В Норвегия над половината продадени нови коли през 2017 г. са били хибриди или електрически

В Норвегия над половината продадени нови коли през 2017 г. са били хибриди или електрически

© Reuters



Над половината от продадените коли в Норвегия миналата година са били електрически или хибридни, сочат оповестените днес данни, които потвърждават водещата позиция на страната в утвърждаването на чистия транспорт, предаде "Франс прес", цитирана от БТА.


Изцяло електрическите автомобили плюс водородните коли представляват 20.9% от общите продажби за миналата година, докато делът на хибридните автомобили е бил 31.3 на сто, изчисли Консултативният съвет за пътен трафик. За предходната година делът на електромобилите е бил 15.7%, а на хибридите 24.5 на сто.


Норвегия, която е най-големият производител на петрол в Западна Европа, си постави амбициозната цел от 2025 г. да спре продажбата на автомобили с двигатели с вътрешно горене.




За разлика от големите данъци за дизеловите и бензиновите автомобили електромобилите се радват на доста облекчена данъчна система, което прави цените им сравнително конкурентни. Властите планират постепенно да ограничат някои мерки, чиито ползи и разходи се оспорват от критици.


Миналата година дясното правителство се опита да премахне едно от данъчните облекчения за големи и луксозни електрически седани, но след това трябваше да отстъпи заради противопоставянето на десноцентристките им съюзници.

Ключови думи към статията:

Коментари (32)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на stanislavdi
    stanislavdi
    Рейтинг: 1670 Неутрално

    Интересна статистика, но по-интерсна е световната статистика. 2017 е била всякакви рекорди с 90млн автомобила. Интересно колко процента от ръста се дължи на хибриди и електрички

  2. 2 Профил на Willy Messerschmitt
    Willy Messerschmitt
    Рейтинг: 4895 Неутрално

    Ще ще...бавно и полека ще дойде края на петролното изнудване.Да му мислят тия дето се изхранват от изкопаемите.

    До истината се достига с познание!
  3. 3 Профил на stef
    stef
    Рейтинг: 477 Любопитно

    Лицемерно малко от страна на Норвегия - продава яко петрол, а с парите субсидира чисти автомобили - евала и норвежците са го измислили (освен гърците) ;)

    Докато тук още дълго ще рискуваме и тровим здравето на децаната ни нас... с дизелова гняс...

    Stef
  4. 4 Профил на gozambo
    gozambo
    Рейтинг: 2912 Неутрално

    Отличен експеримент! Ако е възможно нека спрат бензиновите автомобили до 2020-та година и да минат само на електрически, защото нямаме търпение да видим как се придвижват с велосипеди.

  5. 5 Профил на gozambo
    gozambo
    Рейтинг: 2912 Неутрално

    Над половината хибридни или електрически! Защо хибридни и електрически са в една графа? Хибридните все пак са си бензинови. Ако до 2025-та трябва да минат на хибридни, това не е никаква промяна. Идкам да ги видя само на електрически.
    Форумният планктон остана с впечатлението, че става въпрос за премахване на бензина.

  6. 6 Профил на bwy56537275
    bwy56537275
    Рейтинг: 217 Неутрално

    Субсидии и субсидиики платени от данъкоплатеца - любима мантра на зелените тралибани.

  7. 7 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 11056 Неутрално

    Да, ще стане преди 2025...

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  8. 8 Профил на tie_interceptor
    tie_interceptor
    Рейтинг: 379 Неутрално

    До коментар [#5] от "gozambo":

    Като чета, колко добре се представя Модел 3 на Тесла, може и преди 2020 г. да се случи... Поне в Норвегия...

  9. 9 Профил на Jessika
    Jessika
    Рейтинг: 1536 Неутрално

    На мен това ми звучи като фантастика....

    Виктор Юго: „Общество, което не иска да го критикуват, прилича на болен, който не разрешава да го лекуват.”
  10. 10 Профил на Дразнител
    Дразнител
    Рейтинг: 613 Неутрално

    До коментар [#6] от "bwy56537275":

    В Норвегия няма субсидии. Има по-ниски данъци за електрическите коли. Иначе още от преди години (т.е. преди комерсиализирането на електрическите коли) данъкът върху всички коли (тогава това бяха бензинови и дизелови) е близо 100% от цената им. Сега този данък не е за всички коли, а само за бензинови и дизелови.

    Защо "Титаник", а не "Аврора" ?!
  11. 11 Профил на Kosta Delev
    Kosta Delev
    Рейтинг: 985 Неутрално

    "...Днес в София - утре и в други градове..."

  12. 12 Профил на sandman
    sandman
    Рейтинг: 1251 Неутрално

    "Миналата година дясното правителство се опита да премахне едно от данъчните облекчения за големи и луксозни електрически седани, но след това трябваше да отстъпи заради противопоставянето на десноцентристките им съюзници."
    Разбира се,бедния трябва да плаща масрафа на богатия.Нищо ново под слънцето.
    https://www.finn.no/car/used/search.html?q=tesla +model+s
    Това са цени на втора употреба.Не всеки,па макар и норвежец може да си ги позволи.

    You always pay for what you get. Sometimes you get what you pay for.
  13. 13 Профил на realguru
    realguru
    Рейтинг: 2772 Неутрално

    Освен по-ниските данъци, електричките ползват и доста други изгоди. Те хората и затова ги предпочитат. Примерно, движение в бус лентата и безплатно паркиране в синя зона.

    Накрая се получава така, че това са втори автомобили на заможни хора, платени от по-бедните. Ама иначе борят неравенството с други програми. :)

  14. 14 Профил на sandman
    sandman
    Рейтинг: 1251 Неутрално

    До коментар [#13] от "realguru":

    Няма значение строя,няма значение и държавата.Винаги и навсякъде овцете за стригане са овце за стригане.Някъде по-добре гледани,някъде зле...Но,овцата си е овца.
    Та и аз така,блея си безгрижно.

    You always pay for what you get. Sometimes you get what you pay for.
  15. 15 Профил на Realist
    Realist
    Рейтинг: 3825 Неутрално

    2017-та завърши с 3.3 милиона електрически и хибридни (плъг-ин и нормални хибриди) коли по пътищата на света.

    Аз лично си мисля, че 2018-та ще е годината на електрическата кола с производството на масовата Тесла.

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  16. 16 Профил на stanislavdi
    stanislavdi
    Рейтинг: 1670 Неутрално

    "Миналата година дясното правителство се опита да премахне едно от данъчните облекчения за големи и луксозни електрически седани, но след това трябваше да отстъпи заради противопоставянето на десноцентристките им съюзници."Разбира се,бедния трябва да плаща масрафа на богатия.Нищо ново под слънцето.https://www.finn.no/car/used/search.html?q=tesla +model+sТова са цени на втора употреба.Не всеки,па макар и норвежец може да си ги позволи.
    —цитат от коментар 12 на sandman


    Бедните норвежци не плащат нищо. Има една компания, нарича се статойл, дивидентите от нея трупат пари в норвежкия фонд за благосъстояние, който в края на миналата година надхвърли 1 трлн.$. Да споменем, че този фонд успешно инвестира в различни сфери от световният бизнес (основно в акции на производствени корпорации)

  17. 17 Профил на Realist
    Realist
    Рейтинг: 3825 Весело

    Между другото, юни, 2017-та ел.колите стигнаха 2 милиона, и само за 5-6 месеца добавиха още 1 милион. Това е т.нар, S крива, която следват продажбите на всички съвременни консуматорски стоки: битовата електроника, хладилниците, цветните телевизори, мобилните телефони, компютрите, .....

    Първоначално, джа-джата се купува от няколко, които вярват, тяхният брой нараства и в един момент кривата "излита", в момента в който настъпи масовото приемане. И в един момент по - нататък, когато пазара се насити, растежа става минимален, горната като част на S.

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  18. 18 Профил на Птеродактиль Северномонгольский
    Птеродактиль Северномонгольский
    Рейтинг: 1070 Весело

    Задунайският мит, че електрическите автомобили вървяли само в топъл климат като Калифорнийския отиде на кино.

  19. 19 Профил на GreenEyes
    GreenEyes
    Рейтинг: 1606 Неутрално

    Задунайският мит, че електрическите автомобили вървяли само в топъл климат като Калифорнийския отиде на кино.
    —цитат от коментар 18 на Птеродактил - северноазиатски варварин!


    Електрическите автомобили са около 1 процент от световния пазар в момента. Но ще съставляват около 10 процента от продажбите през 2025 година съгласно изследване на LMC Automotive. Всъщност точно на това залагат големите компании за производство на коли. Тенденцията е ясна и става все по-ясна с всеки изминал ден. С намаляването на цената на акумулаторите и съответно на цените на Тесла, световните производители се мятат на влака преди да е станало твърде късно. Дженерал Мотърс обяви, че планира да създаде 20 модела към 2023 година, А Форд и Волсфаген планират нови производствени линии за изцяло електроавтомобили. Тоьота планира 10 изцяло електрически модела към 2024 година.

  20. 20 Профил на Торбалан
    Торбалан
    Рейтинг: 758 Весело

    Ей сега изпод вмирисания си дизел ще изпълзи deutschwagen да ни убеди в светлото бъдеще на VW с усъвременен софтуер 😂

    Freedom is never more than one generation away from extinction. We didn't pass it to our children in the bloodstream. It must be fought for, protected, and handed on for them to do the same. Ronald Reagan
  21. 21 Профил на tie_interceptor
    tie_interceptor
    Рейтинг: 379 Неутрално

    До коментар [#19] от "GreenEyes":

    Имам чувството, че, макар и вече попритеснени, големите компании продължават да се надяват, че влакът ще дерейлира...
    Правят някакви гръмки заявления, в които и самите те не вярват.
    Засега само Рено/Нисан и ГМ/Опел, сякаш, гледат сериозно на електромобилите.

  22. 22 Профил на sandman
    sandman
    Рейтинг: 1251 Любопитно

    До коментар [#16] от "stanislavdi":

    Да Ви изпратя ли фактурите си за пътните такси?
    Това,че държавата е богата,не значи,че и всички в нея са богати.
    И все пак скандинавието е може би пример за социална справедливост в най-напреднал за цивилизацията ни вид.Запада е малко зад тях."Бившите" соц страни са някъде на опашката/особено някои/.А има и такива "държави",че никаква класация не ги хваща.
    Но справедливостта е идеал и ние трябва да го гоним,макар и никога да не го стигнем.

    You always pay for what you get. Sometimes you get what you pay for.
  23. 23 Профил на sandman
    sandman
    Рейтинг: 1251 Любопитно

    До коментар [#21] от "tie_interceptor":

    Големите компании не знам какви изявления правят,но доста сериозно инвестират вразработки на алтернативни автомобили.Защо си мислите,че в големите корпорации мениджмънта са непременно идиоти?!

    You always pay for what you get. Sometimes you get what you pay for.
  24. 24 Профил на Дългия
    Дългия
    Рейтинг: 1132 Любопитно

    Норвегия е богата, може да си позволи данъчни облекчения на който и за каквото си иска от своите поданници, евалата им. Не се чуват по новините, не се говори за тях, но тихомълком повишават благосъстоянието на своите жители и заделят пари за черни дни, с милиарди. Е, ако не друго, явно ще бъдат един много добър избор за покупка на елкола втора ръка след 5-10 години, тамън ще са направили тестовете дотогава, та да видим кой модел е най-надежден...

  25. 25 Профил на GreenEyes
    GreenEyes
    Рейтинг: 1606 Неутрално

    До коментар [#19] от "GreenEyes":Имам чувството, че, макар и вече попритеснени, големите компании продължават да се надяват, че влакът ще дерейлира...Правят някакви гръмки заявления, в които и самите те не вярват.Засега само Рено/Нисан и ГМ/Опел, сякаш, гледат сериозно на електромобилите.
    —цитат от коментар 21 на tie_interceptor


    Ето какво казват специалистите:

    Rick Haas, former chief engineer of the Tesla Model S who now runs the North American operations of Indian automaker Mahindra & Mahindra, counts himself in the optimistic camp. Although today’s drivers aren’t too excited about battery cars, tougher regulations in places like China and the power-thirsty needs of driverless features could help speed the transition along.

    127 electric models will be introduced in the next five years

    And no automaker wants to be left behind to sell the 21st Century version of the buggy whip: a car that runs on fossil fuel.

    “There will be a lot of winners and losers,” said Haas. “Companies will die because of this.”

    Ford does not want to be one of the casualties. Thai-Tang said his engineers and suppliers are working hard on developing a cost-efficient battery that is better and cheaper than today’s lithium-ion versions. Toyota is working on energy-dense solid-state batteries, seen as the next frontier in electric power, with Panasonic Corp.

    Yet the greatest challenge may not be technological. It could be marketing, as more than 10 dozen models fight over a sliver of market share.

    “The question we’ve been asking ourselves is, ‘OK, if you’re going to launch in that clutter of 120 competitive products, what’s going to allow somebody to want to even consider your product?” Thai-Tang said, noting that the “provocative” design for the small electric SUV Ford’s planning may help differentiate it in a crowded field. “But not in a weird science-fair kind of provocative” way, he added.

    While the math doesn’t yet add up for the glut of models chasing the tiny market for EVs, no automaker wants to be caught short when the switch gets flipped to battery power.

    “Our ambition for electrification is not modest,” Jim Farley, Ford’s executive vice president of global markets, said in an interview. “We’re going for it.”

    https://www.bloomberg.com/news/features/2017-12-19/the-near-future-of-electric-cars-many-models-few-buyers


  26. 26 Профил на tvr18355030
    tvr18355030
    Рейтинг: 414 Неутрално

    Интересна статистика, но по-интерсна е световната статистика. 2017 е била всякакви рекорди с 90млн автомобила. Интересно колко процента от ръста се дължи на хибриди и електрички
    —цитат от коментар 1 на stanislavdi


    Световните продажби на електрички (BEV + PHEV) за 2017 вече са над милион. Това е над 1% от световния пазар. Хич не е зле за сегмент, който съществува от 4-5 години и има само 20-30 модела автомобили....

  27. 27 Профил на areta
    areta
    Рейтинг: 1250 Неутрално

    До коментар [#3] от "stef":

    Не е лицемерно от страна на Норвегия, а елементарна мърлящина от страна на журналистите. Не пропускат да подчертаят колко напред е в ел. колите страната, но кой знае защо пропускат да разяснят ЗАЩО е така. Най-вероятно просто са глупави и ги мързи да мислят.

    Норвегия има огрооооомно природно предимство - много, ама наистина много вода и големи денивелации на терена, което й позволява да произвежда огромно количество чиста водна ел.енергия, която дори не успява да продаде. Ето затова ползването на ел. коли там е много, много изгодно. Вместо да се губи електричество, то се ползва за транспорт. Пак затова почти не им се налага да ползват собствения си нефт.

    Екологичната им политика е чисто и просто... практична. Имат и условия, и политици, и бизнеси, които умеят да си правят сметката без много много да изтъкват.

  28. 28 Профил на puknatastotinka
    puknatastotinka
    Рейтинг: 1552 Весело

    Дания като спря данъчните кредити за електрокари и на Тесла продажбите увиснаха като рибарски... принадлежности... има няма 10 пъти паднаха... Десните в Норвегия явно нямат базата за да се опълчат на изкривяването на пазара с електрокарите.

  29. 29 Профил на tnk14543188
    tnk14543188
    Рейтинг: 0 Неутрално

    Субсидии и субсидиики платени от данъкоплатеца - любима мантра на зелените тралибани.
    —цитат от коментар 6 на bwy56537275


    И норвежците се усетиха и затова от 2018 г. субсидиите за електрически автомобили над 1,5 тона ще са нулеви. Да видим статистиката в края на 2018 г.

  30. 30 Профил на tnk14543188
    tnk14543188
    Рейтинг: 0 Неутрално

    В Норвегия се отказват от електромобили заради липса на зарядни станции

    https://www.actualno.com/cars/v-norvegija-se-otkazvat-ot-elektromobili-zaradi-lipsa-na-zarjadni-stancii-news_633913.html

  31. 31 Профил на tnk14543188
    tnk14543188
    Рейтинг: 0 Неутрално

    Норвегия, световният лидер по нулеви вредни емисии от автомобили, предложи "данък Тесла", който има за цел да намали гарантираните за големи електрически автомобили данъчни отстъпки, информира АФП.

    Електрическите автомобили, които не са засегнати от тежки данъци за разлика от другите коли, представляват 20% от новорегистрираните в скандинавската страна от началото на 2017 г., което е безпрецедентен пазарен дял в света.

    Днес дясното правителство внесе в парламента проектобюджет за 2018 г., в който се предлага да се премахне еднократно освобождаване от данък за нови електрически автомобили с маса повече от 2 тона.

    Предложението веднага бе определено като "данък Тесла", защото предимно засяга модели, произведени от американската компания. Нов автомобил Tesla X ще струва със 70 000 крони (7 500 евро) повече.

  32. 32 Профил на Levski Levov
    Levski Levov
    Рейтинг: 248 Неутрално

    Норвегия... Норвегия.. та, Норвегия. Какво да ги гледам... тия дори не са в Европейския съюз..
    Какъв пример могат да ми бъдат, като и стандарта е МНОГО далеч от нашия... и възможностите съответно.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK