Таксиметрови шофьори протестираха срещу "нашествието" на "Юбер" в Гърция

Таксиметрови шофьори протестираха срещу "нашествието" на "Юбер" в Гърция

© Reuters



Стотици таксиметрови шофьори протестираха в центъра на Атина срещу "нашествието" на "Юбер" и атакуваха преминаващи коли, които смятаха, че се използват за услугата, предаде "Ройтерс".


Шофьорите твърдят, че "Юбер" завзема бизнеса им. Те обвиняват гръцкото правителство, че бави законодателство за регулиране на приложения като "Юбер" и местното приложение "Бийт".


"Няма да съществуваме заедно с тях", каза един от протестиращите шофьори, според когото "Юбер" е многонационална компания, която "иска да открадне хляба на гърците". На плакатите на протестиращите се четеше "Юбер", не, благодаря". Тълпите ритаха, удряха и изляха кафе по поне три преминаващи коли, които според тях са били управлявани от шофьори на компанията.




Таксиметрови шофьори протестираха срещу "нашествието" на "Юбер" в Гърция

© Reuters


САТА, регионален синдикат, представляващ таксиметровите шофьори, свика деветчасова стачка във вторник срещу "всяка иновативна платформа, която ограбва таксиметровите шофьори и нашата страна". "От три години се борим в голямата и ежедневна битка срещу... произволната инвазия на "Юбер" в обществения транспорт", се казва в изявление на синдиката.


"Юбер" срещна редица регулаторни и юридически проблеми по света заради опозицията от страна на традиционните таксиметрови шофьори и споровете за трудовите права. Компанията бе принудена да напусне няколко държави, включително Дания и Унгария.


Таксиметрови шофьори протестираха срещу "нашествието" на "Юбер" в Гърция

© Reuters


Транспортното министерство не обяви подробности около готвеното законодателство, но според информация в медиите се планира операторите на приложението да бъдат задължени да подпишат тригодишни договори с лицензирани таксиметрови шофьори и да бъдат подложени на стриктни правила.


Новината за плановете миналата година ядоса хората, които се притесниха, че те ще попречат на популярната услуга. Десетки хиляди подписаха петиция, инициирана от "Бийт", в подкрепа на услугата. "Бийт" има повече от 1 милион клиенти в Гърция, докато "Юбер" не е толкова широко използвана в страната.

Ключови думи към статията:

Коментари (21)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Imaginary Friend
    Imaginary Friend
    Рейтинг: 658 Неутрално

    "Няма да съществуваме заедно с тях", каза един от протестиращите шофьори

    Така е - шансовете са, че вие ще изчезнете :) А с вас и такива груби селски прояви като гореописаните.

    Не цъкам плюсове и минуси.
  2. 2 Профил на EU defender
    EU defender
    Рейтинг: 1879 Неутрално

    Прави са. В Гърция лиценза за такси е много скъп - имам някакви спомени за около 7000 Евро годишно, гръцки бакшиш ми го е казвал.

    The best way to predict the future is to invent it.
  3. 3 Профил на Imeto mi
    Imeto mi
    Рейтинг: 607 Неутрално

    До коментар [#1] от "Imaginary Friend":

    Съгласен. Единствено ме тревожи липсата на държавна политика спрямо подобни социални платформи. Основно е здравните осигуровки на юбер шофьорите - кой ги плаща?
    Но както винаги законодателлството върви с крачки след бизнеса.

  4. 4 Профил на Костадин Иванов
    Костадин Иванов
    Рейтинг: 1637 Неутрално

    С брутални действия като тези никой не печели симпатизанти.

    Еретик
  5. 5 Профил на xox55541929
    xox55541929
    Рейтинг: 1516 Неутрално

    Шофьорите на Юбер да си плащат всички лицензи, такси и застраховки и да си карат когато си искат. Това, че централата им е проложение, а не телефонна централа не ги прави по-малко таксита. Извършпват ли превоз срещу пари? Да! Значи са таксита. Как ги викат клиентите изобщо не е от значение. Прави са гръцките шофьори да протестират.

  6. 6 Профил на Dead Man
    Dead Man
    Рейтинг: 10 Весело

    Бакшишите май са едни и същи смешници по целия свят...:-)

  7. 7 Профил на DDR
    DDR
    Рейтинг: 1982 Неутрално

    До коментар [#3] от "Imeto mi":

    А как седят нещата в случай на катастрофа и нараняване на пътника?

    Принадлежността към дадена нация не е даденост, тя е въпрос на възпитание а след време и на осъзнат избор,
  8. 8 Профил на Dankol
    Dankol
    Рейтинг: 368 Неутрално



    "Веднъж мишката забелязала, че стопанинът на фермата е сложил капан за мишки. Тя разказала за това на кокошката, овцата и кравата, но те всичките и отговаряли:

    - Капанът за мишки е твой проблем, а не наш!

    Малко по-късно в капана се хванала змия и ухапала жената на фермера.

    Опитвайки се да я излекуват, сварили на жената супа от кокошката. После заклали овцата, за да нахранят всички, пристигнали да навестят болната. И накрая заклали кравата, за да нахранят гостите, дошли на погребението.

    И през цялото време мишката наблюдавала от дупката си, мислейки за нещата, които са чужд проблем, докато не станат твой!"

    Ей така е и със "споделената икономика" !

  9. 9 Профил на Таралеж
    Таралеж
    Рейтинг: 2603 Весело

    Клиентите са тези които избират и имат крайната дума. Само който не е ползвал УБЪР, лифт, може да плюе срещу тях. За шофьорите пък е чудесна възможност за допълнителна работа и доход. Може да карат когато имат време и желание.

  10. 10 Профил на 'ΕΡΕΒΟΣ
    'ΕΡΕΒΟΣ
    Рейтинг: 4572 Неутрално

    Бакшишите в Гърция са глезеното на всяка власт.
    Конкуренцията не им харесва.

    Не се родих Грък по собствено желание.Просто имах късмет ! За един Грък граница е само Хоризонта !
  11. 11 Профил на DDR
    DDR
    Рейтинг: 1982 Неутрално

    До коментар [#8] от "Dankol":

    Много поучителна приказка +++++++

    Принадлежността към дадена нация не е даденост, тя е въпрос на възпитание а след време и на осъзнат избор,
  12. 12 Профил на zippie
    zippie
    Рейтинг: 396 Любопитно

    До коментар [#3] от "Imeto mi":

    Основно е здравните осигуровки на юбер шофьорите - кой ги плаща?
    —цитат от коментар 3 на Imeto mi

    А тревожи ли ви на freelancer-ите по света и у на кой им ги плаща?



  13. 13 Профил на zippie
    zippie
    Рейтинг: 396 Любопитно

    До коментар [#7] от "DDR":

    Цитат по спомен:
    В Тайван, при дискусиите межу Uber и държавата, Uber са се съгласили да предоставят международната си застрахователна политика и при необходимост да я публикува за обществено разглеждане.

  14. 14 Профил на Dankol
    Dankol
    Рейтинг: 368 Неутрално

    Моите уважения към редакцията на Дневник и Капитал , и към господата и дамите от ИПИ , ама щом може да се заработват пари като шофьор на Юбър , без да си плащаш дължимото към обществото , защо трябва да се пречи на Шиши да си продава контрабандни цигари в Турция !?

  15. 15 Профил на zippie
    zippie
    Рейтинг: 396 Любопитно

    До коментар [#14] от "Dankol":
    От къде ви хрумна, че

    може да се заработват пари … , без да си плащаш дължимото към обществото, …
    —цитат от коментар 14 на Dankol

    в който и да е легален бранш?
    Със същия успех бихте могли да твърдите горното за коя да е дейност, която се упражнява от самонаети или контрактори.


  16. 16 Профил на Dankol
    Dankol
    Рейтинг: 368 Неутрално

    До коментар [#15] от "zippie":

    Признавам че не съм нито икономист , нито юрист , но имам някаква обща култура по отношение на законите в България . Бихте ли ми обяснили като какви биха се водили шофьорите към Юбър спрямо законите за стопанска дейност ! Ще бъдат ли ДЗЛ , ще имат ли Булстат , какви осигуровки ще дължат , данъка патент ли ще е или корпоративен , сводката с оборотите от сървърите на Юбър в Танганайка ще бъдат ли официален документ , същите сървъри ще бъдат ли свързани с НАП като в Англия , шофьорите ще трябва ли да имат разрешително за работа в РБ или ще могат да се назначават и мюмюнчета от Близкия Изток , шофьорите ще трябва ли да представят свидетелство за съдимост , психотестове и липса на задължения към държавата !? Според съда в Люксембург услугата на Юбър е транспортна услуга - тогава шофьора ще бъде ли в сферата на действие на Закона за автомобилните превози !? Как ще се контролира Джи Пи Ес системата на приложението ? Ще минава ли през контрола на Комитета за метрология !? И т.н и т.н

  17. 17 Профил на zippie
    zippie
    Рейтинг: 396 Весело

    До коментар [#16] от "Dankol":

    Признавам си, че съм консултант и с удоволствие ще ви свърша тази услуга ...
    Пишете на лични да уточним финансовите подробности.

    :D

  18. 18 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 10199 Неутрално

    До коментар [#8] от "Dankol":

    Приказката е чудесна, но не смятам, че се отнася до споделената икономика, точно защото в притчата е било "всяка коза за свой крак" :)

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  19. 19 Профил на blockblock
    blockblock
    Рейтинг: 1041 Неутрално

    бакшишите са еднакво тъпи и нагли навсякъде по света. пълни боклуци

  20. 20 Профил на transvaal
    transvaal
    Рейтинг: 853 Неутрално

    Юбер и подобни услуги базирани върху приложения - това е бъдещето. Тук в ЮАР, таксиджиите също са много против Юбер, обаче, Юбер ти пристига за 5 минути, точни, коректни и по-евтини от нормалните таксита. Свободната конкуренция не бива да се спъва. Що се отнася до данъците, лесно е - инфото за всяка транзакция е дигитално и прозрачно за данъчните служби. Самата система Юбер има изисквания за възрастта и вида на колите, както и за качествата на шофьорите. Естественият ход на нещата е към подобните на Юбер услуги.

  21. 21 Профил на Batezuzi
    Batezuzi
    Рейтинг: 455 Неутрално

    Тръмп иска вносни мита, гърците не искат конкуренция на пазара на такситата, Барселона и други градове мрънкат срещу стаите под наем онлайн. Е, не може обществото да спре развитието си, защото политиците и някакви лобисти искат запазване на статуквото. Просто във века на информационните технологии неизбежно старите порядки ще бъдат променени.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK