Близък до Орбан предприемач овладя влиятелна опозиционна телевизия

Близък до Орбан предприемач овладя влиятелна опозиционна телевизия

© Reuters



Новинарският канал Hír TV, който три години бе в опозиция на управляващата партия "Фидес" и премиера Виктор Орбан, вече е с ново ръководство, близко до тях, съобщи "Ройтерс".


Агенцията отбелязва, че продажбата на "Хир" и днешното ѝ "предаване" на близкия до Орбан бизнесмен Жолт Ниергеш затвърждава контрола на "Фидес" върху медиите няколко месеца след внушителната ѝ победа на изборите през април.


Каналът, създаден през 2003 г., бе на Лайош Шимичка - дългогодишен съюзник на премиера до 2015 г., когато се стигна до разрив между двамата. Шимичка се превърна в яростен противник на Орбан и бе срещу него на изборите през пролетта, като подкрепяше националистите от "Йоббик", но те, загубили идентичност, претърпяха поражение.




Победата на Орбан принуди Шимичка да закрие "Мадяр немзет", един от двата опозиционни вестника в страната, както и известна радиостанция, като цитира липса на финансиране. Той обяви, че ще има промени и в телевизията, и продаде бизнеса си на Ниергеш.


"Старата гвардия"


Жолт Ниергеш, сочен от опозиционни медии като семеен приятел на Орбан, рядко се появява публично, но го направи в Hír TV. Видео на новинарския сайт HVG.hu го показва, докато уверява работещи в телевизията, че "ситуацията ѝ е стабилна", а "каналът ще продължи да работи и бъдещето му е подсигурено".


По думите му Габор Лискай, известен с работата си за проправителствени издания, ще ръководи новинарската медия. Лискай някога работеше за Шимичка, но при разрива между последния и Орбан застана на страната на премиера. Досега той оглавяваше компанията Mediaworks, издаваща вестници и списания, близки до "Фидес".


Пред журналистите и други служители в "Хир" Ниергеш не коментира дали телевизията ще има специфична политическа ориентация. Според "Ройтерс" обаче журналистите са били в шок, след като било обявено новото ръководство, и всъщност се е завърнала "старата гвардия", отговаряла за проправителствения характер на съдържанието преди 2015 г. Според един от журналистите това бележи и загубата на относителната свобода, на която редакцията се е наслаждавала, откакто Шимичка се оказа в опозиция.

Ключови думи към статията:

Коментари (13)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 8549 Неутрално

    Нищо ново под слънцето.

  2. 2 Профил на 12345
    12345
    Рейтинг: 788 Неутрално

    Мачкай, Орбане. Нека рИват брюкселките чиновници, соросоидите и либералите. Народът харесва политиката ти и те избра с внушителна победа на последните избори.

  3. 3 Профил на krasi_99
    krasi_99
    Рейтинг: 492 Неутрално

    А в България отдавна е вече така

  4. 4 Профил на eti mehter
    eti mehter
    Рейтинг: 3985 Любопитно

    Победата на Орбан принуди Шимичка да закрие "Мадяр немзет", един от двата опозиционни вестника в страната, както и известна радиостанция, като цитира липса на финансиране
    ======
    Победата на Орбан започна да дава своите плодове.....
    Няма ли една медия сериозна аудитория, тя просто загива финансово.....
    Подобен бе и случая с Doğan Holding в Турция. .... когато Айдън Доган издебна най удачния момент (акциите се качиха с 12 %), и го продаде .....
    Е....... всичката какафония ,че е бил радетел за свободата на словото рухна ,но пък си напълни джобовете с пари .....

    Bukalemun
  5. 5 Профил на aleks ivan
    aleks ivan
    Рейтинг: 2336 Разстроено

    Орбан: малкият централноевропейски Ердоган :-/

    ЖИВОТ за дунавските есетри!! : https://esetri.wwf.bg/
  6. 6 Профил на Обществен деятел
    Обществен деятел
    Рейтинг: 1095 Весело

    Опозицията, ама опозицията в лицето на Йобик.

    Плюс нва не бил баш опозоционер, а бивш съюзник.


    Тази статия и малко като вица с компютрите и компотите.

  7. 7 Профил на PisnaMi
    PisnaMi
    Рейтинг: 1888 Разстроено

    Унгарците май забравиха срещу какво демонстрираха 1956!

  8. 8 Профил на eti mehter
    eti mehter
    Рейтинг: 3985 Неутрално

    До коментар [#6] от "Обществен деятел":

    Тази статия и малко като вица ....
    ======
    Тази статия затвърждава тезата ,че Орбан е политик който върви пред , а не след глобалните събития на времето. ....
    Може и диктатор да го нарекат.....но не е беда.....
    Днес, на политиците играещи с 'два хода' напред , все така им викат.....

    Bukalemun
  9. 9 Профил на alfanero
    alfanero
    Рейтинг: 450 Неутрално

    След 20 години, западноевропейците ще емигрират в Унгария.
    ЕС води унищожителна политика.

  10. 10 Профил на realguru
    realguru
    Рейтинг: 3005 Неутрално

    "Каналът, създаден през 2003 г., бе на Лайош Шимичка - дългогодишен съюзник на премиера до 2015 г., когато се стигна до разрив между двамата. Шимичка се превърна в яростен противник на Орбан и бе срещу него на изборите през пролетта, като подкрепяше националистите от "Йоббик""

    Е кво има напредък. От крайно дясна стана само дясна ТВ. :)

  11. 11 Профил на stein
    stein
    Рейтинг: 947 Весело

    Сега като във вица - от толкова целувки на чичко Орбан няма да му остане задник.

  12. 12 Профил на 'ΕΡΕΒΟΣ
    'ΕΡΕΒΟΣ
    Рейтинг: 3988 Неутрално

    Нищо ново за Нова Европа !
    Новоевропейци.....сър......искат си режими !

    Не се родих Грък по собствено желание.Просто имах късмет ! За един Грък граница е само Хоризонта !
  13. 13 Профил на gozambo
    gozambo
    Рейтинг: 2691 Неутрално

    Разрешено е единствено всички медии да са собственост на евреи, цялата филмова индустрия и цялото порно. Т.е. разрешено е единствено цялата пропаганда да е в ръцете на евреи. На други не е разрешено.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK