Франция установи около 840 моста, застрашени от срутване, Германия затяга контрола

Франция установи около 840 моста, застрашени от срутване, Германия затяга контрола

© Reuters



Около 840 моста във Франция имат сериозни конструктивни дефекти и са застрашени от срутване, се казва в поръчан от френското правителство одит, цитиран от Асошиейтед прес. След трагедията в италианския град Генуа, отнела живота на над 40 души, в Германия ще заработи нова система за контрол върху техническото състояние на мостовете в страната, предава още БТА.


Правителството на президента Еманюел Макрон вече обеща да отпусне още средства за инфраструктура, но е под натиск заради срутването на моста в Италия миналата седмица, в което загинаха 43 души.


В публикувания днес от в. "Журнал дю диманш" одит се казва, че от 12 000 моста, които се поддържат от правителството, една трета се нуждаят от ремонт, а 7 процента, или около 840 моста, са под риск от срутване в близките години и може да бъдат затворени.




В одита не са обхванати хиляди други мостове във Франция, които се стопанисват от частни фирми или от местни власти.


В Германия ще заработи нова система за контрол върху техническото състояние на мостовете в страната, съобщава транспортният министър Андреас Шойер в публикувано днес интервю за в. "Билд ам зонтаг".


"В края на 2018 г. ще представим нов, модернизиран индекс за контрол на мостовете", заяви той, цитиран от БТА. По думите на Шойер ще се наблегне главно върху проверките на допустимото натоварване и състоянието на носещите мостови конструкции.


Същевременно министърът увери автомобилистите, че инцидентът от Генуа няма да се повтори в Германия. "В сравнение с други страни у нас контролът е най-строг. Нашите граждани могат да бъдат спокойни", каза той. Според Шойер в сферата на контрола върху мостовете Германия е на второ място след Швейцария.

Коментари (25)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 3814 Неутрално

    Дори не ми се и мисли какво е състоянието на старите мостове по Хемус и Тракия!

  2. 2 Профил на mitko11
    mitko11
    Рейтинг: 2035 Весело

    До коментар [#1] от "vassilun":

    А варненският Аспарухов мост?

    България е "крайник с руска гангрена за ампутиране"
  3. 3 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 3814 Неутрално

    До коментар [#2] от "mitko11":

    И Аспаруховия мост също. Лошото е, че дори и на наскоро ремонтирани съоръжения нямам вяра! Но пък нямам и избор - няма да спра да пътувам!

  4. 4 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 10172 Любопитно

    Германия е на второ място след Швейцария. Вярвам, но как е направена класацията? По това колко моста са паднали за последните 100 години ...

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  5. 5 Профил на hamiltonf
    hamiltonf
    Рейтинг: 4314 Неутрално
  6. 6 Профил на balgariez
    balgariez
    Рейтинг: 1798 Весело

    До коментар [#3] от "vassilun":

    "Но пък нямам и избор - няма да спра да пътувам!"

    Имаш избор- пали свещи у църквата (от по-големите) и се моли ;-)
    Щото Господ може и да се смили, а хората, както виждаме и от поддръжката на мостове, едва ли...

  7. 7 Профил на balgariez
    balgariez
    Рейтинг: 1798 Весело

    А на бас, че ху*ловия мост у Крим ("Керченския") ще издържи до Нова Година 😈😂

  8. 8 Профил на гошо
    гошо
    Рейтинг: 1489 Любопитно

    До коментар [#5] от "hamiltonf":

    това с тунелите, вместо мостове ли

    гошо
  9. 9 Профил на stedim
    stedim
    Рейтинг: 2371 Неутрално

    Там ще се оправят. При нас е опасно.

  10. 10 Профил на hamiltonf
    hamiltonf
    Рейтинг: 4314 Неутрално

    Онези от Варна, хем знаят, че Аспаруховия не е читав мост, но въпреки товая почти никой (сигурно само градския транспорт) не спазва ограничението от 80 км/ч....

  11. 11 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 3814 Неутрално

    До коментар [#5] от "hamiltonf":

    Тунели и падащи лампи, които убиват?! Не! Манталитет и отговорност "му е майката"!

  12. 12 Профил на дерибеев
    дерибеев
    Рейтинг: 3686 Весело

    До коментар [#10] от "hamiltonf":

    винаги го спазвам , сега малко съм разколебан понеже срещнах теория , че колкото по бързо мина съм съответно по кратко на моста и шансовете ми растат . а карайки с 200 при срутване прескачам 80 метра

    всеки коментар може и ще бъде използван срещу вас
  13. 13 Профил на hamiltonf
    hamiltonf
    Рейтинг: 4314 Неутрално

    До коментар [#11] от "vassilun":

    "Майката" му е, че почти всички мостове са строени преди десетилетия, и конструкторите не вярвам с голяма точност да са предвидили огромния трафик в последните години, вкл. и многотонажните камиони, голяма част от които и претоварени (особено в България)...

  14. 14 Профил на hamiltonf
    hamiltonf
    Рейтинг: 4314 Весело

    До коментар [#12] от "дерибеев":

    Това за "прескачането" и на мен ми мина през главата, ама трудна работа...

  15. 15 Профил на Judjuk
    Judjuk
    Рейтинг: 3228 Неутрално

    Никой не знае колко са мостовете в България. То мостовете по един единствен път е трудно да ги преброиш. На всеки стотина-двеста метра - мост или поне водосток. Виждал съм мостове, които едва се крепят. Но движението си върви и на никой не му пука. То даже не е ясно кой отговаря за мостовете. Катастрофата в Генуа поотвори очите на управляващите. Дано прогледнат напълно и да си вършат работата.

  16. 16 Профил на дерибеев
    дерибеев
    Рейтинг: 3686 Неутрално

    До коментар [#14] от "hamiltonf":

    и мисля 50 беше ограничението

    всеки коментар може и ще бъде използван срещу вас
  17. 17 Профил на hamiltonf
    hamiltonf
    Рейтинг: 4314 Неутрално

    До коментар [#16] от "дерибеев":

    Имало е и 40, но това трябва да е където застават КАТ.

  18. 18 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 8549 Неутрално

    Трябваше ли да загинат толкова много хора, за да се загрижат всички.

  19. 19 Профил на 'ΕΡΕΒΟΣ
    'ΕΡΕΒΟΣ
    Рейтинг: 3988 Неутрално

    В целия свят повечето мостове са много стари и строени когато МПС са били малко или дори не ги е имало.

    Не се родих Грък по собствено желание.Просто имах късмет ! За един Грък граница е само Хоризонта !
  20. 20 Профил на One Hour
    One Hour
    Рейтинг: 1496 Весело

    Еее-х, ние какви мостове си имаме ако знаят.

  21. 21 Профил на the_thraex
    the_thraex
    Рейтинг: 471 Неутрално

    Е продължавайте да искате електрически коли, които са с 30% по-тежки.

  22. 22 Профил на chepokalipsis
    chepokalipsis
    Рейтинг: 502 Неутрално

    До коментар [#21] от "the_thraex":

    Значи да се забранят ел.коли, че мостовете са стари?! Че ти може да забраниш така и аспирина, че трима били предозирали през 95-та.

  23. 23 Профил на cristo_n
    cristo_n
    Рейтинг: 2019 Любопитно

    840 моста със сериозни конструктивни дефекти и застрашени от срутване... И то във Франция. Струва ми се прекалено. МНОГО ПРЕКАЛЕНО!
    Според мен си подготвят почвата за едно голяяяямо харчене за ремонти и голямо правене на пари за строителните фирми.

  24. 24 Профил на korc
    korc
    Рейтинг: 1898 Неутрално

    Както се казва в авиацията"Инструкциите се пишат с много кръв", така се получава и в мостостроенето но сроковете са много по-дълги. В САЩ има много повече случаи с паднали мостове и те са напред в материала.

    Свободата е възможноста сам да си наложиш дисциплина, преди да са ти я наложили други.
  25. 25 Профил на patilanskomeze
    patilanskomeze
    Рейтинг: 1417 Неутрално

    До коментар [#11] от "vassilun":"Майката" му е, че почти всички мостове са строени преди десетилетия, и конструкторите не вярвам с голяма точност да са предвидили огромния трафик в последните години, вкл. и многотонажните камиони, голяма част от които и претоварени (особено в България)...
    —цитат от коментар 13 на hamiltonf


    От друга страна по съветско време може да са планирали военни действия срещу "империалистите от НАТО" (Турция и Гърция) и "предателите на коминтерна" (Югославия), така поне някои мостове да са правени именно с идеята за камиони и танкови колони...
    Трябва да се пита някой от време оно.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK