Прекалено лесно е да се обвинява Източна Европа за всички неволи на ЕС

Прекалено лесно е да се обвинява Източна Европа за всички неволи на ЕС

© Associated Press



В Европа сега има все по-силно усещане, че една конкретна категория общества или граждани заслужава презрение или снизходително съжаление. Тази категория е географски определена: тя е на изток. В Брюксел, Париж, Берлин и на други места в западната част на континента става почти общоприета мъдрост твърдението, че "хората от изтока" са грабители в клуба на ЕС. Справедливо ли е това?


Миналата седмица Еманюел Макрон, европейското олицетворение на либералната демокрация, изглежда, повтори това доста покровителствено западно виждане: "Последните 15 години показват път, който отслабва Европа, като постоянно се мисли, че тя би трябвало да се разширява", каза той. Възходът на популизма в страните от бившия комунистически блок подхранва представата, че ако не беше Централна и Източна Европа, нещата в ЕС щяха да вървят много по-гладко. Навярно е време да развенчаем някои стереотипи.


Това не означава да отричаме, че има сериозни проблеми. Европейската комисия започна процедури за нарушаване на върховенството на закона срещу свръхконсервативното националистическо правителство на Полша. Въведената от Виктор Орбан "нелиберална демокрация" в Унгария предизвиква доста неприятности.




Догодина ще бъде отбелязана 30-ата годишнина от революциите през 1989 г., които позволиха обединението на Европа. Но сега изглежда, че по всяка вероятност годишнината ще бъде помрачена от неприязън и напрежение. "Изтокът" придобива един вид статут на парий. Според тази логика централно- и източноевропейците "просто не разбират" европейския проект - те участват в него само за пари, не сътрудничат на Брюксел, както би трябвало, създават проблеми, настроени са ксенофобски и копнеят за авторитаризъм - колко успешен би бил клубът без тях!


Не забравяме ли обаче нещо? Погледнете изхода от неотдавнашните избори в Италия: настроени срещу имиграцията популисти и крайнодесни екстремисти сега са на път да съставят следващото правителство в третата по големина икономика в еврозоната.


А какво да кажем за Австрия, където крайнодясната Австрийска партия на свободата държи три ключови министерства? В Германия крайнодясната "Алтернатива за Германия" не само има 92 места в Бундестага (за първи път екстремистка партия постига това от Втората световна война), но нейната идеология сега, изглежда, оказва въздействие върху начина, по който управляващата в Бавария партия Християнсоциален съюз се подготвя за изборите през есента в тази влиятелна провинция. Нито пък може да се каже, че Франция въпреки поражението на Марин льо Пен се е отървала от ксенофобските и антимюсюлманските настроения.


Да се приписват всички неволи на Европа на източната й част е прекалено опростено


и в немалка степен неискрено. Не само това, но "четенето" на Европа по линията изток - запад заплашва да подхрани именно тези разделения, които проевропейците казват, че искат да преодолеят или да поправят. Отправянето на взаимни нападки е широко разпространено и съществуват множество исторически комплекси, а влиянието на Германия е очевиден източник на недоволство.


Разкриването на истината за тревожните характеристики и грешки на самата Западна Европа може да помогне отново да се породи усещане за общо усилие, което, изглежда, жестоко липсва в днешно време. Нека да си спомним, че още през 2005 г. именно френските и холандските граждани (които гласуваха на референдуми), а не новоприетите източноевропейци, нанесоха тежък удар на плановете за по-нататъшна европейска интеграция, като отхвърлиха предложената нова конституция на ЕС.


Нито пък Централна и Източна Европа представлява еднороден блок. Словакия е ентусиазиран член на еврозоната. А някои източноевропейци, в частност в балтийските държави, подкрепят общи отбранителни проекти на ЕС.


Отношенията изток - запад в ЕС сега са толкова измъчени, че става изкушаващо да се изразява оплакване от последиците от обединението на Европа, вместо то да се възхвалява като значително постижение за човешкото достойнство и свободата на нациите да избират собствената си съдба в сърцето на континент, опустошен от война и тоталитаризъм през 20-и век.


Популистите в Източна Европа са подхранвани от реални съвременни разочарования.


(Заплатите са много по-ниски, затова догонването на запада изглежда като безкраен процес.) Те също така се възползват от дълбоки исторически недоволства: разбираемо чувство, че са били изоставени след Втората световна война, и представата, че ако Западна Европа се е развила толкова добре през втората половина на миналия век, това е станало, защото нейната по-бедна източна половина е била оставена да страда под диктатура - накратко казано, била е пожертвана.


Западноевропейците мислеха, че запълването на психологическите празнини, произтичащи от различията в историческия опит, ще бъде по-лесно. На изток обаче преодоляването на все още съществуващата травма от това, че си бил част от "кървавите земи" на Европа, където престъпленията на нацизма и сталинизма са се събирали в една точка, продължава да е неизпълнена задача. Това е нещо, което западняците не могат да схванат напълно, просто защото тяхната памет е различна.


Това не означава да си затваряме очите за отстъплението от демокрацията: ЕС трябва да защитава своите принципи, ако иска да оцелее. Но признаването на бремето и страданията, понесени от нашите източни съседи, и почитането на наследството на народната сила от 1989 г. може много да помогнат за разрешаване на някои от днешните спорове.


Наскоро се срещнах в Братислава с писателя Федор Гал - един от героите на въстанието през 1989 г. в Чехословакия. Когато го попитах за напреженията между Изтока и Запада в днешна Европа, той каза следното за своя регион: "Ние все още не сме разбрали, че Европа е път, а не просто източник на доходи." Ако искаме да намерим начин да се свържем помежду си, а не само да се разправяме за квоти или пари, е необходимо да покажем, че сме наясно с историята.


Изобличаването на лошото поведение, когато то се появява, е необходимо, но не е достатъчно. Ние, западняците, носим своя дял от отговорността за мъките на Европа. Трябва да признаем, че и за нас европейският проект е път. /БТА

Коментари (79)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на valtoro
    valtoro
    Рейтинг: 1431 Неутрално

    Искат да ни изкарат новите варвари ли ???

  2. 2 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 9705 Неутрално

    Всички гледат на Европа като касичка...

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  3. 3 Профил на gozambo
    gozambo
    Рейтинг: 3102 Неутрално

    Това още не са разбрали т.нар. лидери на ЕС, че техният път е еврогейски и унищожителен за европейските нации, култури и етноси. Очите на Европа са другаде вече. Орбан, който е националист и който официално изхвърли либералната демокрация и я замени с консервативна християнска демокрация, той каза следните думи- " Преди мислехме, че ние трябва да приличаме на Европа /Западна/, днес виждаме, че ние сме бъдещето на Европа. Часовникът отброява последните часове на либералната демокрация и на глобализма. Както виждаме, не само в Източна Европа настроенията са такива, а и в Италия, Австрия, Великобритания напуска ЕС заради глобализма, във Франция и Германия следващите избори ще са фатални за досегашните управляващи. Причините не са, че Източна Европа не е възприела западните ценности. Италия, например, не можем да я виним, че не е приела западните ценности. Причините са много, но те идват от глобалисткото и либерално ръководство на ЕС, които вкараха Европа в невиждан упадък.

  4. 4 Профил на eti mehter
    eti mehter
    Рейтинг: 3899 Любопитно

    Ние, западняците, носим своя дял от отговорността за мъките на Европа.
    =======
    Няма смидсъл от пояснения....вие западняците , винаги сте си били такива !
    Робовладелството си е ваш патент от 10 века насам.....
    След като изконсумирахте живата енергия на изтока , се насочихте още по на изток. Почнахте да "помагате" на бежанците .....
    Коя ли следващата жертва ?

    Bukalemun
  5. 5 Профил на eti mehter
    eti mehter
    Рейтинг: 3899 Неутрално

    До коментар [#3] от "gozambo":

    " Преди мислехме, че ние трябва да приличаме на Европа /Западна/, днес виждаме, че ние сме бъдещето на Европа.
    ======
    Това трябваше да го проумееш преди 30 години. ...
    Днес вече ако си идеологически и социално асимилиран от запада , не ти остава нищо друго освен да спасиш по младите .....ако не е късно и за това , де !

    Bukalemun
  6. 6 Профил на batzdravo
    batzdravo
    Рейтинг: 2320 Неутрално

    Когато се търси обединение, се оглеждат всички противоречия и се намират пътища за осъществяването му! Важното е да има желание, разбиране, което се постига с разясняване на необходимите реформи и съгласие за извършването им! За съжаление, "амбициозни политици" с морал на "персони на повикване" и лозунгов патриотизъм, влияят на "първичния инстинкт" на хора с липса на междуушен капацитет. Поставянето на ясни условия и последователното и безкомпромисното им изпълнение, са част от постигане на положителните резултати. Исторически натрупаната неприязън, на "Запада" и "Изтока, сега се допълни от "работливия" Север, срещу "бохемския" Юг. И всичко това, заради политици, преследващи лични цели, с перфидно скалъпени мотиви!

  7. 7 Профил на kmy56562160
    kmy56562160
    Рейтинг: 269 Неутрално

    ЕС не може още дълго да продължава да съществува в това висящо положение. Опциите са само две - или федерация тип САЩ, или чисто икономически съюз тип НАФТА. Какво имаме в момента - някаква полудържава с много голяма непредставителна власт, нарастващо усещане за несправедливост и на Изток, и на Запад и много проблеми, които сегашните механизми на управление не са способни да решат. Трябва просто да проведем един отворен и честен дебат в целия ЕС и да се реши какво ще се прави, но тази агония е безсмислена. Който и от двата варианта да изберем, ще е по-добре от това.

  8. 8 Профил на Voiko
    Voiko
    Рейтинг: 2965 Неутрално

    Глупости, Западна Европа се развива благодарение на работната ръка от Изтока и мозъците, които източиха от там.

  9. 9 Профил на Jessika
    Jessika
    Рейтинг: 2231 Неутрално

    Много ми хареса този анализ - обективен и със загриженост за бъдещето на Европа.

    Виктор Юго: „Общество, което не иска да го критикуват, прилича на болен, който не разрешава да го лекуват.”
  10. 10 Профил на eti mehter
    eti mehter
    Рейтинг: 3899 Неутрално

    До коментар [#8] от "voyko":

    развива благодарение на работната ръка
    =======
    Сметката е проста и елементарна , voyko !
    Ако преди 30 години един 30 годишен мъж от изтока се е преселил на запад да работи. ....днес той е 60 годишен......
    Европа няма нужда от такива като него......

    Bukalemun
  11. 11 Профил на Нагъл Визионер
    Нагъл Визионер
    Рейтинг: 1924 Весело

    Засега Щатите са единственият успешен проект тип манджа с грозде от кол и въже (Австралия са нема и трийсе мелеона). След еуфоричния старт ЕС почва да се удря в неизбежните проблеми на сбирщайн от такъв мащаб и веднага лицемерието и тесните интересчета избиват като въшки на чело, а слабаците дето се водят 'лидери' са некви пълни карикатури без ясна визия панически опитващи да 'балансират' което води до лазене пред аятоласи и кремъл и надменно държане с ужким съюзници което в среден и дълъг план ВИНАГИ е грешна стратегия която се плаща скъпо

    Use your Illusion
  12. 12 Профил на deaf
    deaf
    Рейтинг: 2847 Неутрално

    До коментар [#7] от "kmy56562160":

    Няма такова животно "чисто икономически съюз"! Политиката ВИНАГИ е водеща. Включително и за икономиката. Такива са фактите.
    Федерация тип САЩ е невъзможна,защото,(вече съм го казвал),Германия и Франция искат да "колят и бесят" в ЕС. Очертава се една дълга,изтощителна,безплодна и малоумна война между Германия и Франция от една страна и останалите европейски държави.

  13. 13 Профил на plebs
    plebs
    Рейтинг: 2020 Неутрално

    "Според тази логика централно- и източноевропейците "просто не разбират" европейския проект - те участват в него само за пари, не сътрудничат на Брюксел, както би трябвало, създават проблеми, настроени са ксенофобски и копнеят за авторитаризъм - колко успешен би бил клубът без тях!"

    - Тц, ттц и пак тц. Поред на номерата:
    - "източноевропейците "просто не разбират" европейския проект" - Тц, западноевропейците не разбират опасността от Льо Пенки, която Макрон доста трудно победи.
    - "те участват в него само за пари, не сътрудничат на Брюксел" - Тц, участват в него на страната на демокрацията, изразена в избори, срещу модела на завладяно от "авторитети" или вождове управление, срещу модела на бившите компартии и тяхното продължение в специалните им служби като Гундяев и Митьо Гестапото.
    - "настроени са ксенофобски и копнеят за авторитаризъм" - Тц, това го твърдят само рожбите на договора между Луканов и Сорос:

    „– Кои успяха да се уредят с ръководните постове в управителния съвет?
    – В Уставния Съвет се събра съзвездие от демократи- Блага Димитрова, Димитър Луджев, проф. Богдан Богданов, Антонина Желязкова, Стефан Тафров, Георги Прохаски, Любен Беров, Васил Гоцев. Гоцев така ми се мазнеше по време на заседанията на УС – явно това му беше маниер пред силните на деня още от времето на социализма.
    Фондацията стартира още по време на правителството на Андрей Луканов. Придружавах Сорос по време на срещите му с Министър-председателя и заместника му Георги Пирински.
    – Значи Сорос е действал сериозно и на държавно ниво?
    – Ами да! Беше постигнато споразумение да се издаде специално министерско постановление, съгласно което „Отворено общество“ ще развива дейност в областта на човешките права, масмедиите, културата, гражданското общество и други. Българската държава също се задължаваше да участва, като за всеки преведен от Сорос американски долар, трябваше да предоставя на фондацията близо половината от стойността му по курса в български лева. Тази привилегия другите фондации нямаха, а нашата изведнъж започна да оперира с милиони.“ - https://slivensega.wordpress.com/2017/02/06/румен-воденичаров-сорос-ме-назначи-за/

  14. 14 Профил на Наблюдател
    Наблюдател
    Рейтинг: 409 Неутрално

    Заглавието - и обратното е вярно...

    Умерен толераст
  15. 15 Профил на plebs
    plebs
    Рейтинг: 2020 Неутрално

    Заглавието - и обратното е вярно...
    —цитат от коментар 14 на Наблюдател



    До коментар [#14] от "Наблюдател":

    А сблъсъкът на двете твърдения е демокрация.

  16. 16 Профил на Адвокат на дявола
    Адвокат на дявола
    Рейтинг: 337 Неутрално

    До коментар [#11] от "saint evlampi":

    Ще си позволя да не се съглася изцяло с написаното.
    ЕС е най-успешния проект от подобен вид в света.
    Нека да НЕ ЗАБРАВЯМЕ, че държавите членки смо едно поколение назад воюваха помежду си не в една а в две световни войни, като континенета беше напълно опустошен на два пъти в резултат на тези войни, след това имахме близо 50г. тотално идеологическо разделение и това за по-малко от 100г. история.

    И в момента какви са проблемите, които се разрешават политически - приличат ли на това да се трепем помежду си?

    ЕС е безпрецедентен успех, просто трябва да се продължи този път...

    The Tenth Man
  17. 17 Профил на СДС
    СДС
    Рейтинг: 1337 Неутрално

    В Брюксел, Париж, Берлин и на други места в западната част на континента става почти общоприета мъдрост твърдението, че "хората от изтока" са грабители в клуба на ЕС. Справедливо ли е това?
    ..................
    Трънки. Долна британска лъжа. Това се говори в Лондон.
    Германия търси възможност, украинците да дойдат легално за селскостопанска дейност, че им липсват работници, понеже икономиката на Полша се пооправи и все повече от тях си остават по домовете да работят.

    nemo malus felix, minime corruptor.
  18. 18 Профил на plamen_b
    plamen_b
    Рейтинг: 2479 Неутрално

    Опциите са само две - или федерация тип САЩ, или чисто икономически съюз тип НАФТА.
    —цитат от коментар 7 на kmy56562160


    Съгласен съм, и очевидно първият модел е този, който би превърнал ЕС в сила на международната арена, който подобава на населението и икономиката му. За съжаление, националната идентичност и стереотипи в Европа са прекалено силни за да може в условията на демокрация нациите да предадат на "федералното правителство и парламент" толкова правомощия. Дори "министрите" (комисарите) се избират "по един от държава".

  19. 19 Профил на slaveyko
    slaveyko
    Рейтинг: 249 Неутрално

    Прав е Федор Гал - Европа е път. Но в последните 70 г. е път, сочен от американската ръка в полза на САЩ и налаган от продажни еврогейски политици, които продават без колебание интересите на Стария континент. Т.н. европейски ценности трябва да се налагат, но и да се защитават от тези, които не ги спазват. И да не се забравя, че всяка идея, доведена до абсурд, се превръща в своята противоположност.

  20. 20 Профил на klecho
    klecho
    Рейтинг: 567 Неутрално

    До коментар [#16] от "Адвокат на дявола":

    Не че не си права, но в случая излишната реорика е вредна.

    Темата е за събитията от последните 3 години и за бъдещето на съюза.

    Ясно е, че ЕС има прилично минало, изградено на базата на, цитирам от статията "Западна Европа се е развила толкова добре през втората половина на миналия век, това е станало, защото нейната по-бедна източна половина е била оставена да страда под диктатура - накратко казано, била е пожертвана".

    Та казвате, било байганьовщина смело да заявиш, че всички са маскари!
  21. 21 Профил на plamen_b
    plamen_b
    Рейтинг: 2479 Неутрално

    В Брюксел, Париж, Берлин и на други места в западната част на континента става почти общоприета мъдрост твърдението, че "хората от изтока" са грабители в клуба на ЕС. Справедливо ли е това?..................Трънки. Долна британска лъжа.
    —цитат от коментар 17 на СДС


    Прав сте. В интерес на истината, отношението към българите (и по-общо - "източноевропейците") което съм видял из ЕС е най-зле във Великобритания. Те за това се прецакаха и с Брекзит...

  22. 22 Профил на Нагъл Визионер
    Нагъл Визионер
    Рейтинг: 1924 Весело

    До коментар [#16] от "Адвокат на дявола":

    "ЕС е най-успешния проект от подобен вид в света"

    Не толкова бързо :) ЕС е на много малко години като проект, най-новите членки сме от десет години и ВЕЧЕ ни мотаят с процедурни врътки и ни ползват като бостанско плашило докато изсмукват както мозъците така и евтините бачкери и веригите им охотно правят дебели печалби с местни бачкери на никви заплати, а тия дето са гърбили цял живот мизеруват с двеста евро пенсия. То така и баба знае да е 'успешна' още повече че лигавите западни надувки дори не си дават сметка че положението им се дължи първо и преди всичко на зверски исторически късмет което категорично се доказва от все още бруталната разлика между двете германии.

    Тепърва ЕС ще трябва да мине през истински тестове дали всъщност е работещ проект, това досега беше некво късметлийско демо, нито западняците реално заслужават статуса който имат, нито ние източняците сме извоювали свободата си от руското робство, сичко това е подарък а подаръците разглезват.

    Аз май ще дойда по-добър адвокат на почитаемия господин дявол :)

    Use your Illusion
  23. 23 Профил на Адвокат на дявола
    Адвокат на дявола
    Рейтинг: 337 Неутрално

    До коментар [#20] от "klecho":

    Е, не че не отговарям на много конкретен друг коментар...

    Гледай на моя коментар като на конкретен отговор на друг коментар (каквото е).

    The Tenth Man
  24. 24 Профил на Адвокат на дявола
    Адвокат на дявола
    Рейтинг: 337 Неутрално

    До коментар [#20] от "klecho":

    "Темата е за събитията от последните 3 години и за бъдещето на съюза"

    Той света започна да се премоделира тотално, наблюдаваме започнала промяна на световния ред такъв какъвто беше през последните 50 + години.

    Не виждам особенна драма в случващото се в ЕС вземайки под внимани световната ситуация.

    Имаме проблеми, коментираме ги, решаваме ги или не и така...

    The Tenth Man
  25. 25 Профил на абйб
    абйб
    Рейтинг: 296 Неутрално

    Ми това е! Защо си мислехте, че ще е нещо по- друго?!? Европа, НАТО, пинизи! Това е! Радвайте се!

    I really don't care. Do U?
  26. 26 Профил на Адвокат на дявола
    Адвокат на дявола
    Рейтинг: 337 Неутрално

    До коментар [#22] от "saint evlampi":

    ЕС Е най-успешния подобен проект в света!

    Докато не се разпадне ЕС Е и ЩЕ бъде най-успешния подобен проект в света!

    Останалото написано от теб е несъщественно.
    И да това е млад проект, но точно това показва и колко дълъг път за колко кратко време е изминат.
    Бъдещето ще покаже, а бъдещето си го правим сами.

    "Тепърва ЕС ще трябва да мине през истински тестове дали всъщност е работещ проект,"

    Всъщност това важи и много повече за САЩ. САЩ едва сега ще трябва да минат истински тестове. Досега те имаха конфорта да живеят изолирани на един огромен остров, сега когато света заради технологиите наистина стана малък, предстои истинския тест за САЩ.

    The Tenth Man
  27. 27 Профил на Адвокат на дявола
    Адвокат на дявола
    Рейтинг: 337 Весело

    До коментар [#22] от "saint evlampi":

    Въобще целия ти подход да сравняваш ЕС и САЩ е погрешен...

    ЕС си е ЕС, САЩ си е САЩ, няма какво да ги сравняваш когато става дума за вътрешни за двете страни въпроси.

    Ти обаче постоянно го правиш, под всяка тема се изказваш какво било в САЩ!
    Включително и под тази която е за ЕС.

    Това разкрива доста за теб:)

    The Tenth Man
  28. 28 Профил на comandante  vs  либерални ентусиасти&корпократи
    comandante vs либерални ентусиасти&корпократи
    Рейтинг: 3019 Неутрално

    В Брюксел, Париж, Берлин и на други места в западната част на континента става почти общоприета мъдрост твърдението, че "хората от изтока" са грабители в клуба на ЕС.
    _____________
    А истината е друга а именно либертоястребите от Брюксел, Париж, Берлин държат под натиск източната периферия която е под банкова и търговска обсада от клуба на милиардерите!

    Libertarianism is just anarchy for rich people
  29. 29 Профил на Xumpomo name
    Xumpomo name
    Рейтинг: 695 Неутрално

    а ето дрогаря с противогаза, либерастите са му виновни за всичко :)

    Birds of a feather flock together.
  30. 30 Профил на Нагъл Визионер
    Нагъл Визионер
    Рейтинг: 1924 Весело

    До коментар [#26] от "Адвокат на дявола":

    "Досега те имаха конфорта да живеят изолирани на един огромен остров"

    Хахаха, Щатите са световна държава от както съществуват, неслучайно цар долар е световната валута.

    Техният голям изпит отдавна са го минали, и сега имат изпити, винаги има, обаче щом Сенсей Доналд е в Бялата Къща сичко е под контрол което за съжаление не може да се каже за ЕС и мекушавите интересчии дето са 'лидери'

    Use your Illusion
  31. 31 Профил на nwj49315903
    nwj49315903
    Рейтинг: 1001 Разстроено

    Източна Европа е нужна като пазар, но е излишна като интереси, източно европейците трябва да изпълняват пионерски поръчения на Меркел и Макрон и ще си получават дажбите.

  32. 32 Профил на Нагъл Визионер
    Нагъл Визионер
    Рейтинг: 1924 Весело

    До коментар [#27] от "Адвокат на дявола":

    Паралелите с Щатите са неизбежни, както казах досега са единственият УСПЕШЕН такъв съвременен проект (Австралия е малка, ЕС е прекалено млад).

    Иначе не знам кво показват мненията ми за мен но съм развалил настроението на безброй оптимисти наивно вярващи в американската мечта. Лесно нема никъде, еврозелките тепърва ще научат тая изстрадана мъдрост като остареят още десет години а 'инженерите' развъдят челяд възпитана по техните разбирания

    Use your Illusion
  33. 33 Профил на Xumpomo name
    Xumpomo name
    Рейтинг: 695 Неутрално

    До коментар [#31] от "nwj49315903":

    ей го и тоа нарива думички с лопатата :)

    Birds of a feather flock together.
  34. 34 Профил на tww09306483
    tww09306483
    Рейтинг: 3499 Неутрално

    До коментар [#5] от "eti mehter":

    Къде да спасим младите? В Анадола или при Путин...? :)

    Социалистът християнин е по-страшен от социалиста безбожник...! / Ф.М. Достоевски
  35. 35 Профил на deaf
    deaf
    Рейтинг: 2847 Неутрално

    До коментар [#27] от "Адвокат на дявола":

    Как да няма място за сравнение?! Да го обясня нагледно - САЩ представляват цивилизацията на Европа,(тоест,Римската империя),а Европа е нейната култура,(тоест,Древна Гърция). САЩ и Европа са двете страни на ЕДИН и същи медал. Ясно!

  36. 36 Профил на tww09306483
    tww09306483
    Рейтинг: 3499 Неутрално

    До коментар [#26] от "Адвокат на дявола":

    ЕС му предстои бавна и мъчителна федерализация...! Няма да стане лесно и ще трябват още стотина години. Прегледай историята на САЩ, за да видиш колко години са им трябвали, за да станат федерация.

    Социалистът християнин е по-страшен от социалиста безбожник...! / Ф.М. Достоевски
  37. 37 Профил на eti mehter
    eti mehter
    Рейтинг: 3899 Неутрално

    До коментар [#34] от "tww09306483":

    В България разбира се !
    Затваряш терминал 2 .....направо го бетонираш !
    От там нататък всичко ще си дойде на мястото. ....

    Bukalemun
  38. 38 Профил на proza
    proza
    Рейтинг: 2255 Неутрално

    Всеизвестно е, че корупцията, кражбите, далаверите, нечестните сделки и мафиотските изцепки са на висота в източна Европа. Това дава повод на хората да се настройват срешу нас. ЕС си има и други, фундаментални нерешени проблеми, но повечето граждани на ЕС оправдават провалите с пристствието на Източна Европа съюза. И няма защо да им се сърдим, като ние самите сме свидетели какви кражби и измами се случват в нашата мила страна.

  39. 39 Профил на tww09306483
    tww09306483
    Рейтинг: 3499 Неутрално

    До коментар [#37] от "eti mehter":

    Мерси...! Ердо, да ви надява фереджетат и да ви затваря границите, че да видите хубав живот! Нали, за това мечтаят всички в Турция...?! :)

    Социалистът християнин е по-страшен от социалиста безбожник...! / Ф.М. Достоевски
  40. 40 Профил на Адвокат на дявола
    Адвокат на дявола
    Рейтинг: 337 Весело

    До коментар [#30] от "saint evlampi":

    Това, че сте на Вие с историята и географията е видно и без да правите усилия да го доказвате, но щом държите да правите, моля:).

    The Tenth Man
  41. 41 Профил на b0b069
    b0b069
    Рейтинг: 933 Неутрално

    Европа ще просперира когато се отърси от Американският контрол, когато се изправи и каже Ние си решаваме. Слугиня ли е няма бъдеще

  42. 42 Профил на Адвокат на дявола
    Адвокат на дявола
    Рейтинг: 337 Весело

    До коментар [#32] от "saint evlampi":

    Както вече написах, историята очевадно не ви е силата.

    Сега не зная защо се опитвате да "плашите куче със салам" може би, защото не сте съвсем ориентиран, причината няма значение всъщност:)

    "еврозелките тепърва ще научат тая изстрадана мъдрост като остареят още десет години а 'инженерите' развъдят челяд възпитана по техните разбирания"

    Това уважаеми е проблем на САЩ, те са остров.
    Те ще трябва да разрешават този проблем за пръв път. Не Европа.
    Европа още от формирането си като континент е съединена за добро или лошо с Азия и Африка. Затова и това е центъра на тази планетата.

    Та в Европа драги мой, преселение на мюслюмни в големи мащаби вече е имало в миналото. И въпреки това Европа си е тук в прекрасно състояние:)
    Дето се казва поне българската история да познаваше...

    The Tenth Man
  43. 43 Профил на Адвокат на дявола
    Адвокат на дявола
    Рейтинг: 337 Неутрално

    До коментар [#35] от "deaf":

    Не!
    Въобще не ми е ясно!

    Може малко по-добре да се опитате да го обясните, че от написаното от вас нищо не е ясно, освен това с медала, което пък сравнение с оглед на контекста също е неясно....

    The Tenth Man
  44. 44 Профил на Адвокат на дявола
    Адвокат на дявола
    Рейтинг: 337 Неутрално

    До коментар [#36] от "tww09306483":

    Не съм съгласен!

    В мометна процесите се развиват с по-висока скорост отколкото в миналото.
    Едва ли ще трябва толкова време колкото пишете.

    The Tenth Man
  45. 45 Профил на tww09306483
    tww09306483
    Рейтинг: 3499 Неутрално

    До коментар [#44] от "Адвокат на дявола":

    Там някъде... Към 100 години. Плюс/минус 20... Не стават толкова бързо нещата, колкото ни се иска.

    Социалистът християнин е по-страшен от социалиста безбожник...! / Ф.М. Достоевски
  46. 46 Профил на Нагъл Визионер
    Нагъл Визионер
    Рейтинг: 1924 Весело

    До коментар [#42] от "Адвокат на дявола":

    Щатите са на континент при това не малък, освен това имат РАБОТЕЩ механизъм да интегрират всякакви хора от всякъде. Това бачка в тоя му вид от над век, сами са си извоювали независимост, минали са през граждански войни, махнали са робството, после дискриминацията, минали са през брутален мафиотски период, финансови и имотни кризи, редовно ги удрят качествени бедствия обаче с всичко това се оправят САМИ и не само ами пазят лигавите западноевропейци безплатно и пратиха хора на луната.

    ЕС в тоя му вид е на няма и четвърт век и ВЕЧЕ си ръмжиме един на друг. При това всичко ни е подарено след като за последно на два пъти се изтребвахме брутално с много милиони жертви - на лигавите западняци защитата да не са руски роби и просперитета, на нас поне формалното поне засега освобождение от руското робство.

    Има бая хляб да яде ЕС преди да може наистина да се нарече успешен съюз, това досега беше медения месец с щедрите подаръци от кума чичо Сам, ся почват караниците за пари, реда в къщата, кой да държи дистанционното на телевизора и замерването с чинии :)

    Use your Illusion
  47. 47 Профил на Адвокат на дявола
    Адвокат на дявола
    Рейтинг: 337 Весело

    До коментар [#45] от "tww09306483":

    Е, освен да си пожелаем да сме живи и здрави, за да разберем кой от двама ни ще познае:)

    The Tenth Man
  48. 48 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 8110 Неутрално

    "Ние все още не сме разбрали, че Европа е път, а не просто източник на доходи."
    Това на нас ни прилепва идеално. И нашите политици все за пари мислят, но без ангажименти.

  49. 49 Профил на Адвокат на дявола
    Адвокат на дявола
    Рейтинг: 337 Весело

    До коментар [#46] от "saint evlampi":

    Докага ще ни веселиш с откровеното си непознаване на историята?

    "сами са си извоювали независимост"

    Вярно ли?
    САЩ?
    Сами?

    Хайде явно имаш интернет, отвори го на войната за независимост на САЩ и погледни когато САЩ (това което ще стане САЩ) се бие с Великобритания за своета независимост, коя (кои) европейски нации не само че помагат, ами носят победата на САЩ.
    Без Франция приятелю САЩ щаха да загубят войната за независимост срещу Великобритания.

    Започваш ли най - накрая да разбираш колко си неинформиран?

    Хайде стига си ни занимавал, информирай се първо и след това ела да излагаш теориите си с реални аргументи, а не "Вервайте ми защото аз го казвам"

    The Tenth Man
  50. 50 Профил на Адвокат на дявола
    Адвокат на дявола
    Рейтинг: 337 Весело

    До коментар [#46] от "saint evlampi":

    Казваш САЩ съвсем сами са изпратили хора на луната, а?

    Толкова сами ли, като да не са прибрали след ВСВ почти целия екип на ФАУ програмата на нацистите барабар с Фон Браун начело?

    "РАБОТЕЩ механизъм да интегрират всякакви хора от всякъде."
    Да, работещ е, в последното си настоящо действие иска да стена за да спре физически притока на хора, защото няма проблем с интегрирането им:)

    Пиши, пиши, колкото повече пишеш, толова повече доказваш колко незнаеш:)

    The Tenth Man
  51. 51 Профил на Нагъл Визионер
    Нагъл Визионер
    Рейтинг: 1924 Весело

    До коментар [#49] от "Адвокат на дявола":

    Е разни хора разни информираности. Факт е че хора като Линус Торвалдс са американци и децата им са американчета.

    Умното и инициативното бега към Щатите, в ЕС ще останете рентиерите, чиновците, усвоителите на субсидии и 'инженерите'.

    В един момент ще се получи съвсем дребен проблем а именно този че няма да има кой да генерира средствата за субсидиите ама важно е да има вяра в светлото ЕС бъдеще :)

    Use your Illusion
  52. 52 Профил на Адвокат на дявола
    Адвокат на дявола
    Рейтинг: 337 Весело

    "Факт е че хора като Линус Торвалдс са американци "

    Кой Линус, ФИНЛАНДЕЦА дето направи Линукс ли?

    Вече започвам да си мисля, че го правиш нарочно (със всеки ред да демонстрираш неосведоменост), иначе не виждам как е възможно?:)

    Значи , в целият ти коментар има само един слаб момент!

    Забравил си да на пишеш "ВЕРВАЙТЕ МИ"...

    The Tenth Man
  53. 53 Профил на Нагъл Визионер
    Нагъл Визионер
    Рейтинг: 1924 Неутрално

    До коментар [#52] от "Адвокат на дявола":

    "Кой Линус, ФИНЛАНДЕЦА"

    Да, Линус АМЕРИКАНСКИЯТ ГРАЖДАНИН :)

    С жена си и трите им деца АМЕРИКАНЧЕТА които заедно живеят в ЩАТИТЕ.

    Това че е роден във Финландия а е ИЗБРАЛ да живее в Щатите подкрепя моята теза - умното бега от ЕС КЪМ Щатите

    Use your Illusion
  54. 54 Профил на gozambo
    gozambo
    Рейтинг: 3102 Неутрално

    До коментар [#3] от "gozambo":" Преди мислехме, че ние трябва да приличаме на Европа /Западна/, днес виждаме, че ние сме бъдещето на Европа. ======Това трябваше да го проумееш преди 30 години. ...Днес вече ако си идеологически и социално асимилиран от запада , не ти остава нищо друго освен да спасиш по младите .....ако не е късно и за това , де !
    —цитат от коментар 5 на eti mehter


    Не съм сигурен, че разбираме по един и същ начин Орбан с теб. Орбан е този, който се бори за съхранение традициите на Европа, културата, християнската цивилизация. Макрон и Меркел са тези, които рушат европейската цивилизация, рушат европейските нации, култури, традиции, които прокарват изключително вредни ултралевичарски учения. Макрон и Меркел са тези, които провеждат диверсия срещу моралът н европейските общества.
    Това не е противоречие между Изтока и Запада. Унгария не е Изток. Унгария е старата Австро-Унгария. Орбан, роден и възпитан като атеист, отиде и се покръсти и разбра колко са важни християнската традиция и християнският морал за европейската цивилизация. Преди няколко седмици официално обяви, че Унгария е приключила с либералната демокрация и има християнска демокрация. Християнска в смисъл опираща се на консервативната традиция, което е гаранция за здравословно общество.

  55. 55 Профил на gozambo
    gozambo
    Рейтинг: 3102 Неутрално

    До коментар [#5] от "eti mehter":

    Орбан не изповядва идеи отпреди тридесет години, още по-малко повлияни от съветският комунизъм. Орбан е просто малко по-напред от останалите националисти и консерватори в Европа и задава тонът. Най-много европейските глобалисти и либерали ги е страх от живия пример. Хората в Унгария се разхождат спокойно по улиците и никой не се страхува, че ще бъде нападнат. Във Франция и Германия не е така.

  56. 56 Профил на Адвокат на дявола
    Адвокат на дявола
    Рейтинг: 337 Неутрално

    До коментар [#53] от "saint evlampi":

    Хм, сега изпитвам затруднение с теб!

    Не зная как да ти го напиша, за да го разбереш?

    Гола вода си от към информация, разбираш ли какво ти пиша, НЕИНФОРМИРАН СИ, МНОГО!

    Г-н е роден във Финландия, жени се за финландка, децата им са финландски граждани, всичките им роднините им са финландци.
    От 8 години има второ гражданство американско.

    Чаткаш ли колко е американец?
    Та за пореден път вземи и се информирай ПРЕДИ да пишеш.

    ПП. Понеже явно си живееш в някакъв балон да те информирам, че Финландия е скандинавска държава, изключително слабо населена и с "особен" климат.
    Та доста е характерно за финландците, а и за другите скандинавски народи, да не живеят в родните си държави въобще или през по-голяма част от годината.
    Въобще нормалните хора доста се движат между различните държави, но ти понеже си неинформиран явно не го знаеш и затова отдаваш такова огромно значение на това че някой живее в някаква друга държава.
    Има доста хора които имат няколко жилища в две три различни страни и живеят според сезона във всяка. И това драги е нормално и никой (освен теб явно) не го изтъква като някаква особеност, просто за хората това е като да им обясняваш, че живите хора дишаме...

    The Tenth Man
  57. 57 Профил на Адвокат на дявола
    Адвокат на дявола
    Рейтинг: 337 Весело

    До коментар [#51] от "saint evlampi":

    "Умното и инициативното бега към Щатите, в ЕС ще останете рентиерите, чиновците, усвоителите на субсидии и 'инженерите'."

    Ако прием, че богатството е мерило за "умно и инициативно" нека да разгледаме 100 те най-богати хора на планетата според американската компания Форбс:
    Северна Америка - 32
    Европа - 31
    Азия - 30
    Африка - 1
    Австралия - 1
    Южна Америка - 5

    Отново не успя да сглобиш вярно твърдение:)

    Сега понеже си труден, ти предлагам следното:
    Напъни се, подготви се няколко дена и ела напиши поне едно нещо, което да е вярно:)

    Става ли?
    Ще успееш ли да се справиш с това огромно явно за теб предизвикателство?

    The Tenth Man
  58. 58 Профил на Нагъл Визионер
    Нагъл Визионер
    Рейтинг: 1924 Весело

    До коментар [#56] от "Адвокат на дявола":

    Семейство Торвалдс са американски граждани живеещи от повече от десет години в Щатите (две от децата им са родени там), тоест А-МЕ-РИ-КАН-ЦИ :)

    Тва е положението

    Use your Illusion
  59. 59 Профил на Адвокат на дявола
    Адвокат на дявола
    Рейтинг: 337 Весело

    До коментар [#58] от "saint evlampi":

    "Nationality Finnish, American (naturalized in 2010)[2]"

    Има двойно гражданство, финладско и американско по натурализация от 2010г.

    Сега понеже си зле прочети и това:
    "The concept of dual nationality means that a person is a national of two countries at the same time. "

    Цитата е от "U.S. DEPARTMENT OF STATE "

    ПП. Нали ти писах да се подготвиш няколко дена преди да се пробваш да напишеш нещо вярно?
    Не ме ли разбра?
    Дай си шанс за успех, човече!

    The Tenth Man
  60. 60 Профил на Нагъл Визионер
    Нагъл Визионер
    Рейтинг: 1924 Весело

    До коментар [#57] от "Адвокат на дявола":

    Хахаха, ама то и руснаци има мръсно богати, това нищо не доказва само по себе си.

    ЕС тепърва ще открие че тия педесетина години на авантаджийска декадентщина дето Западна Европа сладко изживя за съжаление няма как да са вечни, ще е хубав челен удар с нейно превъзходителство ухилената зъбата реалност :)

    Use your Illusion
  61. 61 Профил на Адвокат на дявола
    Адвокат на дявола
    Рейтинг: 337 Весело

    До коментар [#60] от "saint evlampi":

    Започвам да си мисля, че проблема с теб е по-сериозен?

    Усещаш ли се как го караш на мантри, а аз ти давам конкретни аргументи.

    Нещо можеш ли да обориш или ще продължаваш с "Вервайте ми"?

    Тропаш ли с краче когато твърдиш - "Прав съм, Прав съм..."

    The Tenth Man
  62. 62 Профил на Нагъл Визионер
    Нагъл Визионер
    Рейтинг: 1924 Весело

    До коментар [#59] от "Адвокат на дявола":

    Е като има две гражданства гледаме къде живее със семейството си от повече десетилетие - последно като гледах глобус Орегон беше в Северна Америка, не знам, сега може Орегон да се е преместил до Хелзинки, слабо съм информиран за тектонското движение на континенталните плочи :)

    Use your Illusion
  63. 63 Профил на Адвокат на дявола
    Адвокат на дявола
    Рейтинг: 337 Весело

    До коментар [#62] от "saint evlampi":

    Това ли гледаме?
    Е щом ти казваш това да гледаме:)

    Малко питане, според теб защо вземайки американско гражданство не се е отказал от финлансдкото?
    Понеже смята себе си за американец, може би?

    Няма нужда да ми отговаряш на въпроса, аз проявявам разбиране към теб, ясно е какви са ти възможностите:)

    The Tenth Man
  64. 64 Профил на Нагъл Визионер
    Нагъл Визионер
    Рейтинг: 1924 Весело

    До коментар [#61] от "Адвокат на дявола":

    "Нещо можеш ли да обориш"

    Ама аз тука не съм на състезание да 'оборвам', казвам си моето виждане - ЕС го напускат таланти като мистър Торвалдс заедно с жена и дете и отиват в Щатите (където имат още две), това са ФАКТИ и всеки може да чукне у гуугъла (направен от таланти отишли в Щатите, не в ЕС) и да ги провери.

    Колкото до светлото бъдеще естествено всички екстраполираме, не виждам кое те квалифицира като по-добре виждаща напред във времето :)

    Use your Illusion
  65. 65 Профил на Адвокат на дявола
    Адвокат на дявола
    Рейтинг: 337 Любопитно

    До коментар [#64] от "saint evlampi":

    Е, този ти коментар е някакъв проблясък!

    Ясно е, че всеки си дава виждането, по-хубаво е когато това негово виждане е подкрепенно с реални аргументи (не е задължително, разбира се).

    От друга страна, когато това твое виждане срещне опозиция или към него се изразят аргументирани съмнения, е добре да можеш да го защитиш (не е задължително, разбира се).

    Сега в конкретния пример с господина, който ти даде кое не успяваш да разбереш:
    1. Че смята себе си за финландец (запазвайки си финландското фражданство);
    2. Че в момента живее в САЩ, което не означава, че е напуснал Европа.
    3. Че талантът му се проявява в Европа.

    кое не тие ясно?

    ПП Щом всички се натискат да ходаят в САЩ (според теб) и пред гишетата има едва ли не километрични опашки от таланти, защо САЩ продават гражданство?

    The Tenth Man
  66. 66 Профил на Адвокат на дявола
    Адвокат на дявола
    Рейтинг: 337 Неутрално

    До коментар [#60] от "saint evlampi":

    Виж сега, Европа, е прието и да се нарича "Стария континент", това е така, защото има хилядолетна история и държавите/народите в Европа имат хилядолетна история.

    Та успокой се малко когато тръгнеш да обясняваш на европейците какво щели да видят:)

    Те най-вероятно са го виждали вече:)

    The Tenth Man
  67. 67 Профил на Нагъл Визионер
    Нагъл Визионер
    Рейтинг: 1924 Весело

    До коментар [#65] от "Адвокат на дявола":

    "Че в момента живее в САЩ, което не означава, че е напуснал Европа"

    Не в момента, повече от десет години живее в Щатите с жена си и трите им деца две от които са родени там.

    Тоест - американци :)

    Use your Illusion
  68. 68 Профил на Адвокат на дявола
    Адвокат на дявола
    Рейтинг: 337 Разстроено

    До коментар [#67] от "saint evlampi":

    Ох, тежък случай си!

    За какво се пънеш?

    Какво искаш да покажеш?

    Човека е с двойно гражданство, ако е искал да бъде американец, щеше да се откаже от финландското си гражданство и да остане само с американското.
    Не го е направил, което показва, че не се възприема като американец.

    Какво си се запънал като магаре на мост.

    Изписа сума ти и коментари без да можеш да конструираш тезата си.

    Нещата са пределно ясни.

    САЩ не превличат никой защото са иновативни, хубави, развити или подобно.

    САЩ привличат, защото в момента там са новите големи пари.
    И много хора отиват там, за да спечелят пари, не за друго.

    Колкото и да го въртиш това е!

    И си има исторически причини да е така.

    След САЩ този поток ще се насочи към Азия, преди това е бил насочен към Европа, за пари става дума.

    The Tenth Man
  69. 69 Профил на Нагъл Визионер
    Нагъл Визионер
    Рейтинг: 1924 Весело

    До коментар [#68] от "Адвокат на дявола":

    "ако е искал да бъде американец, щеше да се откаже от финландското си гражданство"

    Айде сега измислици премислици, защо да се отказва от първото си гражданство? Не е беглец от враждебен режим. И това че си има гражданството дето му е по рождение не променя ФАКТЪТ че е американец :)

    "След САЩ този поток ще се насочи към Азия"

    Вангелия не може да няма нещо по въпроса, нека обаче се съсредоточим на ФАКТИТЕ в настоящето - Линус е американец и гуугъл е измислен от пришълци в Щатите, не в ЕС или Азия :)

    Use your Illusion
  70. 70 Профил на 'ΕΡΕΒΟΣ
    'ΕΡΕΒΟΣ
    Рейтинг: 4012 Неутрално

    Вярно е !
    Цялата вина е на Стара Европа която си помисли, че селото ще стане град !

    Не се родих Грък по собствено желание.Просто имах късмет ! За един Грък граница е само Хоризонта !
  71. 71 Профил на Адвокат на дявола
    Адвокат на дявола
    Рейтинг: 337 Весело

    До коментар [#69] от "saint evlampi":

    И?

    ПП. Коя е Вангелия?
    ППП. Имаш ли идея защо хората си вземат американско или друго гражданство, когато вече имат едно?

    The Tenth Man
  72. 72 Профил на Нагъл Визионер
    Нагъл Визионер
    Рейтинг: 1924 Весело

    До коментар [#71] от "Адвокат на дявола":

    Вангелия Гущерова, бележита пророчица, като каза че вече нямало да се ходи към Щатите а към Азия и се сетих, не може да няма пророчество, щото рационални аргументи не виждам :)

    А гражданствата нямат особено значение когато топ-акъл който може да живее навсякъде избира да го прави в Щатите заедно с жена си и детето им и правят още две там и стоят там от над десет години, американци са, не разбирам защо е това упорство да се отрича толкова очевиден факт

    Use your Illusion
  73. 73 Профил на Адвокат на дявола
    Адвокат на дявола
    Рейтинг: 337 Неутрално

    "който може да живее навсякъде избира да го прави в Щатите"

    Как да ти го напиша, за да го разбереш?
    Заради парите избират хората САЩ, заради парите!

    Защо пък на теб ти е трудно да го разбереш?
    Сега понеже предполагам, че не си наясно и с това човека първо започва да работи за компания в САЩ, второ и по-важното двете основни американски Линукс компании през 1999 му даряват 20 млн. щатски долара.
    Според теб това дали би стимулирало оставането му в САЩ?

    А за следващото Азия, нещата са логични. Сега новите пари са в САЩ, преди това бяха в Европа, а все повече сигнали има, че следващото е Азия.
    Където са новите пари натам е и потока от хора които искат да спечелят:)

    The Tenth Man
  74. 74 Профил на neut
    neut
    Рейтинг: 1839 Неутрално

    "В Брюксел, Париж, Берлин и на други места в западната част на континента става почти общоприета мъдрост твърдението, че "хората от изтока" са грабители в клуба на ЕС"

    Хората от западната част да огледат добре техните некадърни пратеници в Брюксел и Страсбург

    In the forest all animals are equal except a few that are more equal than the rest
  75. 75 Профил на Нагъл Визионер
    Нагъл Визионер
    Рейтинг: 1924 Весело

    До коментар [#73] от "Адвокат на дявола":

    "а все повече сигнали има, че следващото е Азия"

    Не знам, не разбирам от радиестезия, за това питах за разни пророчества, като ще излизаме от сферата на рационалното нека е качествено :)

    А Линус пари може да прави отвсякъде пък и нали темата се върти около предполагаемото величие на ЕС. Защо великият ЕС не е достатъчно добро място та Линус да ходи през океана в земи чужди? Ако е само заради парите що в ЕС ги няма тия пари? Щатите ни пазят на почти пълна аванта, що ги няма в ЕС компаниите дето могат да задържат топ талант?

    Щото е нагримиран соц, затова :)

    Use your Illusion
  76. 76 Профил на Адвокат на дявола
    Адвокат на дявола
    Рейтинг: 337 Весело

    До коментар [#75] от "saint evlampi":

    ""темата се върти около предполагаемото величие на ЕС"

    Тц, не се върти около това темата.
    Погледни пак статията, след това си виж първия коментар.

    И се сети (ако можеш) защо така смяташ, че се върти около величието на ЕС.

    "Не знам, не разбирам от радиестезия, за това питах за разни пророчества, като ще излизаме от сферата на рационалното нека е качествено :)"

    Топ 100 Форбс
    Северна Америка - 32
    Европа - 31
    Азия - 30

    Ти явно и да помниш не можеш:)

    Сега, само преди 10 години В Азия бяха значително по-малко.
    Отделно то си има борси, финансови потоци, компании, инвестиции и т.н. но се опасявам, че за теб това ще непосилно:), давай там с пророчицата...

    The Tenth Man
  77. 77 Профил на Peni Nikol
    Peni Nikol
    Рейтинг: 9603 Неутрално

    Ами Гърция колко много източи и не се знае дали и кога ще започне да връща.

  78. 78 Профил на Нагъл Визионер
    Нагъл Визионер
    Рейтинг: 1924 Весело

    До коментар [#76] от "Адвокат на дявола":

    Много сте забавни симпатягите дето вярвате как Азия ще отвее целия свят. Има и успешни държави там обаче странно защо всички имат силна връзка с Щатите, дори Китай дето е любимата дъвка на 'разбирачите' дето плещят за нов световен ред е силно зависим от тях а и сега са в ход мерки които да запушат с години неглижирани кражби на интелектуална собственост и облагодетелстващи ги търговски практики ама вярата е забавно нещо, вярвайте :)

    Use your Illusion
  79. 79 Профил на Адвокат на дявола
    Адвокат на дявола
    Рейтинг: 337 Неутрално

    До коментар [#78] от "saint evlampi":

    Ти наистина си вярваш явно?

    Кой е казал, че Азия ще отвее целия свят?
    Аз ли?

    Написах, че има индикации, че новите пари скоро ще се печелят в Азия.
    Съответно хората които искат бързо да забогатеят ще се насочат натам.

    Когато в САЩ, започнаха да се правят нови пари, потока се насочи натам.
    Това не доведе до западане или отвяване на Европа.
    Също, когато в Азия започнат да се печелят новите пари, САЩ и Европа няма да западнат, просто част от нещата ще се случват вече в Азия.

    Сега, че ти четеш нещо, пък разбираш вместо прочетеното това което ти се иска, е отделна тема:)

    Че и ти е интересно...

    The Tenth Man




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK