България е втора по смъртни случаи на пътя в ЕС (графика)

България е втора по смъртни случаи на пътя в ЕС (графика)

© Цветелина Николаева, Капитал



Еврокомисарят по транспорта Виолета Булц определи България и Румъния като проблемни страни по отношение на пътната безопасност, предаде БНР. Според обявени днес статистически данни за Европейския съюз само България и Румъния са отчели над 80 смъртни случая на един милион жители.


Предварителната статистика за 2017 г. по държави показва, че смъртните случаи при пътнотранспортни произшествия на милион жители са 96 в България и 98 в Румъния. В България има спад с 4% на смъртните случаи в сравнение с 2016 г., а за периода 2010-2017 г. спадът е 12%.

"Имаме две страни членки, които наистина се представят лошо по отношение на статистиката на пътя - Румъния и България. За нас е предизвикателство да внесем яснота и да им помогнем да внедрят и трите елемента - инженеринг, яснота и спазването на законите", каза тя.

Изказването бе направено при представянето на статистиката на пътните инциденти през миналата година в ЕС и новите мерки за пътна безопасност. По думите на еврокомисаря едва осем на сто от пътните произшествия, завършили със смърт в ЕС, настъпват на магистрала. Тя добави, че 18 на сто от тежките произшествия са предизвикани от водачи на камиони, а 17 на сто - от водачи на лекотоварни превозни средства. Най-често тежките произшествия настъпват в земеделски райони.

Булц отбеляза, че ЕС ще се стреми средствата, отпускани за строеж на пътища, да бъдат насочвани към "черните точки" по европейските пътища, предаде БТА. Еврокомисарят посочи необходимостта от допълнително обучение по пътна безопасност за младите и за професионалните водачи.


По данни на еврокомисията 93 на сто от пътните произшествия с жертви в ЕС се дължат на "човешкия фактор". Булц заяви, че е необходимо допълнително развитие на инфраструктурата и повече използване на автоматизацията в превозите. По нейните думи ЕС ще се стреми занапред високите изисквания за безопасност да обхващат всички превозни средства, а не само скъпите.


Какво казва статистиката




Публикуваните днес от Европейската комисия предварителни статистически данни за пътната безопасност за 2017 г. показват за втора поредна година намаляване с около 2% на броя на смъртните случаи, посочва пресслужбата на институцията.


Освен това през 2017 г. разминаванията между отделните държави членки са продължили да намаляват, като само две държави членки са отчели над 80 смъртни случая на един милион жители (Румъния и България).


През 2017 г. 25 300 души са изгубили живота си по пътищата на ЕС — с 300 по-малко, отколкото през 2016 г. (-2%), и с 6200 по-малко, отколкото през 2010 г. (-20%). Въпреки че тази тенденция е обнадеждаваща, изглежда, че постигането на целта на ЕС за намаляване наполовина на смъртните случаи между 2010 и 2020 г. ще бъде трудно. Освен това според някои оценки други 135 000 души са били сериозно ранени на пътя през миналата година, като голяма част от тях са уязвимите участници в движението: пешеходци, велосипедисти и мотоциклетисти.


Със средно 49 смъртни случая по пътищата на един милион жители през 2017 г. европейските пътища продължават да бъдат най-безопасните в света. През 2017 г. в рамките на ЕС този брой е бил най-малък в Швеция (25 смъртни случая на един милион жители), Обединеното кралство (27), Холандия (31) и Дания (32). Най-голям спад на смъртните случаи в сравнение с 2016 г. е отчетен в Естония и Словения — съответно -32% и -20%.

Ключови думи към статията:

Коментари (48)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на traveler1
    traveler1
    Рейтинг: 965 Неутрално

    При всяко излизане с автомобила(което се случва все по-рядко и по-рядко...) се убеждавам в това как шофирането по българските пътища е все по абсурдно безумство. И няма значение опита, възраста или липсата им. Комплексарщината е превзела всичко!
    Когато пътувам на вън, чак като мина унгарската граница настъпва спокойствие и има що годе някаква толерантност и нормално държане на шофьорите по пътищата в страната. Уви живея в България, където пътуването от т. А до т. Б се превърна в игра на руска ролетка, и няма сила( освен Боижята може би), която да промени безумната тенденция.

    ВѢРНОСТЬ И ПОСТОЯНСТВО
  2. 2 Профил на karabastun
    karabastun
    Рейтинг: 8976 Неутрално

    Пак се опитват да изкарат за черни овце в ЕС - България и Румъния !

    karabastun1@abv.bg
  3. 3
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  4. 4 Профил на Viva la Evolution
    Viva la Evolution
    Рейтинг: 1533 Неутрално

    Румъния е единственото място в Европа, в което се кара по-лошо от в България. Предимството там го нямат за нищо. Интересно е, че за засичания, клаксони, простотии не излизат да се бият, като нашенците, а си го приемат, като нормална пътна обстановка.

    Раковски: "Русите са били един най-див и най-варварски народ, както са си и досега останали такива в най-голямата си част. "
  5. 5 Профил на Николай Георгиев
    Николай Георгиев
    Рейтинг: 1211 Любопитно

    Имам видеорегистратор на таблото. Всеки ден имам записан по някой идиот - я донор, я обикновен селяк или друга подобна мижитурка. И не се подвеждайте, че видеорегистраторите не помагали. При едно ПТП, при което един бакшиш ме засече, а мен ме удариха, защото врътнах кормилото, за да не го натараня, показах записа на застрахователите и въпреки че според шкембе-полицаите бях виновен, на следващата година нямах наказателен процент.

  6. 6 Профил на Николай Георгиев
    Николай Георгиев
    Рейтинг: 1211 Неутрално

    Ще ви споделя едно интересно правило от Щатите. Тук, като се включваш в магистрала, нямаш предимство.
    Там, включващия се в магистралата е с предимство. Идеята е, при толкова много платна, да не му пречиш, въпреки че има и ускорителна лента.

  7. 7 Профил на Napster
    Napster
    Рейтинг: 286 Неутрално

    До коментар [#6] от "Николай Георгиев": Това просто не е вярно, и дори е опасно.

  8. 8 Профил на comandante  vs  либерални ентусиасти&корпократи
    comandante vs либерални ентусиасти&корпократи
    Рейтинг: 3685 Неутрално

    Пак се опитват да изкарат за черни овце в ЕС - България и Румъния !
    —цитат от коментар 2 на karabastun

    Национална стратегия е за България и Румъния да осигуряват транзита на турски тирове за всяка събота и неделя , както и по национални празници - жертвите са като след големи терористични атаки!



    Libertarianism is just anarchy for rich people
  9. 9 Профил на We Do Not Sow
    We Do Not Sow
    Рейтинг: 355 Неутрално

    Е миналата година май бяхме последни, тъй че има напредък. А и както казва статията европейските пътища са най-безопасните в света.

    Иска ми е да имаше много по-голям фокус към пътните инциденти, които причиняват хиляди пъти повече жертви от тероризма.

  10. 10 Профил на shisharko
    shisharko
    Рейтинг: 575 Неутрално

    Няма как да не отбележа иронията: от Европа/ЕС мислят за здравето и живота на гражданите, но нашите мутро-далавераджийски управници не им пука много-много.

  11. 11 Профил на chinaski
    chinaski
    Рейтинг: 366 Неутрално

    За малко повече от 25 години, българинът, от потиснат и уплашен човек, от комунистическия режим, разбра демокрацията, като своеволие и беззаконие.Не приемащ никакви съвети, правила и закони, започна да живее, сякаш е единствен на този свят и да прави каквото си ще.Е, само в нашата територия, защото в Европа го плашат глобите и затворите, които освен, че са драстично големи за джоба му, се и изпълняват почти веднага.
    И едно от най-видимите прояви на комплексарщината, е шофирането!Може да няма още книжка, да оставим настрана липсата на елементарна култура, а от там и на добро образование, възпитанието също, но вече има нова кола - най-често на старо, но сравнително нова.И родители купуват на децата си скъпи и мощни коли, като ги учат, че те са с предимство винаги, а ако ги спре милиционер, 20 лв оправят работата.
    За подобни хорица, които загиват ежедневно по пътищата, казвам - НЕКА!!Така е малко по-безопасно за нас, останалите, които стриктно и кротко си пазват указания, знаци и ограничения, нищо, че в най-високото ограничение, сме последни и ни изпреварват, като че ли сме спрели, та и нии свирят дори, защото предстваляваме опасност, а най-вече - защото сме идиоти, че спазваме знаците.Но, за съжаление, жертви стават и невинни - подобни стриктни шофьори, пешеходци, които някой ги е смачкал на пешеходна пътека.А наказанието най-често е условно, ако изобщо има такова.
    Ей, на - един колега, който освен, че не може да направи елементарна маневра, камо ли да паркира, му е влязло в главата от соровете кой и кога е с предимство на пешеходна пътека, че пешеходците никога не са - така са казали експерти по телевизията.И му казвам, че ако има късмет, да се засечем с него в подобен казус - жална му майка.
    Не става само с глоби, а с ефективни присъди - като за предумишлено убийство!!!

  12. 12 Профил на shisharko
    shisharko
    Рейтинг: 575 Неутрално

    Там, включващия се в магистралата е с предимство.
    —цитат от коментар 6 на Николай Георгиев


    Това определено не е истина.

  13. 13 Профил на Ал Бънди
    Ал Бънди
    Рейтинг: 528 Неутрално

    От графиката се вижда, че най-много загинали има по селски и градски пътища, а не на магистралите. Причината в повечето случаи е несъобразената скорост.
    За тези трагични резултати безспорно виновни са и шофьорите, но ако имаше масово кръгови движения и лежащи полицаи несъобразената скорост би могла да се ограничи.

  14. 14 Профил на realguru
    realguru
    Рейтинг: 2952 Неутрално

    Така е, като дават по 2 години ако караш пил в града със 100 и убиеш човек.

    Да го направят караш със 100 в града - 2 години. Караш пил - 2 години.

  15. 15 Профил на Ал Бънди
    Ал Бънди
    Рейтинг: 528 Неутрално

    Е миналата година май бяхме последни, тъй че има напредък. А и както казва статията европейските пътища са най-безопасните в света. Иска ми е да имаше много по-голям фокус към пътните инциденти, които причиняват хиляди пъти повече жертви от тероризма.
    —цитат от коментар 9 на We Do Not Sow


    В Европа 25 000 души загиват годишно от ПТП, а в България на 1 милион души загиват близо двойно повече от колкото в ЕС. В същото време от тероризъм в Европа годино загиват около 100-200 души. Ако парите вложени в борбата срещу тероризма бяха вложени в Борбата срещу ПТП вероятно биха могли да бъдат спасени много повече животи.

  16. 16 Профил на Николай Георгиев
    Николай Георгиев
    Рейтинг: 1211 Неутрално

    До коментар [#7] от "Napster":

    До коментар [#12] от "shisharko":

    Не е, ама е.
    On roads equipped with 3 or more lanes, the right lane is generally used by trucks and vehicles entering and leaving the highway, the center for regular traffic, and the left lane for overtaking.
    Ако си перкаш в тая лента, може да отнесеш някоя глоба по този параграф.

  17. 17 Профил на Петър Иванов
    Петър Иванов
    Рейтинг: 1101 Весело

    България на второ място с 96, а три пъти по голямата Румъния ни води само с две жертви повече 98...

    Стана както във вица , състезават американка и рускиня и в-к Правда пише: нашата завърши втора, американката е предпоследна ...

  18. 18 Профил на realguru
    realguru
    Рейтинг: 2952 Неутрално

    В Европа 25 000 души загиват годишно от ПТП, а в България на 1 милион души загиват близо двойно повече от колкото в ЕС. В същото време от тероризъм в Европа годино загиват около 100-200 души. Ако парите вложени в борбата срещу тероризма бяха вложени в Борбата срещу ПТП вероятно биха могли да бъдат спасени много повече животи.
    —цитат от коментар 15 на Ал Бънди


    Да представи никаква борба против тероризма. И терористите взривяват атомна бомба в някоя голяма столица - 10+ милиона от раз умрели :)

    С АЕЦ е същото. АЕЦ много рядко гърмят. Що ни е да инвестираме в сигурността на АЕЦ и системите на всеки АЕЦ да бъдат по 10 подсигурени. Ми щото като гръмне някой АЕЦ и ще измре една камара народ и последствията ще бъдат със столетия за региона.

  19. 19 Профил на realguru
    realguru
    Рейтинг: 2952 Неутрално

    До коментар [#17] от "Петър Иванов":

    по държави показва, че смъртните случаи при пътнотранспортни произшествия на милион жители са 96 в България и 98 в Румъния.

    НА МИЛИОН ЖИТЕЛИ а не общо жертви за страна.

  20. 20 Профил на Софианец
    Софианец
    Рейтинг: 570 Неутрално

    Ако вземете за 2017 г. броя на загиналите и ги приведете към 1 милион население по области на страната ще получите за многогодишния "първенец"- Ловешка област - над 350 на 1 милион, а към останалите миналогодишни първенци - Силистра, Монтана, и др. тази година се прибавят и Старозагорска , Сливенска и Софийска област, които двукратно превишават средното за страната 96 на 1 милион. Защо е така - шуробадженащина, аз съм най велик в мойто село и т.н.? За сведение в София този показател е 27 на 1 млн.
    И на вярвайте на статистиката за причините. Наскоро "младеж на 15 години без книжка се блъснал в дърво поради несъобразена скорост????"Другаде са причините....

  21. 21 Профил на 'ΕΡΕΒΟΣ
    'ΕΡΕΒΟΣ
    Рейтинг: 3921 Любопитно

    ''Дневник'' ?
    ЗАЩО сте изтрили коментар 3 ?????????????????

    Не се родих Грък по собствено желание.Просто имах късмет ! За един Грък граница е само Хоризонта !
  22. 22 Профил на shisharko
    shisharko
    Рейтинг: 575 Неутрално

    the right lane is generally used by trucks and vehicles entering and leaving the highway
    —цитат от коментар 16 на Николай Георгиев


    Не бива да се бърка "generally used" с "has the right of way". Две съвсем различни неща.

  23. 23 Профил на Mark
    Mark
    Рейтинг: 540 Разстроено

    25 в Швеция срещу 96 в България. Никой не може да ме убеди, че това не се дължи на тъпотата на местната фауна. Тъпо, бута се, блъска се, изпреварва, просветва с фарове да му се махнеш от пътя, засича, кара в аварийна лента, без фарове, в насрещното. Това чисто и просто е еволюционна сила (изтреблението на тъпите), но като всяко еволюционно явление е със силно случаен характер и случайно отнема животи на еволюционно напреднали, докато ако шебекът е с мощна и добре защитена кола често оцелява.

  24. 24 Профил на teller
    teller
    Рейтинг: 425 Неутрално

    До коментар [#17] от "Петър Иванов":

    Господине, не сте в час! 96 и 98 са жертвите на един милион жители, а не общият брой.

  25. 25 Профил на Софианец
    Софианец
    Рейтинг: 570 Неутрално

    До коментар [#23] от "Mark":
    За потвържение на това виж "първенците" по области по-горе.

  26. 26 Профил на bat_plamen
    bat_plamen
    Рейтинг: 4148 Неутрално

    На моменти цари пълно безумие по нашите пътища!С ръка на сърцето си признавам ,че когато съм у нас имам известни притеснения да шофирам ,защото все ще се появи някой идиот на пътя и да ми вдигне кръвното!За протокола карал съм/и карам по пътищата на Европа/ и разликата е огромна в начина на поведение на шофьорите по белия свят!

  27. 27 Профил на bat_plamen
    bat_plamen
    Рейтинг: 4148 Неутрално

    До коментар [#1] от "traveler1":

    +++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
    Прав сте !Но дори и в съседна Сърбия някак си се кара малко по-спокойно!

  28. 28 Профил на bat_plamen
    bat_plamen
    Рейтинг: 4148 Неутрално

    До коментар [#11] от "chinaski":

    +++++++++++++++++++++++++++++++++
    Присъединявам се към вашето мнение,че наказанията за нарушенията/и най-вече катастрофите/по нашите пътища трябва да са много по-сериозни!Това единственият начин за частична нормализация по нашите пътища!

  29. 29 Профил на macholibre
    macholibre
    Рейтинг: 260 Неутрално

    В добавка бих сложил и на места неадекватната и откровено невидимата маркировка по всички краища на страната... Най-нагледния пример, който мога да дам е пътя от София до Калотина. Осевата линия почти не се вижда нощем, а щом минеш откъм сръбска страна маркировката и мантинелите се виждат и ЗНАЕШ накъде караш... Именно заради неадекватната маркировка у нас (тип намазана боя върху асфалта) намразих шофирането нощно време...

    А гореспоменатото "правило" в Щатите просто не е вярно. 2 години и половина съм живял в тази страна и никога не съм виждал подобно нещо, а не е като да не съм шофирал и из тамошните магистрали.

    До коментар [#7] от "Napster":До коментар [#12] от "shisharko":Не е, ама е. On roads equipped with 3 or more lanes, the right lane is generally used by trucks and vehicles entering and leaving the highway, the center for regular traffic, and the left lane for overtaking.Ако си перкаш в тая лента, може да отнесеш някоя глоба по този параграф.
    —цитат от коментар 16 на Николай Георгиев


    Въпросния right lane е еквивалента на нашата ускоряваща лента, по която можеш да се включиш в магистралата, но не си с предимство.

  30. 30 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 4861 Неутрално

    До коментар [#6] от "Николай Георгиев":

    Това за САЩ е абсолютно вярно! Нямам идея защо са Ви наблъскали минуси. В САЩ има влизания в магистрала и в дясно платно и в ляво. И влизащият в трафика има предимство. Разликата е, че около миля преди влизане, лентата за вход в магистралата (била дясна или лява) се освобождава от коли - има знаци за задължително престрояване!

  31. 31 Профил на macholibre
    macholibre
    Рейтинг: 260 Неутрално

    До коментар [#6] от "Николай Георгиев":Това за САЩ е абсолютно вярно! Нямам идея защо са Ви наблъскали минуси. В САЩ има влизания в магистрала и в дясно платно и в ляво. И влизащият в трафика има предимство. Разликата е, че около миля преди влизане, лентата за вход в магистралата (била дясна или лява) се освобождава от коли - има знаци за задължително престрояване!
    —цитат от коментар 30 на vassilun


    Така представено съм съгласен, но никъде по света влизащия в магистралата не е с предимство. В конкретния случай с американците е все едно се създават два отделни пътя, които се сливат без да има конфликти. Затова и на въпросните места, където има подобно нещо магистралата е с 6+ ленти.

  32. 32 Профил на palav_nik
    palav_nik
    Рейтинг: 3767 Неутрално

    Българите са отлични и дисциплинирани шофьори извън България. Понеже в чужбина са наясно, че за всяко нарушение ще платят яки глоби.

  33. 33 Профил на gripen
    gripen
    Рейтинг: 870 Неутрално

    Наскоро на ,,Хемус,, ме застигна Ауди с врачанска регистрация, започна да присветква с фарове, реших да си довърша изпреварването и после да се прибера в средната лента, а и съвсем не карах бавно та да съм го засякъл. Юнака се изравни с мен, навлезе частично в моята лента, залепи се на около 2 педи и започна нещо да крещи, явно бесен че не съм му козирувал след като ми е присветнал, това в продължение на поне няколкостотин метра. Мина ми през главата, че ако се е дрогирал или е пил може да ме блъсне за да ме изкара от пътя, случая като че беше такъв, след като отпраши напред ми направи впечатление, че не колата му шари в лентата. Сигурно в цивилизования свят е прието в такива случаи да се съобщи за опасно шофиране, тук опита ме е научил да стоя далеч от МВР.

    За Европа: бяла, християнска и силна!
  34. 34 Профил на so
    so
    Рейтинг: 247 Неутрално

    10 години, 20 години, 100 години за... е, да, ама не. Превенцията идва не от строгостта на наказанието, а от неговата НЕИЗБЕЖНОСТ. Прилагането на по-строги глоби у нас единствено увеличава корупцията. Другото е електроника - мобилни камери, камери за средна скорост, камери върху полицаите и т.н. И с минимални контакти с милиционерите. За 1 година съм сигурен, че ще се научим да караме като овчици. :-)

  35. 35 Профил на Николай Георгиев
    Николай Георгиев
    Рейтинг: 1211 Весело

    До коментар [#31] от "macholibre":

    ок ;)

  36. 36 Профил на galapagas
    galapagas
    Рейтинг: 1815 Неутрално

    Ако пред всяка пешеходна пътека има спящ полицай, убитите пешеходци ще намалеят наполовина. А ако има жив полицай, както в Китай, може и хептен да няма убити пешаци.

  37. 37 Профил на primerno
    primerno
    Рейтинг: 439 Неутрално

    До коментар [#20] от "Софианец2":

    Примерът с Ловеч не е добър, малка по население област, през която преминава натоварен път (София-Варна).
    А в София-град, където скоростите са много по-ниски и почти няма предпоставки за челни удари разбира се, че ще има много по-малко загинали. Просто е единственият град, който в същото време е и област.

  38. 38 Профил на NikB
    NikB
    Рейтинг: 454 Неутрално

    Социализъма не прощаеа. Селските пътища, комбинирани с западни автомобили водят до тая статистика. Ако погледнете Русия, трагедията там е още по-голяма.

  39. 39 Профил на Yard
    Yard
    Рейтинг: 1551 Неутрално

    Почти всеки път, когато карам по магистрала Тракия, се намира някой, който да ми присветва и да се залепи на метър зад мен, въпреки че в най-лявата лента карам само ако изпреварвам и скорост от 140 км/ч.
    Може би очакват да се шмугна под камиона до мен и да му дам път, че нали бързат, пък и са подали сигнал...

  40. 40 Профил на Софианец
    Софианец
    Рейтинг: 570 Неутрално

    До коментар [#37] от "primerno":
    Виж статистиката. По медийте съобщават само за ПТП по магистралите, а те са около20% от всички загинали. Между селата карат без номера, без книжки, без прегледи, след купони. Виж и в издадените наказания, там са много малко - всички са бадженаци и роднини. Тези "първенци" не са само от последната година, а са системни. Там по този показател са 2-3 пъти по високи от тези в от останалите. Каква магистрала има в Силистра? Защо в Кърджалийско и Смолянско са най малко при същия брой население.
    А някой ми говори за "Визия нула", т.е. без убити по пътищата. Малоумници.

  41. 41 Профил на петро
    петро
    Рейтинг: 551 Неутрално

    Еййййй, този път не сме от най-лошото, но пак там де.
    Лошото е, че ставаме нарицателно не само в Европа за лоша държава и народ.
    Всеки българин в чужбина усеща това пренебрежително отношение.
    Началниците, които си избираме(особено най-големия) е достатъчно за завършване на пълния образ на българина.

  42. 42 Профил на Pontif New Dnevnik SUCK
    Pontif New Dnevnik SUCK
    Рейтинг: 2005 Неутрално

    Ще ви споделя едно интересно правило от Щатите. Тук, като се включваш в магистрала, нямаш предимство. Там, включващия се в магистралата е с предимство. Идеята е, при толкова много платна, да не му пречиш, въпреки че има и ускорителна лента.
    —цитат от коментар 6 на Николай Георгиев


    Няма такова правило, приятел. Който се включва на магистрала изчаква да се включи. В пиковите часове дори има сфетофари на на рампите за включване които пускат включващите се по един ма 20 секунди за да не става задръстване.

    Има друго нещо обаче в правилника - по никакъв начин не трябва да пречиш на някой дори ако той нарушава закона. И обяснението в правилника не е -"Абе селянин, оставИ го да си троши главата" а е - " Може да има спешна ситуация и затова да нарушава правилника, така че дори ти да имаш предимство и той да нарушава правилника трябва да го пуснеш, не е твоя работа да играше ролята на полицай или да го "учиш"".

    Друго много полезно правило е Завой надясно на Червено е разрешен като даваш предимство на тези които от лявата ти страна. Това отпушва много движнието.

    Вместо ненормалните кръгови движения в Америка има 4 стопа на нерегулирани кърсовища. Всеки трябва да спре като тръгва който е пристигнал пръв. Ако са много коли, тръгват по една от всяка страна (никога по две!) и така всичко се саморегулира.

    Също когато две колони с коли трябва да се слеят се използва правилото на "Ципа" една кола от едната колона, една от другата. Така двете колони вървят равномерно.

    Друга особеност е малко ченгета, малко знаци, много еднопосочни улици и магистрали. Доказано е че на еднопосочна улица почти не може да има тежки катастрофи.

    И разбира се малко култура на карането не е излишна. Хората карат от 15г възраст до 90. И така вече 100 години та не се срещат неграмотни селяндури които за трети път се качват на кола и колата е разбито БМВ 5та употреба на лелинчо но без спирачки, иначе си е кукла.

    California Über Alles
  43. 43 Профил на Peni Nikol
    Peni Nikol
    Рейтинг: 9038 Неутрално

    нароиха се много шофьори с купени книжки, които не знаят дори на кръговото кой е с предимство, не познават правилника и гонят таратайки като обезумели.

  44. 44 Профил на Николай Георгиев
    Николай Георгиев
    Рейтинг: 1211 Неутрално

    До коментар [#42] от "Pontif New Dnevnik SUCK":

    Добре, не съм се изразил правилно с това "предимство". #30 го е обяснил по-добре.

  45. 45 Профил на Locke
    Locke
    Рейтинг: 386 Неутрално

    Ще ви споделя едно интересно правило от Щатите. Тук, като се включваш в магистрала, нямаш предимство. Там, включващия се в магистралата е с предимство. Идеята е, при толкова много платна, да не му пречиш, въпреки че има и ускорителна лента.
    —цитат от коментар 6 на Николай Георгиев


    Като човек с американска шофьорска книжка мога да кажа, че това е напълно грешно. Има разлики от щат до щат, но като цяло с предимство е или колата на магистралата, или предимство няма и отговорността за безопасно включване е и на двете коли. Никога предимството не е на колата която се включва. Това че много шофьори там се изместват в ляво е ефект на курсовете, не на закона.

  46. 46 Профил на Locke
    Locke
    Рейтинг: 386 Неутрално

    До коментар [#6] от "Николай Георгиев":Това за САЩ е абсолютно вярно! Нямам идея защо са Ви наблъскали минуси. В САЩ има влизания в магистрала и в дясно платно и в ляво. И влизащият в трафика има предимство. Разликата е, че около миля преди влизане, лентата за вход в магистралата (била дясна или лява) се освобождава от коли - има знаци за задължително престрояване!
    —цитат от коментар 30 на vassilun


    Това също е грешно. Ето един пример от щата Мичиган: http://www.legislature.mi.gov/ (S(uirxgbkjsh142dbep3aem5qq))/mileg.aspx?page=GetObject&objectname=mcl-257-649

    (7) When a vehicle approaches the intersection of a highway from an intersecting highway or street which is intended to be, and is constructed as, a merging highway or street, and is plainly marked at the intersection with appropriate merge signs, the vehicle shall yield right of way to a vehicle so close as to constitute an immediate hazard on the highway about to be entered and shall adjust its speed so as to enable it to merge safely with the through traffic.

  47. 47 Профил на pppdaemon
    pppdaemon
    Рейтинг: 386 Неутрално

    След нас има безумни шофьори, но при румънците е масово... Вчера един щеше да ме блъсне 3 пъти само от сливането на път 55 с път 5 до ЮПВ във Велико Търново, а след това пресече първото кръстовище в посока София на червен светофар при завиващи на ляво автомобили насреща...

  48. 48 Профил на DS
    DS
    Рейтинг: 722 Неутрално

    https://www.google.bg/maps/ @41.4959738,25.7556177,3a,75y,143.66h,64.46t/data=!3m6!1e1!3m4!1srSk7-mazBeV3I61I88E8vw!2e0!7i13312!8i6656?hl=bg


    Когато караш часове по такива пътища, изнервянето е пълно и по магистралата започваш да правиш глупости само и само да компенсираш тътреното с 40 км/ч по иначе обявени за пътища от първокласната пътна мрежа, хора, ако пътищата на Европа са като нашите статистиката ще е мноого по различна,

    Както „Дневник” се бори с БСП, така „Работническо дело” не се е борило с капитализма"




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK