Разполагането на противоракетния щит на САЩ в Полша се отлага за 2020 г.

Разполагането на противоракетния щит на САЩ в Полша се отлага за 2020 г.

© Associated Press



Технически проблеми ще отложат за 2020 г. приключването на разположената в Полша част от американската система за противоракетна отбрана, предаде "Ройтерс", цитирайки министерството на отбраната.


Обектът от противоракетната отбрана, разположен близо до брега на Балтийско море, е част от отбраната на НАТО, която ще се простира от Гренландия до Азорските острови. Според полското министерство на отбраната властите в САЩ са заявили, че срещат технически затруднения по вина на фирмата изпълнител.


Ръководителят на американската Агенция за противоракетна отбрана генерал-лейтенант Самюъл Грийвз призна за отлагането на изслушване пред Сената снощи, но посочи, че агенцията продължава да се стреми към разполагането на противоракетния щит.




Представители на НАТО заявяват, че цялата система цели защита от нападения от държави като Иран и организации като "Ал Каида", но схемата разгневи Русия, недоволна от демонстрацията на сила в Източна Европа, отбелязва "Ройтерс".


Бившият полски министър на отбраната Томаш Шемоняк от опозиционната партия Гражданска платформа посочи, че отлагането се дължи на липсата на доверие в управляващата в Полша партия "Право и справедливост", свързано с приетия неотдавна закон за холокоста. "Техническите причини са само претекст за отлагане до 2020 г. Уверен съм, че ситуацията се дължи на влошаване на отношенията между съюзниците", заяви той ./БТА

Ключови думи към статията:

Коментари (63)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на EU defender
    EU defender
    Рейтинг: 2083 Неутрално

    Важното е, че ще го има.

    The best way to predict the future is to invent it.
  2. 2 Профил на karabastun
    karabastun
    Рейтинг: 8246 Любопитно

    А чия е фирмата изпълнител ?

    karabastun1@abv.bg
  3. 3 Профил на karabastun
    karabastun
    Рейтинг: 8246 Любопитно

    До коментар [#1] от "EU defender":

    Важното е, че ще ни пази от организации като "Ал Каида"!
    Интересно какви ракети има "Ал Каида" ???

    karabastun1@abv.bg
  4. 4 Профил на Petleshev
    Petleshev
    Рейтинг: 3302 Неутрално

    До коментар [#2] от "karabastun":

    Пиши до централата на НАТО и ги питай... :)

    Бивш tww09306483.
  5. 5 Профил на tamplierr
    tamplierr
    Рейтинг: 439 Неутрално


    До коментар [#2] от "karabastun":


    Имат търкания с еврейте ... за другото може да се сетите и сами :)

    Уновундобългарин -Закон за защита на държавата ЗЗД .Цецка Цачева ”Невинаги корупцията е престъпление”Отбор три Шушани-Бойко,Цацаров,Пеевски .Лудоста е пътят към ВЕЛИЧИЕТО
  6. 6 Профил на Велков
    Велков
    Рейтинг: 1856 Неутрално

    Доработват хиперзвуковият радар предполагам...

  7. 7 Профил на spiegel
    spiegel
    Рейтинг: 1501 Неутрално

    До коментар [#3] от "karabastun":

    Ал Кайда е детенце в сравнение с терористичния Ал Путлеристан.

  8. 8 Профил на spiegel
    spiegel
    Рейтинг: 1501 Неутрално

    Важното е, че ще го има.
    —цитат от коментар 1 на EU defender


    Въпреки заплахите на Путлер, на Медведев и на шефа на руския генерален щаб, че така Полша става мишена на руските ядрени ракети. Полските политици и военни не са безгръбначни и добре помнят историята.

  9. 9 Профил на bwy56537275
    bwy56537275
    Рейтинг: 213 Неутрално

    До коментар [#1] от "EU defender":

    Да наистина е важно, въпросът е само за кого? За САЩ - да ще живеят 10 минути повече от руснаците в случай на масиран ядрен удар, за поляците - със сигурност е голяма печалба, ще бъдат изпепелени първи от руските ядрени ракети в името на САЩ, поне дано да са им платили някой долар за тази привилегия.

  10. 10 Профил на Willy Messerschmitt
    Willy Messerschmitt
    Рейтинг: 5238 Неутрално

    Част от радарната система вече се разполага...така че нека таваришите подскачат.А Япония сглоби своя първи F-35А.

    До истината се достига с познание! Не влизам в диалог с лумпени !
  11. 11 Профил на redguy
    redguy
    Рейтинг: 990 Неутрално

    Ами да се надяваме, че до 2020-та Иран и Ал Кайда няма да ни напад с ракети ...

  12. 12 Профил на Stanko
    Stanko
    Рейтинг: 213 Неутрално

    Руснаците тихомълком си направиха ракетите, а САЩ постоянно тръбят къде какво срещу Русия ще разположат и накрая "технически проблеми". Очевидно пак ще трябва да се крадат руски учени.

  13. 13 Профил на Jalis Ironhammer
    Jalis Ironhammer
    Рейтинг: 1763 Неутрално

    В крайна сметка може и въобще да не се състои.
    И може и да е за добро.Имаме потенциала сами да се браним в Европа.На Сащ вече не може да се разчита за друго освен рекет.

    Underneath this flabby exterior is an enormous lack of character.
  14. 14 Профил на komunistos bacilikus
    komunistos bacilikus
    Рейтинг: 213 Неутрално

    И аз съм склонен да мисля,като бившия военен министър на Полша,че отлагане,разполагането на противоракетния щит на САЩ, с две години,се дължи главно на изчерпаното доверие,към полските политици,а не на някакви технически причини...
    п.п. Като че ли само Румъния,от присъединилите се източни държави, остава,поне за сега,единствения благонадежден и предсказуем партньор на САЩ и НАТО.

  15. 15 Профил на komunistos bacilikus
    komunistos bacilikus
    Рейтинг: 213 Неутрално

    И аз съм склонен да мисля,като бившия военен министър на Полша,че отлагане,разполагането на противоракетния щит на САЩ, с две години,се дължи главно на изчерпаното доверие,към полските политици,а не на някакви технически причини...
    п.п. Като че ли само Румъния,от присъединилите се източни държави, остава,поне за сега,единствения благонадежден и предсказуем партньор на САЩ и НАТО.

  16. 16 Профил на Nil satis nisi optimum
    Nil satis nisi optimum
    Рейтинг: 1335 Неутрално

    Ами да се надяваме, че до 2020-та Иран и Ал Кайда няма да ни напад с ракети ...
    —цитат от коментар 11 на redguy


    Надявай се... Но иранските ракети могат да достигат територията на България. Ако държава се защитаваше с надежди Украйна щеше да е най-защитената държава в света. Поляците го знаят много добре, защото помнят историята!

    Не поставям нищо - нищо, над преценката на собствения си разум.
  17. 17 Профил на Stanko
    Stanko
    Рейтинг: 213 Неутрално

    В крайна сметка може и въобще да не се състои.И може и да е за добро.Имаме потенциала сами да се браним в Европа.На Сащ вече не може да се разчита за друго освен рекет.
    —цитат от коментар 13 на rwe33471675


    Европа няма никакъв, ама абсолютно никакъв отбранителен потенциал. Без помощ от САЩ или Турция целият ЕС не може да се справи с инвазия дори на Мароканската армия.

  18. 18 Профил на Petleshev
    Petleshev
    Рейтинг: 3302 Неутрално

    До коментар [#12] от "Stanko":

    Кои ракети? Анимационните...? :)
    Плюс това, руските учени сами гледат да се изнесат към САЩ при възможност. Даже няма нужда и да ги крадат... :)

    Бивш tww09306483.
  19. 19 Профил на Лео
    Лео
    Рейтинг: 1326 Неутрално

    То е ясно, че американците не познават географията, особено извън техния континент, ама да твърдиш, че пазиш Европа от Иран през Полша и малко дете не би го разбрало...

  20. 20 Профил на spiegel
    spiegel
    Рейтинг: 1501 Неутрално

    До коментар [#16] от "Nil satis nisi optimum":

    Нашите червени момчета се надяват да сме напълно незащитени от руските ракети. Това е в предателския им ген и в биографията на бащите им.

  21. 21 Профил на Stanko
    Stanko
    Рейтинг: 213 Неутрално

    Надявай се... Но иранските ракети могат да достигат територията на България. Ако държава се защитаваше с надежди Украйна щеше да е най-защитената държава в света. Поляците го знаят много добре, защото помнят историята!
    —цитат от коментар 16 на Nil satis nisi optimum


    Ислямска република Иран НИКОГА не е нападала друга държава. Обратното е вярно - срещу Иран многократно са извършвани агресии и нападения. Та от какъв зор точно Иран смятате за заплаха?

  22. 22 Профил на komunistos bacilikus
    komunistos bacilikus
    Рейтинг: 213 Неутрално

    ОУУУУУ,два пъти котката стъпи на мишката и дублира коментара,без да разбера.

  23. 23 Профил на Stanko
    Stanko
    Рейтинг: 213 Неутрално

    До коментар [#12] от "Stanko":Кои ракети? Анимационните...? :)Плюс това, руските учени сами гледат да се изнесат към САЩ при възможност. Даже няма нужда и да ги крадат... :)
    —цитат от коментар 18 на tww09306483


    Анимационни??? Защо тогава американските военни признават, че нямат никакъв отговор на "анимационните" ракети:

    Gen. John Hyten of STRATCOM, the branch of the US military in control of nuclear forces, told the Seante Armed Services Committee on Tuesday that the US has no good defense against Russia's latest cruise missile.

    http://www.businessinsider.com/russia-inf-cruise-missile-us-no-defense-offense-2017-4

    Или и този е издигнат за генерал от хакерите на Путин?

  24. 24 Профил на Nil satis nisi optimum
    Nil satis nisi optimum
    Рейтинг: 1335 Неутрално

    До коментар [#20] от "spiegel":

    До коментар [#16] от "Nil satis nisi optimum":Нашите червени момчета се надяват да сме напълно незащитени от руските ракети. Това е в предателския им ген и в биографията на бащите им.
    —цитат от коментар 20 на spiegel


    Защо само от ракети? Нима искат да имаме модерни изтребители? Или бойни кораби? Или... Просто искат да сме незащитени за да зависим само от милосста на царя-император.

    Не поставям нищо - нищо, над преценката на собствения си разум.
  25. 25 Профил на Jalis Ironhammer
    Jalis Ironhammer
    Рейтинг: 1763 Неутрално

    До коментар [#17] от "Stanko":

    Не съм съгласен.Да Европа се разглези и не иска да отделя пари за отбрана , но това може бързо да се промени.Да видим - средства , ами имаме си ЕЦБ , научен потенциал - отметнато , остава само воля.
    Пред заплахата от Русия , Турция и със "стабилен"съюзник като щатите работят и по този показател.

    Underneath this flabby exterior is an enormous lack of character.
  26. 26 Профил на Корки
    Корки
    Рейтинг: 2485 Неутрално

    Хибридната война атакува всички слаби места и в Полша са успяли с антисемитизма. Яроста на попа можеби е заради липсана слабо място.

    Свободата е възможноста сам да си наложиш дисциплина, преди да са ти я наложили други.
  27. 27 Профил на Иван  К
    Иван К
    Рейтинг: 2600 Весело

    До коментар [#6] от "Велков":
    "Доработват хиперзвуковият радар предполагам..."

    Искаш да кажеш суперсветлинния радар. Нищо, че Айнщайн е поставил някакви граници, важното е, че Путин подминава всички граници.

    подпис
  28. 28 Профил на spiegel
    spiegel
    Рейтинг: 1501 Неутрално

    До коментар [#24] от "Nil satis nisi optimum":

    Те не просто искат, но и здраво работят да сме беззащитни от Русия, да сме силно обвързани и зависими и да бъдем роби на Москва.

  29. 29 Профил на Незнайко в Слънчевия град
    Незнайко в Слънчевия град
    Рейтинг: 4826 Весело

    До коментар [#23] от "Stanko":

    Защо ли? За да се завъртят милиардите в разработка и производство на нови реални бойни системи, а не за правене на мультфильмьi.
    Затова!

    "Свестните у нас считат за луди, глупецът вредом всеки почита" Хр. Ботев
  30. 30 Профил на Иван  К
    Иван К
    Рейтинг: 2600 Весело

    До коментар [#12] от "Stanko":
    "Руснаците тихомълком си направиха ракетите"

    Така е. То да режеш картон с ножица не се чува далеч.

    подпис
  31. 31 Профил на Иван  К
    Иван К
    Рейтинг: 2600 Весело

    В САЩ има разпределение на задълженията. Пентагонът не прави серияли и Холивут да прави ракети.

    подпис
  32. 32 Профил на Nil satis nisi optimum
    Nil satis nisi optimum
    Рейтинг: 1335 Неутрално

    До коментар [#28] от "spiegel":

    ++++
    Просто няма как да се каже по-точно!

    Не поставям нищо - нищо, над преценката на собствения си разум.
  33. 33 Профил на Stanko
    Stanko
    Рейтинг: 213 Неутрално

    До коментар [#17] от "Stanko":Не съм съгласен.Да Европа се разглези и не иска да отделя пари за отбрана , но това може бързо да се промени.Да видим - средства , ами имаме си ЕЦБ , научен потенциал - отметнато , остава само воля.Пред заплахата от Русия , Турция и със "стабилен"съюзник като щатите работят и по този показател.
    —цитат от коментар 25 на rwe33471675


    "само воля" е най-главното. Без пари и без научен потенциал може да се води успешна война, ама без воля не става. Иракската армия, когато побегна презглава от Мосул имаше ОГРОМНО предимство в пари, техника и жива сила. "Само воля" нямаше.

    "Европа се разглези" е съвсем меко казано. Процесът е необратим. Вие знаете ли колко мюсюлмани има в армията на Германия и Франция. Представяте ли си колко надеждни са тези в една бъдеща истинска война. Да не говорим, че в скандинавските армии вече взимат жени в командосите.

  34. 34 Профил на Александр Г. Дугин (№55)
    Александр Г. Дугин (№55)
    Рейтинг: 509 Весело

    Т.е. отлагаме до 2020, а после ще му мислим. :) :) :)

    Кончита (с) Вурст - Президент на Европейския съюз. ;)
  35. 35 Профил на dr_al_hussaini
    dr_al_hussaini
    Рейтинг: 794 Весело

    До коментар [#8] от "spiegel":

    Този хипотетичен "противоракетен щит", който уж покривал териториите на държавите от НАТО от Гренландия до Азорските острови вече не е ефективен срещу най-новите руски междуконтинентални балистични ракети...Не виждам какъв е смисълът да го строят...?!??

  36. 36 Профил на spiegel
    spiegel
    Рейтинг: 1501 Весело

    До коментар [#35] от "dr_al_hussaini":

    Значи с тези нови ракети руснаците вече може да са спокойни и да спрат да заплашват с ядрен удар желаещите да имат щит.

  37. 37 Профил на Jalis Ironhammer
    Jalis Ironhammer
    Рейтинг: 1763 Неутрално

    До коментар [#33] от "Stanko":

    Не съм съгласен. Обучения войник си е войник.
    Спомням си случай отпреди сигурно 15, 20 години в Конго. Беше инцидент с една от влиятелните бунтовнически групи. Формалният повод беше убийството на семейството горили, но всъщност ставаше въпрос за контрол на производство на дървени въглища. И пратиха войници под егидата на ООН. Бяха от индийските части - сикхи. Не спец. части а обикновена пехотна част. С правиха се почти без да се наложи да стрелят. Та професионаленият войник си войник и не си ти този дето ще каже кой ще свърши работа и кой не.

    Underneath this flabby exterior is an enormous lack of character.
  38. 38 Профил на Момо
    Момо
    Рейтинг: 368 Неутрално

    Първо, разполагането на подобни системи на собствена територия те прави мишена. Второ, самата система практически ще е винаги назад и реална защита нямаш. Трето, трябва да вкарваш милиарди за бъдещи актуализации.

  39. 39 Профил на foxa5
    foxa5
    Рейтинг: 1572 Неутрално

    До коментар [#1] от "EU defender":Важното е, че ще ни пази от организации като "Ал Каида"!Интересно какви ракети има "Ал Каида" ???
    —цитат от коментар 3 на karabastun


    Много ясно че от алкашите ще ни пази, те са реалната заплаха за Европа.

  40. 40 Профил на foxa5
    foxa5
    Рейтинг: 1572 Неутрално

    До коментар [#3] от "karabastun":Ал Кайда е детенце в сравнение с терористичния Ал Путлеристан.
    —цитат от коментар 7 на spiegel


    Единия минус е от мен, дебели пръсти :) . Иначе ++++++ за коментара.

  41. 41 Профил на foxa5
    foxa5
    Рейтинг: 1572 Неутрално

    Руснаците тихомълком си направиха ракетите, а САЩ постоянно тръбят къде какво срещу Русия ще разположат и накрая "технически проблеми". Очевидно пак ще трябва да се крадат руски учени.
    —цитат от коментар 12 на Stanko


    ...ще трябва да се крадат руски учени....+++ Егати шегата, оправи ми деня, благодарско.

  42. 42 Профил на Panda
    Panda
    Рейтинг: 428 Любопитно

    Много ясно че от алкашите ще ни пази, те са реалната заплаха за Европа.
    —цитат от коментар 39 на foxa5


    Какви са тези алкаши?

  43. 43 Профил на foxa5
    foxa5
    Рейтинг: 1572 Неутрално

    До коментар [#12] от "Stanko":Кои ракети? Анимационните...? :)Плюс това, руските учени сами гледат да се изнесат към САЩ при възможност. Даже няма нужда и да ги крадат... :)
    —цитат от коментар 18 на tww09306483


    Аве колега, това не вярвам да го е казал сериозно, дори и руските тролове не са толкова тъпи.

  44. 44 Профил на Saint of Me
    Saint of Me
    Рейтинг: 2632 Весело

    До коментар [#35] от "dr_al_hussaini":

    "Не виждам какъв е смисълът да го строят"

    Ами след като гражданите с руско самосъзнание сте убедени че е просто играчка какъв е проблемът ние да си го строим, нали гиперзвуковите мультфилми на путлер могат без проблем да го преодоляват?

    Use your Illusion
  45. 45 Профил на cdd25567786
    cdd25567786
    Рейтинг: 418 Неутрално

    Доработват хиперзвуковият радар предполагам...
    —цитат от коментар 6 на Велков


    Хиперзвукови ракети няма,за да има хиперзвукова противоракетна система.Пак не си в час,и пишеш небивалици.Осъзнай се докато е време,защото ставаш за посмешище!

  46. 46 Профил на cdd25567786
    cdd25567786
    Рейтинг: 418 Неутрално

    До коментар [#6] от "Велков":"Доработват хиперзвуковият радар предполагам..."Искаш да кажеш суперсветлинния радар. Нищо, че Айнщайн е поставил някакви граници, важното е, че Путин подминава всички граници.
    —цитат от коментар 27 на Иван К


    Велков пенсионера,няма никакво понятие от ракетни технологии,и изобщо във военната област,нищо,че се е самоназначил за полковник.А той е бил един обикновен артелчик!

  47. 47 Профил на Велков
    Велков
    Рейтинг: 1856 Неутрално

    До коментар [#27] от "Иван К":

    Около такива ракети има плазма. А тя малко променя физиката в полето...

  48. 48 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 8218 Неутрално

    Само на Бойко не му пука за националната сигурност. Не виждал, кой може да ни нападне.

  49. 49 Профил на pilis
    pilis
    Рейтинг: 426 Неутрално

    Повече ме притеснява това,че този щит ще върши работа на тези които са на запад от линията Гренландия-Азорски острови,а Европа ще духа супата!

  50. 50 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 10684 Неутрално

    Затова пък Борисов се вайка колко бил разтревожен за състоянието на света :)

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  51. 51 Профил на Велков
    Велков
    Рейтинг: 1856 Неутрално

    До коментар [#45] от "protivbspdpsatak":

    Питай генерала посочен в пост 23.

  52. 52 Профил на cdd25567786
    cdd25567786
    Рейтинг: 418 Неутрално

    До коментар [#27] от "Иван К":Около такива ракети има плазма. А тя малко променя физиката в полето...
    —цитат от коментар 47 на Велков


    Хахаха.....Велков не бсе излагай още бе!Хаха.....

  53. 53 Профил на cdd25567786
    cdd25567786
    Рейтинг: 418 Неутрално

    До коментар [#45] от "protivbspdpsatak":Питай генерала посочен в пост 23.
    —цитат от коментар 51 на Велков


    Не пиши повече глупости,защото си разлях кафето от смях.Нямаш понятие от ракетни технологии,и въобще от военни технологии.Далеч си от това.Казах ти няма хиперзвукови ракети.Няма създаден материал,който да издържи на такава хиперзвукова скорост!Той ми говори за генерал.Чети внимателно,и отсявай информацията.Не си мисли,че всяка информация е достоверна.Но твоят мозък е такъв,че да не може да отсява фалшивата от достоверната информация!

  54. 54 Профил на Saint of Me
    Saint of Me
    Рейтинг: 2632 Весело

    До коментар [#47] от "Велков":

    "Около такива ракети има плазма. А тя малко променя физиката в полето"

    Ухаа, отивам за пуканки. Може ли цялата лекция за физиката на плазменото поле на съвецките инжектопляктори да чуем?

    Use your Illusion
  55. 55 Профил на Велков
    Велков
    Рейтинг: 1856 Неутрално

    До коментар [#54] от "saint evlampi":


    До коментар [#47] от "Велков":"Около такива ракети има плазма. А тя малко променя физиката в полето"Ухаа, отивам за пуканки. Може ли цялата лекция за физиката на плазменото поле на съвецките инжектопляктори да чуем?
    —цитат от коментар 54 на saint evlampi


    Не може. Не ти се полага. Първо трябва да научиш какво е студена плазма...

  56. 56 Профил на Велков
    Велков
    Рейтинг: 1856 Неутрално

    Та супер-гига-мега технологичните имат технически проблем? Верно?

  57. 57 Профил на Saint of Me
    Saint of Me
    Рейтинг: 2632 Весело

    До коментар [#55] от "Велков":

    "Първо трябва да научиш какво е студена плазма"

    Да не е нещо дето се пуска от американски хеликоптер? Като този който путлер показваше за да се хвали пред онзи слугата забравих как се казваше :)

    Use your Illusion
  58. 58 Профил на Велков
    Велков
    Рейтинг: 1856 Неутрално

    Един материал, касаещ темата още от 2007 година. Откъде да знае полковника, че 2018 ще се говори по тези въпроси от американски генерали...

    http://www.novazora.net/2007/issue10/story_06.html

  59. 59 Профил на schwimmwagen
    schwimmwagen
    Рейтинг: 1515 Неутрално

    До коментар [#1] от "EU defender":Важното е, че ще ни пази от организации като "Ал Каида"!Интересно какви ракети има "Ал Каида" ???
    —цитат от коментар 3 на karabastun


    Тоя щит е част от противоракетната отбрана на САЩ. Тебе ще те пази,евентуално, само ако се намираш в Северна Америка ;)

    "...Thereafter the man-loving God who arranges everything, and who did not abandon man without an intellect, sent unto him Saint Constantine the Philosopher, called Cyril, a righteous and truth-loving man, and he created for them thirty-eight letters..."
  60. 60 Профил на дерибеев
    дерибеев
    Рейтинг: 3711 Весело

    До коментар [#8] от "spiegel":

    точно затова го слагат в Полша

    всеки коментар може и ще бъде използван срещу вас
  61. 61 Профил на дерибеев
    дерибеев
    Рейтинг: 3711 Весело

    До коментар [#35] от "dr_al_hussaini":

    има смисъл , някой трябва да плаща

    всеки коментар може и ще бъде използван срещу вас
  62. 62 Профил на anlazar
    anlazar
    Рейтинг: 352 Неутрално

    До коментар [#47] от "Велков":

    Предполагам ,че си направил лапсус-около руските ракети има клизма,а не плазма при построяването.Звучат почти еднакво,думите,ама ....................

  63. 63 Профил на Момо
    Момо
    Рейтинг: 368 Неутрално

    [quote#45:"protivbspdpsatak"][/quote]

    Хахах. Ако светът мисли като теб, то първо обществото ни би било стационарно, и второ военната индустрия би фалирала.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK