Пет града в Германия отказаха да изпробват идеята за безплатен градски транспорт

Пет града в Германия отказаха да изпробват идеята за безплатен градски транспорт

© Reuters



Пет града в Германия не одобриха вчера идеята да предоставят безплатен обществен транспорт, за да се подобри качеството на въздуха, определяйки я като нереалистична, предаде ДПА.


Никоя община не предложи напълно безплатен обществен местен транспорт, каза кметът на Бон Ашок Шридхаран след обсъждания между петте града и министерството на околната среда. Петте града, в които щеше да се изпробва планът, са Бон и Есен в провинция Северен Рейн-Вестфалия, Манхайм, Ройтлинген и Херенберг в провинция Баден-Вюртемберг.


На въпроса дали идеята би могла да бъде тествана поне в един град Шридхаран отговори: "Мисля, че това е доста нереалистично."




Равнищата на замърсяване на въздуха, определени от ЕС, все още са надвишавани в близо 70 германски града, като най-засегнати са Мюнхен, Щутгарт и Кьолн според официален доклад.


Петте града обаче обещаха до средата на март да представят предложения на министерството на околната среда как да бъде подобрен въздухът. Основната цел е шофьорите на дизелови автомобили да започнат да ползват градския транспорт, каза кметът на Ройтлинген Барбара Бош.


Говорител на министерството уточни, че идеята за безплатен градски транспорт все още не е зачеркната от дневния ред./БТА

Ключови думи към статията:

Коментари (14)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на zxp53317185
    zxp53317185
    Рейтинг: 1579 Неутрално

    Това не е универсална мярка. Първо няма германски град който да е даже и наполовина толкова замърсен колкото София. Второ в Германия колкото и да е скъп градският транспорт, излиза по - евтин от личният автомобил. Там който иска да пести, кара колело, даже и на ниските температури. В България,в частност в София положението е съвсем различно. Тук безплатен или евтин транспорт би свалил хора от автомобилите. Естествено това няма да реши въпроса със замърсяването, но би имал доста положителни ефекти. По - малко шум, по малко пътни произшествия, по - бърз трафик итн. Същото може да се постигне и с оскъпяване на автомобилния транспорт, но пък ще има доста недоволни.

  2. 2 Профил на half truth
    half truth
    Рейтинг: 1963 Неутрално

    Безплатен градски транспорт! Още една социална примамка за имигранти.
    Отделно че, германците са влюбени в автомобилите си.

  3. 3 Профил на telqk
    telqk
    Рейтинг: 1257 Неутрално

    До коментар [#1] от "zxp53317185":
    Някой да е слязал от автомобила си и да ползва метрото на баце? Ползва го мит'ряла, който преди това се е возил на назземен градски транспорт!

  4. 4 Профил на Forrest Gump
    Forrest Gump
    Рейтинг: 845 Неутрално

    автомобилното лоби е много силно, особено в Германия и САЩ.

    Истината ни прави свободни.
  5. 5 Профил на zxp53317185
    zxp53317185
    Рейтинг: 1579 Неутрално

    До коментар [#3] от "telqk":

    Аз ползвам доста често метрото вместо колата, а и бая други хора са така.

  6. 6 Профил на T
    T
    Рейтинг: 263 Неутрално

    До коментар [#3] от "telqk":

    ... от потни теляци - акъл не щем, вози се още малко в таралясника си,че скоро само по околовръстносто ще можете да карате 20- годишните беемвета и аудита!

  7. 7 Профил на telqk
    telqk
    Рейтинг: 1257 Неутрално

    До коментар [#5] от "zxp53317185":
    А защо задръстванията се увеличават? От частни случаи не трябва да се правят заключения. И проблема е бойкоикономиката - няма как цяла българия да живее и работи в един град. Инак метро има и в Пхенян много преди баце да смени професията!

  8. 8 Профил на telqk
    telqk
    Рейтинг: 1257 Неутрално

    До коментар [#6] от "T":
    Ооо гепаджийското тролче се е събудило рано рано за смяна - по исказа оставам с впечатлението че сте от 80% на Иво Христов!

  9. 9 Профил на von_seeckt
    von_seeckt
    Рейтинг: 1694 Неутрално

    До коментар [#1] от "zxp53317185":Някой да е слязал от автомобила си и да ползва метрото на баце? Ползва го мит'ряла, който преди това се е возил на назземен градски транспорт!
    —цитат от коментар 3 на telqk


    Не разбрах, защо е лошо да се ползва метрото?

  10. 10 Профил на ijj
    ijj
    Рейтинг: 983 Неутрално

    До коментар [#1] от "zxp53317185":

    "Първо няма германски град който да е даже и наполовина толкова замърсен колкото София."

    Наскоро бях във Völklingen - там се намира един от най-големите металургични комбинати в Европа и части от него продължават да работят. Има и един великолепен музей (в бивш цех, където са запазени някои от машините с гигантски маховици) - в момента там има изложба за инките.

    Ама иначе във въздуха се чувстваше много силна миризма на някакъв химикал. Отначало помислих, че е от металургичните предприятия в града, но после видях в Интернет, че наблизо (в Lauterbach) има и някакво химично предприятие.

  11. 11 Профил на zxp53317185
    zxp53317185
    Рейтинг: 1579 Неутрално

    До коментар [#10] от "ijj":

    Признавам че се изказах по мои лични впечатления, т.е. не изключвам да има и такива примери, но като цяло не съм ставал свидетел на такова замърсяване като в София. А години живях до завод за преработка на отпадъци - от комина си излизаше чиста пара.

  12. 12 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 8137 Неутрално

    Едва ли замърсяването е , колкото в София, затова.

  13. 13 Профил на telqk
    telqk
    Рейтинг: 1257 Неутрално

    До коментар [#9] от "von_seeckt":
    Никой не е казвал, че е лошо да се ползва, но факт че задръстванията стават все по-големи показва, че привържениците на автомобила се увеличават. Освен това няма как метрото да минава покрай всяка сграда или квартал!

  14. 14 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 10791 Неутрално

    Манхайм е доста голям, пък и градския транспорт в Германия не е това, което е в България...

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK