Мадрид планира да ограничи скоростта по повечето улици до 30 км/ч

Мадрид планира да ограничи скоростта по повечето улици до 30 км/ч

© Associated Press



Градският съвет на Мадрид планира да приеме през септември ограничения за максималната скорост до 30 км/ч за повечето улици в града, за да се гарантира сигурността на участниците в движението по пътищата, съобщи вестник "Ел паис".


Според информация на вестника мерките ще засегнат 10 053 улици на Мадрид (близо 80 процента от общия им брой), а по много улици с две или повече ленти за движение в една посока все пак ще се запази ограничението на скоростта от 50 км/ч. До 20 км/ч ще бъде ограничена максималната скорост по улиците, където тротоарът е разположен на едно ниво с пътя.


Градските власти отбелязват, че тези норми имат за цел "да намалят броя на произшествията по пътищата и да успокоят трафика, за да се гарантира сигурността на пешеходците и велосипедистите".




Авторите на инициативата се позовават на данни на Световната здравна организация (СЗО), според които при скорост от 50 км/ч рискът от смърт при катастрофа е близо осем пъти по-висок, отколкото при скорост от 30 км/ч. Така при сблъсък на автомобил с пешеходец със скорост от 64 км/ч около 85 процента от пострадалите загиват, до 48 км/ч - около 45 процента, а при сблъсък със скорост 30 км/ч случаите с фатален край са само 5 процента.


Според данните на СЗО, в целия свят в резултат на ПТП всяка година загиват около 1.25 милиона души (този показател остава почти непроменен от 2007 г.), при това травмите, причинени от ПТП стават основна причина за смъртта на млади хора на възраст от 15 до 29 години. Ежегодно различни видове травми от ПТП получават от 20 до 50 милиона души. Най-слабо защитените участници на уличното движение са мотористите, пешеходците и велосипедистите. /БТА

Ключови думи към статията:

Коментари (33)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 3938 Неутрално

    Бива. Родният автоталибан не харесва това.

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  2. 2 Профил на selqnin
    selqnin
    Рейтинг: 2234 Неутрално

    Много добра политика!
    Много добре илюстрира модерните тенденции да се ограничи движението на автомобили в центъра на големите европейски градове.
    Ние разбира се сме 100 години назад и 50 години в ляво от това...за съжаление.

  3. 3 Профил на Plamen  Shopov
    Plamen Shopov
    Рейтинг: 926 Неутрално

    Най добре е да бутат колите!Ще се оттърват само с някой навехнат крайник!

  4. 4 Профил на bnb39573998
    bnb39573998
    Рейтинг: 487 Неутрално

    За повечето двигатели 30 км/ч е най-неефективната скорост. Ограничение на колите в центъра - твърдо съм за, но това няма да доведе до никакво подобрение нито на трафика, нито на вредните емисии

  5. 5 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 9837 Неутрално

    Повечето имат алтернативен транспорт - колела...

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  6. 6 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 3938 Неутрално

    До коментар [#4] от "bnb39573998":

    Напротив, ще доведе до много неща - по-евтина инфраструктура, по-малко наранявания, по-ефективен транспорт.

    Това с неефективната скорост е гениално, дай тогава да направим ограничението на 90км в час?

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  7. 7 Профил на БМЗ
    БМЗ
    Рейтинг: 1293 Любопитно

    Тия хора наясно ли са колко са вредните емисии при 30 км/ч и при 50 км/ч?
    Самоубийци!

    Апокалипсисът апокалиптичен
  8. 8 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 3938 Неутрално

    До коментар [#7] от "БМЗ":

    Хахахайхха, колко?

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  9. 9 Профил на Хи-хи
    Хи-хи
    Рейтинг: 1727 Неутрално

    Интересно обаче, никой у БГ не говори срещу големината на колите. Секаш нема ник'ва разлика. Просто всеки градски селтак иска комшията да му е без кола, щото на него и на неговата уайняна челяд да им е широко....

  10. 10 Профил на Smoke
    Smoke
    Рейтинг: 953 Неутрално

    Това е същата работа като онзи завой над Своге, където вместо да оправят пътя те сложили табела и ограничили скоростта на 30 км/ч. Ако има как направо ще спрат всякакво движение.

    Ако толкова си могат в Мадрид, нека отидат във Виена или Мюнхен, за да видят как се кара там в центъра. Е, да - има малка подробност - там улиците са направени за БЪРЗО придвижване.

  11. 11 Профил на gianni
    gianni
    Рейтинг: 1124 Неутрално

    Ако толкова си могат в Мадрид, нека отидат във Виена или Мюнхен, за да видят как се кара там в центъра...
    —цитат от коментар 10 на Smoke


    Е как се кара в центъра на Виена, като минават колите от минувачите хвърчи перушина? Ха-ха-ха, това да ти и на село, бре?

  12. 12 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 3938 Неутрално

    До коментар [#11] от "gianni":

    Особено имайки предвид, че голямата част от центъра на Виена е пешеходна, а уличките са широки колкото за двама пешеходци. Или пък Мюнхен, където половината град е парк.

    И о, да, те в Мадрид са адски зле откъм организация на движението 😁

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  13. 13 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 3449 Неутрално

    Това няма да реши проблема с ранените в градския трафик. Необходимо е да се оградят с парапети тротоарите, за да не могат пешеходците да пресичат улицата, където и котато си поискат. Да се накарат мотопедистите да разберат, че мотопед и автомобил са МПС с еднакви права и задължения и мотопедистите не могат да шарят между колите. А велосипедистите - само по велоалеи. Скоростта от 50 км в час в градски условия е оптимална с оглед на безопасност и емисии!

  14. 14 Профил на Smoke
    Smoke
    Рейтинг: 953 Неутрално

    Е как се кара в центъра на Виена, като минават колите от минувачите хвърчи перушина? Ха-ха-ха, това да ти и на село, бре?
    —цитат от коментар 11 на gianni

    Явно никога не сте били във Виена. Не е лошо да съберете малко пари и да отидете - там има какво да се види, включително и относно улиците и движението по тях.

  15. 15 Профил на gianni
    gianni
    Рейтинг: 1124 Неутрално

    Видял се гольо с пари, па си купил автомобил и сега смята, че е най-важен. А бе хора, в Западна Европа коли карат жени и мъже, и младо и старо. Пешеходците и автомобилисти са едни същи хора. Ограниченията в централните зони на градовете, там където е пълно с пешеходци е в интерес на всички.

  16. 16 Профил на gianni
    gianni
    Рейтинг: 1124 Неутрално

    До коментар [#14] от "Smoke":

    Барем не се излагай повече, къде в центъра на Виена хвърчат коли, бре? Между Штефансплатц и Хофбург ? Да не се бъркаш с някой турски или сръбски квартал?

  17. 17 Профил на Smoke
    Smoke
    Рейтинг: 953 Неутрално

    До коментар [#16] от "gianni":

    Чети бре, Пенчо, чети! Никъде в статията не се говори за улици в идеален център или пешеходни зони, а се говори за "80% от всички улици в града".

  18. 18 Профил на Симеон
    Симеон
    Рейтинг: 386 Неутрално

    Като цяло съм ЗА. Но не става ясно колко са тежките ПТП-та в Мадрид, в колко от тях участват пешеходци, колко са загиналите и ранените? Може би местните власти са изследвали този въпрос.
    На мен Мадрид ми направи много добро впечатление като инфраструктура и транспорт - много голяма мрежа на метрото (за не чак толкова голям град, от типа на Лондон и Париж), много нови автобуси, велоалеи, шофьорите спират на пешеходните пътеки безусловно. Но определено с такива мерки се насърчава екологията - пешеходно и велопридвижване и използване на обществения транспорт.

  19. 19 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 3938 Неутрално

    До коментар [#17] от "Smoke":

    Не знам, ама точно ти говориш за център. Впрочем, иде реч за 80% от уличките, но това не засяга улиците с две ленти и повече. Та четенето не е лоша идея.

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  20. 20 Профил на tsvetko_51
    tsvetko_51
    Рейтинг: 1940 Неутрално

    Подобни решения не са новост, в много от големите градове има такова ограничение за малките и тесни улици не само в центъра, но и в различните квартали - Виена е добър пример в това отношение. Не казвам че стриктно се спазва, защото и там има сърби, нашенци, пък и местни джигити, но все пак помага и задава някаква рамка.
    Това според мен може и трябва да се въведе и в големите градове у нас, както и в тесните улички по всички населени места, защото сега разни идиоти карат като за световно, а като стане белята, гледат опулено или директно гледат да издимят от страната.

  21. 21
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  22. 22 Профил на reply
    reply
    Рейтинг: 838 Неутрално

    НАКЪДЕ ВЪРВИМЕ ТАВА Е БИЛО ПРЕДИ ПОВЕЧЕ ОТ СТОЛЕТИЕ Много по-страшни се оказали собствениците на конски превозни средства. За да защитят интересите си, те прокарали в парламента закон, според който скоростта на движението на парните дилижанси се ограничавала до 16 километра в час, въпреки че много от тях можели да развиват скорост до 30 километра в час. Но скоро и това условие им се видяло малко и през 1885 година било прието изменение и допълнение към закона. Скоростта на движението се ограничила по извънградските пътища до 4 мили в час (1 земна миля е равна на 1609 метра), а в града — до 2. Пред дилижанса задължително трябвало да се движи човек с червен флаг в ръце, който да предупреждава хората да вземат мерки, за да не се изплашат конете или да бъдат готови да ги усмирят. Обезличено било основното предимство на парамобилите — скоростта — и те започнали да изчезват от пътищата на Англи

  23. 23 Профил на chkn41566335
    chkn41566335
    Рейтинг: 2153 Неутрално

    До коментар [#22] от "reply":

    наближава времето когат бензиновите пърдялници ще бъдат изхвърлени от употреба

  24. 24 Профил на bgkurshum
    bgkurshum
    Рейтинг: 665 Неутрално

    Колкото по-ниска е разрешената скорост на автомобилите, толкова по-смели са пешеходците да се хвърлят на пътя и толкова по-нагли стават велосипедистите и мотоциклетистите. Докато отговорността за безопасността по улиците е само на водачите на автомобили, жертвите няма да намалеят.

    Никога повече мутри начело на България.
  25. 25 Профил на Plamen  Shopov
    Plamen Shopov
    Рейтинг: 926 Неутрално

    Значи,връщаме се към парните автомобили!Зя агломерат от 6млн. души,Мадрид много подхожда за скорост на костенурка.От Естасион сур до центъра,ще се пътувате една седмица...с 20-30км в час!Цъкайте минуси,не ми пречи.Явно ,никога не сте карали автомобил.

  26. 26 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 8212 Неутрално

    В тихите квартали с тесни улици е съвсем нормално.

  27. 27 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 3938 Неутрално

    До коментар [#25] от "Plamen Shopov":

    О, да, никога не съм карал автомобил. И логиката ти за пътуването е безпогрешна.

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  28. 28 Профил на Г.Е.М.
    Г.Е.М.
    Рейтинг: 1131 Любопитно

    Точно така трябва, браво на испанците! Наред са и други (големи) градове из Европа, дай Боже някога това да се случи и у нас...

  29. 29 Профил на imaligoogle_hr
    imaligoogle_hr
    Рейтинг: 1126 Любопитно

    До коментар [#23] от "ckh41566335":

    Когато си купуваш мебели, нова пералня или хладилник, с електрически пърдялник ли ти я доствят или на собствен ход идват?

  30. 30 Профил на Plamen  Shopov
    Plamen Shopov
    Рейтинг: 926 Неутрално

    До коментар [#25] от "Plamen Shopov":О, да, никога не съм карал автомобил. И логиката ти за пътуването е безпогрешна.
    —цитат от коментар 27 на Darth Plagueis


    Явно не си,а логиката ми ,може и да е не е безпогрешна,но е вярна!

  31. 31 Профил на Peni Nikol
    Peni Nikol
    Рейтинг: 9501 Весело

    Хубаво, на който не му харесва да хване метрото :).

  32. 32 Профил на rainbou1
    rainbou1
    Рейтинг: 1710 Неутрално

    Лошото е, че в БГ поради липса на контрол и 15 км/ч да направят ограничението, половината няма да го спазват.
    Карам по улиците с разрешените 50 км/ч, че и малко съм в нарушение отгоре, и ме задминават като гара. В квартала, където живея, след пазар пресичам само на пешеходна пътека вече и пак половината не ми спират и ме гледат тъпо.

  33. 33 Профил на LiberalToTheBones
    LiberalToTheBones
    Рейтинг: 197 Неутрално

    Само да уточня, че въпросните нескопосани псевдо политици са леви комуноноидни радикали, които представа си нямат. Ще им бъде отменено и това решение и всички останали, които са във вреда на Мадрид.

    Nazis, commies, idiots, conservatives, preservatives... Stay away..




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK