Ново ляво движение в Германия иска да оказва "социален натиск" върху партиите

Ново ляво движение в Германия иска да оказва "социален натиск" върху партиите

© Associated Press



Един от най-изтъкнатите политици в левия спектър в Германия, Сара Вагенкнехт, постави началото на ново движение, имащо за цел по думите й да подобри влошаващите се позиции на левицата във федералната република. Новината обаче се посреща със скептицизъм, посочва "Асошиейтед прес", цитирана от БТА.


В събота движението на Вагенкнехт, наречено "Изправи се!" (Aufstehen), откри своя страница в интернет, а официалното му начало ще бъде поставено следващия месец. "Нашата цел, разбира се, са други политически мнозинства, както и ново правителство със социален дневен ред", заяви тя.


В Германия има три партии, които като цяло са смятани за леви: Германската социалдемократическа партия, Зелените и Лявата партия, от която е и Вагенкнехт. Заедно обаче те не могат да постигнат парламентарно мнозинство и освен това между тях има сериозни различия.




Вагенкнехт, която е член на ръководството на парламентарната група на Лявата партия, се ползва с репутация на спорна фигура дори и в собствената си политическа сила заради това, че зае скептична позиция за миграцията.


Тя каза, че иска да насърчи хората, които не се чувстват част от която и да било партия, да се включат в политиката. Вагенкнехт заяви, че никой не трябва да напуска организацията, в която членува, за да се присъедини към движението й, но подчерта, че иска да създаде "социален натиск" върху политическите партии. Други лидери от нейната партия обаче са против инициативата и няма особени признаци за значителна подкрепа от опонентите й.

Ключови думи към статията:

Коментари (27)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Black Hawk
    Black Hawk
    Рейтинг: 420 Весело

    Че то в Германия има ли десни движения? Едва ли Меркел може да се определи като дясна. За АзГ да не говорим - те са си националсоциалисти.

  2. 2 Профил на Deaddark
    Deaddark
    Рейтинг: 2715 Неутрално

    Политически темерути като днешните в Германия, вкл и тази персона, е имало малко преди Хитлер, който на техния фон е изглеждал нормален.

  3. 3 Профил на Мизо
    Мизо
    Рейтинг: 623 Неутрално

    До коментар [#1] от "Black Hawk":

    AfD не са крайно-десни или национал-социалисти. Обикновенни популисти са, дори левеят. Повярвай ми, познавам доста добре десните партии в Германия. Дясна политическа формация са Die Rechte. NPD напоследък се обвързаха с чужди спонсори(ясно откъде) и значително намалиха дясната реторика, за сметка на сепаратизъм и левичарски популизъм, приктрит зад десни политически платформи.

  4. 4 Профил на EU defender
    EU defender
    Рейтинг: 727 Неутрално

    Аман от левундери, които не са живяли в комунизъм. Ленин много добре ги е нарекъл.

    The best way to predict the future is to invent it.
  5. 5 Профил на Molossian
    Molossian
    Рейтинг: 2074 Неутрално

    До коментар [#1] от "Black Hawk":

    И аз това се зачудих.
    Там по скоро са подредени леко зелени леви, обикновени леви, лево-центристи, крайно леви.
    Е има и АФД, ама тя тепърва ще набира скорост.

    Panta rhei....
  6. 6 Профил на Мизо
    Мизо
    Рейтинг: 623 Неутрално

    До коментар [#5] от "Molossian":

    AfG e политически труп вече. Повярвай ми.

  7. 7 Профил на eti mehter
    eti mehter
    Рейтинг: 3746 Любопитно

    Вагенкнехт заяви, че никой не трябва да напуска организацията, в която членува, за да се присъедини към движението й, но подчерта, че иска да създаде "социален натиск" върху политическите партии.
    ========
    ОХ БЕ.... НАЙ НАКРАЯ.....!!!
    След близо две десетилетия сива и посредствена политика, в Германия започват да надигат глас сдружения за по пряка политическа демокрация.....
    Те дори не са на партийна основа..... АПОЛИТИЧНИ са....!!!
    Искането на тия сдружения е елементарно..... Те желаят да бъде прекъсната сивата и скучна вътрешно политическа традиция след германската нация....
    Очаквам такива активации и в Холандия и Белгия.... също...

    Bukalemun
  8. 8 Профил на Darulio
    Darulio
    Рейтинг: 1544 Разстроено

    Ех, спомням си едно време, когато журналистиката беше по-важна от грантовете от АзБ и Дневник беше десен вестник. Сега се е напълнил с левичаричета, под статиите пишат левичарчета, журналистика няма - единствените по-сериозни материали са преводи от левичарски медии и веднъж месечно - по някоя статия от wsj, The Times или случайния десен тинк танк. 😟
    Пълна гнусотия, не знам що ИПИ изобщо склоняват да публикуват анализите им тук вместо само в Капитал (докато още го има).

    "Една от най-долните привички на дребните души е да приписват своите низости и на другите." Оноре дьо Балзак, "Дядо Горио"
  9. 9 Профил на realguru
    realguru
    Рейтинг: 2632 Неутрално

    Естествено ще иска увеличение на данъците, щото то лява политика и социална политика без данъци не може :)

  10. 10 Профил на Емил Емил
    Емил Емил
    Рейтинг: 284 Неутрално

    Германия е индустриалното сърце на европа.
    Нормално е да има леви уклони.
    Индустриалния капитал не се занимава с дейности в чисто финансовата сфера, а с реално производство.
    Което в основата си има работника.
    И, обществото работи в някаква симбиоза, за да създаде технологични продукти на световно ниво.
    В смисъл, германия може да е пример за обществено устройство с доста високи резултати.

    Докато примерно в Англия - след индустриалната революция, базирана на робство от 12-14-16 часови смени с цел максимална печалба, днес британците, както и другите англосаксонци, са се отрдъпнали от реалното производство и създаване на блага.
    Капиталът им е в сферата на финансите, откъдето идва голямото разделение между класата на работниците и класата на капитала.
    От там и разликите в преобладаващите идеологии и разбиранията за либерализъм.
    От там също така идват всички кризи на капитализма - дълговата - генериране на печалби без създаване на реален продукт непосредствено от капитала.
    Също и опитите на тръмп да стъпи на земята, макар чрез протекционизъм, лобизъм и геополитически, и да се върне в реалната икономика и производство на продукти.

    Общество - социум - социализъм. Система от политически възгледи за управление и развитие на обществото.
    И най-'десните' примери от историята на германия, в същността си са досат леви:
    - националсоциализма.

    LIBERTÉ, ÉGALITÉ, FRATERNITÉ; мисли глобално + решавай локално = прагматичен национализъм
  11. 11 Профил на majorman
    majorman
    Рейтинг: 959 Неутрално

    Тази фрау дори червено сакенце си е сложила! Айде у лево!

    We are just a war away from Amerikhastan/ When God versus God;the undoing of man
  12. 12 Профил на comandante  vs  либерални ентусиасти&корпократи
    comandante vs либерални ентусиасти&корпократи
    Рейтинг: 2746 Неутрално

    Аман от левундери, които не са живяли в комунизъм. Ленин много добре ги е нарекъл.
    —цитат от коментар 4 на EU defender

    Е то христяндемократичните левундери на Меркел ще си останат без конкуренция в ляво-либертофонския сектор, защитавайки пришелец който идва гол и бос и няма нищо друго освен двете си ръце които да смазва либералната клептокрация със свежи човешки ресурси и фертилни фереджета!


    Libertarianism is just anarchy for rich people
  13. 13 Профил на selqnin
    selqnin
    Рейтинг: 808 Неутрално

    Люта битка за левичарският популизъм...
    Тази кака с джендър профил едва ли е човекът, който точно в този контекст ще успее да "отхапе" част от немското ляво...

  14. 14 Профил на Емил Емил
    Емил Емил
    Рейтинг: 284 Неутрално

    До коментар [#12] от "comandante vs либерални ентусиасти&корпократи":

    Това е проблема и единственото реално основание за либерално-левите политики, до степен да се опитват авторитарно да ги налагат:
    - нема ора

    Капитализмът след ВСВ2 и бейби бума хубуу си се развиваше, вярата му в светлото бъдеще беше, че растежът е безграничен.
    Да ама не.
    Растежът е основно в сферата на финансовите спекулации и дълговия балон.
    Парите от това обаче се трупат у финансовия капитал.
    Докато средната и по-ниските класи трябва да плащат пенсиите на родителите си.
    И, някой ще трябва да плаща и техните.

    Заради финансово-икономическия модел, вноса на хора от кол и въже и всякакви несъвместими култури изглежда безалтернативен.
    Като последствия:
    - руши се комфортната битова среда на обикновения европеец.
    - продължава се неоколониалната политика - финансовите икономически центрове да изсмукват ресурси от перифериите
    - не се прави нищо целенасочено, за да се подобри качеството на живот или дори политическата стабилност там, откъдето идват мигрантите.

    Като цяло, не се търси устойчив социално-икономически модел на развитие, който: - да не разчита на хипотетичен безкраен растеж
    - свързаното с това неоколониално изсмукване на ресурси
    - планирано остаряване в индустрията, което произвежда отпадъци
    - несъразмерно развит спекулиращ финансов сектор и невъобразимо раздуване на дълговия балон

    Не се търси, защото така е добре, за тези които държат финансовия капитал.
    При индустриалния капитал не мисля че противодействитео и упорството за запазване на статуквото ще са толкова силни.
    Същността на това което правят, в най-прогресивния му вид са иновациите.
    Все пак - те творят прогреса, ведно с хората които работят, и те ЗАЕДНО променят живота ни ;).

    LIBERTÉ, ÉGALITÉ, FRATERNITÉ; мисли глобално + решавай локално = прагматичен национализъм
  15. 15 Профил на Един вампир броди из Европа
    Един вампир броди из Европа
    Рейтинг: 2706 Неутрално

    Един от най-изтъкнатите политици... тя Зара вярно прилича малко на трансджендър. Но иначе е единствената вляво, която проявява наченки на разум и вдява що е (или би трябвало да бъде) лява политика. Поради което е обречена в днешна Германия, където лявото е диагноза.

    Демокрацията е най-големият враг на планетата (https://foreignpolicy.com/2019/07/20/democracy-is-the-planets-biggest-enemy-climate-change/)
  16. 16 Профил на Вонин
    Вонин
    Рейтинг: 492 Неутрално

    До коментар [#1] от "Black Hawk":

    За жалост - няма! А когато левите се пренаситят с власт, тогава идват едни неонацита и се почва ребалансиране!

    Аз не съм лош - просто съм ПРОЗОРЛИВ! ЕВРОПО, събуди се! https://www.youtube.com/watch?v=_rVSwXloXoM https://www.youtube.com/watch?v=Sp_LA2qE4aM
  17. 17 Профил на eti mehter
    eti mehter
    Рейтинг: 3746 Любопитно

    Германия има три партии, които като цяло са смятани за леви: Германската социалдемократическа партия, Зелените и Лявата партия, от която е и Вагенкнехт. Заедно обаче те не могат да постигнат парламентарно мнозинство и освен това между тях има сериозни различия.
    =====
    Ха хаааа.... Изцяло смятани за леви.... ⌛🥕
    Е тогава защо ЛИ не могат да оглавят парламентарно мнозинство, НАЛИ СА ЛЕВИ.... НАЛИ "пролетарии от всички страни, обединявайте се"..... А.....???
    Вече съм напълно убеден, че този филм го гледах и в Анадола....
    От преврата на генерал Кенан Еврен, до пост модерния преврат(98 г), в Турция протичаха същите проблеми....
    Имаше изобилие от леви анадолски партии, НО САМО ЕДНА от тях влизаше в парламента!
    Хората в Турция бяха почнали да си задават въпроса "защо при такава колосалната политическа енергия, левите не щат да заемат всички кресла, а се ослушват и стоят в страни от управлението"?
    По късно се разбра, че у дрОгарите е липсвала политическа отговорност. Избрали са политиката като занаят, а не като национална и отговорна кауза.....
    Ето така се появи човека за който турската нация мечтаеше от десетилетия.....
    В Германия може да стане същото....

    Bukalemun
  18. 18 Профил на dasvidaniya
    dasvidaniya
    Рейтинг: 229 Весело

    До коментар [#1] от "Black Hawk":

    Фашисти комунисти :>

    Руски трол. https://мвд.рф/
  19. 19 Профил на kazushi
    kazushi
    Рейтинг: 524 Неутрално

    До коментар [#1] от "Black Hawk":И аз това се зачудих.Там по скоро са подредени леко зелени леви, обикновени леви, лево-центристи, крайно леви.Е има и АФД, ама тя тепърва ще набира скорост.
    —цитат от коментар 5 на Molossian


    "Леко" левите зелени са извършвали терористични актове докато се борят за комунизъм.

  20. 20 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 7454 Неутрално

    Чудят се, как да съживяват трупове.

  21. 21 Профил на simval
    simval
    Рейтинг: 730 Неутрално

    Честно казано, до гуша ми дойде от леви, левашки, левичарски, феминистки, хомосексуални , крайно леви-десни и какви ли не още доксан докуз движения. Всичките имат кауза, всичките се борят за нещо си, всичките са много важни за просъществуваните ни на тази земя. Все за нас мислят как да ни направят по-щастливи. А, бе, що не ви таковам таковата, гиди използвачи.
    Ай, сиктир.

    Аз не зареждам в Лукойл.
  22. 22 Профил на onemanband
    onemanband
    Рейтинг: 1380 Неутрално

    Политически темерути като днешните в Германия, вкл и тази персона, е имало малко преди Хитлер, който на техния фон е изглеждал нормален.
    —цитат от коментар 2 на Deaddark


    Ъъъъ...В голяма грешка си ,поне относно Сара Вагенкнехт,
    Сара Вагенкнехт, е една от малкото читави политици в Германия днес ...
    И може би, единствената, която постоянно чука по носа Меркел в Бундестага .

    Направи си справка с речите и :
    https://www.youtube.com/results?search_query=сара +вагенкнехт+2017+

    Кажи ми ,КОЙ ти плаща Гранта, та да ти кажа какво си...
  23. 23 Профил на Fred
    Fred
    Рейтинг: 1969 Неутрално

    Ех, спомням си едно време, когато журналистиката беше по-важна от грантовете от АзБ и Дневник беше десен вестник. Сега се е напълнил с левичаричета, под статиите пишат левичарчета, журналистика няма - единствените по-сериозни материали са преводи от левичарски медии и веднъж месечно - по някоя статия от wsj, The Times или случайния десен тинк танк. 😟Пълна гнусотия, не знам що ИПИ изобщо склоняват да публикуват анализите им тук вместо само в Капитал (докато още го има).
    —цитат от коментар 8 на Darulio


    Ех, и аз си го спомням времето на Галя Прокопиева когато Дневник/Капитал не бръснеха нито леви нито десни и им изваждаха на показ кирливите ризи. Сега Дневник стана неприкрито гранто-лобистки ляво-гей вестник а Капитал се опитаха да ограничат достъпа до него с разни абонаменти. Не е пропаднал още колкото Дневник но доста му поизпилиха зъбите.

    А за ИПИ не си прав, никакви десни не са те. Те са крипто-комунисти защото защитават само и единствено интересите на олигархията. А тя както знаем е с тотално ДС/БКП произход пък и такава е и политическа ориентация. За ИПИ бих казал че са с ДПС политическа ориентация, това е партията която дори не се крие че е партия на олигархията.

    Юда се продаде за 30 сребърника, а ДБ на БСП за 8 районни кмета.
  24. 24 Профил на Fred
    Fred
    Рейтинг: 1969 Неутрално

    Ъъъъ...В голяма грешка си ,поне относно Сара Вагенкнехт,
    Сара Вагенкнехт, е една от малкото читави политици в Германия днес ...
    И може би, единствената, която постоянно чука по носа Меркел в Бундестага .
    —цитат от коментар 22 на onemanband


    Не я познавам и затова нямам позиция. Но то "чукането по носа" може да е от леви или десни позиции. А тази както разбирам от статията е силно вляво. Така че не виждам защо да се възхищаваме на опозиционноста и. Все едно да се се радваме на някаква ултра-комунистическа партия която атакува Корнелия Нинова.

    Юда се продаде за 30 сребърника, а ДБ на БСП за 8 районни кмета.
  25. 25 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 5787 Неутрално

    Какво различно предлага тя?

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  26. 26 Профил на Fred
    Fred
    Рейтинг: 1969 Неутрално

    Германия има три партии, които като цяло са смятани за леви: Германската социалдемократическа партия, Зелените и Лявата партия, от която е и Вагенкнехт. Заедно обаче те не могат да постигнат парламентарно мнозинство и освен това между тях има сериозни различия.=====Ха хаааа.... Изцяло смятани за леви.... ⌛🥕Е тогава защо ЛИ не могат да оглавят парламентарно мнозинство, НАЛИ СА ЛЕВИ.... НАЛИ "пролетарии от всички страни, обединявайте се"..... А.....???
    —цитат от коментар 17 на eti mehter


    Явно си много зле с образованието. Нас навремето нищо че сме инженери ни караха да вземем цели 4 изпита идеологически дисциплини. И в един от тях "Научен комунизъм" много подробно се разглеждаше как болшевиките безмилостно са се разправили с всички свои идеологически леви съидейници. Защото те им се явяват конкуренти за един и същи човешки маси а болшевизмът признава единствено пълната власт. В по-съвременните времена да ти лепнат етикета "враг с партиен билет" беше по-страшно от "враг на народа", такива ги преследваха особено жестоко.

    Така че обединението на пролетариите се разбира под една единствена партия, не в коалиции. Ако има други партии те се гонят до пълното им унищожаване, такава е болшевишката идеология. И въобще на всички тоталитарни диктаторски идеологии, Ердоган впрочем е точно такъв.

    Юда се продаде за 30 сребърника, а ДБ на БСП за 8 районни кмета.
  27. 27 Профил на tiger
    tiger
    Рейтинг: 462 Неутрално

    До коментар [#1] от "Black Hawk":

    И на каква база ги определи като национал-социалисти?





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK