Меркел не смята, че германският химн трябва да се промени, за да е полово неутрален

Ангела Меркел

© Reuters

Ангела Меркел



Канцлерът Ангела Меркел не вижда необходимост от промяна на текста на германския химн, каза неин говорител, след като представител на коалиционния партньор Германската социалдемократическа партия (ГСДП) заяви, че думи като "отечество" и "братство" трябва да бъдат променени с нещо полово неутрално, предадоха "Ройтерс" и "Франс прес", цитирани от БТА.


Според в. "Билд" Кристин Розе-Мьоринг от ГСДП, която отговаря за равенството на половете в министерството на семейството, е заявила във вътрешноведомствено писмо, че в химна думата "отечество" (Vaterland) би трябвало да се замени с "родина" (Heimatland), а думата "братски" със "смело".


Розе-Мьоринг дава пример с Канада и Австрия, които неотдавна коригираха националните си химни в такава посока. Канада смени думите "твоите синове" на "всички нас", а Австрия добави думата "дъщери" към място от химна си, където допреди това се говореше само за "синове".




"Канцлерът е много доволна от националния ни химн в традиционната му форма и не вижда необходимост от промяна", заяви говорителят на Меркел Щефен Зайберт. "Мисля, че за жените има по-важни теми от промяна на националния химн", написа в "Туитър" близката до Меркел Юлия Кльокнер.


"Аз съм еманципирана жена и никога не съм се чувствала изключена от този химн", заяви на пресконференция генералният секретар на Християндемократическия съюз Анегрет Крамп-Каренбауер.


Говорител на министерството на семейството каза, че писмото на Розе-Мьоринг е било лично предложение и не може да го коментира, още повече че това е било вътрешно писмо до служители на министерството.

Ключови думи към статията:

Коментари (46)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на lz2
    lz2
    Рейтинг: 7420 Неутрално

    То само това оставаше и щях да ви пиша некролога!

    ПравописА е поле за изява на неграмотните!
  2. 2 Профил на НеКой
    НеКой
    Рейтинг: 2330 Неутрално

    Ма-ло-ум-ни-ци!!!
    Досега какъв проблем имаше с тези текстове през всичките тези години?
    Преди да дойде джендър полъха и истанбулската конвенция, митуу, харвито и политкоректните оскари.
    Старият дедо Сорос продължава да ви цака с лафа за защитата на жените от насилие и вие продължавата все така да му се връзвате.
    Като шаранчета...

  3. 3 Профил на 12345
    12345
    Рейтинг: 788 Неутрално

    Меркел е известна с това, че е готова на всякакви отстъпки, само да се задържи на власт. Това досега работеше, но тя вече е пътник. Новата й изкуствена коалиция няма да издържи дълго. Самите немци вече се пробудиха и започва да им писва от източногерманската комсомолка, последните им избори го показаха.

  4. 4 Профил на selqnin
    selqnin
    Рейтинг: 2893 Неутрално

    Умна жена е Меркел!!!
    "Либералите" отдавна задминаха границите на разума и прекалиха!!!

  5. 5 Профил на musashi75
    musashi75
    Рейтинг: 0 Неутрално

    Маркс,Енгелс,Ленин,Сталин и Троцки биха се подписали под подобна програма за промиване на мозъците.Няма вече мъже и жени -има само полово неутрални.Мила Родино и тя ли звучи обидно,защото е от женски род.

  6. 6 Профил на НеКой
    НеКой
    Рейтинг: 2330 Неутрално

    До коментар [#5] от "musashi75":

    Тя си е добре, ако беше Мило Отечество, ти да видиш...

  7. 7 Профил на musashi75
    musashi75
    Рейтинг: 0 Неутрално

    До коментар [#5] от "musashi75":Тя си е добре, ако беше Мило Отечество, ти да видиш...
    —цитат от коментар 6 на НеКой


    Незабавно трябва да се редактират"Татковина" на Петко Славейков и"Отечество любезно" на Иван Вазов.Не са полово неутрални.

  8. 8 Профил на samarianin
    samarianin
    Рейтинг: 545 Неутрално

    то баба меркелица беше и против гей-браковете, но по стахановски за нула време биз обсъждане ги въведоха в немско без дойчо да се усети; тъй че и химна ще променят, то като всичко, отначало против, против, пък после опа събудиш се и те вече го гласували

  9. 9 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 10172 Весело

    Предозиране от страна на ГСПД, но се прави с цел да влезе в новините, а не за "включване" на различните. Особено в немския като в българския госпожата ще трябва да поиска промяна на повечето съществителни от "той" и "тя" на "то".
    Нека обаче да започне със себе си. Какво е това "госпожо"? Я, какво хубаво "то" има вече. :)

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  10. 10 Профил на musashi75
    musashi75
    Рейтинг: 0 Неутрално

    Предозиране от страна на ГСПД, но се прави с цел да влезе в новините, а не за "включване" на различните. Особено в немския като в българския госпожата ще трябва да поиска промяна на повечето съществителни от "той" и "тя" на "то". Нека обаче да започне със себе си. Какво е това "госпожо"? Я, какво хубаво "то" има вече. :)
    —цитат от коментар 9 на penetrating


    Е та Меркел си е то.Не виждам нищо женско в нея.

  11. 11
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  12. 12 Профил на Molossian
    Molossian
    Рейтинг: 2343 Неутрално

    Меркел е проявила малко разум, та не е подкрепила това троцкистко-джендърско искане.

    Panta rhei....
  13. 13 Профил на Николай Теллалов
    Николай Теллалов
    Рейтинг: 517 Неутрално

    Изтрещяха.
    Има и друг изход - на направят всички съществителни да са среден род, хем ще си опростят граматиката...

    За протокола: един химн е нищо повече от вид фетиш. На всичко отгоре наложен нанарода, а не избран от него.
    Смята се, че химнът "обединявал", ама може би само емоционални и само докато звучи. След него осъзнаването, че едни са богати,с привилегии, а други са бедни и само с формални права, без реален достъп до управлението на обществения живот, се връща.
    Фалшво обединяване.

    А тази разделителна линия (богатство и власт срещу бедност и онеправданост) е единствено съществената. Но, за да я маскират, биват измисляни други "колизии" - по предпочитан футболен отбор, по слушана музика, по етнос, по пол, по сексуални предпочитания.
    Разделяй и владей.

    властта ражда паразити
  14. 14 Профил на baba_zozolana
    baba_zozolana
    Рейтинг: 1200 Неутрално

    Любопитна статия на френския журналист Ерик Земур:

    "Май 68-а, големият разпад"
    http://glasove.com/categories/na-fokus/news/maj-68-a-golemiyat-razpad

    I used to walk into a room full of people and wonder if they liked me... Now I look around and wonder if I like them.
  15. 15 Профил на Yotce
    Yotce
    Рейтинг: 1170 Весело

    До коментар [#7] от "musashi75":

    “Отечество” е в пълна хармония с всички джендър конвенции.

  16. 16 Профил на musashi75
    musashi75
    Рейтинг: 0 Неутрално

    До коментар [#7] от "musashi75":“Отечество” е в пълна хармония с всички джендър конвенции.
    —цитат от коментар 15 на Yotce


    Ами не е.Виж,че в Германия проблеми била думата"Vaterland",която означава Отечество.Следваща стъпка е редактиране на стихотворения като"Татковина","Отечество любезно",изрази като"бащина стряха","майчина милувка".

  17. 17 Профил на solange
    solange
    Рейтинг: 423 Весело

    "в химна думата "отечество" (Vaterland) би трябвало да се замени с "родина" (Heimatland)"

    Малко е. Трябва да се отчитат и чувствата на немските граждани, за които Германия не е нито родина, нито отечество. Да оставят само втората част от думата - land, пък всеки да влага в нея каквото си иска.
    :-)

  18. 18 Профил на Yotce
    Yotce
    Рейтинг: 1170 Весело

    До коментар [#16] от "musashi75":

    Мда, прав си, явно средният род не е достатъчно неутрален за джендърите, коренът на думата също трябва да е неутрален. Не знам, как още не са подхванали религиите, че там също е много запуснато положението с джендъра на Бог.

  19. 19 Профил на Nikolay Savov
    Nikolay Savov
    Рейтинг: 509 Неутрално

    Глупостите нямат край , имат само начало!!!

  20. 20 Профил на xox55541929
    xox55541929
    Рейтинг: 1589 Неутрално

    До коментар [#18] от "Yotce":


    До коментар [#16] от "musashi75":Мда, прав си, явно средният род не е достатъчно неутрален за джендърите, коренът на думата също трябва да е неутрален. Не знам, как още не са подхванали религиите, че там също е много запуснато положението с джендъра на Бог.
    —цитат от коментар 18 на Yotce


    Как да не са. :-) Либералната наглост не е простила и на Христос. ;-)

  21. 21 Профил на Deemer
    Deemer
    Рейтинг: 524 Разстроено

    Прекалено много стават джендърите във властта.

    Не всичко е това, което изглежда на пръв поглед.
  22. 22 Профил на baba_zozolana
    baba_zozolana
    Рейтинг: 1200 Неутрално

    До коментар [#19] от "Nikolay Hadjiminchev":

    Така е. В Делауеър е предложена нова антидискриминационна политика за училищата, според която учениците още от 5-годишна възраст ще могат да сменят пола и расата си, без да информират за това родителите си, а училището ще ги защитава... от родителите.

    Ето едно интервю по темата: https://www.youtube.com/watch?v=D9d0Um11OnY
    Транскрибирано на български: https://goo.gl/MBKmn1
    И статия в The Blaze за реакциите по отношение на подобно предложение: https://goo.gl/5GNN9D

    I used to walk into a room full of people and wonder if they liked me... Now I look around and wonder if I like them.
  23. 23 Профил на valtoro
    valtoro
    Рейтинг: 2005 Неутрално

    Проблясък на здрав разум !!!

  24. 24 Профил на traveler1
    traveler1
    Рейтинг: 1092 Гневно

    Направо със закон премахнете половете! Какво ще се занимавате с работа на парче?
    Пък после се чудете защо младите не желаят да се женят и да имат деца.
    А като дойде време да ни правите хермафродити, здравните каси ли ще поемат цената на операциите или ние да си носим спестяванията????

    ВѢРНОСТЬ И ПОСТОЯНСТВО
  25. 25 Профил на zle_platen_trol
    zle_platen_trol
    Рейтинг: 1732 Неутрално

    "Само две неща са безкрайни - Вселената и човешката глупост, като за първото не съм сигурен."

    Прав е бил стария Алберт. С тези политкоректни простотии сме се засилили здраво по надолнището.

  26. 26 Профил на xm...
    xm...
    Рейтинг: 3295 Неутрално

    Предозиране от страна на ГСПД, но се прави с цел да влезе в новините, а не за "включване" на различните....
    —цитат от коментар 9 на penetrating

    Кхъ, кхъ ...
    Не е никакво предозиране, там е работата. Това си е СПД-то в момента.
    Това, че включват и турбото, също не е предозиране. Те нямат накъде да мърдат.
    АфД притиска ХДС, ХДС се измества и притиска СПД. А от ляво СПД ги притискат Зелените и Левите.
    Реакцията на СПД е поне да удържи някакви позиции. Заради което пуска и турбото ...

  27. 27 Профил на Bicho Raro
    Bicho Raro
    Рейтинг: 2047 Любопитно

    В Германия все пак не са стигнали до нивото на Швеция, там църквите вече няма да споменават Бог в мъжки род, защото като висше нечовешко същество бил полово неутрален.
    https://www.theguardian.com/world/2017/nov/24/church-of-sweden-to-stop-referring-to-god-as-he-or-lord

    "Tolerance is a crime when what is tolerated is evil or sin" - Thomas Mann
  28. 28 Профил на balkantourist
    balkantourist
    Рейтинг: 874 Неутрално

    Да се надяваме както заявиха от Алтернатива за Германия, ГСДП да катастрофира на следващите избори!

  29. 29 Профил на xm...
    xm...
    Рейтинг: 3295 Неутрално

    Да се надяваме както заявиха от Алтернатива за Германия, ГСДП да катастрофира на следващите избори!
    —цитат от коментар 28 на balkantourist

    АфД-то ако се психо-фиксира върху СПД-то ще си строшо и то главата.
    Защото СПД-то вече е натикано до полето на Зелените и Левите. С които ще се кюскат за електорат и които ще ги опоскат. Тази територия е недосегаема вече за АФД-то.
    На последните избори се видя, че те вече "опоскаха" широката периферия на ХДС и СПД горе-долу по равно. Което обаче беше достатъчно да "обръснат" СПД-то така да се каже - "до голо" откъм широката периферия. За тях там повече смисъл да натискат няма, просто "печалбата" не си плаща "разходите".
    На АфД "ловно поле" вече са само избиратели от широката периферия на ХДС.

  30. 30 Профил на ppopov_67
    ppopov_67
    Рейтинг: 1092 Неутрално

    Българио мила, земя на герои,
    неспирен и мощен е твоят възход.
    Да крепне навеки съюзът ни боен
    с могъщия братски съветски народ.

    Припев: Слава републико наша свободна!
    Страж на мира непреклонно бъди!
    Враг ли нападне земята ни родна,
    В бой до победи ни смело води!

    Великото слънце на Ленин и Сталин
    с лъчите си нашия път освети.
    Димитров за подвиг сърцата запали,
    в борбата и в мирния труд ни сплоти.
    Припев:Слава…………………………..

    Това е националният ни химн по Тошово време. Та чудно ли е тогава защо има толкова руски лакеи у нас. За руските агенти да не говорим.

  31. 32 Профил на traveler1
    traveler1
    Рейтинг: 1092 Неутрално

    Българио мила, земя на герои,неспирен и мощен е твоят възход.Да крепне навеки съюзът ни боенс могъщия братски съветски народ.Припев: Слава републико наша свободна! Страж на мира непреклонно бъди! Враг ли нападне земята ни родна, В бой до победи ни смело води!Великото слънце на Ленин и Сталинс лъчите си нашия път освети.Димитров за подвиг сърцата запали,в борбата и в мирния труд ни сплоти.Припев:Слава…………………………..Това е националният ни химн по Тошово време. Та чудно ли е тогава защо има толкова руски лакеи у нас. За руските агенти да не говорим.
    —цитат от коментар 30 на ppopov_67


    А това е химна на откраднатата ни държава Царство България:
    ШУМИ МАРИЦА

    текст Иван Вазов

    музика народна

    Шуми Марица

    окървавена,

    плаче вдовица

    люто ранена. (x2)

    Припев:

    Марш, марш,

    с генерала наш

    в бой да летим,

    и враг да победим! (x2)

    Български чеда,

    цял свят ни гледа.

    Хай, към победа

    славна да вървим! (x2)

    Припев:...

    Левът Балкански

    в бой великански

    с орди душмански

    води ни крилат. (x2)

    Припев:...

    Млади и знойни

    във вихрите бойни

    ний сме достойни

    лаври да берем. (x2)

    Припев:...

    Ний сме народа

    за чест, за свобода,

    за мила родина

    който знай да мре. (x2)

    Припев:...



    Да обяснявам ли защо нямаме и едно загубено знаме във воините?
    Да обяснявам ли защо са ни викали "Прусаците на Балканите"?
    Да обяснявам ли защо момите не са искали да се женят за момчета, не минали през казармата?
    Мога и много други отговори да задам, ама все по-трудно намирам смисъл?


    ВѢРНОСТЬ И ПОСТОЯНСТВО
  32. 33 Профил на kumcho___valcho
    kumcho___valcho
    Рейтинг: 881 Неутрално

    До коментар [#7] от "musashi75":
    До коментар [#11] от "Александр Г. Дугин (№55)":
    До коментар [#13] от "Николай Теллалов":
    До коментар [#24] от "traveler1":
    До коментар [#22] от "baba_zozolana":
    До коментар [#5] от "musashi75":

    Няма вече мъже и жени -има само полово неутрални.Мила Родино и тя ли звучи обидно,защото е от женски род.
    —цитат от коментар 5 на musashi75

    Съвсем друга е идеята и половата неутралност в химните няма нищо общо с джендърството, а с фемизнизма. Думите, свързани с женски произход, даже се толерират. На прицел са единствено думите, които са свързани с мъжкото начало. Канадците промениха химна, защото се пееше за синовете на родината, а австрийците просто са добавили и дъщери. При германците е нещо подобно - някои явно ги дразни "братски", а при отечество искат да сменят Vaterland (бащина земя) с Heimatland (родна земя)

  33. 34 Профил на DDR
    DDR
    Рейтинг: 2596 Неутрално

    До коментар [#27] от "Bicho Raro":


    До коментар [#32] от "traveler1":

    Шуми Марица не е подходяща за химн-кръв, вдовици, война...
    Относно придвижите на Балканите- когато е построена одринската крепост (а тя е била строена от прусаци), при пускането и в експлоатация, така да се каже, създателите и се хвалят, че е непревземаема и ако някога бъде превзета, то това може да бъде само от пруската армия.
    Аз бих избягвал сравнения с прусаците, щото от тях сега, както се казва, ни пуха ни пера. Вегетира една малка област в източна Германия, другото е в Полша и РСФР.

    Принадлежността към дадена нация не е даденост, тя е въпрос на възпитание а след време и на осъзнат избор. Културталибан - с комсомолски плам определя кой е културен и кой чалгаджия.
  34. 35 Профил на kumcho___valcho
    kumcho___valcho
    Рейтинг: 881 Неутрално

    До коментар [#18] от "Yotce":

    До коментар [#16] от "musashi75":явно средният род не е достатъчно неутрален за джендърите, коренът на думата също трябва да е неутрален
    —цитат от коментар 18 на Yotce

    Ами не си прав - в случая искат да сменят корена на думата от мъжки (Vater) в женски род (Heimat). НО проблемът им е всъщност в смисъла - не може да произлиза от бащи, синове, братя, а трябва да се добавят и жените, например дъщери (както са направили австрийците) или просто махат думите с мъжко начало, както направиха канадците и както искат някои германци.

  35. 36 Профил на blagoj
    blagoj
    Рейтинг: 808 Весело

    В българския химн по времето на комунистическия режим между 1964 и 1990 година последния куплет беше:
    "Дружно братя българи,
    с нас Москва е в мир и бой,
    партия велика води,
    нашият победен строй."
    Интересно че на никой (вкл. другарката Цола Драгойчева) не правеше впечатление че българките са изключени. Било е много лесно "братя" да се замени с друга дума, например "всички".
    Такива промени са въпрос на това, как гражданите на съответната страна възприемат текста, затова не мога да коментирам чужди химни. Според комунистическия текст на нашия химн, понеже руснаците са ни били (за някои още са) братски, а не сестрински народ, то и рускините са ни били братушки а българките са били от женски пол и мъжки джендер.

  36. 37 Профил на atmanpg
    atmanpg
    Рейтинг: 2093 Неутрално

    Не е важно какво мисли Меркел, а какво иска Сорос.

  37. 38 Профил на DDR
    DDR
    Рейтинг: 2596 Неутрално

    Между другото, българският език е от езиците, които много добре боравят с родовете / половете.
    Има мъжки род, женски род и среден род, като за децата, независимо дали са момчета или момичета се използва среден род (не е ясно все още какво ще излезе). В останалите три славянски езика които владеят, момчето е от мъжки а момичето от женски род. Интересното е, че в немският език, дете е също от среден род, момчето е от мъжки но момичето е от среден род. Явно нашите прапра родители са били много мъдри хора и са изпреварили поне с хилядолетие проблематиката за физически и психически пол.

    Принадлежността към дадена нация не е даденост, тя е въпрос на възпитание а след време и на осъзнат избор. Културталибан - с комсомолски плам определя кой е културен и кой чалгаджия.
  38. 39 Профил на kumcho___valcho
    kumcho___valcho
    Рейтинг: 881 Неутрално

    До коментар [#27] от "Bicho Raro":

    В Германия все пак не са стигнали до нивото на Швеция, там църквите вече няма да споменават Бог в мъжки род, защото като висше нечовешко същество бил полово неутрален
    —цитат от коментар 27 на Bicho Raro

    Но пък за сметка на това са се присетили, че думата за дух на еврейски е в женски род (нищо че Новият Завет е на гръцки) и затова вече Светия Дух граматически ще го спрягат в женски род

  39. 40 Профил на blagoj
    blagoj
    Рейтинг: 808 Неутрално

    Не е важно какво мисли Меркел, а какво иска Сорос.
    —цитат от коментар 37 на atmanpg

    Сорос няма никакво значение. Важно е как самите германци възприемат текста. Аз позначвам германци, но не съм ги питал за това. Със сигурност обаче знам, че не искат да има трета (средна) обществена тоалетна, така че няма да стигнат твърде далеч. Ако обаче част от германките се чувстват засегнати химна ще се промени. Не е нещо толкова важно.

  40. 41 Профил на eti mehter
    eti mehter
    Рейтинг: 3985 Неутрално

    До коментар [#38] от "DDR":

    Има и езици без родове .

    Bukalemun
  41. 42 Профил на Sabbath
    Sabbath
    Рейтинг: 1497 Неутрално

    До коментар [#41] от "eti mehter":

    Турският.

  42. 43 Профил на xm...
    xm...
    Рейтинг: 3295 Весело

    До коментар [#27] от "Bicho Raro":До коментар [#32] от "traveler1":Шуми Марица не е подходяща за химн-кръв, вдовици, война...
    —цитат от коментар 34 на DDR

    Мдам.
    Но пък какво да кажем за Марсилезата?

  43. 44 Профил на DDR
    DDR
    Рейтинг: 2596 Неутрално

    До коментар [#41] от "eti mehter":

    Аз знам за турският.

    Принадлежността към дадена нация не е даденост, тя е въпрос на възпитание а след време и на осъзнат избор. Културталибан - с комсомолски плам определя кой е културен и кой чалгаджия.
  44. 45 Профил на DDR
    DDR
    Рейтинг: 2596 Неутрално

    До коментар [#43] от "xm...":

    Обсъждаме българският химн, не френският.

    Принадлежността към дадена нация не е даденост, тя е въпрос на възпитание а след време и на осъзнат избор. Културталибан - с комсомолски плам определя кой е културен и кой чалгаджия.
  45. 46 Профил на xm...
    xm...
    Рейтинг: 3295 Весело

    До коментар [#43] от "xm...":Обсъждаме българският химн, не френският.
    —цитат от коментар 45 на DDR

    Обсъждаме какво е подходящо-неподходящо за химниТЕ.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK