"Фолксваген" освободи главния си лобист заради разкритията за тестове с маймуни

"Фолксваген" освободи главния си лобист заради разкритията за тестове с маймуни

© Reuters



Ръководството на автомобилостроителния концерн "Фолксваген" (Volkswagen) обяви днес, че отстранява главния си лобист Томас Щег заради ролята, която той е изиграл по свое собствено желание, в организирането на тестовете за замърсяващи емисии, като се използват маймуни и хора, предадоха световните агенции, цитирани от БТА.


"Томас Щег е освободен от задълженията си, докато не бъде хвърлена светлина върху събитията", съобщи световният лидер в автомобилостроенето в комюнике. В него се допълва, че вътрешното разследване по случая напредва скоростно.


На заседанието си днес управителният съвет прие предложението, направено от Щег, ръководител на отдела за външни отношения и устойчивост, той да бъде временно отстранен, уточни автомобилостроителят в съобщение. Господин Щег заяви, че ще поеме цялата отговорност. Уважавам решението му, посочи в комюникето главният изпълнителен директор на "Фолксваген" Матиас Мюлер.




В неделя всекидневникът "Щутгартер цайтунг" съобщи, че изследователски институт, финансиран от германски производители на автомобили, е провеждал експерименти върху хора за въздействието на азотен диоксид - един от газовете, отделяни от двигателите.


Става дума за 25 младежи, които в рамките на няколко часа са вдишвали различни дози от газа за експерименти в институт, част от Университета на Аахен. Последствията за човешкия организъм от газовете не са били определени, когато изследването е било публикувано през 2016 г., допълва изданието.


"Ню Йорк таймс" съобщи в петък за други подобни тестове - с маймуни в САЩ. Експериментите върху тях са правени през 2014 г. от Изследователския респираторен институт "Лавлейс" по договор, в който "Фолксваген" е била основният възложител, твърдят двама души, които са ръководили опитите. Маймуните са били принудени да дишат отработените газове от дизелов двигател на "Фолксваген", за който година по-късно се разбра, че е оборудван с компютърна програма, прикриваща факта, че емисиите са над допустимото. Те са били заключени в херметично затворен контейнер с анимационни филмчета, които да отвличат вниманието им, докато вдишват газовете. Експериментите са целели да покажат, че е безопасно да се вдишват отработените автомобилни газове.


Щег посочи пред германския таблоид "Билд", че е знаел за тестовете, но не е информирал тогавашния главен изпълнителен директор на компанията Мартин Винтеркорн, допълва "Асошиейтед прес". Щег каза пред изданието още, че "Фолксваген" няма повече да прави тестове с животни. Искаме изцяло да изключим тестовете с животни в бъдеще. Да не се случва нещо подобно отново, допълни той. Отстраненият главен лобист каза пред вестника, че компанията ще се постарае да разкрие подробности за експеримента и да установи как се чувстват днес маймуните. Мюлер също осъди тестовете с животни и хора като неприемливи.


През уикенда "Фолксваген" се извини за случая. "Убедени сме, че научните методи, избрани тогава, са били погрешни. Щеше да бъде по-добре тези тестове изобщо да не бъдат провеждани", посочва компанията. "Фолксваген" осъди всички форми на злоупотреби с животни и "помоли за прошка за това лошо поведение и неправилна преценка на някои лица".


Вчера представители на бизнеса и политиката осъдиха тестовете. Тестовете с маймуни и дори хора по никакъв начин не са етично оправдани, каза говорителят на германския канцлер Ангела Меркел Щефен Зайберт. Напълно разбираем е гневът на мнозина, допълни той.


По-рано днес Европейската комисия заяви, че е "потресена, както всички останали" от съобщенията.

Коментари (22)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на neut
    neut
    Рейтинг: 6562 Неутрално

    Разклатен авторитет на реномираната компанишя за втори път след "Дизелгейт"

    In the forest all animals are equal except a few that are more equal than the rest
  2. 2 Профил на Molossian
    Molossian
    Рейтинг: 1866 Неутрално

    "Фолксваген" освободи главния си лобист заради разкритията за тестове с маймуни".
    А за тестовете с хора?
    Всъщност какво са 25 човека на фона на обгазените преди 70 години...

    Panta rhei....
  3. 3 Профил на kasko
    kasko
    Рейтинг: 981 Неутрално

    Какво му е трябвало на Томас таралеж в гащите. Можело е да прескочи до Перник или Пазарджик и да види че след вдишване на пушеците от още по стари вагени не се умира , само се изкуква. ..

    Колективното вземане на решение налага споделяне на колективна отговорност.
  4. 4
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  5. 5 Профил на Индиана
    Индиана
    Рейтинг: 1108 Неутрално

    Според германските автопроизводители, "чистия" дизел няма ефекти върху човешкото здраве. Чист като синьото небе. То не беше AdBlue, BlueMotion,BlueTec,... на края пак черната дръжка на колонката хващаш.

  6. 6 Профил на Chubachubs
    Chubachubs
    Рейтинг: 827 Неутрално

    VW трябва да освободят целия си C suit!
    Какъв е този прах в очите?!

  7. 7 Профил на anticomunist
    anticomunist
    Рейтинг: 355 Весело

    въпросът е колко по малко вредни са бензиновите автомобили,защото когато ги хванаха че лъжат със софтуера,напрактика без този софтуер колите бяха само 10 процента под нормата на бензина,плус това в сащ имат други показатели,така че меко казано им извиват ръцете,решили са хората да си направят независим тест.Има толкова много вредни продукти в храните но никои не казва нищо за това......не било доказано.Също ми е много интересно зашо точно "Ню Йорк таймс,които е наи евреиския вестник го оповестява пръв,почва да ми намирисва на пари,всички знаем че ако искат толкова много цял свят могат да мине на ел коли за 5 години.ама кои сте им купува бензина...........това са много париииииииииииии.

  8. 8 Профил на Infernus
    Infernus
    Рейтинг: 442 Неутрално

    Новите немци със старите си номера, не са мръднали и на йота. Просто вече не си правят свинщините в Германия, а по цял свят. И като ги хват го играят ни лук яли ни лук мирисали, и в Европа им минава номера, но в САЩ не. Та да ни е честита новата Немска хегемония в Европа!!!

    Дела трябват, а не думи.
  9. 9 Профил на bombov_saruyar
    bombov_saruyar
    Рейтинг: 696 Неутрално

    А бе обичат си газовите камери и това е. Тука няма корупция, просто научни изследвания. Д-р Менгеле се завръща.



    Ако по пътя напред, не помним как сме стигнали до тук, няма да стигнем там, за където сме тръгнали.
  10. 10 Профил на NIKE
    NIKE
    Рейтинг: 504 Весело

    Пак губим.....
    Едно време бяхме 8 милиона маймуни....
    а сега криза .....

  11. 11 Профил на subsonic
    subsonic
    Рейтинг: 560 Неутрално

    До коментар [#7] от "anticomunist":

    Ти да не караш "Чист" дизел?

  12. 12 Профил на Over
    Over
    Рейтинг: 556 Неутрално
  13. 13 Профил на dante_18
    dante_18
    Рейтинг: 692 Неутрално

    Това са пълни глупости. Не може да гориш дизел и бензин и да нямаш замърсяване. Някой хора не разбират как работи физическата. Единственият важен показател е колко литъра гори на 100 км. и

    If you are going through hell... Keep going!
  14. 14 Профил на anticomunist
    anticomunist
    Рейтинг: 355 Неутрално

    do komentar 11

    не карам chrysler 300c v6
    а сега какво общо има това?

  15. 15 Профил на imaligoogle_hr
    imaligoogle_hr
    Рейтинг: 402 Неутрално

    До коментар [#14] от "anticomunist":

    Тебе никой няма да те пипа.
    Всичкото дизелгейт-дизелмейт е против Меркел, която си позволява да търгува с Русия и то баш преди пре-избирането на Путин.

  16. 16 Профил на benefikato1
    benefikato1
    Рейтинг: 397 Неутрално

    След праватата на жените,гейовете,транссбърканите,клетите бежанци сега на ред са лъвчета и маймуни.ЕК дори били потресени-същите,които препоръчаха да храним кравите с чесън,понеже газовете им били вредни за климата.Животните са вещи ,а не субекти.Да ние правим кофти неща с тях -колим ги,за да ги ядем,дерем ги ,за да се обличаме и обуваме с кожите им,тестваме върху тях разни работи ,за да се предпазим ние-е и?Така върви света от памтивека.Това е един от начините да постигнем технологичен напредък.Тоя плач на разни меки китки е смешен,абсурден и противен.Фолксваген нито трябва да се извиняват ,нито трябва да се оправдават,ама като гледам се държат ,като мишоци.Хайде стига толкова политкоректност -истината е ,че човека е на върха на хранителната верига и може да използва животните в своя угода.Другото са рев и сополи.

  17. 17 Профил на slonsco
    slonsco
    Рейтинг: 1262 Неутрално

    За маймуните е наистина скандално и уволнение трябва не за лобиста ,а за всички участвали и дори знаели за експеримента,Хората са били пълнолетни и доброволно срещу заплащане са участвали в експеримента.

  18. 18 Профил на parasit
    parasit
    Рейтинг: 213 Неутрално

    Е, доказал е че с трици маймуни не се ловят

  19. 19 Профил на In my world
    In my world
    Рейтинг: 660 Весело

    vw=зла корпорация.
    германия=зла държава
    Сащ ще сложат там където тези злини слушат.

    In many wars between the CIVILIZED MAN and the SAVEGE.Support Civilized man defeat the terror(islam)
  20. 20 Профил на bokster
    bokster
    Рейтинг: 377 Неутрално

    "През уикенда "Фолксваген" се извини за случая. "

    Кога ще се извинят на маймуните купуващи продуктите им.

    След края на втората световна война "съюзниците" се състезават, кой ще прибере повече специалисти и технологии от победената нацистка Германия, оставят само специалистите по пропаганда, защото имат по-добри.

    Тези специалисти, понеже повече не могат да се развиват в политиката, влизат в автомобилната индустрия и за 50-60 години успяват да излъжат половин свят, че немското инженерство е най-добро, че немските автомобили са най-надеждни, най-бързи, най-икономични, най-чисти, един от главните им пропагандни инструменти е Ауто Билд, като гледаме какво е станало с другите маймуни, които е трябвало да дишат газове, явно не само пропагандните специалисти са влезли в автоиндустрията след ВСВ.

    Сега го измислих като виц, но нищо чудно да е вярно.

  21. 21 Профил на Damyan Ganchev
    Damyan Ganchev
    Рейтинг: 236 Любопитно

    Сега това "с маймуни" не е ли малко нечувствтелно, не е ли редно да се каже "с човекоподобни" или "с примати" или нещо?....

  22. 22 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 6356 Неутрално

    Не дай боже маймуните да са умрели междувременно. За младежите в Аахен никой не попита...

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK