Германия се опасява да не загуби ключови технологии заради китайски компании

Германия се опасява да не загуби ключови технологии заради китайски компании

© Associated Press



Ръководителят на германското вътрешно разузнаване Ханс-Георг Маасен призова за повишена бдителност заради стъпките на китайските компании да придобиват и инвестират във високотехнологични германски компании, като предупреди, че загубата на ключови технологии може да навреди на икономиката на страната, предаде "Ройтерс".


Ханс-Георг Маасен отбеляза, че работещите в разузнавателните служби първоначално са били озадачени от резкия спад на китайския кибершпионаж преди около две години, но след това са разбрали, че Пекин просто използва други, законни инструменти, като например преки придобивания, за да получава достъп до германския опит и знания.


Промишленият шпионаж вече не е необходим, ако някой просто може да се възползва от либералните икономически регулации, за да купи компании и след това да ги изпразни или разкомплектова и да получи достъп до научно-техническите знания, каза той по време на конференция.




Маасен посочи, че Германия остава отворена за чуждестранни инвестиции, включително от Китай, но са необходими мерки, за да бъдат запазени ключовите технологии. Той каза, че е бил особено обезпокоен от придобиването на германския производител на роботи "Кука" (Kuka) от китайски фирма през 2016 година заради технологията, с която разполага германската компания.


Германските опасения бяха засилени от новината миналия месец, че китайският електропреносен оператор "Стейт грид корпорейшън ъв Чайна" (State Grid Corporation of China) се е опитал да купи дял от 20 процента в германския електропреносен оператор "50Херц" (50Hertz), а китайската компания "Джийли" (Geely) тихомълком придоби дял от 10 процента в автомобилостроителя "Даймлер" (Daimler).


Маасен каза, че чуждестранните инвестиции могат да помогнат за осигуряване на работни места и печалба в Германия. Но трябва също така да се разбере, че преки инвестиции в някои технологии могат да създадат риск за вътрешната сигурност, посочи той. /БТА

Ключови думи към статията:

Коментари (75)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на danvan
    danvan
    Рейтинг: 1232 Неутрално

    Китай трудно ще докара немско качество ...

    Ние сме малък, но изключително прост народ. Sapienti Sat
  2. 2 Профил на Bojidar Vasilev
    Bojidar Vasilev
    Рейтинг: 340 Неутрално

    В стремежа си за евтино производство компаниите без да усетят стават зависими от Китай , и поговорката Лакомо дупе кръв ........ Влиза в сила .
    .

  3. 3 Профил на Judjuk
    Judjuk
    Рейтинг: 3676 Неутрално

    Щом може да ги изгуби, значи вече ги е изгубила. Германия е богата и има какво да губи. Ще губи, ще губи, ще губи докато се изгуби. Западът най-после разбра, че не може да монополизира, нито да забрани технологиите. Те са на тези, които са умни, работливи и усърдни. Китайците са такива и никой, и нищо не може да ги спре. Немците да не се отчайват, Боко е с тях.

  4. 4 Профил на Bojidar Vasilev
    Bojidar Vasilev
    Рейтинг: 340 Неутрално

    До коментар [#1] от "danvan":

    Китай трудно ще докара немско качество

    За съжаление го докарва , и още по-лошото е че го задминава

  5. 5 Профил на selqnin
    selqnin
    Рейтинг: 3130 Неутрално

    Китай отдавна прави онова, което е правила Япония след Втората световна война- индустриален шпионаж, кражба на технологии и ноу хау,НО и инвестиции в науката и изследванията!!!

  6. 6 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 11619 Неутрално

    Пореден сигнал. Миналата година Меркел се оплака при покупката от китайци на една голяма немска компания за роботи...

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  7. 7 Профил на dgerald
    dgerald
    Рейтинг: 637 Неутрално

    Ами да спират сделките както прави Тръмп.

  8. 8 Профил на Иво
    Иво
    Рейтинг: 4390 Любопитно

    "Маасен каза, че чуждестранните инвестиции могат да помогнат за осигуряване на работни места и печалба в Германия. Но трябва също така да се разбере, че преки инвестиции в някои технологии могат да създадат риск за вътрешната сигурност, посочи той."

    И за какъв точно риск за вътрешната сигурност става въпрос, Ханс трябваше да бъде по-конкретен.

    "Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36
  9. 9 Профил на Иво
    Иво
    Рейтинг: 4390 Любопитно

    До коментар [#1] от "danvan":

    Достатъчно е да достигнат поне половината от немското качество. :-) Иначе, с годините нещата видимо се усъвършенстват. Едно време (някъде 60-те години на миналия век) и японските продукти са били синоним на ниско качество, но с времето нещата се променят в положителна посока. По същия път върви и Китай по отношението на техните стоки и продукти.

    "Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36
  10. 10 Профил на WWW
    WWW
    Рейтинг: 1269 Неутрално

    слабо ме интересуват немските терзания.

    ако китаиците могат да произвеждат стоки по евтино от гермаците, значи са ми на келепир.
    да си крадат технологии спокоино, другарите китаици

  11. 11 Профил на Иво
    Иво
    Рейтинг: 4390 Любопитно

    До коментар [#7] от "dgerald":

    Само дето германските политици не са като Тръмпи лицемера, те действат честно и коректно спрямо своите чуждестранни търговски партньори, един от които е Китай.

    "Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36
  12. 12 Профил на WWW
    WWW
    Рейтинг: 1269 Неутрално

    До коментар [#1] от "danvan": Иначе, с годините нещата видимо се усъвършенстват. Едно време (някъде 60-те години на миналия век) и японските продукти са били синоним на ниско качество, но с времето нещата се променят в положителна посока. По същия път върви и Китай по отношението на техните стоки и продукти.
    —цитат от коментар 9 на Иво


    тъи е
    Япония в 120 милиона, а Китай 1 200 милиона.
    импакта ще е друг, вече се чувства :)

    дано падне надолу Германия :)

  13. 13 Профил на Fred
    Fred
    Рейтинг: 2254 Неутрално

    Като са лакоми и мързеливи това ги чака немците. А и целият Запад. Забравих да добавя, и глупави.

    Какво ти чака, то вече си е реалност, подариха си технологиите на Китай за да си лежат на гърба а вместо тях да работят китайците. Сами си отгледаха буквално от нулата най-мощният и опасен конкурент.И сега почват да се усещат но вече е късно, звярът порасна и не може да бъде спрян.

    Политкоректостта е Гестапо за Истината
  14. 14
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  15. 15 Профил на Иво
    Иво
    Рейтинг: 4390 Любопитно

    До коментар [#14] от "Fred: Бойко Борисов-Ледоразбивача пред БСП":

    Стига с тези джендърски глупости. Китай няма намерението да опъва нито САЩ, нито ЕС. Китай има интерес от запазването на своите добри икономически и политически отношения с ЕС. И със САЩ също, но Тръмпи не иска неговата страна да има подобни нормални отношения с Китай. Това е разликата между САЩ и ЕС в момента по отношение на Китай.

    "Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36
  16. 16 Профил на dearblue
    dearblue
    Рейтинг: 561 Неутрално
  17. 17 Профил на Незнайко в Слънчевия град
    Незнайко в Слънчевия град
    Рейтинг: 5130 Неутрално

    До коментар [#8] от "Иво":

    Електропреносната мрежа? Компанията 50 Herz? Това ако не е елемент от националната сигурнос?

    "Свестните у нас считат за луди, глупецът вредом всеки почита" Хр. Ботев
  18. 18 Профил на Незнайко в Слънчевия град
    Незнайко в Слънчевия град
    Рейтинг: 5130 Неутрално

    До коментар [#17] от "Незнайко в Слънчевия град":

    *сигурност

    "Свестните у нас считат за луди, глупецът вредом всеки почита" Хр. Ботев
  19. 19 Профил на Voiko
    Voiko
    Рейтинг: 2696 Неутрално

    Преките инвестиции в някои технологии едва ли ще доведат до застрашаване на вътрешната сигурност, но те могат да бъдат изнесени в Китай и китайското производство, което със сигурност ще е по-евтино ще конкурира германското, или производството на която и да е друга държава.

  20. 20 Профил на Petleshev
    Petleshev
    Рейтинг: 3689 Неутрално

    Ами, така ще е... Не е, като да не са можели да го предвидят. Изнесено евтино производство и трупане на големи печалби. Изглежда добре... Въпроса е, колко години може да съществува този модел...?! Дойде момента, когато това, започна да се обръща срещу тях. Евтините производители в Китай, понатрупаха пари и самочувствие и вече станаха откровени плагиати, като не им пука от нищо, защото са големи. Китайците изкупуват цели бизнеси и тия, дето правят ноу-хауто, вече работят за тях...!
    Ако не предприемат някакви стъпки, европейците и американците, ще стават все по-зависими от китайците...!

    Бивш tww09306483.
  21. 21 Профил на WWW
    WWW
    Рейтинг: 1269 Неутрално

    Ако не предприемат някакви стъпки, европейците и американците, ще стават все по-зависими от китайците...!
    —цитат от коментар 20 на tww09306483


    по тънко ли ще продават от скъпарите европейци и американци?

    това ме интересува мене

  22. 22 Профил на cristo_n
    cristo_n
    Рейтинг: 685 Неутрално

    "ако някой просто може да се възползва от либералните икономически регулации"

    Аааа, ще ви светно накрая от толкова либерализъм, особенно като противопоставяте на пълна диктатура чист либерализъм, какво може да се случи!
    Либерализмът в икономиката е измислен за един друг свят, където по презумция всички участници в икономическите отношения сподерлят либералните идеи, обаче този модел издиша веднага, когато в икономическите отношение се включат и едновластно управлявани икономики!

  23. 23 Профил на Иво
    Иво
    Рейтинг: 4390 Любопитно

    До коментар [#17] от "Незнайко в Слънчевия град":

    По тая логика и България има проблем с националната сигурност, защото и трите ни ЕРП-та са в ръцете на чужди компании.

    "Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36
  24. 24 Профил на WWW
    WWW
    Рейтинг: 1269 Неутрално

    До коментар [#14] от "Fred: Бойко Борисов-Ледоразбивача пред БСП":И със САЩ също, но Тръмпи не иска неговата страна да има подобни нормални отношени
    я с Китай. Това е разликата между САЩ и ЕС в момента по отношение на Китай.
    —цитат от коментар 15 на Иво


    китеаца помни Опиумните Войни на англичаните мръсници.

    Колко китаици избиха англичаните с наркотици ?
    Колко опари направиха от дрога продавана в Китай?

  25. 25 Профил на doxen
    doxen
    Рейтинг: 872 Неутрално
  26. 26 Профил на Николай Теллалов
    Николай Теллалов
    Рейтинг: 450 Неутрално

    Технологиите буксуват заради опазването на правото им за ползване.
    Споделянто им би ускорило прогреса, но споделянето е против логикта на капиталистическата конкуренция.
    С други думи, пълният полезен потенциал не ще се развие, но пък вредните, особено в социален план, странични ефекти на технологиите ще ги жънем пребогато.

    Ако искаме благини от НТР, е нужно променяне на целите на употреба на технологиите, а тези цели се определят от социалния строй.
    Единствено пряката демокрация е способна да се спрви с тези прдизвикателства.
    Олигархичната система не решава проблемите, тя печели от тях повече власт, повече пари.

    властта ражда паразити
  27. 27 Профил на motochristo
    motochristo
    Рейтинг: 943 Неутрално

    Има начин да се спре това - вкарват си един смесен регулатор и всяка сделка ще се гледа поне по 6 месеца преди да се одобри и така. Колко му е.

    Кажи ми, жалко ти творенье, как се покачи тъй високо? - С пълзенье! - извика рогатата гадинка.
  28. 28 Профил на xox55541929
    xox55541929
    Рейтинг: 1029 Неутрално

    Глобализацията в целият й блясък. :-) От алчност, превърнаха комунистически Китай в огромна икономическа сила. Преврънаха собственото си население от бачкатори в консуматори. Една икономика не може да живее само от услуги. Рано или късно краха ще дойде.

  29. 29 Профил на Николай Теллалов
    Николай Теллалов
    Рейтинг: 450 Неутрално

    До коментар [#28] от "xox55541929":

    Това, което упорито наричате "комунизъм", е държавен капитализъм.
    Тоест продължавате да мислите в коловозите на демагога Маркс и последователите му.

    властта ражда паразити
  30. 30 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 2906 Неутрално


    Ами преди 150 год. Германия брутално е копирала продукти и индустриални производства от САЩ и Англия.

    След това преи 50 години това го правеха японците, следвани от тайванци и южнокорейци. Сега иде ред на китайците. След тях може би ще додат индиици и пакистанци.


  31. 31 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 2906 Неутрално

    До коментар [#28] от "xox55541929":

    Ами през последния половин век голяма част от западногерманците се заима с кинти, предавайки ги на сл. поколения (генерацията на наследниците).

    Тоест много хора стигат до идеята, че е по-кефско да харчиш пари, отколкото да бачкаш.

    Щракането с пръсти е голям човек!

  32. 32 Профил на Иво
    Иво
    Рейтинг: 4390 Любопитно

    До коментар [#30] от "Ф.Нинов":

    Точно така, ти го каза г-н Финов, така е. Това е нормален процес на развитие на по-слабо развити държави към развити държави. И този процес тече от десетилетия, ако не и столетия.

    "Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36
  33. 33 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 2906 Неутрално

    До коментар [#32] от "Иво":

    Значи ако вземем за начална точка Индустриализацията, първият голям крадец на ноухау е била Германия. По това време не е имало сегашното разбиране за защита на интелектулна собственост и всички хубави работи.

    Англичаните обаче са успяли да издействат произведените в Германия продукти да имат обозначение "Made in Germany" с цел да се макрира "фалшивия евтинджос".

    Made in Germany в последствие става символ за високо качество.

    Британската империя е била в луксозното положение, чрез колониите си да има гарантирани защитени от конкуренция пазари, на които е шиткала 80% от инд.продукция (без да трябва да се стараят). Освен това англ. са държали в своя ръка светоната търговия по море.
    Главната причина за ПСВ не е била толкова борбатаза колонии за ресурси, а повече за пазари на инд. продукция.

  34. 34 Профил на Николай Теллалов
    Николай Теллалов
    Рейтинг: 450 Неутрално

    До коментар [#32] от "Иво":

    Смело кажи хилядолетия.

    властта ражда паразити
  35. 35 Профил на Николай Теллалов
    Николай Теллалов
    Рейтинг: 450 Неутрално

    До коментар [#33] от "Ф.Нинов":

    Явлението "присвояване на технологии" го има от доста преди индустриалната епоха.

    властта ражда паразити
  36. 36 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 2906 Неутрално

    До коментар [#35] от "Николай Теллалов":

    Византия е имала т.н. Greek Fire (нещо като сегашния Напалм) , с който цели 700 год. са успявали да решат битки каткто по земя, така и по море.

    Технологията за тоз огън е била свещенна държавна тайна.

  37. 37 Профил на Иво
    Иво
    Рейтинг: 4390 Любопитно

    До коментар [#33] от "Ф.Нинов":

    Да, точно така. Тази история я знам от една статия на ДВ. :-)

    "Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36
  38. 38 Профил на Иво
    Иво
    Рейтинг: 4390 Любопитно

    До коментар [#34] от "Николай Теллалов":

    Да, прав си, ако погледнем исторически, всъщност процеса е от хилядолетия.

    "Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36
  39. 39 Профил на Иво
    Иво
    Рейтинг: 4390 Любопитно

    До коментар [#35] от "Николай Теллалов":

    Добър пример за това откритията и изобретенията на древен Китай, които стигат до нас в Европа, чрез търговци и крадци, които взимат неща от там и ги принасят в техните родни земи.

    "Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36
  40. 40 Профил на Иво
    Иво
    Рейтинг: 4390 Любопитно

    До коментар [#36] от "Ф.Нинов":

    Това е само един пример, в миналото Китай е била водещата държава по отношение на технологиите, много от нещата, които ние ползваме днес идват точно от там, повече интересни подробности по тази тема може да видиш тук:

    http://blog.world-mysteries.com/science/ancient-chinese-inventions-and-discoveries-that-shaped-the-world/

    "Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36
  41. 41 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 2906 Неутрално

    До коментар [#39] от "Иво":

    През 1707 год. герм. алхимик Йохан Фридрих Бьотгер обаче е успял да преоткрие технологията за производство на порцелан, държана в тайна от китайците столетия наред.

  42. 42 Профил на Иво
    Иво
    Рейтинг: 4390 Любопитно

    До коментар [#41] от "Ф.Нинов":

    Окей, вярвам ти, че е така. Но това става колко стотици години по-късно след откриването на тази технология от китайците? Впрочем, особено британците са били влюбени по порцелановите изделия от Китай, те копират технологията от Китай и след това предполагам и я развиват. Впрочем, нали знаеш какъв е превода на думата порцелан на английски!? Ами, просто China - порцелан. :-)

    "Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36
  43. 43 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 2906 Неутрално

    До коментар [#42] от "Иво":

    Иначе относно казуса с Даймлер, нащата стоят така, че от край време само 36% от акциите са в Германия.
    Сега настана вой, как видите ли китаец бил купил 10% за да разбере как се прави мерждак.

    А как се прави мерджак мога да му го кажа и за без пари, а именно даваш поръчка на Рено да направят шасиото, двигателя и ходовата част. После в/у цялото това нещо туряш ламарини, лешпиш трилъчка - и хоп имаш мерцедес.

  44. 44 Профил на Николай Теллалов
    Николай Теллалов
    Рейтинг: 450 Неутрално

    До коментар [#36] от "Ф.Нинов":

    Аз щях да дам пример с технлогиите за виноделие, но нещо не намирм материала в архива си. Но смислът е, че за земеделски технологии се е воювало, и то яростно.

    властта ражда паразити
  45. 45 Профил на Николай Теллалов
    Николай Теллалов
    Рейтинг: 450 Неутрално

    До коментар [#39] от "Иво":

    Преди време, доста време, бях чел за металургията - колко ритуализирано и сковано от забрани е бил знаятът за получаване на метал, за леене на бронз, после обрботката на желязо.
    Спомням си само че някакъв владетел, когато ншествници заплашват д превземат някакъв град на занаятчии, наредил всички ковачи да бъдат избит, за да не попаднат в плен и да издадат тайните на майсторлъка си.

    Одеве Нинов на място спомена гръцкия огън (чиито устройства за схранение и изстрелване май и досега не са реконструирани), но и самото мореходство - от направта на кораб, обслужването на плаването, навигацията - също е пазена тайна, доколкото е било възможно.
    През епохата на Великите географски открития пък е имало лов на карти, методи на картографиране и навигационни прибори и начини за употребата им. Много от кртите и приборите били чертани и конструирани така, че рзчитането и ползването им да не е лесно за необучен да борави специално с тях.

    властта ражда паразити
  46. 46 Профил на Николай Теллалов
    Николай Теллалов
    Рейтинг: 450 Неутрално

    До коментар [#41] от "Ф.Нинов":

    По негово време май вече става дума за истински химици, не алхимици...

    властта ражда паразити
  47. 47 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 2906 Неутрално

    До коментар [#44] от "Николай Теллалов":

    Ами римляните са донесли лозарството в герм.територи по поречеията на Рейн и Мозел (южен склон, при който реката отразява доп. слънчева светлина) и технологиите на бялото вино.

    Германите доста напредват в тази област, довеждайки до там, че стават конкурент на итал. винари.
    Съответно римляните забраняват лозарството в Горна Германия (Germania Superior) за да защитят собствените си винари.
    След това в итал. региони имало проблем с добивите на грозде, водейки до недостиг на вино, та римляните пускат спирачката, нареждайки Горна Германия веднага да възобнови лозарство и винопроизводство.

  48. 48 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 2906 Неутрално

    До коментар [#46] от "Николай Теллалов":

    Този Йохан Бьотгер е бил голям змей.

    След като пред свидетели е успял да от сребро да направи злато тогавашните владатели веднага го поставят под арест. Следват бягство, тимтириминтири... но накрая като видими резултати успява да пусне в действие първата европ. манифактура за порцелан.

  49. 49 Профил на Иво
    Иво
    Рейтинг: 4390 Любопитно

    До коментар [#45] от "Николай Теллалов":

    Точно така е било.

    "Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36
  50. 50 Профил на Иво
    Иво
    Рейтинг: 4390 Любопитно

    До коментар [#47] от "Ф.Нинов":

    Тази история ми припомни за една друга винарска история за която гледах някъде преди време, ставаше въпрос за галите и римляните. Основната експортна суровина за римляните в посока Галия (днешна Франция относително) е било виното. Галите просто се влюбват в него (преди това те не са произвеждали тази алкохолна напитка) и плащат много пари на римляните за да пият тяхното вино. А, вождовете им са организиара огромни пиршества на които са се напивали яко....

    Впрочем, предполагам, че технологията на производство на вино, самите римляни взимат от древена Гърция, всъщност и траките най-вероятно също взимат това от гърците (както и почитането на самия бог на виното Дионисий, който е бил супер много почитан от траките). А, самите гърци взимат технологията от Близкия изток, може би филистимците, ханаанците... тука вече не съм много сигурен. Но, знам, че китайците също са били много напред в производството на алкохолни напитки, даже много учени историци смятат, че там за първи път е произеден високоспиртните напитки от типа на ракията и тем подобни аналози, които ги има във всяка една почти страна по света.

    А,

    "Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36
  51. 51 Профил на m17
    m17
    Рейтинг: 2429 Неутрално

    До коментар [#9] от "Иво":

    Само дето няма как да има хем високо качество, хем ниска цена. И в момента има китайски стоки с много добро качество , има и много евтини. Погледнете сам в алито, ще видите как подобни по описание неща са с разлика в цените 3-5 пъти. Като високия клас достигат марковата немска, американска и т.н. стока като цена и качество.

  52. 52 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 8782 Неутрално

    Хитри тези китайци, пък и пари имат.

  53. 53 Профил на Иво
    Иво
    Рейтинг: 4390 Любопитно

    До коментар [#51] от "m17":

    За това аз съм съгласен с вас. Разбира се, че качеството струва и повече пари.

    "Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36
  54. 54 Профил на atmanpg
    atmanpg
    Рейтинг: 2446 Неутрално

    Всички технологии остаряват.
    Които не иска да изостава, трябва да хвърля милиарди за наука.

  55. 55 Профил на razor
    razor
    Рейтинг: 1173 Неутрално

    До коментар [#1] от "danvan":Едно време (някъде 60-те години на миналия век) и японските продукти са били синоним на ниско качество, но с времето нещата се променят в положителна посока. По същия път върви и Китай по отношението на техните стоки и продукти.
    —цитат от коментар 9 на Иво


    Точно така. Същият път извървя и Южна Корея, както и Тайван. Следват Виетнам, Малайзия, Тайланд... и много други.

  56. 56 Профил на gozambo
    gozambo
    Рейтинг: 3132 Неутрално

    Германия е на същия пангал като САЩ, затова вместо да се ослушват,да се нареждат до Тръмп е заедно да дадат отпор на Китай.

  57. 57 Профил на qwerty 500
    qwerty 500
    Рейтинг: 2496 Неутрално

    Какво стана със свободния пазар? Европейските ценности...
    Смешници.

    I`m addicted to the truth, it`s a dangerous love affair.
  58. 58 Профил на gozambo
    gozambo
    Рейтинг: 3132 Неутрално

    В стремежа си за евтино производство компаниите без да усетят стават зависими от Китай , и поговорката Лакомо дупе кръв ........ Влиза в сила ..
    —цитат от коментар 2 на Bojidar Vasilev


    Това е само малка част от истината. Голямата част е,че Китай не е пазарна икономика и това е политика на китайската държава. Ако работиш в Китай,китайската държава те задължава да си предадеш технологиите. Тя не ти позволява повече от 49% собственост. Трябва да станеш съдружник с китайци. Направиш ли съдружие,китайците стават собственици на твоята технология. В Китай чуждите фирми се третират по един начин,своите по друг, маса отрасли са затворени за чужденци. В същото време на китайските фирми е даден пълен достъп до западния пазар. В момента китайската държава с подставени лица изкупува планово всякакви западни фирми с цел да сложи ръка на върховите технологии. Това няма нищо общо с алчността на западняците. Европа заедно със САЩ трябва да дадат отпор и да не позволяват достъп на Китай до върховите им технологии, защото това е самоубийство за тях,ако го позволят. Тръмп това го е разбрал отдавна и затова поведе търговска война с Китай,но европейците по-бавно загряват.

  59. 59 Профил на Fred
    Fred
    Рейтинг: 2254 Неутрално

    До коментар [#33] от "Ф.Нинов":Явлението "присвояване на технологии" го има от доста преди индустриалната епоха.
    —цитат от коментар 35 на Николай Теллалов


    При Китай не е присвояване на технологии, западняците им ги дадоха съвсем доброволно. И не само технологиите, построиха им заводите за тях, обучиха ги, създадоха организацията на производството. С единствената цел китайците да произвеждат а те да печелят от евтиният им труд.

    Да, обаче така със собствените ръце си отгледаха най-мощният и опасен конкурент. Много глупаво защото конкурента е уязвим в началният си стадий, заякне ли борбата е между равностойни.

    Като се имат предвид някои предимства на Китай:
    - държавен капитализъм даващ възможност за концентриране на капитала и усилията, - работливо дисциплинирано население работещо за ниски заплати,
    - Най-важното, огромен вътрешен пазар който тепърва ще се използва и е абсолютно контролиран то Китай е изключително мощен и опасен конкурент.

    Повтарям, пазара, това е най-важното днешно време. Западните държави си дадоха технологиите и отвориха пазара а Китай ги държи само за себе си.

    Политкоректостта е Гестапо за Истината
  60. 60 Профил на Иво
    Иво
    Рейтинг: 4390 Весело

    До коментар [#56] от "gozambo":

    Хахаха... ще има да чакаш това да стане, но накрая ще си останеш само с очакванията, защото Меркел не е толкова глупава, като твоя идол Тръмпи клоуна. ;-)

    "Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36
  61. 61 Профил на Judjuk
    Judjuk
    Рейтинг: 3676 Неутрално

    До коментар [#1] от "danvan":Китай трудно ще докара немско качество За съжаление го докарва , и още по-лошото е че го задминава
    —цитат от коментар 4 на Bojidar Vasilev


    Що пък за съжаление? Ти да не си фен на МАМАТА?

  62. 62 Профил на Иван  К
    Иван К
    Рейтинг: 2931 Неутрално

    До коментар [#9] от "Иво":
    "Едно време (някъде 60-те години на миналия век) и японските продукти са били синоним на ниско качество, но с времето нещата се променят в положителна посока."

    Това не е вярно. Аз преживях този период и още от самото начало качеството на японските изделия в България се считаше за връх на качеството. Все пак България по онова време строеше социализъм и нашите продукти по принцип бяха много ниска база за сравнение.

    подпис
  63. 63 Профил на dearblue
    dearblue
    Рейтинг: 561 Неутрално

    Може да има надпревара кои технологии китайците да използват и да реализират в производството за вътрешния и външния пазар

  64. 64 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 2906 Неутрално

    До коментар [#62] от "Иван К":

    Японските продукти са били боклуци през 1950те и 60те години, период останал незебележим за редовия неребеец, който чрез Кореком придобива бегла представа едва през 1970те и 80те години.

  65. 65 Профил на wak26352646
    wak26352646
    Рейтинг: 336 Неутрално

    До коментар [#64] от "Ф.Нинов":

    Това го имаше и в един от филмите Завръщане в бъдещето. Емет Браун от 1955 гледа някаква електронна част от 1985 и казва, че нищо чудно че не работи, след като е произведена в Япония.

  66. 66 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 2906 Неутрално

    До коментар [#65] от "wak26352646":

    трудно може да видиш яп.автомобили, произведени до 1980 г. , защото всичко е заминало в пресата.

    В Гърция до средата на 1990-те можеше да се видят 15-20 годишни яп.коли, защото вносното мито там беше 100% и гръкът е бил принуден да купува, кара и поддържа възможно най-евтиното.
    Та аз виках, че Гърция е музей на яп.автомобилостроене.

  67. 67 Профил на angevins
    angevins
    Рейтинг: 706 Неутрално

    До коментар [#36] от "Ф.Нинов":

    По добър пример е този за коприната... Първоначално монопол на китайците , дори почти поставя Римската империя във фалит... През 6 век Византия се сдобива с буби и с технологията за производство . През 11 век с нея се сдобиват и в Западна Европа.

    ...ЕвОлЮцИЯ а Не РеВоЛюЦиЯ...
  68. 68 Профил на Таралеж
    Таралеж
    Рейтинг: 3003 Неутрално

    Китайците са много трудолюбиви и упорити. Но им липсва фантазията и откривателския дух на белите хора. Затова и взаимно се допълваме много добре. А номера с купуване на компания само заради достъп до технологията е широко разпространена. Напоследък даже големи компании купуват малки само заради това да наемат качествените работници.

  69. 69 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 2713 Неутрално

    До коментар [#3] от "Judjuk":

    Баси тъпия коментар. Значи според теб, това да крадеш чуждото е пример за работливост и усърдие? Вие червените деградирате с всеки ден.

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning
  70. 70 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 2713 Неутрално

    До коментар [#4] от "Bojidar Vasilev":

    И къде точно Китай е задминал немското качество?

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning
  71. 71 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 2713 Неутрално

    До коментар [#11] от "Иво":

    Въпросът е, че Китай не действа коректно и крайно време да се вземат мерки

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning
  72. 72 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 2713 Неутрално

    До коментар [#13] от "Fred: Бойко Борисов-Ледоразбивача пред БСП":

    Немците са мързеливи? Ти да видиш

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning
  73. 73 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 2713 Неутрално

    До коментар [#20] от "tww09306483":

    Не става въпрос за евтино производство. Тук не говорим за маратонки или сглобяване на айфони. Пробвай някой ден да продаваш милиони автомобили в Китай без да ги правиш там и кажи дали се получава добре.

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning
  74. 74 Профил на Judjuk
    Judjuk
    Рейтинг: 3676 Неутрално

    До коментар [#3] от "Judjuk":Баси тъпия коментар. Значи според теб, това да крадеш чуждото е пример за работливост и усърдие? Вие червените деградирате с всеки ден.
    —цитат от коментар 69 на deutschwagen


    Хората не крадат, а се учат. Никой не е длъжен да открива Америка. Ако някой се чувства ощетен, да се оплаче на.... ерменския поп. Работливостта и усърдието са положителни човешки качества. Червените вече не са червени а лайнянокафяви като тебе.

  75. 75 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 2713 Неутрално

    До коментар [#74] от "Judjuk":

    Лайняно-червен си точно ти, торл с троловете. Какво е това "учене" бе, смешник? Ако аз започна да продавам нелегални копия на скъп софтуер и разни други ментета, какво трябва да стане според теб? Ако си отворя нелицензиран магазин на Епъл, какво трябва да стане? Да копираш не е същото като да се учиш, комуне лайняно-червено. И не става въпрос за оплакване. На края браЦкия китайски народ ще си го получи. Тръмп вече ги почна. Като са толкова умни да си разработват сами технологиите, а не да крадат чуждите, както вие сте свикнали. Понял?

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK