До април 2019 г. страните в ЕС трябва да кажат дали искат лятното или зимното часово време

До април 2019 г. страните в ЕС трябва да кажат дали искат лятното или зимното часово време

© Reuters



Европейската комисия предлага до април догодина държавите в ЕС да съобщят дали искат да останат "завинаги" в лятното или в зимното часово време. Ако Съветът на ЕС и Европейският парламент подкрепят предложението, през октомври догодина часовниците в общността ще бъдат сверени за последен път. Това заяви еврокомисарят по транспорта Виолета Булц при представянето на предложението на Европейската комисия за прекратяване на смяната на часовото време два пъти годишно, предаде БТА.


"Или ще останем с лятното часово време или тези държави, които решат да преминат към зимно време, ще преминат към него през октомври (2019 г.), каза Булц, цитирана от "Ройтерс". По-рано тази седмица Еврокомисията заяви, че законодателното предложение трябва да гарантира, че евентуалните промени ще се координират между съседните държави, така че да се запази правилното функциониране на вътрешния пазар и да се избегне евентуална фрагментация, която може да възникне, ако някои държави членки прекратят смяната на часовото време, а други продължат да я прилагат.


Булц призна, че е възможно Белгия и Холандия например да бъдат занапред в различна часова зона. Тя се съгласи, че се открива възможност занапред часовите зони в Европа да бъдат разделени не само отвесно, но и водоравно.




Еврокомисарят уточни, че засега в северозападната част на Европа преобладават мненията за преминаване към астрономическото време, докато в югоизточната част на континента се предпочита лятното часово време. Независимо какво време изберат, държавите от ЕС се предвижда да не променят повече часа след есента догодина.


Вярно е, че изследванията дават основания както за промяната на часа, така и за отпадането на промените, призна Булц. Тя добави, че е възможно въпросът да бъде обсъден от държавните и правителствените ръководители в ЕС. По нейните думи днес в ЕС има три часови зони, но ако се приеме предложението на еврокомисията, би имало повече "предвидимост".


Булц не можа да отговори на въпрос дали има изчисления какви средства и усилия ще изисква отмяната на превъртането на часовника, включително за машините, настроени още в завода да сменят часа автоматично на съответната дата. Еврокомисарят отбеляза, че Китай, Турция и Русия вече са прекратили превъртането на часовника.



По нейните думи въвеждането на лятното часово време преди век е било свързано с необходимостта от пестене на енергоресурси, които вместо за бита да бъдат използвани за военни действия. След двете световни войни пестене на енергия се е наложило отново покрай петролната криза от 70-те години на миналия век. Според еврокомисията всички тези причини днес са отпаднали, затова не е необходимо повече превъртането на часовника.


Кравите не разбират защо трябва да се хранят с час по-късно или по-рано при смяната на часовника, допълни Булц.


Зам.-председателят на Европейската комисия Марош Шефчович обясни, че Брюксел бърза с предложението си, защото има и друга работа. По неговите думи комисията се старае да отговори на "тревогите на хората". Шефчович уточни, че днес пестенето на енергия заради смените на часа е пренебрежимо, и отбеляза, че повече се пести с умните съвременни електронни системи. По неговите думи смяната на часа е "остаряла и безсмислена".


Еврокомисията отчита, че днес в около 60 държави по света се извършва смяна на часовото време. В ЕС има три стандартни часови зони - западноевропейско време (Ирландия, Великобритания, Португалия), централноевропейско време (17 държави) и източноевропейско време (България, Гърция, Естония, Кипър, Латвия, Литва, Румъния и Финландия).


Над ад 80 процента от европейците, участвали в онлайн допитване на Еврокомисията, искат да бъде премахната практиката да се превъртат стрелките на часовниците през пролетта и есента. От хората, искащи да спре смяната на часовото време, повечето предпочитат да се запази за постоянно лятното часово време.

Коментари (83)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 3342 Весело

    Ние си имаме собствено Слънце, така че баш не ни е еня !!!

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  2. 2 Профил на comandante  vs  либерални ентусиасти&корпократи
    comandante vs либерални ентусиасти&корпократи
    Рейтинг: 2860 Неутрално

    Лятото часово време носи икономии на ток!
    Ако питаме елетро-картела най-добре е да се завътим всички по американското време на западните щати и да се работи само нощем на осветление а когато изгрее слънцето всички да спят в ЕС!



    Libertarianism is just anarchy for rich people
  3. 3 Профил на Alarmstufe: Rot
    Alarmstufe: Rot
    Рейтинг: 3326 Неутрално

    Лятно!

    Gunter glieben glauchen globen
  4. 4 Профил на SaveBG
    SaveBG
    Рейтинг: 1147 Неутрално
  5. 5 Профил на асен георгиев
    асен георгиев
    Рейтинг: 698 Неутрално

    мда, за баналности се правят допитвания, но например допитване дали хората искат тези паразити, с които меркел и ЕК пълнят европа -не. двойните стандарти ще разрушан ЕС, а не десните партии.

  6. 6 Профил на Мизийски ☦
    Мизийски ☦
    Рейтинг: 744 Неутрално

    Трябва така да направим, че нашето време да съвпада със средноевропейското.

    Спаси, Господи, люди Твоя и благослови достояние Твое, победи православному болгарскому народу на сопротивния даруя и Твое сохраняя крестом Твоим жительство. ☦
  7. 7 Профил на EU defender
    EU defender
    Рейтинг: 1682 Неутрално

    Лятно. Предпочитам зимата да съмва в 9, но лятото да си се стъмва в 21-21.30, а не час по-рано. Зимата и без това е студено и ти е през оная работа дали ще съмва в 8 или 9.

    The best way to predict the future is to invent it.
  8. 8 Профил на unx59578324
    unx59578324
    Рейтинг: 122 Неутрално

    Кравите не разбират. Вярно е.

  9. 9 Профил на Иван  К
    Иван К
    Рейтинг: 2426 Неутрално

    Днес осветлението консумира десет пъти по-малко електоенергия в сравнение до преди 20 години.
    Само разходите за светлението и нищо друго се икономисваха с местене на стрелките.
    Условията се промениха и трява да се направят нови сметки.

    подпис
  10. 10 Профил на T.M.
    T.M.
    Рейтинг: 459 Гневно

    Ей Дневник, така извъртате заглавието, все едно вече е решено и прието. Дадено е само предложение от ЕК, после трябва да се гласува и одобри от европейския парламент.

  11. 11 Профил на blaf
    blaf
    Рейтинг: 567 Неутрално

    Ако изберем постоянно лятно - зимата ще се съмва в 10 часа. Ако изберем постоянно зимно - лятото ще се съмва в 4 сутринта... Не беше толкова зле тая смяна май...

  12. 12 Профил на ilinko
    ilinko
    Рейтинг: 799 Неутрално

    До коментар [#11] от "blaf":

    Абсолютно. Като отменят смяната ще започнат спорове, дали постоянно лятно или постоянно зимно.

  13. 13 Профил на Panda
    Panda
    Рейтинг: 1068 Неутрално

    Трябва така да направим, че нашето време да съвпада със средноевропейското.
    —цитат от коментар 6 на Мизийски ☦


    То може да направим и че сме по Гринуч, но каква ще ни е ползата.
    Пример - в края на юни в Париж става тъмно след 22:30, а ако направим нашето време средноевропейско, то пак тогава в София ще се мръква към 20:30.
    Ако наистина трябва да изберем постоянно време, трябва да е сегашното лятно.

  14. 14 Профил на blaf
    blaf
    Рейтинг: 567 Неутрално

    До коментар [#12] от "ilinko":

    Вероятно ще стане като с Русия, където се опитаха да отменят смяната, но след като опитаха, видяха че май е по-добре с нея.

  15. 15 Профил на pravets82
    pravets82
    Рейтинг: 419 Неутрално

    За децата, които ходят на училище, лятното време през зимата ще бъде АД. Ще ходят на училище и ще учат по тъмно до третия час.

    Мисля, че преди години в Русия минаха изцяло на лятно време. Изкараха 2-3 години, после се усетиха и минаха изцяло на зимно.

    Когато гей жирафите заменят Снежанка е време да си стегнем куфарите!
  16. 16 Профил на realguru
    realguru
    Рейтинг: 2779 Неутрално

    Тъп, по-тъп, най-тъп, еврочиновник. :)

  17. 17 Профил на pet_fire
    pet_fire
    Рейтинг: 3536 Весело

    "До април 2019 г. страните в ЕС трябва да кажат дали искат лятното или зимното часово време"

    ЕК предизвика криза у нас с това си изискване.

  18. 18 Профил на realguru
    realguru
    Рейтинг: 2779 Неутрално

    Днес осветлението консумира десет пъти по-малко електоенергия в сравнение до преди 20 години.Само разходите за светлението и нищо друго се икономисваха с местене на стрелките.Условията се промениха и трява да се направят нови сметки.
    —цитат от коментар 9 на Иван К


    Проблема не е в цената на тока. Проблем е ти да седиш повече на дневна светлина. Така е устроен човешкия организъм.

    Модерните общества имат понятията работно време и разписания. Ако ги нямаше на никой нямаше да му пука за часа. :)

  19. 19 Профил на citoyen
    citoyen
    Рейтинг: 1136 Неутрално

    Аз съм за това да не се превъртат стрелки и ми се струва, че лятното часово време ме устройва . Лично мнение.

  20. 20 Профил на realguru
    realguru
    Рейтинг: 2779 Неутрално

    За децата, които ходят на училище, лятното време през зимата ще бъде АД. Ще ходят на училище и ще учат по тъмно до третия час.Мисля, че преди години в Русия минаха изцяло на лятно време. Изкараха 2-3 години, после се усетиха и минаха изцяло на зимно.
    —цитат от коментар 15 на pravets82


    После ще се усетят и ще почнат да го сменят както си беше преди :)

  21. 21 Профил на сидер
    сидер
    Рейтинг: 3816 Весело

    До коментар [#1] от "КМЕТ В СЯНКА":

    Като гледам захладня и взе да търсиш слънцето, а

  22. 22 Профил на сидер
    сидер
    Рейтинг: 3816 Весело

    До коментар [#1] от "КМЕТ В СЯНКА":

    Като гледам захладня и взе да търсиш слънцето, а

  23. 23 Профил на Panda
    Panda
    Рейтинг: 1068 Неутрално

    За децата, които ходят на училище, лятното време през зимата ще бъде АД. Ще ходят на училище и ще учат по тъмно до третия час.
    —цитат от коментар 15 на pravets82

    А ако се приеме зимното време, през лятото децата ще играят до 21 ч.

  24. 24 Профил на realguru
    realguru
    Рейтинг: 2779 Неутрално

    Трябва така да направим, че нашето време да съвпада със средноевропейското.
    —цитат от коментар 6 на Мизийски ☦


    То според новото предложение средноевропейско време няма да има. Или ти не чете статията. :)

    Щото Германия и Франция сега може да са в една часова зона. Ама според новото предложение могат да се разминават. :)

  25. 25 Профил на ostin22
    ostin22
    Рейтинг: 840 Неутрално

    Не виждам ама никакъв смисъл от отмяната на лятното часово време.. Ама щом брюкселските зелки са отделили няколко милиона часа "мислене" и няколко милиарда евро "разходи"..явно ще трябва..

    There is no way to happiness, happiness is the way!
  26. 26 Профил на realguru
    realguru
    Рейтинг: 2779 Неутрално

    А ако се приеме зимното време, през лятото децата ще играят до 21 ч.
    —цитат от коментар 23 на Panda


    Проблемът със зимното е, че лятото ще мръква рано. Примерно днес ще се мръква още преди 19.00 въпреки че аз лично бих предпочел да е в 21.00. :)

  27. 27 Профил на nik_77.
    nik_77.
    Рейтинг: 649 Неутрално

    Няма лятно или зимно... Има астрономическо часово време, налично от древността още. Поради идиотски причини преди близо 40 години започнали да въртят стрелките с 1 час напред през лятото!? Чак сега нещата ще се променят. И ще се върнем на нормалното астрономическо часово време.

  28. 28 Профил на Dankol
    Dankol
    Рейтинг: 356 Неутрално

    България ще бъде с две часови зони - една част ще си сверяваме часовника с цивилизованите страни , а другата с мамаша си Раша .То сега си е така , май !

  29. 29 Профил на EU defender
    EU defender
    Рейтинг: 1682 Неутрално

    Ако се приеме лятното време ще се сбъдне мечтата на русоробите да сме в един часови пояс с Масква :) И на два часа от еврогеьовете.

    The best way to predict the future is to invent it.
  30. 30 Профил на Panda
    Panda
    Рейтинг: 1068 Неутрално

    Няма лятно или зимно... Има астрономическо часово време, налично от древността още. ...
    —цитат от коментар 27 на nik_77.


    И кой определя астрономическото време?
    Астрономическото време във Виго, Испания е същото като в Струмица, Македония.
    Ако трябваше да се следват точно часовите зони, то Холандия, Белгия, Люксембург, Франция и Испания трябваше да са по Гринуич, а не в средноевропейската часова зона.

  31. 31 Профил на Panda
    Panda
    Рейтинг: 1068 Весело

    Ако се приеме лятното време ще се сбъдне мечтата на русоробите да сме в един часови пояс с Масква :) И на два часа от еврогеьовете.
    —цитат от коментар 29 на EU defender


    Е нали и ти се изказа за лятното време?
    Или се сети за това и вече си премислил?

  32. 32 Профил на дерибеев
    дерибеев
    Рейтинг: 3364 Неутрално

    До коментар [#15] от "pravets82":

    и след като са постоянно на зимно защо с Москва сме в един час ? отмениха постоянното лятно време , което е съвсем различно от минаха само на зимно

    всеки коментар може и ще бъде използван срещу вас
  33. 33 Профил на NMink
    NMink
    Рейтинг: 447 Неутрално

    До коментар [#15] от "pravets82":

    Да, но само за децата, които ходят първа смяна... Тези от втора смяна ще блажат...
    Шегата настрана - малко останаха тези безумни държави, в които децата почват училище в 7:30. Това за мен е вредно и в училища, в които не се налага да има втора смяна (поради малък брой ученици), нищо не пречи да почват в 8-8:30.

  34. 34 Профил на дерибеев
    дерибеев
    Рейтинг: 3364 Весело

    Ако се приеме лятното време ще се сбъдне мечтата на русоробите да сме в един часови пояс с Масква :) И на два часа от еврогеьовете.
    —цитат от коментар 29 на EU defender



    Лятно. Предпочитам зимата да съмва в 9, но лятото да си се стъмва в 21-21.30, а не час по-рано. Зимата и без това е студено и ти е през оная работа дали ще съмва в 8 или 9.
    —цитат от коментар 7 на EU defender


    всеки коментар може и ще бъде използван срещу вас
  35. 35 Профил на aleks ivan
    aleks ivan
    Рейтинг: 1438 Неутрално

    Лятното е по-доброто.

    А за учениците: училищата да си коригират зимното разписание на часовете и готово. И освен това вече няма толкова деца в училищата.

    Работодателите също могат да въведат зимно работно време за служителите: от 9:30 до 18:00 вместо 8:30 до 17:00. Та варианти има всякакви.

    ЖИВОТ за дунавските есетри!! : https://esetri.wwf.bg/
  36. 36 Профил на EU defender
    EU defender
    Рейтинг: 1682 Неутрално

    До коментар [#31] от "Panda":

    Аз съм за лятното часово време, защото смятам че е по-удобно. Вие получавате допълнителна екстра и всички са щастливи.

    The best way to predict the future is to invent it.
  37. 37 Профил на сидер
    сидер
    Рейтинг: 3816 Весело


    ,,До април 2019 г. страните в ЕС трябва да кажат дали искат лятното или зимното часово време,,

    Най добре си е зимното часово време, което е и астрономическо. Дедо Господ не напразно го е направил така тва време астрономическото и часовите пояси. От Март почва да са съмва рано, но не толкова рано, така че човекът да може да се адаптира към ранното съмване през лятото, време на усилена кърска работа. Септември и по нататък почва да се съмва късно, кърската работа намалява, почват сватбите, веселията, смятане на прибраната лятна реколта и прибирането на есенниците. Човек почва да се адаптира постепенно за дългата нощ. Зимата няма кърска работа и хората почват да си ходят на гости, леят се вино и ракия, хората празнуват резултата на летния си труд. Човекът е човек защото дедо Господ му е дал правото да избира дали по астрономическото време да кара, или да си измисли некво друго време по което да кара. Но дедо Господ е казал, който ходи по моите пътеки ще живее дълго и плодоносно, или обяснено, който живее по астрономическото време. Така че човекът е човек, дали да слуша дедо Господ, да живее по астрономическото време, или да не слуша дедо Господ, да живее по време избрано от него, човекът. Некъде е казано, ще взема разумът на човека, той ще стане като животно и ще живее по късо. Ей на разумът не ни ли е взет, компютри, роботи които заместват разума на човека, той почва да преяжда, да препива, да мързелува и да живее по късо, виждаме резултатът на това безумие, болести които трудно се откриват, трудно се лекуват, скъсяващи човешкия живот

  38. 38 Профил на Ivan Kirov
    Ivan Kirov
    Рейтинг: 207 Неутрално

    Тъп, по-тъп, най-тъп, еврочиновник, Ердоган, Тръмп, Путин

  39. 39 Профил на carmello
    carmello
    Рейтинг: 794 Гневно

    ДНЕВНИК, засрамете се бе, как може новина за лятно време да ви е ВОДЕЩА новина, когато арестуват журналисти, че разследват престъпления??!!???

    ТОВА Е СКАНДАЛЪТ НА ГОДИНА - ПОЛИЦИЯТА ПОМАГА ДА СЕ ГОРЯТ ДОКУМЕНТИ ЗА ПРЕСТЪПНА ДЕЙНОСТ БЕ, ВИЕ ЗНАЕТЕ ЛИ КАКВО ЗНАчИ ТОВА ?!?

  40. 40 Профил на DS
    DS
    Рейтинг: 757 Неутрално

    За децата, които ходят на училище, лятното време през зимата ще бъде АД. Ще ходят на училище и ще учат по тъмно до третия час.Мисля, че преди години в Русия минаха изцяло на лятно време. Изкараха 2-3 години, после се усетиха и минаха изцяло на зимно.
    —цитат от коментар 15 на pravets82


    Баце каза, че ВСИЧКИ училища минават на едносменен режим...
    .. вече могат да почват часове и по късно -8,30-9,00

    Както „Дневник” се бори с БСП, така „Работническо дело” не се е борило с капитализма"
  41. 41 Профил на didco
    didco
    Рейтинг: 373 Неутрално
  42. 42 Профил на Petia Nikolova
    Petia Nikolova
    Рейтинг: 587 Весело

    До коментар [#37] от "сидер":

    Чудно сте го описал/а!

  43. 43 Профил на Добромир Генов
    Добромир Генов
    Рейтинг: 237 Неутрално
  44. 44 Профил на puknatastotinka
    puknatastotinka
    Рейтинг: 857 Весело

    Най-добре е западните да мръднат с час напред, а източните с час назад и готово! Цяла Европа в сегашния си вид ще има единно часово време. Супер икономия и еднократен акт при това.

    Така всички крави ще ядат по едно и също време.... ако са европейски крави, де....

  45. 45
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  46. 46 Профил на Peni Nikol
    Peni Nikol
    Рейтинг: 9330 Неутрално

    Астрономическото часово време си е най добро.

  47. 47 Профил на 'ΕΡΕΒΟΣ
    'ΕΡΕΒΟΣ
    Рейтинг: 4367 Неутрално

    Гърция като туристическа страна има само един избор.......лятното време !

    Не се родих Грък по собствено желание.Просто имах късмет ! За един Грък граница е само Хоризонта !
  48. 48 Профил на aleks ivan
    aleks ivan
    Рейтинг: 1438 Неутрално

    Гърция като туристическа страна има само един избор.......лятното време !
    —цитат от коментар 47 на 'ΕΡΕΒΟΣ


    +++

    Но ако ние минем на зимно, а вие на лятно, лятото ще идваме... на лято :)))

    ЖИВОТ за дунавските есетри!! : https://esetri.wwf.bg/
  49. 49 Профил на 'ΕΡΕΒΟΣ
    'ΕΡΕΒΟΣ
    Рейтинг: 4367 Неутрално

    До коментар [#39] от "carmello":

    Изненадан ли си ?
    От Освобождението до сега........режими !!!

    Не се родих Грък по собствено желание.Просто имах късмет ! За един Грък граница е само Хоризонта !
  50. 50
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  51. 51 Профил на pganev11
    pganev11
    Рейтинг: 27 Неутрално

    Трябва да си голям кретен, за да искаш зимното време и да се стъмва, тъкмо когато свършваш работа. Това, че ще се съмва в 8-8:30 часа въобще не ме бърка - на работа съм и не ми трябва да е съмнало!

  52. 52 Профил на dorn
    dorn
    Рейтинг: 1104 Неутрално

    Астрономическо, зимно, не може сутрин децата да почват училище по тъмно ( в София изгрева на слънцето ще е след 8.30). Оставаме си на астрономическото време и сме заедно с ЕС ( без Ейре ). Най-вероятно Латвия, Литва, Естония и Финландия също ще изберат зимното ( затова предизвикаха референдума) а останалите Гърция, Кипър, Румъния ако искат летни фиести - да духат супата ( Л.Пенев) и да се радват че ще бъдат в един часови пояс с Русия.

    Натиск, постоянство и търпение.
  53. 53 Профил на puknatastotinka
    puknatastotinka
    Рейтинг: 857 Весело

    Гърция като туристическа страна има само един избор.......лятното време !
    —цитат от коментар 47 на 'ΕΡΕΒΟΣ


    Мислех ви за по-търговци вас гърците.... По-рано се става тъмно, значи по-рано се пълнят кръчмите. По-рано изгрява слънцето, значи по-рано се събуждат махмурлиите и тичат за кафе или бира. Къде е келепира туристът да клечи повече на слънце?!?!?.... Дори чадърите под наем се плащат на ден. Повече амортизация....

    Най-разуно е зимно зимно часово време. Марш на слънце в 3 през нощта! Тъкмо и по-заспалите туристи ще си мислят "ей, го де е изгрева, що да не останем още малко в кръчмата за да го посрещнем".... У нас вижте как е! Музика и шум до зори - никакъв сън! Ако, ако можем, ще му светваме и загасяме слънцето през 6 часа. Туристът като кокошка носачка да снася по два пъти в бара!

    :)))

  54. 54 Профил на 'ΕΡΕΒΟΣ
    'ΕΡΕΒΟΣ
    Рейтинг: 4367 Весело

    До коментар [#53] от "puknatastotinka":

    1300+ години не научихте нищо !
    Имаме острови които по 5-6 месеца в година са на френско, немско или английско време !!!

    Не се родих Грък по собствено желание.Просто имах късмет ! За един Грък граница е само Хоризонта !
  55. 55 Профил на The Island
    The Island
    Рейтинг: 1826 Неутрално

    Ако остане лятното, енергодружествата трябва да променят нощната енергия винаги да започва от 22.00 часа.

  56. 56 Профил на penchoo
    penchoo
    Рейтинг: 504 Неутрално

    Времето е едно - астрономическото!

  57. 57 Профил на Никола Николов
    Никола Николов
    Рейтинг: 211 Неутрално

    Астрономическото време! Природата от хиляди години си е казала думата! Човекът се е настроил биологически според астрономическото време! Всичко друго е измишльотина!

  58. 58 Профил на Онуфри
    Онуфри
    Рейтинг: 1382 Весело

    Ние си имаме собствено Слънце, така че баш не ни е еня !!!
    —цитат от коментар 1 на КМЕТ В СЯНКА


    За жужи путалаков ли иде реч?

    : )

    Имало едно време ссср!
  59. 59 Профил на xox55541929
    xox55541929
    Рейтинг: 1503 Неутрално

    До коментар [#15] от "pravets82":


    За децата, които ходят на училище, лятното време през зимата ще бъде АД. Ще ходят на училище и ще учат по тъмно до третия час.Мисля, че преди години в Русия минаха изцяло на лятно време. Изкараха 2-3 години, после се усетиха и минаха изцяло на зимно.
    —цитат от коментар 15 на pravets82


    Ние като започвахме от 7.30 часовете да не би да сме ходели по светло?!? А веèр като свършвахме в 19 часа да не би да сме се прибирали по светло. Аман, децата, та децата. Горките, от караконджули ли ги е страх.
    Трябва да останем на лятното за постоянно. То е много по-подходящо за съвременните условия на живот. Сутрин започваме късно рабита /не както преди в 5 часа на полето/, вечер свършваме късно, съответно е нормално светлината да се "измести".

  60. 60 Профил на Онуфри
    Онуфри
    Рейтинг: 1382 Весело

    .....Мисля, че преди години в Русия минаха изцяло на лятно време. Изкараха 2-3 години, после се усетиха и минаха изцяло на зимно.
    —цитат от коментар 15 на pravets82


    Алкашките трябва да настъпят амнайсет пъти мотиката за да започне да им идва някаква мисъл със скоростта на охлюв в тъпите мисли!

    Имало едно време ссср!
  61. 61 Профил на xox55541929
    xox55541929
    Рейтинг: 1503 Неутрално

    До коментар [#27] от "nik_77.":


    Няма лятно или зимно... Има астрономическо часово време, налично от древността още. Поради идиотски причини преди близо 40 години започнали да въртят стрелките с 1 час напред през лятото!? Чак сега нещата ще се променят. И ще се върнем на нормалното астрономическо часово време.
    —цитат от коментар 27 на nik_77.


    Древността, ама друг път. Сигурно още древните римляни са казали, че Грунуич ще е нулевият меридиан и от там ще се броят часовите пояси. хахах :-) Даже на английски са го казали, хахах "Астрономическото" е толкова астрономическо, колкото и лятното време. Въпрос на решение на някакви хора някога си.

  62. 62 Профил на xox55541929
    xox55541929
    Рейтинг: 1503 Неутрално

    До коментар [#37] от "сидер":

    "Дедо Господ не напразно го е направил така тва време астрономическото и часовите пояси. "

    Дедо господ ли е го избрал това време и àсовите пояси. Брех, ти да видиш!! :-)

  63. 63 Профил на xox55541929
    xox55541929
    Рейтинг: 1503 Неутрално

    До коментар [#57] от "Никола Николов":


    Астрономическото време! Природата от хиляди години си е казала думата! Човекът се е настроил биологически според астрономическото време! Всичко друго е измишльотина!
    —цитат от коментар 57 на Никола Николов


    Вие сериозно ли?!? Согурен съм, че баба Ви е имала съвсем различен режим от вашият. освен това, какви хиляди години, като грунуич и часовите пояси са измислени през 19-ти век.

  64. 64 Профил на dorn
    dorn
    Рейтинг: 1104 Неутрално

    Ако ние изберем нашето си астрономическо време, от другата страна ще се оформи перфектната часова компания - Русия, Турция, Гърция и Кипър.

    Натиск, постоянство и търпение.
  65. 65 Профил на plamen_b
    plamen_b
    Рейтинг: 1951 Неутрално

    Лятно. Предпочитам зимата да съмва в 9, но лятото да си се стъмва в 21-21.30, а не час по-рано. Зимата и без това е студено и ти е през оная работа дали ще съмва в 8 или 9.
    —цитат от коментар 7 на EU defender


    Това е добре за някой, който може да спи до обяд.

    В София и сега се съмва след 7 сутрин. Има доста хора, които трябва да отиват на работа по това време. За да се приготвят, трябва да стават по тъмно, и да се оправят на осветление.

    Освен това, България е на границата на централноевропейското време. Логично би било ние да минем на зимно време, а нашите съседи от ЕС - на лятно. Така ще работим с еднакви часове - като си уговаряме среща в "3 часа" за всички ще бъде "3 часа", а не за едните 2, а за другите 4.

  66. 66 Профил на Джони  Глупавия
    Джони Глупавия
    Рейтинг: 442 Весело

    Спрете пиеното на Жан-Клод, че ни прати при Иран и Русия!

  67. 67 Профил на Günther
    Günther
    Рейтинг: 976 Неутрално

    Пак ще го напиша. Идеалният вариант е страните с часова зона СЕТ да останат на лятно време, а страните от часова зона ЕЕТ да минат на зимно време, за да бъдат всички в една часова зона. Тогава с различно време ще останат само Ирландия, Великобритания и Португалия

  68. 68 Профил на Мавродинов
    Мавродинов
    Рейтинг: 659 Неутрално

    До коментар [#6] от "Мизийски ☦":

    Не е нормално. Все пак не може часовия пояс да е толкова широк.

  69. 69 Профил на Онуфри
    Онуфри
    Рейтинг: 1382 Весело

    ...1300+ години не научихте нищо !Имаме острови които по 5-6 месеца в година.....
    —цитат от коментар 54 на 'ΕΡΕΒΟΣ


    Имате острови на които 5-6 месеца в година сте ибрикчии на НАС туристите!

    п.п. Лошо няма. И вие трябва хляб да ядете !!!

    ; )

    Имало едно време ссср!
  70. 70 Профил на plamen_b
    plamen_b
    Рейтинг: 1951 Неутрално

    [/quote]


    [quote#15:"pravets82"]За децата, които ходят на училище, лятното време през зимата ще бъде АД. Ще ходят на училище и ще учат по тъмно до третия час.
    —цитат от коментар 60 на Онуфри


    Абсолютно съм съгласен. Същото се отнася за хората, които работят "нормално" работно време (от 7:30 или 8, а не от 10).

  71. 71 Профил на plamen_b
    plamen_b
    Рейтинг: 1951 Неутрално

    Пак ще го напиша. Идеалният вариант е страните с часова зона СЕТ да останат на лятно време, а страните от часова зона ЕЕТ да минат на зимно време, за да бъдат всички в една часова зона. Тогава с различно време ще останат само Ирландия, Великобритания и Португалия
    —цитат от коментар 67 на Günther


    Съгласен. Велокобритания и без друго излиза от ЕС.

  72. 72 Профил на plamen_b
    plamen_b
    Рейтинг: 1951 Весело

    +1 за лятното
    —цитат от коментар 41 на didco


    Ако си мислите че лятното часово време ще превърне зимата в лято, бъркате :-)

  73. 73 Профил на plamen_b
    plamen_b
    Рейтинг: 1951 Весело

    До коментар [#6] от "Мизийски ☦":Не е нормално. Все пак не може часовия пояс да е толкова широк.
    —цитат от коментар 68 на Мавродинов


    Ние и без друго сме "на границата". Калотина е на по-малко от 60 км от центъра на София - по шосе. Там вече е централноевропейско време.

  74. 74 Профил на Fred: Бойко Борисов-Ледоразбивача пред БСП
    Fred: Бойко Борисов-Ледоразбивача пред БСП
    Рейтинг: 2471 Весело

    Грешен въпрос, трябва да питат кокошките при какво време ще са най-щастливи, не хората :)

    Политкоректостта е Гестапо за Истината
  75. 75 Профил на ДЕКОРАТИВНА ТИКВА
    ДЕКОРАТИВНА ТИКВА
    Рейтинг: 37 Неутрално

    E те нали казаха? Или аз някъде в друг свят жиевя?

    Не дразни хапещо куче!
  76. 76 Профил на fqi47578726
    fqi47578726
    Рейтинг: 0 Неутрално

    Естествено че трябва да остане лятното часово време целогодишно и да се стъмва по-късно. Сутрин дали ще е светло или тъмно зависи от това кой кога става, но вечер е еднакво за всички. Също така, работният или учебният ден могат да се изтеглят с един час напред или назад ако е такъв проблем, така че няма никакъв смисъл да се местят стрелките.

  77. 77 Профил на deutschland
    deutschland
    Рейтинг: 704 Неутрално

    Задължително трябва да се остави лятното - тоест сегашното, без да се връща часовника към 'нормалното'.

  78. 78 Профил на Костадин Иванов
    Костадин Иванов
    Рейтинг: 1528 Весело

    До коментар [#11] от "blaf":

    "Ако изберем постоянно лятно - зимата ще се съмва в 10 часа. Ако изберем постоянно зимно - лятото ще се съмва в 4 сутринта... Не беше толкова зле тая смяна май..."
    =============
    Да. Но ние с тебе явно сме от малкото, на които не пречи ставането или лягането в зависимост от плана за деня.
    Няма да гласувам, ще оставя онези с личната драма да решат. После пак ще са недоволни и сънливи.

    Еретик
  79. 79 Профил на ivo
    ivo
    Рейтинг: 847 Неутрално

    А, бе, оставете времето на мира, бе, глобалисти такива!

    Не на глобалистите и глобуса!
  80. 80 Профил на ilinko
    ilinko
    Рейтинг: 799 Неутрално

    До коментар [#27] от "nik_77.":

    Съвременният човек не живее точно по астрономическото време. Човешката дейност е отместена горе долу с 2 часа спрямо него. Ако обяд беше точно в средата на деня, а полунощ точно в средата на нощта, трябва да си лягаме в 8 и да ставаме в 4. Да закусваме в 6 сутринта и да вечеряме в 6 вечерта. Трябва да почваме работа в 7:30 и да свършваме в 16:30 с обедна почивка от 11:30 до 12:30 например. Но в действителност не е точно така

  81. 81 Профил на cristo_n
    cristo_n
    Рейтинг: 1525 Неутрално

    Днес осветлението консумира десет пъти по-малко електоенергия в сравнение до преди 20 години.Само разходите за светлението и нищо друго се икономисваха с местене на стрелките.
    —цитат от коментар 9 на Иван К
    Дори и разходите за светление не се икономисват, понеже зимата е мрачно и тъмно понякога по цял ден и по цял ден осветелението работи!!! Само си хабиме нервите с тази смяна.

  82. 82 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 9644 Весело

    (Шеговито) Тъпи крави, хем ЕС ги направи щастливи. Не разбират от превъртане на стрелките.
    Чудя се как ЕС не са се сетили да задължат стопаните да им организират периодични уъркшопи за запознаване с промяната на времето :)

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  83. 83 Профил на Brasil
    Brasil
    Рейтинг: 242 Неутрално

    Единствено правилното решение е постоянно лятно време. Аргументите за постоянно зимно/астрономическо отсътват или са от типа на дядо боже е измислил астрономическото, марсианците, които са построили пирамидите са определили Гринуич преди хиляди години и затова, видиш ли, то е "истинското", "естественото" и т.н.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK