Протести и забрани: какви пречки среща "Юбер" по света

Протести и забрани: какви пречки среща "Юбер" по света

© Reuters



Някогашният стартъп от Сан Франциско "Юбер" се сблъсква с трудности по пътя към разширяване на дейността си в света - протести на таксиметрови шофьори, загрижени за прехраната си, проблеми с правителствата заради данъците и притеснения, свързани със сигурността.


ДПА прави обзор на пречките, с които се сблъсква компанията в различните части по света.


Великобритания


Лондонските транспортни власти отказаха да подновят лиценза на "Юбер" през септември. Регулаторните власти са на мнение, че компанията не е "пригодна и добросъвестна" да развива дейността си, и изтъкнаха опасения, свързани с обществената сигурност и безопасност, включително проверки на миналото на шофьорите.




Съдът обаче даде на фирмата 15-месечен изпитателен лиценз през юни. Компанията, която твърди, че има 40 хил. лицензирани шофьори и 3.5 милиона клиенти в британската столица, обяви, че е направила "мащабни промени"q и въведе мерки за засилване на подкрепата за шофьори и потребители.


Скандинавия


Местните власти са склонни да подкрепят традиционния таксиметров бизнес. "Юбер" спря временно дейността си в Норвегия през ноември, като компанията е глобена за нарушаване на транспортните закони в страната.


Във Финландия "Юбер" изцяло възобнови през юли услугите си след едногодишно прекъсване, когато влезе в сила нов транспортен закон. Услугите й се предлагат обаче само в столицата Хелзинки.


Компанията се опитва да се върне в Дания година след като приключи дейността си там, но отговорът от датските власти е хладен.


Шофьорите в Скандинавия са въвлечени и в данъчни дела, а в Норвегия и Швеция законови проблеми доведоха до закриването на "ЮберПоп" - по-евтина услуга на компанията, за която не се изисква шофьорът да има лиценз, тъй като превозът минава за споделяне на автомобил.


Германия


В момента "Юбер" предлага само таксиметрови услуги и кола под наем с шофьор в два града - Берлин и Мюнхен.


Услугите на компанията бяха забранени през септември 2014 година, тъй като дейността й бе сметната за нарушение на националните закони, които изискват всички транспортни компании да използват лицензирани шофьори.


Това означава, че повечето германци нямат възможност да използват водещата услуга на компанията - мобилно приложение, което позволява хората да си викат частен шофьор, който ползва собствения си автомобил, за да ги закара някъде.


Компанията обяви обаче през май, че планира да започне нова офанзива на германския пазар.


Австрия


Най-голямата таксиметрова компания във Виена спечели съдебна забрана срещу "Юбер" през април, принуждавайки американската компания да се придържа към австрийските бизнес разпоредби.


Оттогава министерството на транспорта започна да преразглежда закона за транспорт на пътници, за да реши проблема с някои законови двусмислия, които позволиха на "Юбер" да работи като фирма за коли под наем, а не като таксиметрова компания.


Египет


През март съд разпореди лицензите на "Юбер" и конкурента му Careem да бъдат анулирани в отговор на иск, внесен от местни таксиметрови шофьори, които обвиниха компаниите, че заплашват прехраната им и нарушават закона за транспорта. Очаква се на 23 август друг съд да започне да гледа обжалването на това решение.


Сърбия и Хърватия


Местните таксиметрови шофьори се опитаха да спрат растежа на "Юбер" с няколко протеста, които бяха придружени с насилие. Бизнесът обхвана носещия добри печалби туристически пазар по адриатическото крайбрежие, но все още има въпроси за законността на работата на компанията.


Неотдавна загребски съд глоби "Юбер" два пъти за извършени пътувания, които не отговарят на правилата за градски транспорт. По същество компанията бе наказана, както биха били глобени т.нар. копърки или нерегистрирани таксиметрови шофьори.


Южна Африка


Опозицията на шофьорите на традиционни таксита предизвика няколко протеста, често придружени с насилие. Мнозина шофьори на коли на "Юбер" бяха ранени, има и убити заради конкуренцията, която правят на редовните таксита, особено в търговската столица Йоханесбург.


Южноафриканското подразделение на "Юбер" сега предлага на шофьорите специализирана застраховка в случай на нараняване или смърт. Въведен бе и паник бутон за всички пътници, след като пътник бе намушкан в лицето през октомври за това, че си е "взел "Юбер".

Ключови думи към статията:

Коментари (10)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Lemmy
    Lemmy
    Рейтинг: 2947 Весело

    Европа и Южна Африка за затвърждаване на общото впечатление от икономическата свобода тъдява.💔

  2. 2 Профил на gogo2011
    gogo2011
    Рейтинг: 615 Неутрално

    Не съм запознат с лицензирането на таксиметровите шофьори в България, но съм любопитен кой и как проверява пригодността на дадено лице да управлява такси? Аз виждам поне едно 50%, ако не и повече, хора които първо е съмнително как са взели свидетелства за управление на МПС, и второ - вероятно доста от тях са с криминално минало. Говорим за несигурност при Убер, но честно казано, у нас доста често се чувствам много по-застрашен като се кача в такси, в сравнение с много от колите на Убер по света.

  3. 3 Профил на Deaddark
    Deaddark
    Рейтинг: 2637 Неутрално

    Най-голямата пречка е законът. Как Ганьо да спастри от данъци, такси и лицензи и как Андрешко да се възползва от това. Юбер и клиентите им си делят неплатеното и да съучастници в престъпление. Така по престъпен начин унищожават не само конкуренцията, но и легалния бизнес. Следва анархия и вакханалия.

    I'm back... for now.
  4. 4 Профил на Боян Таксиров
    Боян Таксиров
    Рейтинг: 1936 Неутрално

    Браво!
    Долу Юбер!

    mutricata.blogspot.bg deinstall.blogspot.bg
  5. 5 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 9825 Неутрално

    А каква е статистиката за инциденти на лицензирани таксита и Убер шофьори?

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  6. 6 Профил на tsvetko_51
    tsvetko_51
    Рейтинг: 1933 Неутрално

    Правилно се поставя въпроса за шофьорите на действащите фирми за таксиметрови услуги, но освен това, кой от нас не е бил свидетел на леки автомобили, които не отговарят на минимнални изисквания за изправност, чистота и вид на шофьора.
    Аз съм ползвал услугите на Юбер във Виена и освен забележително ниските цени и заплащане през телефона, т.е. никакви бакшиши и подобни простотии, но колите безупречни и чисти, водачите много добре възпитани, с една дума ОК.

  7. 7 Профил на kapitan_laino
    kapitan_laino
    Рейтинг: 847 Гневно

    Стига с тоя Юбер бе мамка му, произнася се УБЪР.

  8. 8 Профил на balgariez
    balgariez
    Рейтинг: 2385 Весело

    До коментар [#7] от "kapitan_laino":

    +
    Бе те един "Уошингтън" не се научиха да пишат/произнасят вместо "Вашингтон"...

  9. 9 Профил на carlosestrada
    carlosestrada
    Рейтинг: 1304 Неутрално

    бай-ганьовците, които никога не са използавли услугата, много реват против нея

    нормалните хора, които я използваме редовно, не стъпваме в таксита повече (или само в крайна необходимост)

  10. 10 Профил на Izida
    Izida
    Рейтинг: 502 Неутрално

    Убер са нагъл опит технологии и buzzwords да се използват за прикриване на закононарушения. Не било таксиметров превоз, било споделена икономика. Че кое наемане на стока/услуга не е споделяне?! А някой да ми каже, какво му е споделеното на това да накарам някой да дойде специално до моя квартал и да ме закара лично мен до друг квартал на София?





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK