Във Франция ще отнемат книжката за разговор по телефон зад волана

Едуар Филип

© Reuters

Едуар Филип



Във Франция шофьорите, които бъдат хванати да пишат съобщения или да говорят по мобилните си телефони, докато карат, ще бъдат временно лишени от разрешителното си за управление на превозно средство, предаде "Ройтерс". Мярката е част от нови правила за пътната безопасност в страната.


През 2016 г. във всеки десети инцидент по пътищата е "бил замесен" мобилен телефон, уточни премиерът Едуар Филип.


В Европа забраната за използване мобилни устройства без хендс фрий по време на шофиране е широкоразпространена, но наказанията, общо взето, са ограничени до глоби, вариращи от под 50 евро в Ирландия до неколкостотин евро в Холандия.




Друга непопулярна, но необходима мярка е намаляването на разрешената скорост по второстепенните двупосочни пътища в страната от 90 километра в час на 80 километра в час, предаде "Франс прес", цитирана от БТА.


Според премиера Едуар Филип това може да спаси поне един човешки живот на ден. Допитване на агенция "Харис" от вчера показва, че шест на 10 французи са против нея.


От 28-те страни - членки на ЕС, само в Швеция има по-строго ограничение на скоростта - 70 километра в час. Финландия разрешава скорост от 80 километра в час извън градовете и магистралите. На другите места в съюза остава разрешението за 90 километра в час, дори за 100 километра в час.


Ограничението за скоростта по второстепенните пътища във Франция влиза в сила от 1 юли. То касае второстепенните двупосочни пътища, по средата на които няма разделители от сорта на бариера или земен насип. От тази мярка ще са засегнати 400 000 километра пътища в страната.


На 1 юли 2020 г. ще бъде направена оценка на мярката. Крайната десница Национален фронт я разкритикува и обяви петиция срещу нея. Партията каза, че ограничаването на скоростта ще засегне средната класа.

Ключови думи към статията:

Коментари (12)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на tsvetko_51
    tsvetko_51
    Рейтинг: 1686 Неутрално

    "Според премиера Едуар Филип това може да спаси поне един човешки живот на ден. Допитване на агенция "Харис" от вчера показва, че шест на 10 французи са против нея."

    Потвърждава се правилото, когато има някаква мярка, която конкретно ни засяга, ние или поне повечето от нас, сме против.
    Когато се случи, а то става често, някакво нещастие, пак ние дружно се изправяме и се жалим, че "няма държава" или съответните служби не си гледат работата - явно е свойствено за човека да проявява такава двойственост - май в тежкия вариант му казваха шизофрения:).

  2. 2 Профил на 442
    442
    Рейтинг: 1376 Неутрално

    Има много и разнообразни устройства, които човек може да си купи и да си инсталира и сам в автомобила които ще му позволят да разговаря без да държи телефон в ръката.

  3. 3 Профил на Танас
    Танас
    Рейтинг: 1346 Неутрално

    Аз съм ЗА и тук да се приложи но няма да работи защото ефектът ще е само в джебът на КАТ- та.

    "Светът няма да бъде разрушен от тези, дето вършат зло, а от тези, дето ги наблюдават без да направят нещо по въпроса" Алберт Айнщайн.
  4. 4 Профил на Подлизурко
    Подлизурко
    Рейтинг: 426 Неутрално

    То и тук има закон и глоби за говорене по телефона, ама редовно наблюдавам дори полицай да говорят докато шофират, да не говорим за разни кокошки дето и говорят и чатят и фейсбук разглеждат докато карат ..., само дето никой не ги санкционира, т.е. закона ни го има, но само на книга.

    😜 ЦИК са с Нетрадиционна сексуална ориентация, ам кви В пука? Безплатна проба- в неделя №12 😜
  5. 5 Профил на Panda
    Panda
    Рейтинг: 421 Неутрално

    Това ако се приложи тук, половин България ще остане без книжки.

  6. 6 Профил на mqj41586140
    mqj41586140
    Рейтинг: 0 Весело

    По-правилно е да се забрани шофирането докато се говори по телефона:)

  7. 7 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 5433 Неутрално

    За тези без хендсфри е правилно. За скоростта - не знам, не познавам добре състоянието на френските второстепенни пътища.

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  8. 8 Профил на usero
    usero
    Рейтинг: 531 Неутрално

    Най-добре е просто да се забрани на жените да имат телефон. Баща ми като тръгне някъде с колата, майка ми му звъни поне веднъж на пет минути, да му каже нещо много важно, например, че се заоблачава, той взел ли си е якето. Ще вземе някой път да пострада невинен.

  9. 9 Профил на ijj
    ijj
    Рейтинг: 1002 Неутрално

    "Във Франция шофьорите, които бъдат хванати да пишат съобщения или да говорят по мобилните си телефони, докато карат, ще бъдат временно лишени от разрешителното си за управление на превозно средство"

    Т.е. предвидени са санкции не само ако шофьорът говори по мобилен телефон без хендс фрий, но дори и ако просто държи телефона в едната си ръка. При това положение ако някой иска да използва телефона си за GPS, телефонът трябва да е закрепен на подходящо място в близост до предното стъкло.

  10. 10 Профил на stein
    stein
    Рейтинг: 760 Неутрално

    За доста френски второстепенни пътища 80 км. е висока скорост. Тесни са и няма достатъчна видимост.

    "Свободата започва там, където свършва невежеството." Виктор Юго.
  11. 11 Профил на imaligoogle_hr
    imaligoogle_hr
    Рейтинг: 374 Гневно

    ''непопулярна, но необходима мярка е намаляването на разрешената скорост по второстепенните двупосочни пътища в страната от 90 километра в час на 80 километра''

    необходима, за да взимат глоби.
    Няма друга страна в Европа, където да има толкова камери и толкова много полицаи, дебнещи за нещо дребно, за да ти вземат 50-100 евро . Веднага. на момента.
    Ако си направите труда, ще видите правопропорционалната връзка м/у увеличаването на мигрантите и ислямистите на социални помощи и намаляването на скоростта, където се сетите, вкл . десетки км участъци на магистрали с 3 платна и 2 резервни в едната посока на 80км /ч.

    Другата им мръснишка идея е, да принудят всички, да ползват платените пътища. Защото, за да минеш 100 км . по безплатен път, ти трябва мин . 2 пъти повече време.
    Напр . вижте на Гугл мапс Марилия -Авиньон (с и без платени пътища).
    Сега подобна отсечка ще се взема още по-бавно. И като добавим риска да бъдеш глобен мин. 25 евро за 1км над разрешеното + задръствания от комбайни, ясно е, че ще си платиш 5 евро за магистрала.

  12. 12 Профил на Monsieur
    Monsieur
    Рейтинг: 471 Неутрално

    Франция е велика, няма какво повече да добавя.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK