С нови правила европарламентът засилва контрола при онлайн покупки

С нови правила европарламентът засилва контрола при онлайн покупки

© Юлия Лазарова



Европейският парламент прие днес нови правила за доставка на стоки, купени онлайн. Предвижда се занапред да има по-ясна информация за цените на доставките, за да се повиши доверието на потребителите.


Доставчиците ще трябва да предоставят списък с тарифите за най-често предоставяните услуги. Европейската комисия ще помества цените в интернет, което ще позволи сравнение на стойността за доставка между различни държави, както и между различни доставчици.


Проучване на еврокомисията показва, че две трети от потребителите са се отказвали да направят онлайн покупка, защото цената на международната доставка им се е сторила прекалено висока. Малките и средните предприятия, и хората в отдалечени райони са изправени пред ограничен избор от доставчици и високи цени на доставките.




С новите правила властите получават правото да установяват дали цени за международна доставка в ЕС са необосновано завишени, се посочва в съобщението. Предвижда се занапред доставчиците да съобщават на националните власти своя оборот, броя на извършените доставки и на служителите си, данни за подизпълнители и процедури за разглеждане на оплаквания.


Доставчици с по-малко от 50 служители, които работят само в една страна, са изключени от разпоредбите.


За да влязат в сила, новите правила трябва да бъдат одобрени в Съвета на ЕС. /БТА

Коментари (17)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на DDR
    DDR
    Рейтинг: 2917 Неутрално

    Какво значи необосновано завишена цена?
    Коя цена е нормална?

    Принадлежността към дадена нация не е даденост, тя е въпрос на възпитание а след време и на осъзнат избор,
  2. 2 Профил на Darulio
    Darulio
    Рейтинг: 192 Неутрално

    Поредните безсмислени регулации. Проблем на доставчика е, ако не може да реализира продажба заради висока стойност на доставката, не на тия тутманици в Брюксел. Жалки бюрократи, опитващи всякак да осмислят съществуването си.

    "Предвижда се занапред доставчиците да съобщават на националните власти своя оборот, броя на извършените доставки и на служителите си, данни за подизпълнители и процедури за разглеждане на оплаквания."
    Тцтцтцтц...

  3. 3 Профил на Стабилни в мизерията, епизод пореден
    Стабилни в мизерията, епизод пореден
    Рейтинг: 784 Неутрално

    И това и ГДПР са прекалена бюрокрация за малкия и среден бизнес. Както и смешно ниският праг за регистрация по ДДС.

  4. 4 Профил на Lou
    Lou
    Рейтинг: 1912 Неутрално

    Мда, поредното безсмислено решение на ЕП и поредното отлагане на важните проблеми пред съюза. В цяла Европа вече върлува призракът на популизма и евроскептицизма, но в Брюксел са слепи и не виждат призраци. Вместо да се започне дебат за бъдещето на Европа, да се помисли за сериозни реформи в съюза, някакви 750 чиновници обсъждат дали доставката ще струва 4 или 5 евро. Или пък дължината на краставиците.

    За да оцелее един съюз, трябва редовно да се реформира. Иначе започва да остарява и отслабва, докато се разпадне. Вече 4 години тече бежанска криза, но Брюксел мисли само за доставките и краставиците.

    "Виж, приятелю, на този свят има два типа хора - тези със заредените пистолети и тези, които копаят. Ти копаеш!"
  5. 5 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 3936 Неутрално

    Тия превъртеха съвсем. Под натиска на олевелия матрял ме задължават да доставям навсякъде из Европа, а сега ще ми определят и цената,на която да го правя. Потрес...

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  6. 6 Профил на Божикравов
    Божикравов
    Рейтинг: 567 Неутрално

    Поредният напън на еврократите да наподобяват федералните регулации в САЩ, без да осъзнават че транспортът в ЕС ще излиза винаги по-скъпо поради националните и географски особености на континента, далеч не в полза на пазаруващите в Интернет европейци.
    Логистиката в Европа, като цяло е скъпо нещо, основно поради административни причини и още един слой бюрократични мерки няма да направи нещата по-леки. Особено ценообразуването.

    СВОБОДНИЯТ СЕ СТРЕМИ КЪМ СЪВЪРШЕНСТВО, ПОРОБЕНИЯТ - КЪМ СВОБОДА, А РОДЕНИЯТ РОБ - ДА СИ ИЗБИРА ГОСПОДАРЯ.
  7. 7 Профил на lz2
    lz2
    Рейтинг: 7278 Неутрално

    Поредното глупаво евронещо.

    ПравописА е поле за изява на неграмотните!
  8. 8 Профил на tri
    tri
    Рейтинг: 470 Неутрално

    Абсолютно изтрещяли. Отново регулации в полза на най-големите търговци с многомилионни обороти, с изградена логистика и тарифи до които всички останали нямат достъп. Обаче матряла ще се радва защото смята, че по този начин ще може да си купуват парцалките с доставка 2лв от Англия.
    Интересно защо бюрократите не показват същата загриженост по повод качеството на едни и същи стоки продавани на различни пазари в ЕС примерно, а и много други далеч по-важни проблеми.

  9. 9 Профил на mto
    mto
    Рейтинг: 1088 Неутрално

    Абсолютно подкрепям! Не може доставката на един и същи продукт от Германия до България да е 8 евро, а от България до Германия да започва от 20 евро и нагоре! Такава директива ще бъде от полза за българските онлайн търговци.

    "Напредък, всичко е напредък. Както казва Брюксел" - Боко опонира на Цветана на Републиката
  10. 10 Профил на batzdravo
    batzdravo
    Рейтинг: 3240 Весело

    Какво значи необосновано завишена цена?Коя цена е нормална?
    —цитат от коментар 1 на DDR


    Лесно е! Обоснованата цена!

  11. 11 Профил на D
    D
    Рейтинг: 582 Неутрално

    Тия в Брюксел си нямат работа. Какво е завишена цена? Ако има кой да я плаща е нормална.

  12. 12 Профил на xox55541929
    xox55541929
    Рейтинг: 1096 Неутрално

    Това дори не се нужда от коментар. Дописката сама говори за онези калинки там.

  13. 13 Профил на DDR
    DDR
    Рейтинг: 2917 Неутрално

    До коментар [#9] от "mto":

    Всяка цена си има своята логика. В повечето случаи не е свързана с алчност а с нещо друго.
    Между другото трябва да се въведът наказания за клиенти, които поръчват онлайн с наложен платеж, електронният магазин изпраща стоката и те не я взимат, съответно стоката се връща обратно и търговеца е вътре с разход за труд, опаковъчен материал и за транспорт. В някои държави по закон клиента е длъжен да вземе стоката и после да я върне за своя сметка ако си е размислил междувременно, но на практика не се прилага.

    Принадлежността към дадена нация не е даденост, тя е въпрос на възпитание а след време и на осъзнат избор,
  14. 14 Профил на One Hour
    One Hour
    Рейтинг: 1324 Неутрално

    До коментар [#1] от "DDR":

    Тази на спедитора, която някои търговци дозавишават.

  15. 15 Профил на One Hour
    One Hour
    Рейтинг: 1324 Неутрално

    До коментар [#5] от "Darth Plagueis":

    Вероятно не доставяш лично ти на адрес а цените са ясни от тарифите или онлайн потребителските модули на превозвачите. Просто ги залагаш в платформата.

    Дали пращаш до Варна или Варшава е все тая, освен ако не искаш да скатаеш нещо от сделката, като на битака.

  16. 16 Профил на One Hour
    One Hour
    Рейтинг: 1324 Неутрално

    До коментар [#13] от "DDR":

    Трудна работа защото ще се иска и гарант по сделката.

    Тоест пращат ти кашон със стари вестници а ти искат пари за нещо друго.

    Някой трябва да поеме вземането от недобросъвестен купувач или да санкционира такъв изпращач.

    Споровете ще са повече от самата търговия.

  17. 17 Профил на Matematiks
    Matematiks
    Рейтинг: 539 Неутрално

    Браво, много добре. Това ще даде още един тласък на вече засилващата се конкуренция.

    Да попитам недоволните: Как Китайците могат?

    А пък за нашитре търговци въобще не ми дреме, толкова са нагли, че заслужават да фалират повечето.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK