Франция спечели битка в европарламента по пакета за превозвачите

Франция спечели битка в европарламента по пакета за превозвачите

© Надежда Чипева, Капитал



Френските евродепутати спечелиха вчера битка в Европейския парламент за реформата на социалните правила за шофьорите на товарни камиони, предаде "Франс прес". Предложенията ще бъдат обсъдени отново идния месец.


На пленарно заседание в Страсбург евродепутатите блокираха с негативен вот мандата за преговори, постигнат на 4 юни от комисията по транспорт в европарламента. Под натиска на страните от Източна Европа комисията получи мандат да преговаря със Съвета на ЕС, представляващ страните членки, по новите правила за пътните превози въз основа на предложения, направени от Европейската комисия на 31 март 2017 година.


Според френските евродепутати обаче транспортната комисия в европарламента защитава позиции, подкрепящи "нелоялна конкуренция" и социален дъмпинг, които биха довели до влошаване на условията на труд на водачите на камиони.




В съобщение на сайта на Европейския парламент се посочва, че на 4 юни Комисията по транспорт е приела позициите си по три предложения, както и решението за започване на преговори със Съвета по докладите. "Пленарната зала обаче не подкрепи комисията за започване на преговори и одобри провеждането на допълнителни дискусии и гласуване по законодателните предложения по време на юлската пленарна сесия."


След блокирането на мандата за преговори френските евродепутати се надяват, че европарламентът "ще поправи грешката" на следващата пленарна сесия, предаде БТА.


Правителствата на България, Полша и Унгария "продават работната си ръка един вид като роби", заяви във вторник Ален Сютур, отговарящ за международните пътни превози във френския синдикат Обща конфедерация на труда - Се Же Те (CGT), пред журналисти в Страсбург.


След гласуването в транспортната комисия в началото на юни българският евродепутат Андрей Новаков обяви абсолютна и безусловна капитулация на пакета "Макрон", свързан с промените в транспорта, и пълна победа за българската позиция. Той поясни, че е отпаднало предложението за тотална забрана за използване на кабините на камионите за почивка. Не била приета и идеята на всеки три седмици шофьорите да се прибират вкъщи, а също така е отпаднало и намерението на комисията международните шофьори да попадат в обхвата на Директивата за командированите работници, т.е. на всеки 72 часа, прекарани в някоя страна членка, да бъдат налагани местните изисквания и местното законодателство.


Текстовете, одобрени от евродепутатите от Комисията по транспорт и туризъм, трябва да получат подкрепа и от пленарно заседание на целия европарламент. Тогава те стават официална позиция на Европейския парламент за преговорите му със Съвета на ЕС. Те могат да започнат, след като и съветът приеме своята позиция.

Ключови думи към статията:

Коментари (70)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на kesh
    kesh
    Рейтинг: 3007 Разстроено

    ........европа на две скорости.........може и три.......

    България .....!!!!!.... на ТРИ .....ПИТИЕТААА......!!!!...
  2. 2 Профил на НеКой
    НеКой
    Рейтинг: 1786 Неутрално

    Франсетата си гонят само техните интереси, типично Макаронски подход.
    После се сърди на Тръмп, че прави същото.
    А ние трябва да се опитваме до последно да прокараме нашата позиция.

  3. 3 Профил на 442
    442
    Рейтинг: 1329 Неутрално

    Бития бит, на тези дето не им е ясно останалото, сега вече им се е изяснило.

  4. 4 Профил на telqk
    telqk
    Рейтинг: 1337 Неутрално

    Ако перифразираме известна сентенция то фанфарите на баце и петербурски за Франция на колене, се оказаха малко ма много малко пресилени!

  5. 5 Профил на Infernus
    Infernus
    Рейтинг: 488 Неутрално

    И кво, цялата пара отиде в свирката? Новаков как все още не се е изказал?

    Дела трябват, а не думи.
  6. 6 Профил на krasi_99
    krasi_99
    Рейтинг: 454 Весело

    Не е вярно това..нали Бойко пункт по пункт преглеждаше тая наредба с Меркел и с Макрон и те се бяха съггласили с него. Това дето го пишете е фейк новина.

  7. 7 Профил на serpico
    serpico
    Рейтинг: 919 Неутрално

    Ми после да не се чудят като всичко живо дет не може да се реализира отива на запад...

    Pure Chewing Satisfaction
  8. 8 Профил на yavooor
    yavooor
    Рейтинг: 900 Неутрално

    "...Андрей Новаков обяви абсолютна и безусловна капитулация на пакета "Макрон"..."

    И отново загубата се превръща в победа...
    А компютрите в компоти и ... суджук.

  9. 9
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  10. 10 Профил на taratanki
    taratanki
    Рейтинг: 276 Неутрално

    Тъпите франсета не могат да разберат, че режейки източна Европа няма да си оправят техния шофьори. Само ще дадат на турските и сръбски превозвачи нелоялно предимство.
    А колко ли французи карат камиони във френските фирми?

  11. 11 Профил на 彼得。斯托亚诺夫
    彼得。斯托亚诺夫
    Рейтинг: 484 Неутрално

    доколкото съм запознат, шофьорите на камиони трябва МНОГО да се радват за "победата" на френските евродепутати. само с дъмпинг на еФтина работна ръка няма да я докараме доникъде.

    -- 子曰:[人能弘道,非道弘人]卫灵公15:28
  12. 12
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  13. 13 Профил на sqrt
    sqrt
    Рейтинг: 561 Неутрално

    Айде нови 200 000 безработни българи. Но вси1ко е точно офшорните влогове се увеличават и бизнесът на министри и депутати с рушвети и далавери върви.

  14. 14 Профил на tozi
    tozi
    Рейтинг: 450 Весело

    EС - Всички са равни, но някой са по-равни :)

  15. 15 Профил на Tzariqt e Gol
    Tzariqt e Gol
    Рейтинг: 229 Неутрално

    Браво на Новаков за победата и битката. Сега гласуването на това няма да мине в парламента. Но Дневник го представя като някаква загуба за България, Унгария и Полша.

  16. 16 Профил на ambros
    ambros
    Рейтинг: 647 Неутрално

    Борисов още тогава направи много точен коментар, че никаква победа не е имало и никой не може да победи франция, Германия и Австрия, а само с убеждение и преговори се постига нещо. Новаков и някои други се изживяват като на футболен мач.
    И каква "победа" е да можеш да спиш под тира, да препикаваш борчетата по пътя и да не се прибираш с месеци при семейството си?! Естествено, че ще струваш на работодателя много по-евтино и правиш дъмпинг на шофорите, работещи при нормални условия. Може да се обсъжда само временно отлагане на тези правила,.

  17. 17 Профил на дерибеев
    дерибеев
    Рейтинг: 3680 Неутрално

    Айде нови 200 000 безработни българи. Но вси1ко е точно офшорните влогове се увеличават и бизнесът на министри и депутати с рушвети и далавери върви.
    —цитат от коментар 13 на sqrt


    не , има 200000 българи работещи за френски , немски ... фирми и плащащи данъци там

    всеки коментар може и ще бъде използван срещу вас
  18. 18 Профил на DDR
    DDR
    Рейтинг: 3527 Неутрално

    Тъпите франсета не могат да разберат, че режейки източна Европа няма да си оправят техния шофьори. Само ще дадат на турските и сръбски превозвачи нелоялно предимство.А колко ли французи карат камиони във френските фирми?
    —цитат от коментар 10 на taratanki


    Директивата важи за всички, който карат в ЕС - турци, сърби, азърбейджанци, беларуси, украинци, руснаци...

    Принадлежността към дадена нация не е даденост, тя е въпрос на възпитание а след време и на осъзнат избор. Културталибан - с комсомолски плам определя кой е културен и кой чалгаджия.
  19. 19
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  20. 20 Профил на realguru
    realguru
    Рейтинг: 3150 Неутрално

    Добре бе, оня ден Микрона не беше ли казал, че Франция е твърде социална държава. Въпросът е що искат целия ЕС да го направят социална държава. :)

  21. 21 Профил на abdulhazred
    abdulhazred
    Рейтинг: 673 Неутрално

    До коментар [#11] от "彼得。斯托亚诺夫":

    За българските шофьори френските предложения са добра новина.

    Лошо е за чорбаджиите пишман бизнесмени собственици на транспортни фирми, настава глад и край на лесните пари.

  22. 22
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  23. 23 Профил на Storm Rider
    Storm Rider
    Рейтинг: 439 Неутрално

    Единственото, което успях да разбера досега от цялата истерия, е че нашите шофьори (разбирай собствениците на фирми) не са навити да платят един билет до вкъщи месечно. Т.е. около 100 Евро на месец на шофьор... Другото, за което очевидно не са навити, е да осигуряват шофьорите на реалните заплати, а не на минималната за страната и да крият осигуровки...

    Смятам, че този андрешковски плач за мижавия келепирец е доста потискащ и срамен. Това ли защитават гербаджийските евродепутати.

    Никой сериозен товародател няма да възложи бизнес на фирма, която се стиска да осигури човешки условия на служителите си..

  24. 24 Профил на maxwell
    maxwell
    Рейтинг: 229 Неутрално

    Тази мярка просто ще ускори смъртта на професията шофьор на тир.

    Това е първото място където безпилотните автомобили ще навлязат масово - работата е монотонна , трафикът по-магистралите е много по-предвидим от този в градска среда.

    Работата за превозвачите няма да намалее , но фирмите които се занимават с това да.Както и разходите ще се увеличат. А никой шофьор няма да може да се състезава по икономия със робот работещ 24/7 , шофиращ с оптимална относно разхода на гориво скорост.

  25. 25 Профил на cristo_n
    cristo_n
    Рейтинг: 585 Гневно

    Честно казано - НИЩО НЕ РАЗБРАХ. Един постигнал победа, ама друг го блокирал, ама едни било на комисия, другото на парламента, пък след като нещо си било прието (вече неясно от кого), трябвало после да бъде обсъдено със Съвета на Европа... И в крайна сметка къде и кой взема окончателните решения не го разбрах.
    ЕБАТИ БЮРОКРАЦИЯТА!!! Не случайно Европа отслабва!

  26. 26 Профил на cristo_n
    cristo_n
    Рейтинг: 585 Гневно

    Браво на Новаков за победата и битката. Сега гласуването на това няма да мине в парламента. Но Дневник го представя като някаква загуба за България, Унгария и Полша.
    —цитат от коментар 15 на Tzariqt e Gol


    Ама ти вярно ли си разбрал, какво в крайна сметка се е случило?

  27. 27 Профил на realguru
    realguru
    Рейтинг: 3150 Неутрално

    Тази мярка просто ще ускори смъртта на професията шофьор на тир.Това е първото място където безпилотните автомобили ще навлязат масово - работата е монотонна , трафикът по-магистралите е много по-предвидим от този в градска среда.Работата за превозвачите няма да намалее , но фирмите които се занимават с това да.Както и разходите ще се увеличат. А никой шофьор няма да може да се състезава по икономия със робот работещ 24/7 , шофиращ с оптимална относно разхода на гориво скорост.
    —цитат от коментар 24 на maxwell


    А робота дали ще знае да спре като някой полицай му махне за проверка. Или някой нелегален мигрант се разблъска от карго отсека. Или па се опитва да се качи нелегално на камиона, за да мине през Евротунела. :)


  28. 28 Профил на tribiri
    tribiri
    Рейтинг: 2668 Неутрално

    Нямат край мъките европрецедателски! Нашият международник уж всичко беше избацал!

    Какво ли сънува един идиот, че вечно е прав - пак, пак и пак! Започне ли да се държи като скот.. Какъв идиот!? Това е просто глупак!
  29. 29 Профил на gogo2011
    gogo2011
    Рейтинг: 511 Неутрално

    До коментар [#11] от "彼得。斯托亚诺夫":

    Ще се радват ли като си загубят работните места? Турците ще прилапат всичко.

  30. 30 Профил на historama
    historama
    Рейтинг: 3688 Неутрално

    Франсетата са в правото си да определят условията на работа на тяхна територия. Добре ще е нашите власти да се позанимаят с турските тираджии, които през ден предизвикват тежки катастрофи по нашите пътища.
    Уверен съм, че нашите шофьори ще са благодарни на Макрон, който си грижи много повече за подобряването на условията им на работа, отколкото нашите политици-русофили.

  31. 31 Профил на cristo_n
    cristo_n
    Рейтинг: 585 Гневно

    До коментар [#24] от "maxwell":

    Може, ама след поне 100 години. Ако изобщо тогава я има още Земята и цивилизацията такава, каквато я познаваме. Защото като отпаднат, поради автоматизиране, 20-25% от работните места и като добавиш към това поне 20-30 млн. имигранти от Африка и Азия, които могат да извършат само ниско-квалифициран труд, който обаче ще бъде усвоен от роботизирани машини и автомати, и нещата в Европа отиват на кръв...

    А всъщност, то и самолетите имат автопилот, ама що ли в самолета има даже не един, ама двама пилоти?

  32. 32
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  33. 33 Профил на gogo2011
    gogo2011
    Рейтинг: 511 Неутрално

    До коментар [#23] от "Storm Rider":

    Купуваш си дрехи, нали? Повечето са шити от хора, които живеят в мизерни условия и биват експлоатирани като роби - при условия многократно по-лоши от тези на шофьорите. Май е време да си шиеш сам облеклото или да ходиш гол.
    Мерките, които се опитват да прокарат са само и единствено за да смачкат транспортните фирми от Източна Европа, а не за да подобрят условията на труд на шофьорите. Последните, между другото, имат избор - професият им е търсена и могат да си намерят друг работодател, вероятно и с по-добро възнаграждение, условия на труд.

  34. 34 Профил на kesh
    kesh
    Рейтинг: 3007 Разстроено

    Франсетата си гонят само техните интереси, типично Макаронски подход.После се сърди на Тръмп, че прави същото.А ние трябва да се опитваме до последно да прокараме нашата позиция.
    —цитат от коментар 2 на НеКой


    .......+++++++++++++++++++......със ЗЪБИ и НОКТИ ТРЯБВА да си ГОНИМЕ ИНТЕРЕСИТЕ и ОТСТОЯВАМЕ ПОЗИЦИЯТА.........!!!!!!!..........те така е така НЕ НИ БРОЯТ.......!!!!!!......ВРЕМЕ е ЗА ПРОМЯНА.......!!!!!!??????.......

    България .....!!!!!.... на ТРИ .....ПИТИЕТААА......!!!!...
  35. 35 Профил на niakoi_si
    niakoi_si
    Рейтинг: 2944 Неутрално

    До коментар [#17] от "дерибеев":

    Няма такъв филм. Просто нишата се заема от Турция.

    Между другото, ЕС си мисли, че нашите тук са прости и пасат трева.... Ако това стане действителност, ще има сериозно пререгистриране на превозвачи от цяла Европа към Турция, Сърбия, Македония.

  36. 36 Профил на niakoi_si
    niakoi_si
    Рейтинг: 2944 Неутрално

    До коментар [#30] от "historama":

    Убеден си викаш, а? Що не идеш при случаен тираджия да го питаш? Ама си направи добра здравна застраховка преди това...

    В момента тираджия вади 3000-4000лв. чисти на месец. С тия мерки ще иде на улицата, а турския тираджия ще му вземе хляба. Иди и ги питай колко са доволни нашите тираджии от "подобряването" на условията.

  37. 37 Профил на historama
    historama
    Рейтинг: 3688 Неутрално

    На някои им е мъчно, че могат да пропуснат да работят в добре уредената Макронова Франция, с хубави пътища и магистрали, качествена храна в ресторантчетата и супермаркетите. а какво да кажат франсетата за мръсотиите и боклуците около паркингите, за особеностите на балканските субекти да се облекчават на чист въздух сред аромати на лавандула и розмарин.
    Вместо да се помъчим да уредим и нашата страна като тяхната, сме хукнали да пригласяме на нашите мутри транспортьори и ония двамата патрЕотари русофили.

    Между другото любопитно е как оня транспортаджия на има-няма 35-40 години се е упредил с 1350 ТИРа? Изобщо има ли подобна фирма в ЕС?

  38. 38 Профил на niakoi_si
    niakoi_si
    Рейтинг: 2944 Неутрално

    До коментар [#23] от "Storm Rider":

    Напротив, на товародатела му е през у.я, какви са условията в превозваческата фирма. Иска да му е евтино и навреме. Толкоз. Както на теб не ти пука особенно, като се къпеш, а деца умират от жажда нейде по света. Човек не може да огрее навсякъде.

  39. 39 Профил на patilanskomeze
    patilanskomeze
    Рейтинг: 1516 Неутрално

    Ивоооооооооооооооо,китайофилче ,къде си бе????Защо не коментираш действията на Макрон сега??????Нали си му фен????Нали си уж европеец и българин????Дръжки?????Аргументи за това,че харесваш дуиктатури и сепаратисти бол!!!!!!!
    —цитат от коментар 19 на protivbspdpsatak



    Ивчо,го няма и се изпарил,и не коментира действията на любимият му Макрон!!!!!!Що така бе Ивчо?????Нали си европеец и българин,а си фен на сепаратисти и диктатори!
    —цитат от коментар 22 на protivbspdpsatak



    Тука си много прав,но кажи му го това на Ивчо!Той е върл фен на Макрон,а по темата сега ни дума ,ни вопъл!Иначе обижда Тръмп,а за идентични неща,мълчи за Макрон!
    —цитат от коментар 32 на protivbspdpsatak


    Е какви са тези работи на ниво удряне с учебник по главата и дърпане за плитките?
    Щом има чуства и емоции, да бъдем възрастни. Цветя, бомбони, на кино...

  40. 40 Профил на gianni
    gianni
    Рейтинг: 953 Неутрално

    С тия мерки ще иде на улицата, а турския тираджия ще му вземе хляба.
    —цитат от коментар 36 на niakoi_si

    Глупости на търкалета, турските тираджии не взимат по-малко от нашите, а освен това трети страни нямат право да извършат вътрешни за ЕС превози. То, ако беше превозите щяха да се правят само от узбеките и таджики.

  41. 41 Профил на Свинчуга
    Свинчуга
    Рейтинг: 2446 Неутрално

    Е как, нали гербавите обявиха пълна победа над лошия Макрон?

    Обичам да грухтя и плюскам.
  42. 42 Профил на starsky
    starsky
    Рейтинг: 8 Неутрално

    До коментар [#17] от "дерибеев":

    Но също така, работещи при много по-добри условия и печелещи в пъти повече.

  43. 43 Профил на Storm Rider
    Storm Rider
    Рейтинг: 439 Неутрално

    До коментар [#33] от "gogo2011":

    Не виждам аналогията с шиенето на дрехи. Шивашките фабрики си стоят в Китай и Бангладеш (не в ЕС) и работят на ишлеме за големите брандове, ...или пък пиратстват.... Но не отварят фабрики в Германия, Франция или другаде в ЕС. Не че одобрявям робските условия на труд, но те съществуват независимо дали ни харесва и не е във възможностите на европейските държави да променят това. Между другото, доста сериозни брандове от бранша се интересуват от начина и условията на производство, вкл. организират и кампании с цел подобряването им...

    Смешно е да се твърди, че френските превозвачи биха получили предимство пред нашите като следствие от спазване на общи правила. Защо една и съща работа, за която френска и българска форма биха получили едно и също заплащане, би била печеливша за френския превозвач и губеща за българския. И то при положение, че заплатите и осигуровките в българската фирма са съществено по ниски.

    Препоръчвам на превозвачите да спрат да мислят хората за глупаци, защото постигат негативен за тях ефект.

  44. 44 Профил на Dankol
    Dankol
    Рейтинг: 852 Неутрално

    Когато видяхте сметката на дребните семейни фирми с по 1-2 камиона , взети на кредит със заложени имоти на собствениците , не ревахте !!!
    Сега като ви принуждават да се съобразявате с някакви условия на труд за същите тези изпофалирали шофьори , които са принудени да ви работят ангария като скотове , сега ревнахте като ухапани !
    Това е към там разните му ПИМК , Дискордия, Биомед , Юроспийд и т.н.
    И ми е интересно всички тези уж български превозвачи - колко данъци са платили в България !?

  45. 45 Профил на gogo2011
    gogo2011
    Рейтинг: 511 Неутрално

    До коментар [#43] от "Storm Rider":

    Нашите превозвачи ще имат по-високи разходи заради задължението камионът да се прибира на всеки три седмици. Има много български фирми, които разчитат основно на товари в рамките на ЕС, предимно в Западна Европа. Имат конкуреннтно предимство заради по-ниските разходи на дружествата в България. Е, сега ще се опитат да им вдигнат разходите за да не могат да си позволят цени под тези на френските превозвачи например. Няма загриженост за нашите шофьори, има само интереси.
    И стига сме плюли българските предприемачи - не всички са мутри и пълначи на партиини каси.
    Колкто до аналогията с шиенето на дрехи, казвам ти го защото демонстрираш принципност. Няма разлика в кой сектор е. Като искаш да си справедлив и защитник на онеправданите, бори се в ЕС дрехите да са правени при нормални условия на труд, че даже ако може и само в рамките на съюза.

  46. 46 Профил на gogo2011
    gogo2011
    Рейтинг: 511 Неутрално

    До коментар [#44] от "Dankol":

    Колега, знам няколко неголеми фирми в този сектор с по 4-5 камиона. И си работят добре все още - въпрос на правилен мениджмънт е в повечето случаи. А иначе, във всеки бизнес големите могат да смачкат малките, без изключение - достатъчно силни са за да издържат дълго да работят на цени на себестойност (която е по-ниска от тази на малките) за да изхвърлят някого ако искат.

  47. 47 Профил на karabastun
    karabastun
    Рейтинг: 8763 Любопитно

    Изобщо не съм се и съмнявал, че Франция ще спечели битката по пакета за превозвачите................

    karabastun1@abv.bg
  48. 48 Профил на Storm Rider
    Storm Rider
    Рейтинг: 439 Неутрално

    До коментар [#45] от "gogo2011":

    Задължението да се прибира на всеки три седмици ще важи и за френския превозвач, който пътува из Европа. Със или без прибиране неговите разходи пак ще са по-гоолеми. Освен това, никой не пътува празен, независимо от посоката.
    В крайна сметка това е единния пазар и е тъпо някой да получава конкурентно предимство, защото си спестява заплати и осигуровки.

  49. 49 Профил на Dankol
    Dankol
    Рейтинг: 852 Неутрално

    Задача за шефчета на транспортни фирми със завършен трети клас :
    Два камиона - български и френски замръкват във Варшава . И двата вече са на края на триседмичния срок , и трябва да се прибират . Българския до София (1600 км.), френския до Париж (1630км.) . Въпроса е : Къде е предимството и протекционизма за френския камион !? Корпоративен данък във Франция -33 % . Същия данък в България - 10 % ! Минимална заплата във Франция - 1580 евра . Минимална заплата в България -260 евра . Пакета Макрон иска да изравни командировъчните за всички, докато работят в чуждата държава . Цените на хотелите и охраняемите паркинги са еднакви за всички .
    Пак питам - къде е предимството което дава пакета Макрон на френските фирми спрямо източно-европейските !?

  50. 50 Профил на gogo2011
    gogo2011
    Рейтинг: 511 Неутрално

    До коментар [#48] от "Storm Rider":

    И колко камиона от Франция си видял да превозват товари в Източна Европа, че да им се налага да се връщат от толкова далеч?
    И защо реши, че някой си спестявал заплати и осигуровки? Служителите си получават парите. Осигуровки се внасят, съгласно законодтателството на страната, в която е регистрирано дружеството. Това, че данъчната тежест във Франция е 50%, не означава, че ние трябва да направим същото.
    Прибирането празен може да стане факт, тъй като камионите са доста, а товарите към България не са много. Проблем е по принцип и да тръгнеш пълен от БЪлгария за Западна Европа. Ако мерките влязат в сила, очаквам да понамалеят българските камиони.

  51. 51 Профил на gogo2011
    gogo2011
    Рейтинг: 511 Неутрално

    До коментар [#49] от "Dankol":

    Ако в Полша намериш пет френски камиона в един ден ще е голямо постижение.

  52. 52 Профил на galiwer1880
    galiwer1880
    Рейтинг: 401 Неутрално




    До коментар [#21] от "abdulhazred":

    Това е проблема,че ще трябва да се изравнят доходите на всички транспортни фирми.Тия ,дето се пишеха тарикати ,сега ще лъснат и затова подскачат. Има някой неща които трябва и ще се оправят.

  53. 53 Профил на russian78
    russian78
    Рейтинг: 646 Неутрално

    Това е лошо развитие за ЕС. Без свободна търговия и конкуренция няма развитие. От въвеждането на изкуствени ограничения върху свободната търговия не печели никой, включително и Франция... А употребата на произволно формирани словосъчетания без какъвто и да е смисъл, каквото е словосъчетанието "социален дъмпинг" не би следвало да поражда нищо друго, освен подигравки.

    "Squash is a sport that represents the future, not the past." - N Ramachandran (President of WSF)
  54. 54 Профил на Неизвестен извършител
    Неизвестен извършител
    Рейтинг: 538 Весело

    Пък едно евродепутатче от малката, китна България дуе розови бузки.

  55. 55 Профил на taratanki
    taratanki
    Рейтинг: 276 Неутрално

    Айде нови 200 000 безработни българи. Но вси1ко е точно офшорните влогове се увеличават и бизнесът на министри и депутати с рушвети и далавери върви.
    —цитат от коментар 13 на sqrt


    Дано от тези 200 000 нови безработни успеем да си намерим хората, които търсим вече половин година.

  56. 56 Профил на джендър NATO generals
    джендър NATO generals
    Рейтинг: 1039 Неутрално

    По радiо Фокус обясниха-превозвачите от Източна Европа ще получат по-неблагоприятни условия от колкото страни не-членки на ЕС като Србия и македонйа!

    Само от 2009 - 2012-та са "инвестирани" 8 милиарда евро във ВЕИ тролово производство на ток
  57. 57 Профил на buljubei
    buljubei
    Рейтинг: 519 Неутрално

    До коментар [#50] от "gogo2011":

    И да им обясняваш, няма смисъл.
    Измити и изпрани мозъци.
    И май наистина вярват, è Макрончо се е загрижил за нашите шофьори.
    Неспасяеми са. Добре, че докопват само 2% на избори, защото иначе сиеебалофара.

  58. 58 Профил на historama
    historama
    Рейтинг: 3688 Неутрално

    ...Ама си направи добра здравна застраховка преди това...В момента тираджия вади 3000-4000лв. чисти на месец. С тия мерки ще иде на улицата, а турския тираджия ще му вземе хляба. Иди и ги питай колко са доволни нашите тираджии от "подобряването" на условията.
    —цитат от коментар 36 на niakoi_si

    Ако не са доволни тираджиите да протестират пред НС че ги карат да работят като гурбетчии в Западна Европа, а не у нас и всяка вечер да си бъдат със семействата си. Да не би Макрон да ни е виновен, че нашите разбойници като видят някой лев в излишък веднага хукват АЕЦ с Русия да строят, Хъб край Варна за руска газ да правет, ируски таралясници нон стоп да ремонтират.

    Между другото от известно време българки тичат във Франция и Германия да раждат - по-евтино им излизало. А НИ РАЗПРАВЯТ, ЧЕ ЗА ТЯХ СМЕ БИЛИ ВТОРА КАТЕГОРИЯ?

  59. 59 Профил на tribiri
    tribiri
    Рейтинг: 2668 Неутрално

    Хайде стига тъпотии! Що не се разходиш вечер на чист въздух из някое от Парижките или Брюселските предградия!у
    Аман от чуждопоклонници!

    Какво ли сънува един идиот, че вечно е прав - пак, пак и пак! Започне ли да се държи като скот.. Какъв идиот!? Това е просто глупак!
  60. 60 Профил на historama
    historama
    Рейтинг: 3688 Неутрално

    До коментар [#49] от "Dankol":Ако в Полша намериш пет френски камиона в един ден ще е голямо постижение.
    —цитат от коментар 51 на gogo2011


    А в България не съм виждал нито един

  61. 61 Профил на historama
    historama
    Рейтинг: 3688 Неутрално

    По радiо Фокус обясниха-превозвачите от Източна Европа ще получат по-неблагоприятни условия от колкото страни не-членки на ЕС като Србия и македонйа!
    —цитат от коментар 56 на Антикорупционен блок-Да Корупция!


    а не съобщиха ли по радио Фокус, че българи тичат в Русия да работят за 10 000 евро? И че българчета тичат да следва в световни руски университети?

  62. 62 Профил на tribiri
    tribiri
    Рейтинг: 2668 Неутрално

    До коментар [#61] от "historama":

    Това пък какво общо има с темата?! А сетих се! Краставицата съдържа 98% вода!

    Какво ли сънува един идиот, че вечно е прав - пак, пак и пак! Започне ли да се държи като скот.. Какъв идиот!? Това е просто глупак!
  63. 63 Профил на Умнокрасив
    Умнокрасив
    Рейтинг: 1193 Неутрално

    Толкова ли е лошо шофьорите да спят в хотели и да се прибират по-често у дома? В крайна сметка това са социални придобивки за тях и малко загуба на печалба за собствениците на логистични фирми, но не може единственото ни предимство да бъде по-ниската цена. Нека се наблегна на качеството на услугата, оптимизиране на разходите и маршрутите и тогава ще бъдем конкурентни на всички останали от ЕС. Като не искаме Европа на две скорости, да дадем газ за да ги стигнем на тяхната скорост, вместо да искаме те са забавят.

    No Pain No Gain
  64. 64 Профил на valtoro
    valtoro
    Рейтинг: 964 Неутрално

    Лицемерието на Макрон е безкрайно, не го еня за българските тираджии
    а за френските !!!

  65. 65 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 8843 Неутрално

    Знаех си, че трябваше да почакат с благодарностите към Борисов българските превозвачи, ама...

  66. 66 Профил на Monsieur
    Monsieur
    Рейтинг: 498 Неутрално

    Велика страна, която си гони интересите. Vive la France!

  67. 67 Профил на russian78
    russian78
    Рейтинг: 646 Неутрално

    До коментар [#63] от "Putarak":

    Въпросът изобщо не е в социалните придобивки на шофьорите или пък в условията им на труд. Ако искате тези условия да се подобрят, не ви трябва никакъв регламент. Свободният пазар и конкуренцията имат пълната способност да се справят с това, вместо държавата да се намесва, "като слон в стъкларски магазин". Нима има някакъв регламент, който да задължава фирмите в IT бранша да предоставят всевъзможни екстри на служителите си? Не, разбира се. Пазарът на труда и конкуренцията се "грижат" за това. Не се заблуждавайте, че с настоящия регламент се създават по-добри условия за шофьорите ни. Единственото, което се създава е прецедент, според който всеки бизнес може да бъде атакуван на основание "социален дъмпинг", примерно. Това словосъчетание не означава абсолютно нищо, но веднъж прието, като вариден аргумент, той ще бъде преизползван още много пъти, докато не установите, че в резултат на употребата му не са се влошили условията на труд дори и в споменатия по-горе IT сектор. Та така, не позволявайте на дърветата да крият гледката Ви към гората.

    "Squash is a sport that represents the future, not the past." - N Ramachandran (President of WSF)
  68. 68 Профил на Умнокрасив
    Умнокрасив
    Рейтинг: 1193 Неутрално

    До коментар [#63] от "Putarak":Въпросът изобщо не е в социалните придобивки на шофьорите или пък в условията им на труд. Ако искате тези условия да се подобрят, не ви трябва никакъв регламент. Свободният пазар и конкуренцията имат пълната способност да се справят с това, вместо държавата да се намесва, "като слон в стъкларски магазин". Нима има някакъв регламент, който да задължава фирмите в IT бранша да предоставят всевъзможни екстри на служителите си? Не, разбира се. Пазарът на труда и конкуренцията се "грижат" за това. Не се заблуждавайте, че с настоящия регламент се създават по-добри условия за шофьорите ни. Единственото, което се създава е прецедент, според който всеки бизнес може да бъде атакуван на основание "социален дъмпинг", примерно. Това словосъчетание не означава абсолютно нищо, но веднъж прието, като вариден аргумент, той ще бъде преизползван още много пъти, докато не установите, че в резултат на употребата му не са се влошили условията на труд дори и в споменатия по-горе IT сектор. Та така, не позволявайте на дърветата да крият гледката Ви към гората.
    —цитат от коментар 67 на russian78


    Хубави неща казваш, но забравяш, че "геврека" може да го върти почти всеки, до като в IT бранша има голяма борба за кадри, което всъщност води до многото екстри и добраите условия на труд. Поради тази причина има нужда правителствата да се намесят в регулирането на бранша и това ще е от полза за всички в крайна сметка. Не виждам какъв ще е проблема, щом правилата ще важат за целия ЕС, не само за България. Значи германския или френския шофьор може да спи на хотел, а българския трябва да живее 6 месеца в кабината на камиона и единственото ни конкурентно предимство пред другите да е спестените пари за нощувки... Мисля, че не звучи добре за качеството на българския бизнес.

    No Pain No Gain
  69. 69 Профил на Infernus
    Infernus
    Рейтинг: 488 Любопитно

    [quote#68:"Putarak"][/quote]

    Хайде да не е баш всеки да може да върти "геврека", всеки ден виждаме по новините такива "можещи", до къде са я докарали, я в канавката я в насрещното. И всеки шофьор които иска ако е токова хубаво може да работи в френска или немска компания, а защо не го правят а ?

    Дела трябват, а не думи.
  70. 70 Профил на Умнокрасив
    Умнокрасив
    Рейтинг: 1193 Неутрално

    [quote#68:"Putarak"]
    —цитат от коментар 69 на Infernus
    Хайде да не е баш всеки да може да върти "геврека", всеки ден виждаме по новините такива "можещи", до къде са я докарали, я в канавката я в насрещното. И всеки шофьор които иска ако е токова хубаво може да работи в френска или немска компания, а защо не го правят а ?[/quote]

    Щото някой трябва да ги предпочете пред френските и немските шофьори, сещаш ли се? Примерно ти като български собственик на транспортна компания с индийски и пакистански шофьори ли ще предпочиташ да работиш, които трудно те разбират какво им казваш, или с български?

    No Pain No Gain




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK