Новият германски транспортен министър е против забраната за дизелови коли

Андреас Шойер положи клетва в сряда

© Reuters

Андреас Шойер положи клетва в сряда



Новият германски министър на транспорта Андреас Шойер каза, че ще направи всичко по силите си, за да избегне забрана за каране на дизелови автомобили, предаде "Ройтерс".


Шойер положи клетва в сряда, заменяйки на поста Александер Добринт, който често бе обвиняван, че е твърде близък до автомобилната индустрия в страната. Новият министър каза, че е против въвеждането на система със стикери, която да идентифицира по-замърсяващите дизелови коли. По думите му това е първата стъпка към забраната за движение, която би искал да избегне.


"Не виждам себе си като приятел на автомобилните шефове, а като помощник на тези, които работят на производствените линии и като някой, който представлява интересите на притежателите на дизелови автомобили", каза Шойер.




Той отбеляза, че ще проведе "нови много, много сериозни разговори" с производителите на автомобили за дизеловата криза. Попитан дали автомобилните компании ще бъдат принуждавани да преоборудват дизеловите коли, той отговори, че очаква те да сътрудничат, но добави: "Принуждаването не е начинът, по който аз правя политика."


В края на февруари германски съд даде зелена светлина за забрана на старите дизелови автомобили в центъра на най-замърсените градове, като мерките ще се взимат и уточняват от местните власти.


Целта е гражданите да живеят в по-здравословна среда, но неминуемо ще има ефект върху цените на около 12 милиона автомобили на най-големия автопазар в Европа, тъй като производителите ще трябва да направят скъпи подобрения или напълно да се откажат от цели серии.

Коментари (12)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Alexander97
    Alexander97
    Рейтинг: 1505 Неутрално

    Ако Г-н мистърът успее да наложи производство на чист дизелов двигател, никой няма да има против дизеловите коли. Иначе той лично ще трябва да лови канцерогенните отпадъци във въздуха! Както препоръча наш Боко по друг случай.

  2. 2 Профил на Костадин Иванов
    Костадин Иванов
    Рейтинг: 3571 Неутрално

    Не крия, че карам дизелова кола./ Да не пита някой защо така мисля..../
    В перфектно здраве е и има минимум половин милион километра запас в двигателя си.
    Стандартът е Евро 3.
    Питам:
    Ако правителствата са насърчавали употребата на дизелови автомобили, гражданите ли са виновни, че са ги купили?
    Нека ги забранят, но ще има ли поетапна схема за отпадането?
    Наясно ли са хората, които не са автомобилни техници /аз съм такъв, макар че работя друго/, че стар автомобил на газ вреди на атмосферата много по-малко от нов на бензин или дизел?
    Че самото производство на нов автомобил отделя вредни емисии?
    Какво ще се прави с излишния дизел, който е неизбежна фракция от дестилацията на петрол?
    Ако ТЕЦ-овете Марица -Изток работят на лигнитни въглища, за да захранват батериите на електромобили "нов внос", каква ще ни е ползата?
    И т.н............

    Еретик
  3. 3 Профил на Finland
    Finland
    Рейтинг: 728 Неутрално

    До коментар [#1] от "Alexander97":

    До коментар [#2] от "Костадин Иванов":

    Като гледам той е от Баварската партия. Явно защитава интересите на БМВ и Ауди. https://en.wikipedia.org/wiki/Cabinet_of_Germany

  4. 4 Профил на Костадин Иванов
    Костадин Иванов
    Рейтинг: 3571 Неутрално

    До коментар [#3] от "Finland":
    Не е ненормално някой в Германия да защитава интересите на два големи концерна. Те са не само няколко собственици, но и работници с техните семейства. Това е по-голям проблем от моя, защото докато в България забранят дизелите, за мен ще е дошло време да сменя колата не защото не върви, а защото е станала пълнолетна. Тогава какво? Пореден дизел или бензин на газ? За нов електромобил няма да имам пари, а за стар с батерия за подмяна не ми се мисли. Остават и другите въпроси, които съм поставил.

    Еретик
  5. 5 Профил на ь
    ь
    Рейтинг: 1736 Неутрално

    Някой вярва ли, че ще живее в по- чиста среда ако спрат дизеловите автомобили...аз не. Чета, че озоновата дупка е започнала да се затваря ... трябва да е пълен идиот този, който вярва, че е благодарение на взетите "мерки" за намаляване употребата на фреон :)

    простотията ходи по хората, затова обичам животните ...Цъкам само "+" ... но не на всеки!
  6. 6 Профил на razor
    razor
    Рейтинг: 784 Весело

    До коментар [#1] от "Alexander97":До коментар [#2] от "Костадин Иванов":Като гледам той е от Баварската партия. Явно защитава интересите на БМВ и Ауди. https://en.wikipedia.org/wiki/Cabinet_of_Germany
    —цитат от коментар 3 на Finland


    Не е вярно, просто е горублянски зет.

  7. 7 Профил на Корки
    Корки
    Рейтинг: 2380 Неутрално

    Този министър защитава нормални идей, а не фикции на екоталибани. Германия диктува технологиите в автомобилостренето и е по добре да караш кола от Германия, а не от Турция или Китай. Забраната на дизеловите автомобили в Германия бипреместило произвоството им в по либерални държави.

    Свободата е възможноста сам да си наложиш дисциплина, преди да са ти я наложили други.
  8. 8 Профил на Alexander97
    Alexander97
    Рейтинг: 1505 Неутрално

    До коментар [#1] от "Alexander97":

    Ако вие, които си държите на дизеловите печки нямате починали приятели от РАК, аз имам няколко! починаха преди да на вършат 30!!!
    Плюс баща, плюс близък, току що навършил 50!
    Егоизма да отидеш до морето за малко пари е наказуем. През близки хора.
    Хайде, карайте си ги със ЗДРАВЕ!

  9. 9 Профил на gozambo
    gozambo
    Рейтинг: 3038 Неутрално

    Дизеловите трябва да бъдат забранени във всички страни,които поддържат Парижкото споразумение за климата. В Германия и Франция на първо място.

  10. 10 Профил на valtoro
    valtoro
    Рейтинг: 910 Неутрално

    Като не иска да закрива работни места да произвеждат електромобили !!!

  11. 11 Профил на pavur
    pavur
    Рейтинг: 912 Неутрално

    До коментар [#10] от "valtoro":

    Литият взе да става кът. У Южна Америка имаше кофти години за добива. Остава Северна Корея, ама първом требе да я демократизират, а там тавариш Си не дава да се бара. Производството на литиеви батерии нанася повече бели от колите на тунджа и въобще - ДВГ - то. Засега.

  12. 12 Профил на Georgi Prokopov
    Georgi Prokopov
    Рейтинг: 217 Неутрално

    "Целта е гражданите да живеят в по-здравословна среда." А не се ли нарушават правата на притежателите на дизелови коли, а на производителите? Нарушават се, но ето, че германския съд "даде зелена светлина за забрана на стари дизелови автомобили в центъра на най-замърсените градове." Ето, пак нарушаване правата на собствениците на такива автомобили. Притежател си на дизелов автомобил, но нямаш право да се движиш свободно където искаш, където имаш нужда да отидеш - да речем в болнично заведение, университет, училище, театър, на гости и т.н. Това не е ли дискриминация? При всички случай е. Ето, така се действа в името на "доброто" към обществото - демократично и със замах.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK