Хамбург става днес първият германски град, въвел частична забрана за дизелови коли

Хамбург става днес първият германски град, въвел частична забрана за дизелови коли

© Reuters



Хамбург става днес първият германски град, който ще наложи частична забрана за дизелови автомобили. Мярката е символична, но крие опасност да ускори упадъка на тази технология в разгара на скандала около двигателите със софтуер за манипулиране на данните за отделяните емисии, предаде "Франс прес".


Пристанищният град блокира отсечки на две улици за по-старите дизелови автомобили и камиони. Натискът върху най-големите германски градове да подобрят качеството на въздуха нараства и дизеловите превозни средства са главната цел на германските власти заради емисиите им от азотен оксид.


Репутацията на дизеловите коли пострада допълнително през 2015 година заради скандала с автомобилния гигант "Фолксваген" (Volkswagen). Компанията призна, че е монтирала софтуер в дизеловите си автомобили, който манипулира показанията за вредните емисии.




Всички дизелови превозни средства, които не покриват стандартите за вредни емисии Евро-6, ще бъдат засегнати от забраната в Хамбург. По-малко от една трета от регистрираните в града дизелови превозни средства към началото на годината отговарят на стандарта според Федералната агенция по автомобилен транспорт на Германия.


Ще има изключения при въвежданата забрана. Те ще се отнасят до всички линейки, автомобилите на жителите и гостите, боклукчийските коли, а вановете за доставка и такситата ще могат да използват една от засегнатите улици.

Ключови думи към статията:

Коментари (28)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на deymus
    deymus
    Рейтинг: 1911 Неутрално

    Софийска община чете ли - заради азотен окис, а не заради ДПЧ!!!

  2. 2 Профил на hamiltonf
    hamiltonf
    Рейтинг: 4281 Любопитно

    "Пристанищният град блокира отсечки на две улици за по-старите дизелови автомобили и камиони..."



    Дискриминационно! Може живущите на тези две улици да дишат по-чист въздух, а всички други "да го дух.т"!?

  3. 3 Профил на Cara Mia
    Cara Mia
    Рейтинг: 1725 Неутрално
  4. 4 Профил на 12345
    12345
    Рейтинг: 743 Неутрално

    Лицемери. Ича хиляди изключения от тази забрана, вкл. за такситата :)

    Сега хем зелените рекетьори ще са доволни, хем на практита дизели в Хамбург ще си има.

  5. 5 Профил на БМЗ
    БМЗ
    Рейтинг: 1434 Весело

    Решение има - масово колите в Германия на метан.
    Газ има. (с)

    Апокалипсисът апокалиптичен
  6. 6 Профил на 442
    442
    Рейтинг: 1696 Неутрално

    Изключенията направо къртят.

  7. 7 Профил на Quo Vadis?
    Quo Vadis?
    Рейтинг: 874 Неутрално

    Ми отнася се за дизели под еуро 5 което е напълно резоно ... би трябвало и за тси (бензин) под еуро 5 също да вкарат забрана ...

    Аман от некоректни заглавия !!!!

  8. 8 Профил на tacheaux
    tacheaux
    Рейтинг: 3927 Неутрално

    Прекалена намеса на държавата с тази ненужна регулация , която няма да бъде ефективна и няма да доведе до по-чист въздух. Само ще усложни обществените отношения , особено с така наречените "изключения". Забраните са любима практика в левичарското управление.

  9. 9 Профил на Незнайко в Слънчевия град
    Незнайко в Слънчевия град
    Рейтинг: 4981 Неутрално

    До коментар [#2] от "hamiltonf1":

    То там си духа нон-стоп. Въздухът си е свеж по естествени причини. Въпреки, че има две-три ядрени централи около града и че корабите димят здраво.

    "Свестните у нас считат за луди, глупецът вредом всеки почита" Хр. Ботев
  10. 10 Профил на voyko
    voyko
    Рейтинг: 3088 Неутрално

    Заедно с това ще нарасне натискът върху нашите градове, особено върху София от евтини стари дизелови автомобили. Време е да се забрани вносът на стари дизелови автомобили в България.

  11. 11 Профил на korc
    korc
    Рейтинг: 2249 Неутрално

    Намериха цаката на немската автомобилна промишленост. Докато не съсипят страната няма да се кротнат.

  12. 12 Профил на selqnin
    selqnin
    Рейтинг: 2477 Неутрално

    Така се прави!
    Така се води политика в интерес на града, общността и гражданите!Не с декларации за"загриженост" а с реални и работещи мерки по създаването на добра жизнена градска среда!

  13. 13 Профил на cinik
    cinik
    Рейтинг: 2302 Неутрално

    Софийска община чете ли - заради азотен окис, а не заради ДПЧ!!!
    —цитат от коментар 1 на deymus


    Забраната е за всичко по старо от Евро-5 включитлно. Моментът със саждите на парцали и "Бате, я какъв облак прайм като натиснем педало!" отдавна не се коментира, дой е фактор до Евро-3 някъде и за колите без катализатор, каквито в София ги има изобилно.

  14. 14 Профил на Мизийски ☦
    Мизийски ☦
    Рейтинг: 829 Неутрално

    Нашите джамбази потриват ръце от този факт. Цените на дизела втора ръка ще тръгнат бързо надолу.

    Спаси, Господи, люди Твоя и благослови достояние Твое, победи православному болгарскому народу на сопротивния даруя и Твое сохраняя крестом Твоим жительство. ☦
  15. 15 Профил на zxp53317185
    zxp53317185
    Рейтинг: 907 Неутрално

    До коментар [#8] от "tacheaux":

    Ох, такива са ми любимите. Германците не ги мислете, ама ние големите десничари хем сме бедни, хем дишаме батаците, хем сме големи акълии.

  16. 16 Профил на cinik
    cinik
    Рейтинг: 2302 Неутрално

    Нашите джамбази потриват ръце от този факт. Цените на дизела втора ръка ще тръгнат бързо надолу.
    —цитат от коментар 14 на Мизийски ☦


    Всеки разумен човек се надява, че родният автопарк от Евро-1 и Евро-2 (със свалени или надупчени катализатори) бавно-бавно ще се подмени с Евро-4 и Евро-5, изхвърлени от Германия и Белгия като твърде замърсяващи.

  17. 17 Профил на comandante  vs  либерални ентусиасти&корпократи
    comandante vs либерални ентусиасти&корпократи
    Рейтинг: 3114 Неутрално

    Пристанищният град блокира отсечки на две улици за по-старите дизелови автомобили и камиони. Натискът върху най-големите германски градове да подобрят качеството на въздуха нараства
    _______________
    Ами тогава в името на добрите германци в Хамбург да затворят за дизелови кораби и пристанището си ,че там един кораб гори колко за 2000 тира!

    Libertarianism is just anarchy for rich people
  18. 18 Профил на Юмрукчал
    Юмрукчал
    Рейтинг: 469 Неутрално

    А преди 15 години разправяха, че дизелът е по-добро от бензина. Дори имаше спорове.

  19. 19 Профил на comandante  vs  либерални ентусиасти&корпократи
    comandante vs либерални ентусиасти&корпократи
    Рейтинг: 3114 Неутрално

    Заедно с това ще нарасне натискът върху нашите градове, особено върху София от евтини стари дизелови автомобили. Време е да се забрани вносът на стари дизелови автомобили в България.
    —цитат от коментар 10 на voyko

    Да бе , само стари немски брички дизели могат да зареждат немските бакалии в идеалния център на София като работят на място по половин час докато разтоварват!
    Иначе не виждам какъв е проблема за дизелите лични автомобили след евро 5?

    Libertarianism is just anarchy for rich people
  20. 20 Профил на tacheaux
    tacheaux
    Рейтинг: 3927 Неутрално

    А преди 15 години разправяха, че дизелът е по-добро от бензина. Дори имаше спорове.
    —цитат от коментар 18 на Юмрукчал


    То е като споровете коя храна била полезна , коя вредна. Имаше и някакви епидемии от птичи грип и луда крава. Какво ли няма да се измисли за защита на корпоративните интереси.

  21. 21 Профил на Камен
    Камен
    Рейтинг: 888 Неутрално

    Големи лицемери са - това очевидно се прави от някакви зелени/леви политици за да трупат актив през избирателя - уж, че нещо правят за околната среда.
    1. На две улици е забранено, но на съседните не е - и какъв е ефекта за въздуха в града, като старите дизели просто ще преминат по съседната улица?
    2. Едно от най-големите пристанища в Европа, с хиляди кораби на мазут, които пушат от комина - но за лека кола дизел Евро-5 забранено?
    3. Изключения за "автомобилите на жителите и гостите", както и коли за доставки по едната улица - това пък без коментар.

  22. 22 Профил на hieros_logos
    hieros_logos
    Рейтинг: 414 Неутрално

    Две улици - истински прогрес! Улица по улица до 2120г. целия Хамбург ще стане diesel free. Venceremos!

  23. 23 Профил на georgi_ww
    georgi_ww
    Рейтинг: 630 Неутрално

    Тази забрана е една смешка и местните се забавляват с нея. На всичкото отгоре на местата на забраната се намират и станциите за измерване на въздуха. Трафикът се завира в обиколните улици и като резултат имаме добри показания, и бавно движещи се коли, които правят повече пушек...

  24. 24 Профил на galapagas
    galapagas
    Рейтинг: 1591 Неутрално

    "Ще има изключения при въвежданата забрана. Те ще се отнасят до всички линейки, автомобилите на жителите и гостите, боклукчийските коли, а вановете за доставка и такситата ще могат да използват една от засегнатите улици."

    Значи ДА, ама НЕ.

  25. 25 Профил на valtoro
    valtoro
    Рейтинг: 2150 Неутрално

    Мярката е половинчата и символична !!!

  26. 26 Профил на imaligoogle_hr
    imaligoogle_hr
    Рейтинг: 1154 Гневно

    Лицемери!
    А хилядите кораби в най-голямото европейско пристанище, които кадят яко с технология от преди 30-40 години?!? !

  27. 27 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 8835 Неутрално

    Това е само началото. Все отнякъде се тръгва.

  28. 28 Профил на neut
    neut
    Рейтинг: 2749 Неутрално

    Атаката срещу дизела навлиза в нова фаза с конкретни действия

    In the forest all animals are equal except a few that are more equal than the rest




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK