преговор, а живо.....

  46. 46 Профил на simval
    simval
    Рейтинг: 1081 Неутрално

    " ... дали ще се откажат от своите неразумни, нечовешки и колониалистки предложения."

    Значи, да изискаш от длъжника си да ти върне парите, които е взел от тебе по-рано и ги е профукал за ... той си знае за какво, е "неразумно, нечовешко и колониално предложение".
    Добре дошли в света на левичарските мераци и езика на Волгин, Дърева и Симов.

    Аз не зареждам в Лукойл.
  47. 47 Профил на salandino678
    salandino678
    Рейтинг: 531 Гневно

    [quote#44:"accidental"]Писна ми да слушам за Гърция-като ти е писнало оди чети за сестра Галева и успехите на берачите на хрущялки.
    Ма като те гледам си скрита лимонка от четата на Келнеро с трите бири-като не ти уйдисва -аре мекио и чупарата!

  48. 48 Профил на drake
    drake
    Рейтинг: 740 Неутрално

    До коментар [#41] от "zg":

    Прав си, но разрешението на МВФ бе нужно ,за да се избегне обявяването на кредитно събитие ( т.е. фалит). В практиката на МВФ наистина има прецедент и технически погледнато Гърция получи отсрочка до края на месеца без кредитите да се задейства cross-default клаузата, както би станало в случай на фалит. Иначе аз съм почитател на идеята за фалит на Гърция, но обективно си мисля че сделка ще има. Просто гърците ще приемат определени условия , после пак няма да ги изпълнят.И така ще спечелят още малко време и още малко пари. Ужасът без край продължава, но се надявам че ужасният край наближава.

  49. 49 Профил на Vili Jambov
    Vili Jambov
    Рейтинг: 1223 Неутрално

    [quote#48:"drake"]Просто гърците ще приемат определени условия , после пак няма да ги изпълнят.[/quote]

    Да, има такава възможност. Само че, доколкото разбрах, парите вече няма да им бъдат отпускани на големи траншове. Парен каша духа. Ще се отпускат лъжичка по лъжичка според изпълненето на поетите ангажименти. Имаше някакво гръмко изказване на министър, че последните чсове от преговорите били война на две позиции за Европа. Уви, нещата са къде по-прозаични. Става дума за гаранции, че отпусканите заеми ще бъдат връщани. Иронията е в това, че ако Гърция престане да спазва ангажиментите и фалира, мерките, които трябва да вземе правителството (независимо кое ще е), ще са много по тежки. Ципрас, Варуфакис и компания свирят на една струна, но никой от тях не е Паганини Става дуна за заплахата от удара по еврото. Само че както те тихо се подготвят за всякакви варианти, така са направили вече е в ЕЦБ. Затова писах, че Ципрас е слаб покерджия.

  50. 50 Профил на klimentm
    klimentm
    Рейтинг: 4481 Неутрално

    Празника свърши, опичайте си акъла следващия път!

    klimentm
  51. 51 Профил на Георги Стоянов
    Георги Стоянов
    Рейтинг: 217 Неутрално

    На гол тумбак, чифте избори....

    Публикувано през m.dnevnik.bg

  52. 52 Профил на Big_Villager
    Big_Villager
    Рейтинг: 611 Весело

    До коментар [#8] от "EREBUS":

    Требваше да изплюскате още 300 милиарда и с 600 щеше да ви се размине...ма сега са ви отписали

  53. 53 Профил на 2.5
    2.5
    Рейтинг: 2542 Весело

    "… ще опитваме да променим условията на споразумението с европейските ни партньори"

    Засега съседите промениха само сроковете на плащане. Ако мине, могат да променят и условията - напр. да си спестят плащането изобщо! Ципрас естествено ще продължи преговорите с всичка сила!

    I Want To Believe
  54. 54 Профил на ck
    ck
    Рейтинг: 479 Неутрално

    До коментар [#46] от "simval":

    И Велизар Енчев също. Снишил се е напоследък, но изчаква от засада в окопа.

  55. 55 Профил на Иван Петров
    Иван Петров
    Рейтинг: 479 Неутрално

    На снимката - "куку и пипе".

  56. 56 Профил на grand funk railroad
    grand funk railroad
    Рейтинг: 1090 Неутрално

    Време е за фалит. Тези писнаха на всички.

    Parmi ceux qui n'ont rien à dire les plus agréables sont ceux qui se taisent. Coluche
  57. 57 Профил на гошо
    гошо
    Рейтинг: 2480 Любопитно

    До коментар [#8] от "EREBUS":

    да те питам е за тая работа какво знаеш
    "Гърция може да получи финансова помощ в размер на 35 млрд. евро до 2020 г., заяви пред Европейския парламент председателят на Еврокомисията Жан-Клод Юнкер"

    гошо
  58. 58 Профил на tribiri
    tribiri
    Рейтинг: 2728 Неутрално

    До коментар [#10] от "ivan ivanov":

    Тя и в момента си е толкова, така че не разбирам какво ще стига!

    Какво ли сънува един идиот, че вечно е прав - пак, пак и пак! Започне ли да се държи като скот.. Какъв идиот!? Това е просто глупак!
  59. 59 Профил на himler
    himler
    Рейтинг: 439 Неутрално

    Ами Германия вместода дава пари за глупости да си въоръжи армията и както навремето Вермахта да окупира Гърция! Те гърците, както и негрите в САЩ разбират само от камшика!

  60. 60 Профил на гошо
    гошо
    Рейтинг: 2480 Неутрално

    До коментар [#46] от "simval":

    ти не го опростявай толкова ,че навремето тоя длъжник буквално го задължаваха да взима заеми ,а и след като толкова го увъртат гърците да не се окаже че при получаването е имало разни допълнителни споразумения дето сега не върви да се огласяват

    гошо
  61. 61 Профил на tribiri
    tribiri
    Рейтинг: 2728 Неутрално

    До коментар [#13] от "EU defender":

    Ами не са бе дефендърчо! Лъжат ви кат малки момиченца. Гърците постигнаха споразумение с МВФ за отлагане на плащането до достигане на споразумение, като срокът е 30 ти юни.

    Чети малко повече. Дневник не е единствения изтоочник на информация!

    Какво ли сънува един идиот, че вечно е прав - пак, пак и пак! Започне ли да се държи като скот.. Какъв идиот!? Това е просто глупак!
  62. 62 Профил на Сатана Ликующий
    Сатана Ликующий
    Рейтинг: 1421 Неутрално

    До коментар [#40] от "lz2":

    [quote#40:"lz2"]ГЪРЦИЯ ФАЛИРА! Това е истината. Който не може да си плаща задълженията е фалирал. [/quote]

    +++

    Това е истината! И не днес, а преди месеци. За Германия загубите са 2.8 милиарда за банките, 78 милиарда за държавата. Довечера ще гледам репоратажа от Франкфуртската борса за текущето положение. България може да получи инвестиции от миграцията на гръцкия капитал, но гърците са ненадеждни партнъори. така че ... сбогом безгрижен живот в Халкидики ...

    Само простите хора си мислят, че има прости неща!
  63. 63 Профил на tribiri
    tribiri
    Рейтинг: 2728 Неутрално

    Имайте малко милост бе Дневник! Кажете на децата какво наистина се е случило! Осибено важен е последния факт! Очевидно ЕЦБ и МВФ не се кефят на прекомерните рестрикции


    "Гърция от своя страна е поискала от МВФ да плати накуп в края на юни четирите си вноски за обслужване на дълга, които трябваше да плати този месец. От МВФ потвърдиха тази информация и уточниха, че сумите възлизат на 1.6 млрд.евро и че новата дата за изплащането е 30 юни.
    Ципрас вероятно ще проведе нови разговори с ръководителя на ЕК Жан-Клод Юнкер и кредиторите днес.
    Новият кръг от преговори най-вероятно ще включва същите участници – Ципрас, Юнкер и ръководителят на Еврогрупата Йерун Дейселблум. Представители на МВФ и ЕЦБ отсъстваха на вчерашната среща, което Юнкер обясни, че "е по техен избор"."

    Какво ли сънува един идиот, че вечно е прав - пак, пак и пак! Започне ли да се държи като скот.. Какъв идиот!? Това е просто глупак!
  64. 64 Профил на vesselin5
    vesselin5
    Рейтинг: 858 Неутрално

    Тези са истински нагли. А просят пари реално.

  65. 65 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 8342 Неутрално

    Може би Ципрас смята,че при нови избори,Сириза ще спечели повече и ще може да управлява сама.А това ще даде по-голяма свобода при преговорите.

  66. 66 Профил на zle_platen_trol
    zle_platen_trol
    Рейтинг: 1919 Гневно

    [quote#8:"EREBUS"]

    ''Атина отложи плащането на 300 милиона евро. "Ройтерс" посочва, че това е неочакван ход, но не и знак за формален фалит''

    На преговори....като на война ! [/quote]

    Добре бе човек , съвсем сериозно те питам , наистина ли смятате , че някой друг ви е виновен и трябва да ви плаща вересиите ? Защо не бяхте като на война , когато харчихте чуждите пари , като за последно ? Извинявай , ама това е крайна наглост , харчиш чужди пари и се сърдиш , когато все пак дойде сметката .

  67. 67 Профил на Chavo64
    Chavo64
    Рейтинг: 374 Неутрално

    Вчера един колега от Гърция ми разправяше, че много негови познати си прехвърляли бизнес и парични влогове в България. Незнам колко е вярно, но що ли да ме лъже?!

    chavo64
  68. 68 Профил на tanazius
    tanazius
    Рейтинг: 374 Неутрално

    До коментар [#2] от "dogwoman":

    "С какво изборите ще сложат край на преговорите? Могат да сменят преговарящите, евентуално (нов министър), но край на преговорите?"

    Т.е. ще отложат разговорите до избирането на ново правителство, което да ги поднови. Не съм сигурен, но мисля, че служебно такова няма правомощия - с това само ще отложат края и ще задлъжнеят още повече.

    "Социализмът е философия на провала, люлка на невежеството, евангелие на завистта; неговата основна добродетел е равенство в мизерията, нищетата и немотията."
  69. 69 Профил на Vili Jambov
    Vili Jambov
    Рейтинг: 1223 Неутрално

    [quote#65:"rosiraycheva50._"]Може би Ципрас смята,че при нови избори,Сириза ще спечели повече и ще може да управлява сама.А това ще даде по-голяма свобода при преговорите.[/quote]

    Изботите нямат нищо общо с преговотите. Преговорите трябва да завършат (с резултат-споразумение) преди 30-и юни, за да няма фалит. Новите избори в случай на фалит са неизбежни. Неизбежни са и ако Ципрас подпише последния вариант на споразумението, което му предложиха (ще го отсвирят първо съпартийците му), но поне няма да има финансов апокалипсис с невороятни последствия, включително касаещи физическо оцеляване на много гърци. Сигурен съм, че предизвикването на предсрочни избори би било с точно обратна цел. Някой друг да управлява в условията на апокалипсис. Ако Ципрас наистина е загрижен за съдбата на Гърция, би трябвало да подпише, независимо че това ще му коства политическата кариера. Предстои да се види как ще постъпи.

  70. 70 Профил на lz2
    lz2
    Рейтинг: 2643 Неутрално

    [quote#63:"tribiri"]Ципрас вероятно ще проведе нови разговори [/quote]
    Разговори! Хе хе хе ! Че те друго не правят! И файда йок! Гърция фалира! Не може да плаща! Гордите се оакаха!

    ПравописА е поле за изява на неграмотните!
  71. 71 Профил на mtsvetanov
    mtsvetanov
    Рейтинг: 443 Неутрално
  72. 72 Профил на Vili Jambov
    Vili Jambov
    Рейтинг: 1223 Неутрално

    [quote#63:"tribiri"]Имайте малко милост бе Дневник! Кажете на децата какво наистина се е случило! Осибено важен е последния факт! Очевидно ЕЦБ и МВФ не се кефят на прекомерните рестрикции[/quote]

    Имат пропуски в материала, както вече писах по-горе, но това не ти дава право да даваш фантасмагорични обяснения. Отсъствието на съответните представители според мен означава съвсем друго. След като отпуснаха примката (включително и изисквания годишен бюджетен излишък, това също липсва в този материал), смятат, че няма какво повече да се обсъжда. Камо ли да след изцепки от рода, "няма да подпишем такова споразумение". По-нагъл беше единствено Варуфакис, който искаше да плаща, само според растежа. Дават му възможност на Ципрас да се оправи със съпартийците си и да подпише. Иначе да върви по дяволите. Лошотш е, че с него и цяла Гърция на там потегля.

  73. 73 Профил на today
    today
    Рейтинг: 920 Неутрално

    Аз залагам в началото курса на драхмата да е 100 към 1, към края на първия месец да е 200 към 1, към края на втория 250. Така мнооооого бързо ще се повишават и пенсиите, и заплатите, и ще могат да продължават да назначават раздут щат държавна и общинска администрация, и да продължават да работят от 9:30 до 12:30, и от 16 до 18.

    Борбата с корупцията в България е като риболова по Discovery. Хващат ги, показват ги, и ги пускат!
  74. 74 Профил на today
    today
    Рейтинг: 920 Неутрално

    [quote#4:"bat_plamen"]Византийските номера край нямат!То бива,то може ,ама чак пък толкова?![/quote]
    Бат Пламене, я виж руснаците, и кажи честно кой е по-нагъл.

    Борбата с корупцията в България е като риболова по Discovery. Хващат ги, показват ги, и ги пускат!
  75. 75 Профил на salandino678
    salandino678
    Рейтинг: 531 Гневно

    Келнер давай 3-те бири и оркестъро да свири/Реквием-Вока ме/,
    Хората ти го казват досега единствено на Замбия е разрешавано
    да забави една вноска,през 1987-щото форсмажорни обстоятелства,гражданска война,800 000 бегълци,царевица нанай и прочие.Но-- заема беше гарантиран със злато в Лондон.
    И след 6 месеца си платиха като момченца и панта рей.
    Докато Гърция-изяде,изпи и изсра -всичко което можеше да се продаде и унищожи бъдещето на поне 5 поколения!

  76. 76 Профил на tribiri
    tribiri
    Рейтинг: 2728 Неутрално

    До коментар [#73] от "today":

    Ами запомни си залозите! Аз си спомням, че преди три дена залагаше, че Гърция днес вече ще е фалирала!

    Какво ли сънува един идиот, че вечно е прав - пак, пак и пак! Започне ли да се държи като скот.. Какъв идиот!? Това е просто глупак!
  77. 77 Профил на tribiri
    tribiri
    Рейтинг: 2728 Неутрално

    До коментар [#70] от "lz2":

    Това го чувам за 38 ми път. Т.е. до тук 37 грешни прогнози!

    Какво ли сънува един идиот, че вечно е прав - пак, пак и пак! Започне ли да се държи като скот.. Какъв идиот!? Това е просто глупак!
  78. 78 Профил на vrijheid
    vrijheid
    Рейтинг: 269 Неутрално

    Във "Войната на семейство Роуз" Дни Де Вито обясняваше, че при проблеми, една двойка се сблъсква с два основни казуса:
    "Как да задържиш някой, които не иска да остане и как да се отървеш от някой, който не иска да си тръгне."
    Евро-кредиторите и Гърция разиграват странна сапунка - след като едните не искат да си тръгват, а другите не искат да се отърват от тях, да вземат да плеснат с ръце и да направят взаимните компромиси. Ясно е че надцакването не може да бъде безкрайно.

  79. 79 Профил на Saint of Me
    Saint of Me
    Рейтинг: 2455 Весело

    До коментар [#76] от "tribiri":

    Гърция точно днес Е фалирала - не си плати дълговете

    Use your Illusion
  80. 80 Профил на today
    today
    Рейтинг: 920 Неутрално

    [quote#76:"tribiri"]Аз си спомням, че преди три дена залагаше, че Гърция днес вече ще е фалирала![/quote]
    Нали точно това се случва. Някой като не може да си плаща дълговете и търси нови заеми за да плати старите, това какво е?
    Или сега по стар соц. обичай ще започнеш да ми обясняваш, че това не е точно фалит, а?

    Борбата с корупцията в България е като риболова по Discovery. Хващат ги, показват ги, и ги пускат!
  81. 81 Профил на херувим
    херувим
    Рейтинг: 902 Неутрално

    Много съжалявам да противореча, но "Дневник" не отразява последното развитие на събитията и с това предизвиква неуместни коментари. В горната статия не пише, че има споразумение между гръцкото правителство и ВМФ сегашното плащане да се отложи до края на юни, когато ще се платят всички погасителни вноски за месеца на сума 1.6 милиарда евро.
    Това се съобщава във всички европейски медии, но "Дневник" е назад с новините.

    heruvim
  82. 82 Профил на херувим
    херувим
    Рейтинг: 902 Неутрално

    МВФ исках да напиша.

    heruvim
  83. 83 Профил на UJC4040
    UJC4040
    Рейтинг: 471 Неутрално

    До коментар [#27] от "dustman":
    Приготвили са 100 милиарда за спасяване на братска Гърция, затова пада рублата.

    Но скоро Путин ще накаже недисциплинирания валутен пазар и всичко ще си дойде на мястото, тоест 1 рубла = 1 долар.

    Това си е истинското равновесно положение, другото е от заговора но световния империализъм, колониализъм, онанизъм и т.н.


    По добре красив и умен, отколкото грозен и глупав.
  84. 84 Профил на Saint of Me
    Saint of Me
    Рейтинг: 2455 Весело

    До коментар [#80] от "today":

    Нека аз - това не е фалит, а суверенна воля за престуктуриране на хомота, надянат на работливите гърци от алчните алемански рептилоиди

    Use your Illusion
  85. 85 Профил на drake
    drake
    Рейтинг: 740 Неутрално

    До коментар [#49] от "zg":

    Тази стратегия с отпускането на парите на траншове винаги се прилага при "conditionality". Оценката на изпълнението на условията е важна. Общо взето очаквам, че СИРИЗА ще предложи "мерки" от типа: високо данъчно облагане на богатите, извънреден данък богатство и т.н и т.н. Не че от това ще има полза естествено. Просто единственият коз на гърците , е че напускането на еврозоната ще създаде прецедент. По някаква необяснима за мен причина европейските политици се страхуват от такъв прецедент , а в крайна сметка той би имал дисциплиниращо въздействие. Еврозоната е клуб с правила и трудно може да задържи членове , които не ги спазват. Но европейските политици са крайно нерешителни, дори Меркел. Затова и очаквам сделка и този път. Дори и да има такава сделка, гръцкият проблем ще си гангренясва. Без радикално преструктуриране на дълга нищо не би се променило. Така че ние тук си обсъждаме неща , които не са особено значими.Гърците нямат пари, никой няма да им преструктурира дълга , решение няма. Чака се краят, интригата е само кога ще дойде.

  86. 86 Профил на Гошко
    Гошко
    Рейтинг: 381 Любопитно

    Никой не коли редовно снасяща кокошка.Ако не снася и се увеличава дажбата,но се увеличава и себестойността на яйцето,когато обаче една кокошка ти изяжда 16 ст. а яйцето и струва 15ст.кокошката се бракува.

  87. 87 Профил на sa6
    sa6
    Рейтинг: 795 Весело

    "обяви, че ще направи плащане на общо 1.6 милиарда евро дълг в края на месец юни."

    тате каза че ще ми купи колело, ама друг път. Спокойно, леля Меркел вече брои еврата. Гърция ще загаси лампите на еврозоната!

    Евроатлантида
  88. 88 Профил на полувишис
    полувишис
    Рейтинг: 269 Неутрално

    Зирофакис е учил теория на игрите от болшевишките си приятели.

    но не е научил най-важното всичките му стратегии са zero-sum. а срещу опоненти като ЕС и МВФ, той не може и никога не е можел да спечели играта.

    така, че чакаме. чакаме или фалит, или клякане от страна на гръцките длъжници, или предсрочни избори. и отново заплаха от фалит за гръцкия мурзилаж

    дано поне избирателите там научат, че комунистите само вземат. никога не дават.

    http://labs.capital.bg/201601/agentite-dnes
  89. 89 Профил на Saint of Me
    Saint of Me
    Рейтинг: 2455 Весело

    До коментар [#87] от "sa6":

    Хохохохохо, ей сега, точно веднага Гърция ще загаси лампите на ЕвроЗоната и всички ще минем на великоправославни, на моменти преабладущчее ислямски рублей.

    Що се излагате като кифладжии?

    Use your Illusion
  90. 90 Профил на salandino678
    salandino678
    Рейтинг: 531 Весело

    Президента Путин се обадил на Адмирал Куроедов да вземе 5/пет/бурета насипни рубли от шефката на Рос.Го.Вна Банк- /Российский Государствений Внешторговой Банк/товарищ Спичкина и да бърза да спасява Ортодоксалние Греченские Братцый!

  91. 91 Профил на Vili Jambov
    Vili Jambov
    Рейтинг: 1223 Неутрално

    [quote#85:"drake"]По някаква необяснима за мен причина европейските политици се страхуват от такъв прецедент , а в крайна сметка той би имал дисциплиниращо въздействие. Еврозоната е клуб с правила и трудно може да задържи членове , които не ги спазват[/quote]

    Прав си, разбира се. Аз имам известно обяснение за тази нерешителност. Има едно нещо, за което биха могли да са гузни, до известна степен. Не биваше изобщо да се допуска подобна задлъжнялост - това е вина на кредиторите, която ще бъде платена и от местните данъкоплатци. Но каквито и грешки да са допускани в миналото, решението в момента е само едно, спор няма. А уроците ще са за всички. Наистина ще подейства дисциплиниращо. Повече такава ситуация не бива да се допуска. Съжалявам, че Гърция ще е тази "обеца на ухото", но като че ли ситуацията изисква хирургия, а не аспирин.

  92. 92 Профил на sa6
    sa6
    Рейтинг: 795 Неутрално

    До коментар [#89] от "evlampi":

    изчакай ЕС да кихне поредния транш на Гърция, което ще се случи до края на месеца, да се смеем заедно на резила

    Евроатлантида
  93. 93 Профил на sa6
    sa6
    Рейтинг: 795 Неутрално

    [quote#91:"zg"]Съжалявам, че Гърция ще е тази "обеца на ухото", но като че ли ситуацията изисква хирургия, а не аспирин.[/quote]

    ЕЗ с ампутиран пръст, макар и среден? Не забравяйте че когато Детройт фалира, федералното правителство го дотира, а не го изключи от САЩ.

    Евроатлантида
  94. 94 Профил на дерибеев
    дерибеев
    Рейтинг: 3607 Неутрално

    елате вие , да не идваме ние . да , ама не . това че куба и иран пак станаха братски страни (на новия ни господар ) не предизвика катаклизъм . та господаря вика да се спасява гърция . в противен случай балона се пука ....

    всеки коментар може и ще бъде използван срещу вас
  95. 95 Профил на johngoti
    johngoti
    Рейтинг: 621 Любопитно

    До коментар [#8] от "EREBUS":

    абе нали щеще да има споразумение тая седмица...ко стана

    Ларнака бие лошо бие .....що щот 7 е добро число
  96. 96 Профил на Peter Stoychev
    Peter Stoychev
    Рейтинг: 426 Неутрално

    До коментар [#2] от "dogwoman":

    Опит да се измъкнат.Те танцуваха един сезон КРАЙ и на локумите. Да влезат следващите!

  97. 97 Профил на Vili Jambov
    Vili Jambov
    Рейтинг: 1223 Неутрално

    [quote#93:"sa6"]Не забравяйте че когато Детройт фалира, федералното правителство го дотира, а не го изключи от САЩ.[/quote]

    Аналогията е неуместна в този конкретен случай. ЕЗ няма правителство. ЕЗ е по-скоро клуб, както писа колегата драке по-горе. В този клуб са предварително установени правила. Неспазващите ги напускат. Просто е.

  98. 98 Профил на Saint of Me
    Saint of Me
    Рейтинг: 2455 Весело

    До коментар [#92] от "sa6":

    Е трябваше вчера да го кихне. Дето се вика - шо станА, та не вечерАаме

    Use your Illusion
  99. 99 Профил на sa6
    sa6
    Рейтинг: 795 Неутрално

    [quote#97:"zg"]ЕЗ няма правителство. ЕЗ е по-скоро клуб, както писа колегата драке по-горе. В този клуб са предварително установени правила. Неспазващите ги напускат. Просто е[/quote]

    Я да видим. Липсата на правителство де-факто е слабост. Правилата са по-скоро препоръки, често изкривявани от двойни стандарти. НЯМА правило за напускане, такова не е мислено. ЕЗ издава измислена, бутафорна валута, гарантирана със себе си и неприложима в световната търговия. Доларът дори без златно и икономическо покритие е гарантиран от геополитика, самолетоносачи, ЦРУ. Еврозоната е раздирана от противоречия и дори не може да си събере борчове. Всъщност Гърция застреля европейската идея за ЕСЩ.

    Евроатлантида
  100. 100 Профил на drake
    drake
    Рейтинг: 740 Неутрално

    До коментар [#91] от "zg":

    За гърците е по-добре да напуснат. Пазарите "забравят" и след няколко години гърците отново ще имат достъп до кредит макар и с по-високи лихви. Проблемът на гърците не е дори финансов и икономически. Проблемът им е чисто психологически. Имат поколения от хора отгледани с чуството ,че нещо им се полага по право и гледащи само личния и този на семейството си интерес. Такива хора никога не избират политици , които да започнат болезнени институционални реформи. А без такива реформи дори и да започнат на чисто от дългове пак ще се озоват в същото блато , в което са сега. Подобен проблем е описан в една много хубава книга "Моралната основа на изостаналото общество". Тя се отнася за Южна Италия, но важи за Гърция и България с пълна сила.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK