Защо "Райънер" преминава през толкова много сътресения

Защо "Райънер" преминава през толкова много сътресения

© Reuters



От една година ирландската нискотарифна компания "Райънер" (Ryanair) преживява безпрецедентни протести, довели до отмяна на хиляди полети, стачки на персонала в много страни и постоянно недоволство сред пилотите, стюардите и стюардесите, пише "Франс прес".


Защо напрежението изведнъж избухна в публичното пространство? През първите 30 години от съществуването си ирландският авиопревозвач потулваше исканията на служителите си. Много пилоти на "Райънер" твърдят, че ръководството получавало тяхното мълчание чрез редица болезнени принуди: статут на самонаети, налаган на много от служителите, разделяне на персонала в многобройни местоназначения и различни условия на труд, забрана на всякаква синдикална дейност.


Разрастването на въздушния транспорт в света - в Китай, в страните от Залива, както и в Европа - все пак се оказа преимущество за пилотите, ухажвани от авиокомпании, готови да им плащат повече. Тази нова ситуация доведе до




избухване на напрежението в "Райънер":


някои пилоти напуснаха авиокомпанията, а останалите станаха по-гневни и настоятелни. След като беше принудена да отмени хиляди полети от миналата есен насам, "Райънер" в крайна сметка се обърна на 180 градуса през декември и изрази готовност да признае синдикатите.


Генералният директор Майкъл О'Лиъри и екипът му подеха истинска културна революция, като започнаха преговори с профсъюзите. Не може обаче просто с едно щракване с пръсти да се промени културата на едно предприятие, което години наред отправяше само обиди към синдикатите. От декември досега "Райънер" е признала официално само синдикатите във Великобритания, Италия и Ирландия, а в другите страни, където присъства, не е постигнато никакво споразумение.


Да, авиокомпанията направи някои отстъпки с индексиране на заплатите на някои места и подобряване на условията на труд. В Ирландия се съгласи на медиация, за да реши конфликта с местния синдикат, което позволи да се сключи споразумение след маратон от преговори.


В Европа обаче "Райънер" в повечето случаи не отговори на общите искания на персонала за стабилен трудов договор в съответствие с трудовото законодателство на съответната страна.


Освен това с изявленията си авиокомпанията понякога проявяваше непостоянство. Оперативният й директор Питър Белю изрази оптимизъм на 23 юли за преговорите с ирландските пилоти, два дни след което ръководството обяви, че може да премести от Ирландия в Полша 300 работни места, от които 100 пилотски позиции. След което се съгласи на медиация.


Дали има опасност от нови сътресения? Рискът остава поне докато авиокомпанията не постигне нов компромис, който да успокои недоволството. Засега обаче пилотите и кабинният персонал са по-твърдо решени от всякога, получили по-голяма свобода след признаването на синдикатите, да организират първите паневропейски стачки и да започнат мащабни преговори. Това по-благоприятно за служителите съотношение на силите все пак, изглежда, кара ръководството да ускори преговорите, за да излезе от задънената улица. /БТА

Ключови думи към статията:

Коментари (20)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на aleks ivan
    aleks ivan
    Рейтинг: 1554 Гневно

    Защото е втората авиокомпания в Европа и на много дърти вампири не им харесва нискотарифка да жъне такива успехи.

    ЖИВОТ за дунавските есетри!! : https://esetri.wwf.bg/
  2. 2 Профил на Rex
    Rex
    Рейтинг: 902 Неутрално

    Щото Майкъл О Лиъри е едно самозабравило се ирландско парвеню, което си мисли че живее във времената на Чарлз Дикенс.

  3. 3 Профил на tucker case
    tucker case
    Рейтинг: 1784 Весело

    кога правиш от пръдня боя винаги има сътресения...

    Now what's a few miles between the beauty and the beast...
  4. 4 Профил на blondofil
    blondofil
    Рейтинг: 2333 Неутрално

    Щото като плащаш с фъстъци хващаш маймуни?

  5. 5 Профил на etty1
    etty1
    Рейтинг: 2253 Весело

    Защото са най-тъпата авиокомпания и към персонал и към пътници!

    “The greatest enemy of knowledge is not ignorance, it is the illusion of knowledge.” ― Daniel J. Boorstin
  6. 6 Профил на Stanislav Kertikov
    Stanislav Kertikov
    Рейтинг: 240 Неутрално

    Никога не съм имам проблем с РаянЕър като пътник.

  7. 7 Профил на balgariez
    balgariez
    Рейтинг: 2462 Весело

    Минете на безпилотни дронове, каруцари, и вземайте само правостоящи без багаж и тежащи под 80 кг. с дрехите и със задължителен собствен памперс м/у краката (00/WC естествено отпада)- ще намалите разходите и никой нема да стачкува.
    А мен назначете за главен изпълнителен директор, без заплата, разбира се 😈😂

  8. 8 Профил на krassik
    krassik
    Рейтинг: 281 Неутрално

    До коментар [#2] от "Rex": Абсолютно неверни твърдение . Майкъл олири плаща данъците си в ирландия . Можеше да се изнесе нанякъде и да пести от данъци но не го направи. Служителите са относително добре платени и се спазва ирландското законодателство . Естествено може и повече . Като във Франция на 30 часа работна седмица . Или в Испания 30 платени дни . А той недава . Е , и какво ? Всички българи които познавам и работят за Раян не се оплакват. Напротив сравнение с бг пазар са си много доволни

  9. 9 Профил на areta
    areta
    Рейтинг: 1558 Неутрално

    Ми щото О'Лиъри е гадняр и стиснато копеле. Опитва се да изстисква всички. Да не мислите, че ниските тарифи идват просто ей така, нали някой все трябва да плати сметката.

  10. 10 Профил на areta
    areta
    Рейтинг: 1558 Неутрално

    До коментар [#6] от "Stanislav Kertikov":

    "Никога не съм имам проблем с РаянЕър като пътник."

    Е, аз пък съм имала. Не искат да плащат обезщетение за закъснял 7ч полет.

  11. 11 Профил на Пипера е много лют
    Пипера е много лют
    Рейтинг: 1637 Неутрално

    Отмениха ми полет, за който вече имах и резервации през Еърбиенби и цялата галимация с промяната на датите и т.н. ми струваше около 60-70 евро повече. Подобен цирк са ми правили и Уиз, които много обичат да променят дати и часове на полетите си когато си искат. От друга страна - кой освен тия цигани ще те закара за десет евро на другия край на Европа?

    седеньето го зголемува задникот
  12. 12 Профил на vesela
    vesela
    Рейтинг: 556 Неутрално

    За да се пътува евтино, се носят рискове. Това, разбира се, не трябва да става за сметка на удовлетвореността на пилотите и стюардесите/стюардите. На тях разчитаме да ни доведат без проблем до дестинацията. Но дайте си сметка каква революция извършиха нискотарифните превозвачи за мобилността на хората. Еирбиандби също. Светът се отвори. Не само за нас, които бяхме изолирани. Отвори се за всички. Е, и аз предпочитам да пътувам с редовна компания, с грижи за мен по време на полета, с багажа, който ми е необходим и със съответна резервация в хотел с достатъчно звезди. Само че, така не става по очевидни причини за голяма част от хората. А защо да пропуснем да пътуваме и ние? Красотите по света са еднакви за всички, няма значение как си достигнал до тях.

    vesela
  13. 13 Профил на kamenpavlov
    kamenpavlov
    Рейтинг: 475 Неутрално

    Не съм имал разочарования, Отмениха полет на майка ми до Брюксел Шарлероа, пратих съответните форми, бордни карти, направени разходи и освен тях изплатиха и 400 евро обезщетение, защото дестинацията е на повече от 1500 км. На борда не ми трябва храна или вода. Но не е ок да се отнасят неуважително към служителите си.

  14. 14 Профил на Rex
    Rex
    Рейтинг: 902 Неутрално

    До коментар [#2] от "Rex": Абсолютно неверни твърдение . Майкъл олири плаща данъците си в ирландия . Можеше да се изнесе нанякъде и да пести от данъци но не го направи. Служителите са относително добре платени и се спазва ирландското законодателство . Естествено може и повече . Като във Франция на 30 часа работна седмица . Или в Испания 30 платени дни . А той недава . Е , и какво ? Всички българи които познавам и работят за Раян не се оплакват. Напротив сравнение с бг пазар са си много доволни
    —цитат от коментар 8 на krassik



    Момиче, не се отвивай. Понятие си нямаш за какво става дума . То се вижда от сто километра че си на яслата на другаря О Лиъри и хоризонта ти стига само да се сравняваш с клетите служители на мутрите от България еър.

  15. 15 Профил на volarok
    volarok
    Рейтинг: 1809 Неутрално

    Няма авиокомпания, която да издържи с цена 30-50 евро за билет до Европа, при условие, че автобусният билет е 100 евро до същата дестинация. Авиокомпанията има далеч по -големи разходи.

  16. 16 Профил на boevbisser
    boevbisser
    Рейтинг: 1430 Неутрално

    Да предлагаш лоу кост услуга е едно, а да третираш служителите си като лоу кост хора е друго, явно Райън еър не могат да направят разлика между двете. Но ще се научат, и то по трудния начин, не съм никакъв фен на синдикатите, но при авиокомпаниите търсенето на пилоти е толкова голямо, че техните искания ще се изпълнят и без синдикати ....

  17. 17 Профил на Алфонсо
    Алфонсо
    Рейтинг: 581 Неутрално

    До коментар [#14] от "Rex":

    Хайде сега, недей да слагаш епитети на хора, които дори бегло не познаваш. В България кацат и други авиокомпании, а българи работят за още повече. Щом хората са доволни, значи има причина. Но предвид стачките на пилотите в Райънеър и постоянните оплаквания на клиентите им, значи нещо им куца. Аз лично съм имал леки проблеми с тях, а мои познати много сериозни.

  18. 18 Профил на fillipova
    fillipova
    Рейтинг: 306 Гневно

    Такова текучество на персонал и непрекъснати стачки на работници май само при Райън еър съм забелязала.

  19. 19 Профил на balgariez
    balgariez
    Рейтинг: 2462 Весело

    Нема седмица да не научим за скандал, стачки, отпадане на услуги и т.н. при тия въздушни андрешковци.
    Да направят една сапунка- "Полети в рая на Рай(ънер)" ;-P

  20. 20 Профил на Тюфлекчия
    Тюфлекчия
    Рейтинг: 1817 Весело

    Да му мислят тия, дето летят с подобни измекяри. Аз отдавна съм се убедил, че това дето струва 200, не се продава за 2. Разбирам, че някои миленяли (особено произхождащите от населени места с популация под 20 000) нямат проблем да пътуват като добитък в конски вагони, ама аз не съм от тях...

    Браво демократи - станахте по-лоши от тези с които се борите!




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK