За багажите до 10 кг. ще трябва се плащат 6 до 8 евро, за да бъдат качени на борда и превозени в багажното отделение над седалките, или 8 до 10 евро, за да бъдат чекирани.
Дневник тука нещо не се вързва.10Е да не е за голям багаж? как така за багажното в самолета е по-евтино от чекирания?
Ниско-тарифните авиокомпании вървят към преминаване на нормално-тарифните авиокомпании, остава отворен въпроса къде кацат - на летищата в градовете или на летищата на "майна-си-гъзина-от-градовете" ... :):):)
Аз лично подкрепям такова решение защото ми е писнало да няма място за моята малка чанта заради гигантските куфари които влачат всякакви хора. Защото хората се опитват да спестя всяко евро и не искат да си купят платен багаж и влачат максимума на борда. И вечно се опитват да насилят правилата и да вкарат повече от разрешеното и стават циркове на терминала. Отделно правилта бяха сложни и ги сменяха непрекъснато и ставаше голяма бъркотия какво е разрешено в момента.
Причината е собствената им лакомия - самолетите са с надут капацитет (примерно 30 реда са трансформирани в 36). Т.е. повече хора, повече ръчен багаж, същото място за багажа. И това доведе до хаос на гейтовете, обикалят служителите да гледат кой има куфар, кой няма, кой да си изберат за багажното. Отделно опашките са по-големи, а и пак заради лакомията им, има много малко време между кацането и обратното излитане на самолета.
При добро планиране и ранно закупуване на билет е 10 пъти по добре да се лети със сериозни компании, като луфтханза. Цената е сходна, а сигурността и комфорта в пъти по добри. Да не говорим колко нерви се пестят.
Мутрите от 90-те поеха открито държавата, а ние ги последвахме. Sapienti Sat
До коментар [#2] от "pag":Ами возете се на БГЕър/Луфтханза и след като си платите маса пари, ще ви качат багажа безплатно и ще ви дадат без пари един студен сандвич, ваш избор.
С тези компании поне знам със сигурност, че ще пътувам. А с Райън е като игра на хазарт - не знаеш в кой момент може да го отменят без предупреждение и да те оставят няколко дена да висиш на летишето без храна и подслон.
Вие май скоро не сте се возили на самолет. Точно плащането на всяка услуга е разликата - при раяните си плащаш всичко отделно - билета, мястото, багажа, храната и накрая ти излиза с пъти под цените на т.н. нормални. И затова хората се тълпят там а не в Луфтханза например.
Историята разказва как веднъж, след като пристигнал в Манчестър, Майкъл О'Лиъри решил да посети пъба към хотела, в който се настанал. О'Лиъри се изправил на бара и поръчал халба "Гинес".
Бармънът кимнал и му казал просто: "Това ще Ви струва един паунд, господин О'Лиъри."
Донякъде изненадан О'Лиъри отговорил: "Но това е много евтино" и подал парите.
"Е, опитваме се да изпреварим конкуренцията. Освен това раздаваме безплатна бира всяка сряда от 6 до 8 вечерта. И имаме най-евтината бира в цяла Англия", отговорил му барманът.
"Това е забележителна цена!", възкликнал О'Лиъри.
Барманът обаче продължил: "Виждам, че си нямате чаша, в която да ви сипем бирата, така че вероятно ще ви е необходима една от нашите. С това цената става 3 пануда".
О'Лиъри се намръщил, но платил, без да казва нищо. Той взел чашата си и тръгнал да си избере маса, на която да седне.
"Вие искате да седнете!" - възкликнал барманът. - "Това ще Ви струва още 2 паунда. Ако изберете да си резервирате мястото предварително, цената остава само един паунд."
След това продължил малко по-тихо: "Мисля, че може да сте твърде голям за този стол. Мога ли да Ви помоля да седнете в тази рамка, за да преценим габаритите ви?"
Шефът на Ryanair се опитал да седне, но рамката била твърде малка и когато не могъл да се измъкне от нея, се оплакал на бармана: "Никой няма да се побере в тази малка рамка!".
"Опасявам се, че ако не можете да се поберете в рамката, ще трябва да платите допълнителна такса от 4 паунда за вашето място", отговорил барманът.
О'Лиъри изпсувал тихичко под носа си, но платил. В този момент барманът отново заговорил: "Виждам, че сте донесли лаптоп си със себе си. Тъй като това не е било предварително заявено, това ще ви струва още 3 паунда."
Майкъл О'Лиъри вече бил толкова раздразнен, че се върнал на бара, ударил халбата си в тезгяха и извикал: "Това е абсурдно, искам да говоря с мениджъра".
"Виждам, че искате да използвате тезгяха" - спокойно казал барманът - "Това ще струва още 2 паунда."
Лицето на О'Лайъри почервеняло от ярост. "Знаеш ли кой съм аз?", изкрещял той.
"Разбира се, че знам господин О'Лиъри", отговорил мъжът зад бара.
"Достатъчно! Какъв е този хотел?! Аз влязох да изпия едно питие на спокойствие, а вие се отнасяте с мен така. Настоявам да говоря с мениджъра!", изръмжал възмутено собственикът на Ryanair.
"Ето Ви имейл адреса му. Ако желаете, можете да се свържете с него между 9.00 и 9.01 часа всяка сутрин от понеделник до вторник на този безплатен телефон. Таксата е само 1 паунд за секунда или част от нея...", отговорил все така спокойно барманът.
Съвсем възмутен Майкъл О'Лиъри възкликнал: "Никога повече няма да посетя този скапан бар!"
"Разбира се, господине, но помнете, че все пак ние сме единственият хотел в Англия, който предлага бира на цена от 1 паунд за халба."
Мутрите от 90-те поеха открито държавата, а ние ги последвахме. Sapienti Sat
Това може да го кажете на едни колеги, които миналата година два пъти висяха по летишата в германяи заради стачките на луфтханза. И везе пътуват с БГЕър щото няма риска да стачкуват.
Дрън-дрън-дрън... Аз съм летял доста пъти с Райън еър и Уиз еър и нямам почти никакви оплаквания. Любезни са, почти винаги навреме, цените са много ниски, когато планираш навреме полета си. Но българинът е мрънкало, всичко трябва да му е безплатно. Почти винаги съм си плащал приоритетно качване на борда, така че за мен няма никаква разлика.
Аз пътувам поне 2 пъти годишно с тях и досега никога не са ме оставяли никъде. А за без предупреждение или без компенсация дума не може да става, ще ги спукам от съд. И нямам нито един познат да ги е хванал в крачка и да се наложило да му плащат, само съм чел за такива ситуации.
При никакво планиране не може да конкурирате цените на нискобюджетните. Ето ви реален пример от преди 3 месеца - 550лв до германия за 4 възрастни, отиване и връщане и то на летища на които каца и БГЕър. Това е пълна цена - билет, място, багаж, такси, абсолютно всичко, без консумация на борда. За сравнение, най-добрата цена на Бг Еър е 128 евро на човек, т.е 350лв. Или общо над 1300лв за четирима.
Вие си мрънкайте ама желанието за евтинко очевидно побеждава, щото раяните са пълни пък в луфтханза вечно има места. То едно време имаше "престижни" магазини ама от както има алди/лидъл/кауфланд, вече ги няма.
Не ме изненадва тази новина, очкваше се и още по-зле ще става. Докато в един момент съвсем си загубят пътниците. Отиват към страхотно пропадане. Както казаха по-горе от лакомия и алчност е всичко.
Виж сега, аз по принцип не съм против нискотарифките, напротив - дадоха възможност на много хора със скромни доходи да видят свят, дето се вика. Просто в случая ми се струва, че се излакомиха и сега се опитват да го замаьат с "те хората са виновни, щото носят много багаж".
До коментар [#8] от "dedo_goshko":Вие май скоро не сте се возили на самолет. Точно плащането на всяка услуга е разликата - при раяните си плащаш всичко отделно - билета, мястото, багажа, храната и накрая ти излиза с пъти под цените на т.н. нормални. И затова хората се тълпят там а не в Луфтханза например.
май ти скоро не си летял.. в момента гледам за полет София-Франкфурт. Уизеър - 100 лв билет, 20 лв приорити /за да си вземеш малката раничка с теб на борда, нова измислица от скоро../, седалка с допълнително място за краката - още 60 лева /висок човек не може да пътува 2 часа на стандартните им места../ Луфтханза - 160 лв билет.. Всеки сам си преценява, но после да не ми реват разни селски тарикати като теб, че Раян ги е зарязал на някое забутано летище и да пращат правителствен самолет за моя сметка да ги спасява..
Райънеър ми платиха 400 евро обезщетение за полет над 1500 км, Уиз - 250 евро за полет под 1500 км, а някои от традиционните компании се спотайват, докато не пратя препоръчано писмо до гражданска авиация. Има и положителни, и отрицателни примери и за двата вида услуга.
До коментар [#8] от "dedo_goshko":Вие май скоро не сте се возили на самолет. Точно плащането на всяка услуга е разликата - при раяните си плащаш всичко отделно - билета, мястото, багажа, храната и накрая ти излиза с пъти под цените на т.н. нормални. И затова хората се тълпят там а не в Луфтханза например.
Точно септември и октомври ще пътувам 1 път с Райънеър, 1 път с Уиз, ползвал съм ги достатъчно много пъти, за да имам мнение за тях и то е следното - досега печелеха /въпреки всички нововъведени такси :)/ от ниската цена, но с всяко увеличение /с разни измислени нововъведени такси/ се приближават до цената на нормалните авиокомпании. А една от основните разлики е, че нормалните компании кацат на главните и централни летища, а ниско-тарифните на летища извън населените места. Давам пример - Райънеър кацат в Белгия на Шарлероа /на 45 км от Брюксел/, шатъла до Брюксел е 40 евро и по този начин разликата в цената на билета на Райънеър и БГеър става ... точно 10 евро, при това говоря за билет, взет 4 месеца преди полета, не 2 седмици преди него :):):) Е, вече не ползвам Райънеър за пътувания до Брюксел, но сега ще летя с тях до Пиза, тъй като излизат най-изгодно за 7 дни почивка в района, без много излишен багаж :):):) Но е факт и всичко друго, което се сподели - плащат малко на пилотите си, не са никак user-friendly, като дори от чек-борда в София една какичка преди 2 години ми заяви "затова си плащате малко, за да нямате повече претенции ... ":):):), измислените нови и нови такси и изключително тесните самолети въобще не искам да ги коментирам ... Но когато се налага ги ползвам, защото знам, че понякога нямам друг избор :)
П.С: Преди няколко години, на обиколка из Азия, ползвах тамошната ниско-тарифна компания Air Asia - повярвайте ми, нищо общо с европейските ниско-тарифни Райънъер и Уизеър /само тях съм ползвал/ и всичко е в полза на азиатците - големи и просторни самолети, никакви допълнителни такси за багажи, кацат на централните летища в градовете, изключително ниски цени /Пном-Пен Камбоджа - Бангкок Тайланд 40 долара на човек в едната посока :), Бангкок - Чианг Рай, Тайланд, 25 долара на човек в едната посока/, кротки и сладки стюардеси азиатки - беше истинско удоволствие да ползвам Air Asia, европейски ниско-тарифни ряпа да ядат :):):)
https://ec.europa.eu/transport/themes/passengers/neb_en заповядайте! Но Уиз и Райън никога не са ми отказвали да си платят обезщетението. В БГ с имейли на Гражданска авиация е достатъчно - случаят беше със Сръбските авиолинии, които казаха, че технически проблеми са непредвидени обстоятелства, което според Съда на ЕС (с чийто решения трябва да се съобразяват) не е непредвидено обстоятелство и след 2-3 месеца размяна на мейли ми платиха, "Луфтханза", за мое учудване, също се дърпаха и препоръчаните писма бяха за тях (фирменият адрес е наличен в интернет).
И правилно. Пътувал съм много пъти с Райънеър, пътуващите започнаха с малко по-големи куфарчета, с 11 кг, после 12 кг и т.н. И почнаха да се оливат. То да се качиш и да пътуваш в самолета стана ад. Всеки мъкне куфари, торби, прескачат се през багажи, няма място да се разминеш, багажното пълно, вратите на се затварят. Ганьо стиска дисагите и се радва, че не плаща. Комфорт нулев, блъсканица 100 процента и т.н. и т.н. Много правилно са решили. Умни хора.
Точно Уиз са ми отказвали компенсация. А летях поне веднъж месечно с тях. Платиха ми едни 20 евро за компенсация за разходите за таксито. Казах им, че са идиоти, и ги забравям тотално. Въобще не ми се занимаваше с писма и искове към други институции. Но те явно разчитат на това. С нискотарифни вече летя само в краен случай - липса на директна линия с друга компания или по-удобни часове и дни на полета. И да, както споменаха преди мен, преди два дена резервирах полет до Франкфурт с Луфтханза, за след няколко месеца, който е по-евтин от този на нискотарифните.
Причината е собствената им лакомия - самолетите са с надут капацитет (примерно 30 реда са трансформирани в 36). Т.е. повече хора, повече ръчен багаж, същото място за багажа. И това доведе до хаос на гейтовете, обикалят служителите да гледат кой има куфар, кой няма, кой да си изберат за багажното. Отделно опашките са по-големи, а и пак заради лакомията им, има много малко време между кацането и обратното излитане на самолета.
Не съм напълно съгласен - причината е, също така, и в клиентите които искат възможно най-евтината услуга. За голяма част от пътуващите основният критерии за избор на превозвач остава цената. Това решение на Райън Еър изглежда в разрез със стратегията им да понижават комфорта заедно с цените. Уж това ще се прави за по-голям комфорт на малко по-висока цена. Цените на билетите им все още са конкурентни в сравнение с останалите авиокомпании, а голяма част от потребителите не смятат в общата цена на пътуването багаж, трансфер от- и до- отдалечени летища и т.н.
От друга страна, такова решение ще намали случаите на хора, които носят със себе си багаж достатъчен за седмица като ръчен. Доколкото схващам това не е идеята на ръчния багаж.
panem et circenses
При добро планиране и ранно закупуване на билет е 10 пъти по добре да се лети със сериозни компании, като луфтханза. Цената е сходна, а сигурността и комфорта в пъти по добри. Да не говорим колко нерви се пестят.
Някога летятл ли си изобщо със самолет, камо ли пък с нискотарифн компания?!!!!Какво е това планиране и ранно закупуване, където можеш за 10 лв да идеш до Будапеща и да се върнеш за същите пари или за 60 лева отиване и връщане до Рим, Милано, Пиза? Просто няма НИКОГА подобни цени, в която и да е, от твоите "сигурни" авиолини.Преди 3 години имаше сериозна стачка на Луфтханза и пак имаше отменени полети, та тези в Райън не са първите, нито последните, които стачкуват.И дори и с подобна цена за багажа, пак ще е по-евтино.
Невинаги има шанс за компенсация, има си правила след колко часа има човек право на компенсация, според разстоянието и т.н. Просто хората често не четат какво пише в регламента, който в повечето случаи се раздава на изхода за самолета, ако има проблеми.
Накратко - Райън те принуждават да си закупиш приорити, защото с него багажа ти излиза 6 евро, а без - 8 евро.Наистина, не е малка цената, ако съпоставя с минали мои полети.До Пиза, например, беше 25 евро отиване и връщане с безплатен багаж, а сега ще е с 12 евро повече, което си е половин билет, въпреки несериозните 24-25 лева повече!
До коментар [#35] от "truly":15 февруари 2018 - 25 евро София-Мюнхен - Уизеър, две посоки. 14 май 2018 - 250 евро София-Мюнхен - Луфтханза, две посоки.
Съгласен съм, че диференцирането на багаж може и да е добра идея. Идеята ми е че всичко това е резултат от техни стратегически грешки в миналото, а не от това че хората разбираш ли изведнъж са почнали да носят много багаж. Първо те не контролират добре изискванията за ръчен багаж (има случаи на хора с очевидно по-големи куфари, които се качват), което си е техен проблем. Второ, увеличаването на броя пътници, което го коментирах вече. Трето, времето между полети - ако си си предвидил само половин час между кацане и повторно излитане, и 0 багаж да има не можеш навреме да борднеш 200+ души. И това че ще изместят опашката от гейта на бюрото за чекитане не знам как ще им помогне със закъсненията - което те твърдят, че е основият им мотив.
От лоукоста съм ползвала само Уиз Това си е за студенти. За хора да видят свят по евтино. Полетите им винаги са в невъзможни часове. На места където шатъла е цифра, а на борда можеш да си купиш чашка фъстъци.
Историята разказва как веднъж, след като пристигнал в Манчестър, Майкъл О'Лиъри решил да посети пъба към хотела, в който се настанал. О'Лиъри се изправил на бара и поръчал халба "Гинес".Бармънът кимнал и му казал просто: "Това ще Ви струва един паунд, господин О'Лиъри."Донякъде изненадан О'Лиъри отговорил: "Но това е много евтино" и подал парите."Е, опитваме се да изпреварим конкуренцията. Освен това раздаваме безплатна бира всяка сряда от 6 до 8 вечерта. И имаме най-евтината бира в цяла Англия", отговорил му барманът."Това е забележителна цена!", възкликнал О'Лиъри.Барманът обаче продължил: "Виждам, че си нямате чаша, в която да ви сипем бирата, така че вероятно ще ви е необходима една от нашите. С това цената става 3 пануда".О'Лиъри се намръщил, но платил, без да казва нищо. Той взел чашата си и тръгнал да си избере маса, на която да седне."Вие искате да седнете!" - възкликнал барманът. - "Това ще Ви струва още 2 паунда. Ако изберете да си резервирате мястото предварително, цената остава само един паунд."След това продължил малко по-тихо: "Мисля, че може да сте твърде голям за този стол. Мога ли да Ви помоля да седнете в тази рамка, за да преценим габаритите ви?"Шефът на Ryanair се опитал да седне, но рамката била твърде малка и когато не могъл да се измъкне от нея, се оплакал на бармана: "Никой няма да се побере в тази малка рамка!"."Опасявам се, че ако не можете да се поберете в рамката, ще трябва да платите допълнителна такса от 4 паунда за вашето място", отговорил барманът.О'Лиъри изпсувал тихичко под носа си, но платил. В този момент барманът отново заговорил: "Виждам, че сте донесли лаптоп си със себе си. Тъй като това не е било предварително заявено, това ще ви струва още 3 паунда."Майкъл О'Лиъри вече бил толкова раздразнен, че се върнал на бара, ударил халбата си в тезгяха и извикал: "Това е абсурдно, искам да говоря с мениджъра"."Виждам, че искате да използвате тезгяха" - спокойно казал барманът - "Това ще струва още 2 паунда."Лицето на О'Лайъри почервеняло от ярост. "Знаеш ли кой съм аз?", изкрещял той."Разбира се, че знам господин О'Лиъри", отговорил мъжът зад бара."Достатъчно! Какъв е този хотел?! Аз влязох да изпия едно питие на спокойствие, а вие се отнасяте с мен така. Настоявам да говоря с мениджъра!", изръмжал възмутено собственикът на Ryanair."Ето Ви имейл адреса му. Ако желаете, можете да се свържете с него между 9.00 и 9.01 часа всяка сутрин от понеделник до вторник на този безплатен телефон. Таксата е само 1 паунд за секунда или част от нея...", отговорил все така спокойно барманът.Съвсем възмутен Майкъл О'Лиъри възкликнал: "Никога повече няма да посетя този скапан бар!""Разбира се, господине, но помнете, че все пак ние сме единственият хотел в Англия, който предлага бира на цена от 1 паунд за халба."
Моята любима карикатура е: Едма дама ридае, защото полетът й с Райън е отменен и не може да се прибере, служителката й подава книжна кърпичка да си избърше сълзите и добавя "Това прави 2,75 паунда".
Демокрацията е най-големият враг на планетата (https://foreignpolicy.com/2019/07/20/democracy-is-the-planets-biggest-enemy-climate-change/)
Всеки сам си преценя. Летял съм с почти всички европейски преозвачи и кой знае каква разлика не намирам. А320 на Луфтханза ми е еднакво неудобен, като А320 на Уиз. Ако часовете са удобни и летището е удобно нискотарифките са за предпочитане, ако пък часа е нечовешки или летището е на майната си тогава нормален превозвач. Всичко е въпрос на преценка.
Да бе да, миналия месец луфтханза ми даде цена 290 евро за германия за 2 седмици напред, БГЕхр ми даде 128 евро и пътувах с Раян за 150лв на софия-франкфурт(майн)
Говориш доста големи глупости, добре е да го знаеш. Само един пример, в края на октомври/ началото на ноември ще летя до Франкфурт. И двата полета са по обяд, Цената е 125 лева с платени приорити и избрани места, иначе беше 58. Самолета е чисто нов Еърбъс. Не виждам, каво повече би могъл да търси човек. За справка Бг Еър за същите дати е 260 лева в по- неудобни часове, Луфтханза в същите часове е 400 лева. И двете компании, подобно на нискотарифката предлагат на тази цена само ръчен багаж. Сега ти ми кажи, коя от трите оферти ще предпочетеш?
А бе хора, като чета коментарите изглежда сякаш повечето колеги във форума или не са летели с нискотарифен превозвач, или не разлика между 15 и 150 евро за една и съща дестинация (дай Боже всеки му всъщност...) С новия регламент нещата изглеждат да станат действително по-добри срещу символично оскъпяване от 6-8 евро. За мен лично си струва да си платя избягването на хаоса (в момента) при бординга с 6 евро. И в крайна сметка най-важното е, че не се променя факта, че летенето с Райънеър не е задължително! :) Всеки има право да избира.
Отказах се отдавна да пътувам с Райън еър, излиза ми много скъпо, макар да съм пловдивчанин. Заради теснотията винаги доплащах за всичко, а и пълно с някакви странни нископодстригани субекти, говорещи диалектно. Предпочитам си нормалните компании и не ми излиза по- скъпо. Не знам как може да се допускат толкова вързоп и денкове. И това ръкопляскане в края на полета...
И на лични предпочитания. Само че за българина е много важно да ДОКАЖЕ как неговата лична преценка е правилната, следователно другият е идиот. Ако имаш айфон си идиот, ако караш френска кола си идиот, ако живееш в Лозенец си идиот, ако ходиш на определни места за почивка си...
Основното предимство на нискотарифните е точно гъвкавостта. Усещат тенденция и моментално я използват. Има твърде много багаж - вдигаме цените и багажа намалява. Има празни полет - разреждаме полетите и махаме дестинацията. Има търсене то някакво място - веднага пускат полет. Намират по-добро летище на цена за която има клиенти - веднага го ползват. И оптимизират приходите - много хора искат да се казат първи - няма проблем, 10 евро. Друг иска кафе и кроасан - 5 евро, трети му било малко мястото за крака - 10 евро и т.н. И всеки си решава.
Интересно как само на тях им са виновни куфарите до 10кг а на другите компании не причиняват закъснения. До колкото разбирам става въпрос за ръчният малак куфар който така или иначе ти сам си го носиш и поставяш в багажното над главата... И всичко това да е причина за 2ч закъснение??
Много ми е интересно тези професори на авиацияра дето им излиза по евтино с Луфханза да ни светнат от къде и как се сдобиват с толкова евтини билети, щото аз имам билети за всеки укенд от септември до декември петък_неделя и с Бритиш и Луфтханза щях най много 3 билета да си купя срещу 12 на Раян
Факт, но ако питаш акционерите на Райън това не са си грешки, а сериозни предимства в бизнес плана им. Прекарват по-малко време на летището и превозват повече пътници. Сега и откъм багажа ще се коригират. Лоу-кост е донякъде за пътниците, но абсолютно за самата компания :)
За да бъде успешна тази маневра мисля, че трябва да са МНОГО ясни в комуникирането на новите условия с клиентите и с прилагането им на гейта. Както някой по-горе е казал - безплатната раница си остава, което наистина устройва много хора. Но тези, пътуващи с по-голям багаж няма да останат доволни.
Крайно време беше. Според мен всички авиокомпании трябва да сложат някакъв лимит на ръчния багаж - винаги гледам да влизам от първите именно за да мога да си оставя ръчния багаж, който винаги е една проста раница, в багажното и да не ми се налага да я вра под седалката.
Относно дискусията - за и против нискотарифните - живях известно време в Брюксел и по което и време да си купувах билет, нискотарифните нямаха алтернатива. Но сега смятам да пробвам новия полет на Адриа до Любляна и си купих техен билет - за нищо на света не бих направил първо да летя до Шарлероа и после обратно до Любляна с нискотарифните само в името на пестенето.
И като ти отменят един полет за връщане какво правиш? Хващаш се за палците на краката? Работодателят ти колко ще се зарадва, че си си купил евтин билет? Понеже от 2003 работя с клиенти от Югоизточна Азия и Африка - та съм се налетял за тоя живот повече, отколкото 90% от пишещите тук са летели общо. Да - нискотарифните компании си имат пазарна ниша. За мен европейските са ясни - в началото на седмицата се разбираме с майка ми, че ще си гледа внуците през уикенда, та ние с жена ми можем да отскочим до някъде за 2-3 дни - е много ясно, че ще предпочета нискотарифна авиокомпания. Аналогичен случай и в Азия - миналата година живях цялата в Индонезия и се спуках от полети с Lion Air и Air Asia всеки уикенд. И тук идва голямата разлика - в 90% от полетите ми с азиатски нискотарифни компании имаше "проблем" с връщането обратно в Джакарта. "Проблем", защото в общия случай се прибирах със следващия полет, който е след час, час и половина най-много. Нали се сещате какво щеше да ми се случи, ако клиентът ми установи, че редовно не идвам на работа в понеделник, ами в петък, щото следващия полет на нискотарифката е чаааак в четвъртък? Да не говорим, че Air Asia за полета Хонг Конг - Сингапур разместиха останалите пътници така, че цялото ни семейство да седи на един ред и ни подариха безплатна консумация за 2 възрастни и 3 деца. Просто щото... ей така ;) Иначе за разликите между традиционните и нискотарифните авиокомпании - на 2 пъти ми се е случвало Луфтханза да не могад да изпълнят полет София - Лагос, Нигерия - и двата пъти ми беше предоставен билет на Ал Италия, чийто полет кацаше същия ден в Лагос, ПЛЮС 600 евро обезщетение за причиненото неудобство. Без да ги подканям. Та от мен толкова. Явно Райън се превръщат в авиокомпания за студенти във ваканция и пенсионери, за които 3-4 дни закъснение на полета не е проблем. За работещите хора, обаче, това си се превръща в драма, дори и да искат да я ползват за "уикенд" полети...
По принцип предпочитам РайънЕр пред Уиз. Редовно си доплащам приорити, за да си нося багажа с мен на борда и да имам право на допълнителен такъв. Обаче, нещата не вървят на добре..
Чудя се кога някоя компания ще пусне само бизнес-класа в самолетите си - лукс, удобства и комфорт, без да се налага да дишате един и същ въздух с простолюдието от иконома...
Брат говоря ти за бъхтани дестинации в Европа.. Ти до Хонк Конг с Уиз или Райън ли летиш.. Аз ти говоря за камила ти за кон.. Какъв понеделник какъв четвъртак.... Ти изобщо летиш ли? Я виж колко полета има от Станстед до София на ден... Май 5..а? А от Хийтроу? А от Лутън? Само провери и пак ше говорим
"Първо те не контролират добре изискванията за ръчен багаж (има случаи на хора с очевидно по-големи куфари, които се качват), което си е техен проблем."
Не е само техен, дразнещо е.
Аз се чудя каква раница да взема и дали ще се побере в рамката, а на летището някаква некъпана особа минава с огромния си шарен денк и никой не я спира. Разбирам защо не я спират - шубе ги е да не ги нарочат за "расисти", ако направят проблем на особата, която явно е от малцинствата. Тя едва ли има толкова акъл че да ги съди, но скандал ще им вдигне като едното нищо, а и ще се оплаче после на боса, а той ще даде инфо на НПО... и ще стане тя дебела...
И така чувстваш ли се по-важен, по-успял, по-богат, като вместо 25 даваш 250 евро за някъде си?!!!Е, важно е да го казваш, можеш да попаднеш на някой, като теб - не сте малко снобите! Имам един колега, който си кара стария мерцедес и смята, че на пътя е по-важен, от мен, защото карам голф, също стар.Е, онзи ден беше без кола няколко дни, счупена, пак, и да видиш как се вози с мен - за същото време.И той, като мен иначе нали трябва да спира на червено, на пешеходни, знаци, правила да спазва, но винаги докато кара, си мисли, че някоя мацка отвън го гледа и като му види колата, ще си каже - ейййй, мерцедес, този е голЕм, да се запознаем.БЕз майтап - така мисли. Кой знае, може и да има такива и по летищата.Като разберат, че си слязъл от КЛМ или Бритиш и се подмокрят от кеф, а онези, лузърите от Райън - марш, бедняци! А всъщност, знаеш ли - колегата винаги е в заеми и има няколко кредита.Пък аз - спокойно и културно, обикалям из света, живея незабележимо, но щастливо и достойно.И не ми пука какво мислят хората за мен.Онези, които ме познават наистина - знаят!
''Давам пример - Райънеър кацат в Белгия на Шарлероа /на 45 км от Брюксел/''
айде стига глупости, може и на някои места да кацат по далече, но примерно от Лутън до Лондон има бъс за 8 лири, колкото е метрото от Хийтроу до центъра, в Барселона Уиз и Райън кацат където кацат всички, и тн, тоест това ''кацат на майната си'' е смешна причина да не ги изберете, ако билетът е 100 евро по-евтин
''ползвах тамошната ниско-тарифна компания Air Asia - повярвайте ми, нищо общо с европейските ниско-тарифни Райънъер и Уизеър /само тях съм ползвал/ и всичко е в полза на азиатците ''
пак глупости, вижте статистиките колко често падат нискотарифките в Азия, излизат от пистите при кацания, изобщо пилотите там са под всякаква критика, голям праз, че имало 10 см повече разстояние между редовете......
From 01st November 2018, non-priority customers who wish to bring a second larger wheelie bag (10kg weight) must purchase the 10kg Check-in Bag for €/£8 if purchased during the initial flight booking, or €/£10 if added online after booking up to 40 minutes before the scheduled flight departure time. The 10kg wheelie bag must be deposited at the airport bag drop desk prior to entering security. Please be advised this new bag option is available to purchase from the 01st September 2018 for travel on/after 01st November.
Non-priority customers who have not added a bag to their booking can still purchase a 10kg wheelie bag at the airport bag drop desk for €/£20 or €/£25 at the boarding gate.
Main benefits of this new policy will be reduced flight delays and cheaper checked bag option. Additional advantages for customers will be the ability to pack more liquids into their 10kg checked wheelie bag and walk to the boarding gate 'hands free.' We have also increased the permitted size of the free small carry-on bag by 43% from 35 x 20 x 20cm to 40 x 20 x 25cm.”
Ако се плати по време на купуването на билета, се плаща по-ниската сума. Ако се направи по време на чекирането, тогава е 10 евро/паунда. Само не разбрирам пътниците ''с предимство'' какво плащат и как придобиват това предимство. Досега беше срещу 6 евро/паунда.
''Много ми е интересно тези професори на авиацияра дето им излиза по евтино с Луфханза да ни светнат от къде и как се сдобиват с толкова евтини билети, ''
Мдаа, не мога да отрека, че особено през студентските ми години обиколих Европа с Райънеър и други подобни нискотарифки, някои от които не са вече на пазара, като словашката SkyEurope, примерно. Все още за някои дестинации, Райънеър предлагат доста по-добри цени от останалите, но в последно време започнаха да се оливат. Да, вярно е, че съм летял до Майорка, Берлин, Марсилия, Гран Канария, Вилнюс и на куп други дестинации за 40-50 евро отиване-връщане от Мадрид най-вече с ръчен багаж само, но в момента с тези постоянни допълнителни такси започват да се изравняват с конкуренцията. За да не бъда голословен, дабавам конкретен пример. Между 20 и 23 септември трябва да съм в Прага за една конференция. Райънеър ми дават цена за билет Мадрид-Прага-Мадрид, отване 20 септември и връщане 23 септември 147 евро! И това преди да съм си платил за място, за приоритет и за не знам още какво. Аз си взех преди седмица билет с KLM за същите дати, с прекачване в Амстердам за 180 евро. Така или иначе това е служебно пътуване и не го плащам аз, но ако трябваше да го плащам, пак щях да избера KLM при горе-долу еднакви цени с нискотарифките. Нали това е, с което Райън привличаше клиенти, с идеята, че вместо да даваш 180-200 евро за Мадрид-Прага или София-Рим примерно, можеш да стигнеш до там за 3-4 пъти по-ниска цена, за 50-60, максимум 100 евро отиване-връщане. Ако стане така, както в моя случай Мадрид-Прага-Мадрид, нискотарифният билет да е 150 евро преди допълнителните такси, а такъв с традиционна авиокомпания да е 180 евро, не си ли правят сметката Райън, че ще започнат да губят клиенти?!
Комунизмът и неговите мутации са проклятието на съвременна България
Аз лично подкрепям такова решение защото ми е писнало да няма място за моята малка чанта заради гигантските куфари които влачат всякакви хора. Защото хората се опитват да спестя всяко евро и не искат да си купят платен багаж и влачат максимума на борда. И вечно се опитват да насилят правилата и да вкарат повече от разрешеното и стават циркове на терминала. Отделно правилта бяха сложни и ги сменяха непрекъснато и ставаше голяма бъркотия какво е разрешено в момента.
Аз пътувам редовно от/до Англия. Я провери цената София - Лондон в момента. В края на лятото е над 200 паунда. Същата е в началото ан лятото в обратна посока. Това важи за всяка ваканция. Ниските цени са само в спокойни периоди.
Тази година за първи път летях с Райън, но съм летял доста пъти с Уиз. Ако човек планира добре и чете внимателно, няма никакви проблеми. Отменените полети могат да се случат на всяка авиокомпания. В това отношение нискобюджетните са рай в сравнение с Аустриан еърлайнс примерно :)) А Луфтханза живеят на гърба на старата слава. Баси гадните, студени сандвичи... За мен в Европа Търкиш си остават номер едно.
""Райънер" допълва, че не очаква промяната да му донесе допълнителни приходи, тъй като чекирането на 10-килограмов багаж според новата система е значително по-евтино от сегашната цена. "
Как може да е значително по-евтино от сегашното безплатно?
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност.ОK
virtual brain
Рейтинг: 1012 ЛюбопитноА тоалетната от кога ще я таксуват?
БЕЗполезен идиотpag
Рейтинг: 655 НеутралноТия не вървят на добре.
Culus capitem delitbitaka
Рейтинг: 515 НеутралноЗа багажите до 10 кг. ще трябва се плащат 6 до 8 евро, за да бъдат качени на борда и превозени в багажното отделение над седалките, или 8 до 10 евро, за да бъдат чекирани.
харпунДневник тука нещо не се вързва.10Е да не е за голям багаж? как така за багажното в самолета е по-евтино от чекирания?
m17
Рейтинг: 1280 НеутралноДо коментар [#2] от "pag":
Ами возете се на БГЕър/Луфтханза и след като си платите маса пари, ще ви качат багажа безплатно и ще ви дадат без пари един студен сандвич, ваш избор.
snrs
Рейтинг: 631 НеутралноЕто линк към официалния прес релийз.
https://corporate.ryanair.com/news/new-bag-policy-from-november-will-cut-check-bag-fees-reduce-boarding-delays/
m17
Рейтинг: 1280 НеутралноДо коментар [#1] от "virtual brain":
Скоро, лошото е че регулаторите не са навиха за правостоящи места.
m17
Рейтинг: 1280 НеутралноДо коментар [#1] от "virtual brain":
Скоро, лошото е че регулаторите не са навиха за правостоящи места.
dedo_goshko
Рейтинг: 289 НеутралноНиско-тарифните авиокомпании вървят към преминаване на нормално-тарифните авиокомпании, остава отворен въпроса къде кацат - на летищата в градовете или на летищата на "майна-си-гъзина-от-градовете" ... :):):)
m17
Рейтинг: 1280 НеутралноАз лично подкрепям такова решение защото ми е писнало да няма място за моята малка чанта заради гигантските куфари които влачат всякакви хора. Защото хората се опитват да спестя всяко евро и не искат да си купят платен багаж и влачат максимума на борда. И вечно се опитват да насилят правилата и да вкарат повече от разрешеното и стават циркове на терминала. Отделно правилта бяха сложни и ги сменяха непрекъснато и ставаше голяма бъркотия какво е разрешено в момента.
kapitan_laino
Рейтинг: 589 НеутралноПричината е собствената им лакомия - самолетите са с надут капацитет (примерно 30 реда са трансформирани в 36). Т.е. повече хора, повече ръчен багаж, същото място за багажа. И това доведе до хаос на гейтовете, обикалят служителите да гледат кой има куфар, кой няма, кой да си изберат за багажното. Отделно опашките са по-големи, а и пак заради лакомията им, има много малко време между кацането и обратното излитане на самолета.
danvan
Рейтинг: 1289 НеутралноПри добро планиране и ранно закупуване на билет е 10 пъти по добре да се лети със сериозни компании, като луфтханза. Цената е сходна, а сигурността и комфорта в пъти по добри. Да не говорим колко нерви се пестят.
Мутрите от 90-те поеха открито държавата, а ние ги последвахме. Sapienti SatVorknkx
Рейтинг: 498 НеутралноС тези компании поне знам със сигурност, че ще пътувам. А с Райън е като игра на хазарт - не знаеш в кой момент може да го отменят без предупреждение и да те оставят няколко дена да висиш на летишето без храна и подслон.
m17
Рейтинг: 1280 НеутралноДо коментар [#8] от "dedo_goshko":
Вие май скоро не сте се возили на самолет. Точно плащането на всяка услуга е разликата - при раяните си плащаш всичко отделно - билета, мястото, багажа, храната и накрая ти излиза с пъти под цените на т.н. нормални. И затова хората се тълпят там а не в Луфтханза например.
danvan
Рейтинг: 1289 НеутралноИсторията разказва как веднъж, след като пристигнал в Манчестър, Майкъл О'Лиъри решил да посети пъба към хотела, в който се настанал. О'Лиъри се изправил на бара и поръчал халба "Гинес".
Мутрите от 90-те поеха открито държавата, а ние ги последвахме. Sapienti SatБармънът кимнал и му казал просто: "Това ще Ви струва един паунд, господин О'Лиъри."
Донякъде изненадан О'Лиъри отговорил: "Но това е много евтино" и подал парите.
"Е, опитваме се да изпреварим конкуренцията. Освен това раздаваме безплатна бира всяка сряда от 6 до 8 вечерта. И имаме най-евтината бира в цяла Англия", отговорил му барманът.
"Това е забележителна цена!", възкликнал О'Лиъри.
Барманът обаче продължил: "Виждам, че си нямате чаша, в която да ви сипем бирата, така че вероятно ще ви е необходима една от нашите. С това цената става 3 пануда".
О'Лиъри се намръщил, но платил, без да казва нищо. Той взел чашата си и тръгнал да си избере маса, на която да седне.
"Вие искате да седнете!" - възкликнал барманът. - "Това ще Ви струва още 2 паунда. Ако изберете да си резервирате мястото предварително, цената остава само един паунд."
След това продължил малко по-тихо: "Мисля, че може да сте твърде голям за този стол. Мога ли да Ви помоля да седнете в тази рамка, за да преценим габаритите ви?"
Шефът на Ryanair се опитал да седне, но рамката била твърде малка и когато не могъл да се измъкне от нея, се оплакал на бармана: "Никой няма да се побере в тази малка рамка!".
"Опасявам се, че ако не можете да се поберете в рамката, ще трябва да платите допълнителна такса от 4 паунда за вашето място", отговорил барманът.
О'Лиъри изпсувал тихичко под носа си, но платил. В този момент барманът отново заговорил: "Виждам, че сте донесли лаптоп си със себе си. Тъй като това не е било предварително заявено, това ще ви струва още 3 паунда."
Майкъл О'Лиъри вече бил толкова раздразнен, че се върнал на бара, ударил халбата си в тезгяха и извикал: "Това е абсурдно, искам да говоря с мениджъра".
"Виждам, че искате да използвате тезгяха" - спокойно казал барманът - "Това ще струва още 2 паунда."
Лицето на О'Лайъри почервеняло от ярост. "Знаеш ли кой съм аз?", изкрещял той.
"Разбира се, че знам господин О'Лиъри", отговорил мъжът зад бара.
"Достатъчно! Какъв е този хотел?! Аз влязох да изпия едно питие на спокойствие, а вие се отнасяте с мен така. Настоявам да говоря с мениджъра!", изръмжал възмутено собственикът на Ryanair.
"Ето Ви имейл адреса му. Ако желаете, можете да се свържете с него между 9.00 и 9.01 часа всяка сутрин от понеделник до вторник на този безплатен телефон. Таксата е само 1 паунд за секунда или част от нея...", отговорил все така спокойно барманът.
Съвсем възмутен Майкъл О'Лиъри възкликнал: "Никога повече няма да посетя този скапан бар!"
"Разбира се, господине, но помнете, че все пак ние сме единственият хотел в Англия, който предлага бира на цена от 1 паунд за халба."
m17
Рейтинг: 1280 НеутралноДо коментар [#12] от "Vorknkx":
Това може да го кажете на едни колеги, които миналата година два пъти висяха по летишата в германяи заради стачките на луфтханза. И везе пътуват с БГЕър щото няма риска да стачкуват.
Симеон
Рейтинг: 321 НеутралноДрън-дрън-дрън...
Аз съм летял доста пъти с Райън еър и Уиз еър и нямам почти никакви оплаквания. Любезни са, почти винаги навреме, цените са много ниски, когато планираш навреме полета си. Но българинът е мрънкало, всичко трябва да му е безплатно. Почти винаги съм си плащал приоритетно качване на борда, така че за мен няма никаква разлика.
m17
Рейтинг: 1280 НеутралноДо коментар [#12] от "Vorknkx":
Аз пътувам поне 2 пъти годишно с тях и досега никога не са ме оставяли никъде. А за без предупреждение или без компенсация дума не може да става, ще ги спукам от съд. И нямам нито един познат да ги е хванал в крачка и да се наложило да му плащат, само съм чел за такива ситуации.
m17
Рейтинг: 1280 НеутралноДо коментар [#11] от "danvan":
При никакво планиране не може да конкурирате цените на нискобюджетните. Ето ви реален пример от преди 3 месеца - 550лв до германия за 4 възрастни, отиване и връщане и то на летища на които каца и БГЕър. Това е пълна цена - билет, място, багаж, такси, абсолютно всичко, без консумация на борда. За сравнение, най-добрата цена на Бг Еър е 128 евро на човек, т.е 350лв. Или общо над 1300лв за четирима.
penetrating
Рейтинг: 8652 НеутралноГуби се твърде много време сега и с чекирането (нова допълнителна операция) ще го намалят? Смешно...
Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David HilbertRoni
Рейтинг: 402 Неутралнолаптоп малка чанта ли се счита, безплатно? Или ще се плаща 8 евро за да го сложат ”отзад»...как пък не!
....OFm17
Рейтинг: 1280 НеутралноДо коментар [#10] от "kapitan_laino":
Вие си мрънкайте ама желанието за евтинко очевидно побеждава, щото раяните са пълни пък в луфтханза вечно има места. То едно време имаше "престижни" магазини ама от както има алди/лидъл/кауфланд, вече ги няма.
krasenoFski
Рейтинг: 267 НеутралноНе ме изненадва тази новина, очкваше се и още по-зле ще става. Докато в един момент съвсем си загубят пътниците. Отиват към страхотно пропадане. Както казаха по-горе от лакомия и алчност е всичко.
bird_song
Рейтинг: 618 НеутралноСвалям ги от шортлиста
bird_song
Рейтинг: 618 НеутралноДо коментар [#18] от "m17":
ходи тогава там, кво
kapitan_laino
Рейтинг: 589 НеутралноДо коментар [#21] от "m17":
Виж сега, аз по принцип не съм против нискотарифките, напротив - дадоха възможност на много хора със скромни доходи да видят свят, дето се вика. Просто в случая ми се струва, че се излакомиха и сега се опитват да го замаьат с "те хората са виновни, щото носят много багаж".
bobinews
Рейтинг: 292 Неутралномай ти скоро не си летял.. в момента гледам за полет София-Франкфурт.
Уизеър - 100 лв билет, 20 лв приорити /за да си вземеш малката раничка с теб на борда, нова измислица от скоро../, седалка с допълнително място за краката - още 60 лева /висок човек не може да пътува 2 часа на стандартните им места../
Луфтханза - 160 лв билет..
Всеки сам си преценява, но после да не ми реват разни селски тарикати като теб, че Раян ги е зарязал на някое забутано летище и да пращат правителствен самолет за моя сметка да ги спасява..
Jesuit
Рейтинг: 289 НеутралноНе ме кефи много новината, защото са ми удобни, евтини и ги ползвам. Но пак ще ми е по-изгодно като пътувам без много багаж.
galapagas
Рейтинг: 924 НеутралноНикога не съм ги харесвал тези, а сега съвсем ме отказаха да пътувам с тях.
kamenpavlov
Рейтинг: 515 НеутралноРайънеър ми платиха 400 евро обезщетение за полет над 1500 км, Уиз - 250 евро за полет под 1500 км, а някои от традиционните компании се спотайват, докато не пратя препоръчано писмо до гражданска авиация. Има и положителни, и отрицателни примери и за двата вида услуга.
dedo_goshko
Рейтинг: 289 НеутралноТочно септември и октомври ще пътувам 1 път с Райънеър, 1 път с Уиз, ползвал съм ги достатъчно много пъти, за да имам мнение за тях и то е следното - досега печелеха /въпреки всички нововъведени такси :)/ от ниската цена, но с всяко увеличение /с разни измислени нововъведени такси/ се приближават до цената на нормалните авиокомпании. А една от основните разлики е, че нормалните компании кацат на главните и централни летища, а ниско-тарифните на летища извън населените места. Давам пример - Райънеър кацат в Белгия на Шарлероа /на 45 км от Брюксел/, шатъла до Брюксел е 40 евро и по този начин разликата в цената на билета на Райънеър и БГеър става ... точно 10 евро, при това говоря за билет, взет 4 месеца преди полета, не 2 седмици преди него :):):) Е, вече не ползвам Райънеър за пътувания до Брюксел, но сега ще летя с тях до Пиза, тъй като излизат най-изгодно за 7 дни почивка в района, без много излишен багаж :):):) Но е факт и всичко друго, което се сподели - плащат малко на пилотите си, не са никак user-friendly, като дори от чек-борда в София една какичка преди 2 години ми заяви "затова си плащате малко, за да нямате повече претенции ... ":):):), измислените нови и нови такси и изключително тесните самолети въобще не искам да ги коментирам ... Но когато се налага ги ползвам, защото знам, че понякога нямам друг избор :)
П.С: Преди няколко години, на обиколка из Азия, ползвах тамошната ниско-тарифна компания Air Asia - повярвайте ми, нищо общо с европейските ниско-тарифни Райънъер и Уизеър /само тях съм ползвал/ и всичко е в полза на азиатците - големи и просторни самолети, никакви допълнителни такси за багажи, кацат на централните летища в градовете, изключително ниски цени /Пном-Пен Камбоджа - Бангкок Тайланд 40 долара на човек в едната посока :), Бангкок - Чианг Рай, Тайланд, 25 долара на човек в едната посока/, кротки и сладки стюардеси азиатки - беше истинско удоволствие да ползвам Air Asia, европейски ниско-тарифни ряпа да ядат :):):)
ilinko
Рейтинг: 724 НеутралноНямам нищо против за си плащам 6 евро за куфар в кабината. Против съм обаче да си пъхам малката чанта под седалката...
klecho
Рейтинг: 862 НеутралноДо коментар [#29] от "kamenpavlov":
Колега, я дай малко информация, за тия препоръчани писма и на какъв адрес да ги пращаме? :)
Мерси.
kamenpavlov
Рейтинг: 515 НеутралноДо коментар [#32] от "klecho":
https://ec.europa.eu/transport/themes/passengers/neb_en
заповядайте! Но Уиз и Райън никога не са ми отказвали да си платят обезщетението. В БГ с имейли на Гражданска авиация е достатъчно - случаят беше със Сръбските авиолинии, които казаха, че технически проблеми са непредвидени обстоятелства, което според Съда на ЕС (с чийто решения трябва да се съобразяват) не е непредвидено обстоятелство и след 2-3 месеца размяна на мейли ми платиха, "Луфтханза", за мое учудване, също се дърпаха и препоръчаните писма бяха за тях (фирменият адрес е наличен в интернет).
Karamfil Minzuharow
Рейтинг: 8 НеутралноИ правилно. Пътувал съм много пъти с Райънеър, пътуващите започнаха с малко по-големи куфарчета, с 11 кг, после 12 кг и т.н. И почнаха да се оливат. То да се качиш и да пътуваш в самолета стана ад. Всеки мъкне куфари, торби, прескачат се през багажи, няма място да се разминеш, багажното пълно, вратите на се затварят. Ганьо стиска дисагите и се радва, че не плаща. Комфорт нулев, блъсканица 100 процента и т.н. и т.н.
Много правилно са решили. Умни хора.
truly
Рейтинг: 435 НеутралноДо коментар [#33] от "kamenpavlov":
Точно Уиз са ми отказвали компенсация. А летях поне веднъж месечно с тях. Платиха ми едни 20 евро за компенсация за разходите за таксито. Казах им, че са идиоти, и ги забравям тотално. Въобще не ми се занимаваше с писма и искове към други институции. Но те явно разчитат на това.
С нискотарифни вече летя само в краен случай - липса на директна линия с друга компания или по-удобни часове и дни на полета.
И да, както споменаха преди мен, преди два дена резервирах полет до Франкфурт с Луфтханза, за след няколко месеца, който е по-евтин от този на нискотарифните.
Анийдмъни
Рейтинг: 346 НеутралноДо коментар [#10] от "kapitan_laino":
Не съм напълно съгласен - причината е, също така, и в клиентите които искат възможно най-евтината услуга. За голяма част от пътуващите основният критерии за избор на превозвач остава цената. Това решение на Райън Еър изглежда в разрез със стратегията им да понижават комфорта заедно с цените. Уж това ще се прави за по-голям комфорт на малко по-висока цена. Цените на билетите им все още са конкурентни в сравнение с останалите авиокомпании, а голяма част от потребителите не смятат в общата цена на пътуването багаж, трансфер от- и до- отдалечени летища и т.н.
От друга страна, такова решение ще намали случаите на хора, които носят със себе си багаж достатъчен за седмица като ръчен. Доколкото схващам това не е идеята на ръчния багаж. panem et circenses
chinaski
Рейтинг: 395 НеутралноНякога летятл ли си изобщо със самолет, камо ли пък с нискотарифн компания?!!!!Какво е това планиране и ранно закупуване, където можеш за 10 лв да идеш до Будапеща и да се върнеш за същите пари или за 60 лева отиване и връщане до Рим, Милано, Пиза?
Просто няма НИКОГА подобни цени, в която и да е, от твоите "сигурни" авиолини.Преди 3 години имаше сериозна стачка на Луфтханза и пак имаше отменени полети, та тези в Райън не са първите, нито последните, които стачкуват.И дори и с подобна цена за багажа, пак ще е по-евтино.
kamenpavlov
Рейтинг: 515 НеутралноДо коментар [#35] от "truly":
Невинаги има шанс за компенсация, има си правила след колко часа има човек право на компенсация, според разстоянието и т.н. Просто хората често не четат какво пише в регламента, който в повечето случаи се раздава на изхода за самолета, ако има проблеми.
chinaski
Рейтинг: 395 НеутралноНакратко - Райън те принуждават да си закупиш приорити, защото с него багажа ти излиза 6 евро, а без - 8 евро.Наистина, не е малка цената, ако съпоставя с минали мои полети.До Пиза, например, беше 25 евро отиване и връщане с безплатен багаж, а сега ще е с 12 евро повече, което си е половин билет, въпреки несериозните 24-25 лева повече!
Karamfil Minzuharow
Рейтинг: 8 НеутралноДо коментар [#35] от "truly":15 февруари 2018 - 25 евро София-Мюнхен - Уизеър, две посоки. 14 май 2018 - 250 евро София-Мюнхен - Луфтханза, две посоки.
kapitan_laino
Рейтинг: 589 НеутралноДо коментар [#36] от "Анийдмъни":
Съгласен съм, че диференцирането на багаж може и да е добра идея. Идеята ми е че всичко това е резултат от техни стратегически грешки в миналото, а не от това че хората разбираш ли изведнъж са почнали да носят много багаж. Първо те не контролират добре изискванията за ръчен багаж (има случаи на хора с очевидно по-големи куфари, които се качват), което си е техен проблем. Второ, увеличаването на броя пътници, което го коментирах вече. Трето, времето между полети - ако си си предвидил само половин час между кацане и повторно излитане, и 0 багаж да има не можеш навреме да борднеш 200+ души. И това че ще изместят опашката от гейта на бюрото за чекитане не знам как ще им помогне със закъсненията - което те твърдят, че е основият им мотив.
Tsveta
Рейтинг: 233 НеутралноОт лоукоста съм ползвала само Уиз
Това си е за студенти. За хора да видят свят по евтино. Полетите им винаги са в невъзможни часове. На места където шатъла е цифра, а на борда можеш да си купиш чашка фъстъци.
Един вампир броди из Европа
Рейтинг: 2982 НеутралноМоята любима карикатура е: Едма дама ридае, защото полетът й с Райън е отменен и не може да се прибере, служителката й подава книжна кърпичка да си избърше сълзите и добавя "Това прави 2,75 паунда". Демокрацията е най-големият враг на планетата (https://foreignpolicy.com/2019/07/20/democracy-is-the-planets-biggest-enemy-climate-change/)
zle_platen_trol
Рейтинг: 458 НеутралноВсеки сам си преценя. Летял съм с почти всички европейски преозвачи и кой знае каква разлика не намирам. А320 на Луфтханза ми е еднакво неудобен, като А320 на Уиз. Ако часовете са удобни и летището е удобно нискотарифките са за предпочитане, ако пък часа е нечовешки или летището е на майната си тогава нормален превозвач. Всичко е въпрос на преценка.
m17
Рейтинг: 1280 НеутралноДо коментар [#26] от "bobinews":
Да бе да, миналия месец луфтханза ми даде цена 290 евро за германия за 2 седмици напред, БГЕхр ми даде 128 евро и пътувах с Раян за 150лв на софия-франкфурт(майн)
zle_platen_trol
Рейтинг: 458 ЛюбопитноДо коментар [#42] от "Tsveta":
Говориш доста големи глупости, добре е да го знаеш. Само един пример, в края на октомври/ началото на ноември ще летя до Франкфурт. И двата полета са по обяд, Цената е 125 лева с платени приорити и избрани места, иначе беше 58. Самолета е чисто нов Еърбъс. Не виждам, каво повече би могъл да търси човек. За справка Бг Еър за същите дати е 260 лева в по- неудобни часове, Луфтханза в същите часове е 400 лева. И двете компании, подобно на нискотарифката предлагат на тази цена само ръчен багаж. Сега ти ми кажи, коя от трите оферти ще предпочетеш?
06210311
Рейтинг: 289 НеутралноА бе хора, като чета коментарите изглежда сякаш повечето колеги във форума или не са летели с нискотарифен превозвач, или не разлика между 15 и 150 евро за една и съща дестинация (дай Боже всеки му всъщност...) С новия регламент нещата изглеждат да станат действително по-добри срещу символично оскъпяване от 6-8 евро. За мен лично си струва да си платя избягването на хаоса (в момента) при бординга с 6 евро.
И в крайна сметка най-важното е, че не се променя факта, че летенето с Райънеър не е задължително! :) Всеки има право да избира.
Артър Дент
Рейтинг: 475 НеутралноОтказах се отдавна да пътувам с Райън еър, излиза ми много скъпо, макар да съм пловдивчанин. Заради теснотията винаги доплащах за всичко, а и пълно с някакви странни нископодстригани субекти, говорещи диалектно. Предпочитам си нормалните компании и не ми излиза по- скъпо. Не знам как може да се допускат толкова вързоп и денкове. И това ръкопляскане в края на полета...
kapitan_laino
Рейтинг: 589 ВеселоИ на лични предпочитания. Само че за българина е много важно да ДОКАЖЕ как неговата лична преценка е правилната, следователно другият е идиот. Ако имаш айфон си идиот, ако караш френска кола си идиот, ако живееш в Лозенец си идиот, ако ходиш на определни места за почивка си...
lechevalier
Рейтинг: 466 НеутралноДоста съм летял, но никога с Райънеър. Да си гледат работата.
m17
Рейтинг: 1280 НеутралноДо коментар [#41] от "kapitan_laino":
Основното предимство на нискотарифните е точно гъвкавостта. Усещат тенденция и моментално я използват. Има твърде много багаж - вдигаме цените и багажа намалява. Има празни полет - разреждаме полетите и махаме дестинацията. Има търсене то някакво място - веднага пускат полет. Намират по-добро летище на цена за която има клиенти - веднага го ползват. И оптимизират приходите - много хора искат да се казат първи - няма проблем, 10 евро. Друг иска кафе и кроасан - 5 евро, трети му било малко мястото за крака - 10 евро и т.н. И всеки си решава.
Toni Bonboni
Рейтинг: 321 НеутралноИнтересно как само на тях им са виновни куфарите до 10кг а на другите компании не причиняват закъснения. До колкото разбирам става въпрос за ръчният малак куфар който така или иначе ти сам си го носиш и поставяш в багажното над главата... И всичко това да е причина за 2ч закъснение??
dggm
Рейтинг: 519 ВеселоЗапазват безплатната раница, увеличават размера на мерителната й клетка на летището, а премахват безплатния куфар с колелца.
Звучи добре :)
Само напълно да премахваха твърдите куфари от кабината щеше да е СУПЕР! Те са си опасни.
everlast666
Рейтинг: 693 НеутралноИма граница където, тези дребнавости и раздробяване на продукта, носят повече проблеми за пътниците отколкото ползи.
Предпочитам да си платя 30-40 евро повече, но да нямам 20 дребни плащания за всеки чорап дето качвам на борда. Това е идиотщина вече.
Особено като има пътници дето са 100 кг по тежки от мене и летят на същата цена, да си доплащам за 6 кг раница ?!?
Toni Bonboni
Рейтинг: 321 НеутралноМного ми е интересно тези професори на авиацияра дето им излиза по евтино с Луфханза да ни светнат от къде и как се сдобиват с толкова евтини билети, щото аз имам билети за всеки укенд от септември до декември петък_неделя и с Бритиш и Луфтханза щях най много 3 билета да си купя срещу 12 на Раян
tolex
Рейтинг: 713 НеутралноМисля, че съвсем скоро пътниците ще сложат край на РайънЕър
Анийдмъни
Рейтинг: 346 НеутралноДо коментар [#41] от "kapitan_laino":
panem et circensesФакт, но ако питаш акционерите на Райън това не са си грешки, а сериозни предимства в бизнес плана им. Прекарват по-малко време на летището и превозват повече пътници. Сега и откъм багажа ще се коригират. Лоу-кост е донякъде за пътниците, но абсолютно за самата компания :)
За да бъде успешна тази маневра мисля, че трябва да са МНОГО ясни в комуникирането на новите условия с клиентите и с прилагането им на гейта. Както някой по-горе е казал - безплатната раница си остава, което наистина устройва много хора. Но тези, пътуващи с по-голям багаж няма да останат доволни.
tolex
Рейтинг: 713 НеутралноДо коментар [#14] от "danvan":
Браво. Много яко и много на място!
Хареса ми.
+++
johngoti
Рейтинг: 320 НеутралноДо коментар [#12] от "Vorknkx":
Ларнака бие лошо бие .....що щот 7 е добро числопоследните години и с лифтханза си е хазарт дали ще пътувате инак са страхотна компания
rainbou1
Рейтинг: 1029 ЛюбопитноКрайно време беше.
Според мен всички авиокомпании трябва да сложат някакъв лимит на ръчния багаж - винаги гледам да влизам от първите именно за да мога да си оставя ръчния багаж, който винаги е една проста раница, в багажното и да не ми се налага да я вра под седалката.
Относно дискусията - за и против нискотарифните - живях известно време в Брюксел и по което и време да си купувах билет, нискотарифните нямаха алтернатива. Но сега смятам да пробвам новия полет на Адриа до Любляна и си купих техен билет - за нищо на света не бих направил първо да летя до Шарлероа и после обратно до Любляна с нискотарифните само в името на пестенето.
Даниел Панев
Рейтинг: 464 НеутралноДо коментар [#55] от "b0b069":
И като ти отменят един полет за връщане какво правиш? Хващаш се за палците на краката? Работодателят ти колко ще се зарадва, че си си купил евтин билет?
Понеже от 2003 работя с клиенти от Югоизточна Азия и Африка - та съм се налетял за тоя живот повече, отколкото 90% от пишещите тук са летели общо.
Да - нискотарифните компании си имат пазарна ниша.
За мен европейските са ясни - в началото на седмицата се разбираме с майка ми, че ще си гледа внуците през уикенда, та ние с жена ми можем да отскочим до някъде за 2-3 дни - е много ясно, че ще предпочета нискотарифна авиокомпания. Аналогичен случай и в Азия - миналата година живях цялата в Индонезия и се спуках от полети с Lion Air и Air Asia всеки уикенд.
И тук идва голямата разлика - в 90% от полетите ми с азиатски нискотарифни компании имаше "проблем" с връщането обратно в Джакарта. "Проблем", защото в общия случай се прибирах със следващия полет, който е след час, час и половина най-много. Нали се сещате какво щеше да ми се случи, ако клиентът ми установи, че редовно не идвам на работа в понеделник, ами в петък, щото следващия полет на нискотарифката е чаааак в четвъртък? Да не говорим, че Air Asia за полета Хонг Конг - Сингапур разместиха останалите пътници така, че цялото ни семейство да седи на един ред и ни подариха безплатна консумация за 2 възрастни и 3 деца. Просто щото... ей така ;)
Иначе за разликите между традиционните и нискотарифните авиокомпании - на 2 пъти ми се е случвало Луфтханза да не могад да изпълнят полет София - Лагос, Нигерия - и двата пъти ми беше предоставен билет на Ал Италия, чийто полет кацаше същия ден в Лагос, ПЛЮС 600 евро обезщетение за причиненото неудобство. Без да ги подканям.
Та от мен толкова. Явно Райън се превръщат в авиокомпания за студенти във ваканция и пенсионери, за които 3-4 дни закъснение на полета не е проблем. За работещите хора, обаче, това си се превръща в драма, дори и да искат да я ползват за "уикенд" полети...
imaligoogle_hr
Рейтинг: 713 ВеселоКак от къде? ОтСпас, от Кочериново, разбира се... :)
once Upon a Time
Рейтинг: 536 ВеселоРайън Ер станаха Уиз а Уиз стана Райън Ер.
Спомняте ли си, че и Уиз имаха подобна политика? После я премахнаха.
balgariez
Рейтинг: 311 ВеселоА за пилот ще доплащаме ли?
Pederugi kradat Bulgaria. PP - v kausha!Pandipool
Рейтинг: 534 НеутралноПо принцип предпочитам РайънЕр пред Уиз. Редовно си доплащам приорити, за да си нося багажа с мен на борда и да имам право на допълнителен такъв.
Обаче, нещата не вървят на добре..
Пипера е много лют
Рейтинг: 740 ВеселоЧудя се кога някоя компания ще пусне само бизнес-класа в самолетите си - лукс, удобства и комфорт, без да се налага да дишате един и същ въздух с простолюдието от иконома...
седеньето го зголемува задникотToni Bonboni
Рейтинг: 321 НеутралноДо коментар [#61] от "Даниел Панев":
Има си закони.. Прочети ги.. Не е като едно време
Toni Bonboni
Рейтинг: 321 НеутралноДо коментар [#61] от "Даниел Панев":
Брат говоря ти за бъхтани дестинации в Европа.. Ти до Хонк Конг с Уиз или Райън ли летиш.. Аз ти говоря за камила ти за кон..
Какъв понеделник какъв четвъртак.... Ти изобщо летиш ли? Я виж колко полета има от Станстед до София на ден... Май 5..а? А от Хийтроу? А от Лутън? Само провери и пак ше говорим
happymimi
Рейтинг: 458 НеутралноЗаглавието е подвеждащо. Прочетете по-внимателно и разберете, че пак ще имате право на ръчен багаж.
Роси
Рейтинг: 7430 НеутралноБезплатен обяд няма.
Роси
Рейтинг: 7430 НеутралноБезплатен обяд няма.
areta
Рейтинг: 1430 НеутралноДо коментар [#41] от "kapitan_laino":
"Първо те не контролират добре изискванията за ръчен багаж (има случаи на хора с очевидно по-големи куфари, които се качват), което си е техен проблем."
Не е само техен, дразнещо е.
Аз се чудя каква раница да взема и дали ще се побере в рамката, а на летището някаква некъпана особа минава с огромния си шарен денк и никой не я спира. Разбирам защо не я спират - шубе ги е да не ги нарочат за "расисти", ако направят проблем на особата, която явно е от малцинствата. Тя едва ли има толкова акъл че да ги съди, но скандал ще им вдигне като едното нищо, а и ще се оплаче после на боса, а той ще даде инфо на НПО... и ще стане тя дебела...
chinaski
Рейтинг: 395 НеутралноИ така чувстваш ли се по-важен, по-успял, по-богат, като вместо 25 даваш 250 евро за някъде си?!!!Е, важно е да го казваш, можеш да попаднеш на някой, като теб - не сте малко снобите!
Имам един колега, който си кара стария мерцедес и смята, че на пътя е по-важен, от мен, защото карам голф, също стар.Е, онзи ден беше без кола няколко дни, счупена, пак, и да видиш как се вози с мен - за същото време.И той, като мен иначе нали трябва да спира на червено, на пешеходни, знаци, правила да спазва, но винаги докато кара, си мисли, че някоя мацка отвън го гледа и като му види колата, ще си каже - ейййй, мерцедес, този е голЕм, да се запознаем.БЕз майтап - така мисли.
Кой знае, може и да има такива и по летищата.Като разберат, че си слязъл от КЛМ или Бритиш и се подмокрят от кеф, а онези, лузърите от Райън - марш, бедняци!
А всъщност, знаеш ли - колегата винаги е в заеми и има няколко кредита.Пък аз - спокойно и културно, обикалям из света, живея незабележимо, но щастливо и достойно.И не ми пука какво мислят хората за мен.Онези, които ме познават наистина - знаят!
carmello
Рейтинг: 1324 НеутралноДо коментар [#30] от "dedo_goshko":
''Давам пример - Райънеър кацат в Белгия на Шарлероа /на 45 км от Брюксел/''
айде стига глупости, може и на някои места да кацат по далече, но примерно от Лутън до Лондон има бъс за 8 лири, колкото е метрото от Хийтроу до центъра, в Барселона Уиз и Райън кацат където кацат всички, и тн, тоест това ''кацат на майната си'' е смешна причина да не ги изберете, ако билетът е 100 евро по-евтин
carmello
Рейтинг: 1324 НеутралноДо коментар [#30] от "dedo_goshko":
''ползвах тамошната ниско-тарифна компания Air Asia - повярвайте ми, нищо общо с европейските ниско-тарифни Райънъер и Уизеър /само тях съм ползвал/ и всичко е в полза на азиатците ''
пак глупости, вижте статистиките колко често падат нискотарифките в Азия, излизат от пистите при кацания, изобщо пилотите там са под всякаква критика, голям праз, че имало 10 см повече разстояние между редовете......
princess_x
Рейтинг: 1303 НеутралноNew Bag Policy (Effective 01st November)
From 01st November 2018, non-priority customers who wish to bring a second larger wheelie bag (10kg weight) must purchase the 10kg Check-in Bag for €/£8 if purchased during the initial flight booking, or €/£10 if added online after booking up to 40 minutes before the scheduled flight departure time. The 10kg wheelie bag must be deposited at the airport bag drop desk prior to entering security. Please be advised this new bag option is available to purchase from the 01st September 2018 for travel on/after 01st November.
Non-priority customers who have not added a bag to their booking can still purchase a 10kg wheelie bag at the airport bag drop desk for €/£20 or €/£25 at the boarding gate.
Main benefits of this new policy will be reduced flight delays and cheaper checked bag option. Additional advantages for customers will be the ability to pack more liquids into their 10kg checked wheelie bag and walk to the boarding gate 'hands free.' We have also increased the permitted size of the free small carry-on bag by 43% from 35 x 20 x 20cm to 40 x 20 x 25cm.”
princess_x
Рейтинг: 1303 НеутралноДо коментар [#3] от "bitaka":
Ако се плати по време на купуването на билета, се плаща по-ниската сума. Ако се направи по време на чекирането, тогава е 10 евро/паунда. Само не разбрирам пътниците ''с предимство'' какво плащат и как придобиват това предимство. Досега беше срещу 6 евро/паунда.
carmello
Рейтинг: 1324 ВеселоДо коментар [#55] от "b0b069":
''Много ми е интересно тези професори на авиацияра дето им излиза по евтино с Луфханза да ни светнат от къде и как се сдобиват с толкова евтини билети, ''
от Спас от Кочериново.....
Aldi Mitov
Рейтинг: 289 НеутралноНие пък сме свободни да ползваме услугите на друг превозвач.
andreas_hofer
Рейтинг: 761 ЛюбопитноМдаа, не мога да отрека, че особено през студентските ми години обиколих Европа с Райънеър и други подобни нискотарифки, някои от които не са вече на пазара, като словашката SkyEurope, примерно. Все още за някои дестинации, Райънеър предлагат доста по-добри цени от останалите, но в последно време започнаха да се оливат. Да, вярно е, че съм летял до Майорка, Берлин, Марсилия, Гран Канария, Вилнюс и на куп други дестинации за 40-50 евро отиване-връщане от Мадрид най-вече с ръчен багаж само, но в момента с тези постоянни допълнителни такси започват да се изравняват с конкуренцията. За да не бъда голословен, дабавам конкретен пример. Между 20 и 23 септември трябва да съм в Прага за една конференция. Райънеър ми дават цена за билет Мадрид-Прага-Мадрид, отване 20 септември и връщане 23 септември 147 евро! И това преди да съм си платил за място, за приоритет и за не знам още какво. Аз си взех преди седмица билет с KLM за същите дати, с прекачване в Амстердам за 180 евро. Така или иначе това е служебно пътуване и не го плащам аз, но ако трябваше да го плащам, пак щях да избера KLM при горе-долу еднакви цени с нискотарифките. Нали това е, с което Райън привличаше клиенти, с идеята, че вместо да даваш 180-200 евро за Мадрид-Прага или София-Рим примерно, можеш да стигнеш до там за 3-4 пъти по-ниска цена, за 50-60, максимум 100 евро отиване-връщане. Ако стане така, както в моя случай Мадрид-Прага-Мадрид, нискотарифният билет да е 150 евро преди допълнителните такси, а такъв с традиционна авиокомпания да е 180 евро, не си ли правят сметката Райън, че ще започнат да губят клиенти?!
Комунизмът и неговите мутации са проклятието на съвременна Българияblondofil
Рейтинг: 2593 НеутралноАз съм зашил 20 джоба отвътре на един шлифер и спокойно си нося до 20 килограма.
Slick
Рейтинг: 458 ЛюбопитноВ Райънеър съм виждал селяндур, който ядеше лютеница. Скоро очакваме и доплащане за пилот, нали?
pag
Рейтинг: 655 ЛюбопитноЕто как сам си отговорихте защо "в България еър и Луфтханза билетите са по-скъпи, макар че дават само един студен сандвич".
Culus capitem delit
Daniel
Рейтинг: 809 Неутрално[quote#37:"chinaski"][/quote]
Аз пътувам редовно от/до Англия. Я провери цената София - Лондон в момента. В края на лятото е над 200 паунда. Същата е в началото ан лятото в обратна посока. Това важи за всяка ваканция. Ниските цени са само в спокойни периоди.
schleimer
Рейтинг: 986 НеутралноТази година за първи път летях с Райън, но съм летял доста пъти с Уиз. Ако човек планира добре и чете внимателно, няма никакви проблеми. Отменените полети могат да се случат на всяка авиокомпания. В това отношение нискобюджетните са рай в сравнение с Аустриан еърлайнс примерно :)) А Луфтханза живеят на гърба на старата слава. Баси гадните, студени сандвичи... За мен в Европа Търкиш си остават номер едно.
martinio
Рейтинг: 516 Неутрално""Райънер" допълва, че не очаква промяната да му донесе допълнителни приходи, тъй като чекирането на 10-килограмов багаж според новата система е значително по-евтино от сегашната цена. "
Как може да е значително по-евтино от сегашното безплатно?