Кабинетът на Меркел обмисля да накара автоиндустрията да обнови дизеловите коли

Кабинетът на Меркел обмисля да накара автоиндустрията да обнови дизеловите коли

© Reuters



Германското правителство обмисля да накара автомобилопроизводителите да модернизират дизеловите автомобили, които не съответстват на стандартите за отделяни вредни газове, предаде "Асошиейтед прес", цитирана от БТА.


Министрите на канцлера Ангела Меркел ще обсъдят идеята на започналото вчера двудневно заседание в извънстоличната резиденция, замъка "Мезеберг" край Берлин.


Някои от членовете на новия кабинет на Меркел са против да бъде наложена скъпо струващата мярка на мощния германски автомобилен сектор, но неотдавнашно съдебно решение, което позволява на градовете да налагат забрани върху използването на изключително замърсяващите дизелови коли, принуждава правителството да вземе мерки.




Германският автомобилен сектор е засегнат от скандал за прекомерните вредни емисии от дизеловите автомобили. Наскоро автомобилната индустрия в страната беше разтърсена от нов скандал, след като "Фолксваген" разкри, че е бил един от германските автомобилостроители, финансирали тестове с маймуни и хора, вдишвали дизелови автомобилни газове. Разкритията се свързват с дизеловия скандал, започнал през септември 2015 г., когато "Фолксваген" призна, че е манипулирал тестовете за отделяните вредни емисии при дизеловите си автомобили по света, така че да се отчитат по-ниски нива на газовете.


В края на март Меркел заяви, че федералното правителство отхвърля идеята за въвеждане на цялостна забрана за движение на дизелови превозни средства. Вместо това тя призова за подходящи решения за намаляване на емисиите от автомобилите в силно замърсените градове.


Германският министър на транспорта Андреас Шойер обяви вчера първата от общо четири програми за субсидиране на електромобили и инфраструктура за зареждането им. Шойер каза, че правителството ще похарчи 20 милиона евро (27 милиона долара) в подкрепа на покупката на електромобили от компании, включително "Дойче пост" (Deutsche Post).

Ключови думи към статията:

Коментари (20)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на selqnin
    selqnin
    Рейтинг: 1809 Неутрално

    Стратегически вярно и добро решение!
    РЕСПЕКТ!!!

  2. 2 Профил на karabastun
    karabastun
    Рейтинг: 6362 Неутрално

    Ми направо да ги забранят нафтовите печки !

    karabastun1@abv.bg
  3. 3 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 8675 Неутрално

    Защита на сектора? Не!
    По-скоро - Защита на излъганите от същия този сектор купувачи :)

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  4. 4 Профил на Дългия
    Дългия
    Рейтинг: 1698 Любопитно

    Каквото и да ги правят тия дизели, на рози няма да мирише след тях. Големият проблем са доставките на стоки из градовете, които основно се осъществяват с дизелови микробуси и там ще е болното място за лекуване. За лично ползване който иска да кара "печка" да си плаща по-скъпо и по възможност да не се пропускат техническите прегледи, които обаче да се извършват наистина, а не фиктивно и всяко пушещо нещо да се спира от движение. За всеки дизелов мераклия трябва предварително да е известно какво ще плаща, за да кара такъв автомобил и всеки да си прави сметката. На запад явно ще има строг контрол и може би властите ще успеят да се преборят с дизеловата отрова, а у нас контролът ще осъществи, ама друг път...

  5. 5 Профил на telqk
    telqk
    Рейтинг: 1705 Неутрално

    Какво има да "обмислят"?! Който плаща, той поръчва музиката. Най-много лобистите да са получили уверението, че новия софтуер ще бъде направен по-прецизно да лови тестовете!

  6. 6 Профил на Fred
    Fred
    Рейтинг: 2678 Неутрално

    Да гледаме нас си а онези да се оправят както могат. Опасността западняците да спрат производството и да ни залеят с потоп бълващи отрови коли втора употреба е огромна. Нашите ще се нахвърлят да ги купуват, нали е евтиничко.

    Юда се продаде за 30 сребърника, ДБ за 8 районни кмета.
  7. 7 Профил на citoyen
    citoyen
    Рейтинг: 1351 Неутрално

    Със сигурност ще бъде направен опит. Като че ли технологията Блутек на Мерцедес е бая перспективна според автомобилните издания.

  8. 8 Профил на karabastun
    karabastun
    Рейтинг: 6362 Любопитно

    До коментар [#6] от "Fred: Бойко Борисов-Ледоразбивача пред БСП":

    Има лесно да не се нахвърлим на дизелаците - да праснат още лев акциз на нафтата и да разкарат акциза от бензина !

    karabastun1@abv.bg
  9. 9 Профил на batzdravo
    batzdravo
    Рейтинг: 1998 Весело

    До коментар [#6] от "Fred: Бойко Борисов-Ледоразбивача пред БСП":
    "Опасността западняците да спрат производството и да ни залеят с потоп бълващи отрови коли втора употреба е огромна. Нашите ще се нахвърлят да ги купуват, нали е евтиничко. "

    Няма страшно Фреди, ще ги продават в комплект с противогази. ;)

  10. 10 Профил на Иво
    Иво
    Рейтинг: 4497 Любопитно

    Германският министър на транспорта Андреас Шойер обяви вчера първата от общо четири програми за субсидиране на електромобили и инфраструктура за зареждането им. Шойер каза, че правителството ще похарчи 20 милиона евро (27 милиона долара) в подкрепа на покупката на електромобили от компании, включително "Дойче пост" (Deutsche Post)."

    Може би в заглавието на статията можеше да се акцентира върху тази част от статията и взетите решения от германското правителство. Впрочем подобна политика в подкрепа на сектора на производство на електромобили и изграждането на съпътстващата инфраструктура имат и доста други държави в света... от Китай до Норвегия.

    "Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36
  11. 11 Профил на Alexander97
    Alexander97
    Рейтинг: 1639 Неутрално

    Това е инженерна, а не правителствена работа.
    И не софтуерът е виновникът, а принципа на работа на дизела. Сигурно филтрите подлежат на усъвършенстване, но това са допълнителни пари т.е. по-малко печалби :-)!
    Физиката трудно може да бъде излъгана!

  12. 12 Профил на бабачко
    бабачко
    Рейтинг: 573 Неутрално

    Защита на сектора? Не! По-скоро - Защита на излъганите от същия този сектор купувачи :)
    —цитат от коментар 3 на penetrating


    В БГ излъганите купувачи са от секторите Горубляне и Дупница.

    искаш нов монитор? изтрий тук: ##############
  13. 13 Профил на Незнайко в Слънчевия град
    Незнайко в Слънчевия град
    Рейтинг: 4269 Неутрално

    До коментар [#8] от "karabastun":

    Ако се обложи у нас дизелът на общо основание, ще поскъпнат селскостопанските продукти, фермерите ще си увеличат разходите, тежкия извънградси автотранспорт също ще бъде ударен.
    Може да се измисли конкретен "данък градска смрад" за определени печки. Но това може да се счете за дискриминация и накой да писне в Страсбург...
    Затова трябва да се усъвършенстват филтрите и самите двигатели.
    Интересно е, как правителството в Германия ще управлява автоиндустрията.
    Обикновено, в тази държава, се случва точно обратното.

    "Свестните у нас считат за луди, глупецът вредом всеки почита" Хр. Ботев
  14. 14 Профил на everlast666
    everlast666
    Рейтинг: 1396 Неутрално

    Т. е. да очакваме прилив от евтини дизели на старо от Дойчланд и Аустеррайх ...

  15. 15 Профил на karabastun
    karabastun
    Рейтинг: 6362 Неутрално

    До коментар [#13] от "Незнайко в Слънчевия град":

    Сега не знам , ама навремето имаше два цвята дизел - не виждам особен проблем пак да има !

    karabastun1@abv.bg
  16. 16 Профил на usero
    usero
    Рейтинг: 1173 Неутрално

    Толкова лесно германците се отказаха от атомната енергия, а такива мъки да реанимират дизеляците. Верно, че произвеждат дизели, а не реактори, ама тая безсмислена борба става леко безсмислено скъпа.

  17. 17 Профил на гошо
    гошо
    Рейтинг: 1995 Любопитно

    До коментар [#6] от "Fred: Бойко Борисов-Ледоразбивача пред БСП":

    какво пречи и ние да въведем забрана

    гошо
  18. 18 Профил на гошо
    гошо
    Рейтинг: 1995 Любопитно

    До коментар [#8] от "karabastun":

    направо да ги забранят ,какво толкова

    гошо
  19. 19 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 8572 Неутрално

    А които не може, ще дойдат в България.

  20. 20 Профил на невеж
    невеж
    Рейтинг: 486 Неутрално

    няма какво да забраняват, субсидират и т.н. - налагат необходимите изисквания за екологичност и ако производителите развият технологии да ги покриват, всичко е 6

    номерът обаче е, да се дадат едни милиони държавна пара, за да се "стимулира", когото трябва, като краен бенефициент отново ще са автомобилните производители.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK