Виена спечели войната срещу споделените колела без определени места за заключване

Виена спечели войната срещу споделените колела без определени места за заключване

© Reuters



Общината във Виена обяви вчера, че е спечелила войната, която започна през пролетта срещу велосипедите на самообслужване, които нямат определени места за паркиране, предаде "Франс прес". Обвинението е, че те задръстват неконтролирано общественото пространство.


Влязлата в сила от 1 август нова наредба, която де факто забрани тези велосипеди, доведе до конфискуването на 780 от тях, което е почти цялата наличност в австрийската столица, съобщи представител на общината.


Велосипедите под наем, които се използват с интернет приложение, но нямат определени места за заключване, бяха въведени във Виена през 2017 година от китайската компания "Офо" (Ofo) и сингапурската "оБайк" (oBike) и още от самото начало имаха успех. Двете компании бързо увеличиха техния брой до съответно 1800 и 700.




Скоро след това общината упрекна операторите заради сериозния брой повредени или просто оставени където и да е велосипеди, като ги обвини, че задръстват и загрозяват общественото пространство.


През март Виена обяви телефонен номер, на който да се сигнализира за всяко колело, което не е поставено на определеното за това място и от 1 август предвиди глоба от 700 евро, ако то не бъде незабавно преместено.


Като реакция към тези действия "Офо" обяви през юли, че се оттегля от града. По-голямата част от конфискуваните велосипеди принадлежат на "оБайк" - компания, изпаднала в икономически затруднения и спряла дейността си, съобщи общината.


Бързо разпространяващи се в Азия от 2016 година, велосипедите без конкретни места за паркиране навлязоха в няколко европейски града през миналата година, не и без да създадат трудности заради прояви на нехайство и вандализъм, свързани с тях.


За да ограничи тези практики, Париж прие в края на юни харти за добро поведение при услугите с велосипеди и скутери без определени стоянки в града. Тези харти имат за цел да установят "правила за живот в обществото".


Ню Йорк започна в средата на юли тестов период с цел евентуалното разгръщане на подобна услуга в града.


Велосипедите, които нямат определени места за паркиране, се отблокират с помощта на приложение и не се нуждаят от стойка за заключване, което предлага голяма гъвкавост при използването им, но значително усложнява управлението им от операторите. /БТА

Ключови думи към статията:

Коментари (20)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Иво
    Иво
    Рейтинг: 4434 Любопитно

    "Общината във Виена обяви вчера, че е спечелила войната, която започна през пролетта срещу велосипедите на самообслужване, които нямат определени места за паркиране, предаде "Франс прес". Обвинението е, че те задръстват неконтролирано общественото пространство."

    Същият проблем имат всички големи китайски мегаполици, където тази услуга за споделените велосипеди е много популярна. Проблема е, че често велосипедите се зарязват ей така, пречейки на движението на автомобили и пешеходци, ето повече подробности:

    https://www.bbc.com/news/av/world-asia-china-43999482/the-problem-of-china-s-huge-bike-graveyards

    "Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36
  2. 2 Профил на niakoi_si
    niakoi_si
    Рейтинг: 696 Неутрално

    Ами нормално, профила на ползвателите на услугата е точно такъв - ползваш, хвърляш. Хипарийка :)

  3. 3 Профил на Момчил Карабулев
    Момчил Карабулев
    Рейтинг: 1485 Неутрално

    Задават се електрическите скутери, които вече задръстиха Сан Франциско.

  4. 4 Профил на traveler1
    traveler1
    Рейтинг: 821 Неутрално

    Да им имам проблемите във Виена!
    А ние с таралясниците на 4 колела как да се справим още не можем да решим...

    ВѢРНОСТЬ И ПОСТОЯНСТВО
  5. 5 Профил на cristo_n
    cristo_n
    Рейтинг: 524 Неутрално

    Ами трябва да се предвиди законова възможност за глоби на ПОЛЗВАТЕЛИТЕ, като операторът предоставя на общината информация кой последно е ползвал този велосипед без да го остави на определеното за това място и след това общината го глобява.
    А туристите получават глобата при напускане на страната.

  6. 6 Профил на скоро на екран ИЗЧЕГЪРТВАЧИТЕ IV
    скоро на екран ИЗЧЕГЪРТВАЧИТЕ IV
    Рейтинг: 1637 Неутрално

    Снимката разбира се е тематична. Все едно да говориш за градския транспорт и да сложиш снимка с коли от Формула 1.

  7. 7 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 1759 Неутрално

    Виена има разкошна система за велосипеди под наем. Услугата практически е безплатна и безкрайно удобна. Не виждам никаква полза от въпросните споделени колела.

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  8. 8 Профил на prirodata
    prirodata
    Рейтинг: 466 Неутрално

    В началото вадеха колелета от Дунав. После въведоха системата чекираш се с кредитна карта при отключване и после при връщане отново се чекираш. Прекрасни вело алеи имат.

  9. 9 Профил на БМЗ
    БМЗ
    Рейтинг: 1551 Разстроено

    "Влязлата в сила от 1 август нова наредба, която де факто забрани тези велосипеди, доведе до конфискуването на 780 от тях, което е почти цялата наличност в австрийската столица, съобщи представител на общината."

    Браво, във Виена няма място за 800 велосипеда? Квач!
    Който иска - търси начин, който не иска - търси оправдание.

    Апокалипсисът апокалиптичен
  10. 10 Профил на geordgeo
    geordgeo
    Рейтинг: 1151 Неутрално

    Дааа, бройката е мнооого голяма, чак е успяла да задръсти града... Няма нужда да правим от мухата слон, а не е за пренебрегване факта, че тази услуга може би е подбила някакъв местен пазар на услугата. Иначе съм съгласен, че никак не е приятно да се разхвърлят колела навсякъде и си трябва контрол...

  11. 11 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 6051 Весело

    Безплатно паркират ? Лошо, лошо :)

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  12. 12 Профил на миро родозов
    миро родозов
    Рейтинг: 364 Неутрално

    Те на нашия пазар - може, ама ние на техния - нье ? Земи една забранка.

  13. 13 Профил на IE B
    IE B
    Рейтинг: 237 Неутрално

    Страхотна идея са тези колела на теория, и в Китай като цяло са супер удобни (поне от опита ми в Шанхай), но истината е, че за да не се случват такива проблеми, има нужда от сериозен персонал, който да събира и поправя колелата, а тези компании не са готови да вдигнат цените, за да наемат необходимите хора и да осигурят оборудването. Заради това, в Китай просто ги прибират и ги вкарват с хиляди в огромни сметища.

  14. 14 Профил на Лео
    Лео
    Рейтинг: 1294 Неутрално

    Това ако се случи у нас ще има вой за неприкосновеността на частната собственост, поради простото не неразбиране на факта, че частната собственост носи и частна отговорност!

  15. 15 Профил на Иво
    Иво
    Рейтинг: 4434 Любопитно

    До коментар [#3] от "Момчил Карабулев":

    Същите ги видях в Китай преди няколко години. Много са тихи и развиват доста добра скорост. Но в Европа подобни скутери се карат главно в Южна Европа (Италия, Франция, Испания и Гърция), докато в източна Азия са масови навсякъде. В Западна Европа се карат най-много велосипеди.

    "Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36
  16. 16 Профил на Bai nik
    Bai nik
    Рейтинг: 2335 Неутрално

    ние сме още на джипове ,докато поне не се укротят дивите страсти и арогантното каране по улиците на родината , не можем да си позволим никакви велосипеди ,въпреки ,че имаме 8 бегач в различните си домове в страната ,живото застрашаващо е тук да се управлява велосипед или скутер , в който и да е град .

  17. 17 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 1759 Неутрално

    До коментар [#14] от "Лео":

    Няма да се случи, поради простия факт, че у нас автоталибаните преобладават и интерес към подобна услуга липсва.

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  18. 18 Профил на Николай Колев
    Николай Колев
    Рейтинг: 2329 Весело

    Ако перифразираме сърбина, оФо е стандард, караш и фргаш...

    * ПКП-Прекрасна Кърджалийска Принцеса. Политкоректна формулировка на думи на министър председателя за председателя на Народното събрание
  19. 19 Профил на Angel Stoichèv Dimitrov
    Angel Stoichèv Dimitrov
    Рейтинг: 237 Весело

    Да им имаме проблемите и на тях :)

    https://iconomicabg.blogspot.com
  20. 20 Профил на тулса
    тулса
    Рейтинг: 2813 Неутрално

    До коментар [#15] от "Иво":Но в Европа подобни скутери се карат главно в Южна Европа (Италия...)
    ...>> Не се ли беше попретрепал малко Клуни с подобен в Италия при снимки на филм?





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK