ЕС да е глобален играч и да каже "не" на нездравия национализъм, настоя Юнкер

ЕС да е глобален играч и да каже "не" на нездравия национализъм, настоя Юнкер

© Reuters



Ако Европа си дава сметка в по-голяма степен за икономическата, политическата и понякога за военната си мощ, ще можем да се откажем от изключителната роля на платец в световен мащаб, трябва да се превърнем в глобален актьор в по-голяма степен. Ние сме глобални платци, но трябва да бъдем и глобални играчи". Това заяви председателят на Европейската комисия Жан-Клод Юнкер в четвъртата си и последна реч за състоянието на съюза.


"Не искам Европа просто да наблюдава, да коментира събитията, трябва да бъдем активен играч. Когато нациите се съберат заедно, нашият глас, на Европа, трябва е ясен и различаван от другите", допълни той.


Според председателя на Еврокомисията "съвременният свят се нуждае от силна единна Европа, която работи за мир, за търговски споразумения и за стабилни парични отношения, въпреки че други предпочитат да водят търговка или монетарна война, този унилатеризъм не уважава останалите"




"Обединени ние, европейците, сме една сила, която никой не може да пренабрегне. Някои казват, че споразумението с президента Тръмп е изненада, но не би трябвало да има изненади. Всеки път, когато Европа говори с един глас, няма изненади, винаги успява да се наложи на другите и винаги действаме като един. Доказахме го като защитихме Парижкото споразумение срещу климатичните промени".


Суверенитетът на Европа е изключително важен, заяви Юнкер, като допълни, че европейският суверенитет е свързан с националния суверенитет на държавите членки и не замества нациите. "Европейският суверенитет не трябва да бъде насочен срещу другите, Европа никога няма да бъде крепост, която обръща гръб на света и най-вече на света, който страда, Европа никога няма да бъде остров, планетата принадлежи на всички ни, а не само на малцина".


"Светът е все по-неустойчив от когато и да било. Външните предизвикателства се мултиплицират всеки ден. Не трябва да спираме усилията за една по-обединена Европа. Европа може да изнесе своята стабилност както с разширенията на ЕС. Те са истории на успеха, защото успяхме да обединим европейската история и география, но трябва да се положат още усилия", подчерта Юнкер.


Той настоя ЕС да покаже ясно отношението към присъединяването на страните от Западните Балкани веднъж и завинаги, защото "те са наши съседи и тяхното бъдеще ще се оформи от този акт".


За патриотизма и национализма


Трябва да прегърнем патриотизма, който не е насочен срещу другите, да отхвърлим национализма, който търси виновни, а не търси решения да работим по-добре заедно, каза още Юнкер. По думите му е необходимо "да кажем "не" на нездравия национализъм и да кажем "да" на просветения патриотизъм... Патриотизмът ни прави по-добри, а национализмът ни захранва с отрова и самозалъгване".


"Трябва да покажем, че е преодоляна разликата между Севера и Юга, между Изтока и Запада, Европа е твърде малка, за да бъде разделена на две или на четири части, трябва да покажем, че заедно можем да създадем една по-суверенна Европа", подчерта Юнкер, настоявайки за повече усилия за събиране на Изтока и Запада на Европа.


Ускорено връщане на нелегални мигранти


"Държавите членки трябва да проявяват солидарност, ако искат да запазят шенгенското пространство без граници. Аз съм против вътрешните граници. Там където сега ги има, трябва да бъдат премахнати. Ако останат, това би била неприемлива стъпка назад в Европа", каза Юнкер, призовавайки австрийското председателство на Съвета на ЕС да направи решителна стъпка, за да постигне устойчиво решение за балансирана миграционна реформа. "Временната солидарност не е достатъчно добра. Нуждаем се от трайна солидарност – днес и завинаги".


Еврокомисията обяви днес допълнително засилване на Европейската гранична и брегова охрана, за да се защитават по-добре външните граници. "Предлагаме да се ускори връщането на нелегални мигранти... Също така искам да припомня на държавите членки отново за необходимостта да отворят законните пътища към съюза. Подновявам призива си. Нуждаем се от квалифицирани мигранти".


В защита на правовата държава


Юнкер изтъкна, че Европа трябва да остане мястото, където свободата на пресата не се поставя под въпрос. По думите му прекалено много журналисти биват убивани или сплашвани и "няма демокрация без свободна преса".


"Еврокомисията ще противостои на всички нападения срещу правовата държава, чл. 7 трябва да се приложи там, където е под въпрос върховенството на закона", допълни Юнкер, имайки предвид процедурата за нарушаване на ценностите на ЕС, която по-късно днес Европейският парламент може да реши да задейства срещу Унгария, поставяйки в опасност правото й на глас в ЕС. "Продължаваме да сме обезпокоени от развитието в някои държави членки", каза още председателят, като отбеляза, че зачитането на върховенството на закона и спазването на решенията на Съда на ЕС не е по избор.


Край на смяната на времето


По думите на Юнкер "не може да се продължава със смяната на времето два пъти годишно, само защото има такова законодателство. Смяната на времето ще бъде премахната, а държавите членки трябва да решат само дали ще приемат лятното или зимното часово време".


Квалифицирано мнозинство за външната политика


Европейската комисия предлага да се премине към гласуване с квалифицирано мнозинство за външните отношения, обяви Юнкер. Като аргумент той изтъкна необходимостта ЕС да подобри способността си да говори с един глас за външната политика и отбеляза, че Брюксел ще излезе с предложение в определени области, не във всички, за външната политика да се вземат решения с квалифицирано мнозинство. "Мисля, освен това, че трябва да можем да решаваме по определени данъчни въпроси с квалифицирано мнозинство".


"Херкулесовите усилия" на Гърция


Юнкер похвали Гърция за усилията й и излизането от продължилите осем години спасителни програми: "След болезнени години, след безпрецедентни социални проблеми Гърция успя да излезе от програмата и да се изправи на крака. Искам да аплодирам херкулесовите усилия, които други е народи подценяват. Винаги съм защитавал Гърция, нейното достойнство, мястото й в еврозоната, аз се гордея с това".


Укрепване на еврото


В оставащите няколко месеца от мандата Еврокомисията ще предложи подход за укрепването на еврото на международната сцена. Юнкер отбеляза, че засега еврото е втората валута в света, и призова тази позиция да се подобри. Според него е неприемливо ЕС да плаща за вноса на енергия в долари, след като едва 2% от внасяните енергоизточници идват от САЩ. Трябва да направим повече, за да позволим на нашата единна валута да играе пълната си роля на международната сцена, еврото трябва да стане лицето и инструмента на една нова, по-суверенна Европа", допълни Юнкер.

Коментари (60)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Котаракът на Шрьодингер
    Котаракът на Шрьодингер
    Рейтинг: 1948 Неутрално

    Абе трябва, но точно вие го отслабвате като искате да заместите европейците с африкано-азиатци и с болшевишки теории да ни направите политкоректни овце,
    които да блеят от радост, докато ги пращат на заколение.

  2. 2 Профил на balgariez
    balgariez
    Рейтинг: 1716 Весело

    " ще можем да се откажем от изключителната роля на платец в световен мащаб, трябва да се превърнем в глобален актьор в по-голяма степен. "

    А кой е виновен това досега да не стане, уважаеми ??!
    Ах да, да не забравя, как е ишиаса? А наздраве...

  3. 3 Профил на tamplierr
    tamplierr
    Рейтинг: 744 Любопитно

    Да не е пиян отново..

    Юнкер: Европа има нужда от квалифицирани мигранти

    „Предложението ми е да отворим границите на Европа, защото имаме нужда от квалифицирани мигранти.“

    Уновундобългарин -Закон за защита на държавата ЗЗД .Цецка Цачева ”Невинаги корупцията е престъпление”Отбор три Шушани-Бойко,Цацаров,Пеевски
  4. 4 Профил на Александр Г. Дугин (№55)
    Александр Г. Дугин (№55)
    Рейтинг: 415 Любопитно

    Катарзис?!?

    То, че трябва да става силен глобален играч, трябва... Ама кой ще го случва това „ставане", че ако са сегашните либерални душици, жална ни майка...

    Кончита (с) Вурст - Президент на Европейския съюз. ;)
  5. 5 Профил на Октавиан
    Октавиан
    Рейтинг: 334 Неутрално

    на колко водки е изказана тази мисъл?

  6. 6 Профил на comandante  vs  либерални ентусиасти&корпократи
    comandante vs либерални ентусиасти&корпократи
    Рейтинг: 3332 Неутрално

    Не искам Европа просто да наблюдава, да коментира събитията, трябва да бъдем активен играч.
    ________________
    Е да прав е ама в Брюксел са все едни такива пасивни,изнежени и с мек характер.....няма един мъж който да удари по масата на Путин (който е нисък) и та тръмп който се е вдетинил! Да не говорим ,че няма кой да напъди пришелеца!


    Libertarianism is just anarchy for rich people
  7. 7 Профил на danvan
    danvan
    Рейтинг: 1774 Неутрално

    Труден е животът на полезните идиоти.
    Защото предлагат лесни (т.нар. "лесносмилаеми" за широката публика) решения на реални, но сложни проблеми.

    Да, миграционната политика на европейския Запад от последните 30-тина години е доста сбъркана - има неопровержими доказателства, "видими резултати".

    Тя обаче не е продукт на някакъв абстрактен хуманизъм, на "либерални (либерастки) ценности" (и прочее никъде не е прилагана от либерални партии, даже the other way 'round). Тя е хладнокръвен Realpolitik за запазване на един много привлекателен за широката публика, но обречен социален модел. Обречен най-малкото от два фактора:
    - обърнатата демографска пирамида и
    - изпреварващото развитие на технологиите и на Източна Азия, особено навлизането на Китай на глобалния пазар.

    За да съхранят социалния си модел в новите условия, мейнстрийм партиите на Запад (условно - социалисти и консерватори) осигуряват прилив на свежа работна ръка, която да осигури постъпленията в солидарните (особено пенсионните) фондове. Естествено, тази система не е твърде ефективна и значителни "непопулярни" реформи в социалните схеми и пазара на труда все пак се налагат. Социалния модел аха-аха оцелява, на много висока цена:

    От една страна, реформите все пак засягат значителна част от населението - особено най-младите и хората в предпенсионна възраст, ниска средна и висока работническа класа (което до 90-те е почти все едно).

    От друга, самото "внесено" за да спаси социалния модел население създава нови нива на бедност, изолация, традиционна консумация на социални услуги, но и опасни разломи в обществената тъкан по отношение на човешки права, семейни ценности, религиозна традиция, образование.

    Накратко - миграционната политика от последното поколение е пример за неуспешна социална политика, водена от традиционните социални партии на центъра - членките на ПЕС и ЕНП, макар и с различен интензитет, със значително по-голям принос на левицата.

    Днес националните социалисти от "крайната десница" едновременно атакуват погрешната миграционна политика, но и обявяват за приоритет осъществяване на непостижимите й цели - възстановяване на социалния модел от "Славните Тридесет (години)", когато демографията на континента е напълно различна. Противоречието е пълно, граничещо с логически и статистически абсурд.

    За да се поддържа дори по-скромната днешна система на Welfare State, има нужда от постоянен приток на нова и млада работна ръка. За кризата обаче се обвинява именно притокът на работна ръка - било от Азия, Африка или Източна Европа...

    Единственото сякаш възможно решение (което националните социалисти не се колебаят да предложат) е обратно затваряне в националните граници, затваряне на пазара на труда, протекционистична индустриална политика и възраждане на национални социални системи с пълно покритие. Оттук съвсем логично, Врагът вече не са само мигрантите, не са дори само "полските водопроводчици" от Изток и "циганите" от Балканите, но и самата Европа и всички, които искат ЕС да се федерализира.

    Проблемът е, че нито една европейска държава, нито дори Германия, няма вече икономическата сила, човешкия и природен ресурс, а камо ли - грубата сила, необходима, за да оцелее и ден самостоятелно на днешния глобален пазар. Нещо повече - по всичко личи, че дори САЩ, с тяхната огромна икономика, автономен вътрешен пазар и безапелационно силово превъзходство - не могат да затворят икономическите си граници без тежка рецесия и масово обедняване.

    Решенията са съвсем други - споделяне на суверенитет, федерализация и изграждане на обща отбранителна, гранична, но и икономическа и социална политика на Единна Европа. И - разбира се - по-смели реформи на европейската социална система и инвестиции в континентална социална, енергийна, транспортна и стопанска инфраструктура, със средствата на ограничен, но достатъчен федерален бюджет.

    Ние сме малък, но изключително прост народ. Sapienti Sat
  8. 8 Профил на bitaka
    bitaka
    Рейтинг: 678 Гневно

    тоя кога ще изтрезнее и ще каже НЕ на милионите паразити, които изнасилват европейската социална система и не само. национализма тогава сам ще изчезне..

    харпун
  9. 9 Профил на batzdravo
    batzdravo
    Рейтинг: 2302 Неутрално

    Цитат:" Трябва да прегърнем патриотизма, който не е насочен срещу другите, да отхвърлим национализма, който търси виновни, а не търси решения да работим по-добре заедно, каза още Юнкер."

    Съгласен съм, но не и с досегашната политика на ЕС по въпросите на миграцията! Тя се превърна в "препъникамък" за развитие на отношенията и задълбочаване на проблемите!

  10. 10 Профил на Rim
    Rim
    Рейтинг: 1457 Весело

    ...да блеят от радост, докато ги пращат на заколение.
    —цитат от коментар 1 на Котаракът на Шрьодингер


    Ама и котараци ли вече пращат на заколение...? Ох Боже, този лош Юнкер докъде е стигнал!

    ДЕМОКРАТИ ЗА СИЛНА БЪЛГАРИЯ
  11. 11 Профил на xm...
    xm...
    Рейтинг: 3015 Весело

    Дрън-дрън, ала-бала ...

    Кухи лакардии като на чаша отлежал ишиас в кварталната кръчма ...

  12. 12 Профил на ruby
    ruby
    Рейтинг: 431 Неутрално

    Въпросът за цялостта на ЕС да се подложи на референдум.
    Европейските граждани да решат искат или не искат да са в съюз.
    С кой искат и с кой не искат.
    С кой може и с кой не може.
    Да се разтури и изгради наново.
    След това да се формират икономически зони отколо ЕС.
    Първа зона: полезни икономически партньори.
    Втора зона: неутрални.
    Трета зона: излишни.
    Да се затегнат границите на новото сдружение и всеки откъдето се е пръкнал.
    Унгарците в Унгария, индийците в Индия.
    Аз отговорно заявявам, че не искам да плащам за мурафетите на европейските граждани. Хайде да се спасяват.

  13. 13 Профил на xm...
    xm...
    Рейтинг: 3015 Весело

    Да не е пиян отново..Юнкер: Европа има нужда от квалифицирани мигранти„Предложението ми е да отворим границите на Европа, защото имаме нужда от квалифицирани мигранти.“
    —цитат от коментар 3 на tamplierr

    Ми щото Европа все повече и все по-нагоре, както казваше другарат бай Тошо ...

    Толкова ай-ти-та, лекари, ядрени физици от Африка и Арабистана ни налазиха, ама все още са ни малко спрямо потенциала, явно ...

  14. 14 Профил на Rim
    Rim
    Рейтинг: 1457 Весело

    ... сегашните либерални душици, жална ни майка...
    —цитат от коментар 4 на Александр Г. Дугин (№55)


    Ирак, като имаше диктаторска душица, до къде стигна? Ами Кастро и той с диктаторска душица... И Русия се управлява от диктаторска душица, а резултатът е икономика голяма колкото тази на Италия и пенсионна възраст близо 100 години...

    ДЕМОКРАТИ ЗА СИЛНА БЪЛГАРИЯ
  15. 15 Профил на Georgi Georgiev
    Georgi Georgiev
    Рейтинг: 145 Неутрално

    Голям политик! При него и Русия и Турция обедняха, търговията със САЩ е на +! Тъжно е, че хората все по-рядко избират такива политици!

  16. 16 Профил на Bicho Raro
    Bicho Raro
    Рейтинг: 1937 Любопитно

    А Юнкер няма ли да каже нещо за нарушенията на правилата на изборите в Швеция? Щото международните наблюдатели вече изкараха доклада си, в който споменават за множество измами, фалшификации и прочие манипулации?
    Та, питам се, ако не бяха тези измами, какъв ли щеше да е реалният резултат?
    https://democracyvolunteers.org/2018/09/09/preliminary-statement-sweden-general-election-09-09-18/amp/

    "Tolerance is a crime when what is tolerated is evil or sin" - Thomas Mann
  17. 17 Профил на balgariez
    balgariez
    Рейтинг: 1716 Весело

    До коментар [#7] от "danvan":

    "За да съхранят социалния си модел в новите условия..."

    Тия нови условия (вилнеещ глобализъм) не са паднали от небето, драги- хора са ги създали и хора могат да ги изменят. С което и решенията стават прости, като например ако в Европа отново стане "изгодно" да се създава семейство и да се раждат и отглеждат няколко деца.

  18. 18 Профил на КА2
    КА2
    Рейтинг: 2483 Неутрално

    Интересни съждения дай боже да стане. Лошо е че има хора които вместо да коментират какво следва от подобни мисли коментират лична зависимост.

  19. 19 Профил на bitaka
    bitaka
    Рейтинг: 678 Неутрално

    [quote#14:"Rim"][/quote]

    кво сравняваш ябълки с ананаси.в Ирак и и Либия по време на дикатурата ходиха на гурбет български лекари.слад като им внесоха демокрация сам знаеш историята....

    харпун
  20. 20 Профил на yannart
    yannart
    Рейтинг: 733 Неутрално

    Сетила се Мара да се побара. Мандатът приключва, другарю. Благодарим за вярната служба, чао, довиждане, лека нощ. Отивай да си гледаш ишиаса.

  21. 21 Профил на ambros
    ambros
    Рейтинг: 672 Неутрално

    С ишиас или не, Жан-Клод Юнкер си остава един от най-силните европейски политици. Дано наследникът му бъде поне на неговото равнище.

  22. 22 Профил на Rim
    Rim
    Рейтинг: 1457 Весело

    ...в Ирак и и Либия по време на дикатурата ходиха на гурбет български лекари....
    —цитат от коментар 19 на bitaka


    Ходили са на просия, защото бай ти Тошо им даваше заплата от 150-200 лева.
    И понеже диктатори са им подхвърляли работа, значи да живеят диктатурите и диктаторите, така ли? Браво! Юнак и то с какъв калпак...!

    ДЕМОКРАТИ ЗА СИЛНА БЪЛГАРИЯ
  23. 23 Профил на bitaka
    bitaka
    Рейтинг: 678 Неутрално

    До коментар [#22] от "Rim":

    само дето живееха в разкош.
    бе ти тъп ли си или се правиш. я разцъкай по нета, видеа и снимки от Либия и Ирак от едно време и ги сравни със сегашната кочина

    харпун
  24. 24 Профил на Вячеслав Атанасов
    Вячеслав Атанасов
    Рейтинг: 1106 Неутрално

    Не търсете виновни и сте добре дошли.Тука всички сме невинни.

  25. 25 Профил на tsvetko_51
    tsvetko_51
    Рейтинг: 2197 Неутрално

    Всякакви мнения за Юнкер битуват, но аз съм напълно съгласен с него и мисля, че трябва да се върви към федерализация на съюза.
    Погледнато спокойно и логично, това което казва той, поне у нас е историч1ески известно от древни времена - притчата за снопа пръчки, където всеки може да счупи отделната пръчка, но снопа не може.
    А там всеки Орбан и прочее използвачи и свирещи на тънката струна на националните чуевства, ествествено че ще искат те да са №1 и да командват парада. Въпроса е къде е интереса и кое е по-доброто за отделния, средно нормален човек живеещ в европейска страна.

  26. 26 Профил на plebs
    plebs
    Рейтинг: 2170 Неутрално

    До коментар [#25] от "tsvetko_51":

    Снопът съчки за мен е европейският съвет от национални лидери. Тъкмо федерализацията предполага избирането на един "авторитет" и е въпрос на късмет да не излязат на преден план негови незаявени щения.

    "Глобализацията няма да бъде върната назад, въпросът е кой и как ще я управлява" - http://www.faktor.bg/bg/articles/politika/hlyab-i-pasti/-globalizatsiyata-nyama-da-bade-varnata-nazad-vaprosat-e-koy-i-kak-shte-ya-upravlyava-78518

  27. 27 Профил на realguru
    realguru
    Рейтинг: 2781 Неутрално

    Нещата отиват към бавен и постепенен разпад :)

  28. 28 Профил на plebs
    plebs
    Рейтинг: 2170 Неутрално

    Огнян Минчев:
    "Западът може да практикува два основни типа стратегия:

    Първо - взривно смесване на религии, ценности и култури, цената на което - терор, войни и обществен хаос - ще платят народите, докато техните елити ще наблюдават случващото се зад удобни заграждения и гаранции за сигурност.

    Второ - комплексна стратегия за глобално образование, респект към идентичността, постепенно включване на стотици милиони в цивилизационно общуване, което постепенно да изгради инфраструктура на относително безконфликтна демографска глобализация. За това са необходими много пари, много усилия и функционираща глобална международна система. Днешните глобални корпоративни елити не са готови да финансират това дългосрочно усилие. Затова тръгват на шокова демографска глобализация. Резултатите вече са видими с просто око. Основен съюзник на шоковата демографска глобализация е тесногръдието на различни видове анти-глобалисти, носталгични националисти и фанатизиращи се традиционалисти, които смятат, че могат да се оградят с някакъв вид стена от налитащото цунами на миграцията. Уви, те не могат да го спрат.

    Необходима е алтернативна глобална - или поне европейска стратегия за поставяне на бариери, създаване на селективни инструменти за контрол върху демографската глобализация и твърдост в противопоставянето на глобалния корпоративен елит, който иска да продължи да обира каймака на световната икономика и да властва безразделно вече и чрез

    пряк сблъсък на цивилизации и култури..."
    https://www.faktor.bg/bg/articles/politika/hlyab-i-pasti/-globalizatsiyata-nyama-da-bade-varnata-nazad-vaprosat-e-koy-i-kak-shte-ya-upravlyava-78518

  29. 29 Профил на vladivlad
    vladivlad
    Рейтинг: 544 Неутрално

    Юнкер = един абсолютно безполезен и даже вреден за гражданите на ЕС мандат . Колкото по бързо забравим за него, ишиаса и безплодните му претакания от пусто в празно и нищоговорене, толкова по-добре.
    Системният проблем е, че повечето европейски политици са негови копия -големи, празни приказки, превратна представа за това какво е демокрацията, несъобразяване на дневния ред с истинските проблеми на гражданите на ЕС и т.н.
    Промените с пълна сила чукат на вратата. Все пак природните закони важат и в политиката.

    Do or do not. There is no try. Yoda
  30. 30 Профил на tsvetko_51
    tsvetko_51
    Рейтинг: 2197 Неутрално

    До коментар [#17] от "balgariez":
    "Тия нови условия (вилнеещ глобализъм)...."

    И кой е "виновника" за "вилнеещия глобализъм", световната конспирация. САЩ, Китай или по-ноеви мераклии като Русия.
    От както свят светува, глобализацита е в ход и е напълно естествен процес.
    Иначе всяко село, дори всяко семейство, щеше до ден днешен да си наляга парцалите в обствения двор, да яде каквото си произведе и да си прикрива срамотиите с каквото си изтъче и ушие.
    Марко Поло глобалист ли и що дири пътища към Китай. Колумб, дето тръгнал да търси Индия, па ударил в Америка глобалист ли е.
    Руските императори дето са стигнало до Чукотка и те ли са били в този заговор.
    Ами Александър Македонски, да се натири в Индия, що е търсил.
    Както и обратното, татари, монголи, Атила и кой знае още кои, те пък са налитали насам.
    Египет защо е тръгнал във всички посоки хиляди години преди Христа, Римската империя, Наполеон, Хитлер и практически винаги и всеки, по едни или други причини, практикуват глобализъм в действие. През соца нашите хора защо сечаха дървета в Коми и те ли бяха глобалисти?
    Винаги е било и ще бъде, там, където има някакви индивидуални или корпоративни интереси, ще има такъв тип действия, та ако ще да забраняваме, заклеймяваме, защото това е като водата, тече надолу, а не по баира, па бил той и "свещения" патриотичен такъв.

  31. 31 Профил на bash
    bash
    Рейтинг: 444 Неутрално

    До коментар [#7] от "danvan":

    Споделям мнението ти, но не мисля че е реализуемо.
    1. "споделяне на суверенитет, федерализация" - Примерът с Каталуния, може да ти говори, че няма как да стане.
    2. "изграждане на обща отбранителна, гранична.." - САЩ никога няма да позволи, иначе ЕС искат.
    3. "социална политика на Единна Европа" - Това няма как да проработи, при положение, че нямаш т.1. За развитието на икономиката трябват десни политики. Когато тя е достатъчно развита, може да се наблегне на социалните (леви) политики. С това казано - при различни икономики, резултатът от еднакви социални политики е различен.
    4. "И - разбира се - по-смели реформи на европейската социална система и инвестиции в континентална социална, енергийна, транспортна и стопанска инфраструктура, със средствата на ограничен, но достатъчен федерален бюджет." - Това наполовина се покрива, но за пълно реализиране, отново не можем да говорим, при положение, че нямаш т.1.

  32. 32 Профил на Иво
    Иво
    Рейтинг: 4305 Любопитно

    Доста добра и силна реч на Юнкер! Особено съм съгласен с тази част от нея:

    "Ако Европа си дава сметка в по-голяма степен за икономическата, политическата и понякога за военната си мощ, ще можем да се откажем от изключителната роля на платец в световен мащаб, трябва да се превърнем в глобален актьор в по-голяма степен. Ние сме глобални платци, но трябва да бъдем и глобални играчи". Това заяви председателят на Европейската комисия Жан-Клод Юнкер в четвъртата си и последна реч за състоянието на съюза."

    "Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36
  33. 33 Профил на Иво
    Иво
    Рейтинг: 4305 Любопитно

    "Европейската комисия предлага да се премине към гласуване с квалифицирано мнозинство за външните отношения, обяви Юнкер. Като аргумент той изтъкна необходимостта ЕС да подобри способността си да говори с един глас за външната политика и отбеляза, че Брюксел ще излезе с предложение в определени области, не във всички, за външната политика да се вземат решения с квалифицирано мнозинство."

    Напълно съм съгласен с това предложение на ЕК! Дано то бъде прието и одобрено до края на мандата на тази ЕК и ЕП! Задължително трябва да се взимат решенията с квалифицирано мнозинство, а не абсолютно мнозинство както е сега, защото в момента има 2-3 държави членки, които целенасочено гласуват против волята на мнозинството страни членки и по този начин спъват външната политика на ЕС!

    "Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36
  34. 34 Профил на objective
    objective
    Рейтинг: 558 Весело

    Жан Клод Юнкер и Доналд Туск са истинско попадение за европейските народи - инициативни, интелигентни, консолидиращи, принципни и същевременно гъвкави политици. Освен това са големи приятели на малка България. Ще ни липсват много след тяхната предстояща смяна.

  35. 35
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  36. 36 Профил на tacheaux
    tacheaux
    Рейтинг: 2842 Неутрално

    Нещата отиват към бавен и постепенен разпад :)
    —цитат от коментар 27 на realguru


    Това е така за РФ.

  37. 37 Профил на Иво
    Иво
    Рейтинг: 4305 Любопитно

    Нещата отиват към бавен и постепенен разпад :)
    —цитат от коментар 27 на realguru


    Не съм изненадан, че крайно десни еврофоби и американофили (и тръмпофили) като теб желаят разпад на ЕС! Само дето нашият ЕС ще надживее всички вас включително вашият нелеп и некадърен президент Тръмпи Лъжеца!

    "Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36
  38. 38 Профил на tacheaux
    tacheaux
    Рейтинг: 2842 Неутрално

    До коментар [#30] от "tsvetko_51":


    Поздравления за поста.
    Не могат да разберат някои хора , че глобализмът не е прищявка или нечия политика , а световен естествен процес , който съществува от хилядолетия. С напредъка на техниките и технологиите този процес се засилва, докато светът не се превърне в едно "голямо село" , както беше се изразил виден икономист.
    Борбата срещу глобализма е борба срещу човешкия прогрес, който никой не може да спре.

  39. 39 Профил на realguru
    realguru
    Рейтинг: 2781 Неутрално

    До коментар [#30] от "tsvetko_51":Поздравления за поста.Не могат да разберат някои хора , че глобализмът не е прищявка или нечия политика , а световен естествен процес , който съществува от хилядолетия. С напредъка на техниките и технологиите този процес се засилва, докато светът не се превърне в едно "голямо село" , както беше се изразил виден икономист.Борбата срещу глобализма е борба срещу човешкия прогрес, който никой не може да спре.
    —цитат от коментар 38 на tacheaux



    Проблемът е, че вместо другите части на Света да се подобряват, Западния Свят почва да прилича на Африка, Близкия Изток и Латинска Америка.

    И това няма как да го продадеш на западняците. :)

    Никой не иска хубавата му държавица да заприлича на Африка.

  40. 40 Профил на balgariez
    balgariez
    Рейтинг: 1716 Неутрално

    До коментар [#30] от "tsvetko_51":

    Виновни са тези, които са могли да го устроят, но и да не го устроят.
    Аз, съответно, не съм ;-)
    Вярвам не в глобализма, а в блоковете държави ("континентализъм" по стечение на обстоятелствата, може би :-) с близки нива на цивилизованост и схващания.
    Но приоритетите трябва да са на повечето хора, с превес на средната класа, а не на шепа хора, кат Юнкер Ишиаса или Меркел Мигрантофилката . Което днес в ЕС не се наблюдава (IMHO). А целта не би следвало да е да се разпадне ЕС, а да се реформира, в съответствие с написаното по-горе.

  41. 41 Профил на Момчил Костов
    Момчил Костов
    Рейтинг: 241 Гневно

    Живея в Атина от три години, само заради дрънканиците на дедо за това как Гърция излязла от кризата трябва тоя да бъде натирен в миша дупка. ЕС има сериозни системни проблеми и противоречия и тия еврократи ще го докарат до пълен разпад скоро. Докато пълнят Европа с шоколадови момчета, обслужват интересите на богатите държави и сеят разногласия с ултралиберализма и бюрокрацията си нищо добро не ни чака.

  42. 42 Профил на ruby
    ruby
    Рейтинг: 431 Весело

    До коментар [#28] от "plebs":

    И Огнян Минчев най-накрая прогледна.

  43. 43 Профил на anarhochristian
    anarhochristian
    Рейтинг: 1023 Неутрално

    Доказателство, че когато са притиснати, започват да мислят.

  44. 44 Профил на Antikelesh
    Antikelesh
    Рейтинг: 222 Неутрално

    До коментар [#22] от "Rim":

    Не ходеха на просия, а по линия на подкрепа за братски режими и партии. Никой не е работел там на „частно“, а чрез български държавни предприятия или организации, които и прибираха голяма част от техните заплати.

  45. 45 Профил на qqa38518955
    qqa38518955
    Рейтинг: 536 Неутрално

    До коментар [#32] от "Иво":

    Празните думи на един празен (и пиян) човек.Този субект ме кара да се срамувам и заради него.

  46. 46 Профил на Rim
    Rim
    Рейтинг: 1457 Весело

    До коментар [#44] от "Antikelesh":

    Добре, така да бъде...

    ДЕМОКРАТИ ЗА СИЛНА БЪЛГАРИЯ
  47. 47 Профил на Иво
    Иво
    Рейтинг: 4305 Любопитно

    До коментар [#38] от "tacheaux":

    Рядко съм съгласен с теб, но в случая си напълно прав! +++
    Глобализмът няма как да бъде спрян!

    "Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36
  48. 48 Профил на Иво
    Иво
    Рейтинг: 4305 Любопитно

    До коментар [#45] от "qqa38518955":

    Не ми е любимият европейски политик, но чак толкова зле както го описвате не е Юнкер.

    Между другото да припомня на всички тук, че Юнкер е кандидата на ЕНП! Всеки който на последните избори е гласувал за ГЕРБ или РБ е допринесъл за неговото избиране, защото всички наши български десни евродепутати (от ГЕРБ и РБ, които са част от ЕНП) са гласували за неговото избиране! Мислете за коя българска партия ще гласувате другата година на евроизборите.

    "Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36
  49. 49 Профил на rvr12572942
    rvr12572942
    Рейтинг: 259 Неутрално

    До № 38
    Защо ли обаче "най- умните" държави -Израел и Япония не го тачат много тоя глобализъм и не пускат почти никого да се развява из териториите им както си иска. Пък и първата глобализация при вавилонската кула знаем как приключи и как гледа Господ на тия работи. А уж сме християни и Негови следовници.

  50. 50 Профил на scott
    scott
    Рейтинг: 616 Неутрално

    вай,вай.меркел изгоре.

  51. 51
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  52. 52 Профил на Боян Таксиров
    Боян Таксиров
    Рейтинг: 2406 Неутрално

    Настанало е време разделно на свирепа и безкомпромисна борба между две ценности системи и два социални проекта.
    Този на правовата държава, справедливостта и солидарността, срещу този на лъжата, потисничеството и насилието.
    Дали ще бъдем граждани на силна и обединена Европа или поданници на престъпни мафиотски държавици, притежавани от корпорациите, зависи от нас.

    mutricata.blogspot.bg deinstall.blogspot.bg
  53. 53 Профил на Alex Prime
    Alex Prime
    Рейтинг: 1946 Неутрално

    ако ще връщаме нелегалните ускорено, Юнкер е прав. Отървем ли се от тая напаст, ЕС наистина трябва да се укрепи и да тръгне напред като една икономика, за да е равностоен на САЩ, Китай и Индия, която също расте като икономика.

  54. 54 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 8048 Неутрално

    Много закъсняха с тези изводи и анализи. Духът е иапуснат от бутилката.

  55. 55 Профил на vladivlad
    vladivlad
    Рейтинг: 544 Неутрално

    До коментар [#52] от "Боян Таксиров":

    Правовите държави не допускат куцо и сакато да минава границите им без документи.

    Do or do not. There is no try. Yoda
  56. 56 Профил на Боян Таксиров
    Боян Таксиров
    Рейтинг: 2406 Неутрално

    До коментар [#55] от "vladivlad":

    "Ускорено връщане на нелегални мигранти"

    mutricata.blogspot.bg deinstall.blogspot.bg
  57. 57 Профил на spas_spasov
    spas_spasov
    Рейтинг: 441 Неутрално

    До № 38Защо ли обаче "най- умните" държави -Израел и Япония не го тачат много тоя глобализъм и не пускат почти никого да се развява из териториите им както си иска. Пък и първата глобализация при вавилонската кула знаем как приключи и как гледа Господ на тия работи. А уж сме християни и Негови следовници.
    —цитат от коментар 49 на rvr12572942


    Глупости! За последните 20 години Израел прие толкова много мигранти от бившия СССР, че демографията там се промени коренно - вече около една трета от населението

  58. 58 Профил на spas_spasov
    spas_spasov
    Рейтинг: 441 Неутрално

    До № 38Защо ли обаче "най- умните" държави -Израел и Япония не го тачат много тоя глобализъм и не пускат почти никого да се развява из териториите им както си иска. Пък и първата глобализация при вавилонската кула знаем как приключи и как гледа Господ на тия работи. А уж сме християни и Негови следовници.
    —цитат от коментар 49 на rvr12572942


    Глупости! За последните 20 години Израел прие толкова много мигранти от бившия СССР, че демографията там се промени коренно - вече около една трета от населението е рускоговорящо. Не знам дали това е добре или зле, но е факт!

  59. 59 Профил на spas_spasov
    spas_spasov
    Рейтинг: 441 Неутрално

    Извинявам се за повторението, нещо стана с браузера.

  60. 60 Профил на Peni Nikol
    Peni Nikol
    Рейтинг: 9568 Неутрално

    За мигрантите трябва да се вземат неотложни мерки, и смяната на часовото време, както и другите точки са напълно навреме и в правилната посока.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK