На германската автомобилна индустрия не може да се вярва, заяви еврокомисар

Елжбета Бенковска

© Reuters

Елжбета Бенковска



Европейската комисия е била "шокирана" от разкритията, че германски автомобилостроители са финансирали експерименти с обгазяване на животни, заяви еврокомисарят по предприемачеството и малките и средните предприятия Елжбета Бенковска, цитирана от EUobserver.


"Комисията осъжда това по възможно най-острите начини", подчерта тя пред евродепутатите в Страсбург. По думите й човек трябва да постави под въпрос етичното поведение на германската автомобилна индустрия.


Миналия месец нова документална поредица, озаглавена "Мръсни пари", разкри, че "Фолксваген", БМВ и "Даймлер" са финансирали изследователски институт, който е провел експерименти в САЩ с маймуни за ефектите от дизеловите газове върху здравето. Дни по-късно германският вестник "Зюддойче цайтунг" писа, че експерименти са се провеждали и върху хора доброволци в Германия. Целта е била да се докаже, че дизеловите газове не са вредни. Тази информация идва две години и половина след като бе разкрито, че с таен софтуер "Фолксваген" са манипулирали данните за изхвърляне на вредни емисии.




В речта си Бенковска нарече научните тестове "ново и много по-тъжно измерение" на поведението на германската автомобилна индустрия. "За втори път автомобилният сектор показва, че е напълно ненадежден. Когато за пръв път чух, не можах да повярвам", подчерта тя. Бенковска изрази съмнение, че само шепа служители в германските автомобилни компании са знаели за тестовете. По думите й секторът страда от системни проблеми. Тя уточни, че германските власти разследват тестовете с животни, които са били правени в град Аахен.


Евродепутати от целия политически спектър осъдиха случилото се и настояха комисарят да направи нещо повече от това да отправя критики. Според евродепутата от Люксембург Клод Турме истинският скандал е, че на тези коли все още е позволено да се движат по улиците.


По думите на Гербер-Ян Гербранди от Холандия най-големият скандал е, че държавите членки позволяват на автомобилната индустрия да лъже. "Къде са германските глоби за "Фолксваген"? Къде са британските глоби за "Шкода"? Къде са италианските глоби за "Фиат", коментира той.


Миналата година Еврокомисията започна наказателна процедура, настоявайки отговорните държави членки да наложат глоби на автомобилостроителите, извършили измами. Бенковска отбеляза, че комисията все още анализира отговорите на страните и е готова да предприеме следващите стъпки в наказателната процедура, която може да завърши в Съда на ЕС. "Все още не сме готови за това", уточни Бенковска.

Ключови думи към статията:

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK