"Юбер" е транспортна услуга и държавите могат да я регулират, реши Съдът на ЕС

"Юбер" е транспортна услуга и държавите могат да я регулират, реши Съдът на ЕС

© Reuters



Услугата за резервиране на автомобили с шофьор "Юбер" (Uber) е в сферата на транспорта и следователно страните от Европейския съюз могат да регулират условията за предоставянето й, реши Съдът на ЕС, цитиран от Би Би Си и "Ройтерс".


Мнението на съда в Люксембург беше поискано от испански съдия, сезиран през 2014 година от професионална асоциация на таксиметрови шофьори в Барселона, обявили се за жертва на "нелоялна конкуренция" от страна на "Юбер", тъй като услугата може да бъде освободена от лицензи и разрешителни, необходими на таксиметровите компании.


"Юбер" от своя страна уверяваше, че трябва да се съобразява единствено с правилата за свободно предоставяне на услуги, свързани с новите информационни технологии.




Решението на Съда на ЕС може да засегне всички подобни услуги в страните от ЕС, отбелязва "Асошиейтед прес".


Според "Юбер" решението няма да промени много начина, по който действа в Европа, посочва Би Би Си. По думите на говорител на компанията "това решение няма да промени нещата в повечето страни от ЕС, където вече действаше според транспортното законодателство".


"Както нашият нов изпълнителен директор каза, добре е да се регулират услуги като "Юбър" и ние ще продължаваме диалога с градовете в Европа", допълни говорителят.


Решението все пак може да окаже влияние върху начина, по който фирмата действа в бъдеще и как се свързва с националните правителства, отбелязва Би Би Си.


Съдът заяви, че както следва от законодателството в ЕС, държавите членки трябва да регулират условията, според които се предоставят подобни услуги, в съгласие с общите правила на договора за функциониране в ЕС.


Съдебното решение няма веднага да промени бизнеса ѝ, но ще даде основание в бъдеще национални регулатори да отправят към американската компания нови изисквания, включително да кандидатства за лиценз и да застрахова дейността си.

Ключови думи към статията:

Коментари (49)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 1645 Неутрално

    Абсолютен факт. Що им трябваха три години, за да го схванат?

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  2. 2 Профил на Ivan_
    Ivan_
    Рейтинг: 489 Неутрално

    Дневник,

    коригирайте следното:
    "това решение няма да промени нещата в повечето страни от ЕС, където вече действане според транспортното законодателство".

    Имам в предвид - "вече действане според".

    Модератора е неадекватен!
  3. 3 Профил на Ivan_
    Ivan_
    Рейтинг: 489 Весело

    Отече в рекате пъненето за невороятната иновативност на услугата:)

    Модератора е неадекватен!
  4. 4 Профил на stoiank
    stoiank
    Рейтинг: 1563 Неутрално

    Доста определящо решение, това поставя много Интернет базирани бизнеси под въпросителна. Примерно Airbnb става спорна като технология и т.н.

  5. 5 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 1645 Неутрално

    До коментар [#4] от "stoiank":

    Не мисля, че може да се прави някакъв паралел между двете.

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  6. 6 Профил на EU defender
    EU defender
    Рейтинг: 714 Неутрално

    Явно Юбер няма да видим пак в България. Бакшишите са щастливи.

    The best way to predict the future is to invent it.
  7. 7 Профил на stoiank
    stoiank
    Рейтинг: 1563 Неутрално

    До коментар [#5] от "Darth Plagueis":

    Защо? Предлаганата услуга е различна, останалото си е 99% същото. При едното споделяш кола, при другото част от имот. И при двете конкуретния бизнес е силно рестриктивен и с високи входни бариери - лицензи/разрешителни/ и т.н. - които косвено с тази услуга ги заобикаляш.

  8. 8 Профил на Yomega
    Yomega
    Рейтинг: 735 Неутрално

    До коментар [#5] от "Darth Plagueis":

    E kak, абсолютно аналогични са, и двете дефакто предлагат технологично посредничество между тьрсещи и предлагали реална услуга. И двете могат най-общо да бъдат определени като системи за резервация

  9. 9 Профил на Ivan_
    Ivan_
    Рейтинг: 489 Неутрално

    До коментар [#4] от "stoiank":

    Не става спорна като технология!

    Става спорна като предмет на бизнеса, технологията не се оспорва...

    Модератора е неадекватен!
  10. 10 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 1645 Неутрално

    До коментар [#7] от "stoiank":

    В единият случай си сам, напълно независим от платформата собственик. Можеш да си в еърбнб, едновременно с това и в букинг.ком и където си искаш. Може и да не си никъде и да приемаш наематели без платформа, твоя си работа. Сам си определяш качеството на имота и цената на наема, еърбнб ти вземат единствено такса, нищо повече.
    При Юбер нищо не определяш сам. Ти не съществуваш като превозвач извън системата, не можеш да извършваш превози без нея. Не си определяш цената, напротив, на теб ти плащат на час, напълно си зависим от платформата.
    Разликата е огромна.

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  11. 11 Профил на Ivan_
    Ivan_
    Рейтинг: 489 Разстроено

    Колеги,

    Аз ли нещо съм много зле със българския език или Дневник?

    Първо публикуваха следното:
    "По думите на говорител на компанията "това решение няма да промени нещата в повечето страни от ЕС, където вече действаНе според транспортното законодателство"."

    След моя коментар 2 с молба за корекция го промениха на:
    "По думите на говорител на компанията "това решение няма да промени нещата в повечето страни от ЕС, където вече действаШе според транспортното законодателство"."

    Което според мен отнове е некоректно!

    Ако всъщнот цитират говорителя на компанията, което се предполага от пунктуацията, коректното следва да е:

    "където вече действаМе според транспортното законодателство"

    Вярно е, че не пиша на български от години (извън този форум), но нали не съм в грешка?


    Модератора е неадекватен!
  12. 12 Профил на niakoi_si
    niakoi_si
    Рейтинг: 660 Неутрално

    До коментар [#4] от "stoiank":

    Амчи тя аирбнб си е спорна от данъчна гледна точка и това се знае! Голяма част от предлаганието имоти са в сивия сектор...

  13. 13 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 1645 Неутрално

    До коментар [#12] от "niakoi_si":

    Наистина ли? Нало според гебрерите плащанията по банка изключват сивата икономика, а през еърбнн се плаща през банка?

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  14. 14 Профил на niakoi_si
    niakoi_si
    Рейтинг: 660 Неутрално

    До коментар [#10] от "Darth Plagueis":

    От страна на държавата като регулатор, както и от страна на данъчните между аирбнб и юбер няма разлика.

    Това как става ценообразуването си е проблем на юбер и шоферите, както и да аирбнб и собствениците на имоти.

    Въпроса е, че и двете досега не подлежаха на смислени регулации. Едните извършват таксиметрова услуга без лиценз и застраховка, другите хотелиерска услуга без лиценз/категоризация и застраховка. От гледна точка на данъчните същата история - масово юберджийските шофери скатават данъци, отдаващите имоти в аирбнб също.

    Така, че има много общо между двете, аирбнб досега не са я ударили, защото хотелиерите не са толкова организирани като таксиджиите.

  15. 15 Профил на wre501051215
    wre501051215
    Рейтинг: 3235 Неутрално

    До коментар [#8] от "Yomega":

    То по тази логика и таксиметровите фирми са така-понякога са посредници-само те свързват с шофьора.Който не е техен служител, а само лозингополучател.

  16. 16 Профил на Ivan_
    Ivan_
    Рейтинг: 489 Неутрално

    До коментар [#14] от "niakoi_si":

    Поне в Испания се задайстваха и приеха законодателни промени, които смениха ражима на работа на пазара на краткосрочните наеми.
    Всеки наемодаваш имот краткосрочно е длъжен да го впише в специален регистър, като минимални изисквания.
    Промяната не засяга платформите, а наемодателите.

    Модератора е неадекватен!
  17. 17 Профил на tolex
    tolex
    Рейтинг: 719 Неутрално


    Дневник Дневник


    Онлайн търговия

    Д Експрес (11)

    Всичко от днес (50)

    Търсене



    Икономедиа
    "Юбер" е транспортна услуга и държавите могат да я регулират, реши Съдът на ЕС

    ПРАВИЛНО !

  18. 18 Профил на realguru
    realguru
    Рейтинг: 2877 Неутрално

    Юбер решава два проблема, които текущите таксиметрови услуги не ги решават. Ако ги регулират и орежат тези опции, това няма да е Юбер вече.

    1. Оценките на шофьорите - (това го няма при обикновените таксиметъри).
    2. Плаващата цена - която позволява в дъждовно и кофти време да си викнеш кола на 2-3 пъти над нормалната цена.

  19. 19 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 1645 Неутрално

    До коментар [#14] от "niakoi_si":

    Глупости. Може да се говори за посредническа дейност, ако двете страни са принципно независими едн от друга. Когато едната дтрана не съществува като субект без другата, то това е повече като наемане на работа, и тук няма посредничество. Двете услуги нямат нищо общо.

    Не видях за плащанията по банка да си ми отговорил....

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  20. 20 Профил на Darkman
    Darkman
    Рейтинг: 1652 Неутрално

    Интересно, аз ако се опитам да заобикалям законите, ще ме нарекат мошеник и измамник, обаче ако Юбер го правят, те са "стартЪп и иновация". Няма как да правиш бизнес, несъобразявайки се с никакви регулации.

    Фобиите и филиите са признак на ниско самочувствие и слугинаж
  21. 21 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 1645 Неутрално

    До коментар [#18] от "realguru":

    Аз макар и рядко ползвам две компании - taxi me и yellow. И двете имат опция за оценка на шофьора.
    Високата цена не е разрешена на територията на София и Юбер също не я предлагаха.

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  22. 22 Профил на qwertqwert
    qwertqwert
    Рейтинг: 936 Весело

    До коментар [#1] от "Darth Plagueis":

    Абсолютен факт. Що им трябваха три години, за да го схванат?
    ---------------
    Ами щото ей така на съвсем случайно цяла редица малотиражки (и не само) в цяла Европа опяваха колко супер иновативна , екологична и нямаща нищо общо с таксиметровия превоз услуга предлага Юбер . И гадните държавни чиновници само спират прогреса заради добруването на бакшишите.
    Сия газета има поне 10 публикации по темата.
    Естествено изключвам напълно всякакво финансово стимулиране.

    След като мъж може да се жени за мъж, що пък двама братя да не се оженят?
  23. 23 Профил на qwertqwert
    qwertqwert
    Рейтинг: 936 Весело

    До коментар [#4] от "stoiank":

    Примерно Airbnb става спорна като технология и т.н.
    ---------------------
    Абсолютно.
    Не може да маскираш продажба на стоки/услуги като "споделяне" и да заобикаляш дължимите от други агенти предлагащи същата стока/услуга такси и данъци.

    След като мъж може да се жени за мъж, що пък двама братя да не се оженят?
  24. 24 Профил на Dankol
    Dankol
    Рейтинг: 1008 Неутрално

    До коментар [#18] от "realguru":

    Има си и в България приложения за таксита : Таксистарс и ТаксиМи , и си даваш рейтинга на шофьора , и има опция за допълнително заплащане - като е личен избор на клиента , а не като при Юбър системата сама да си определя кога да вдигне цената ! Тия двете приложения доказват че може да има и иновативност в регулирани стопански субекти !

  25. 25 Профил на Симеон
    Симеон
    Рейтинг: 360 Неутрално

    До коментар [#4] от "stoiank":

    Технологията не е спорна, но ще трябва да отговорят на критериите, на които отговарят другите места за настаняване , а също така и да си плащат данъците.

  26. 26 Профил на wanderer
    wanderer
    Рейтинг: 2853 Весело

    До коментар [#23] от "qwertqwert":

    "продажба на стоки/услуги като "споделяне""

    Тъкмо да повярвам в иновативното споделено приятелство, а съдът така гадно да ми попари Вярата - не било приятелство, а извозване....като споделените авоари във "иновативно" дружество от рода на "лайв Чоис Интернешънал". И иноваторът имаше едно такова име - хем Майкъл, хем Капустин като (извозването) Юбер алес.

  27. 27 Профил на wanderer
    wanderer
    Рейтинг: 2853 Весело

    До коментар [#18] от "realguru":

    "Юбер решава два проблема"

    То проблемът е един, но още никой не го е решил как да става телепортацията.
    И докато се реши, тоя, който поддържа "инфраструктурата" (Държавата), ще трябва да събира някакви приходи (данъци, лицензии) от "споделящите правоверни".
    Иначе за рекламни цели може да изкарате и куп проблеми - брадата на шофьора не е сресена на път или на два пътя; гледа криво, не отваря вратата, спира където му падне и т.н.

  28. 28 Профил на Swan_
    Swan_
    Рейтинг: 791 Неутрално

    Дневник,коригирайте следното: "това решение няма да промени нещата в повечето страни от ЕС, където вече действане според транспортното законодателство".Имам в предвид - "вече действане според".
    —цитат от коментар 2 на ivan_


    Ако ще си играем на коректори, казва се "предвид", а не "в предвид". Имай го навпредвид! ;)

    https://swansphotography.com/
  29. 29 Профил на Swan_
    Swan_
    Рейтинг: 791 Неутрално

    До коментар [#4] от "stoiank":Не мисля, че може да се прави някакъв паралел между двете.
    —цитат от коментар 5 на Darth Plagueis


    Точно същото е! Хиляди и милиони малки хотелчета ползват airbnb. Не може, понеже изпозлваш иновативна технология, да заобикаляш общите правила!

    https://swansphotography.com/
  30. 30 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 1645 Неутрално

    До коментар [#29] от "Swan_":

    Те какво заобикалят, че не стана ясно?

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  31. 31 Профил на Ivan_
    Ivan_
    Рейтинг: 489 Неутрално

    До коментар [#28] от "Swan_":

    Добре, благодаря за корекцията.

    Както отбелязах със семейството ми не живеем във България от 5 години и в началото на настоящата година се регистрирах в този форум, като една от целите ми е да си упражнявам българския език, защото установих, че започнах да го забравям, поне писането.

    Затова и така питам, понеже вече не съм сигурен къде е грешката, при мен или при медията.

    Модератора е неадекватен!
  32. 32 Профил на areta
    areta
    Рейтинг: 1365 Неутрално

    А добро утро, само се чудя защо на съда му трябваше толкова много време.

  33. 33 Профил на motochristo
    motochristo
    Рейтинг: 1148 Неутрално

    Решението на съда всъщност не помага много и прехвърля топката на държавите. Затова и Юбер не са особено притеснени. Не е това ключът от палатката - дали е транспортна услуга, или не. То е ясно. Важното е дали е таксиметрова услуга.
    С това си решение съдът в Люксембург казва, че не са сигурни. Сиреч отлага.
    Според мен Юбер се нуждае от отделна регулация. Няма да е ефективно да се вкара в рамка на напълно аналогова услуга, съществуваща в непроменена форма отпреди 300 години - файтонджия/каруцар. И тук започват истинските проблеми.

    Гласуваш за прасе - получаваш кочина.
  34. 34 Профил на Ivan_
    Ivan_
    Рейтинг: 489 Любопитно

    До коментар [#33] от "motochristo":

    Какво е "неаналоговото" на Юбер?

    Модератора е неадекватен!
  35. 35 Профил на wanderer
    wanderer
    Рейтинг: 2853 Весело

    А добро утро, само се чудя защо на съда му трябваше толкова много време.
    —цитат от коментар 32 на areta


    Иновация! Експертизата на едно изобретение в ЕВропейското патентно ведемство отнема към шест години. Трябва да признаем, че съдът е действал "по-експертно" от "съдниците на иноваторите".

  36. 36 Профил на wanderer
    wanderer
    Рейтинг: 2853 Весело

    До коментар [#33] от "motochristo":

    "Според мен Юбер се нуждае от отделна регулация. "

    Може - шофьорите на Юбер са най-иновативните шофьори! Завършен технически университет, сертификат за психическа пригодност, чисто свидетелство за съдимост, месечно тестване по закона за движението по пътищата, автомобилът да покрива мижавите стандарти на Йън Мъск, задължителна съвместимост с Айфон; багажник за десет куфара.
    Иначе евро-атлантческите ценности ще бъдат опорочени от алчни индивиди с интернет.

  37. 37 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 1645 Неутрално

    До коментар [#36] от "wanderer":

    Тук иновация не видях. Просто вътрешнофирмен стандарт за качество. Което означава две неща:
    1. Що говорим за шофьори на Юбер, значи имаме чиста таксиметрова услуга.
    2. Можем да обявим Юбер за обикновени бакшиши, но във висок клас на услугата. Това е чудесно, дай боже повече.

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  38. 38 Профил на motochristo
    motochristo
    Рейтинг: 1148 Неутрално

    До коментар [#36] от "wanderer":

    Между това да се регулират шофьорите и да се регулира Юбер има голяма разлика.
    И точно за това ще се боти Юбер, да регулират шофьорите, но не и компанията.
    От коментара Ви разбирам, че не разбирате разликата.

    Илюстративен вариант, напълно противен на Вашето предложение - компанията да носи 100% отговорност за действията на шофьорите си. Не че е добра идея, но е възможност.

    Гласуваш за прасе - получаваш кочина.
  39. 39 Профил на motochristo
    motochristo
    Рейтинг: 1148 Неутрално

    До коментар [#33] от "motochristo":Какво е "неаналоговото" на Юбер?
    —цитат от коментар 34 на ivan_


    На практика всичко. Дори регистрацията им е цифрова. Никой не знае кои са, с какво се занимават като компания и пр. и пр.
    Ето една статия на Питър Тийл по темата. Той бая разбира от тези работи.
    https://www.youtube.com/watch?v=z6K8PZxyQfU
    Дългичка е, ама темата е сложна.
    Иначе не мисля, че това, което той казва, е ОК, но просто за илюстрация как разсъждават хората, които създават тези компании.

    Гласуваш за прасе - получаваш кочина.
  40. 40 Профил на Darkman
    Darkman
    Рейтинг: 1652 Неутрално

    Ако Юбер е само диспечер, може да взима комисионна от такситата, не от клиентите. Тогава няма да е транспортна услуга, а диспечерска, а шофьорите на колите ще трябва да си правят регистрации по надлежния ред и да си плащат патента. Това ми хрумва като идея.

    Фобиите и филиите са признак на ниско самочувствие и слугинаж
  41. 41 Профил на Ivan_
    Ivan_
    Рейтинг: 489 Любопитно

    До коментар [#39] от "motochristo":

    Хайде още веднъж да запитам:)

    С какво е различна оказваната услуга от Юбер?

    Ако си поръчам такси с телефона и то ме превози от т.А до т.Б, какво ще е различното ако вместо към Х стандартна таксиметрова компания поръчката ми е към Юбер?

    Това е превоз колега, на пътник...

    Модератора е неадекватен!
  42. 42 Профил на motochristo
    motochristo
    Рейтинг: 1148 Неутрално

    До коментар [#41] от "ivan_":

    Абре ясно е, че използват неясноти в регулацията. Проблемът им обаче не е в транспортната им регулация, а в данъчната и в ценообразуването. А бакшишите ги нападат по линия на формалното изискване и те да са бакшиши, защото не могат да ги пипнат никак иначе, камо ли да ги бият с цена и качество.
    Големият проблем на правителството не е, че Юбер не са по-малко сигурни или изправни от бакшишите, а че могат да облагат ОК Супертранс с данъци, а Юбер не, защото е регистриран в Люксембург и предлага услугите си само по интернет. Освен това всеки човек, ползвал двата варианта ще Ви потвърди, че услугата е по-добра и по-евтина.
    Не съм фен на тарикатлъците, които правят Юбер, само и само за да останат извън регулация, но бакшишите искат да стопират прогреса, вместо да се адаптират към новия свят.
    Затова смятам, че регулацията на Юбеш ще бъде различна от таксиметровата, защото да искаш да регулираш глобална компания на ниво "община" е пълна кретения.

    Гласуваш за прасе - получаваш кочина.
  43. 43 Профил на motochristo
    motochristo
    Рейтинг: 1148 Неутрално

    До коментар [#41] от "ivan_":

    ПП В Белград са решили въпроса извън регулатора - първите петима шофьори на Юбер са пребити зловещо от бакшиши и компанията е решила, че няма да има присъствие в Сърбия без регулаторът да се меси.
    Слава Богу, ние не сме такива долни варвари като сърбите.

    Гласуваш за прасе - получаваш кочина.
  44. 44 Профил на Ivan_
    Ivan_
    Рейтинг: 489 Неутрално

    До коментар [#42] от "motochristo":

    Въобще не е кретения и се прилага широко в ютилити сектора.
    Големите компании за вода например са глобални, но навсякъде са в общинските регулации, защото предлагат услугата в конкретната община.

    За качеството за България може и да си прав но в нормалните държави с какво е по-качествена услугата Юбер?

    За цените разликата е точно, защото Юбер водачите спестяват от разходи, които таксиметровите правят.

    За сигурността също си в грешка. Във всяка нормална държава регулацията на превоза на пътници включва и регулация на подготовката на водачите, включително таксиметровите шофьори. Задължени са да минават периодични курсове, имат по-строги изисквания за чисто досие откъм нарушения и т.н.

    За автомобилите е същото, техническите прегледи за таксиметровите автомобили са по-начесто и се контролират повече неща от тези на частните автомобили...

    Отделно изхождаш от личните си нужди но те не са определящи за обществото, а това е обществена услуга.
    Хайде намери един твой приятел в неравностойно положение, инвалид в количка и му поръчай пригоден за него Юбер автомобил, защото в нормалните държави във всяко населено място има такъв таксиметров автомобил, който е оборудван със специална рампа, обозначен е със съотвните знаци има право да качва подобни пътници от иначе забранени за спиране места и т.н.

    Модератора е неадекватен!
  45. 45 Профил на Ivan_
    Ivan_
    Рейтинг: 489 Неутрално

    До коментар [#43] от "motochristo":

    Е това в действителност е варварско отношение.

    Имай в предвид че Юбер не е единствената компания в този сегмент има и други, накой от които са си локални за съответната държава.
    В този ред на мисли когато конкуренцията ги затисне и това доведе до сваляне на цените между тях си, кой ще ти гарантира качеството и сигурността?

    Нали не си въобръзяваш, че ако някой е изтеглил кредит, с който е купил нов автомобил, който изплаща и го натисне конкуренцията, ще се съобрази с необходимите почивки и няма да шофира преуморен, за да може да плати лизинговата вноска?

    Модератора е неадекватен!
  46. 46 Профил на motochristo
    motochristo
    Рейтинг: 1148 Неутрално

    До коментар [#44] от "ivan_":

    Ютилити са монополните дейности на общината. Например вода, ток, канализация, боклуджийски услуги. Градският/Общинският транспорт може и да е ютилити, ама таксиметровият е ютилити някой друг път. Кретения е да се регулира и още как. Например, за да се приложи тази регулация по принцип означава, че не трябва да се позволява на такси да вози извън общината, в която е регистрирано. По коя тарифа вози ОК Супертранс от София до морето - София, Пазарджик, Пловдив, Стара Загора, Сливен, Бургас?

    Принципно съм съгласен, че изискването за сигурност и подготовка на водача е важно, но то не произтича от изискването на пазара, а от факта, че след като общината го лицензира, следва да гарантира и ниво на сигурност.
    Никой не очаква от общината да регулира стопаджийството, следователно и няма очакване за сигурност за стопаджията и никой не протестира пред община карнобат някой тираджия като ощипе пътуваща на стоп студентка по дупарата.
    Хеле, па в София (например), като е регулирана таксиметровата дейност, е сигурна, колите са здрави, водачите не са пияни и са грамотни. Изобщо е супер.

    Личният ми опит е от Париж, Варшава и Маями и разликата с таксиметровата услуга е огромна, и то в полза на Юберите. Цената е 25-30% надолу, а качеството е в пъти по-добро. От 50 возения нямам нито един проблем.

    Аргументът, че регулацията е в полза на клиента и за негова сигурност, издиша отвсякъде.
    Вие, впрочем, ползвал ли сте и двете услуги, или си говорим наизуст?

    Гласуваш за прасе - получаваш кочина.
  47. 47 Профил на motochristo
    motochristo
    Рейтинг: 1148 Неутрално

    До коментар [#44] и [#45] от "ivan_":

    Праскам си плюсове ей така, че е приятно да си говорим така.
    Не е нужно да сме на едно мнение, само да е по същество пак си е приятно.
    :)

    Гласуваш за прасе - получаваш кочина.
  48. 48 Профил на Ivan_
    Ivan_
    Рейтинг: 489 Неутрално

    До коментар [#46] от "motochristo":

    Колега, аргументацията ви на база клиентски впечатления издиша.

    Явно пропускате под каква статия си пишем.

    Нека да си го припомним все пак:
    "Улугата за резервиране на автомобили с шофьор "Юбер" (Uber) е в сферата на транспорта и следователно страните от Европейския съюз могат да регулират условията за предоставянето й, реши Съдът на ЕС,"

    Та не зная аз и вие какви таксиметрови и други транспорнти услуги сме ползвали и къде сме го правили по земното кълбо, но една доста сериозна съдебна инстанция е разгледала въпроса, запознала се е с аргументите на страните и е излязла с решение.

    Надявам се това да е някакъв отговор на въпроса:
    "Вие, впрочем, ползвал ли сте и двете услуги, или си говорим наизуст?"

    След това давам ви пример с ютилити сектора, в който играчите са глобални, а регулациите са локални. Не твърдя, че таксимтровите услуги са ютилити.
    Подсказвам, че няма проблем глобален играч и бизнес да се регулира локално на ниво община!

    Трето, така и не виждам конкретно с какво е по-качествена услугата на Юбер?
    Ако ми отговориш с конкретен пример би било добре.

    Посочих ти конкретно примера с изискването за такситата да има определен брой оборудвани за превоз на инвалиди. Имай в предвид че не е само това, има определен брой за превоз на пътници с багаж, повече пътници и т.н.

    За тарифите и примера с курсовете извън конкретната община явно не си запознат но това също е регламентирано за такситата, сега че нямаш тази информация си е твой проблем.

    Модератора е неадекватен!
  49. 49 Профил на motochristo
    motochristo
    Рейтинг: 1148 Неутрално

    Говорите откровено неверни неща.

    До коментар [#46] от "motochristo":Колега, аргументацията ви на база клиентски впечатления издиша.Явно пропускате под каква статия си пишем.Нека да си го припомним все пак:"Улугата за резервиране на автомобили с шофьор "Юбер" (Uber) е в сферата на транспорта и следователно страните от Европейския съюз могат да регулират условията за предоставянето й, реши Съдът на ЕС,"
    Та не зная аз и вие какви таксиметрови и други транспорнти услуги сме ползвали и къде сме го правили по земното кълбо, но една доста сериозна съдебна инстанция е разгледала въпроса, запознала се е с аргументите на страните и е излязла с решение."

    Което решение, както писах по-горе, не значи нищо, Юбер си го местят в другия крачол, и чакат всяка страна да вземе решение по темата. Сиреч Съдът в Люксембург се напънал и родил мишка.
    Таксиметровата регулация, колега, е частен случай на транспортната, и е различна, например, от тази за градския транспорт, междуградските автобуси и пр. Това не знам как не го разбирате, ама такситата не са ютилити, а по никакъв начин.

    "Надявам се това да е някакъв отговор на въпроса:"Вие, впрочем, ползвал ли сте и двете услуги, или си говорим наизуст?"
    Просто "да, знам ги Юбер", или "не, не ги знам Юбер" щеше да е достатъчно.
    Разбирам, че не ги знаете.

    "След това давам ви пример с ютилити сектора, в който играчите са глобални, а регулациите са локални. Не твърдя, че таксимтровите услуги са ютилити. Подсказвам, че няма проблем глобален играч и бизнес да се регулира локално на ниво община!"
    Това казвам и аз - може да се регулира локално, ако е ютилити, защото предлагането и използването на услугата е локално. Такситата не са локални, Юбер не е локална услуга, и не могат да се локализират както предлагате. В доказателство посочих, че таксиметровата регулация просто не работи сама по себе си и не прави услугата нито по-добра, нито по-сигурна, нито по-евтина.

    "Трето, така и не виждам конкретно с какво е по-качествена услугата на Юбер?Ако ми отговориш с конкретен пример би било добре."

    Писах - цената е по-ниска, идват по-бързо, колите са по-конфортни и по-нови.
    Как е възможно да не разбира човек по кои критерии се сравняват две уж еднакви услуги.

    "Посочих ти конкретно примера с изискването за такситата да има определен брой оборудвани за превоз на инвалиди. Имай в предвид че не е само това, има определен брой за превоз на пътници с багаж, повече пътници и т.н."

    Това не е обект на регулация изобщо, а е решение на съоптветната фирма, например ОК Супертранс, ако иска да печели договорите като този с летището. Вие не сте запознат.

    "За тарифите и примера с курсовете извън конкретната община явно не си запознат но това също е регламентирано за такситата, сега че нямаш тази информация си е твой проблем.
    —цитат от коментар 48 на ivan_


    Не, не е регламентирано изобщо. Дайте линк или цитат, щото съвсем олекваме така.
    Само за инфо - Много внимателно изчетох действащата наредба и в нея не пише, че може да си поръчате такси по интернет. Та не разбирам къде е Юбер, къде е Йелоу и пр.
    Да спрем, викам, защото в коментаритеВи формата силно надделя над съдържанието.

    Гласуваш за прасе - получаваш кочина.




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK