Андрей Ковачев: Идеята за Европа на много скорости не трябва да плаши

Андрей Ковачев: Идеята за Европа на много скорости не трябва да плаши

© [[[© European Parliament - Audiovisual Unit]]]



Когато говорим за Европа на много скорости не трябва да се плашим от тези думи, а да сме наясно че Европа може да е такава само ако тези скорости са доброволни. Това заяви евродепутатът Андрей Ковачев (ГЕРБ, Европейска народна партия) по време на дебат на тема "Всички пътища водят към Европа? Перспективи за федерален съюз", организирана от Групата "Спинели", Европейското движение, Съюза на европейските федералисти и Бюрото за връзка на Европейския парламент в България.


По думите му българите не искат да бъдат втора класа европейци и са много чувствителни на тема разединение на ЕС. Много важно за нас е ЕС да остане единен, но тук не можем да говорим за това, че задължително всички страни трябва да правят едно и също, ако някоя държава не иска да участва в интеграцията по една или друга тема, каза Ковачев. Според него в такъв случай тази страна има суверенното право да не го прави, но не и да блокира другите държави, които искат да направят определени стъпки.


Когато се покрива критерий за членство или за поемане на съответен ангажимент за интеграция например в евозоната, Шенген или банковия съюз, страната, която иска да участва, да може да участва, а не да й казват, че не може по една или друга политическа или популистка причина, настоя Ковачев. По думите му в Холандия има




огромно неразбиране за приемането на България и Румъния в Шенген


и според много политици това ще увеличи броя на румънците и българите в Холандия, но двете теми не са свързани.


Важната идея е да не се страхуваме от това, че има Европа на различни скорости, когато те са доброволни и всяка страна сама решава дали да участва в следващата интеграционна стъпка по инициативи на страните в ЕС, допълни Ковачев.


Той подчерта, че трябва да се отговори на въпроса "какво сме готови да дадем на ЕС, за да бъде по-силен, ефективен и бърз и готови ли сме да получим по-големия споделен суверенитет на целия ЕС или държим на разбиране на суверенитета от друга епоха, че не трябва нищо да споделяме с нашите в партньори или съседи. Всеки трябва да си отговори какво е готов като държава да даде, за да имаме силен и бърз ЕС".


Други решават какво да случва, как да бъдат решени кризите по света, а ние сме тези които даваме парите като съюз, посочи той. Според него по отношение на външната политика като че ли не желаем да имаме силен външен министър на ЕС, за да е силен, трябва да му дадем инструментите за това, а не от всяка столица да му се казва, че това не е негова работа.


Бившият евродепутат Ивайло Калфин коментира, че за България Великобритания винаги е била добрият партньор, подкрепяла е разширяването, не е член на Шенген и на еврозоната, подобно на България и е един от силните гласове, които защитават позицията на страни като България.


Според него в България хората се фиксират твърде много в теми като Шенген от чувство, че не сме оценени. Ако утре България бъде приета, миграционният натиск ще се увеличи, посочи той. Той отбеляза, че България трябва да си поставя тази цел, но не и да я превръща във фикс идея и по нея да мери отношението към страната.


Не трябва да има дилема дали всичко да е на европейско или на национално ниво,


смята Калфин. По думите му определени политики е по-рационално да бъдат европейски, например за борбата с миграцията и общата търговия към трети страни и да се види къде на европейско ниво може да се постигне по-голям резултат отколкото на национално ниво,


Еродепутатът Елмар Брок (ЕНП, Германия), смята, че ако се повдигат въпроси за сигурността, глобализацията и икономическия съюз, те не могат да имат само национален отговор. Само заедно можем да придобием такава сила, че да сложим Европа на масата, допълни той.


Елмар Брок коментира, че идеята за


Европа на много скорости не е опасност,


а означава, че всеки има шанс да влезе и да направи това, което иска. Той е против двускоростна Европа, която би означавала, че има първостепенни и второстепенни роли. При една Европа на много скорости нещата биха били оптимистчни, но не и при Европа на две скорости, допълни той. Брок коментира, че Германия никога няма да следва политика в подкрепа на Европа на две скорости и никога не би приела някоя държава да се разглежда като второ качество, това важи и за България.


Според бившия евродепутат Евгени Кирилов (БСП, Групата на прогресивния алианс на социалистите и демократите) тревожно много е отслабнала ролята на ЕС във външната политика и сигурността.

Коментари (15)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Иван  К
    Иван К
    Рейтинг: 2926 Весело

    Нали не искаме да сме на една скорост с джендърите!

    подпис
  2. 2 Профил на kfh58545277
    kfh58545277
    Рейтинг: 0 Неутрално

    „Андрей Коваачев: Идеята за Европа на много скорости не трябва да плаши“ – Заглавието
    ------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
    Тоя ни продаде !
    Тия дето са гласували за него и те са виновни.

  3. 3 Профил на Големи яйца:)
    Големи яйца:)
    Рейтинг: 553 Неутрално

    Ковачев, какви са тия глупости...българина е втора класа европеец и съвсем нормално е третиран като такъв във всяко отношение. Няма и как да бъде другояче като се погледне историята, манталитета, бита... Друг е въпроса, че индивидуално доста българи в чужбина полагат усилия и излизат от тази рамка. За което заслужават уважение.
    Това с различните скорости е възпитания начин да ни се покаже мястото. Беше ни даден шанс, засега не се възползваме от него, така че няма какво да се правим на чувствителни и ощипани.

  4. 4 Профил на xm...
    xm...
    Рейтинг: 3458 Весело

    „Андрей Коваачев: Идеята за Европа на много скорости не трябва да плаши“ – Заглавието------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------Тоя ни продаде !Тия дето са гласували за него и те са виновни.
    —цитат от коментар 2 на kfh58545277

    Що да "ни е продал"? Апцилютну безплатно!
    Типичен синдром по Алеко - Пази, Боже, сляпо да прогледа!
    Човечецът е "отлетял" и се чувства вече "на друга скорост".
    Даже е добричък, успокоява мат'ряла на село да не се плаши ...

  5. 5 Профил на xm...
    xm...
    Рейтинг: 3458 Неутрално

    До коментар [#3] от "VR|46 ДНЕВНИК с нова визия менте=ЛИТЕКС с тире":
    Вие не разбирате!
    Въпросът е не в това, че има разлика в "скоростите", а в официализирането на едната или другата доктрина. Със съответните последствия.
    Тук съм си излагал многократно мнението защо съм против "официалната многоскоростност". Сега само един пример:
    Дори и днес, след повече от четвърт век целенасочени усилия и инвестиции, има още разлика в "скоростта" между Западна и Източна Германия.
    Сега си представете какво би станало Германия да "приеме реалността" и "да мине на две скорости". По "Плана Мактон" - "пък кой колкото си може" ...
    Та това чака и ЕС, ако се официализира "многоскоростността" ...

  6. 6 Профил на Големи яйца:)
    Големи яйца:)
    Рейтинг: 553 Неутрално

    До коментар [#5] от "xm...":

    А ти как виждаш Европа на една скорост? Чисто практически според мен е невъзможно. А и безпристрастно погледнато не е и справедливо.

  7. 7 Профил на xm...
    xm...
    Рейтинг: 3458 Неутрално

    До коментар [#6] от "VR|46 ДНЕВНИК с нова визия менте=ЛИТЕКС с тире":
    Продължаваш да не разбираш!
    Разбира се и е съвсем нормално скоростите да са различни.
    Но въпросът е в Доктрината!
    Ако се приеме "едноскоростна" - за това ще се работи по-усилено, това ще е целта, макат и "идеална".
    Ако се приеме "многоскоростна" - край! Става официално(!) "всяка коза за свой крак!".
    И - точка!
    Макрон го каза в прав текст - "ние с Германия и няколко около нас се обединяваме, а останалите - да се оправят и кой колкото си може" ...

  8. 8 Профил на Големи яйца:)
    Големи яйца:)
    Рейтинг: 553 Неутрално

    До коментар [#7] от "xm...":

    Какви доктрини, какви 5 лв.? Съдържателното го е казал Макрон, подкрепен решително от Меркел. След това еврочиновниците и такива като Ковачев сега няколко години поред ще му увиват целофана и ще разтягат локуми да обясняват какво се има предвид. Европа никога не е била на една скорост, няма и да бъде.

  9. 9 Профил на ЧИЧО ПЕШО
    ЧИЧО ПЕШО
    Рейтинг: 276 Разстроено

    Няма страшно ?!?!?!?!?
    Ние ще сме на "ПЪРВА ЗАДНА" ?!?!?!?!?

  10. 10 Профил на neut
    neut
    Рейтинг: 6762 Неутрално

    "българите не искат да бъдат втора класа европейци"

    Т.е. различните скорости не са приятни за гражданите на по-бедните страни

    In the forest all animals are equal except a few that are more equal than the rest
  11. 11 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 8289 Неутрално

    Ами вашето управление ни докара до там.

  12. 12 Профил на koko65bg
    koko65bg
    Рейтинг: 738 Неутрално

    Когато говорим за Европа на много скорости не трябва да се плашим от тези думи, а да сме наясно че Европа може да е такава само ако тези скорости са доброволни. Това заяви евродепутатът Андрей Ковачев (ГЕРБ, Европейска народна партия) по време на дебат на тема "Всички пътища водят към Европа?

    Май този често са го изпускали на глава като малък?

  13. 13 Профил на гошо
    гошо
    Рейтинг: 2473 Весело

    е и тоя Киряк Стефчо

    гошо
  14. 14 Профил на Адекватно мислещ
    Адекватно мислещ
    Рейтинг: 297 Неутрално

    До коментар [#5] от "xm...":

    Концепцията за Европа на много скорости няма НИЩО ОБЩО С ИКОНОМИКАТА. Европа на много скорости е концепция за ИНТЕГРАЦИЯТА. Западът иска дълбока интеграция, Източна Европа не ще. И с това пречи на Запада да се интегрира. И след 15 години, на Запада му писна и иска да започва дълбоката интеграция, пък който се навие - навие. Ние спокойно можем да сме в Европа "на първа скорост", ако решим. НИЩИЧКО ОБЩО НЯМА С ИКОНОМИКАТА ТАЗИ ИДЕЯ. А твоят пример за Германия е точно икономически насочен, освен ако не смяташ, че Източна и Западна Германия работят с различни валути, закони и граници.

    https://en.wikipedia.org/wiki/Multi-speed_Europе

    "Тук съм си излагал многократно мнението" - ми да гугълнал поне веднъж за какво аджеба говориш! Цяла България пълна с хора, които си излагат неадекватните мнения...

  15. 15 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 10511 Неутрално

    Ковачев бърка като се опитва да приспи българите за тази огромна опасност. Европа на много скорости означава край на шансовете България да стане равноправен член на ЕС. Край!

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK