Лидерът на Каталуня призова Мадрид да се съгласи с нов референдум за независимост

Лидерът на Каталуня призова Мадрид да се съгласи с нов референдум за независимост

© Reuters



Каталунският лидер Ким Тора поднови кампанията за отделяне на региона от Испания, като призова централното правителство в Мадрид да се съгласи с референдум за независимост и отхвърли предложението за повече автономия на областта, предаде "Ройтерс".


Тора представи програмата си на лекция в Мадрид под надслов "Нашият момент" във вторник вечерта, почти пет месеца след като бе избран за регионален лидер на мястото на избягалия от страната Карлес Пучдемон.


Новият премиер социалист на Испания Педро Санчес възприе по-мека позиция към Каталуня, след като по-рано тази година дойде на власт на мястото на предшественика си Мариано Рахой. И той обаче отхвърли евентуален вот за независимост след обявения за незаконен референдум през октомври миналата година. Тогава повечето каталунци подкрепиха независимостта, но участието беше слабо. Пучдемон обяви независимост, с което накара Мадрид да наложи на Каталуня пряко управление.




Тора подчерта, че иска нов референдум, но добави, че този път той трябва да бъде одобрен от държавата. "Мандатът от 1 октомври е в сила и ние работим, за да го осъществим", заяви той, като добави, че "единствено договорен, задължителен и международно признат референдум за самоопределение може да поднови този мандат". "Ние винаги ще изслушваме всички, но няма да се откажем от нашето право на самоопределение. Не сме направили нито крачка назад", настоя Тора.


Според социологическо проучване на Centro d’Estudis d’Opinio от юли 46.7% от каталунците искат независима държава, а 44.9% са казали, че не желаят Каталуня да бъде независима от Испания. Докато беше на власт, Рахой наложи на областта пряко управление по силата на испанската конституция, според която страната е неделима.


В понеделник Санчес предложи референдум за по-голяма автономия на Каталуня, но категорично отхвърли нов референдум за независимост или какъвто и да било едностранен опит от страна на областта да се отдели.


Тора заяви, че предложението на Санчес е "интересно", но призова за преговори по въпроси, включващи задържането на сепаратистките политици, които все още са в затвора по обвинения в бунт заради участието им в организирането на незаконния референдум. Делото на девет задържани сепаратисти може да започне в началото на октомври. Тора подчерта, че няма да приеме нищо по-различно от оправдателна присъда.


Всичко, което трябва да знаете за:
Коментари (73)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Chubachubs
    Chubachubs
    Рейтинг: 785 Неутрално

    Аре у лево, каталунски “лидере”

  2. 2 Профил на Deaddark
    Deaddark
    Рейтинг: 2549 Неутрално

    Тези няма да мирясат, докато не го поемат големия и чепатия. Вземам пуканките.

    I'm back... for now.
  3. 3 Профил на chicago514
    chicago514
    Рейтинг: 2682 Неутрално

    Ами след като в конституцията пише,че Испания е неделима - как да разбираме това - Мадрид да се съгласи на референдум за независимост!?Трябва промяна на конституцията и тогава евентуално конституционно да искате независимост.

  4. 4 Профил на Иво
    Иво
    Рейтинг: 4260 Любопитно

    "Тора подчерта, че иска нов референдум, но добави, че този път той трябва да бъде одобрен от държавата. "Мандатът от 1 октомври е в сила и ние работим, за да го осъществим", заяви той, като добави, че "единствено договорен, задължителен и международно признат референдум за самоопределение може да поднови този мандат". "

    Абсолютно съм съгласен с каталунския премиер. Ако има нов референдум за бъдещето на Каталуния той трябва да бъде признат от испанската държава, както и от европейските институции. Иначе няма да има почти никакъв ефект от него, както за съжаление се случи с референдума за независимост миналата година провел се на 1 октомври.

    "Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36
  5. 5 Профил на selqnin
    selqnin
    Рейтинг: 2817 Неутрално

    Харесвам каталонците, но левичарите окупираха и о..плескаха каузата им, като всичко, до което се докоснат!!!

  6. 6 Профил на Иван  К
    Иван К
    Рейтинг: 2751 Весело

    Аз виждам само ползи ако от една държава Испания направят две държави.
    Това означава двама министър председатели и т.н. всички политически длъжности по две.
    А политиците са ни ценни. Трябва да им търсим работа. Изобщо обществото трябва да се грижи да намира работа на необразованите и мързеливите свои граждани.

    подпис
  7. 7
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  8. 8
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  9. 9 Профил на Against China
    Against China
    Рейтинг: 1964 Неутрално

    "Тора подчерта, че иска нов референдум, но добави, че този път той трябва да бъде одобрен от държавата. "Мандатът от 1 октомври е в сила и ние работим, за да го осъществим", заяви той, като добави, че "единствено договорен, задължителен и международно признат референдум за самоопределение може да поднови този мандат". "Абсолютно съм съгласен с каталунския премиер. Ако има нов референдум за бъдещето на Каталуния той трябва да бъде признат от испанската държава, както и от европейските институции. Иначе няма да има почти никакъв ефект от него, както за съжаление се случи с референдума за независимост миналата година провел се на 1 октомври.
    —цитат от коментар 4 на Иво


    С какво си съгласен бе????Да се нарушават законите и Констируцията на държава членка на ЕС??????

    AGAINST CHINA
  10. 10
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  11. 11 Профил на Dimitar Mogilarov
    Dimitar Mogilarov
    Рейтинг: 293 Неутрално

    Дори и според манипулираните проучвания, 2% повече искат независисимост. Очевидно изгонването на окупаторите е въпрос на време и ако испанците не се съгласят да напуснат по мирен път ще дойде по-радикален лидер, който ще вдигне хората.

  12. 12 Профил на Dimitar Mogilarov
    Dimitar Mogilarov
    Рейтинг: 293 Неутрално

    До коментар [#9] от "Against China":

    Никоя държава не е длъжна да спазва законите на друга държава. Точно обратното, международната общност трябва да изиска прекратяване ня окупацията на Каталуня, а Испания да бъде изгонена от ЕС като дуржава агресор и незачитаща международните принципи.

  13. 13 Профил на tsvetko_51
    tsvetko_51
    Рейтинг: 2189 Неутрално

    Аман от такива лъжци, които не казват нищо на хората за последствията, но за сметка на това лъжат като дърти... как беше, роми:) за големите предимства.
    Та нали ако днес станат "независима" държава, трябва да си измислят валута, която какъв курс ще има един Господ знае, трябва да започнат ( ако ги допуснат) преговори с ЕС, за евентуално членство, трябва да чакат за някакво решение, като как ще търгуват с общия европейски пазар, ще има ли и какви ще са митата, граници и т,н,
    Да не говорим че може би ще трябва да си създават армия, митници и маса други учреждения.
    И тогава на редовия народ ще му светне (както си му е реда след, а не преди) че всъщност са помогнали на една шепа идиоти, да станат политически елит и "самостоятелни" управляващи, т. е. ще се окаже че са помогнали на тези идиоти да си намерят "народ".

  14. 14 Профил на Against China
    Against China
    Рейтинг: 1964 Неутрално

    До коментар [#9] от "Against China":Никоя държава не е длъжна да спазва законите на друга държава. Точно обратното, международната общност трябва да изиска прекратяване ня окупацията на Каталуня, а Испания да бъде изгонена от ЕС като дуржава агресор и незачитаща международните принципи.
    —цитат от коментар 12 на Dimitar Mogilarov


    Абсолютно не познавате законите и Конституцията на Испания, тези в ЕС,и законите в международното право!Няма никаква окупация на Каталуния!Това е само във вашата глава.Така,че две държави няма!Законите и Конституцията трябва да се спазват,както и тези в ЕС.Така,че Испания няма как да бъде изгонена от ЕС,след като тази държава е призната от международната общност(включително с област Каталуния) и е член на ООН.

    AGAINST CHINA
  15. 15 Профил на eyd13372645
    eyd13372645
    Рейтинг: 868 Неутрално

    Аре отнемайте им автономията и да се приключва с тия простотии.
    Не се спряха то не бяха фалшиви референдуми то не бяха декларации за независимост.
    Щом така искат няма да имат парламент и ще бъдат управлявани от Мадрид.

  16. 16 Профил на Големи яйца:)
    Големи яйца:)
    Рейтинг: 840 Неутрално

    Каталунците вече влизаха в капана на друг премиер социалист - Сапатеро. Едва ли ще вържат още веднъж на голи обещания. Желанието им за независимост остава непоклатимо и минимума който ще постигнат е това което получиха баските - фискална независимост и липса на какъвто и да е контрол от Мадрид. Въпрос на време е.

  17. 17 Профил на Големи яйца:)
    Големи яйца:)
    Рейтинг: 840 Неутрално

    До коментар [#2] от "Deaddark":

    Големият враг на каталунците М. Рахой вече го пое...доста си закъснял с пуканките.

  18. 18 Профил на Ashiata Shiemash
    Ashiata Shiemash
    Рейтинг: 807 Неутрално

    До коментар [#2] от "Deaddark":

    Светни ни малко в какво се изразява "поемането на големия и чепатия" според теб?

  19. 19 Профил на Ashiata Shiemash
    Ashiata Shiemash
    Рейтинг: 807 Неутрално

    До коментар [#4] от "Иво":

    Всъщност от проведения миналага година референдум имаше много сериозен ефект. Сега цяла Европа говори за каталунската независимост колкото и европейските лидери да се ослушват и повъртат.

  20. 20 Профил на Големи яйца:)
    Големи яйца:)
    Рейтинг: 840 Неутрално

    До коментар [#8] от "Against China":

    По-леко с патоса... С оглед корупцията и зависимата съдебна система, Испания в някои отношения прилича на по-скоро на Ердоганова Турция като начин на управление.

  21. 21 Профил на Ashiata Shiemash
    Ashiata Shiemash
    Рейтинг: 807 Неутрално

    До коментар [#5] от "selqnin":

    Интересно ми е, кой ви я спусна тази опорка?

  22. 22 Профил на Against China
    Against China
    Рейтинг: 1964 Неутрално

    До коментар [#8] от "Against China":По-леко с патоса... С оглед корупцията и зависимата съдебна система, Испания в някои отношения прилича на по-скоро на Ердоганова Турция като начин на управление.
    —цитат от коментар 20 на Големи яйца:)


    Ако беше така,Испания никога нямаше да бъде приета в ЕС!Испания е една от най-демократичните държави в света.Това са ваши фантазии,които няма нищо общо с действителността!

    AGAINST CHINA
  23. 23 Профил на Against China
    Against China
    Рейтинг: 1964 Неутрално

    До коментар [#2] от "Deaddark":Големият враг на каталунците М. Рахой вече го пое...доста си закъснял с пуканките.
    —цитат от коментар 17 на Големи яйца:)


    А къде е вашият "патриот" Пучдемон?????Защо се крие "смелчагата"?????

    AGAINST CHINA
  24. 24 Профил на Ashiata Shiemash
    Ashiata Shiemash
    Рейтинг: 807 Неутрално

    До коментар [#8] от "Against China":

    Интересно ми е какво ти е мнението за сръбската конституция и позволяваше ли тя отделяне на територии или пък за сирийската конституция и позволяваше ли тя военни действия на спонсорирани от запада умерени джихадисти. Примери могат да бъдат дадени още много. Не признаха ли повечето европейски държави Косово?

  25. 25 Профил на Ashiata Shiemash
    Ashiata Shiemash
    Рейтинг: 807 Неутрално

    До коментар [#13] от "tsvetko_51":

    Има и друг, много по-лесен вариант. Стават независима държава, остават си в ЕС където са и досега, продължават да ползват еврото, собствена полиция вече си имат, повечето европейски държави така или иначе нямат кой знае каква армия а митници и другите неща се организират за отрицателно време. В крайна сметка става въпрос за територия, която и в момента има голяма независимост.
    Спрете да дрънката глупости за левичари, руско влияние и т.н. Каталунските лидери винаги са искали Каталуния да е част от ЕС, но дори ЕС да не иска да ги приеме (от което ЕС няма много полза), за една организирана държава не е никакъв проблем да не е формално в ЕС, справка Швейцария, Норвегия, Исландия.

  26. 26 Профил на О, ко ма напрай!
    О, ко ма напрай!
    Рейтинг: 2496 Неутрално

    Странно. Йотата нищо не поменава за Пучистите в Каталуня.

    Сигур води до укрепване на съюза.

  27. 27 Профил на Against China
    Against China
    Рейтинг: 1964 Неутрално

    До коментар [#8] от "Against China":Интересно ми е какво ти е мнението за сръбската конституция и позволяваше ли тя отделяне на територии или пък за сирийската конституция и позволяваше ли тя военни действия на спонсорирани от запада умерени джихадисти. Примери могат да бъдат дадени още много. Не признаха ли повечето европейски държави Косово?
    —цитат от коментар 24 на Ashiata Shiemash


    Не сръбската Конституция,а Конституцията на Югославия!В бивша Югославия,режимът на Милошевич извърши етническо прочистване на косовари!Това по коя Конституция е??????Пишеше ли в Конституцията на Югославия,че трябва да се избиват невинни жени,деца и други,които са албански косовари?????Благодарение на намесата на НАТО, и отделянето на Косово от Югославия,се предотварати още по голямо клане и прочистване!В Каталуния какво етническо прочистване е имало,какво клане или друго тежко нарушение на човешките права?????????

    AGAINST CHINA
  28. 28 Профил на Ashiata Shiemash
    Ashiata Shiemash
    Рейтинг: 807 Неутрално

    До коментар [#23] от "Against China":

    Всички знаят къде е Пучдемон, никога не се е криел, просто не е глупак за да стои и да чак ада го вкарат в испанския затвор. Лесно беше да се посочи и да се петни името на един човек в лицето на Пучдемон като го заклеймите като уж страхливец, но реалността е че и с Пучдемон и без него каталунците си искат независимост и ако не е Пучдемон друг ще е лидер и другия пак ще прави същото като Пучдемон.

  29. 29 Профил на Големи яйца:)
    Големи яйца:)
    Рейтинг: 840 Неутрално

    До коментар [#22] от "Against China":

    Налапал си някакви клишета, но въобще не познаваш политическата, икономическата и съдебната система в Испания... В Испания може да те осъдят само по полицейски доклад който се ползва с предимство пред всички други доказателства в съда.

  30. 30 Профил на Deaddark
    Deaddark
    Рейтинг: 2549 Неутрално

    До коментар [#18] от "Ashiata Shiemash":

    Посочено е е коментар 13. А Испания ще затвори пазара за Каталуня, както и образованието, медицината - и ще се почне едно чакане за лицензи, разрешителни, споразумения, договори - и докато чакат, ще опапат спестеното и ще вият от глад. Преди и циганите искаха собствена държава и като Украйна предложи, подвиха опашки, че над 97% от тях са на социални придобивки. Каталунският мангасарин като види че трябва да бачка три пъти повече за пет пъти по-малко, докато Каталуня (и ако), се сдобие с всички привилегии на Испания, ще ме се дръпне л-ното и ще му се присере - и веднага ще цъфне на испанската граница като икономически мигрант, претендиращ за бежанец.

    I'm back... for now.
  31. 31 Профил на Ashiata Shiemash
    Ashiata Shiemash
    Рейтинг: 807 Неутрално

    До коментар [#27] от "Against China":

    Я се поинтересувай как започва конфликта в Косово. Ако го направиш ще видиш, че започва от атаки към официалните държавни институции и то с оръжия снабдени от Албания. Как би коментирал този неоспорим факт. Всички други действия по-нататък на сръбската държава са последица от тези непровокирани с нищо атаки.

  32. 32 Профил на Against China
    Against China
    Рейтинг: 1964 Неутрално

    До коментар [#23] от "Against China":Всички знаят къде е Пучдемон, никога не се е криел, просто не е глупак за да стои и да чак ада го вкарат в испанския затвор. Лесно беше да се посочи и да се петни името на един човек в лицето на Пучдемон като го заклеймите като уж страхливец, но реалността е че и с Пучдемон и без него каталунците си искат независимост и ако не е Пучдемон друг ще е лидер и другия пак ще прави същото като Пучдемон.
    —цитат от коментар 28 на Ashiata Shiemash


    То не е само до знаене,къде се крие престъпника!!!!!!Щом като се мисли за невинен,да си беше останал в Испания,а не да бяга!!!!Не разбрахте ли бе,че сепаратизма няма бъдеще в Испания или в друга европейска държава????Който и да дойде на власт в Каталуния,няма никакъв шанс за отделяне на Каталуния от Испания,защото испанската Конституция не го позволява,а тази Конституция преставлява всички испанци,и тя трябва да се спазва!!!!!!!Останалото е анархия и престъпление,и всеки нарушил Конституцията ще го последва съдебното възмездие!!!!!!!!!!!Сепаратизмът се провали с гръм и трясък !!!!!!!Свиквайте!!!!!!!!!!!

    AGAINST CHINA
  33. 33 Профил на Bicho Raro
    Bicho Raro
    Рейтинг: 1951 Любопитно

    Член. 155 се видя, че не действа особено, време е да се приложи член. 8

    "Tolerance is a crime when what is tolerated is evil or sin" - Thomas Mann
  34. 34
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  35. 35 Профил на Ashiata Shiemash
    Ashiata Shiemash
    Рейтинг: 807 Неутрално

    До коментар [#30] от "Deaddark":

    Тия лафове ги разказвай за други територии. В Каталуния има и образование и здравеопазване, има си и собствена полиция и собствено правителство и парламент, това е най-силния икономически регион на Испания, не става въпрос за територия дето 90 процента са мързеливи роми. Могат да функционират като независима държава още от утре и то без каквито и да било последици. Имат достатъчно умни хора за да приемат необходимите закони и дори търговски споразумения с други държави ако е необходимо.

  36. 36 Профил на Ashiata Shiemash
    Ashiata Shiemash
    Рейтинг: 807 Неутрално

    До коментар [#32] от "Against China":

    Да бе, да бил останал в Испания. Щото испанския съд е много независим. Виж че никой не ще да го екстрадира. Нито Белгия, нито Германия, това е ясен знак колко тези държави имат доверие на испанската съдебна система.

  37. 37 Профил на Against China
    Against China
    Рейтинг: 1964 Неутрално

    До коментар [#27] от "Against China":Я се поинтересувай как започва конфликта в Косово. Ако го направиш ще видиш, че започва от атаки към официалните държавни институции и то с оръжия снабдени от Албания. Как би коментирал този неоспорим факт. Всички други действия по-нататък на сръбската държава са последица от тези непровокирани с нищо атаки.
    —цитат от коментар 31 на Ashiata Shiemash


    Знам как е започнал конфликта в Косово,но ти явно не знае!Режимът на Милошевич изпрати армията и с брутални убийства на всеки косовар,искаше да спре независимостта им.Да избиваш невинни жени,деца и мъже какво е?????Добре,че НАТО се намеси,и се отдели Косово от Югославия,защото клането щеше да бъде изключително много по-голямо!

    AGAINST CHINA
  38. 38 Профил на Ashiata Shiemash
    Ashiata Shiemash
    Рейтинг: 807 Неутрално

    До коментар [#37] от "Against China":

    Значи все пак признаваш, че е започнал с желание за независимост от страна на косоварите а не с агресия от страна на сърбите. Тоест, същата ситуация като при каталунците, започва се с желание за независимост, вече решение на Испания е дали това ще стане по мирен път и със запазване на добри съседски отношения или ще се стигне в крайна сметка до грозни сцени.

  39. 39 Профил на Ashiata Shiemash
    Ashiata Shiemash
    Рейтинг: 807 Неутрално

    До коментар [#37] от "Against China":

    И сърбите разбира се са избивали всичко наред а косоварите абсолютно нищо не са правели, дори един куршум не са изстреляли, няма как да не е така нали. А и външна намеса от страна на Албания не е имало никаква, абсолютно никаква. Хайде малко свалете тия очила на лицемерието. За едни било оправдано да се отделят, но за други било немислимо щото нарушавали конституция.

  40. 40 Профил на Against China
    Against China
    Рейтинг: 1964 Неутрално

    До коментар [#22] от "Against China":Налапал си някакви клишета, но въобще не познаваш политическата, икономическата и съдебната система в Испания... В Испания може да те осъдят само по полицейски доклад който се ползва с предимство пред всички други доказателства в съда.
    —цитат от коментар 29 на Големи яйца:)


    Глупости,че могат дфа те осъдят по полицейски доклад!!!!!!!!Хаха...Вижда се кой не познава поклитическата и съдебната система в Испания!!!!!!!Нямам думи!!!!!!!!!

    AGAINST CHINA
  41. 41 Профил на Ashiata Shiemash
    Ashiata Shiemash
    Рейтинг: 807 Неутрално

    До коментар [#37] от "Against China":

    Да не говорим пък за българската независимост. Дали не нарушихме конституцията на османската империя с тази независимост? И противно на това което някои хора си мислят българите в рамките на османската империя съвсем не са били постоянно репресирани, имали са свободата да пътуват където си искат и в рамките на империята и извън нея и да вършат каквато си поискат дейност, но въпреки това сме искали независимост. Как би коментирал тази ситуация?

  42. 42 Профил на Against China
    Against China
    Рейтинг: 1964 Неутрално

    До коментар [#37] от "Against China":И сърбите разбира се са избивали всичко наред а косоварите абсолютно нищо не са правели, дори един куршум не са изстреляли, няма как да не е така нали. А и външна намеса от страна на Албания не е имало никаква, абсолютно никаква. Хайде малко свалете тия очила на лицемерието. За едни било оправдано да се отделят, но за други било немислимо щото нарушавали конституция.
    —цитат от коментар 39 на Ashiata Shiemash


    Косоварите не са избивали наред всички сърби.Сърбите навлязоха в земите им,и стреляха срещу всеки косовар!!!!!!!Ако Югославия беше правова държава,нямаше да избива невинни югославски граждани!Точка!!!!!!Не познаваш фактологията!

    AGAINST CHINA
  43. 43 Профил на Deaddark
    Deaddark
    Рейтинг: 2549 Неутрално

    До коментар [#25] от "Ashiata Shiemash":

    ЕС е създаден да обединява, с не да разцепва. Ако ще си поръчваш от същото, защо ще сменяш домакина. Популизмът е другото лице на комунизма. А ако Каталуня се отцепи, да остане с привилегиите на Испания ще зависи от всички членове на Евросъюза, не само от квича на продалия се за шепа ядки и стотачка текила каталунски електорал.

    I'm back... for now.
  44. 44 Профил на Големи яйца:)
    Големи яйца:)
    Рейтинг: 840 Неутрално

    До коментар [#40] от "Against China":

    Ами нямаш думи защото си неподготвен. Не познаваш испанската реалност, но се хвърляш на амбразурата.

  45. 45 Профил на Against China
    Against China
    Рейтинг: 1964 Неутрално

    До коментар [#40] от "Against China":Ами нямаш думи защото си неподготвен. Не познаваш испанската реалност, но се хвърляш на амбразурата.
    —цитат от коментар 44 на Големи яйца:)


    Ти не познаваш испанските заскони и реалност,щом се изцепи с това,че полически доклад може да те вкара в затвора.Само съдът може да те вкара в затвора,и то когато има доказатъелство за виновност!Седни и научи елементарните неща,защото сложните не ти се отдават!!!!!!!!!!!

    AGAINST CHINA
  46. 46 Профил на Големи яйца:)
    Големи яйца:)
    Рейтинг: 840 Весело

    До коментар [#33] от "Bicho Raro":

    Когато онзи от Долината на падналите възкръсне, тогава можеш да се надяваш на прилагане на член 8. Дотогава Мадрид ще яде шамари от Брюксел и Берлин.

  47. 47 Профил на Deaddark
    Deaddark
    Рейтинг: 2549 Неутрално

    До коментар [#35] от "Ashiata Shiemash":

    Аха,аха, посмали малко, бай Мангау знае две и знае двеста. Като загубят испанските пазари ще се изпонаакат, защото Испания ще намери алтернатива, Каталуня няма.

    I'm back... for now.
  48. 48 Профил на Големи яйца:)
    Големи яйца:)
    Рейтинг: 840 Весело

    До коментар [#45] от "Against China":

    Преди да бълваш поредните клишета и да заклеймяваш, информирай се малко по темата. Давам ти жокери - съдия Балтасар Гарсон(близък до социалистите) и Върховния съд на Испания които налага като практика да се дава предимство на полицейските доклади пред останалите доказателства. Много испански и чужди юристи са писали по темата и са протестирали за тази абсурдна практика.

  49. 49 Профил на Against China
    Against China
    Рейтинг: 1964 Неутрално

    До коментар [#45] от "Against China":Преди да бълваш поредните клишета и да заклеймяваш, информирай се малко по темата. Давам ти жокери - съдия Балтасар Гарсон(близък до социалистите) и Върховния съд на Испания които налага като практика да се дава предимство на полицейските доклади пред останалите доказателства. Много испански и чужди юристи са писали по темата и са протестирали за тази абсурдна практика.
    —цитат от коментар 48 на Големи яйца:)


    Пълни глупости пишеш,и не си в час както винаги!Нямам думи за пореден път!Измислици от теб,които нямат нищо общо с действителността!Законите се гледат,а не кой съдия от коя партия бил назначен.Седни и прочети нещо по темата,а не да подхвърляш измишльотини на които само ти си вярваш!!!!!!!!!!!

    AGAINST CHINA
  50. 50 Профил на Against China
    Against China
    Рейтинг: 1964 Неутрално

    До коментар [#45] от "Against China":Преди да бълваш поредните клишета и да заклеймяваш, информирай се малко по темата. Давам ти жокери - съдия Балтасар Гарсон(близък до социалистите) и Върховния съд на Испания които налага като практика да се дава предимство на полицейските доклади пред останалите доказателства. Много испански и чужди юристи са писали по темата и са протестирали за тази абсурдна практика.
    —цитат от коментар 48 на Големи яйца:)


    Осврн това едно нещо не ти е ясно!В всяка съдебна власт има някой който си превишава правомощията!Но,това не означава,че цялата съдебна ввласт е такава.Така,че изключения винаги има,но това е капка в морето!В Испания се спазват правата на човека,иначе тя нямаше да бъде член на ЕС!

    AGAINST CHINA
  51. 51 Профил на Големи яйца:)
    Големи яйца:)
    Рейтинг: 840 Весело

    До коментар [#49] от "Against China":
    До коментар [#50] от "Against China":

    Хммм да, даааа...както и очаквах, не знаеш и бъкел по темата. Клишета, клишета и пак клишета.... Абе байно, белгийския и германския съд защото удариха шамари на Мадрид по отношение на политически преследваните каталунци в изгнание? Защо съдия Ярена беше принуден да оттегли оттегли заповедите си за арест в Европа? Защо беше заведено дело срещу този висш магистрат в Брюксел и сега испанския данъкоплатец ще плаща над половин милион евро за защитата му? Или може би Белгия и Германия не са демократични страни с независимо правосъдие?

  52. 52 Профил на Against China
    Against China
    Рейтинг: 1964 Неутрално

    До коментар [#49] от "Against China":До коментар [#50] от "Against China":Хммм да, даааа...както и очаквах, не знаеш и бъкел по темата. Клишета, клишета и пак клишета.... Абе байно, белгийския и германския съд защото удариха шамари на Мадрид по отношение на политически преследваните каталунци в изгнание? Защо съдия Ярена беше принуден да оттегли оттегли заповедите си за арест в Европа? Защо беше заведено дело срещу този висш магистрат в Брюксел и сега испанския данъкоплатец ще плаща над половин милион евро за защитата му? Или може би Белгия и Германия не са демократични страни с независимо правосъдие?
    —цитат от коментар 51 на Големи яйца:)


    Дори и децата ще ти се смеят за твоята некомпетентност.Защото в Германия законите са други,не са като в Испания,независимо,че са държави членки на ЕС.Друг глупав въпрос????

    AGAINST CHINA
  53. 53 Профил на Against China
    Against China
    Рейтинг: 1964 Неутрално

    До коментар [#49] от "Against China":До коментар [#50] от "Against China":Хммм да, даааа...както и очаквах, не знаеш и бъкел по темата. Клишета, клишета и пак клишета.... Абе байно, белгийския и германския съд защото удариха шамари на Мадрид по отношение на политически преследваните каталунци в изгнание? Защо съдия Ярена беше принуден да оттегли оттегли заповедите си за арест в Европа? Защо беше заведено дело срещу този висш магистрат в Брюксел и сега испанския данъкоплатец ще плаща над половин милион евро за защитата му? Или може би Белгия и Германия не са демократични страни с независимо правосъдие?
    —цитат от коментар 51 на Големи яйца:)


    Ще ти дам един пример!Във Великобритания(която е все още член на ЕС) се проведе Референдум за независимост на Шотландия.Това е факт,защото Конституцията на Великобритания позволява това.В Испания не се позволява отцепване на територии.Така,че законитъе и Конституциите са различни в отделните държави членки на ЕС! Понял?

    AGAINST CHINA
  54. 54 Профил на Големи яйца:)
    Големи яйца:)
    Рейтинг: 840 Весело

    До коментар [#50] от "Against China":

    Ще ти дам два примера за испанското правосъдие само от последните няколко месеца които имаха обществен отзвук - група полицаи от Гуардия Сивил се сбиват в бар в Навара(знаеш ли къде е Навара???)с група местни тинейджъри. Съдията по делото е съпруга на висш кадър в испанската полиция и дава на момчетата абсурдни присъди от по 10-12-15 години. Полицаите свидетелстват в съда, че са били в полицейски дрехи, но свидетел на боя публикува видео в което се вижда, че полицаите са били цивилни и сбиването не е имало нищо общо със службата им, а е било пиянска свада. Полицията започва тормоз над въпросния свидетел като и срещу него е заведено дело. Дребен детайл е, че същата тази г-жа съдия която дава абсурдни присъди е съдия и по някои от делата срещу каталунските политици. Колко ли ще е обективна.
    Горе-долу по същото това време, полицай от Гуардия Сивил заедно с приятел военен изнасилват момиче и им се дават присъди от по 7-8 години. Полицейщина и зависима съдебна система, това е Испания.

  55. 55 Профил на Депутат 241
    Депутат 241
    Рейтинг: 4920 Неутрално

    До коментар [#23] от "Against China":
    Колега, Пудждемон е свободен в Белгия и не се крие от властите.
    И както знаем съдилищата в Белгия и Германия ОТКАЗАХА да го предадат на испанския съд, защото не е организирал никакъв бунт.
    Всъщност това не означава ли, че Белгия и Германия отказват да признаят законодателството на постфранкистка Испания?

    “Комунизмът е философия на провала, вяра в невежеството, евангелие на завистта.” сър Уинстън Чърчил
  56. 56 Профил на Големи яйца:)
    Големи яйца:)
    Рейтинг: 840 Весело

    До коментар [#52] от "Against China":

    Лаик, не законите са други, а хората които ги прилагат са различни...has entendido???😂

  57. 57 Профил на Against China
    Against China
    Рейтинг: 1964 Неутрално

    До коментар [#50] от "Against China":Ще ти дам два примера за испанското правосъдие само от последните няколко месеца които имаха обществен отзвук - група полицаи от Гуардия Сивил се сбиват в бар в Навара(знаеш ли къде е Навара???)с група местни тинейджъри. Съдията по делото е съпруга на висш кадър в испанската полиция и дава на момчетата абсурдни присъди от по 10-12-15 години. Полицаите свидетелстват в съда, че са били в полицейски дрехи, но свидетел на боя публикува видео в което се вижда, че полицаите са били цивилни и сбиването не е имало нищо общо със службата им, а е било пиянска свада. Полицията започва тормоз над въпросния свидетел като и срещу него е заведено дело. Дребен детайл е, че същата тази г-жа съдия която дава абсурдни присъди е съдия и по някои от делата срещу каталунските политици. Колко ли ще е обективна.Горе-долу по същото това време, полицай от Гуардия Сивил заедно с приятел военен изнасилват момиче и им се дават присъди от по 7-8 години. Полицейщина и зависима съдебна система, това е Испания.
    —цитат от коментар 54 на Големи яйца:)


    Айде стига бе,нямаш юридическо образование,и даваш нелепи примери!В всяко правосъдие има черни овци,но това не означава,че цялото правосъдие е корумпирано!И аз мога да ти дам примери от всяка демократична и правова държава,в което има представители на съдебната власт,които си превишават правата,и не отсъждат по закон.За това има три инстанции,за да се обжалва решението на по долната инстанция!

    AGAINST CHINA
  58. 58 Профил на Големи яйца:)
    Големи яйца:)
    Рейтинг: 840 Весело

    До коментар [#53] от "Against China":

    То и сръбската конституция не позволяваше отцепването на Косово, но се случи... Защо Испания не признава Косово, м? Когато Косово влезе в ЕС, Мадрид какви отношения ще има с шиптърите? ЕС ще наложи ли санкции на Испания за непризнаването на Косово?

  59. 59 Профил на Against China
    Against China
    Рейтинг: 1964 Неутрално

    До коментар [#23] от "Against China":Колега, Пудждемон е свободен в Белгия и не се крие от властите.И както знаем съдилищата в Белгия и Германия ОТКАЗАХА да го предадат на испанския съд, защото не е организирал никакъв бунт.Всъщност това не означава ли, че Белгия и Германия отказват да признаят законодателството на постфранкистка Испания?
    —цитат от коментар 55 на Депутат 241


    Защото законите са различни в отделните държави членки на ЕС!Няма единно законодателство в ЕС,запомнете го.

    AGAINST CHINA
  60. 60 Профил на Against China
    Against China
    Рейтинг: 1964 Неутрално

    До коментар [#52] от "Against China":Лаик, не законите са други, а хората които ги прилагат са различни...has entendido???😂
    —цитат от коментар 56 на Големи яйца:)


    Лаик си ти,като се позоваваш на изключения в правото.Законите са най-важни,и хората работещи в тази система трябва да ги спазват.В Испания повечето съдебни органи си вършат работата по закон,и не може да се говори за съдебна система която е корумпирана изцяло!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    AGAINST CHINA
  61. 61 Профил на Големи яйца:)
    Големи яйца:)
    Рейтинг: 840 Весело

    До коментар [#57] от "Against China":

    Не ми казвай, че ти имаш юридическо образование защото иначе ще се пръсна от смях. Не си подготвен по темата и само си изгубих времето с теб. В коментарите ти липсва конкретика и познания, а само лозунги и пропаганда. Хубав и успешен ден ти пожелавам!

  62. 62 Профил на Bicho Raro
    Bicho Raro
    Рейтинг: 1951 Весело

    До коментар [#46] от "Големи яйца:)":

    Бе, те нека каталанацитата да продължават по този начин и член 8 им е гарантиран, пък Брюксел да си приказва колкото си иска.

    "Tolerance is a crime when what is tolerated is evil or sin" - Thomas Mann
  63. 63 Профил на Големи яйца:)
    Големи яйца:)
    Рейтинг: 840 Весело

    До коментар [#62] от "Bicho Raro":

    Ами те каталунците си продължават, даже Тора е по-хард и от Пучи... Мадрид с чия помощ мисли да приложи член 8, с андалуските наемници и "африканската армия"? Събудете се фалангистите, живеем в 21-ви век, не през 50-тте на миналия. На твоя човек, мегакорумпирания М. Рахой вече му намазаха ските, дали беше случайно?

  64. 64 Профил на Bicho Raro
    Bicho Raro
    Рейтинг: 1951 Весело

    До коментар [#63] от "Големи яйца:)":

    Тора е по-глупав от Пучи, щото остана да му вади горещите камъни от огъня, докато Пучи си живурка в Белгия.

    "Tolerance is a crime when what is tolerated is evil or sin" - Thomas Mann
  65. 65 Профил на Against China
    Against China
    Рейтинг: 1964 Неутрално

    До коментар [#57] от "Against China":Не ми казвай, че ти имаш юридическо образование защото иначе ще се пръсна от смях. Не си подготвен по темата и само си изгубих времето с теб. В коментарите ти липсва конкретика и познания, а само лозунги и пропаганда. Хубав и успешен ден ти пожелавам!
    —цитат от коментар 61 на Големи яйца:)


    Пръскай се от смях,само това ти остана!Нямаш юридически познания,и това е факт!!!!!!!!!!

    AGAINST CHINA
  66. 66 Профил на Against China
    Against China
    Рейтинг: 1964 Неутрално

    До коментар [#62] от "Bicho Raro":Ами те каталунците си продължават, даже Тора е по-хард и от Пучи... Мадрид с чия помощ мисли да приложи член 8, с андалуските наемници и "африканската армия"? Събудете се фалангистите, живеем в 21-ви век, не през 50-тте на миналия. На твоя човек, мегакорумпирания М. Рахой вече му намазаха ските, дали беше случайно?
    —цитат от коментар 63 на Големи яйца:)


    Тора си навря таралеж от гащите!Не разбрахте ли,че сепаратизмът в Исапания се провали с гръм и трясък?

    AGAINST CHINA
  67. 67 Профил на Against China
    Against China
    Рейтинг: 1964 Неутрално

    До коментар [#53] от "Against China":То и сръбската конституция не позволяваше отцепването на Косово, но се случи... Защо Испания не признава Косово, м? Когато Косово влезе в ЕС, Мадрид какви отношения ще има с шиптърите? ЕС ще наложи ли санкции на Испания за непризнаването на Косово?
    —цитат от коментар 58 на Големи яйца:)


    Защото в Косово се извърши етническо прочистване и масови кланета от режима на Милошевич!Конституцията на Югославия позволяваше ли убийста и етническо прочистване на югославски граждани????След като Конституцията не се спазваше от самите югославски власти,редно беше да се отцепи областта от Югославия!НАТО го направи,и добре,че го направи,защото спря избиването на още много невинни хора!!!!!!!!!!!!!!!

    AGAINST CHINA
  68. 68 Профил на Иво
    Иво
    Рейтинг: 4260 Любопитно

    До коментар [#15] от "eyd13372645":

    Добре, че радикали като вас не управляват в Мадрид! За разлика от вас те мислят за последствията в Каталуния при едни подобни радикални действия за които вие предлагате в коментара си.

    "Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36
  69. 69 Профил на Иво
    Иво
    Рейтинг: 4260 Любопитно

    До коментар [#19] от "Ashiata Shiemash":

    Разбирам мнението ти, но за този каталунски казус в ЕС се говори отдавна. Според мен главния ефект беше това, че за пореден път се видя, че мнозинството каталунци искат независимост и като всеки друг народ те заслужават таква. Въпросът е тя да бъде призната и от Испания и останалата част на ЕС. Точно това имаше предвид и премиера Ким Тора в тази реч за която става въпрос в статията под която коментираме в момента.

    "Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36
  70. 70 Профил на Големи яйца:)
    Големи яйца:)
    Рейтинг: 840 Весело

    До коментар [#64] от "Bicho Raro":

    Най-глупав се оказа обаче М точка Рахой който беше натирен от политиката и посочен като корумпиран.

  71. 71 Профил на Bicho Raro
    Bicho Raro
    Рейтинг: 1951 Весело

    До коментар [#70] от "Големи яйца:)":

    Francisco Alamán, coronel del Ejército español: “¿La independencia de Cataluña? Por encima de mi cadáver”

    "Tolerance is a crime when what is tolerated is evil or sin" - Thomas Mann
  72. 72 Профил на Големи яйца:)
    Големи яйца:)
    Рейтинг: 840 Весело

    До коментар [#71] от "Bicho Raro":

    Ако се наложи и от там ще се мине. Не знаех, че Мадрид поддържа армия. Предполагам 90% от състава й е от безработни и необразовани андалусци които нямат перспектива в цивилния живот.

  73. 73 Профил на andreas_hofer
    andreas_hofer
    Рейтинг: 1030 Неутрално

    Празни блянове на безумни сепаратисти. Колкото и да се напъват, ще бъдат част от Испания, това е положението.

    Комунизмът и неговите мутации са проклятието на съвременна България




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK