"Райънер" се споразумя със синдикатите на пилотите в Ирландия

"Райънер" се споразумя със синдикатите на пилотите в Ирландия

© Reuters



Нискотарифният авиопревозвач "Райънер" (Ryanair) постигна днес споразумение с профсъюза, представляващ ирландските пилоти на компанията, предадоха световните агенции. Успехът предизвика рязко повишение на котировките на акциите на "Райънер", отбелязва "Ройтерс".


Това лято клиентите на ирландския авиопревозвач бяха засегнати от анулирането на стотици полети заради протести на пилотите, предизвикани от бавния напредък по преговорите за колективни трудови споразумения.


По-рано през август компанията отчете най-тежката си еднодневна стачка след протест на пилоти в пет европейски страни, от които бяха засегнати 55 хил. души в разгара на летния туристически сезон.




Това включва и пета 24-часова стачка това лято на една четвърт от пилотите в Ирландия, което накара "Райънер" да предложи нови разговори с помощта на медиатор. Те започнаха миналата седмица и приключиха рано днес след 22-часова преговорна сесия.


Пилотският синдикат "Форса" препоръча на пилотите да подкрепят споразумението. "Райънер" обяви, че ще представи предложенията от преговорите пред съвета на директорите, след като ирландските пилоти гласуват споразумението.


За "Райънер" работят над 4000 пилоти, като 350 са в Ирландия. Преговорите в страната са сред най-трудните, отбеляза компанията.


Акциите на "Райънер" поскъпнаха с 5.4 процента до 13 855 евро към 11:15 часа българско време.
Котировките на авиокомпанията все още са надолу с 16 процента, откакто се засилиха стачните действия в средата на юли, и остават под 14.21 евро, до които спаднаха през декември, когато "Райънер" шокира пазарите, като се съгласи да признае профсъюзи за пръв път в 30-годишната си история. /БТА

Ключови думи към статията:

Коментари (7)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Rex
    Rex
    Рейтинг: 756 Неутрално

    Понеже ирландския шмекер е много хитър компанията му струва 10 процента по-малко, а вече има и синдикат на гърба си. Айде честито !

  2. 2 Профил на aleks ivan
    aleks ivan
    Рейтинг: 2164 Неутрално

    Всеко чудо за три дни!

    ЖИВОТ за дунавските есетри!! : https://esetri.wwf.bg/
  3. 3 Профил на pavur
    pavur
    Рейтинг: 787 Неутрално

    превоз за прошляци-комунизи,дето не могат да си купят билет на свестен превозвач.райнеър са агенти на северна корея и мацква.

  4. 4 Профил на comandante  vs  либерални ентусиасти&корпократи
    comandante vs либерални ентусиасти&корпократи
    Рейтинг: 3166 Неутрално

    За "Райънер" работят над 4000 пилоти, като 350 са в Ирландия. Преговорите в страната са сред най-трудните, отбеляза компанията.
    _________
    Някъде четох статия за това как либертоносните рискови авиокомпании са докарали пилотите до просешка тояга, това са отрудени хора които от средна класа за няколко години са се превърнали в нещо като немилите и недраги шофьори на тирове които се скитат като бездомни по пътищата с месеци. Повечето пилоти имали по 100-200х. евра кредити и на практика са в пълна безизходица!

    Libertarianism is just anarchy for rich people
  5. 5 Профил на Компетентен
    Компетентен
    Рейтинг: 482 Неутрално

    До коментар [#3] от "pavur":

    Охо, аристократът се изказал. :)

  6. 6 Профил на Компетентен
    Компетентен
    Рейтинг: 482 Неутрално

    До коментар [#4] от "comandante vs либерални ентусиасти&корпократи":

    Какво общо имат кредитите на работниците с бизнеса на авиокомпанията? Ако те устройват условията - работиш. Като не те устройват - отиваш да работиш другаде. Никой не ти е длъжен, както и ти не си длъжен на никой.

  7. 7 Профил на Adorno
    Adorno
    Рейтинг: 213 Неутрално

    До коментар [#6] от "Компетентен":

    не е толкова лесно колкото си мислиш. пилотирането на самолет не е като карането на ТИР, имаш категория С и Е, и готово. за всеки тип и модел самолет се издава отделен сертификат са правоспособност, а за пътническите самолети като Боинг 737 или Ербъс 320 тоя сертификат може да достигне и 100 хил. евро. освен това, ако си бил капитан, при напускане се губи ранга. дори да отидеш да летиш на същия самолет, но в друга авиокомпания, почваш от втори пилот. което си е на половината пари, дето си ги вземал. сложно си е, затова хората имат право да протестират.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK