Меркел е скептична за преоборудването на дизеловите автомобили

Меркел е скептична за преоборудването на дизеловите автомобили

© Reuters



Германският канцлер Ангела Меркел омаловажи възможността автомобилостроителите да бъдат накарани да направят скъпо обновяване на системата за отделяне на отработените газове на колите, предаде "Ройтерс".


Новото правителство на Меркел се опитва да избегне забраната за използването на дизелови автомобили в градовете, в които има сериозни проблеми с качеството на въздуха.


Германската автомобилна индустрия, която дава работа на около 800 000 души в най-голямата европейска икономика, се опитва да преодолее негативните реакции срещу дизеловите автомобили, след като "Фолксваген" (Volkswagen) призна през 2015 г., че е манипулирал данните при американските тестове за измерване на отделените вредни газове.




Справянето с проблема с дизеловите автомобили, чиито емисии са с високо съдържание на азотен оксид, причиняващ респираторни проблеми, е една от най-належащите задачи на новата управляваща коалиция между консерватори и социалдемократи.


След двудневно министерско заседание в извънстоличната резиденция, замъка "Мезеберг" край Берлин, Меркел даде ясно да се разбере, че има резерви към това автомобилостроителите да бъдат накарани да направят модификации като промяна на филтрите в системата за отработени газове.


"Ползите и разходите трябва да са пропорционални. Техническите преоборудвания са сравнително доста скъпи", каза Меркел. Тя повтори, че ще направи всичко възможно, за да избегне забраните за използване на дизелови автомобили. Според нея след 2-3 години ще има само около 10 града с наднормено равнище азотен оксид спрямо сегашните 70.


През февруари германски съд разреши на местните власти да забраняват използването на силно замърсяващите дизелови автомобили. Според експерти тази забрана може да доведе до спад на препродаваните автомобили до 15 милиона в най-големия автомобилен пазар в Европа.


Правителството на Меркел е критикувано за тесните си връзки с автомобилния сектор, тъй като той има голямо значение за работните места и износа. Франция и Великобритания обявиха, че ще забранят новите бензинови и дизелови автомобили до 2040 г. /БТА

Ключови думи към статията:

Коментари (28)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на 442
    442
    Рейтинг: 1490 Неутрално

    Нали ще минаваме на коли на ток !!! кво сте седнали да бистрите дизеловите коли !!! правете коли на ток, дизелите ще си отмрат от само себе си.

  2. 2 Профил на karabastun
    karabastun
    Рейтинг: 6867 Любопитно

    А камионите на дизел ще ги забраняват ли ?

    karabastun1@abv.bg
  3. 3 Профил на marine eng
    marine eng
    Рейтинг: 488 Неутрално

    Всеки дизелов двигател снабден с модул за селективна каталитична редукция, става значително по-екологичен от всяка електричка зареждана с ток от тец-ове

  4. 4 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5841 Неутрално

    До коментар [#3] от "marine eng.":

    между горивата в различните държави има огромна разлика в качеството, което води до още повече вредни емисии и ускорена амортизация .

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  5. 5 Профил на DDR
    DDR
    Рейтинг: 3880 Неутрално

    Сега новият враг е дизела. Преди това беше атомната енергия, сега нещо се оказа, че хубава, лоша ама за сега си има своето място, само трябва да се наблегне на сигурността. Същата работа се разиграва с дизела. После ще се реши, че кучетата изменят градската екосистема и ще се сложи лимит на броя кучета в града. Който иска куче, ще чака някое да умре, за да се запази екосистемата.
    Луд умора нема.

    Принадлежността към дадена нация не е даденост, тя е въпрос на възпитание а след време и на осъзнат избор. Културталибан - с комсомолски плам определя кой е културен и кой чалгаджия.
  6. 6 Профил на marine eng
    marine eng
    Рейтинг: 488 Неутрално

    До коментар [#4] от "КМЕТ В СЯНКА":

    Основният проблем при дизела са азотните окиси, които чрез редукция се редуцират с 95%, съществуват и други методи, но са с по-ограничено приложение в малките двигатели. Освен това наскоро бях чел една статия описваща енергийният микс в Германия и се стигаше до извода, че в ако зареждаш ел. автомобил с ток ще отделяш по голямо количество въл. диоксид в сравнение с автомобил с дизелов двигател , т.е. един дизелов двигател евро6 излиза,че е по екологичен от един електрически автомобил. Въпреки това според мен бъдещето е за бензиновите хибриди и водородни клетки.

  7. 7 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5841 Неутрално

    До коментар [#6] от "marine eng.":

    написал съм нещо съвсем друго. ти зареждал ли си горива по Европа и забелязвал лиси някакви разлики ?

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  8. 8 Профил на wqq07306824
    wqq07306824
    Рейтинг: 371 Неутрално

    Намаляването на дизеловите автомобили няма да се отрази на изгарянето на дизелово гориво като цяло.При рафинирането на нефта се получават определени количества дизелово гориво,които не могат да се трансформират в друг вид гориво.Така ,на първо време ,ще се повишат цените на другите видове гориво,а нафтата ще стане достъпна за отопление както беше преди 40–50 г.Това пък ще засили тенденцията за електрификация на транспорта и в крайна сметка "крачката "да се окаже в правилна посока .

  9. 9 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 10791 Неутрално

    Значи, ще караме дизелови автомобили само в Германия :)

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  10. 10 Профил на marine eng
    marine eng
    Рейтинг: 488 Любопитно

    До коментар [#7] от "КМЕТ В СЯНКА":

    не мога да измисля само как си установил по-високите стойности на емисиите в следствие на по-ниското качество...

  11. 11 Профил на Judjuk
    Judjuk
    Рейтинг: 3869 Неутрално

    Гордостта на немската икономика вече носи не само проблеми и загуби, но и главоболия на бабата.

  12. 12 Профил на marine eng
    marine eng
    Рейтинг: 488 Любопитно

    До коментар [#8] от "wqq07306824":

    В транспорта има огромен пазар за дизела, още повече че от 2020г всички кораби без значение на района на плаване ще могат да използват горива със сярно съдържание до 0.5%, което изключва стандартния мазут, и остава лол сулфур мазутът и дизелът, така че пазар за нафта има.

  13. 13 Профил на galapagas
    galapagas
    Рейтинг: 1166 Неутрално

    Задава се лавина от евтини дизеларки 'нов внос'.

  14. 14 Профил на Незнайко в Слънчевия град
    Незнайко в Слънчевия град
    Рейтинг: 4633 Весело

    Дизел форевър!

    (фюр иммер на родния език на херр Дизел)

    "Свестните у нас считат за луди, глупецът вредом всеки почита" Хр. Ботев
  15. 15 Профил на sandman
    sandman
    Рейтинг: 1295 Весело

    До коментар [#11] от "Judjuk":

    Да бе,загуби им носи.Много големи загуби.Почти са паднали на нивото на БГ БВП-то.

    You always pay for what you get. Sometimes you get what you pay for.
  16. 16 Профил на proventuss
    proventuss
    Рейтинг: 523 Неутрално

    Не знам колко са замърсени немските градове, но тук мога да не си мия колата 6 месеца и да не се забележи, че е мръсна, но във Варна на следващия ден след автомивката е покрита с гъст слой прах. Имах кола, която стоя 4 месеца пред блока, и когато се прибрах, не знаех къде да я закарам за измиване.

    "Пенсионер вее руско знаме, а иска немска пенсия!! Ама откъдя, накъдя, бе....??" - фейсбук статус
  17. 17 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5841 Неутрално

    До коментар [#10] от "marine eng.":

    не е въпрос на измисляне а е въпрос на четене и знания. явно в Морското ти е убягнало.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  18. 18 Профил на marine eng
    marine eng
    Рейтинг: 488 Неутрално

    До коментар [#17] от "КМЕТ В СЯНКА":

    точно... трябва да се доверявам на субективните ти факти явно, за да изглеждам квалифициран в очите ти...

  19. 19 Профил на Judjuk
    Judjuk
    Рейтинг: 3869 Неутрално

    До коментар [#11] от "Judjuk":Да бе,загуби им носи.Много големи загуби.Почти са паднали на нивото на БГ БВП-то.
    —цитат от коментар 15 на sandman


    Е, то на тебе не ти пука, ама не разбираш ли, че баба Меркел е притеснена! Това са милиони автомобили, които струват пари, глътнали са труд и ресурс. И все едно, че тайфун ги е издухал. И глобите, и репарациите и те се трупат. Парите разбира се ще си ги напечатат за сметка на еврозоната. Но това ще се отрази на стабилността на ЕС. В един момент ще се сгромоляса.

  20. 20 Профил на valtoro
    valtoro
    Рейтинг: 975 Неутрално

    Да останат само камионите, леките смрадливци аут !!!

  21. 21 Профил на neut
    neut
    Рейтинг: 7690 Неутрално

    "Новото правителство на Меркел се опитва да избегне забраната за използването на дизелови автомобили в градовете, в които има сериозни проблеми с качеството на въздуха"

    Ами да! Една забрана означава пряк конфликт с водещите германски фирми-производителки на автомобили, автобуси и пр.

    In the forest all animals are equal except a few that are more equal than the rest
  22. 22 Профил на sandman
    sandman
    Рейтинг: 1295 Неутрално

    До коментар [#19] от "Judjuk":

    Автомобил,вече напуснал дилърския магазин е нищо друго,освен бързо обезценяваща се купчина ламарини,пластмаси,алумин и малко мед по жиците.Щом е продаден,вече си е свършил ''работата".Не ги мисли.Няма да ги забранят изведнъж.Просто като поостареят,ще ги заменят с други.

    You always pay for what you get. Sometimes you get what you pay for.
  23. 23 Профил на Judjuk
    Judjuk
    Рейтинг: 3869 Неутрално

    "Щом е продаден,вече си е свършил ''работата".Не ги мисли.Няма да ги забранят изведнъж.Просто като поостареят,ще ги заменят с други."
    До коментар [#22] от "sandman":

    Щом е продаден, тепърва почва да си върши работата. И като го изхвърлят почти нов, става зян. Парите дадени за него са профукани. На когото и да са те. А и тези които губят, ще си ги търсят. Точно затова бабата люто се съпротивлява. Но пък нямат алтернатива, щото вредите за здравето са още по-големи. Германия е гъсто населена. Капанът е щракнал.

  24. 24 Профил на citoyen
    citoyen
    Рейтинг: 1528 Неутрално

    Много мастило ще се изпише за тези дизели и за ДВГ, въобще. А не са малко и въпросите пред електрическото и водородното задвижване. На този етап работят прилично хибридните технологии. Аз не бързам да отписвам потенциала на класическия двигател с вътрешно горене.

  25. 25 Профил на Judjuk
    Judjuk
    Рейтинг: 3869 Неутрално

    "Аз не бързам да отписвам потенциала на класическия двигател с вътрешно горене."
    До коментар [#24] от "citoyen":

    Ми щото няма с какво да го заменят. Електромобилът е от 100 години, но още 100 ще минат и пак няма да се наложи. Науката е недофинансирана и е в тупик. Парите се дават за оръжия и лиготии.

  26. 26 Профил на gozambo
    gozambo
    Рейтинг: 3313 Неутрално

    Всеки дизелов двигател снабден с модул за селективна каталитична редукция, става значително по-екологичен от всяка електричка зареждана с ток от тец-ове
    —цитат от коментар 3 на marine eng.


    Пожелавам ти да си купиш такъв автомобил, който спира сам по време на движение за да изгори натрупалите се във филтъра сажди. Да го чакаш да вдигне от двигателя супервисока температура,за да изгори саждите, което амортизира двигателя в стахановскш темпове и да зареждаш редовно пречиствателната система със съответния химикал, който замръзва при ниски температури или ако е малко престарял. И да се чудиш през цялото време какво точно не работи както трябва. А когато идеш да си купиш нов филтър да ти искат три хиляди долара,след туй да намериш място където рециклират или почистват старите само да 2 хиляди долара.
    Идея нямате за какво говорите. Забравих да спомена,че изгорелите газове ги връщат повторно в двигателя. За двигателя е същото, както ако пли теб връщаха отпадъка от хранителната дейност за повторна преработка.

  27. 27 Профил на marine eng
    marine eng
    Рейтинг: 488 Неутрално

    До коментар [#26] от "gozambo":

    Да започнем с "връщането на изгорелите газове" това лошо нещо го има дори при 15+ годишните дизели, въпросната замръзваща течност е воден разтвор на урея, от който се използва амоняка и се примесва с отработените газове след напускането им на двигателя, това е вторичен метод на ограничаване на азотните окиси, филтърът за твърди частици също присъства от доста време в автомобилите и въвеждането на самоочистване е само плюс... излиза, че само човек нямащ и бегла представа от двг може да се притеснява от нещо и да се чуди, че и да оценява кой от какво си нямал представа, а ако финансово не Ви понася разходът, винаги можете да използвате градския или междуградския транспорт. Оставям Ви със здраве да се кахърите с тези сложни технологии от бъдещето :D

  28. 28 Профил на anlon
    anlon
    Рейтинг: 258 Неутрално

    Аз карам дизел. Той не спира, за да вдигне температура и да прочисти нещо си. Напротив, трябва да се кара с по-висока скорост, за да стане това. Но при мен за 5 години нищо не се е запушило и DPF филтъра си е ОК. И не е по-скъп от 1200 лева.
    Явно повечето хора не разбират от автомобили и само си лаят празни приказки.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK