Брюксел обсъжда дали да въведе визи за канадци и американци

Брюксел обсъжда дали да въведе визи за канадци и американци

© Associated Press



Европейската комисия (ЕК) се събира днес, за да оцени дали все още САЩ и Канада искат визи за граждани на ЕС. Ако комисията установи липса на визова реципрочност (при която американци и канадци пътуват без визи до ЕС, но САЩ и Канада изискват визи за граждани на Общността), ще бъде принудена от законодателството да предложи премахване на безвизовите пътувания за гражданите на двете северноамерикански държави.


За възможността да бъдат въведени визи за канадци и американци още в четвъртък съобщи агенция "Ройтерс". Причината е, че и Вашингтон, и Отава имат изисквания гражданите на България и Румъния, които са членки на ЕС от 2007 г., да кандидатстват за визи преди пътуване. Кипър, Хърватия и Полша също не са част от системата, която позволява на граждани на някои европейски страни да пътуват без визи до САЩ.


В миналото София и Букурещ многократно настояваха за премахване на визовите ограничения за техните граждани по аналогия на другите европейски страни. САЩ и Канада обаче обясняват, че сключват споразумения поотделно със страните членки,а не с целия блок.




В събота канадското правителство излезе с изявление, че визовата политика на страната не се основава на реципрочност, давайки знак, че няма да позволи отстъпи от изискването за визи на част от гражданите на ЕС при пътувания до страната.


На 12 април 2014 г. Брюксел излезе с предупреждение към Канада и САЩ, че имат две години а отговорят на принципа за реципрочност. Според канадски медии оттогава насам представители на ЕС, България, Румъния и Канада са се срещали поне четири пъти, но без да постигнат прогрес.


Ако ЕК реши да въведе входни визи за канадци и американци, това предложение трябва да бъде подкрепено от Европейския парламент и от Съвета на ЕС.


Ако ЕП и Съветът не възразят в срок от четири месеца на предложението на ЕК, тогава то ще бъде поместено в Официалния вестник на ЕС. Премахването на безвизовото пътуване за гражданите на САЩ и Канада ще влезе в сила 24 месеца след публикацията във вестника и първоначално ще бъде за срок от 12 месеца. Постигането на пълна визова реципрочност е цел и приоритет на комисията, поясни говорителят на ЕК Мина Андреева, цитирана от БТА.


Обсъждането идва само седмица преди американският президент Барак Обама да пристигне на посещение в Европа, в рамките на което ще се обсъжда и търговското споразумение между ЕС и САЩ.


Преговорите между Брюксел и Вашингтон за търговската спогодба се намират в изключително важен момент, тъй като и двете страни смятат, че трансатлантическото споразумение, известно като TTIP, има по-голям шанс да бъде сключено преди изтичането на мандата на Барак Обама, който напуска Белия дом през януари 2017 г. Аналогичното споразумение с Канада - CETA - също трябва да бъде ратифицирано. Заради всичко това някои европейски страни могат да предпочетат да завършат успешно преговорите пред възможността за въвеждане на визови ограичения за канадци и американци.

Ключови думи към статията:

Коментари (92)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Julius
    Julius
    Рейтинг: 429 Неутрално

    Какво има да обсъждат?
    Да ги въвеждат направо.

  2. 2 Профил на lz2
    lz2
    Рейтинг: 3125 Неутрално

    Страх ги е САЩ и Канада! Същото важи и за Западна Европа! Ако не бяхме в ЕС, още щяхме да пътуване с визи! А бурките се разкарват без проблеми из Европа! За тях може. Най-вероятно защото не са конкуренция за работни места. Те въобще не се канят да работят! Пък и надали имат образование което да прилагат, освен за копане на ръка, ама арабин да копае е невиждана гледка!

    ПравописА е поле за изява на неграмотните!
  3. 3 Профил на dobrich
    dobrich
    Рейтинг: 1240 Неутрално

    Да се премахнат безвизовите пътувания за гражданите на двете северноамерикански държави!!!!

  4. 4 Профил на angeles
    angeles
    Рейтинг: 995 Неутрално

    Ами да въвеждат бе какво чакат.Само не знам ако им изпраскат Американците и Кандците на всички от ЕС визи какво ще стане.Те доста от американците имат ЕС паспорти ма европейците не знам какво имат!!

  5. 5 Профил на Калибър
    Калибър
    Рейтинг: 1150 Любопитно

    Ако имат топки ще въведат визите.
    Аз мога да си пътувам свободно и не ми пука, но бих желал да видя българите да идват свободно в Северна Америка.
    Защо Канада и САЩ печелят пари от визите, а България и Румъния плащат за всяка виза?
    Да видим топките на ЕС и на българското и румънското правителства. Ще ги покажат ли?

    Индикирам и калибрирам...за конкурс Мистър Магаре от 240 номинации.
  6. 6 Профил на aralambi
    aralambi
    Рейтинг: 756 Неутрално

    Съмнявам се Англия, Франция, Италия да въведат визи за американци, те приемат милиони американски туристи всяка година.

  7. 7 Профил на angeles
    angeles
    Рейтинг: 995 Весело

    До коментар [#3] от "dobrich":

    До къде да се премахнат?До Толбухин ли??

  8. 8 Профил на Индивидуален паметник на културата
    Индивидуален паметник на културата
    Рейтинг: 614 Неутрално

    До коментар [#2] от "lz2":

    Другарю милиционер. Пътуваме без визи още преди да влезем в ЕС. И това е един от успехите на правителството на Иван Костов, който вие милиционерите удобно пропускате.

    Мечтая за България, в която пожарникарите са просто пожарникари.
  9. 9 Профил на Коки
    Коки
    Рейтинг: 541 Неутрално

    Ясно е, че няма да въведат визи, но самата дискусия по въпроса е полезна за нас...

  10. 10 Профил на dolna4erti4ka
    dolna4erti4ka
    Рейтинг: 1328 Неутрално

    лз-няма какво да ги е страх,те от години изсмекват мозъците от цял свят,като им предлагат условия,които никой друг не предлага.Но става въпрос за мозъците-не за всички.

  11. 11 Профил на minuva4a
    minuva4a
    Рейтинг: 626 Неутрално

    Когато те на нас, тогава и ние на тях!

  12. 12 Профил на xflood
    xflood
    Рейтинг: 1036 Неутрално

    Добра новина, най-после някой да се застъпи за нас.

    Но после стигаме до "Заради всичко това някои европейски страни могат да предпочетат да завършат успешно преговорите пред възможността за въвеждане на визови ограичения за канадци и американци."
    Като заиграе интереса можем и да останем на заден план... за неопределен период.

    Fail with honour then succeed by fraud
  13. 13 Профил на snowball
    snowball
    Рейтинг: 434 Неутрално

    Всъщност, ако търсим реципрочност, то България и Румъния са страните, които трябва да въведат визи за САЩ и Канада, не целия ЕС, та едва ли ще го приемат ... Но пак е хубаво, че ЕС се застъпват дотолкова, че да изкарат дискусията на масата.

  14. 14 Профил на zheravna
    zheravna
    Рейтинг: 389 Неутрално

    Разчитам на Румъния и Полша , те ще заяват ясно, че няма да ратифицират търговското споразумение ,ако не се премахнат визите.
    На нашите плазмодии не може да се разчита. Вервайте ми !

  15. 15 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 2929 Неутрално

    До коментар [#4] от "angeles":

    80% от американците никога не са напускали САЩ.

  16. 16 Профил на chicago514
    chicago514
    Рейтинг: 2734 Неутрално

    Обсъждането идва само седмица преди американският президент Барак Обама да пристигне на посещение в Европа, в рамките на което ще се обсъжда и търговското споразумение между ЕС и САЩ."Покрай това търговско споразумение,може и да се постигне реципрочност.

  17. 17 Профил на Иво
    Иво
    Рейтинг: 4433 Любопитно

    Ако, ЕК мисли за нас, ако ги е грижа за източноевропейците трябва да предложат налагането на визи на американски и канадски граждани. Това може да бъде единствения верен и морален ход в случая от страна на ЕК.

    "Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36
  18. 18 Профил на musashii
    musashii
    Рейтинг: 760 Неутрално

    До коментар [#15] от "Ф.Нинов":
    Т.е близо 70 милиона са излизали извън САЩ.Това е повече от населението на цяла Франция или Великобритания.И интересно как така визи няма за Гърция,а пък за Полша има.Значи сме достатъчно добри ,за да влезем в НАТО,а не сме достойни за безвизов режим.Значи британският гражданин Мохамед Абдула може спокойно да си хване първият полет за Ню Йорк,а българинът Иван Петров ще трябва да изпълнява един куп усложнени процедури докато кандидатства за виза.

  19. 19 Профил на subaru
    subaru
    Рейтинг: 432 Неутрално

    "Европейската комисия (ЕК) се събира днес, за да оцени дали все още САЩ и Канада искат визи за граждани на ЕС."
    Изглежда ЕК, довчера е била на някоя друга планета.

  20. 20 Профил на ivanchoLA
    ivanchoLA
    Рейтинг: 1347 Весело

    До коментар [#15] от "Ф.Нинов":

    Повечето европейци не сте напускали сенилния континент също, които е баят по-малък ... Още повече ниската покупателна способност ...

    #notmypresidentAmericans strive for excellence, Europeans for mediocrity ... да не би цоциализъм играло, не би чудо видяло (c) ivanchoLA2012
  21. 21 Профил на Иво
    Иво
    Рейтинг: 4433 Любопитно

    До коментар [#15] от "Ф.Нинов":

    А, коя е най-пътуващата в чужбина нация в света. Спомням си, че преди бяха германците, обаче, маи китайците вече са на първо място....

    "Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36
  22. 22 Профил на angeles
    angeles
    Рейтинг: 995 Неутрално

    До коментар [#15] от "Ф.Нинов":

    Нинов,замисли се за 80те %.Поне аз където живея 80% са напускали САЩ(и то не по един път),а съм сигурен че и на източния бряг е така.Сигурно имаш в предвид реднековете,но тяхния процент е далеч под 80....

  23. 23 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 2929 Неутрално

    До коментар [#21] от "Иво":

    Като % от населението са германците, но половината от западняците все още не са били в Берлин.
    Като абсолютна стойност са китайците.

  24. 24 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 2929 Неутрално
  25. 25 Профил на convince
    convince
    Рейтинг: 1320 Неутрално

    И ако все пак премахнат визите за европейци като румъни и българи за US AND CANADA и какво от това?

    Дори и това някога да се случи, единствено сиганта, ще има полза, за да се обучи безплатно как се работи и дали се бият американски доктори, га не щат да та преглеждат...

    Другият мат'рял няма как да мъчи и себе си и други около него, щот се явява непригоден, кат изметнато бичме, поради комуноидни душевни терзания просмукали се като влага в съзнанието му. Затова когато бичмето мине на обработка през гатера и абрихта на живота там, тогава ще пасне.
    Иначе полза за никого, никаква!

  26. 26 Профил на angeles
    angeles
    Рейтинг: 995 Неутрално

    До коментар [#24] от "Ф.Нинов":

    Много четеш.А и много вярваш явно на това което четеш

  27. 27 Профил на convince
    convince
    Рейтинг: 1320 Неутрално

    До коментар [#18] от "mushashi":

    Е защо това ти се вижда не естетвено, другарю?
    Или нямате представа кой сте, какъв сте и за какво сте?

  28. 28 Профил на angeles
    angeles
    Рейтинг: 995 Неутрално

    Ами да въведът визи,няма лошо.Но реципрочността ще обхване и всички тези дето сега са безвизови за Северна Америка и кво праим тогаз??

  29. 29 Профил на angeles
    angeles
    Рейтинг: 995 Весело

    До коментар [#24] от "Ф.Нинов":Я извади сега и кои са най чипите туристи?

  30. 30 Профил на Иво
    Иво
    Рейтинг: 4433 Любопитно

    До коментар [#23] от "Ф.Нинов":

    Да, и аз мисля, че е така.

    "Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36
  31. 31 Профил на klecho
    klecho
    Рейтинг: 669 Неутрално

    До коментар [#13] от "snowball":

    Неправилно. Както добре е описано в статията- има ЕС Директива, която регулира визите за ЕС граждани и ЕС визите за граждани на трети трани на общоевропейко ниво. При това е Директива на Съвета, а инициатор е Парламента- т.е. звучи невероятно, но има съвсем реални (законови) предпоставки да се стигне до визи за САЩ и Канада.
    Освен това, би бил солиден пример за проява на солидарност в ЕС, без да се налагат транфери от милиарди евро.
    Япония, Австралия и Бруней вече промениха визовата си полтика, по искане на ЕК.
    Както винаги, САЩ и Канада го раздават по-, по-, най. Личната ми прогноза е че ще го отнесе Канада, като по-слаб преговарящ, все повече превръщаш се в провалена държава (ех, а каква Канада беше, когато НЛО пееха за билета до Монтреал ).
    И нещо несвързано с темата, но важно- в реалполитиката, ЕС е много по-важен търговски партньор на САЩ, отколкото с Канада.

    В дебати от типа "Другарят Този е казал това, другарката Онази е казала онова, те са по-умни/по-образовани/по-известни/по-успели от теб и следователно са прави, така че заставайки зад тяхното мнение, аз също съм прав/а" НЕ участвам!
  32. 32 Профил на ems37520974
    ems37520974
    Рейтинг: 168 Разстроено

    Нищо няма да направят, това са лоясали бюрократи, които като им скръцнат със зъби отвъд океана и те се поизпускат....

    http://www.kultura.bg/bg/article/view/24552
  33. 33 Профил на convince
    convince
    Рейтинг: 1320 Неутрално

    Има едно правило, и то не е за мигранти или емигранти, а за лица пожелали да пътуват, и разберат нещо за обкръжаващата ги действителност, и то е, че на такива чустващи, че дори и да отидат другаде, пак ще се чустват неадекватни, е по-добре да не ходят никъде.
    Защото това ги децентрализира психосоматично, поради неспособноста им да се възприемат адаптивно.

    п.с. За справка по въпроса: Алеко Константинов и неговото безсмъртно творение "Бай Ганю"

  34. 34 Профил на angeles
    angeles
    Рейтинг: 995 Весело

    До коментар [#25] от "convince":

    Бъди сигурен че сиганта ако някога стъпи в УСА то ще я вкарат много бързо в релситеКамо ли да посегнат на някой доктор.А представи си на полицай хахааааа....

  35. 35 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 8501 Неутрално

    Сигурно няма да стане.

  36. 36 Профил на convince
    convince
    Рейтинг: 1320 Неутрално

    До коментар [#31] от "klecho":

    Тук не става въпрос за важност, кой какъв е, защото континентите на Америките отдавна са интегрирани, много повече отколкото би се искало на когото и да било.
    Тук става дума за Европа, а от тук после и за Китай!

  37. 37 Профил на angeles
    angeles
    Рейтинг: 995 Разстроено

    Скоро май на никой няма да му трябват визи за Европа.Дано не съм прав ма....

  38. 38 Профил на convince
    convince
    Рейтинг: 1320 Неутрално

    До коментар [#34] от "angeles":

    Сиганта не стъпва там, щот знае, че е неконкурентно способна и са страхува.
    Иначе първо ше мине през местата за корекция на поведението за петилетка, все едно кара висше образование и после ще се опряга.

    Както интегрираните вече изцяло, латино американци...

  39. 39 Профил на klecho
    klecho
    Рейтинг: 669 Неутрално

    До коментар [#33] от "convince":

    Неправилно. Българинът все още чувства едно болно преклонение пред САЩ и Канада, останало от времето, когато като чуехме USA (като антагонист на нащата соц действителност, въплътило всичко което свързвахме с идеалното съществувание) и изпадахме в душевен оргазъм.

    Единственият начин за реална оценка на тези две страни, е да се отиде на място, и да се разгледат обстойно.
    Тогава се вижда, че:
    1. Въпреки че в САЩ парите са повече, бачкането също е повече, а в последните години, с умирането на американската мечта, разликата е все по-малка;
    2. За всичко останало Западна Ввропа е много по-добро място за живеене;
    3. Е воала, човек се излекува от излишното си богововение, което чисто психологически също има съвсем конкретно, положително действие.

    В дебати от типа "Другарят Този е казал това, другарката Онази е казала онова, те са по-умни/по-образовани/по-известни/по-успели от теб и следователно са прави, така че заставайки зад тяхното мнение, аз също съм прав/а" НЕ участвам!
  40. 40 Профил на tacheaux
    tacheaux
    Рейтинг: 3976 Неутрално

    До коментар [#15] от "Ф.Нинов":

    "80% от американците никога не са напускали САЩ."

    Нинов, добре е да посочиш източника на тази информация , защото ми се струва невярна. Ако под "напускане на САЩ" се разбира напускане на американския континент , може тези проценти да са верни. Може би 80% от европейците също да не са напускали ЕС, но това не значи , че не пътуват в рамките на ЕС в който има 28 държави. ЕС и САЩ са съизмерими като население и територия. Ако 100% от гражданите на Люксембург са напускали държавата си , което няма как да не е вярно, това не значи ,че люксембургците са най-пътуващият народ. Всичко е много относително и от тези проценти не могат да се правят изводи за това , кои народи са най-мобилни.

  41. 41 Профил на convince
    convince
    Рейтинг: 1320 Неутрално

    До коментар [#39] от "klecho":

    То зависи каква е причината за оргазма, дали се предизвиква от бачкане или от лежане на социални помощи?

  42. 42 Профил на angeles
    angeles
    Рейтинг: 995 Неутрално

    До коментар [#40] от "tacheaux":Е Нинов се поправи де.Посочи и източника и процентите паднаха на 64.По мои наблюдения е още по малък ма да не издребняваме.

  43. 43 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 2929 Неутрално

    До коментар [#40] от "tacheaux":

    Назованите от мен 80%-те са силно преувеличени, сорри!

    Ето една стара читава статия по темата:
    http://edition.cnn.com/2011/TRAVEL/02/04/americans.travel.domestically/

  44. 44 Профил на convince
    convince
    Рейтинг: 1320 Неутрално

    До коментар [#39] от "klecho":

    КОМУНОИДЪТ никога не може да има "американска мечта", неговата мечта е винаги свързана с Москва, дори и това да е само хипотетично, защото, отивайки дори и да разгледа САЩ, всичко, ще му изглежда отвратително!

  45. 45 Профил на haralkaram
    haralkaram
    Рейтинг: 8 Неутрално

    За жалост май никой не се застъпва за нас, а Европа използва ситуацията като коз в преговорите за свободна търговия.
    А иначе самата Европа налага двойни стандарти без никаква доза притеснение, що се отнася до Шенген. Без никакво правно основание, и въпреки препоръките на ЕК, съюза решава кой е вътре и кой не е индивидуално за всяка държава, без следи от т.н. съюз.

  46. 46 Профил на tacheaux
    tacheaux
    Рейтинг: 3976 Неутрално

    Учудващо е, че САЩ нямат безвизов режим с най-верния си съюзник в Европа Полша, а имат безвизов режим с една Гърция. Не зная какви им са критериите на американците за въвеждане на безвизов режим с дадена страна , но това което със сигурност мога да твърдя е ,че тези критерии са глупави, защото визовият режим не е никакво препятствие за пътуването на терористи до САЩ.В случая с този европейски ултиматум съм САЩ Европа се солидаризира с нас , за което трябва да сме благодарни.

  47. 47 Профил на Petleshev
    Petleshev
    Рейтинг: 3889 Неутрално

    Важно е, как ще се подписва въпросното споразумение...! Дали ще е от някой брюкселски чиновник или еврокомисар или от представител на всяка държава от ЕС по отделно. Ако е първия вариант, нямаме шанс! При втория, вероятността да се постигне нещо е по-голяма! Поляци, хървати, гърци, че даже и румънци трудно ще се оставят ей така, за Бог да прости...!

    Бивш tww09306483.
  48. 48 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 2929 Неутрално

    До коментар [#42] от "angeles":

    Ето от къде идват моите 80%, които съм ги запомнил някога.
    The percentage of Americans with passports -- a number that was in the teens just a few years ago -- has spiked since the Western Hemisphere Travel Initiative was adopted. It requires American and Canadian travelers to present documents showing citizenship when entering the United States.
    Статията в пост 43 дава насоки, че 50% от пътуванията на американците са в Мексико или Канада.

  49. 49 Профил на klecho
    klecho
    Рейтинг: 669 Неутрално

    До коментар [#41] от "convince":

    Дори децата знаят, че помощите в САЩ са оскъдни.

    Значи, остава бачкането- средно по 10 часа на ден , и за все по-малко пари (надявам се, няма да ме караш да привеждам доказателства, има многбройни статии, от американци, за намаляването на покупателната способност на средната класа в САЩ).

    В дебати от типа "Другарят Този е казал това, другарката Онази е казала онова, те са по-умни/по-образовани/по-известни/по-успели от теб и следователно са прави, така че заставайки зад тяхното мнение, аз също съм прав/а" НЕ участвам!
  50. 50 Профил на convince
    convince
    Рейтинг: 1320 Неутрално

    До коментар [#46] от "tacheaux":

    Гърция бе преден фланг на НАТО, КАТО СТРАТЕГИЧЕСКА БАЗА ЗА ВМС на САЩ, както и е носител на древната гръко-римска класическа култура като първоизточник на философски тенденции, затова са заслужили мястото си на безвизов режим, докато ние раздаваме паспорти на кило, на кой откъдето дойде.

  51. 51 Профил на angeles
    angeles
    Рейтинг: 995 Неутрално

    До коментар [#48] от "Ф.Нинов": Ок,прав си за американците които са родени тук отдавна, съм съгласен.Но Нинов,те предпочитат да опознаят УСА първо като им се отдаде възможност.Това отнема твърде много време и кинти(както обичаш да казваш),много повече от това да посетят Европа или Китай.А натурализираните американци колко са????За тях съм сигурен че 90% и повече са напускали УСА.Или се лъжа?А за реднековете които са също милиони не ми говори.Тях не можеш ги накара да отидат някъде освен на лов и риболов.

  52. 52 Профил на klecho
    klecho
    Рейтинг: 669 Неутрално

    До коментар [#44] от "convince":

    Предполагам си прав.
    Няма нищо по-комуноидно от това, да отричаш истината, защото не съответства на правилната патийна линия.

    В дебати от типа "Другарят Този е казал това, другарката Онази е казала онова, те са по-умни/по-образовани/по-известни/по-успели от теб и следователно са прави, така че заставайки зад тяхното мнение, аз също съм прав/а" НЕ участвам!
  53. 53 Профил на convince
    convince
    Рейтинг: 1320 Неутрално

    До коментар [#49] от "klecho":

    Ти за тяхната средна класа не се безпокой, а гледай българската!
    Никой в света няма по-добри условия, синдикални или не за работа и изисквания как да се свърши нещо чрез трудов процес.

  54. 54 Профил на klecho
    klecho
    Рейтинг: 669 Неутрално

    До коментар [#46] от "tacheaux":

    100%. Остави Гърция- с Литва, Латвия и Естония са безвизови (страни, които предвид високото си ценово равнище, не са по-богати от нас)!

    В дебати от типа "Другарят Този е казал това, другарката Онази е казала онова, те са по-умни/по-образовани/по-известни/по-успели от теб и следователно са прави, така че заставайки зад тяхното мнение, аз също съм прав/а" НЕ участвам!
  55. 55 Профил на convince
    convince
    Рейтинг: 1320 Неутрално

    До коментар [#49] от "klecho":

    По принцип помощи и измислени трудови привилегии САЩ нямат.
    Регламента се доказва в съда, ако случайно нещо не е законово подплатено, което е почти невъзможно и немислимо да го има.

  56. 56 Профил на Judjuk
    Judjuk
    Рейтинг: 3539 Неутрално

    "..... TTIP, има по-голям шанс да бъде сключено преди изтичането на мандата на Барак Обама...."
    По-скоро камила ще мине през иглено ухо, отколкото евроатлантиците да въведат визи за северна Америка. Притеснението идва от възможността Тръмп да стане президент. Налага се да бързат с трансатлантическия договор и следва да замажат очите на държави като нашата, които биха се осмелили да попречат. Е, не точно нашата, но Полша да речем. Тя нашата послушна.

  57. 57 Профил на angeles
    angeles
    Рейтинг: 995 Весело

    До коментар [#49] от "klecho":

    Средно по 10 часа! !!!!!!!???????Ма ти сериозно ли го мислиш бре Клечка?Абе много четете бре.

  58. 58 Профил на joro4900
    joro4900
    Рейтинг: 710 Весело

    До коментар [#3] от "dobrich":
    "Да се премахнат безвизовите пътувания за гражданите на двете северноамерикански държави!!!!"

    О, да, разбира се...Това си е като сам да се простреляш в крака. Като ответна мярка „двете североамерикански държави“ още на другия ден ще въведат визи на 28-те европейски държавици...Познай кой ще обере пешкира...

  59. 59 Профил на convince
    convince
    Рейтинг: 1320 Неутрално

    В България има много по-голяма обезпеченост, за труд, който не е адекватен и с нищо не допринася за развитието на обществото.

    Тук са парадоксални и алогични състояния на получаване на обезпечения, за които там не биха дало нито цент.
    Има хора, които не заслужават състоянието си на обезпеченост и това не са изключения, а изглежда е правило.

  60. 60 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 2929 Неутрално

    До коментар [#51] от "angeles":

    Еми с всяка измината година броят на натурализираните американци ще се увеличава и съответно ще се увеличава броят на пътуванията в чужбина.
    За авиокомпаниите ще има много хляб.
    Преди стотина години в повечето страни не е имало визи и проверка на паспорти, защото е имало естествена бариера - цената на билета за влак или кораб... и само най-богатите са могли да пътуват.
    Бай Ганю с голяма вероятност е пътувал из Европата без виза.
    Трябва да се види дали въобще е имал задграничен паспорт.

  61. 61 Профил на angeles
    angeles
    Рейтинг: 995 Неутрално

    До коментар [#60] от "Ф.Нинов":Чак много да се увеличават натурализираните не вярвам.Много се и раждат тук,а те не са натурализирани вече(особено латиносите което ме притеснява най много).Прогнозата ми не е за светло бъдеще,ма няма да съм жив да го видя.Другият проблем са черняците и с тях е същото.

  62. 62 Профил на angeles
    angeles
    Рейтинг: 995 Весело

    Ае лека от мен,че стана късно а утре ме чака 12 часа бачкане.Аз съм над авериджа както казва Клечо.Не ги мислете Еврейчетата много много.

  63. 63 Профил на musashii
    musashii
    Рейтинг: 760 Неутрално

    До коментар [#27] от "convince":
    Боклук смотан-другар ще кажеш на баща си партийният член и на дядо ти партизанина.Цървул нещастен.

  64. 64 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 2929 Неутрално

    До коментар [#61] от "angeles":

    В последните 30-тина години доста народ се е заселил в САЩ от Европа и Азия.
    Та предполагам тези хора ще пътуват в чужбина (поне в родината си)... даже и техните деца може да продължат.

  65. 65 Профил на dim5717
    dim5717
    Рейтинг: 232 Неутрално

    До коментар [#3] от "dobrich":

    В Добруджа едро жито зрее
    прост народ живее!

  66. 66 Профил на Petleshev
    Petleshev
    Рейтинг: 3889 Неутрално

    До коментар [#58] от "joro4900":

    Той, пешкира е взаимен...! Споразумение искат и двете страни! Както има туристи от Северна Америка в посока Европа, така има и от Европа, нататък! Въпрос на надлъгване! Всеки иска да получи готов и богат пазар, но гледа да не даде нищо насреща! Естествено е канадци и американци да се опъват, че досега номера е минавал... Добре е, че поне се заговори на тая тема! Иначе, по отделно могат да ни будалкат, колкото си искат! Но, си мисля, че поляците са костелив орех и няма да се дадат лесно!

    Бивш tww09306483.
  67. 67 Профил на tacheaux
    tacheaux
    Рейтинг: 3976 Неутрално

    [quote#50:"convince"]Гърция бе преден фланг на НАТО, КАТО СТРАТЕГИЧЕСКА БАЗА ЗА ВМС на САЩ, както и е носител на древната гръко-римска класическа култура като първоизточник на философски тенденции, затова са заслужили мястото си на безвизов режим,[/quote]

    Това, което подхождаше да го пишеш с гриф шеговито, ми подсказва, че гърците са извъртели някакъв византийски номер на наивните американци, успели са да ги подведат ,да ги измамят или изнудят по някакъв начин, така както сега това правят с ЕС като ги изнудват да им наливат стотици милиарди в гръцката каца без дъно.

  68. 68 Профил на lz2
    lz2
    Рейтинг: 3125 Неутрално

    [quote#8:"Индивидуален паметник на културата"]Пътуваме без визи още преди да влезем в ЕС. И това е един от успехите на правителството на Иван Костов, който вие милиционерите удобно пропускате.[/quote]
    Костов има заслуги за това колкото Емо Чолаков за снощния дъжд! А вие удобно пропускате, че Костов създаде тая болшевишка здравна каса, да лекуват циганите с нашите вноски!
    А визите за САЩ и Канада ще паднат, ако нашите политици се заинатят и не подпишат договора за свободна търговия!

    ПравописА е поле за изява на неграмотните!
  69. 69 Профил на klecho
    klecho
    Рейтинг: 669 Весело

    До коментар [#53] от "convince":

    Съвършено невярно. Не сравнявам с България, а със Западна Европа (60 евро до софия и обратно, в двете посоки)

    В дебати от типа "Другарят Този е казал това, другарката Онази е казала онова, те са по-умни/по-образовани/по-известни/по-успели от теб и следователно са прави, така че заставайки зад тяхното мнение, аз също съм прав/а" НЕ участвам!
  70. 70 Профил на klecho
    klecho
    Рейтинг: 669 Весело

    [quote#57:"angeles"]редно по 10 часа! !!!!!!!???????Ма ти сериозно ли го мислиш бре Клечка?Абе много четете бре.
    [/quote]

    Не 10, около 13 часа- сложи и 3 часа средно на магистралата. Имам приятели, специалисти с визше образование, работещи по специалността си, които излизат от къщи в 6, и се прибират към 10. За 3500 долара чисти. Ще отречеш ли?

    В дебати от типа "Другарят Този е казал това, другарката Онази е казала онова, те са по-умни/по-образовани/по-известни/по-успели от теб и следователно са прави, така че заставайки зад тяхното мнение, аз също съм прав/а" НЕ участвам!
  71. 71 Профил на klecho
    klecho
    Рейтинг: 669 Весело

    До коментар [#58] от "joro4900":

    Кой Жоре ще обере пешкира?

    ЕС туристи в Канада: 2,4 млн на година.
    Канадски туристи в ЕС: 1,6 млн на година.

    Хайде сега да си видищ колко е БВП съответно на ЕС и на Канада, и да приложиш простото тройно правило от четвърти клас!

    В дебати от типа "Другарят Този е казал това, другарката Онази е казала онова, те са по-умни/по-образовани/по-известни/по-успели от теб и следователно са прави, така че заставайки зад тяхното мнение, аз също съм прав/а" НЕ участвам!
  72. 72 Профил на klecho
    klecho
    Рейтинг: 669 Неутрално

    [quote#60:"Ф.Нинов"]Бай Ганю с голяма вероятност е пътувал из Европата без виза. [/quote]
    Не просто пътувал, ами работил във виена, учил в Женева и т.н. Просто хващаш трено и поемаш на път! То до 1937 и американски граждани сме ставали при поискване, ама...

    В дебати от типа "Другарят Този е казал това, другарката Онази е казала онова, те са по-умни/по-образовани/по-известни/по-успели от теб и следователно са прави, така че заставайки зад тяхното мнение, аз също съм прав/а" НЕ участвам!
  73. 73 Профил на eurogi
    eurogi
    Рейтинг: 648 Неутрално

    Много се съмнявам Великобритания, Ирландия, Франция, Германия,Италия да решат да въведат визи за американци и канадци..
    Някак си не виждам Франция и Италия да въведат визи за държави,от които всяка година им идват десетки милиони заможни туристи..За Великобритания и Ирландия пък въобще няма кво да се говори..
    Най-вероятно решението ще го оставят на ниво отделна държава да се взема..

  74. 74 Профил на klecho
    klecho
    Рейтинг: 669 Весело

    [quote#61:"angeles"]Чак много да се увеличават натурализираните не вярвам.[/quote]
    е много, колко да е много.
    Има-няма, половин милион годишно (съпоставимо с най-сериозната мигрантска година в ЕС, но всяка година):

    http://www.migrationpolicy.org/article/frequently-requested-statistics-immigrants-and-immigration-united-states

    В дебати от типа "Другарят Този е казал това, другарката Онази е казала онова, те са по-умни/по-образовани/по-известни/по-успели от теб и следователно са прави, така че заставайки зад тяхното мнение, аз също съм прав/а" НЕ участвам!
  75. 75 Профил на селянин
    селянин
    Рейтинг: 488 Неутрално
  76. 76 Профил на tacheaux
    tacheaux
    Рейтинг: 3976 Неутрално

    [quote#49:"klecho"]Дори децата знаят, че помощите в САЩ са оскъдни.
    Значи, остава бачкането- средно по 10 часа на ден , и за все по-малко пари (надявам се, няма да ме караш да привеждам доказателства, има многбройни статии, от американци, за намаляването на покупателната способност на средната класа в САЩ). [/quote]

    Това ми прилича на антиамериканска пропаганда от комунистическо време. Колко са зле , горките американци. Няма значение , че от цял свят се натискат да емигрират в САЩ, колкото и да е зле там. Апропо, това , че социалните помощи били оскъдни. Толкова са оскъдни ,че има вече цели поколения американци , които живеят само от социални помощи, с качество на живот съизмерим с този на среден българин. Което не е добре. Една държава не трябва до такава степен да бъде социална, защото това я натоварва финансово и развращава хората, като ги учи на безделие и мързел.

  77. 77 Профил на klecho
    klecho
    Рейтинг: 669 Весело

    [quote#62:"angeles"]Ае лека от мен,че стана късно а утре ме чака 12 часа бачкане.[/quote]

    Ти си в предпенсионна възраст, дето се вика, съвсем непредставителен за извадка.
    Ама като гледам, си превалил шейсет и няколко лазарника, та си показателен пример до каква възраст се бачка в САЩ!

    В дебати от типа "Другарят Този е казал това, другарката Онази е казала онова, те са по-умни/по-образовани/по-известни/по-успели от теб и следователно са прави, така че заставайки зад тяхното мнение, аз също съм прав/а" НЕ участвам!
  78. 78 Профил на klecho
    klecho
    Рейтинг: 669 Неутрално

    До коментар [#76] от "tacheaux":

    Никой не твърди че в САЩ е зле. Просто, че в Европа има поне 6 държави които са по-добре (в т.ч. 3 които са много по-социални от САЩ, и още 3 където заплащането на труда е по-добро от САЩ). Спрямо Канада, държавите са най-малко 12.
    Българите могат свободно да живеят, работят, и в много случаи, да усвояват помощи в тези страни.
    Така че, да не се дават визи, под предлог че сме щели да останем там нелегално, е, меко казано, малоумно! Капиш?

    В дебати от типа "Другарят Този е казал това, другарката Онази е казала онова, те са по-умни/по-образовани/по-известни/по-успели от теб и следователно са прави, така че заставайки зад тяхното мнение, аз също съм прав/а" НЕ участвам!
  79. 79 Профил на tacheaux
    tacheaux
    Рейтинг: 3976 Неутрално

    [quote#73:"eurogi"]Много се съмнявам Великобритания, Ирландия, Франция, Германия,Италия да решат да въведат визи за американци и канадци.. [/quote]

    И то заради нас, в знак на солидарност. Съгласен съм , макар декларирането на тази готовност за саможертва да е един вид добронамерен жест към нас.

  80. 80 Профил на tacheaux
    tacheaux
    Рейтинг: 3976 Неутрално

    [quote#78:"klecho"]Така че, да не се дават визи, под предлог че сме щели да останем там нелегално, е, меко казано, малоумно! Капиш? [/quote]

    Абсолютно съгласен. По отношение на стандарта, също съм съгласен ,че някои западноевропейски държави не падат по-долу от САЩ в това отношение. Но Щатите са емигрантска държава и отношението на местните към новопристигналите в тази страна не е както в Европа , където националистическите пристрастия и комплекси съществуват и няма изгледи скоро да се изживеят.

  81. 81 Профил на convince
    convince
    Рейтинг: 1320 Неутрално

    До коментар [#67] от "tacheaux":

    Те затова сега и ще връщат с лихвите. Иначе човечеството ги приема преди нас, по тази причина, а американците от чист прагматизъм.
    Гърците по принцип сметнаха привилегиите си за пожизнени, но не им се получи.
    Докато ние нямаме подобен късмет!

  82. 82 Профил на convince
    convince
    Рейтинг: 1320 Неутрално

    До коментар [#78] от "klecho":

    С какво право българи усвояват помощи, където и да е, щот са втора ръка хора ли?
    Затова ли тикаш помощите на първо място или поради настървеност да покажеш колко обичаш да ти помагат...?
    НИЕ по принцип не трябва да получаваме помощи, понеже не сме страна в конфликт.
    Ако ти трябват пари - има банки!

  83. 83 Профил на convince
    convince
    Рейтинг: 1320 Неутрално

    До коментар [#78] от "klecho":

    За нелегално оставане и дума не може да става, освен ако си решил да си постояно нелегален в каквото и да било!
    Най-строгият закон на САЩ е имено имиграционният, колкото поне като този за санкциите и ембарговите сделки.
    Там можеш и цял живот да си нелегален, но полза от това за никого!

  84. 84 Профил на Magen David
    Magen David
    Рейтинг: 813 Неутрално

    [quote#23:"Ф.Нинов"]Като % от населението са германците[/quote]
    Тц, не си прав. Израелците сме най-пътуващата нация.

    Не казвай не мога. Действай! За да успееш, първо трябва да поискаш.
  85. 85 Профил на tacheaux
    tacheaux
    Рейтинг: 3976 Неутрално

    [quote#81:"convince"]Те затова сега и ще връщат с лихвите. Гърците по принцип сметнаха привилегиите си за пожизнени, но не им се получи. [/quote]

    Чул те Господ.

  86. 86 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 2929 Неутрално

    До коментар [#84] от "Magen David":

    Прав си, че не са германците, ами скандинавците (но те ходят до някоя друга съседна скандинавска държава).
    Иначе хонгконгците са с голяма преднина на първо място (сигур ходят до Китай).
    Вас израелците, обаче ви няма в списъка (най-долу в статията):
    https://timetric.com/info/media-center/press-releases/2014/10/09/timetric-reveals-which-countries-travel-most/

  87. 87 Профил на Magen David
    Magen David
    Рейтинг: 813 Неутрално

    До коментар [#86] от "Ф.Нинов":

    Ние сме малко на брой. Поради това не влизаме в разни класации. Аз обаче имам предвид като процент от населението.

    Не казвай не мога. Действай! За да успееш, първо трябва да поискаш.
  88. 88 Профил на vrijheid
    vrijheid
    Рейтинг: 274 Неутрално

    [quote#15:"Ф.Нинов"]80% от американците никога не са напускали САЩ.[/quote]
    не е малък процента и на тези, които не са напускали границите на собственият си щат.

  89. 89 Профил на subsonic
    subsonic
    Рейтинг: 500 Неутрално

    Щом онези връщите визите за европейци, смятам че реципрочната мярка от страна на Европа е напълно уместна и очаквана.

  90. 90 Профил на subsonic
    subsonic
    Рейтинг: 500 Неутрално

    А и единият от бомберите на летище Сарафово не беше ли чистокръчен "канадец" от арабски произход?

  91. 91 Профил на andreas_hofer
    andreas_hofer
    Рейтинг: 1450 Любопитно

    До коментар [#90] от "subsonic":

    Именно, именно. Много станахме новите канадци нещо. А, иначе по темата, реално в момента американците, че и канадците отскоро въведоха визи за всички, вкл. за европейците, макар и да не ги наричат така, а да им викат електронно разрешение за пътуване. Какво ако не виза е американската ESTA (Electronic System for Travel Authorization), която е задължителна за пътуващите чужди граждани до САЩ, които нямат официално нужда от американски визи?! Или канадската система еТА (Electronic Travel Authorization) въведена за всички уж на безвизов режим с Канада страни, освен за американците от 15 март 2016 г. която ще стане задължителна след есента на 2016 г.? Да, не струват колкото стандартни визи, американската ЕSTA е 14 долара, а канадската еТА е 5 канадски долара, но все пак са си на практика мек визов режим, така че ЕС има пълното основание също да си затегне визовата политика към двете северноамерикански държави.

    Комунизмът и неговите мутации са проклятието на съвременна България
  92. 92 Профил на angeles
    angeles
    Рейтинг: 995 Неутрално

    До коментар [#77] от "klecho":

    Ае да те открехна ,май ти е много шльокавицата та ме виждаш на 65.На 45 съм за сега но със сигурност сигурно съм на баща ти набор,като съдя по писанията ти.А дали работя или не,не е нужно да знаеш.Малък си още и Америка ти е тъмна,това е нормално за такива като теб.Със здраве!





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK