Хамбург ще изпробва самоуправляващи се влакове през 2021 г.

Хамбург ще изпробва самоуправляващи се влакове през 2021 г.

© Associated Press



Германският пристанищен град Хамбург ще е първият в страната, който ще тества самоуправляващи се пътнически влакове, предаде ДПА.


Пилотният участък от трасето ще започне да функционира през 2021 година според споразумението, подписано между общинските власти, "Сименс" (Siemens) и германската железопътна компания "Дойче Бан" (Deutsche Bahn).


Партньорите се договориха да си поделят 60-те милиона евро (70 милиона долара) разходи по проекта.


23-километровият участък от автоматизираното трасе се очаква да бъде по линия 21, която свързва централната гара Берлинер Тор и източното предградие Бергедорф-Аумюле. /БТА

Ключови думи към статията:

Назаем от ...

Коментари (5)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на john_3volta
    john_3volta
    Рейтинг: 589 Неутрално

    "Хамбург ще изпробва самоуправляващи се влакове ..."

    Това хубаво. Само Ориента да не изпробва самовзривяващи се влакове, че тогава ...

  2. 2 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 12547 Неутрално

    А как е другаде по света?

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  3. 3 Профил на tacheaux
    tacheaux
    Рейтинг: 4074 Неутрално

    Остава да пуснат и безпилотни пътнически самолети.
    Роботизацията върви с бързи темпове.
    Синдикатите са в паника. Скоро няма да има кого да защитават.

  4. 4 Профил на tww09306483
    tww09306483
    Рейтинг: 3740 Неутрално

    В Париж, част от метрото е напълно автоматизирана... Няма машинист или друг персонал във влака, даже и кабина за управление няма. И вагоните на въпросните влакове, са с гуми. Движат се много тихо. Няма хлопане и тракане...
    Не виждам, какво ще попречи на германците да си автоматизират някои отсечки...?

    Социалистът християнин е по-страшен от социалиста безбожник...! / Ф.М. Достоевски
  5. 5 Профил на man_un
    man_un
    Рейтинг: 3280 Неутрално

    Чисто технически погледнато, влакът е най-лесно да бъде самоуправляващ, тъй като маршрутът му е строго ограничен от релсите. При наличие на високи технологии би могло да се измисли безопасно слизане качване, тръгване спиране, оптимална скорост и т.н. Нещо като механичните влакчета играчки, но командвани от компютър, човекът е с минимално участие.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK