България е с най-много загинали в катастрофи в ЕС

България е с най-много загинали в катастрофи в ЕС

© Цветелина Николаева, Капитал



България е страната с най-много смъртни случаи от катастрофи в Европейски съюз на 1 милион души от населението. През миналата година загиналите в автопроизшествия са били средно 99 души на 1 милион българи. Това е леко влошаване спрямо 2015 г. (98), а за годините от 2010 г. (105) насам намаляването на жертвите е едва 9%.


Приблизително същият е резултатът на Румъния - 97 загинали на 1 млн. души през 2016 г., но при румънците спрямо 2010 г. спадът е с 19%.


Според публикуваните днес от Европейската комисия статистически данни за пътната безопасност за 2016 г. през миналата година броят на регистрираните смъртни случаи в ЕС е спаднал с 2%. През 2016 г. 25 500 души са изгубили живота си по пътищата на ЕС — с 600 по-малко, отколкото през 2015 г., и с 6000 по-малко, отколкото през 2010 г. По изчисления на комисията още 135 000 са били тежко ранени.




След две години на застой през 2016 г. положителната тенденция към понижаване на смъртните случаи се възобновява, като през последните шест години броят на смъртните случаи по пътищата е намалял с 19%.


Въпреки че е обнадеждаващо, това темпо може да се окаже недостатъчно, ако ЕС иска да постигне своята цел за намаляване наполовина на смъртните случаи между 2010 г. и 2020 г., се казва в официалното съобщение. За сравнение, в периода 2001 - 2010 г. смъртните случаи са намалели с 43%.


"Притесняват ме не толкова цифрите, а изгубените човешки животи и семействата на жертвите. Само днес още 70 души ще загинат по пътищата на ЕС и пет пъти по толкова ще получат тежки наранявания", коментира комисарят по транспорта Виолета Булц.


Макар че тази разлика намалява всяка година, за хората, живеещи в държавите с най-висок процент смъртни случаи, все още има три пъти по-голяма вероятност да бъдат убити на пътя, отколкото за тези, които живеят в страните с най-ниско равнище на злополуки.


Въпреки това европейските пътища остават най-безопасните в света - в ЕС през миналата година са загинали средно 50 души на 1 милион жители, докато световният показател е 174 жертви.


През миналата година за втора поредна година никоя от страните членки не надхвърля прага от 100 жертви на 1 млн. жители, а повечето са слезли под 80 загинали. Почти половината са отчели най-добрите в историята си резултати в предотвратяване на смъртни случаи.


Най-добри показатели имат Швеция (27), Великобритания (28) и Холандия (33), а най-голямо подобрение на годишна база регистрират Литва (22%), Латвия (16%) и Чехия (16%).


Смъртни случаи при ПТП на милион жители
(Предварителна статистика за 2016 г. по държави[1])


[1] Стойностите за 2016 г. са въз основа на неокончателни данни; възможни са незначителни промени в окончателните данни за отделни държави.
[2] Процентно изменение на броя на смъртните случаи.
[3] Оценка въз основа на данните от януари до юни.
[4] Оценка въз основа на данните от януари до септември.

Коментари (39)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на cognitive
    cognitive
    Рейтинг: 229 Неутрално

    Вчера на околовръстното се престроявам в лява лента, на 200 метра зад мен 2ма мотористи карат с над 120, аз карах с 90. И ми се правят на отворени, че съм ги бил засекъл. Пазете моториста. Тези малоумници проумяват ли, че ограниченията за скоростта важат и за тях? Или лявата лента си е лично тяхна и никой друг не може да кара в нея? Та заради такива идиоти е статистиката ни.

  2. 2 Профил на Незнайко в Слънчевия град
    Незнайко в Слънчевия град
    Рейтинг: 6082 Неутрално

    Заглавието подвежда. В Германия загиналите са повече.

    "Свестните у нас считат за луди, глупецът вредом всеки почита" Хр. Ботев
  3. 3 Профил на бабачко
    бабачко
    Рейтинг: 528 Неутрално

    Тези показатели са пропорционални и зависят и от степента на образовоност на чипа на задкормилното устройство.

    искаш нов монитор? изтрий тук: ##############
  4. 4 Профил на Daniboy
    Daniboy
    Рейтинг: 701 Неутрално

    Тези малоумници проумяват ли, че ограниченията за скоростта важат и за тях?.
    —цитат от коментар 1 на cognitive


    Ако имаха акъл щяха да проумяват, че предвид уязвимостта им ограниченията важат много повече за тях...

    "Щастие за всички даром, и никой да не бъде пренебрегнат!"
  5. 5 Профил на Рол
    Рол
    Рейтинг: 566 Неутрално

    Интересен показател е километри магистрали на 1 млн и скорстни пътища на 1 млн.
    Ще се види, че има пряка корелация - по-малко загинали при по-голям коефициент на магистрали и високо скоростни пътища.

  6. 6 Профил на venci4
    venci4
    Рейтинг: 1788 Весело

    Сега Бай Йух има цял нов мандат да направи много безопасни магистрали😂😂😂

    Платени форумни тролчета, така ли ви възпитават на Позитано? http://prikachi.com/images/793/8000793h.jpg
  7. 7 Профил на balla
    balla
    Рейтинг: 541 Неутрално

    Това че сме последни по всичко показатели си го знаем от много време, въпроса е защо лидерите и стадото не желаят да се образоват?

  8. 8 Профил на subsonic
    subsonic
    Рейтинг: 566 Неутрално

    Това е резултат от пълната липса на контрол на движението от страна на "контролните" органи.

    Нещата, оставени да се развиват от самосебе си, имат склонността да се влошават.

    Толкова много полицаи и КАТаджии, а нито един на възлово кръстовище или светофар да санкционират тарикатите и неправилно престрояващите се, които всъщност създават задръстванията и изнервят всички участници в трафика.

    Сутрин и вечер в пиковете часове, трябва активно да се съблюдава реда в градовете.

    За движението по междуградски пътища и магистрали важи същото. Опасното изпреварване и превишената скорост трявба да се санкционират, защото Ганьо не е научен да кара в колона, на безопасна дистанция. Той трябва да е винаги начело, дори и с риск за живота си и този на околните. Шофирането се е превърнало в начин за избиване комплекса за малоценност на редовия български гражданин. Разстоянието София-Варна се взима за време и колкото по-малко е то, толкова по-горд е рекордьорът-карач с него.

  9. 9 Профил на libration
    libration
    Рейтинг: 229 Неутрално

    Само да не вземат да ни намаляват лимитите на скоростта. Корелация м/у смъртност и скорост няма, вижте Германия с аутобана и Латвия/Литва където е 90км/ч през есента и зимата. По-скоро да организират пътната полиция да си върши работата.

    До 50 години и Германия няма да е член на G8.
  10. 10 Профил на reply
    reply
    Рейтинг: 1133 Неутрално

    ТИЕ БИЗНЕС БИБУНИТЕ ДЕТО СА НА ВСЕКИ СТО МЕТРА И НЕКОЙ ПРАВИ ЛУДИ ПАРИ ОТ ТЯХ,ЗА КВО СА САМО ДА СИ ЧУПИМЕ КОРИТЕ ЛИ,ЗА ЛЕГНАЛИТЕ ПОЛИЦАИ ВИ ГОВОРЯ,СОФИЯ Е ПЪЛНА СЪС ВСЯКАКВИ САМОДЕЛКИ,КРАЙНО ВРЕМЕ Е ДА СЕ СПРЕ С ТОВА БЕЗУМИЕ ОГРОМНА ЯМА ЛЕГНАЛ ПОЛИЦАЙ И ПАК ЯМА , АКО ЕФЕКТА Е НУЛЕВ ЩО ГИ СРАГАТ

  11. 11 Профил на neut
    neut
    Рейтинг: 5111 Неутрално

    Лоша дисциплина и липса на строги наказания - и неприятните резултати са налице

    In the forest all animals are equal except a few that are more equal than the rest
  12. 12 Профил на pag
    pag
    Рейтинг: 1629 Любопитно

    Според графиките Гърция и Румъния имат повече жертви на 1 млн. население. Пак фейк нюз, май........

    Знанието е сила, информацията - власт
  13. 13 Профил на джендър NATO generals
    джендър NATO generals
    Рейтинг: 1234 Разстроено

    По нещо сме на 1-во място в €вропа!

    Само от 2009 - 2012-та са "инвестирани" 8 милиарда евро във ВЕИ тролово производство на ток
  14. 14 Профил на Peni Nikol
    Peni Nikol
    Рейтинг: 11152 Неутрално

    Тъжно, много тъжно, но факт. Има много неграмотни шофьори, понеже пътувам с кола в малък град и в Северозападния район, има млади, които не знаят кой е с предимство на едно кръгово и други дребни, които предизвикват катастрофи.

  15. 15 Профил на За да останат ХОРА в България.
    За да останат ХОРА в България.
    Рейтинг: 837 Неутрално

    Ето, това е проблем , с който трябва да се борим..
    А борбата е -->
    Образование, възпитание, Образование, възпитание, Образование, възпитание, Образование, възпитание,

  16. 16 Профил на Drusev
    Drusev
    Рейтинг: 233 Неутрално

    По-вероятно е да загинеш в ПТП, отколкото от терористичен атентат.

  17. 17 Профил на Jessika
    Jessika
    Рейтинг: 1783 Неутрално

    Мен ме учуди фактът, че най-много загинали има по селските пътища.

    Виктор Юго: „Общество, което не иска да го критикуват, прилича на болен, който не разрешава да го лекуват.”
  18. 18 Профил на antikvarno
    antikvarno
    Рейтинг: 1070 Неутрално

    Лоша дисциплина и липса на строги наказания - и неприятните резултати са налице
    —цитат от коментар 11 на neut


    Пропусна липсата на пътища без дупки и магистрали без вълни.Иначе си прав!

  19. 19 Профил на antikvarno
    antikvarno
    Рейтинг: 1070 Неутрално

    Мен ме учуди фактът, че най-много загинали има по селските пътища.
    —цитат от коментар 17 на Cassi


    Там полицай, ако го има е роднина.Карат пили и без книжки.

  20. 20 Профил на musashii
    musashii
    Рейтинг: 804 Неутрално

    Мен ме учуди фактът, че най-много загинали има по селските пътища.
    —цитат от коментар 17 на Cassi


    Не е така,а просто не са направили правилни таблици.Делят всички пътища на три-магистрали,селски и градски.Ама в селските пътища влизат и всички главни пътища-например пътя през Кресненското дефиле .А там има много жертви,защото скоростта извънградско е висока има много катастрофи при изпреварване.А в градски условия скоростта е много по-ниска и там основно загиналите са пешеходци или велосипедисти.

  21. 21 Профил на Ал Бънди
    Ал Бънди
    Рейтинг: 557 Неутрално

    Има една инфраструктура, която много липсва в България и Румъния, а това са кръговите движения. Всички кръстовища, където скоростта на идващите коли от едната страна е над 70 км в час трябва да се направят под формата на кръгово движение, за да се принудят колите да намалят скоростта. Ако това се направи жертвите на ПТП в България могат да се намалят с 20-30%.

  22. 22 Профил на Ал Бънди
    Ал Бънди
    Рейтинг: 557 Неутрално

    Интересен показател е километри магистрали на 1 млн и скорстни пътища на 1 млн.Ще се види, че има пряка корелация - по-малко загинали при по-голям коефициент на магистрали и високо скоростни пътища.
    —цитат от коментар 5 на Рол


    Магистралите безпорно са по сигурни, защото позволяват безконфликтно каране, но и на нормалните пътища биха моглигли да се намалят катастрофите с изграждане на кръгови движения по кръстовищата. При влизане в селище също би било добре да има полукръгово, което да принуждава автомобилите да намалят скоростта. На запад от Белград тези неща са стандарт.

  23. 23 Профил на Mia san Bayern!
    Mia san Bayern!
    Рейтинг: 817 Неутрално

    Ани като карат като луди какво искате..

    DANKE JUPP,DANKE BAYERN!
  24. 24 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 13009 Неутрално

    България е начело във всички непрестижни класации :) впрочем, не съм прав, в една е добре - достъпът до широколентов интернет.

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  25. 25 Профил на Kurti
    Kurti
    Рейтинг: 445 Неутрално

    Най безопасни се оказват държавите, където са най-скъпи застраховките. В Англия млад шофьор плаща 2000 £ застраховка, кара като мушица, дава път на всички, усмихва се и спира на жълто. Ако издържи 5-10год без произшествия, може да падне до 400-500.
    В България със 100 Лв гражданска, която не се влияе от карането - ами толкова.

  26. 26 Профил на kokoto2
    kokoto2
    Рейтинг: 478 Любопитно

    За да е коректна статистика трябва да се добави и количеството продадени горива в съответната държава.

    Пишете грамотно на кирилица! Shift + ь = ѝ
  27. 27 Профил на bat_plamen
    bat_plamen
    Рейтинг: 4535 Неутрално

    Поредната тъжна статистика за България!

  28. 28 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 8931 Неутрално

    Ами безотговорни хора. То и по изборите си пролича.

  29. 29 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 4152 Неутрално

    Няма нищо чудно. Миков въздигна тъпотата в култ в МВР, а после герберастията издигна самото МВР в култ в страната, над закон, над всичко.

    Резултатът е разпасани милиционери, безкадърни до цинизъм, корумпирани до безкрай. И смърт по пътищата.

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  30. 30 Профил на NikB
    NikB
    Рейтинг: 459 Неутрално

    Всяка подобна статия трябва да отчита и тенденциите и журналята да постната малко статистика. Самите те да се получат - след 2010 загиналите по нашите пътища падат на нивата от 1970г . Иначе е идиотско повтаряне на фрази.

  31. 31 Профил на dasho
    dasho
    Рейтинг: 694 Гневно

    Доколкото знам, това са само загиналите на място. Като добавим и онези, починали от травмите в линейки или болници...

  32. 32 Профил на galapagas
    galapagas
    Рейтинг: 1935 Неутрално

    Ако всяка пешеходна пътека е повдигната като легнал полицай или край нея стои жив полицай, убитите пешеходци ще намалеят наполовина.

  33. 33 Профил на rainbou1
    rainbou1
    Рейтинг: 1455 Неутрално

    Не може да искаме правилни резултати като всичко става по грешния начин - новите коли с по-големи данъци от старите, масово говорене по телефона вместо хендсфри, липса на камери, липса на уважение между участниците в пътното движение...мога да пиша още половин час.

  34. 34 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 4152 Неутрално

    До коментар [#32] от "galapagas":

    Откъде знаеш? Имаш ли статистика, която да го потвърди?


    До коментар [#30] от "NikB":

    Всъщност, трета година подред, смъртта по пътищата се разраства. Вече бензинът не е 2.70, че да намаляват убитите...

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  35. 35 Профил на antonio_vivaldi
    antonio_vivaldi
    Рейтинг: 2610 Неутрално

    Причините са ясни
    Корумпирана система за получаване на шофьорски книжки
    Корупция и липса на ефектвини действия от страна на КАТ
    Корупция в съдебната система, пускаща на свобода убийци премазали хора по спирки и пешеходни пътеки. Даже се появи един дебил-адвокат, който да пледира тълкувание на съда, че пешеходците , намиращи се на забра да носят вина, ако ги премажат.

  36. 36 Профил на solange
    solange
    Рейтинг: 345 Неутрално

    Трябва сериозни санкции, които да важат и за мутри, и за политици, и за обикновени селяндури. Не може да караш като луд, да убиеш човек и накрая дори да не влезеш в затвора. Ще се превъзпитат за нула време.

  37. 37 Профил на NikB
    NikB
    Рейтинг: 459 Неутрално

    До коментар [#34] от "Darth Plagueis"
    Почти еднакви са последните години и са с 30 процента под 2009г и 40 процента под 1985, когато автомобилите бяха 4 пъти по-малко.

  38. 38 Профил на rossen4i4o
    rossen4i4o
    Рейтинг: 423 Неутрално

    по инструкции от всякакви трибуквени учреждения занимаващи се с ;контрола на населението; след избори изкарват милицията на пътя за да респектират обществото , сега пък ме убеждават че това било за ;пътна безопасност; . А за жертвите ? при тая налудничева пътна организация комбинирана с разбити пътища и свръх нагли ;роднини на власта; щеше да е изненада ако не водехме класацията

  39. 39 Профил на kakaginka
    kakaginka
    Рейтинг: 521 Неутрално

    До коментар [#10] от "reply":

    За съжаление бабуните са единствения начин дебилите да бъдат принудени да не карат като на рали. Ако шофирате нормално няма как да се счупи л таралясника ви от „легнали полицаи”!





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK