Меркел не е съгласна с връщането на задължителната военна служба в Германия

Меркел не е съгласна с връщането на задължителната военна служба в Германия

© Reuters



Германският канцлер Ангела Меркел се обяви против идеята да бъде възстановена националната военна служба в Германия, предложена от членове на нейната партия Християндемократически съюз, предаде ДПА, цитирана от БТА.


"Не искам да бъде възстановена националната военна служба", каза Меркел в интервю пред телевизия А Ер Де.


Група представители на ХДС начело с генералния секретар Анегрет Крамп-Каренбауер се обяви за възстановяване на военната служба под някаква форма за навършилите пълнолетие младежи. Несъгласните с предложението в ХДС и баварския й съюзник - Християнсоциалния съюз, изтъкват, че това ще изисква допълнителни разходи, които ще трябва да бъдат взети от бюджета за отбрана, необходим за модернизиране на армията. Министърът на отбраната Урсула фон дер Лайен, която е член на ХДС, също се обяви против предложението.




Наборната военна служба беше отменена в Германия през 2011 г., след като правителството реши, че армията ще бъде професионална, отбелязва ДПА.


По-рано Крамп-Каренбауер заяви, че според предложенията службата ще се прилага не само за германските граждани, но също и за бежанци и търсещи убежище, които живеят в Германия. "Ако бежанците завършат една такава година, която може да бъде доброволна или задължителна, това би помогнало за интегрирането им в страната и обществото", каза още Крамп-Каренбауер, цитирана от "Политико".


Тя посочи, че иска партията да вземе решение за предложенията в следващите две години и че трябва да бъдат обсъдени различни модели. Крамп-Каренбауер отбеляза, че все още не е сигурна дали тази една година служба трябва да бъде задължителна.

Ключови думи към статията:

Коментари (32)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Леля  Гичка
    Леля Гичка
    Рейтинг: 395 Неутрално

    И при тях, както и при нас, няма достатъчно нетърпеливи да влязат в редиците на армията. В същото време макар времената да се променят и технологиите да имат все по-голямо значение, човешкият фактор не е за пренебрегване. Според мен мотивите на фрау Меркел са по-скоро политически, връщането на донаборната служба би било сигнал, който би се тълкувал твърде разнопосочно.

    Не е нужно да си луд, за да живееш тук, но помага.
  2. 2 Профил на Cara Mia
    Cara Mia
    Рейтинг: 1719 Неутрално
  3. 3 Профил на 4ort
    4ort
    Рейтинг: 3105 Неутрално

    И при тях, както и при нас, няма достатъчно нетърпеливи да влязат в редиците на армията. .....
    —цитат от коментар 1 на Леля Гичка

    .....................
    У нас нетърпеливи са патреотите, но.....другите да служат, не те.


  4. 4 Профил на Иво
    Иво
    Рейтинг: 4281 Любопитно

    След като и лидера на ХДС, както и други високопоставени членове в тази партия (дер Лайен например) са против това предложение, значи няма да има промяна на сегашното статукво относно военната служба. Още повече, защото от ГСДП са против. Както и от Левите и още от Зелените.

    "Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36
  5. 5 Профил на b_52_strato
    b_52_strato
    Рейтинг: 897 Неутрално

    Естествено!!
    Това си беше глуповата идея.

    Забранявам на бокулизачи и комуняги да четат постингите ми!
  6. 6 Профил на Иван  К
    Иван К
    Рейтинг: 2561 Неутрално

    Задължителната военна служба в държави с напреднала индустрия е глупост.
    В тези държави не са нужни многобройни армии.

    подпис
  7. 7 Профил на Иван  К
    Иван К
    Рейтинг: 2561 Весело

    Преддставям си задължителната служба в Германия как ще напълни новините с протести, та няма да остане време за нищо друго. Но тогава поне тези, които сега огрижват мигрантите ще се специализират на новата тема.

    подпис
  8. 8 Профил на Иван  К
    Иван К
    Рейтинг: 2561 Весело

    САЩ ясно заявиха, че Германия е занемарила флот и авиация.
    Няма как да не е вярно като Германия исторически е била водеща в подводен флот. И днес Германия днес единствета произвежда подводници задвижвани на горивни клетки.

    подпис
  9. 9 Профил на plamen_b
    plamen_b
    Рейтинг: 2076 Любопитно

    "това ще изисква допълнителни разходи, които ще трябва да бъдат взети от бюджета за отбрана, необходим за модернизиране на армията. "

    Това се отнася и за България. Дали Каракачанов мисли, че имаме висок бюджет за отбрана, или че нашата армия си е вече модернизирана?

  10. 10 Профил на balgariez
    balgariez
    Рейтинг: 2535 Неутрално

    До коментар [#7] от "Иван К":

    ... и ще почнат пак за "германския милитаризъм", "реваншизъм" и "неонацизъм" ("неофашизма" ще запазят вероятно за италианците).
    А според мен в Европа могат да воюват:
    1. Германия по суша, въздух и вода.
    2. Англия по вода и въздух.
    3. България по суша и въздух.
    4. Финландия по суша.
    Останалите- кой по малко по едното, кой по малко от другото, напр. Франция по суша.
    Що се отнася обаче до занемареното състояние на армиите (освен ев.Англия)- Тръмп е прав, "забравяйки" все пак, че президентите преди него май точно това искаха.,.

  11. 11 Профил на Tsveta
    Tsveta
    Рейтинг: 421 Неутрално

    За армията трябват много пари. А Евро а се е отказала от войната. Така или иноче точно Германия натъпкана с оръжие и атомни бомби никой няма да я напада. Военната истерия на американците не пудка тука коренни.Меркел е права.ЕС трябва да хвърли всички сили за стабилно икономическо развитие защото Пътя на коприната идва, а с него и братски Китай. Ако не иска да изпадне в икономическо робство като Австралия и САЩ от Китай, континента трябва да напрегне цялата си икономическа мощ. Светът се мени къв многополюсен ред и ЕС трябва да заеме достойно мястото си в него.

  12. 12 Профил на voodoo_child
    voodoo_child
    Рейтинг: 583 Неутрално

    Две трети от германците искат, но канцлерин - не ще??! Докато й мълчат, все повече ще затъват. https://m.dnevnik.bg/sviat/2018/08/10/3294762_dve_treti_ot_germancite_iskat_da_se_vurne/

  13. 13 Профил на plamen_b
    plamen_b
    Рейтинг: 2076 Неутрално

    Задължителната военна служба в държави с напреднала индустрия е глупост.В тези държави не са нужни многобройни армии.
    —цитат от коментар 6 на Иван К


    С първото съм съгласен.

    Не знам какво наричате "многобройна армия". Всички родове войски в САЩ през финансовата 2017 г. (при професионална армия) общо наброяват 1,281,900 военнослужещи (с още 801,200 резервисти) - третата по брой на военнослужещите армия. Германия има 186,431 военнослужещи към февруари 2018 г. - 14,5% от размера на американската армия (при положение че населението на Германия е около една четвърт от американското). Франция има 215,000 военнослужещи, при население с около една пета по-малко от немското.

  14. 14 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 10305 Неутрално

    Измислен спор, в който има две притеснителни неща:
    - предложен е от "заместничката" на Меркел
    - търси да решава други проблеми (интеграция на мигранти)
    Разбира се трябва да се отхвърли...

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  15. 15 Профил на plamen_b
    plamen_b
    Рейтинг: 2076 Неутрално

    Така или иноче точно Германия натъпкана с оръжие и атомни бомби никой няма да я напада. Светът се мени къв многополюсен ред и ЕС трябва да заеме достойно мястото си в него.
    —цитат от коментар 11 на Tsveta


    Част от "достойното място" включва и ефективна армия. Вярно е, че Германия няма кой да я напада, но има страни от ЕС, които могат да бъдат нападани. Като една от водещите държави в ЕС, Германия може да си позволи по-високи разходи за отбрана.

    Не смятам обаче, че наборната армия в днешно време е ефективна армия.

  16. 16 Профил на valtoro
    valtoro
    Рейтинг: 2136 Неутрално

    Тук проявява здрав разум за разлика от Каракачанов !!!

  17. 17 Профил на plamen_b
    plamen_b
    Рейтинг: 2076 Неутрално

    Тук проявява здрав разум за разлика от Каракачанов !!!
    —цитат от коментар 16 на valtoro


    По-скоро паралела е с Борисов. Той трябва по-чсно да каже на Каракачанов да не се занимава с глупости!

  18. 18 Профил на selqnin
    selqnin
    Рейтинг: 2450 Неутрално

    Разбира се, че няма да е съгласна, само елементарни популисти могат да говорят за наборна армия при високотехнологичните армии на 21-ви век....

  19. 19 Профил на Tsveta
    Tsveta
    Рейтинг: 421 Неутрално

    До коментар [#15] от "plamen_b":

    Европа като цяло военно никой няма да я напада.
    Емигрантските потоци и икономическата мощ на Китай са най-голямата заплаха за нея.
    Само Обединените Санкции си бълнуват за война, дащото искат да си продават оръжията. Обаче европейската стара лисица си знае истината. ЕС се готви за две грандиозни стъпки. Икономическо скъсване със САЩ и икономическа битка с Китай.

  20. 20 Профил на ХЪ ХЪ ХЪ
    ХЪ ХЪ ХЪ
    Рейтинг: 589 Любопитно

    До коментар [#18] от "selqnin":

    Ъхъ - кажи го това на израелците, които имат може би една от по-високотехнологичните армии в света.

    Идеята е, че има еднакво валидни аргументи "за" и "против". Но, ако няма изградена ясна военна доктрина целия спор е просто лакърдия. Този въпрос се решава в зависимост от това какви цели са поставени пред армията. Колкото и да е абсурдно, положението на германските въоръжени сили е същото като ... на нашите - в безтегловност, без идея какво, как, защо и срещу кого.

  21. 21 Профил на Yard
    Yard
    Рейтинг: 2143 Неутрално

    До коментар [#20] от "ХЪ ХЪ ХЪ":

    Израел е уникален случай и не върви да се дава за пример за Германия или ЕС като цяло. Те са малка държава обградена от потенциални врагове, имат чести терористички атаки и враждебни малцинства. При тях има логика да имат казарма и въоръжено и тренирано население.

  22. 22 Профил на korc
    korc
    Рейтинг: 2217 Неутрално

    Когато у нас имаше наборна армия 20-30% бяха пародия на войници. Не може чрез количество да се търси качество. Фатмациците са за наборна армия, за да има с кого да се гаврят.

  23. 23 Профил на plamen_b
    plamen_b
    Рейтинг: 2076 Разстроено

    До коментар [#15] от "plamen_b":Европа като цяло военно никой няма да я напада.
    —цитат от коментар 19 на Tsveta


    То и Украйна никой нямаше военно да я напада... Само че Русия смята, че интересите и оправдават налагането им със сила върху територии, които са достатъчно близо до руските граници!

  24. 24 Профил на ХЪ ХЪ ХЪ
    ХЪ ХЪ ХЪ
    Рейтинг: 589 Любопитно

    До коментар [#21] от "Yard":

    По-важното е, че Израел има доктрина, основана на реалното положение на нещата, която "диктува", че трябва да има наборна армия. Това, че е наборна, не пречи на армията да е високотехнологична.

    Но, добре нека не е Израел, ако е изключение - ето, Гърция - член на НАТО, сравнително високотехнологична армия (в сравнение с нашата поне), която е наборна, обградена от приятели (поне на хартия), без враждебни малцинства.

    Ние нямаме идея какво трябва да прави тази армия и освен да казваме, че идеята за наборната армия е "тъпа", друг аргумент срещу нея нямаме. Еквивалентно отсреща има хора, които казват, че е "тъпо" армията да ни е единствено професионална.

    А специално за Германия и идеите за въоръжаването ѝ ... как беше - "дядо ми е казвал, че това не е добра идея".

  25. 25 Профил на plamen_b
    plamen_b
    Рейтинг: 2076 Неутрално

    До коментар [#20] от "ХЪ ХЪ ХЪ":Израел е уникален случай и не върви да се дава за пример за Германия или ЕС като цяло.
    —цитат от коментар 21 на Yard


    За това съм съгласен. Но уникалността е в това, че Израел има много висок бюджет за отбрана (което вече е свързано с опасностите по техните граници, а и вътре в границитие им). Израел през 2014 г. е давал 23 млрд. долара за отбрана, което е било 5,2% от БВП:

    https://www.forbes.com/sites/niallmccarthy/2015/06/25/the-biggest-military-budgets-as-a-percentage-of-gdp-infographic-2/

    За сравнение: България (която има почти същото население като Израел) има бюджет за отбрана от 843,41 _млн._ долара през 2018 г. (около 1,5% от БВП), а Германия планира да похарчи през 2019 г. 42,9 млрд. евро (почти 50 млрд. долара), с 30% повече от 2014 г. и все пак под 1,5% от немския БВП.

    Ако една държава е решила да харчи за отбрана на нивото на Израел, може да си позволи да има наборна армия.

  26. 26 Профил на ХЪ ХЪ ХЪ
    ХЪ ХЪ ХЪ
    Рейтинг: 589 Любопитно

    До коментар [#25] от "plamen_b":

    Да не забравяме и военната помощ (е, не е точно военна помощ в смисъл на директни плащания), която получават от Щатите.

    Въпросът за цената е също пряко свързан с целите и доктрината, за които говоря.

  27. 27 Профил на Yard
    Yard
    Рейтинг: 2143 Неутрално

    До коментар [#24] от "ХЪ ХЪ ХЪ":

    Гърция също е лош пример, защото допреди 30 години бяха гранична страна на НАТО, а в последните десетилетия се видяха с много пари, които трябваше да харчат.

  28. 28 Профил на ХЪ ХЪ ХЪ
    ХЪ ХЪ ХЪ
    Рейтинг: 589 Любопитно

    До коментар [#27] от "Yard":

    Не е добър пример за какво? За държава, която е оформила въоръжените си сили според ясни разбирания за задачите, които трябва да изпълняват?

    Това са примерите, които давам аз. И примерите, в този смисъл са добри.

    Забележи, аз не защитавам теза "за" или "против", едното или другото (наборна/професионална армия).

    П.П. В момента, според мен, Гърците държат голяма армия, заради Турция, независимо че всички сме част от голямото, щастливо и сигурно семейство на НАТО. Което само по себе си е показателно.

  29. 29 Профил на tsvetko_51
    tsvetko_51
    Рейтинг: 2110 Неутрално

    Що така бе Анжела, допитай се до нашия супер-идиот, агент Иван, та да ти обясни ползата и необходимостта от редовна военна служба.

  30. 30 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 8668 Неутрално

    Това си е чиста загуба на време и ресурс.

  31. 31 Профил на imaligoogle_hr
    imaligoogle_hr
    Рейтинг: 1147 Весело

    До коментар [#11] от "Tsveta":

    Няма парЕ, щот ''бежанците'' тряа да папат по 3 пъти на ден, големи буркани Нутела трябва за снакс, смартфони, силен интернет искат, цигари, дневни...

  32. 32 Профил на Alex Prime
    Alex Prime
    Рейтинг: 2052 Неутрално

    Меркел е права. Казармата пречупва въображението и духа на момчетата, насърчава към грубост и матрично мислене и потъпква основни свободи. От прекалената милитаризация и патриотизъм светът стигна до две световни войни. Стига вече. Има си професионални армии за отбрана, от хора мотивирани да се занимават с това и намиращи отдушник, вместо да образуват патологии в общественото си поведение.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK