Каквo следва от решението за дизеловите автомобили в Германия

Каквo следва от решението за дизеловите автомобили в Германия

© Reuters



Германски съд вчера даде зелена светлина за забрана на старите дизелови автомобили в центъра на най-замърсените градове, като мерките ще се взимат и уточняват от местните власти. "Франс прес" обобщава какви ще бъдат последиците на национално равнище за водачите на коли, автомобилостроителите и качеството на въздуха.


Водачите


Решението от вторник, 27 февруари, се отнася за Щутгарт и Дюселдорф, но открива пътя за забрана на движението на дизелови коли във всички германски градове, надвишаващи европейските норми за емисии на вредния газ азотен диоксид.


От 15-те милиона дизелови автомобили, регистрирани в Германия, ще бъдат засегнати над 10 милиона - всички под нормата "Евро 6", тоест пуснати в продажба преди септември 2015 година. Най-засегнати са дизеловите коли с норма "Евро 5". Към тях се прибавят и 2 милиона дизелови камиона.




Всичко обаче ще зависи от избора, който ще направят регионалните власти, които ще решават какъв тип стар дизелов модел да забраняват и в какъв периметър. При всяко положение водачите имат време, тъй като прилагането на мерките може да отнеме една година според автомобилния клуб А Це Е (ACE).


Гражданите, които отиват на работа, но и множеството компании, оборудвани най-вече с дизелови коли, ще бъдат най-засегнати. Възможно е да се приемат изключения за автомобили за спешна помощ или за някои занаятчии.


Очаква се цените на старите дизелови коли, които и без това са спаднали от месеци, да се понижат още повече, отбелязва Щефан Братцел от института Це А Ем (CAM).


Автомобилостроителите


Автомобилната промишленост - най-големият сектор в Германия със своите 800 000 работни места - зависи много от дизела. Оттеглянето от тази технология, което вече е много осезателно, се очаква да се засили. През януари дизеловите коли бяха 33 на сто от продажбите на нови автомобили в страната спрямо 51 на сто преди година. Експерти очакват тази година дизелът да спадне под прага от 25 на сто.


Съдебното решение освен това засилва още повече натиска над сектора да модернизира повече системите за филтриране на дизеловите коли, които вече са в движение. Това досега се отхвърляше от производителите, тъй като може да струва най-малко 7.6 милиарда евро.


Качеството на въздуха


Въпреки множеството програми за борба с атмосферното замърсяване германските градове начело с Мюнхен, Щутгарт и Кьолн от години не успяват да спазят нормите за азотните окисиди.


Тези вредни за организма газове могат при по-високи концентрации да раздразнят дихателната система и очите, както и да предизвикат сърдечно-съдови болести и белодробни проблеми. Според проучване на Федералната агенция за околна среда около 6000 души в Германия умират всяка година преждевременно от сърдечно-съдови заболявания, свързани с азотния диоксид.


Германските автомобилостроители, специалисти в производството на големи мощни коли, разчитаха на дизела да могат да спазят европейските норми за емисиите от въглероден диоксид през 2021 година. Ако не успеят, могат да бъдат глобени с десетки и дори стотици милиони евро. /БТА


Всичко, което трябва да знаете за:

Ключови думи към статията:

Коментари (25)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на stoiank
    stoiank
    Рейтинг: 1204 Неутрално

    Следва, че Голф дизел втора употреба ще поевтинее в България.

  2. 2 Профил на ь
    ь
    Рейтинг: 1863 Неутрално

    Българския пазар доволно потрива ръце :)

    простотията ходи по хората, затова обичам животните ...Цъкам само "+" ... но не на всеки!
  3. 3 Профил на EU defender
    EU defender
    Рейтинг: 1416 Неутрално

    Следва спад в цените. Аз карам бензин, защото съм пич.

    The best way to predict the future is to invent it.
  4. 4 Профил на stein
    stein
    Рейтинг: 889 Неутрално

    Добро решение, дано и в България го приемат. Много често ми се случва да се изолирам от външния въздух, ако карам зад някой смрадлив дизел, и при първа възможност да го изпреваря.

  5. 5 Профил на hamiltonf
    hamiltonf
    Рейтинг: 4936 Весело

    До коментар [#1] от "stoiank":

    Следва, че след година-две, в Перник ще си карат Голф 6-чки, за по 4-5 бона...

    Кой продаде къщата, дарена от проф. Елисавета Карамихайлова на катедра физика към СУ, вследстие на което, на нейно място бе построен хотел? Кой/и са тези престъпници?!
  6. 6 Профил на Viva la Evolution
    Viva la Evolution
    Рейтинг: 1648 Неутрално

    Следва, че умните ще почнат да се насочват към Електромобили, щото след дизелите, ще започнат да забраняват и останалите на фосилни горива.

    Раковски: "Русите са били един най-див и най-варварски народ, както са си и досега останали такива в най-голямата си част. "
  7. 7 Профил на EU defender
    EU defender
    Рейтинг: 1416 Неутрално

    Дали в БГ както скочихме от dial up на broadband, няма и да минем и от кошници на електрички?

    The best way to predict the future is to invent it.
  8. 8 Профил на mara71
    mara71
    Рейтинг: 878 Неутрално

    Следва тотално задръстване по кварталите на българските градове след презастрояването. Пожарникарят Бойко може най-точно да каже, какво би станало при пожар в жилищна сграда.

  9. 9 Профил на Костадин Иванов
    Костадин Иванов
    Рейтинг: 3804 Неутрално

    "От 15-те милиона дизелови автомобили, регистрирани в Германия, ще бъдат засегнати над 10 милиона - всички под нормата "Евро 6", тоест пуснати в продажба преди септември 2015 година. Най-засегнати са дизеловите коли с норма "Евро 5". Към тях се прибавят и 2 милиона дизелови камиона."
    ==============
    Нормално е мерките да се прилагат поетапно. Кола, произведена през пролетта на 2015 е твърде нова, за да бъде изхвърлена.

    Еретик
  10. 10 Профил на primerno
    primerno
    Рейтинг: 359 Неутрално

    Дали в БГ както скочихме от dial up на broadband, няма и да минем и от кошници на електрички?
    —цитат от коментар 7 на EU defender


    Не защото няма кой да се сети, че ни трябват нови трансформатори, които да поемат товара.

  11. 11 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 4989 Неутрално

    До коментар [#7] от "EU defender":

    В България наистина "скочихме"! Но това бе, защото държавата забрави за регулации в доставката на интернет. Вижте как е в САЩ и Зап. Европа!

  12. 12 Профил на Костадин Иванов
    Костадин Иванов
    Рейтинг: 3804 Неутрално

    До коментар [#4] от "stein":
    "Много често ми се случва да се изолирам от външния въздух, ако карам зад някой смрадлив дизел, и при първа възможност да го изпреваря."
    ==========
    Смрадливи са всички износени мотори, само че при бензиновите димът е сиво - син от изгорялото масло.
    Инак - да, кофти преживяване си е. Ако си далече от него, е трудно да тръгнеш на изпреварване. Ако си близо, направо не се диша.

    Еретик
  13. 13 Профил на taratanki
    taratanki
    Рейтинг: 304 Неутрално

    До коментар [#6] от "Георги":

    И ако искам да съм умен, кой електромобил да избера?

  14. 14 Профил на zhivko6461
    zhivko6461
    Рейтинг: 986 Неутрално

    Следва спад в цените. Аз карам бензин, защото съм пич.
    —цитат от коментар 3 на EU defender

    С АГУ ще си гарантирате недосегаемост поне за 10-на години. А на път за Банско в автокъщите в Дупница можете редовно да капарирате някое мощно дизелче за съпровождащите пички. :)

  15. 15 Профил на zhivko6461
    zhivko6461
    Рейтинг: 986 Неутрално

    До коментар [#1] от "stoiank":Следва, че след година-две, в Перник ще си карат Голф 6-чки, за по 4-5 бона...
    —цитат от коментар 5 на hamiltonf1

    Вероятно малко по-скъпички. Отначало от Щутгарт и Дюселдорф. Малко по-късно и от други градове. Разбира се Перник ще бъде с предимство. Пръв. Но почти веднага ще го последват и други градове.

  16. 16 Профил на Viva la Evolution
    Viva la Evolution
    Рейтинг: 1648 Неутрално

    До коментар [#6] от "Георги":И ако искам да съм умен, кой електромобил да избера?
    —цитат от коментар 13 на taratanki


    Tesla model S

    Раковски: "Русите са били един най-див и най-варварски народ, както са си и досега останали такива в най-голямата си част. "
  17. 17 Профил на zhivko6461
    zhivko6461
    Рейтинг: 986 Неутрално

    До коментар [#6] от "Георги":И ако искам да съм умен, кой електромобил да избера?
    —цитат от коментар 13 на taratanki

    По-скоро ако сте умен по определени критерии ще изберете марка и модел. Изборът на марка и модел няма да Ви направи по-умен.

  18. 18 Профил на taratanki
    taratanki
    Рейтинг: 304 Неутрално

    До коментар [#16] от "Георги":

    И всички ли да караме Тесла?

  19. 19 Профил на taratanki
    taratanki
    Рейтинг: 304 Неутрално

    До коментар [#17] от "zhivko6461":


    Опитва се да кажа, че изборът на електромобили още е твърде ограничен.

  20. 20 Профил на Корки
    Корки
    Рейтинг: 2670 Неутрално

    Много малоумие в ЕС пък и германците им се връзват. Необходимо е активно пречистване на въздуха, а не забрани. Така удрят теслата на собствената си автомобилна промишленост.

    Свободата е възможноста сам да си наложиш дисциплина, преди да са ти я наложили други.
  21. 21 Профил на sandman
    sandman
    Рейтинг: 1295 Неутрално

    И крайния резултат...Поскъпване на всички стоки и услуги.Пореден кръг в спиралата на обедняването на обикновения човек/овцете/.
    Щото стоките и услугите за да стигнат до нас,са доставени от дизелови машини.
    Ще стане интересно.

    You always pay for what you get. Sometimes you get what you pay for.
  22. 22 Профил на sandman
    sandman
    Рейтинг: 1295 Неутрално

    До коментар [#16] от "Георги":

    Най евтиния модел на посочения от вас електрокар е 70 000 щ.д.
    Колко човека имат толкова пари,че да отделят тази сума за купчина метал?

    You always pay for what you get. Sometimes you get what you pay for.
  23. 23 Профил на Таралеж
    Таралеж
    Рейтинг: 2279 Весело

    Следва да си купуваме газови маски в България, трошките ще дойдат тук.

  24. 24 Профил на sandman
    sandman
    Рейтинг: 1295 Неутрално

    Те и без трошляците ви трябват маски.

    You always pay for what you get. Sometimes you get what you pay for.
  25. 25 Профил на Batezuzi
    Batezuzi
    Рейтинг: 559 Неутрално

    Ако се намалят причините хората да ползват лични автомобили ще спадне и замърсяването, но това не става от днес за утре. Не съм убеден, че ако механично заменим 1 млн дизелови автомобила с 1 млн електрически такива просто няма да сменим проблема. Затова по-скоро си мисля за стимули, глоби, данъци каращи хората да се возят по двама или трима в едно превозно средство.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK