Холандия обмисля финансови стимули за хората, които ходят на работа с колело

Холандия обмисля финансови стимули за хората, които ходят на работа с колело

© Associated Press



Работещите в Холандия ще могат да печелят, карайки колело, тъй като правителството иска ходенето на работа с колело да бъде възнаграждавано, като целта е да се намалят задръстванията в страната, предаде "Франс прес".


Слезте от автомобила и се качете на колелото, призова държавният секретар, отговарящ за инфраструктурата, Стинте ван Вилдховен. Тя предлага работодателите да плащат на ходещите на работа с колело по 19 евроцента на километър, изминат с велосипед.


Холандия е световноизвестна с масовото използване на велосипеди. В страната има 22 милиона колелета при население 17 милиона според асоциацията на автомобилистите (БОВАГ - BOVAG). Изразът "колело, работа, сън" отразява всекидневния ритъм на много работещи, но в страната, която е доста гъсто населена, задръстванията са често явление.




Целта ни е 200 хил. души, които сега ходят на работа с кола, да се качат на колелетата и заедно да навъртим още 3 милиарда километра годишно, посочи в съобщение Стинте ван Вилдховен. Тя допълни също, че служителите трябва да бъда компенсирани при покупка на ново колело, с което да ходят на работа. За да насърчи ходенето на работа с колело, Стинте ван Вилдховен предвижда да се срещне с големите работодатели.


В Холандия над половината от пътуванията с коли са на разстояние 7.5 километра, а над половината от служителите живеят на по-малко от 15 километра от работните си места.


С развитието на електрическите велосипеди това е една дистанция, която лесно може да се преодолее, посочи Стинте ван Вилдховен. Правителството е заделило 100 милиона евро за подобряване на велоалеите и паркингите при жп гарите през следващите две години и половина, отбелязва сайтът bike-eu.com./БТА

Ключови думи към статията:

Коментари (37)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на hamiltonf
    hamiltonf
    Рейтинг: 4376 Весело

    Тук ще става дума за помощи от милиарди, предвид 90% колоездачи в Холандия...

    Икономедиа Етичен кодекс на българските медии. 3. РЕДАКЦИОННА НЕЗАВИСИМОСТ 3.1 Няма да се поддаваме на политически или икономически натиск или влияния.
  2. 2 Профил на virtual brain
    virtual brain
    Рейтинг: 1140 Любопитно

    Кога ще ги стигнем холандците, с нафтовите печки на по 20-на години?

    АФтентично десен екоталибан, гей, толераст, платен грантаджия и соросоид-жълтопаветник от кръга "агнешки главички".
  3. 3 Профил на Peni Nikol
    Peni Nikol
    Рейтинг: 6741 Неутрално

    И хубаво ще е, там всички са колоездачи и колоездачки с багажник за дечица.

  4. 4 Профил на Peni Nikol
    Peni Nikol
    Рейтинг: 6741 Неутрално

    Ама има ли още нафтови печки? Ако има ги ползват хора, които си крадат нафтата, а не я купуват.
    До коментар [#2] от "virtual brain":

  5. 5 Профил на tucker case
    tucker case
    Рейтинг: 986 Весело

    епа по буца мáсло колку конска глава голема требе им дадат... да имат сила да вртат

    Now what's a few miles between the beauty and the beast...
  6. 6 Профил на chepokalipsis
    chepokalipsis
    Рейтинг: 1214 Неутрално

    не ти трябват стимули, когато си надрусан като куче

  7. 7 Профил на virtual brain
    virtual brain
    Рейтинг: 1140 Неутрално

    И хубаво ще е, там всички са колоездачи и колоездачки с багажник за дечица.
    —цитат от коментар 3 на Peni Nikol

    Щаиги, ремаркенца, чудеса - за деца, кучета, багаж... всичко. Просто, логично, практично и готино.

    АФтентично десен екоталибан, гей, толераст, платен грантаджия и соросоид-жълтопаветник от кръга "агнешки главички".
  8. 8 Профил на Alexander97
    Alexander97
    Рейтинг: 2990 Неутрално

    Холандците са сериозни хора, ще го направят.
    Те една трета от земята си отнеха от океана, та това ли?!

    Настроение – съвсем сериозно!
    Народ за уважение.

  9. 9 Профил на virtual brain
    virtual brain
    Рейтинг: 1140 Любопитно

    епа по буца мáсло колку конска глава голема требе им дадат... да имат сила да вртат
    —цитат от коментар 5 на tucker case

    Толкова ли си амортизиран, че не можеш да въртиш педали?

    АФтентично десен екоталибан, гей, толераст, платен грантаджия и соросоид-жълтопаветник от кръга "агнешки главички".
  10. 10 Профил на virtual brain
    virtual brain
    Рейтинг: 1140 Неутрално

    До коментар [#4] от "Peni Nikol":
    Имах предвид "нафтовите печки" по улиците, на по 20 години.

    АФтентично десен екоталибан, гей, толераст, платен грантаджия и соросоид-жълтопаветник от кръга "агнешки главички".
  11. 11 Профил на Костадин Иванов
    Костадин Иванов
    Рейтинг: 2899 Неутрално

    Ако това стане в България, няма да получавам помощ.
    Ходя на работа пеш. Трябва ли да си купя велосипед?

    Еретик
  12. 12 Профил на Peni Nikol
    Peni Nikol
    Рейтинг: 6741 Неутрално

    До коментар [#10] от "virtual brain":

    Ха ха ха, зацепих :)).

  13. 13 Профил на danvan
    danvan
    Рейтинг: 566 Неутрално

    А в Ирландия вече има действаща Програма "cycle to work" която позволява много изгодно закупуване на велосипед до 1000 евро, освободен от данъци и с безлихвен заем за една година

    Българите са малък, но изключително прост народ. Sapienti Sat
  14. 14 Профил на Сд
    Сд
    Рейтинг: 700 Весело

    Тези помощи ще са им полезни да си платят банята преди работа,че ще са доста изпотени.Казвам го с хумор.

  15. 15 Профил на DDR
    DDR
    Рейтинг: 2584 Неутрално

    закупуване на велосипед до 1000 евро, освободен от данъци
    —цитат от коментар 13 на danvan


    Данъци за велосипед? Или тези 1000 евро ти ги приспадат от данъците (данъчен бонус)?

    Im Kapitalismus wird der Mensch durch den Menschen ausgebeutet; im Sozialismus ist es umgekehrt. "Gleichberechtigung ermöglicht Freiheit, weil Ungleichheiten nicht negiert werden. Gleichstellung ist Gleichmacherei, die den Menschen nicht mehr in seiner Individualität, sondern nur als Vertreter eines Kollektivs wahrnimmt"
  16. 16 Профил на БМЗ
    БМЗ
    Рейтинг: 1029 Неутрално

    До коментар [#4] от "Peni Nikol":

    Хайде стига с тия легенди. Половината коли са дизели, всички ли крадат нафта?

    Браво на холандците, чакаме и ние да узреем.

    Апокалипсисът апокалиптичен
  17. 17 Профил на гошо
    гошо
    Рейтинг: 933 Неутрално

    "С развитието на електрическите велосипеди това е една дистанция, която лесно може да се преодолее, " Хм като се има предвид че там вали през ден и вятъра почти не спира 15 и повече километра извън града си не е лесна работа като за всеки ден

    гошо
  18. 18 Профил на гошо
    гошо
    Рейтинг: 933 Весело

    До коментар [#16] от "БМЗ":

    примерно търновци мисля че най бързо ще узреят за тази идея

    гошо
  19. 19 Профил на danvan
    danvan
    Рейтинг: 566 Неутрално

    [quote#15:"DDR"][/quote]

    Вноската се взима от заплата преди образуването на данъчната основа за месеца. Като се вземе предвид, че ДОД е прогресивен си е доста голямо облекчение.

    Българите са малък, но изключително прост народ. Sapienti Sat
  20. 20 Профил на musashii
    musashii
    Рейтинг: 768 Неутрално

    Опасно е да караш велосипед в този напрегнат трафик в градовете.Освен това при учестено дишане се поемат повече вредни вещества ако караш в трафика.Природните условия в България също не са добри-жега,студ,сняг.Аз също карам велосипед,но извън града по ненатоварени пътища в свободното си време.

  21. 21 Профил на gl_avatar
    gl_avatar
    Рейтинг: 531 Неутрално

    Тия каквито са пестенджии, ще увеличат още повече Вело трафика и велозадръстванията, и държавата ще пести от петролен внос.
    Хитро.

  22. 22 Профил на metalogy
    metalogy
    Рейтинг: 577 Неутрално

    "Тя предлага работодателите да плащат на ходещите на работа с колело по 19 евроцента на километър, изминат с велосипед."
    По сто лева на месец към заплатата за 20 работни дни по 13.45 км дневно, ако работник живее на 6.72 км от местоработата. Горките холандски работодатели.

    колко е стабилен финансовият сектор у нас, ако не се говори за него
  23. 23 Профил на geordgeo
    geordgeo
    Рейтинг: 1038 Любопитно

    До коментар [#17] от "гошо":

    Изобщоне е проблем времето там. Както са казали датчаните няма лошо време, има лошо облечени хора. Аз в София си карам целогодишно електро велосипеда без проблем, слизам от него само ако Т падне под - 10 градуса и има много лед. А там (често пребивавам в Белгия) целогодишно можеш да си караш без проблем, сняг почти няма, за равния терен да не говорим. Свалям им шапка на холандците, казали са и ще го направят. А у нас тази оферта не влиза в сферата на мечтите дори...

  24. 24 Профил на дерибеев
    дерибеев
    Рейтинг: 3583 Неутрално

    вярвам разбират колоезденето различно от талибан пукащ гуми на линейка и раздаващ шамари на таксиджии

    всеки коментар може и ще бъде използван срещу вас
  25. 25 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 5637 Неутрално

    Това ще струва 600 милиона годишно като поощрения. Инфраструктурата отделно :)

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  26. 26 Профил на slan777
    slan777
    Рейтинг: 548 Неутрално

    Моето употребявано колело в Германия, от частно лице го купих за 60€. Ползвам главно градският транспорт, като за голям град с 15-25 км разстояние от вкъщи до месторабота. Само до най-близкият хранителен магазин ползвам велосипед.

    При нас в Германия купената от мен месечна карта за градският транспорт, мога след края на годината да искам връщане на платените пари. Има и условия, но не искам да затруднявам всички в немското законодателство.

    Es muß Geld fließen!
  27. 27 Профил на malart
    malart
    Рейтинг: 780 Неутрално

    У нас обмислят нови пречки за колоездачите

    malart.blog.bg
  28. 28 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 7738 Неутрално

    Хем чисто, хем полезно.

  29. 29 Профил на гошо
    гошо
    Рейтинг: 933 Неутрално

    До коментар [#23] от "Г.Е.М.":

    е хайде сега зависи от къде до къде и през къде го караш това колело

    гошо
  30. 30 Профил на plamen_b
    plamen_b
    Рейтинг: 1806 Неутрално

    Хм като се има предвид че там вали през ден и вятъра почти не спира 15 и повече километра извън града си не е лесна работа като за всеки ден
    —цитат от коментар 17 на гошо


    За сметка на това:
    - Територията на страната е абсолютно плоска. Няма планини и почти няма хълмове. Най-високата точка в страната (хълма Vaalserberg) е на 322.4 метра над морското равнище (доста по-ниско от София).
    - Няма големи температурни разлики. Средната температура през януари е +2 С, а през август е +21 С.

    Може би поради това, Холандия има дълга традиция в използването на велосипеди. Не само броят на велосипедите е по-голям от броя на жителите на страната, но и инфраструктурата е по-развита отколкото в повечето други страни.

  31. 31 Профил на lz2
    lz2
    Рейтинг: 2009 Неутрално

    А да си мият ръцете? Тоя социализъм ще им изяде главите на западняците!!!

    ПравописА е поле за изява на неграмотните!
  32. 32 Профил на citoyen
    citoyen
    Рейтинг: 832 Неутрално

    Там винаги всичко се обмисля както трябва и работи.

  33. 33 Профил на proza
    proza
    Рейтинг: 579 Неутрално

    Хората мислят за чистотата на въздуха, който дишат, а у нас всяко говедо се е качило на огромен джип и ходи и до тоалетната с кола.

  34. 34 Профил на geordgeo
    geordgeo
    Рейтинг: 1038 Весело

    До коментар [#29] от "гошо":

    От Зона Б-5 до 7-ми км, БИЦИЗОТ сградата, 10.5 км в едната посока, вече 8 години...

  35. 35 Профил на 1107a
    1107a
    Рейтинг: 442 Неутрално

    До коментар [#34] от "Г.Е.М.":

    Поне на връщане е лесно. ;-)

  36. 36 Профил на falcone
    falcone
    Рейтинг: 1425 Неутрално

    Тук тези които карат ги мислят за социално слаби, луди или джендъри. Сносходително отношение като цяло и отрицателно среддругите участници в движението. Не е лесно да си колоездач в БГ.

  37. 37 Профил на гошо
    гошо
    Рейтинг: 933 Неутрално

    До коментар [#34] от "Г.Е.М.":

    БИЦИЗОТ ,къде се намира
    Аз следването го изкарах с един "фаворит " , не оставай с впечатление ,че не съм на ясно, а и сме комшии били -коньвичар съм

    гошо




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK