В Германия започва първият голям съдебен процес срещу "Фолксваген" заради "Дизелгейт"

В Германия започва първият голям съдебен процес срещу "Фолксваген" заради "Дизелгейт"

© Reuters



В Германия днес започва първият голям съдебен процес срещу автомобилната група "Фолксваген" (Volkswagen) за манипулирането на 11 милиона дизелови двигатели, съобщи "Франс прес".


Какво е съществото на процеса


Съдът в Брауншвайг ще се съсредоточи върху спада на цените на акциите на "Фолксваген" през дните, последвали разкритието на американските власти през септември 2015 година за наличие на манипулиращ софтуер в 11 милиона дизелови двигатели на автомобилната група, инсталиран, за да фалшифицира резултатите от тестовете за замърсяващите емисии.


Акциите на една от най-големите компании на Франкфуртската фондова борса, гордост за германския износ, изгубиха около 40 процента от стойността си за два дни и инвеститорите искат компенсации за понесените загуби с аргумента, че по закон "Фолксваген" е трябвало да ги информира по-рано.




Това е първият голям съдебен процес срещу "Фолксваген" в Германия, където бяха внесени само няколко индивидуални жалби от клиенти на автомобилостроителя, но изходът от тези дела не беше оповестен. В САЩ групата уреди спорове с клиентите си, като плати 14.7 милиарда долара, а двама от бившите му висши ръководители бяха осъдени на лишаване от свобода.


Какво трябва да реши съдът


Магистратите в Брауншвайг ще разгледат над 200 въпроса, внесени от двете страни, по-специално дали е трябвало да бъдат уведомени пазарите за използването на манипулиращ софтуер, прилаган в Съединените щати още от 2008 година, дали отсъствието на информация е било умишлено, както и кой от ръководителите е бил в течение на това манипулиране и по кое време.


Техните отговори, които могат да бъдат оспорени пред Федералния съд, ще се отнасят за подадените над 3000 иска от инвеститори срещу "Фолксваген" и компанията майка "Порше-Пиех" (Porsche-Piеch) и ще могат да бъдат в основата на евентуални обезщетения.


Какво рискува "Фолксваген"


Инвеститорите искат общо близо 9.5 милиарда евро обезщетения. Ако обаче "Фолксваген" бъде осъден, съдиите ще трябва да определят какви са дължимите суми за всеки отделен случай. Досега групата е платила над 27 милиарда евро за глоби, съдебни разходи и изтегляне на автомобили заради "Дизелгейт" в САЩ и в Европа.


Какви са аргументите на инвеститорите


Адвокатите на банка ДеКа (DeKa), действащи от името на ищците, посочват, че "Фолксваген" е трябвало да информира финансовите пазари, и то неколкократно в периода от 2008 година, когато е инсталиран софтуерът, до 22 септември 2015 година, когато автомобилната компания за пръв път призна за измамата.


Те поддържат тезата, че ръководството е знаело за незаконния софтуер и че тази информация е могла да се отрази на цените на акциите.


Какво отговаря "Фолксваген"


Най-големият световен автомобилостроител твърди, че според наличните информации навремето не било нито наложително, нито задължително да бъдат уведомявани пазарите. "Фолксваген" твърди също така, както направи и пред американското правосъдие, че измамата била инициатива на шепа инженери, а техните ръководители не са знаели за нея. След като американските власти се свързали с ръководството, то не преценило мащабите на скандала и си мислело, че случаят ще бъде уреден по взаимно съгласие. /БТА

Ключови думи към статията:

Коментари (6)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Doge
    Doge
    Рейтинг: 840 Неутрално

    "че измамата била инициатива на шепа инженери, а техните ръководители не са знаели за нея."
    Повервахме.

  2. 2 Профил на Jesuit
    Jesuit
    Рейтинг: 1875 Неутрално

    "че измамата била инициатива на шепа инженери, а техните ръководители не са знаели за нея."Повервахме.
    —цитат от коментар 1 на Doge


    Ако успеят да се измъкнат така, добре. Иначе ще ги разкостят. Инвеститорите са собствениците на VW
    Плащат си обезщетения със собствените пари

  3. 3 Профил на Pontif New Dnevnik SUCK
    Pontif New Dnevnik SUCK
    Рейтинг: 2765 Неутрално

    При всички самолетни катастрофи в СССР/Русия винаги се оказва пилотска грешка.
    В Германия пък шепа инженери които абсолютно нищо не печелят от тази конспирация са решили ей така да направят и тестват сложен софтуер който прави ФВ продаваеми. Иначе ако са с честен софтуер са по-бавни, харчат повече и са по=скъпи защото ще се нуждаят от уреа. Германците непрекъснато ми падат в очите.

    California Über Alles
  4. 4 Профил на Jesuit
    Jesuit
    Рейтинг: 1875 Неутрално

    При всички самолетни катастрофи в СССР/Русия винаги се оказва пилотска грешка.В Германия пък шепа инженери които абсолютно нищо не печелят от тази конспирация са решили ей така да направят и тестват сложен софтуер който прави ФВ продаваеми. Иначе ако са с честен софтуер са по-бавни, харчат повече и са по=скъпи защото ще се нуждаят от уреа. Германците непрекъснато ми падат в очите.
    —цитат от коментар 3 на Pontif New Dnevnik SUCK


    Що па да не може. Ако са гонили бонуси може. Вместо да се мъчат да подобряват моторите са пипнали софтуера. Направо си може.

  5. 5 Профил на EP
    EP
    Рейтинг: 977 Неутрално

    [quote#4:"Jesuit"][/quote]

    За бонуси викаш!

    LOL

    There are no coincidences, Delia... only the illusion of coincidence.
  6. 6 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 10534 Неутрално

    Ще си заслужат голямата глоба...

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK