"Фолксваген" се е опитал да прикрие неудобни резултати от тестовете с маймуни

"Фолксваген" се е опитал да прикрие неудобни резултати от тестовете с маймуни

© Reuters



Фолксваген" (Volkswagen) се е опитал да прикрие резултатите от тестове за установяване на влиянието на дизеловите газове върху маймуни, тъй като според тях новите коли са по-вредни от старите, съобщава в. "Билд", цитиран от "Франс прес".


Изданието публикува вътрешни документи от американската лаборатория, извършила тестовете. В един от тях ръководителят на лабораторията Джейкъб Макдоналд посочва през 2016 г., че заключителният доклад е бил изпратен преди месеци, но ръководителите на "Фолксваген" го оспорили, тъй като не отговарял на очакванията им.


Тестовете на дизелови емисии са направени по искане на Европейската група за изследвания на околната среда и здравето в транспортния сектор - несъществуваща вече лобистка инициатива, финансирана от "Фолксваген", "Даймлер" (Daimler), "Бе Ем Ве" (BMW) и "Бош" (Bosch).




"Фолксваген" заяви пред АФП, че тестовете са извършени през 2015 година. Животните били затворени в стъклени клетки, където в продължение на четири часа вдишвали отработените газове от модел "Бийтъл" (Beetle), наследник на прочутата "костенурка", както и на по-стар модел "Форд пикап" ( Ford Pick-Up). Оказало се обаче, че маймуните, вдишали газовете от смятания за по-чист дизелов двигател, проявили повече признаци на възпалителни процеси отколкото тези, дишали от старите газове, обяснява експерт пред в. "Билд".


Световният автомобилен гигант реагира на скандала, като уволни главния си лобист Томас Щег за ролята му в организирането на тестовете.


Вчера неговият конкурент "Даймлер" (Daimler) отстрани ръководителя на отдела за защита на околната среда Удо Хартман, бивш представител на автомобилостроителя в Европейската група за изследвания на околната среда и здравето в транспортния сектор. /БТА

Ключови думи към статията:

Коментари (31)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Суджук Герберите
    Суджук Герберите
    Рейтинг: 1583 Неутрално

    Германски извepги!

    Голям апартамент купи, голяма сума не плащай!
  2. 2 Профил на Infernus
    Infernus
    Рейтинг: 460 Весело

    Абе дали нямат някъде по света някоя газова камерка още да жмика, за разни неудобни журналисти. За един приятел питам, чефут :)

    Дела трябват, а не думи.
  3. 3 Профил на Иван К.
    Иван К.
    Рейтинг: 417 Неутрално

    Ами не е изненадващо , те така си правят, щом като не им харесва изследването , в смисъл не се е доказало каквото очакват го манипулират. Тея какво ли не опитаха , лъгаха за емиосиите , после се опитаха да докажат , че емисии има , но пък са безвредни , като обгазяваха хора и животни, и тук греда . А правителството им е ЕС ги пази , но когато стане въпрос за климата немците първи нападат Тръмп какъв изверги бил като излязал от фалшивата сделка от Париж.

  4. 4 Профил на hamiltonf
    hamiltonf
    Рейтинг: 4231 Весело

    Двама от шефовете може да влязат в по един гараж. Единия с Ford Pick-Up, другия с Beetle.
    Който първи припадне, другия автомобил е победител. Работа за 1 час, без да мъчат животни, без последващи скандали и финансови загуби...

    Кой продаде къщата, дарена от проф. Елисавета Карамихайлова на катедра физика към СУ, а впоследстие на нейно място бе построен хотел? Кой/и са тези престъпници?!
  5. 5 Профил на дерибеев
    дерибеев
    Рейтинг: 3438 Любопитно

    ми може пък маймуните да са били резистентни на старите газове

    всеки коментар може и ще бъде използван срещу вас
  6. 6 Профил на Judjuk
    Judjuk
    Рейтинг: 3631 Неутрално

    Успехите на прословутата германска икономика не са случайни. Има още много да учим от тях. Въпреки че е по-добре да стоим далеч от тях. Всъщност, сещам се че Босът и той е германска рожба. Как ли е зачената? Дали в някоя от тези лаборатории? Еее, само питам!

  7. 7 Профил на дерибеев
    дерибеев
    Рейтинг: 3438 Весело

    да перефразираме любима тук шега . дизелът не е изчезнал заради Фолксваген. все още

    всеки коментар може и ще бъде използван срещу вас
  8. 8 Профил на Infernus
    Infernus
    Рейтинг: 460 Неутрално

    Двама от шефовете може да влязат в по един гараж. Единия с Ford Pick-Up, другия с Beetle.Който първи припадне, другия автомобил е победител. Работа за 1 час, без да мъчат животни, без последващи скандали и финансови загуби...
    —цитат от коментар 4 на hamiltonf1


    1 час ама и двете коли да са на прекъсвач, пък да видим ако издържи мотора 1 час ония вътре двамцата на какво щя мязат, ако са живи де.

    Дела трябват, а не думи.
  9. 9 Профил на дерибеев
    дерибеев
    Рейтинг: 3438 Весело

    До коментар [#4] от "hamiltonf1":

    ми те тия двамцата и на промоционален салам от магазина не могат издържа

    всеки коментар може и ще бъде използван срещу вас
  10. 10 Профил на nema_labavo
    nema_labavo
    Рейтинг: 1686 Неутрално

    До коментар [#3] от "Иван К.":
    Изненадващото за мен е , че тези им простотии (да не кажа друго) не им се отразяват на имиджа и продажбите.

  11. 11 Профил на Smoke
    Smoke
    Рейтинг: 901 Весело

    ми те тия двамцата и на промоционален салам от магазина не могат издържа
    —цитат от коментар 9 на дерибеев

    Ето това вече беше добра мисъл :)

  12. 12 Профил на Иван К.
    Иван К.
    Рейтинг: 417 Неутрално

    До коментар [#3] от "Иван К.":Изненадващото за мен е , че тези им простотии (да не кажа друго) не им се отразяват на имиджа и продажбите.
    —цитат от коментар 10 на nema_labavo


    И кое е изненада , основните продажби са в Европа , а тук е ясно , че на политици и хора ни пука много за климата , стига това да не ни ощетява финансово. И Тръмп и американците са лоши , а от скоро и Нено Димов го емнаха от ЕС и то основно немците , че не им вярва за глобалното затопляне, докато тези лъжат мажат, че дори и хора и маймуни обгазяват само в опит да докажат неправилните си тези.

  13. 13 Профил на Иван К.
    Иван К.
    Рейтинг: 417 Неутрално

    да перефразираме любима тук шега . дизелът не е изчезнал заради Фолксваген. все още
    —цитат от коментар 7 на дерибеев


    Нека и аз се опитам да перифразирам. Дизелът не е изчезнал, защото се е свършила нафтата.... въпреки опитите на Фолсваген да го спаси , а те опитаха всичко , лъгаха , мамамеха и отричаха, дори обгазяваха хора и животни , но пак не успяха.

    Личното ми мнение е , че дизела си има своето място все още в корабите , камионите , земеделските машини , но не и при леките коли и в градовете, това е престъпление спрямо хората.

  14. 14 Профил на Infernus
    Infernus
    Рейтинг: 460 Неутрално

    До коментар [#3] от "Иван К.":Изненадващото за мен е , че тези им простотии (да не кажа друго) не им се отразяват на имиджа и продажбите.
    —цитат от коментар 10 на nema_labavo


    Това което те оповестяват може и да няма нищо общо с истината, но със сигурност във САЩ са назад. Просто лъжат и мажат, и марктинг отдела им има няколко вестника и армия платени журналисти които мажат публикации.

    Дела трябват, а не думи.
  15. 15 Профил на !D !калпав е новия вид Дневник!
    !D !калпав е новия вид Дневник!
    Рейтинг: 866 Весело

    ХА сега като са скрили вече данните могат да са всякакви!!
    Иди доказвай ,че нямаш сестра.
    Но да идва електрото по-скоро и да се намести на ново световната скала,че и София това чака!!!

  16. 16 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 8955 Неутрално

    Национално оцветена проверка - "лошите" европейски срещу старите "добри" американски коли :)
    Тръмп ще хареса много това :)

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  17. 17 Профил на tvr18355030
    tvr18355030
    Рейтинг: 424 Неутрално

    .... А правителството им е ЕС ги пази , но когато стане въпрос за климата немците първи нападат Тръмп какъв изверги бил като излязал от фалшивата сделка от Париж.
    —цитат от коментар 3 на Иван К.


    Меркел е много по-голям проблем за климата от Тръмп :-(

    https://www.theguardian.com/commentisfree/2017/sep/19/world-leading-eco-vandal-angela-merkel-german-environmental

  18. 18 Профил на wak26352646
    wak26352646
    Рейтинг: 242 Неутрално

    Досега скандалите струват на Фолксваген над 20 млрд. Вместо да инвестират в разработката на електрически или водородни коли, те продължават с глупостите . Следва, че печалбите от дизелите са толкова големи, че си струват всички тези глоби, разходи за лобисти и рушвети. Само че конкуренцията не спи, всяка седмица излиза новина за старт ъп за производство на електрически коли. След 10 години я дизела, я Фолксваген.

  19. 19 Профил на Infernus
    Infernus
    Рейтинг: 460 Любопитно

    Национално оцветена проверка - "лошите" европейски срещу старите "добри" американски коли :)Тръмп ще хареса много това :)
    —цитат от коментар 16 на penetrating


    Верно Тръмп е боклук голям, само не разбрах защо в САЩ осъдиха ФВ че лъжат а в Европа не ? Щото в европа лъжат по-малко ли ? Или по малко замърсяват?

    Дела трябват, а не думи.
  20. 20 Профил на znayko84
    znayko84
    Рейтинг: 645 Неутрално

    Хайде сега да се замислим. Като как да се изучи влиянието на отработените газове върху човешкия организъм, ако не се ползват животни?

  21. 21 Профил на realguru
    realguru
    Рейтинг: 2703 Неутрално

    Кво се оказа, че уж по-екологичните неща не са баш толкоз екологични. :)

    Хубава работа, ама зелена :)

  22. 22 Профил на Дългия
    Дългия
    Рейтинг: 1591 Любопитно

    Какви ли тайни още имат автомобилостроителите, за които никога няма и да разберем?!

  23. 23 Профил на Infernus
    Infernus
    Рейтинг: 460 Неутрално

    Хайде сега да се замислим. Като как да се изучи влиянието на отработените газове върху човешкия организъм, ако не се ползват животни?
    —цитат от коментар 20 на znayko84


    Винаги е имало и ще има експерименти върху животни, но си има институти за това и научни общности. Явно тук са минали всякакви граници, за които би се навила всяка една легитимна научна общност.

    Дела трябват, а не думи.
  24. 24 Профил на Цайко
    Цайко
    Рейтинг: 1215 Неутрално

    Оказало се обаче, че маймуните, вдишали газовете от смятания за по-чист дизелов двигател, проявили повече признаци на възпалителни процеси отколкото тези, дишали от старите газове, обяснява експерт пред в. "Билд".
    =======================
    Мисля, че е по-политически коректно да се казва 'афроамериканци".

  25. 25 Профил на невалиден
    невалиден
    Рейтинг: 537 Неутрално

    До коментар [#1] от "Суджук Герберите":

    и американски

    поручик Т.
  26. 26 Профил на невалиден
    невалиден
    Рейтинг: 537 Неутрално

    До коментар [#20] от "znayko84":

    а сети се де ... ама много си тъп да се сетиш

    поручик Т.
  27. 27 Профил на gianni
    gianni
    Рейтинг: 1025 Неутрално

    ....Щото в европа лъжат по-малко ли ? Или по малко замърсяват?
    —цитат от коментар 19 на Infernus


    Освен, че в Европа могат да лъжат безнаказано, нормите Евро, не са еднакви за дизелови двигатели и за бензинови, за разлика от тези в САЩ и Япония. На всичко отгоре нормите позволяват системите за пречистване да бъдат изключвани, ако е застрашен животът на мотора. Така например системите на Рено се изключват при ниски и високи температури. Работата на EGR е ограничена при температури по-ниски от 17 °C и по-високи от 35 °C. По този начин, двигатели Евро 5 и Евро 6 са по-опасни от старите, тъй като са термично по-натоварени и отделят много повече азотни окиси.

  28. 28 Профил на imaligoogle_hr
    imaligoogle_hr
    Рейтинг: 374 Неутрално

    До коментар [#12] от "Иван К.":

    Не, основните продажби са в Китай:
    https://goo.gl/HgPxvN

    390 с/у 340К в Европа.
    Но за приходи Европа води, да.

  29. 29 Профил на Infernus
    Infernus
    Рейтинг: 460 Неутрално

    [quote#27:"gianni"][/quote]

    Само искам да добавя след написаното от тебе, което напълно подкрепям. Как се прави тест за ЕВРО 4,5,6, и т.н. с две думи. Пълен Ташак!!! Колата се слага на валяците уж ги върти с:
    - презареден акомулатор да не се налага да го зарежда и да вдига разхода респективно изгорелите газове.
    - топъл двигател, не се мерят при минусови температури и изстинал двигател че ше има ужас.
    - максимално тънко масло за намаляване на съпротивлението в двигателя, и така по малко изгорели газове.
    - напомпени гуми на 5 бар-а които намаляват по този начин триенето и така по малко изгорели газове.
    И т.н. хитри хватки които обезмислят ЕВРО стандарта за изгорели газове и го правят доста по вреден от Американския, същото стана преди години и със стандарта за безопастност след луд скандал в който Хюдай сертифициран по ЕВро Нкап минал с 5 звезди при удар с ниска скорост потроши краката на водача...

    Дела трябват, а не думи.
  30. 30 Профил на zlr
    zlr
    Рейтинг: 426 Неутрално

    За съжаление ние ще сме потърпевши, ако европейците се осъзнаят ...

    Чувам, че вече почнали да ни заливат със стари дизели ...

  31. 31 Профил на Infernus
    Infernus
    Рейтинг: 460 Неутрално

    За съжаление ние ще сме потърпевши, ако европейците се осъзнаят ...Чувам, че вече почнали да ни заливат със стари дизели ...
    —цитат от коментар 30 на zlr


    Освен че е 100% вярно че ни заливат със стари дизели, повечето като налеят от нашата нафта и си заминават и катализатори и ДПФ филтри и т.н. които малко или много намаляват мизерията кото се изхвърля.

    Дела трябват, а не думи.




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK