Меркел призна, че трябват мерки за изравняването на Източна и Западна Германия

Меркел призна, че трябват мерки за изравняването на Източна и Западна Германия

© Reuters



Нужно е да се направи още за изравняване на жизненото равнище в източната и западната част на Германия, каза канцлерът Ангела Меркел във видеопослание, публикувано вчера преди среща през седмицата с регионалните премиери на източните германски провинции, предаде ДПА.


Откакто Германия се обедини през 1991 г., петте бивши комунистически източни провинции изостават от западните по заплащане на труда и икономически възможности. Много млади хора напуснаха по-малките източни градове, за да отидат или в по-големите градове на изток, или в западната част на Германия, и по този начин регионът беше лишен от потенциална работна сила.


В предизборната си кампания от миналата година за четвърти канцлерски мандат Меркел обеща да премахне така наречения данък "Солидарност", чрез който се прехвърляха средства на изток от по-богатите провинции.




Сегашното правителство в Берлин се е съсредоточило върху това да пренасочва средства в помощ на изпитващи затруднения райони, без значение дали са на изток или запад. Във видеопосланието си обаче Меркел заяви, че съзнава неминуемото запазване на разделението изток - запад и след 2019 г., когато ще отпадне данък "Солидарност".


В изявлението си тя отбелязва, че на изток брутният вътрешен продукт (БВП) на глава от населението е само около 73 процента от равнището на запад. Това намалява и данъчните постъпления на изток. "В такъв случай постоянно трябва да си задаваме въпроса как бихме могли по систематичен начин да балансираме структурните разлики между изтока и запада в области като изследванията, разполагането на централите на големите компании или при структурната безработица", каза тя.


В сряда Меркел ще се срещне с регионалните премиери на източните провинции в град Бад Шмидеберг. /БТА

Коментари (53)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Незнайко в Слънчевия град
    Незнайко в Слънчевия град
    Рейтинг: 5371 Неутрално

    Какво изравняване? Със земята? Това вече се случи през 1945 г.

    "Свестните у нас считат за луди, глупецът вредом всеки почита" Хр. Ботев
  2. 2 Профил на Matematiks
    Matematiks
    Рейтинг: 534 Неутрално

    Ся д анабиеш канчето на твоя послушник Боко, и да му кажеш, че от сто години сме у Еуропа, а никой не иска д ани изравнява с Вас..... биле сме стабилни

  3. 3 Профил на О, ко ма напрай!
    О, ко ма напрай!
    Рейтинг: 1228 Неутрално
  4. 4 Профил на Judjuk
    Judjuk
    Рейтинг: 3667 Неутрално

    Тази още не е изравнила източна със западна Германия. А източна със западна Европа ще изравни по кукуво лято.

  5. 5 Профил на авторът
    авторът
    Рейтинг: 1148 Неутрално

    До коментар [#4] от "Judjuk":
    Това само показва, че там, където мине комунизмът, десетки години след това "трева не расте". А ти продължавай да държиш на зависимостта ни от Русия, така този ефект ще продължи до окончателното разпадане надържавите, които не са излекувани от комунизма.

  6. 6 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 9607 Неутрално

    45 години изоставане са сложили своят отпечатък. По-интересното е, че Словения (на близко ниво до Източна Германия преди 1990) се справя по-добре в изравняването...

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  7. 7 Профил на eti mehter
    eti mehter
    Рейтинг: 3549 Весело

    Чак след 3 десетилетия се сети......
    То ако ставаше само със събарянето на берлинската стена. ....

    Bukalemun
  8. 8 Профил на Мондиана
    Мондиана
    Рейтинг: 1977 Неутрално

    Чакайте, бе! Нали ГДР беше витрината на социализма (не че ГФР не им даваше помощи под формата на технологии и пр.), нали живеехме добре при социализма (не че ГФР не инвестира над 1000 милиарда / хиляда милиарда !!!/ марки за това изравняване преди доста години (преди еврото).
    Кога на нашият народ ще му уври главата да види истината.

  9. 9 Профил на ruby
    ruby
    Рейтинг: 699 Неутрално

    Истината е, че България има нужда от Стара Европа, но Европа не се нуждае от България.
    Бедната ни страна. Превзеха я какви ли не мошеници.

  10. 10 Профил на kesh
    kesh
    Рейтинг: 1967 Разстроено

    ..........тия не мое се ОПРАВЯТ........???!!!!!.....а НИЕ с ГАЙДИТЕ КВО ДА КАЖЕМЕ.......????!!!!!.....некой НАС БРОИ ЛИ НИ ИЗОБЩО.........????!!!!.....

    България НАД ВСИЧКО .....
  11. 11 Профил на Ebeneezer Goode
    Ebeneezer Goode
    Рейтинг: 567 Неутрално

    Ами да продължава с импорта на тарамбуки в западните провинции, докато нивото на нео-нацитата и там се вдигне до равнищата на източните.

    Почвам да се съмнявам, как точно е правила докторат по атомна физика, ако не греша, като май е забравила закона от Нютоновата физика, че на всяка сила действа противосила.

    Schrödinger's cat walks into a bar. And doesn't
  12. 12 Профил на авторът
    авторът
    Рейтинг: 1148 Весело

    До коментар [#7] от "eti mehter":
    Трябва да се събори берлинската стена и в главите на тружениците на социализма.

  13. 13 Профил на Ватник
    Ватник
    Рейтинг: 822 Неутрално

    Смятай каква чума е комунизмът и какви трайни дефекти може да има върху психиката на едно общество, лсед като при един и същ народ, разделен на две само за 45 години, може да има такива драматични неравенства, даже и след излятите от Западна Германия над трилион евро за последните 27 години.

    Every cradle is a grave.
  14. 14 Профил на Мондиана
    Мондиана
    Рейтинг: 1977 Неутрално

    45 години изоставане са сложили своят отпечатък. По-интересното е, че Словения (на близко ниво до Източна Германия преди 1990) се справя по-добре в изравняването...
    —цитат от коментар 6 на penetrating


    Ама Словения беше в Югославия, в която хората пътуваха свободно на запад, имаше западни инвестиции, които в Словения бяха най-големи. Сега като минеш с кола през Словения, пътищата изглежат по-поддържани от тези в Австрия. Поне това последното е от човешкия мат'риал, братко...

  15. 15 Профил на ruby
    ruby
    Рейтинг: 699 Весело

    Ако България остане извън Европа, Русия ще ни спаси. Ще ни изпрати оня поп - Кирчо. Неговите и нашите душеспасители ще опраят народа.

  16. 16 Профил на olga_kokoshkina
    olga_kokoshkina
    Рейтинг: 558 Неутрално

    Където е стъпил руския ботуш, трева не никне. Дори и в Германия.

  17. 17 Профил на eti mehter
    eti mehter
    Рейтинг: 3549 Весело

    До коментар [#9] от "ruby Религията-триумфът на неспасяемите":

    Истината е, че България има нужда от Стара Европа, ....
    =======
    Ааааа ,чакай сега .....хич не е честно !
    България стана член на съюз който се гради на основните принципи на демокрацията, секуларизма и съвременното модерно общество. ....
    Ти си последната която трябва да се оплаква в момента !!!
    Не играй двойно ..... ;)

    Bukalemun
  18. 18 Профил на eti mehter
    eti mehter
    Рейтинг: 3549 Неутрално

    До коментар [#12] от "авторът":

    Една стена понякога е пречка , понякога е необходимост !
    Ако си избрал първото ... си длъжен да се съобразяваш с последствията. .....
    Това исках да кажа.

    Bukalemun
  19. 19 Профил на galapagas
    galapagas
    Рейтинг: 1913 Неутрално

    Последиците на нацизма бяха елиминирани в ГФР за десетина години. Една срината до основи държава беше построена отново още до 1960 и икономиката процъфтяваше. Последиците от комунизма обаче вече 30 години не могат да се изчистят дори и с огромните инвестиции от запад. Където стъпи комунизъм в комбинация с руски ботуш, трева не никне. Възхваляването на комунизма и Рашата трябва да влязат в Наказателния кодекс.

  20. 20 Профил на niakoi_si
    niakoi_si
    Рейтинг: 1944 Неутрално

    Ами за целта ще трябва да изсели старите гедерейци и да засели там ферегейци :)

    Първите са като нашите посткомунистически дървени кратуни - сбъркан чип, освен да ги пишеш брак, друго не става от тях.

  21. 21 Профил на EU defender
    EU defender
    Рейтинг: 1860 Неутрално

    28 години и още има разлика. Комунизмът е като чума.
    Между другото днес има годишнина от комунистическия атентат в Света неделя.

    The best way to predict the future is to invent it.
  22. 22 Профил на ruby
    ruby
    Рейтинг: 699 Весело

    До коментар [#17] от "eti mehter":

    България, вместо да кърши местни окултни стойки и да подскача в ритъм, определен от супер селски шамани, да вземе да премине под управлението на федералната република.

  23. 23 Профил на man_un
    man_un
    Рейтинг: 2192 Неутрално

    Показателен пример, че не е достатъчно само да събориш стената. ГДР, както и всички бивши соц, прогресивно е изоставала икономически от западната част на европа, респективно половинката си ФРГ. Ама колко пъти вече да го дъвчем тоя факт...

  24. 24 Профил на Ватник
    Ватник
    Рейтинг: 822 Неутрално

    До коментар [#9] от "ruby Религията-триумфът на неспасяемите": Истината е, че България има нужда от Стара Европа, ....=======Ааааа ,чакай сега .....хич не е честно !България стана член на съюз който се гради на основните принципи на демокрацията, секуларизма и съвременното модерно общество. ....Ти си последната която трябва да се оплаква в момента !!!Не играй двойно ..... ;)
    —цитат от коментар 17 на eti mehter


    Напълно съм съгласен със саракстично-шеговитият Ви тон.
    Ислямският тоталитаризъм дава къде къде по-добри резултати! Особено ако е примесен с малко марксизъм.

    Every cradle is a grave.
  25. 25 Профил на zabejko
    zabejko
    Рейтинг: 586 Неутрално

    Преславените ползи от съветският комунизъм са такива, че дори и на страна като Германия ще им трябва поне няколко века за да ги преодолеят. Това никак не пречи на една голяма част от популацията тук да милее за славните ''преизобилни'' времена на бай тошо малоумника, удобно забравяйки, че по онова време имаше опашки дори за... тоалетна хартия

    veni vidi fugi
  26. 26 Профил на hamiltonf
    hamiltonf
    Рейтинг: 3761 Неутрално

    Колко зле са били тези от Източна Германия, сега чак се вижда... Никакъв туризъм по време а Соца, никакво селско стопанство, "фалшифициран" индустриален растеж, 3-то качествена промишлена продукция, 1 тел. пост на 10 000 души, и милиони тайни служители...

  27. 27 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 8304 Неутрално

    Те след 20-30 години ще се изравнят. Ние и след 100 няма да можем.

  28. 28 Профил на eti mehter
    eti mehter
    Рейтинг: 3549 Весело

    До коментар [#22] от "ruby Религията-триумфът на неспасяемите":

    да вземе да премине под управлението на федералната република.
    =======
    Че то отдавна стана !
    Поне това го осъзнай ..... ама веднага ,а не с 30 годишно закъснение. ...

    Bukalemun
  29. 29 Профил на comandante  vs  либерални ентусиасти&корпократи
    comandante vs либерални ентусиасти&корпократи
    Рейтинг: 3299 Неутрално

    на глава от населението е само около 73 процента от равнището на запад
    ___________________
    Е какво се оплакват ? У нас в сверозападбналата част на станата има стотици села с едно работно място за кметски наместник! Разликата София и Пловдив с Видин и Монтана каква е?
    Мекрелова не е много успешна за Германия и ЕС, тя е като Баце на Балканите!


    Libertarianism is just anarchy for rich people
  30. 30 Профил на авторът
    авторът
    Рейтинг: 1148 Неутрално

    До коментар [#26] от "hamiltonf1":
    Иронията ти не променя трагичните факти за комунизма.

  31. 31 Профил на eti mehter
    eti mehter
    Рейтинг: 3549 Весело

    До коментар [#24] от "Ватник":

    Ние претенции нямаме.....
    Лозунгите и идеологическите догми са във вашите ръце .....
    Вие говорите едно ,а вършите друго. ...

    Bukalemun
  32. 32 Профил на hamiltonf
    hamiltonf
    Рейтинг: 3761 Неутрално

    До коментар [#30] от "авторът":

    Каква ирония, като това е извода за тяхното съществуване през времето на Соца, в пъти по-изостанали от България тогава.

  33. 33 Профил на eti mehter
    eti mehter
    Рейтинг: 3549 Любопитно

    До коментар [#29] от "comandante vs либерални ентусиасти&корпократи":

    Посланието на Меркел към перифериите на ЕС, е от ясно по ясно !
    От илюзии и слагане на минуси , файда няма !

    Bukalemun
  34. 34 Профил на today
    today
    Рейтинг: 2246 Неутрално

    Няма да се изравнят още поне 2 поколения, източните са с калпав манталитет, наследство от соц. строя.

    Борбата с корупцията в България е като риболова по Discovery. Хващат ги, показват ги, и ги пускат!
  35. 35 Профил на Ватник
    Ватник
    Рейтинг: 822 Неутрално

    До коментар [#24] от "Ватник":Ние претенции нямаме.....Лозунгите и идеологическите догми са във вашите ръце .....Вие говорите едно ,а вършите друго. ...
    —цитат от коментар 31 на eti mehter


    Така е, вие левите ислямски фундаменталисти 'ич немате идеология и лозунги. Всичко отвътре ви идва, natural.

    Every cradle is a grave.
  36. 36 Профил на eti mehter
    eti mehter
    Рейтинг: 3549 Весело

    До коментар [#35] от "Ватник":

    левите ислямски фундаменталисти '
    =====
    Ето виждаш ли ....пак лозунги и клишета. .....
    Едностранчиво измислени и напечатани в главите....
    Виж....и Португалия вече е триполова ....честито !
    Джихада е у вашите глави .......не у нашите !

    Bukalemun
  37. 37 Профил на today
    today
    Рейтинг: 2246 Неутрално

    28 години и още има разлика. Комунизмът е като чума.Между другото днес има годишнина от комунистическия атентат в Света неделя.
    —цитат от коментар 21 на EU defender


    Да очакваме другаря Жаблянов пак да си направи гаргара с паметта на загиналите при атентата.

    Борбата с корупцията в България е като риболова по Discovery. Хващат ги, показват ги, и ги пускат!
  38. 38 Профил на comandante  vs  либерални ентусиасти&корпократи
    comandante vs либерални ентусиасти&корпократи
    Рейтинг: 3299 Неутрално

    До коментар [#35] от "Ватник": левите ислямски фундаменталисти '=====Ето виждаш ли ....пак лозунги и клишета. .....Едностранчиво измислени и напечатани в главите....Виж....и Португалия вече е триполова ....честито !Джихада е у вашите глави .......не у нашите !
    —цитат от коментар 36 на eti mehter

    Ай ся , просто трябва да проумеете ,че либертокомундетата на Меркел и фондации като „Конрад Аденауер” имат много общо с ислямизирания революционен неопролетариат, който стъпва в ЕС и Германия гол,бос и няма нищо друго освен двете си ръце...дали класова борба или джихат в Европа разликите са доста невидими!

    Libertarianism is just anarchy for rich people
  39. 39 Профил на eti mehter
    eti mehter
    Рейтинг: 3549 Весело

    До коментар [#38] от "comandante vs либерални ентусиасти&корпократи":

    ...дали класова борба или джихат в Европа разликите са доста невидими!
    =========
    Е.....видими са !
    Вашите си имат свои лозунги....
    А вие настръхвате като чуете "Аллах'у Еккбер"......

    Bukalemun
  40. 40 Профил на elevation04
    elevation04
    Рейтинг: 881 Весело

    Ми такава разлика е съществувала винаги, даже по времето на Бисмарк и то си има обяснение- аграрни провинции- комшии славяни :-). От другата страна комшии - французи, датчани ,холандци и прочие...
    Ние сме 110 хил. кв. километра и разликата между районите е катастрофална.....къде е Видин , къде е Пловдив :-)

  41. 41 Профил на aleks ivan
    aleks ivan
    Рейтинг: 2002 Любопитно

    Т.е. трябва едни пари да се дадат?

  42. 42 Профил на realguru
    realguru
    Рейтинг: 2465 Неутрално

    Да ги засели с бежанци, нали те били инженери, лекари и ядрени физици :)

  43. 43 Профил на razor
    razor
    Рейтинг: 779 Неутрално

    "...на изток брутният вътрешен продукт (БВП) на глава от населението е само около 73 процента от равнището на запад."

    Това не е никак лош резултат (27% разлика). Разликата в БВП между Южна и Централна/Северна Италия е много по-голяма - около 40%.

  44. 44 Профил на б_еко - върнете стария Дневник
    б_еко - върнете стария Дневник
    Рейтинг: 676 Неутрално

    Комунизма е оставил отпечатък, но има и други важни неща. Североизточните провинции граничат с Полша и Чехия, а югозападните граничат с Холандия, Белгия, Франция, Швейцария и Австрия. Това няма как да се промени. Корпорациите търсят стимули и ниски данъци. Стимули(може да се разглеждат като данъчен кредит) може да получат, но едва ли ниски данъци. От значение са разходите за дейността и обема на местната икономика. Населението в североизточните провинции намалява, застарява и е с по-ниски доходи. Североизтока ми изглежда обречен десетилетия да догонва.

    Технологиите трябва да вършат тежката работа, за да могат хората да вършат нещата, които ги правят най-щастливи. Лари Пейдж, Гугъл
  45. 45 Профил на zz_s
    zz_s
    Рейтинг: 883 Неутрално

    ..... Комунизмът е като чума.Между другото днес има годишнина от комунистическия атентат в Света неделя.
    —цитат от коментар 21 на EU defender
    Довечера ще го отбележат в история.бг по БНТ1
    Да видим дали ще има някой чугун да защитава тезата за "неизбежността" на този акт поръчан от московията.
    Дето са стъпили всичко е назад, дори и в Германия.

    "Терминът "русофоб" е измислен от руснаците и техните мекерета, за да дамгосат българските патриоти, поставящи интересите на България над интересите на Русия."
  46. 46 Профил на б_еко - върнете стария Дневник
    б_еко - върнете стария Дневник
    Рейтинг: 676 Неутрално

    До коментар [#16] от "olga_kokoshkina":

    "Където е стъпил руския ботуш, трева не никне. Дори и в Германия."

    Не съм съгласен с това твърдение. Където господстват диктаторите и религията трева не никне. Една държава е като градина. Ако е поливана и подхранвана, т.е. има добри условия, тя ще процъвтява. Трудно е да се изгради демокрация. Русия някъде в бъдещето ще трябва да изгражда демокрация.

    Технологиите трябва да вършат тежката работа, за да могат хората да вършат нещата, които ги правят най-щастливи. Лари Пейдж, Гугъл
  47. 47 Профил на Fred: Бойко Борисов-Ледоразбивача пред БСП
    Fred: Бойко Борисов-Ледоразбивача пред БСП
    Рейтинг: 2776 Неутрално

    Меркел много неща има да признава още.

    Политкоректостта е Гестапо за Истината
  48. 48 Профил на б_еко - върнете стария Дневник
    б_еко - върнете стария Дневник
    Рейтинг: 676 Неутрално

    До коментар [#22] от "ruby Религията-триумфът на неспасяемите":

    "България, вместо да кърши местни окултни стойки и да подскача в ритъм, определен от супер селски шамани, да вземе да премине под управлението на федералната република. "

    Това е унизително. Защо по-малката от нас Швейцария не мисли и не иска да мине под управлението на Германия? Сами трябва да се стравим за да ни уважават. Ако чакаш някой да те оправи, то той ще те оправи. За прасето всичко е безплатно до Коледа.

    Технологиите трябва да вършат тежката работа, за да могат хората да вършат нещата, които ги правят най-щастливи. Лари Пейдж, Гугъл
  49. 49 Профил на Николай Теллалов
    Николай Теллалов
    Рейтинг: 1053 Неутрално

    След трийсет години правилен извод.
    Странно е, че има израз "албански реотан".

    властта ражда паразити
  50. 50 Профил на авторът
    авторът
    Рейтинг: 1148 Неутрално

    До коментар [#46] от "б_еко - върнете стария Дневник":
    "Където е стъпил руския ботуш, трева не никне. Дори и в Германия."
    Не съм съгласен с това твърдение. Където господстват диктаторите и религията трева не никне. Една държава е като градина. Ако е поливана и подхранвана, т.е. има добри условия, тя ще процъвтява. Трудно е да се изгради демокрация. Русия някъде в бъдещето ще трябва да изгражда демокрация.

    Нали точно това ти казваме: там, където стъпи руския ботуш, господства диктатура, а религията или комунизма се превръщат в механизъм за мачкане на свободата на мисълта. Затова там не расте трева.

  51. 51
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  52. 52 Профил на Judjuk
    Judjuk
    Рейтинг: 3667 Неутрално

    "Това само показва, че там, където мине комунизмът, десетки години след това "трева не расте"."
    До коментар [#5] от "авторът":

    С комунизма може да се оправдаваме 5-10-20 години. Не може вечно. Освен това ГДР имаше много мощна икономика. Измисли вече нещо друго "авторе"!

  53. 53 Профил на neut
    neut
    Рейтинг: 6635 Неутрално

    "Нужно е да се направи още за изравняване на жизненото равнище в източната и западната част на Германия"

    И това след почти 20 години в една Германия. А ние - без никаква надежда

    In the forest all animals are equal except a few that are more equal than the rest




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK