Брюксел заведе дело срещу Германия заради пътните такси за чужденци

Брюксел заведе дело срещу Германия заради пътните такси за чужденци

© Надежда Чипева, Капитал



Европейската комисия (ЕК) заведе дело срещу Германия в Съда на ЕС в Люксембург заради планирани пътни такси за чужденци, които според Брюксел са форма на дискриминация, предаде "Ройтерс".


Миналата година федералното правителство одобри закон, според който чуждите граждани трябва да плащат до 130 евро годишно, ако използват германските пътища. Германците също ще плащат таксата, но тя ще им се приспада от данъците на автомобила, което според редица критици и вътре и извън управляващата коалиция нарушава правилата на ЕС.


Системата трябваше да започне да се прилага тази година, но стартът й бе отложен, след като Брюксел заяви, че мярката е форма на дискриминация спрямо чуждите граждани, на които сумата няма да бъде възстановявана. Преди приемането на закона шофирането по германските магистрали бе безплатно за чужденците.




Промените предвиждаха и водачите на превозни средства да закупуват винетки на стойност до 30 евро за период от 10 дни до 2 месеца.


Според тълкуването на ЕК, държавите членки са свободни да въвеждат пътни такси, но ако искат чуждите граждани да плащат за достъп до пътната им межа, това правило трябва да се отнася за всички. Освен това според Брюксел цената на някои от винетките за период от 2 месеца или по-малък е неоправдано висока.


"Въпреки засилената кореспонденция с германските власти от ноември 2014 г., основните притеснения на Комисията не бяха отразени. Ето защо ЕК изправя Германия пред Съда на ЕС", гласи официалното съобщение от Брюксел.

Коментари (11)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Нефертити
    Нефертити
    Рейтинг: 1678 Неутрално

    Трябват им кинти на германците да хранят чалметата.

    Предразсъдъците са за ограничените.
  2. 2 Профил на comandante  vs  либерални ентусиасти&корпократи
    comandante vs либерални ентусиасти&корпократи
    Рейтинг: 2731 Неутрално

    Време е ЕС да се осъзнае! За това еврочиновниците трябва задължително да се командироват за по една седмица всеки месец на Арабския Полуостров и във френските и немски анклави , заедно със жените и щерките пък ако неоткритият дискриминация тогава да продължат с либертофонските стратегии за толерантност с не европейския на живот!

    Libertarianism is just anarchy for rich people
  3. 3 Профил на дерибеев
    дерибеев
    Рейтинг: 2709 Весело

    Освен това според Брюксел цената на някои от винетките за период от 2 месеца или по-малък е неоправдано висока."
    Лилито що не вземе да им разтълкува

    всеки коментар може и ще бъде използван срещу вас
  4. 4 Профил на ostin22
    ostin22
    Рейтинг: 660 Весело

    Още 10-на милиарда отгоре на излишъкът им няма да им дойде зле на немците.. Ще има да си купуват Боковци и Росковци на поразия..

    There is no way to happiness, happiness is the way!
  5. 5 Профил на ''zms15783''
    ''zms15783''
    Рейтинг: 497 Неутрално

    [quote#1:"Нефертити"]Трябват им кинти на германците да хранят чалметата.[/quote]
    Тая като лъже даже не се изчервява.Споко в Дневник никой не и вярва.

  6. 6 Профил на Bai nik
    Bai nik
    Рейтинг: 2307 Неутрално

    защо винетката в Румъния е 55 лв ,а тук 90 ,на какво основание ,при 3 пъти по малко пътища за поддържане и масово некачествено строителство и ремонти ,п о ддържано от всички управляващи и обикновено не търсещи след това гаранцията от фирмите строили обектите .

  7. 7 Профил на kasko
    kasko
    Рейтинг: 733 Неутрално

    До коментар [#5] от "xali":

    Аз не и вярвам.Много и е слаб рейтинга.Вярвам на теб.

    Колективното вземане на решение налага споделяне на колективна отговорност.
  8. 8 Профил на kasko
    kasko
    Рейтинг: 733 Неутрално

    До коментар [#6] от "edin drug":

    Коя винетка , тази тук за буса дето я плащам 97 лв в Румъния е 400.

    Колективното вземане на решение налага споделяне на колективна отговорност.
  9. 9 Профил на alabalko
    alabalko
    Рейтинг: 1775 Неутрално

    Ситуацията с тази винетка е много смотана и по-добре ще ако отпадне. Оплаквачките са от Бавария, че видиш ли чужденците много карали по шосетата им. Ама че тия чужденци пазаруват в Бавария няма значение.
    Решението бе винетка за всички, ама ако германецът през годината не се качи на магистрала ще му връщат парите. Заради това тол системата трябва да регистрира номерата на колите и да проверява има ли винетка. Ако няма - глоба. Ако има, няма проблем и се брои, че се е качил. В края на годината, който не е ползвал (т.е. градска кола) му връщат парите.
    А в крайна сметка става въпрос, че с тая винетка ще си докарат няколкостотин милиона евро, а разходите за нея ще превишават приходите дълги години.
    Отделно че тая винетка означава следене на местните от държавата и изисква специални правила за пазене на данните. Не може държавата току-така да записва коя кола по кое време къде е била и да се създава профил.

  10. 10 Профил на alabalko
    alabalko
    Рейтинг: 1775 Неутрално

    За сравнение годишният данък МПС носи десетки милиарди евро годишно в немската хазна. Камионите отдавна се таксуват на километър (нещото, което Лили иска да вкара).

  11. 11 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 5736 Неутрално

    Германия може да свали винетката до швейцарската и да не опрощава парите за германците.
    От друга страна има много шарени цени за седмични винетки или за 10 дни. Примерно австрийската напоследък е около 8 евро за 10 дни. Словенската е 15 за седмица

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK