Електрически автобуси и финансов стимул: как Белгия опитва да намали замърсяването от колите

Електрически автобуси и финансов стимул: как Белгия опитва да намали замърсяването от колите

© Associated Press



Белгийското законодателство ще бъде допълнително променено, за да разшири обхвата на обезщетенията, предоставяни на работници със служебни автомобили, съобщават местни медии.


Тази пролет в страната бе въведено правило, според което част от работещите могат да получават пари в брой, ако се откажат от служебното си превозно средство. Досега интересът към тази мярка е много ограничен - едва 5-10 на сто от отговарящите на изискванията са се възползвали.


Според действащите условия обезщетение могат да получат онези, които ползват служебен автомобил от поне три месеца и са имали на разположение такова превозно средство поне за една година в последните три години. Предвижда се с промяната на условията обезщетение да могат да получават и онези, които имат право на служебна кола, независимо дали я ползват. Икономисти отбелязват, че промените биха довели до спад в постъпленията от социални осигуровки.




Стремежът за ограничаване на броя на служебните автомобили по пътищата в Белгия е свързан с целта на правителството за намаляване на вредите за околната среда. В страната постепенно се въвеждат забрани за ползването в централните части на големите градове на стари дизелови автомобили.


Друга мярка ще бъде въвеждането на електрически автобуси в градския транспорт. Днес в Намюр за пръв път ще бъде пуснат по маршрут малък електрически автобус без водач. Медиите отбелязват, че при изпитанията на това превозно средство са се откроили недостатъци, чието решение тепърва ще бъде търсено. Преминаването към електрически и автономен градски транспорт не е непосредствено предстоящо.


При изпитанията в лошо време - снеговалеж, мъгла и проливен дъжд, лазерните датчици на автобуса, по които постъпват данни в електронното управление, са се запушвали. Батериите, осигуряващи енергия за двигателя, също са се повлиявали зле. На пешеходна пътека пресичащите не са можели да се уверят за намеренията на водача на превозното средство, както са свикнали. Автобусът все още не може да различава препятствие от насрещно движещо се превозно средство.


Белгия засега заема второто стъпало от петстепенната скала на готовност за въвеждане на автономни превозни средства. Това означава, че в страната предстои да бъде въведен единен стандарт за размера на пътищата, по които се движат такива автомобили и автобуси. По тези пътища ще бъдат поставени съответните знаци, за да знаят останалите участници в движението, че сред тях има робот. /БТА


Всичко, което трябва да знаете за:

Ключови думи към статията:

Коментари (3)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на selqnin
    selqnin
    Рейтинг: 2811 Неутрално

    Добра и правилна политика, добре премислена и насочена към бъдещето.
    Ние, разбира се сме 100 години назад и 50 години в ляво от този процес....за съжаление!!!!

  2. 2 Профил на imaligoogle_hr
    imaligoogle_hr
    Рейтинг: 659 Весело

    Значи тия с брадите не ги лОви, щот те не работят.

  3. 3 Профил на Peni Nikol
    Peni Nikol
    Рейтинг: 9942 Неутрално

    Добра идея работеща за здравето на хората.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK