Меркел е против национална забрана за движение на дизелови автомобили

Ангела Меркел

© Reuters

Ангела Меркел



Германският канцлер Ангела Меркел заяви, че федералното правителство отхвърля идеята за въвеждане на цялостна забрана за движение на дизелови превозни средства, предаде "Ройтерс". Вместо това тя призова за подходящи решения за намаляване на емисиите от автомобилите в силно замърсените градове.


"Ние сме против национални забрани", каза Меркел пред депутатите в Бундестага. Тя подчерта, че германските автомобилостроители трябва да компенсират за грешките, които са допуснали в миналото.


Преди седмица новият германски министър на транспорта Андреас Шойер каза, че ще направи всичко по силите си, за да избегне забрана за каране на дизелови автомобили. "Не виждам себе си като приятел на автомобилните шефове, а като помощник на тези, които работят на производствените линии, и като някой, който представлява интересите на притежателите на дизелови автомобили", заяви Шойер.




В края на февруари германски съд даде зелена светлина за забрана на старите дизелови автомобили в центъра на най-замърсените градове, като мерките ще се взимат и уточняват от местните власти.


Наскоро автомобилната индустрия в страната беше разтърсена от нов скандал, след като "Фолксваген" разкри, че е бил един от германските автомобилостроители, финансирали тестове с маймуни и хора, вдишвали дизелови автомобилни газове. Разкритията се свързват с дизеловия скандал, започнал през септември 2015 г., когато "Фолксваген" призна, че е манипулирал тестовете за отделяните вредни емисии при дизеловите си автомобили по света, така че да се отчитат по-ниски нива на газовете.

Ключови думи към статията:

Коментари (24)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на karabastun
    karabastun
    Рейтинг: 6344 Любопитно

    Меркел попари мераците на автоджамбазите за коли по 500 евро !

    karabastun1@abv.bg
  2. 2 Профил на lol
    lol
    Рейтинг: 1441 Неутрално

    Имало и по изтрещяли пт меркел в бундестага. Напраео да забранят колите в германия, а немците да ходят да берат домати в испания. Боко може да предложи заводите да се преместят у нас.

  3. 3 Профил на ь
    ь
    Рейтинг: 1818 Весело

    До коментар [#1] от "karabastun":

    Тъкмо се бях зарадвал, че скоро ще сменя евтино старата си печка Евро3 с поне 4 ... язък :)

    простотията ходи по хората, затова обичам животните ...Цъкам само "+" ... но не на всеки!
  4. 4 Профил на telqk
    telqk
    Рейтинг: 1728 Неутрално

    Логична позиция - все пак канцлера на Германия се "назначава" от 100-те концерна, които господстват в германската и не само там икономика!

  5. 5 Профил на Велков
    Велков
    Рейтинг: 5315 Неутрално

    Бизнес, нищо лично... Германия не е швейцария, щото е производител....
    Е, послъгват малко с процента сажди, ама малко...

  6. 6 Профил на Willy Messerschmitt
    Willy Messerschmitt
    Рейтинг: 5474 Любопитно

    Меркел попари мераците на автоджамбазите за коли по 500 евро !
    —цитат от коментар 1 на karabastun


    В грешка си и то голяма....от тази година ВСИЧКИ коли с стандарт Евро1,2,3,4 за последно получават TUV!на старите дизели още от сега им вдигат с 60%данъците и прегледите!Та дизели ще има...в нашият бантустан!Колега си докара Шкода Октавия модел 2001 с преглед, от първи собсвеник...взета за 650 ЕВРО(със повреден катализатор !?)

    До истината се достига с познание! Не влизам в диалог с лумпени !
  7. 7 Профил на EU defender
    EU defender
    Рейтинг: 1625 Неутрално

    Достатъчно е да се въведе в големите градове.

    The best way to predict the future is to invent it.
  8. 8 Профил на 442
    442
    Рейтинг: 2081 Неутрално

    Да ама гоУфовете отказаха да сложат по още един катализатор, нали.

  9. 9 Профил на Willy Messerschmitt
    Willy Messerschmitt
    Рейтинг: 5474 Весело

    До коментар [#3] от "ь":

    Не избързвай....има толкова много колици за продажба именно такива с Евро 2,3,4 особено в малките населени места на Германия!И аз съм си заплюл един Голф 4 1,6 бензин от собственика на един автосервиз!За нов TUV и данък от догодина му искат (там)1450 евра!?Ако си остави 2019 трябва да му смени катализатора........

    До истината се достига с познание! Не влизам в диалог с лумпени !
  10. 10 Профил на citoyen
    citoyen
    Рейтинг: 1712 Неутрално

    Възможностите на дизела с неговото КПД далеч не са изчерпани. Със сигурност производителите работят по въпроса.

  11. 11 Профил на qwertqwert
    qwertqwert
    Рейтинг: 982 Неутрално

    Лицемерието и двойните стандарти ще погубят Европа.
    Кажи си МА, Бабо Меркел - не мога да наложа забрана, щото не мога да се боря с автомобилните концерни, работещите в тези автомобилни концерна и със
    купилите си пчеки от тези автомобилни концерни.
    И предложи алтернативен план , който ще смекчи удара , но и в дългосрочен план ще премахне дизела.
    А ние не сме производители, ама чакаме Годо.
    Една Албания въведе забрана за внос на 10+ годишни автомобили.......
    Иначе големи "еколози" имаме ...... Вън Цеко от Алеко.... Да спасим Пирин......
    А като гледма колко от писалите (някои от тях сигурно също "еколози") си точат зъбите за еФтин германски таралясник...... повръща ми се.....

    След като мъж може да се жени за мъж, що пък двама братя да не се оженят?
  12. 12 Профил на T
    T
    Рейтинг: 296 Неутрално

    ...богатите нации затова са богати, защото могат вече да живеят "лайф", а не жизн, както при нас и където автомобилът е в топ 3 от ценностите му! Хората си гледат здравето, защото както е известно и у нас, но не се цени- то е най-голямото богатство!
    колата на запад е средство за изкарване на средства и за забавления и пътешествия, у нас е депозит- тип ценност и купено его за смачканото самочувствие на балканския субект!
    За мен има много хляб в преоборудването на автомобилите за друг вид гориво, ама да видим докъде ще го докарат!

  13. 13 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 1249 Неутрално

    До коментар [#8] от "442":

    Какъв "още един" катализатор? В България масово се махат, както и филтрите ДПФ. Да не говорим, че дори в София сигурно 1/4 от автомобилите изобщо не са годни да са в движение.

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning
  14. 14 Профил на Веселин Дечев
    Веселин Дечев
    Рейтинг: 1642 Весело

    "Меркел е против национална забрана за движение на дизелови автомобили"

    Аз предлагам да забраним движението по улиците на грозни.

    В Русия съм! В Русия съм!
  15. 15 Профил на Judjuk
    Judjuk
    Рейтинг: 3832 Неутрално

    Не е толкова просто. Германия е пренаселена държава, претъпкана с автомобили и вредите върху здравето стават непоносими. От друга страна обаче сривът на дизеловите, ще бъде и срив на Германия. Меркел знае, че този е последния и мандат и вероятно няма да е цял, но я страх от линчуване. Аз сега като си помисля, че може да ми забранят да влизам в града с автомобила и да излизам с него от града и да го държа в някоя нива ли?

  16. 16 Профил на Matematiks
    Matematiks
    Рейтинг: 237 Неутрално

    До коментар [#12] от "T":

    колата на запад е средство за изкарване на средства и за забавления и пътешествия, у нас е депозит- тип ценност и купено его за смачканото самочувствие на балканския субект!


    Ебати точното определение !

  17. 17 Профил на Tzariqt e Gol
    Tzariqt e Gol
    Рейтинг: 237 Неутрално

    Меркелица защо не тръгне да годи пеша на работа покрай най-натоварените кръстовища на Берлин? Всяка втора кола е дизел. Пуши, дими, смърди и не се трае. И дизеловите сажди веднъж влязат ли в дробовете излизане от там няма.

  18. 18 Профил на cristo_n
    cristo_n
    Рейтинг: 581 Разстроено

    Жалко - щяхме много евтинко да си подменим автопарка с доста по-нови и по-екологични автомобили, от тези, които караме в момента.

  19. 19 Профил на бабачко
    бабачко
    Рейтинг: 554 Неутрално

    Дизелите и изобщо ДВГ-тата са далеч от закриване. Със сигурност германските концерни ще измислят нещо. А и като гледам продължават да си произвеждат дизели яко.

    искаш нов монитор? изтрий тук: ##############
  20. 20 Профил на асен георгиев
    асен георгиев
    Рейтинг: 928 Неутрално

    мазната мути ханъм е виновна за този криза. не реагира, като хванаха фолксваген в лъжа и манипулация, после бмв, че и ауди, а дори дрънкаше срещу дизелите. и апелативните съдии в дрезден се насраха. значи ще ти конфискуват колата - т.е. ще я спрат, когато си искат?

  21. 21 Профил на Густав
    Густав
    Рейтинг: 720 Неутрално

    Забрана ще има, но тя ще бъде направена така, че да се оскубят крайните потребители, а не концерните.
    Моята спекулативна представа как ще стане това е дълъг гратисен период, после ще забранят само стари дизели, постепенно ще забранят и останалите. Потребителите ще купуват нови коли, ще има държавен бонус връщаш дизел купуваш бензин, концерните ще кешират, потребителите и данъкоплатците плащат.

  22. 22 Профил на Conservative Future
    Conservative Future
    Рейтинг: 1441 Любопитно

    С известно закъснение Меркел се сети, че е дясна.

    Формулата за спасение на Европа и на България: християнство, патриотизъм, капитализъм. Другото е от лукавия.
  23. 23 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 8979 Неутрално

    Ами не може така изведнъж. Трябва да има гратисен период.

  24. 24 Профил на dearblue
    dearblue
    Рейтинг: 576 Неутрално

    Строят автоматични гаражи около грдовете където хората да си държат петролните автомобили а в градовете се придвижват с електро мобили





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK