Производството на електромобили може да закрие 75 хил. работни места в Германия

Производството на електромобили може да закрие 75 хил. работни места в Германия

© Reuters



Производството на електромобили ще доведе до закриването на 75 хил. работни места в сектора за производство на двигатели в Германия до 2030 година. Това сочи проучване на института "Фрауенхофер" по поръчка на синдиката "И Ге Метал" (IG Metall), цитирано от "Франс прес".


От общо 210 хил. работни места в производството на двигатели към автомобилните компании и техните доставчици 100 хил. ще изчезнат с увеличаването на електрическите автомобили, а около 25 хил. ще бъдат създадени.


Проучването се основава на сценарий, при който до 2030 година по пътищата на Германия ще има 25 процента електромобили и 15 процента хибридни модели. Това развитие отговаря на европейските цели за намаляване на въглеродните емисии и създаване на инфраструктура за презареждане на електромобили.




В момента електрическите и хибридните коли са едва между 1 и 2 процента от германския автомобилен парк.



Автомобилният сектор в Германия има над 800 000 работни места при общо 44.3 милиона души в активна трудова възраст към 1 януари. Проучването обаче е съсредоточено само върху областта на производството на двигатели.


"Някои доставчици няма да могат да адаптират икономическите си модели, особено в малките и средните предприятия", предупреди председателят на "И Ге Метал" Йорг Хофман. "Отражението може да бъде много голямо в някои региони, където няма алтернативна заетост", допълни той.


За производството на един милион бензинови двигателя са необходими 3990 работници, докато за направата на електрическите системи, които не са толкова сложни, са достатъчни 1840 души. Електрическият двигател се нуждае от 20 пъти по-малко части, отколкото традиционните двигатели, според оценка на Съюза на германското машиностроене (VDMA).


Германската автомобилна промишленост включва най-големите автомобилостроители в света като "Фолксваген" (Volkswagen), "Даймлер" (Daimler) и Бе Ем Ве (BMW), но тя често е критикувана за закъснението в прехода към електромобили - пазар, на който засега доминират американските конкуренти като "Тесла" (Tesla), както и китайските производители.


С промяната в потребителските навици и след кризата с манипулираните дизелови двигатели на "Фолксваген" през 2015 година големите автомобилостроители обявиха инвестиции за десетки милиарди евро в електрически и безпилотни автомобили. /БТА

Ключови думи към статията:

Коментари (56)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Voiko
    Voiko
    Рейтинг: 1158 Неутрално

    До 2030 година тези работници може да се окажат вече пенсионери, така че съкращаването на работните места няма да е толкова болезнено.

  2. 2 Профил на WOI
    WOI
    Рейтинг: 1128 Неутрално

    Ами той и бензиновият двигател навремето немалко коняри и каруцари е оставил без работа!

    “Better racy and sexy than racist and sexist!”
  3. 3 Профил на valtoro
    valtoro
    Рейтинг: 927 Неутрално

    Едно ново производство не закрива работни места, а открива нови и
    пренасочва други от закриващи се отрасли !!!

  4. 4 Профил на niakoi_si
    niakoi_si
    Рейтинг: 648 Неутрално

    "За производството на един милион бензинови двигателя са необходими 3990 работници, докато за направата на електрическите системи, които не са толкова сложни, са достатъчни 1840 души. Електрическият двигател се нуждае от 20 пъти по-малко части, отколкото традиционните двигатели, според оценка на Съюза на германското машиностроене (VDMA)."

    Е после нека някой ме убеждава, че производството на електромобили не се саботира изкуствено от големите във бранша. Истината е, че след като автомобила е по-прост, конкуренцията ще е по-висока, нормата на печалба по-ниска. Това ги стяга чепика и затова един пиклив електромобил е на цена като за премиум автомобил с ДВГ.

  5. 5 Профил на zxp53317185
    zxp53317185
    Рейтинг: 1525 Неутрално

    До коментар [#2] от "WOI":

    То това е така, но разликата е че не са били концентрирани в една държава като сега ;) Не случайно Германия е една от големите противници на чистите електрици.

  6. 6 Профил на balgariez
    balgariez
    Рейтинг: 284 Весело

    До коментар [#4] от "niakoi_si":

    +
    Изпревари ме ;)

  7. 7 Профил на 1_april
    1_april
    Рейтинг: 973 Весело

    "може да закрие 75 000 работни"

    Малии, много закъсАха клетите германци, ще трябва да закрият цел почти 1% от раб.местата в автомобилостроенето.
    Добре, че могат тези безработни да дойдат и да станат овчари у нас, по призива на Буйо, тъй като ваканциите останаха непопълнени, след като ги предложиха на наште студенти.....

  8. 8 Профил на slon
    slon
    Рейтинг: 511 Неутрално

    В Германия се прави вече тестови участък на електрифицирана магистрала за камионите. За какво закриване на работни места говорят тези не ги знам.
    Всички съоръжения покрай ел. автомобили , кой ще ги обслужва ?! Днес в подземните паркинги просто оставяме колата, утре ще трябва и да я зареждаме с ток... Цял нов отрасъл се заражда, който ще създаде много работни места.

  9. 9 Профил на balgariez
    balgariez
    Рейтинг: 284 Любопитно

    Убава малка количка за градско от 3Д принтера- догодина в серия.

    "Автомобилът ще струва около 8000 евро, батерията му ще гарантира пробег максимум 150 км и ще може да развива до 70 км/ч."

    Тука:
    https://www.vesti.bg/tehnologii/avtomobili/otpechataha-naj-evtiniia-elektromobil-s-3d-printer-6081648

  10. 10 Профил на Molossian
    Molossian
    Рейтинг: 1702 Неутрално

    До коментар [#4] от "niakoi_si":

    Не само това.
    Лобито на износителите на петрол и нефтопреработвателната промишленост също влияят задържащо на процеса.
    Въобще техническата част от навлизането на електромобилите е най-малко проблематична.

    Panta rhei....
  11. 11 Профил на МиГ-29
    МиГ-29
    Рейтинг: 703 Неутрално

    И ще открие нови 100 000.

  12. 12 Профил на WOI
    WOI
    Рейтинг: 1128 Неутрално

    До коментар [#5] от "zxp53317185":

    Така е. Но немската икономика е силна и диверсифицирана, и би могла да пренасочи освободения персонал към други производства, особено ако се подготви навреме. Надявам се това да е и причината IG Metall да са поръчали (и публикували) проучването.

    “Better racy and sexy than racist and sexist!”
  13. 13 Профил на musashii
    musashii
    Рейтинг: 754 Неутрално

    Имам познат,който работи във фирмения сервиз на една от големите немски автомобилни компании в София.Казва,че най-много печелят от смяна на масла и ремонт по двигателя.Елавтомобилите ще им намалят тези печалби.

  14. 14 Профил на vkiril
    vkiril
    Рейтинг: 308 Любопитно

    Грубо - два пъти по-малко работници са нужни за същия брой двигатели. От друга страна - частите за сглобяване на електрическия двигател са 20 (двадесет) пъти по-малко от бензиновия... Демек ще се работи около 10 пъти по-бавно....

  15. 15 Профил на daskal1
    daskal1
    Рейтинг: 4374 Любопитно

    Добра идея е да се преведе вчерашната статия "Защо Субару са радостни че не участват в състезанието по производството на електромобили?"

  16. 16 Профил на Ebeneezer Goode
    Ebeneezer Goode
    Рейтинг: 692 Неутрално

    Бе то двигателите ... добре, обаче как стой въпросът с батериите.
    Гледам няма много заводи за батерии из Европа. Че и в Северна Америка.
    И защо ли ... Може би защото, какво едни шведи бяха сметнали, че модерен дизел трабва да работи 8 години за да замърси толкова колкото производството на една батерия за Тесла.

    А пък който е виждал как гори разхерметизирана литиева батерия сигурно може да си представи колко ще са ефектни катастрофите в бъдеще. Поне няма да остават инвалиди ...

    Ясно, че ДВГ-тата ще намаляват и накрая ще изчезна. Ама не толкова бързо, колкото на някои им се иска.

    Купувайте сега бензинови Поршета, след 50 години внуците ви ще ги продават като ретро автомобили с огромни печалби и ше ви споменават с добро.

    Schrödinger's cat walks into a bar. And doesn't
  17. 17 Профил на 1_april
    1_april
    Рейтинг: 973 Неутрално

    До коментар [#14] от "vkiril":

    Да да , някои даже ще работят 200 пъти по бавно, само и само да уйдисат на твоя акъл...

  18. 18 Профил на vkiril
    vkiril
    Рейтинг: 308 Неутрално

    До коментар [#17] от "1_april":

    Коментирам числата, дадени в статията. Ти как точно ги тълкуваш?

  19. 19 Профил на Дундурук
    Дундурук
    Рейтинг: 408 Неутрално

    "Проучването се основава на сценарий, при който до 2030 година по пътищата на Германия ще има 25 процента електромобили и 15 процента хибридни модели."

    След това грешно предположение нататъшните размишления са безсмислени.

    А "В момента електрическите и хибридните коли са едва между 1 и 2 процента от германския автомобилен парк." отново е изкривяване на нещата, защото 1 -2 са хибридни, но не и електрически. Не присламчвайте едните към другите, за да докажете тезата си.

  20. 20
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  21. 21 Профил на The Island
    The Island
    Рейтинг: 289 Неутрално

    Франкфурт- „Порше“ преустановява продажбите на коли в Европа заради предполагаемо несъответствие с евростандартите за отработени газове, пише германският Frankfurter Allgemeine Zeitung,
    Гигантът Порше/ по чиито коли всички точат лиги/ не могат да покрият новите евро стандарти, представяте ли си ? Значи никак не са ВЕЛИКИ !
    В авто индустрията ще има пълно преобръщане на водещите фирми, някои ще изпаднат зад борда, както стана след излизането на Apple. Между другото Apple малко ли бизнеси закриха ?

  22. 22 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 5521 Неутрално

    Дали не са закъснели. Бъдещето е тук, или поне ще дойде до 5 години..,

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  23. 23 Профил на Ebeneezer Goode
    Ebeneezer Goode
    Рейтинг: 692 Неутрално

    Франкфурт- „Порше“ преустановява продажбите на коли в Европа заради предполагаемо несъответствие с евростандартите за отработени газове, пише германският Frankfurter Allgemeine Zeitung, Гигантът Порше/ по чиито коли всички точат лиги/ не могат да покрият новите евро стандарти, представяте ли си ? Значи никак не са ВЕЛИКИ !В авто индустрията ще има пълно преобръщане на водещите фирми, някои ще изпаднат зад борда, както стана след излизането на Apple. Между другото Apple малко ли бизнеси закриха ?
    —цитат от коментар 21 на The Island


    Я дай линк към тая информация от FAZ.
    Порше са велики, не защото покриват някакви измислени стандарти, а защото правят отлични автомобили.
    И още, знаеш ли, че ако като работник на Проше ако направиш някаква иновация, получаваш не само еднократна премия, а и процент от всички бъдещи приходи от тази иновация.

    Schrödinger's cat walks into a bar. And doesn't
  24. 24 Профил на dosetliv
    dosetliv
    Рейтинг: 1426 Неутрално

    "В момента електрическите и хибридните коли са едва между 1 и 2 процента от германския автомобилен парк." отново е изкривяване на нещата, защото 1 -2 са хибридни, но не и електрически.
    —цитат от коментар 19 на Дундурук


    Електрокарите се смятат много лесно:
    1. Брой електрокари - 53861 - https://de.statista.com/statistik/daten/studie/265995/umfrage/anzahl-der-elektroautos-in-deutschland/

    2. Брой пекавета - 46,5 млн - https://www.kba.de/DE/Statistik/Fahrzeuge/Bestand/bestand_node.html

    53861 / 46500000 = 0,11%

  25. 25 Профил на plamen_b
    plamen_b
    Рейтинг: 1790 Неутрално

    Е после нека някой ме убеждава, че производството на електромобили не се саботира изкуствено от големите във бранша. Истината е, че след като автомобила е по-прост, конкуренцията ще е по-висока, нормата на печалба по-ниска. Това ги стяга чепика и затова един пиклив електромобил е на цена като за премиум автомобил с ДВГ.
    —цитат от коментар 4 на niakoi_si


    Не съм съгласен с аргументите Ви. Цената на електромобилите е толкова висока заради батериите. А ако наистина бе изкуствено завишена - печалбата за електромобилите щеше да е по-висока, а не по-ниска както твърдите.

    Същевременно, съм съгласен че има саботаж (или подсъзнателен само-саботаж) на електромобилите в много автомобилни компании, но той по-скоро се обяснява с човешката природа. Хората, които в момента отговарят за задвижването (двигатели + трансмисии) в автомобилните компании са израснали в професията с ДВГ. Когато решават колко инвестиции да се насочват към ДВГ и колко - към електрозадвижването имат естествено предпочитание към първите. Същото се отнася и са хората в производството.

  26. 26 Профил на 1_april
    1_april
    Рейтинг: 973 Любопитно

    До коментар [#18] от "vkiril":

    Ами не разбирам откъде произтича изводът , че трябва да се работи 10 пъти! по-бавно....

  27. 27 Профил на areta
    areta
    Рейтинг: 1210 Неутрално

    Боже, какви глупости. Айде по-полека на завоите. Закриват се работни места в завода, откриват се в поддръжката на електромобили. Вече има съвсем нова професия - ел.техник за коли.

  28. 28 Профил на rainbou1
    rainbou1
    Рейтинг: 1194 Любопитно

    Самата идея за използване на личен автомобил за придвижване е архаична. Още не са ни увряли главите за това, ама скоро ще стане - като се разбере, че климатичните промени са критични...

  29. 29 Профил на ХЪ ХЪ ХЪ
    ХЪ ХЪ ХЪ
    Рейтинг: 505 Неутрално

    До коментар [#16] от "Ebeneezer Goode":

    Ако дадеш линк за тея шведи, ще съм благодарен. Иначе, да - ако се смята замърсяването за целия жизнен цикъл (сиреч за производството на първото болтче и се включи и при изваждането от употреба) на колата, е напълно възможно това твърдение да е вярно.

  30. 30 Профил на Quo Vadis?
    Quo Vadis?
    Рейтинг: 975 Неутрално

    До коментар [#13] от "musashii":

    Електромобилите ще унищожат този бизнес. Няма масла, няма маслени и горивни филтри, няма свещи , устройството на двигателя е много по просто и надеждно ....
    Загубите на работни места ше са и за химическата промишленост и за многото аутсорснати в източна европа заводи за части ...

  31. 31 Профил на Дундурук
    Дундурук
    Рейтинг: 408 Неутрално

    Няма масла, няма маслени и горивни филтри, няма свещи
    —цитат от коментар 30 на Quo Vadis?


    Тези консумативи са най-дребните разходи в сервизирането и поддръжката на един автомобил. И не мога да разбера - електромобилите висша технология, все още развивана от човечеството ли са, или много по-просто и надеждно устройство?

  32. 32 Профил на scott
    scott
    Рейтинг: 651 Неутрално

    До коментар [#4] от "niakoi_si":

    не позна.
    цената му е такава, щот има БЪЛЦИ И РАЗГЛЕЗЕНИ БОГАТАШИ да я плащат.
    ше си земем електро на цена 1000 /хиляда/ лева. на 1001 - НЕ!

  33. 33 Профил на Quo Vadis?
    Quo Vadis?
    Рейтинг: 975 Неутрално

    До коментар [#31] от "Дундурук":

    тези неща са химическа промишленост за милиарди .... и са напълно излишни за един електромобил. Проблема с електромобилите е липсата на сериозен технологичен пробив при батериите и огромната зависимост от лития, който няма компактни находища и предлагането му в момента е силно ограничено (от едно находище зависи почти цялото производство)

  34. 34 Профил на scott
    scott
    Рейтинг: 651 Неутрално

    До коментар [#31] от "Дундурук":

    ЕЛМОБИЛЪТ е ненужна вещ, създадена по дизайн на цру. цели: елиминиране на страните имащи петрол и превъртане на пазара на афтомобили. сички дет имат ВАЖНАТА ТЕХНОЛОГИА ДВГ да я разлюбат и забранат, кат се насмучат с непотребните, капризни, лесноразваляуми и безкрайноизненадващи елпикни.
    Да си даваш сметка, че на 5-6 години ше требда да сменяш пакета с батерии? щот брой заряди-разряди и е аут. а, да, един нов пакет у момента ти е 30 000 доларес.
    елколите на сапун. ДИЗЕЛ форевър.

  35. 35 Профил на alabalko
    alabalko
    Рейтинг: 493 Неутрално

    Зад всяко място в автомобилостроенето седят още 10 работни места в икономиката. Т.е работата си могат да загубят около 750 хиляди души. Ще трябва преквалификация.

  36. 36 Профил на Quo Vadis?
    Quo Vadis?
    Рейтинг: 975 Неутрално

    До коментар [#31] от "Дундурук":

    Тези разходи не са големи за притежателите на автомобили, но за сервизите и химическата промишленост са от огромно значение ...
    В кафенетата например кафето е най евтино и за потрбителя е нещо дребно, но за собственика това е нещото който се продава най-много и с най-висока печалба и е определчщо за печалбата на заведението например

  37. 37 Профил на Quo Vadis?
    Quo Vadis?
    Рейтинг: 975 Неутрално

    До коментар [#35] от "alabalko":

    ++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

  38. 38 Профил на 1_april
    1_april
    Рейтинг: 973 Неутрално

    До коментар [#34] от "scott":

    Всъщност в зората на автомобилостроенето е имало даже превес на електромобилите.

    Това че е даден приоритет на ДВГ- тата е едно колосално цивилизационно недоразумение, довело до страхотни щети върху природата, които скоро няма да можем да преодолеем и са необходими усилията на цялото човечество...

  39. 39 Профил на musashii
    musashii
    Рейтинг: 754 Неутрално

    [/quote]

    Напротив-най-големите разходи са.Щото дории да не се развали автомобила си трябва смяна на масла,филтри
    [quote#36:"Quo Vadis?"]До коментар [#31] от "Дундурук":Тези разходи не са големи за притежателите на автомобили, но за сервизите и химическата промишленост са от огромно значение ...В кафенетата например кафето е най евтино и за потрбителя е нещо дребно, но за собственика това е нещото който се продава най-много и с най-висока печалба и е определчщо за печалбата на заведението например
    —цитат от коментар 31 на Дундурук


    Точно това ми каза и моят приятел-сервизът им печели най-много от смяна на масла.А за луксозните автомобили не е толкова евтина.

  40. 40 Профил на scott
    scott
    Рейтинг: 651 Неутрално

    До коментар [#38] от "1_april":

    верно ли тва?
    а къде ше складираш отровните отрабетени батерии? ше замърсът още по-яко.
    ДВГ Е ДОКАЗАНА ТЕХНОЛОГИА. С НЕЯ И У МОМЕНТА СЕ ВОЮВА, ПОБЕЖДАВА И УБИВА.
    ЕЛПРОСТОТИЯТА НЕ Е НА ВЪОРЪЖЕНИЕ НИКЪДЕ... което я доказва кат фейк.

  41. 41 Профил на alabalko
    alabalko
    Рейтинг: 493 Неутрално

    До коментар [#23] от "Ebeneezer Goode":

    http://www.faz.net/aktuell/wirtschaft/unternehmen/f-a-z-exklusiv-porsche-stellt-verkauf-von-neuwagen-ein-15617978.html

    От февруари спряха производството и продажбата на коли с дизелови двигатели, пак защото не могат да покрият евронормите.

  42. 42 Профил на dgerald
    dgerald
    Рейтинг: 670 Неутрално

    До коментар [#7] от "1_april":

    10%

  43. 43 Профил на 1_april
    1_april
    Рейтинг: 973 Любопитно

    До коментар [#40] от "scott":

    Денем излизали ли сте навън? Забеляли ли сте че грее слънце, има вятър?
    И ако батериите се развиваха приоритетно от 140 години, можеше да не е толкова катастрофално положението с природата сега.
    А по отношение убиването, все щеше да има някакъв начин, ако толкова държите.
    Ето например батюшка Пути , иска да те трепе сега с хиперзвуков реактивен двигател....

  44. 44 Профил на ppopov_67
    ppopov_67
    Рейтинг: 659 Неутрално

    Много повече работни места са били закрити с въвеждането на тъкачния стан и парната машина.
    Е, и кво - прогресът на човечеството не е спрял.

  45. 45 Профил на Kosta Delev
    Kosta Delev
    Рейтинг: 994 Неутрално

    Къса ми се сърцето за германските работници...

    Предполагам, че ако автомобилите започнат да се движат с въглища на пара, ще се отворят 200000 работни места за германските работници...

  46. 46 Профил на scott
    scott
    Рейтинг: 651 Неутрално

    До коментар [#43] от "1_april":

    кое?
    начи, да ти кажем: човека е такава гад, че ако ще само на ветърни платна и мелници да го кара - пак щеше да намери начин да ибе мамата на планетата.
    това, че се използва във войните просто доказва ПРЕВЪЗХОДСТВОТО на двг кат технологиа, нищо повече.
    да ти кажем начин за оправяне на "положението с природата", искаш ли?
    Предлагам ядрена война, край на органичните на земята и рестарт на ниво планктовона супа у океаните. да си мутира как ще. ПРИРОДАТА СИ ЗНАЕ РАБОТАТА.
    АПА ТАЗ ПОСТАНОВКА, ЧОВЕКЪ МОЖЕЛ, ЩЕЛ ДА НАПРАВИ ХАРМОНИЧНО РАЗВИТИЕ С БАТЕРИЕС, БЕЗ БАТЕРИЕС просто е нелепа. Още Сталин е говорел за човека кат "вмластелин" на природата. Сорка братчет, само индианците са живеели в хармониа, ма те пък са избити, наебани, унизени, техната култура, техното разбиране са обявени за тупик.
    ай стига. ДВГ форевър.

  47. 47 Профил на dante_18
    dante_18
    Рейтинг: 632 Неутрално

    До коментар [#39] от "musashii":

    Смяната на масло е 10 лева. Не знам в какво сервизи ходиш, ама май нищо не разбираш и те точат яко.

    If you are going through hell... Keep going!
  48. 48 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 7562 Неутрално

    Едни професии ще станат излишни, но ще се появят нови.

  49. 49 Профил на musashii
    musashii
    Рейтинг: 754 Неутрално

    До коментар [#47] от "dante_18":

    Аз в тия сервизи не ходя,щото там ремонтират само лимузини.А не стари бараки като моята кола.И смяната на маслото е от 300 лв нагоре.Говоря за фирменият сервиз на една от трите немски премиум марки.Не за сервиз на някой квартален майстор.

  50. 50 Профил на dante_18
    dante_18
    Рейтинг: 632 Неутрално

    Масло 5w30 5 литъра Castrol най-висок клас - към 130 лв.
    Филтър Бош - 10 лв.
    Работа - 10 лв.


    Общо - 150 лв.

    If you are going through hell... Keep going!
  51. 51 Профил на dante_18
    dante_18
    Рейтинг: 632 Неутрално

    До коментар [#49] от "musashii":

    Ами източват клиентите, както източват маслото от двигателя. )

    If you are going through hell... Keep going!
  52. 52 Профил на Ebeneezer Goode
    Ebeneezer Goode
    Рейтинг: 692 Неутрално

    До коментар [#29] от "ХЪ ХЪ ХЪ":

    https://www.autovistagroup.com/news-and-insights/swedish-study-calls-smaller-ev-batteries-finds-tesla-more-polluting-8-year-old

    (там има линк и кзм оригинала, на шуедски)

    Schrödinger's cat walks into a bar. And doesn't
  53. 53 Профил на plamen_b
    plamen_b
    Рейтинг: 1790 Неутрално

    До коментар [#41] от "alabalko":

    Проблемът е не само за Порше, но и за цялата група Фолксваген (в която Порше е една от марките):

    https://www.bbc.com/news/business-44383226

    Той е породен от новите тестове за емисии, които се въвеждат в ЕС от септември. Тези тестове се доближават повече до реалните условия и режим на движение на автомобилите. Промяната обаче изисква ново оборудване за провеждане на тестовете, и наличното такова не е в достатъчни количества. Поради това, най-големия производител на коли в света ще трябва (поне временно) да намали производството, за да няма прекалено много коли на склад, които не са минали тестовете.

  54. 54 Профил на wak26352646
    wak26352646
    Рейтинг: 267 Неутрално

    В проучването не споменават обаче, колко работни места ще отпаднат при поддоставчиците. Там ще е голямата секира. Има фирми, които са специализирани в производството на малък брой специфични компоненти за двигатели. Те директно са затворили. Освен това проучването изхожда от презумпцията, че за всеки непродаден автомобил с ДВГ, немските производители ще продадат един електромобил. Това обаче въобще не е сигурно, в САЩ например Тесла Модел 3 удря продажбите на БВМ 3-та серия. Така че не е ясно, дали всички немски производители ще оцелеят. Старт-ъпите в сектора никнат като гъби и то не само в Китай.

  55. 55 Профил на bpcorp
    bpcorp
    Рейтинг: 861 Неутрално

    За месец май Тесла модел 3 изпреварва по продажби в САЩ Мерцедес С, Ауди 4 и БМВ 3, като се превръща в най-продавания автомобил в сегмента.

  56. 56 Профил на cvetoslavaiv
    cvetoslavaiv
    Рейтинг: 8 Неутрално

    Ако станете клиент на Б.М. Инвестмънтс ЕООД, ще трябва да се сбогувате със спестяванията си!





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK