Френският парламент одобри оспорваната реформа на националната жп компания

Френският парламент одобри оспорваната реформа на националната жп компания

© Reuters



Френското национално събрание гласува вчера с голямо мнозинство в подкрепа на проектозакона за пълно преустройство на националната жп компания Ес Ен Се Еф (SNCF), подкрепяйки усилията на президента Еманюел Макрон да пречупи синдикатите и да реформира икономиката, предаде "Ройтерс", цитирана от БТА.


Текстът, който ще бъде одобрен от Сената днес, превръща компанията в акционерно дружество, предоставяйки на ръководството по-голяма корпоративна отговорност. С него се прекратява вътрешният монопол за превоз на пътници от 2020 година и се слага край на щедрите придобивки и пенсии за бъдещите служители.


Това е най-съществената реформа в компанията със 150 000 служители след национализацията й през 30-те години. Тя беше приета на фона на възраженията на синдикатите, които организираха близо три месеца стачки срещу промените.

Коментари (10)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на gozambo
    gozambo
    Рейтинг: 3129 Неутрално

    Забелязахте ли на снимката колко са стари траверсите. Още от времето на каубойските влакове. Учудвам се как карат бързи влакове по тази линия.

  2. 2 Профил на gozambo
    gozambo
    Рейтинг: 3129 Неутрално

    Забелязахте ли на снимката колко са стари траверсите. Още от времето на каубойските влакове. Учудвам се как карат бързи влакове по тази линия.

  3. 3 Профил на danvan
    danvan
    Рейтинг: 2487 Неутрално

    Ето как се прави, ако искаш да имаш железници ... кога ли ще реформират БДЖ?

    Ние сме малък, но изключително прост народ. Sapienti Sat
  4. 4 Профил на taratanki
    taratanki
    Рейтинг: 376 Неутрално

    Ето как се прави, ако искаш да имаш железници ... кога ли ще реформират БДЖ?
    —цитат от коментар 3 на danvan


    Мисля, че с това, което правят франсетата, по-скоро се доближават към БДЖ.

  5. 5 Профил на IE B
    IE B
    Рейтинг: 746 Неутрално

    На англичаните железопътният транспорт е разделен на франчайзи, като различни оператори могат да се конкурират за договор върху определената линия. Резултатът е, че правителството плаща огромни субсидии на въпросните оператори, включително и когато влаковете не вървят навреме или направо ги отменят. Разходите са им по-големи отколкото ако при предишната система.

  6. 6 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 9518 Неутрално

    Франция се доближава като реформа до Германия. След реформата там се появиха евтини автобусни линии, които дублират железопътните дестинации (дотогава забранено) :)
    По-пазарно, но опасно за жп транспорта начинание...

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  7. 7 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 8171 Неутрално

    Бойко да гледа и да се учи. Който го е страх от протести и затова не прави реформи, просто да освободи мястото на някой по смел.

  8. 8 Профил на vesolr
    vesolr
    Рейтинг: 3152 Неутрално

    До коментар [#2] от "gozambo":

    Гозамбо, ако беше стъпвал във Франция, щеше да забележиш, че това не е високоскоростен влак, а регионален (TER). За TGV изискванията са съвсем други.

    От клеветника https://goo.gl/QdmktQ
  9. 9 Профил на Лео
    Лео
    Рейтинг: 1625 Неутрално

    Французите били национализирали железниците още през 30-те и още са държавни? Как може така, да ги приватизират веднага! Нали държавата била лош стопанин?

  10. 10 Профил на Monsieur
    Monsieur
    Рейтинг: 664 Неутрално




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK