
© Георги Пауновски
От 31 март влезе в сила задължението всички нови автомобили и малки товарни автомобили в Европейския съюз да бъдат оборудвани със системата eCall, предаде италианската агенция "Аджи", цитирана от БТА.
Тя представлява ново устройство, което в случай на забавяне, причинено например от инцидент, автоматично се обажда на спешния номер 112, който е валиден за всички 28 страни - членки на ЕС. Сензори в автомобила, разположени във въздушните възглавници, автоматично ще съобщават местонахождението му, точното време и посоката, в която е пътувал по време на инцидента.
Импулсът може да бъде и ръчно активиран, като се натисне съответният бутон на арматурното табло.
Устройството стана задължително с регламент 2015/758 на ЕС в контекста на мерките за намаляване броя на жертвите на пътя до 2020 година, съобщи френското списание "Отомобил". През 2016 година в Европа при пътни инциденти са загинали 25 500 души, а тежко ранени са 135 000.
Спорове при въвеждането на мярката предизвикаха опасенията за съхраняването и защитата на личната информация, изпращана от автомобилите до спасителните служби. Изменения в законодателното предложение гарантират, че eCall устройствата ще предоставят само минимални данни, например типа превозно средство и точното място на инцидента.
selqnin
Рейтинг: 1447 НеутралноРазумно и полезно приложение на съвременните технологии!!!
12345
Рейтинг: 479 НеутралноТова значи ли, че от 1 април няма да се внасят новопроизведени коли без такова устройство? А всички ли новопроизведени след тази дата ще го имат?
Вкл. тези от Япония и Южна Корея, ако се продават в ЕС?
theduloclan
Рейтинг: 387 НеутралноВсички вносни автомобили трябва да изпълнят този регламент на ЕС. На вече произведените модели от Япония/ Корея които седят в дилърските халета трябва незабавно да им се монтира такова устройство. Ако го няма, изискайте го, или поискайте намаление на цената в размер достатъчен да покрие закупуването и инсталирането на такова устройство. Ако ви откажат ги съдете.
OCTAVIAN
Рейтинг: 435 НеутралноНовите устройства в автомобилите са поредният начин гражданите на дадена територия да бъдат поставени под постоянно наблюдение.
OCTAVIANдерибеев
Рейтинг: 2925 НеутралноДо коментар [#3] от "theduloclan":
всеки коментар може и ще бъде използван срещу васа това как го тълкувате :"и малки товарни автомобили в Европейския съюз "
трябва да се оборудват всички регистрирани товарни без оглед на възраст ?
pag
Рейтинг: 1199 ВеселоТова устройство го имаше още на тогавашния ми служебен Ситроен С5, модел 2008 година, снабден с навигация и телефон. При катастрофа с отваряне на въздушните възглавници автоматично можеше да изпрати координатите на "случката".
Знанието е сила, информацията - властПлюс това колата имаше бутон за избиране на официален сервиз при повреда.
Само че не работеше у нас, а само в Западна Европа.
Доколкот разбирам, и до момента нямаме активна такава услуга.
Добре че са регламентите на ЕС, че да размърдат дебелите катаджийски задници.....
дерибеев
Рейтинг: 2925 Неутрално1. Настоящият регламент се прилага за превозните средства от категории М1 и N1, както са определени в точки 1.1.1 и 1.2.1 от част А на приложение II към Директива 2007/46/ЕО, и за системи, компоненти и отделни технически възли за бордови системи eCall, основаващи са на телефон 112, проектирани и конструирани за такива превозни средства.
всеки коментар може и ще бъде използван срещу васНастоящият регламент не се прилага за следните превозни средства:
а)
превозни средства, произвеждани в малки серии и одобрени съгласно членове 22 и 23 от Директива 2007/46/ЕО;
б)
превозни средства, одобрени съгласно член 24 от Директива 2007/46/ЕО;
в)
превозни средства, които поради технически причини не могат да бъдат оборудвани с подходящ механизъм за задействане на eCall съгласно определеното в параграф 2.
2. На Комисията се предоставя правомощието да приема делегирани актове в съответствие с член 8 за определяне на класовете превозни средства от категории M1 и N1, които поради технически причини не могат да бъдат оборудвани с подходящ механизъм за задействане на eCall, въз основа на анализ на разходите и ползите, проведен или възложен от Комисията, и при отчитане на всички значими аспекти на безопасността и технически аспекти."
не се споменава новопроизведени
PisnaMi
Рейтинг: 1762 РазстроеноСпоред националната статистика за възрастта на автомобилния парк, можем да очакваме колите в България да са така оборудвани след 15-20 години?
Корки
Рейтинг: 2560 НеутралноПаникбутон е необходимост за колите, но проблемът с липсата на покритие на мобилните оператори как ще бъде решен?
Свободата е възможноста сам да си наложиш дисциплина, преди да са ти я наложили други.dokker
Рейтинг: 374 НеутралноСлед като системата за локализация на спешния център в България не работи от години, как това еднопосочно устройство ще е ефикасно ? Всеки опит да подам сигнал е свързан дъъъъълго и баааавно уточняване на мястото, от което се обаждам. И всеки път ги питам, ако ме гони престъпник, как ще успея да им дам точната информация. Те даже не виждат от кой град се обаждам.
Николай Теллалов
Рейтинг: 426 Неутралнопо-добре да имат системи за предотвратяване на катастрофите
властта ражда паразититакава система е бордови компютър, който влиза в радиовръзка с бордкомповете на близките коли и съгласува с тях движението си, при това ако трябва - да игнорира действията на водача, когато водачът предприема нещо глупаво, опасно за околните и за себе си (последното може и да го няма, идиотите заслужават да се претрепят, стига да не завлекат невинни със себе си)
Николай Теллалов
Рейтинг: 426 НеутралноДо коментар [#4] от "OCTAVIAN":
властта ражда паразитифакт
+++
lz2
Рейтинг: 2443 НеутралноУ нас 112 не върши работа. При катастрофа трябва автоматично да се набира "брат'чеда"!
ПравописА е поле за изява на неграмотните!niakoi_si
Рейтинг: 636 НеутралноДо коментар [#10] от "dokker":
ecall има собствен gps модул, така че координатите са известни. Ако има gps видимост де.
lz2
Рейтинг: 2443 НеутралноСтига да има какво да ги приеме. ПравописА е поле за изява на неграмотните!
deepblue
Рейтинг: 1126 ВеселоНа Свти Петър му е все тая.
След всички решения които сте взели през живота си ,сте решили да ми прочетете коментара.alray
Рейтинг: 445 Неутрално25 000 жертви само за година и то само за Европа?
После полетите били опасни...
theduloclan
Рейтинг: 387 НеутралноДа, нови автомобили и всички товарни. Това само е първата стъпка, до 2-3 години предполагам абсолютно всички автомобили в ЕС (независимо от клас и година на производство) ще трябва да са свързани с 112.
theduloclan
Рейтинг: 387 НеутралноВ България сме на светлинни години от това. Докато купуваме автомобили втора употреба така ще е.
Tod
Рейтинг: 508 НеутралноХубава новина. Новите коли са пъти по-сигурни при удар от старите. 1. Спират по-добре. 2. Имат пасивни и активни системи за безопасност. 3. Няма умора на материала.
Всъщност за 300лв на месец може да си позволиш нова кола, стига да нямаш комплекси.
pag
Рейтинг: 1199 НеутралноМного фантастика гледате.
Далеч преди този момент автомобилите ще бъдат забранени, а населението - качено на обществен транспорт. Или закрепостено в отделни сектори, които да обикаля пеш........ Знанието е сила, информацията - власт
MORTAR
Рейтинг: 217 ЛюбопитноА как на ЕС не му хрумна да сложи ограничители на скоростта, както има за автобусите и камионите. Защо му е на европееца кола която може да вдига над 140.
Свободен архитект, урбанист и еколог!Само и единствено заради германските корпорации, произвеждащи автомобили за комплексари.
plamen_b
Рейтинг: 835 НеутралноОсобенно когато потенциално има опасност за живота им след катастрофа...
plamen_b
Рейтинг: 835 НеутралноЩе стане и това след някоя и друга година...
T.M.
Рейтинг: 467 НеутралноМоята кола още от 2013 година има бутон СОС, който обаче не се поддържа в България...
plamen_b
Рейтинг: 835 НеутралноТова му е хубавото да си част от голям пазар (какъвто е ЕС) - всички трябва да се съобразяват с правилата му. Допълнителен бонус: усилията които се влагат във формулирането на правилата в повечето случаи постигат по-добър резултат, отколкото би постигнала родната ни бюрокрация (с нейните ресурси и компетентност).
galio
Рейтинг: 653 НеутралноИ алгоритмите ще ги пише някой като тебе. Не, мерси. https://www.youtube.com/watch?v=-vMgXV26PQM
Deemer
Рейтинг: 426 НеутралноДо коментар [#2] от "12345":
Не всичко е това, което изглежда на пръв поглед.Без Ренде-неудачия, а Дачия.
Николай Теллалов
Рейтинг: 426 НеутралноДо коментар [#27] от "galio":
властта ражда паразитида, специално за теб, ще ги напише някой като мен
да ти е сладко
Николай Теллалов
Рейтинг: 426 НеутралноДо коментар [#24] от "plamen_b":
властта ражда паразитидано
pag
Рейтинг: 1199 ЛюбопитноНовите коли от малък клас НЕ са по-сигурни от старите (да кажем - до 10 годишни) от среден (да не говорим за висок) клас.
Пасивните и активните им системи за безопасност са на много по-ниско ниво - нямат ESP, ABS-ите им са много по-прости, имат максимум 4 въздушни възглавници (средния клас започва от 9 възглавници), окачването им е елементарно, конструкцията на купето е максимално поевтинена, изобщо при конструрирането и производството водеща е икономията във всичко.
Ресурсът на такава кола е двойно/тройно по-малък.
"Материалът" не се уморява толкова лесно, иначе нямаше да летят самолети по на 50 години и 5-6000 цикъла на кацане/излитане.
За 300 лева на месец може да карате само мотоциклет - рекламните брошурки на вносителите удобно пропускат първоначалната вноска, остатъчната стойност, пълното каско, периодичното обслужване във фирмения сервиз и други "дреболии", които дбавят още 200-300 лева месечно.
Знанието е сила, информацията - власт
Николай Теллалов
Рейтинг: 426 НеутралноДо коментар [#21] от "pag":
властта ражда паразитинадявам се, че социалният прогрес току ще се събуди и ще се постарае да настигне техническия.
Иначе - катастрофа, и то не автомобилна, а световна
Николай Теллалов
Рейтинг: 426 НеутралноДо коментар [#21] от "pag":
властта ражда паразитивсъщност, много рядко гледам фантастика, защото рядко се появяват добри, наистина научнофантастични филми
повечето са имитация на научна фантастика
за съжаление
Николай Теллалов
Рейтинг: 426 НеутралноДо коментар [#19] от "theduloclan":
властта ражда паразитиза добро или лошо, модернизацията не зависи от нас, нито от управляващите ни.
Реално, през последните стотина години, у нас всичко се случва под натиск отвън...
pag
Рейтинг: 1199 НеутралноАз съм песимист, с това растящо население......
И аз почти не гледам, предпочитам да чета класиките от 50-те до 80-те години. Знанието е сила, информацията - власт
Dr_Doolittle
Рейтинг: 1808 НеутралноХа-ха-ха. Ако ще да звъни и на 112 и на личния ви лекар , вече НЯМА КОЙ ДА ДОЙДЕ. Алооо 12 екипа на спешна помощ за 2 милионен град, да не говорим за периферията на гетото. Ей так ще ви стои точката с координатите някъде мигаща и угасваща....
http://www.flickr.com/photos/[email protected]/3712408729/Веселин Дечев
Рейтинг: 1855 ВеселоЕстествено!
Да не мислиш,че го правят от гореща любов към човеците? В Русия съм! В Русия съм!
Dr_Doolittle
Рейтинг: 1808 НеутралноЗабравих да ви кажа ,че както е тръгнало чухте ли ,че другарката Дариткова от парламентарна здравна комисия дава дежурства в детското отделение на Смолянската болница шото нямало педиатри за закрепване на дежурствата и отделението е пред закриване . В този ред на мисли ,очаквам ,че когато модулът ви се обади в 112 , то лично Баце ще ви дойде с кофпомпата да гАси и да ви вади от возилото....Както е тръгнало ...
http://www.flickr.com/photos/[email protected]/3712408729/Веселин Дечев
Рейтинг: 1855 ЛюбопитноЗа какво ти е покритие? В Русия съм! В Русия съм!
Николай Теллалов
Рейтинг: 426 НеутралноДо коментар [#35] от "pag":
властта ражда паразитии аз съм песимист, но краткосрочен :)
и не големината на популацията е проблемът, а моделите на взаимодействие вътре в нея и обичаите й спрямо околната среда...
да, в старите НФ филми има свежи нещица... ама съм станал "злояд", вероятно неоправдано. Примерно, в друга тема стана дума, екранизациите на Соларис (и двете) са провал, понеже харесвам книгата до степен всяка година да я препрочитам (преди години даже се захванах да уча полски! скромни постижения...). А понеже се тъпча от хлапе с научнопопулярна литература, все ми режат очите сюжетните гафове.
В крайна сметка книгите остават без особена конкуренция...
Peni Nikol
Рейтинг: 6727 НеутралноМи то това е хубаво стига да има кой да реагира отсреща.
Athanatos
Рейтинг: 1284 НеутралноДо коментар [#6] от "pag":
Adam-е zendeh, zendegi mikhad / Живият човек се нуждае от живот .Моята кола е от 2004, и тя също го има.
Има и бутон SOS, който автоматично набира 112 и без SIM карта, и друг бутон, който набира и изпраща данни от компютъра (gps, диагностика) на колата към сервиза (след съответния абонамент, за Зап.Европа).
Разликата е, че тогава е било екстра, а сега става задължително.