"Шокирана, но не изненадана": неглижира ли Германия проблема с крайнодесните

"Шокирана, но не изненадана": неглижира ли Германия проблема с крайнодесните

© Reuters



Майката на всички проблеми". Така германският вътрешен министър Хорст Зеехофер нарече имиграцията. Именно заради нея правителството на Ангела Меркел бе на ръба да се разпадне преди няколко месеца.


А всъщност Германия би трябвало да се радва на своите златни времена. Безработицата е на най-ниското си ниво от обединението насам, икономическият растеж е силен, държавният дълг е на път да падне под 60% от брутния вътрешен продукт тази година, което означава, че Берлин ще изпълни критериите от Маастрихт за пръв път от почти 20 години, отбелязва "Политико".


Въпреки този просперитет, обществото започва да кипи, докато негативните последици от приема на над 1 милион търсещи убежище от 2015 г. насам постепенно изплуват. "Кой трябва да бъде пускан?", попита от корицата си сп. "Шпигел" преди две седмици. А миналата седмица заглавието на корицата гласеше "Когато десните грабнат властта" и бе посветено на Саксония, провинцията, в която убийството на германец от мигранти в Кемниц доведе до масови протести, прераснали в безредици.




Демонстрациите в германския град започнаха в края на август, продължиха повече от седмица и бяха последвани от концерт срещу расизма. По време на протестите пострадаха десетки и бяха задържани стотици хора, а полицията бе заподозряна, че е оказала съдействие на крайнодесните.


Проучване от началото на септември показа, че "Алтернатива за Германия" е успяла да се възползва от събитията и подкрепата за нея се е увеличила. Според допитването тя е на второ място по одобрение (17%) и изпреварва лявоцентристката Социалдемократическа партия (16%), която участва в коалицията. Християндемократите на Меркел получават 28.5% подкрепа.


В коментар за "Гардиън" Джеймс Хоус посочва, че Германия всъщност е била "шокирана, но не и изненадана" от случилото се в Кемниц, а Марко Вандервиц, държавен секретар във вътрешното министерство отбелязва: "Твърде дълго време не признавахме размерите на проблема или не искахме да го направим".


"Толерантност", но без контрол


Макар Германия да е доста безопасна страна по международните стандарти (през миналата година е имало приблизително толкова убийства, колкото в Чикаго - 731), поредица от престъпления, извършени от бежанци, разтревожи страната. Според правителствената статистика престъпността е намаляла с повече от 9% през 2017 г. Именно когато през 2015 и 2016 г. Германия отвори вратите си за бежанци обаче се наблюдава ръст на престъпленията от около 10%. Миналата година бежанците са били заподозрени за около 15% от убийствата в Германия, според официалната статистика, въпреки че представляват 2% от населението.


Много от заподозрените, включително иракчанинът, обвинен за убийството в Кемниц и терористът, който се вряза в коледния базар в Берлин през 2016 г., имат имиграционен статут, определен като Duldung, или "толерантност". Това означава, че макар молбите им за убежище да са били отхвърлени, правителството им разрешава да останат в Германия и в много случаи да си търсят работа. Причините за подобно решение са различни, но може и да са прозаични като липса на паспорт, което затруднява определянето на националността им.


Около 170 хил. мигранти имат такъв статут в Германия. Още 350 хил. живеят в страната без да имат официален имиграционен статут, като много от тях чакат решение по молбата си за убежище. Според критици присъствието на толкова много мигранти без реално законово право да останат в страната доказва, че системата за предоставяне на убежище на Германия е измамна.


Подцениха ли управляващите проблема


Анализаторът Александър Андреев коментира пред "Дневник", че ксенофобските вълни в Германия се надигат и слягат периодично. Според него Германия десетилетия наред си затваря очите за факта, че милиони чужденци искат да се заселят там. "Гастарбайтерите, бежанците от югославските войни и от конфликта в Сирия - всички тях (а и много други) политиката смяташе за временно явление. И не се погрижи за трайното им интегриране, не се погрижи и за това обществото да ги приеме", смята той. Андреев отбелязва, че днес Германия реално е мигрантска страна, където над 20% от хората имат чуждестранен произход и се нуждае от още хора, защото населението застарява, а процъфтяващата икономика иска работна ръка.


"Но политиците все не посмяваха да кажат: "Да, ние сме мигрантска страна". И да изработят съответните правила за миграцията: колко годишно, кои точно, при какви условия", допълва Андреев, като подчертава, че едва сега законът за миграцията сериозно е влязъл в дневния ред.


"Действията на Ангела Меркел и нейното правителство в началото на бежанската криза бяха недообмислени, несъгласувани и хаотични, а последвалите опити проблемите да се решават на парче не успяха да убедят част от избирателите. От всичко това спечелиха популистите от "Алтернатива за Германия", а големите партии се оказаха в положението на догонващ. И така центробежните сили в страната закономерно им сервираха Кемниц".


"Шокирана, но не изненадана": неглижира ли Германия проблема с крайнодесните

© Reuters


Анализаторът от "Дойче веле" Ханс Пфайфер споделя сходно мнение. Според него в Германия крайнодясното насилие и заплахите от крайнодесни групи са подценявани и дори приемани, а ескалацията на напрежението в Кемниц е доказателство за това, защото никак не е била спонтанна. Неонацистите са активни в Кемниц от години сред поддръжниците на местния футболен отбор.


Те представляват малки групи, но са ефективни и добре внедрени. Затова са могли да се мобилизират и да се организират бързо за протестния си марш в края на август. Полицията е знаела за тази мобилизация и за структурите, позволяващи тя да се случи, но не е осигурила повече служители, които да пазят реда по улиците, защото политиците и полицейските служби не приемат заплахата достатъчно сериозно.


През последните години маршовете на крайнодесни все повече се сливат, както се случи в Кемниц, с протести на хора, които се чувстват разочаровани или изоставени от глобализацията, макар последните да не подкрепят фашизма.


Има ли страх от мигрантите


Анализаторът Константин Рихтер коментира пред "Дневник", че германците са разделени в отношението си към мигрантите и чужденците. Мнозинството са убедени, че страната им трябва да бъде отворена за реално търсещите убежище. Скорошната серия от престъпления, извършени от бежанци, обаче е оказала влияние. Дори и хората, които не са поддръжници на крайната десница, смятат, че властите трябва да депортират мигранти, ако вършат престъпления или ако молбите им са били отхвърлени.


Според него е възможно част от полицейски сили, особено в Източна Германия, да споделят възгледите на политици от крайнодясното националистко движение ПЕГИДА и на "Алтернатива за Германия" и да се колебаят дали да се намесват, когато се събират крайнодесни привърженици. Освен това социалните мрежи позволяват на десните екстремисти да мобилизират свои съмишленици от цялата страна, което е нещо ново и е възможно властите да не са били подготвени за това в Кемниц.


Проблем на Източна Германия?


Откакто Саксония, заедно с останалата част от бившата Източна Германия, стана част от федерална Германия през 1990 г., провинцията се ръководи от партията на Ангела Меркел, понякога в коалиция със социалдемократите или Свободните демократи. Но с възхода на крайнодесните популисти от "Алтернатива за Германия" властта започна да се изплъзва на хистияндемократите. "Алтернатива за Германия" спечели 9.7% на изборите в Саксония през 2014 г., влизайки за пръв път в местния парламент. На парламентарните избори през 2017 г. тя събра най-голям процент (27 на сто) от саксонските гласове.


Източна Германия изостава от западна в икономическо отношение, но според изследователи това не е задължително причината за крайнодесния екстремизъм в региона. Според проучване от миналата година, цитирано от "Дойче веле", манталитета, наследен от бившия комунистически изток, прави много по-вероятна проявата на силна ксенофобия сред хората там.


Кадър от сблъсъците в Кемниц

© Associated Press

Кадър от сблъсъците в Кемниц


Според Александър Андреев хората в Източна Германия са по-ксенофобски настроени от тези в западната част на страната и това е парадоксално, защото там почти няма чужденци. "Някогашната ГДР беше оградена от висока стена и чужденец там почти не можеше да припари... Тоест, източногерманците – също като българите, впрочем – нямат никакъв опит с чужденците", отбелязва Андреев.


По думите му "съветският така наречен комунизъм уж беше интернационалистичен по замисъл, но на практика беше селски, провинциален и ксенофобски. Не случайно в страни като Полша, Унгария, Словакия, а и България, отношението към бежанците и мигрантите е същото, както в източногерманска Саксония: подозрително и враждебно."


Константин Рихтер също отбелязва като проблем съществуващия в провинцията манталитет. Според него някои източногермаци, претърпели загуби след 1989 г., смятат, че са били колонизирани от Западна Германия и че ценностите на федералната република са им били наложени. Те не са готови да приемат бежанци с отворени обятия само защото хората в Берлин им казват да го направят, допълва Рихтер.


Според Юрген Касек, адвокат и активист от Лайпциг, "това че крайнодесният екстремизъм и неонацизмът са особено изразени в Саксония има общо и с определено отношение (и с) пропуските на властите в Саксония, особено на християндемократите, които дълго време го пренабрегваха, не го приемаха сериозно и не правеха достатъчно срещу него".

Ключови думи към статията:

Коментари (80)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на eti mehter
    eti mehter
    Рейтинг: 3735 Любопитно

    някои източногермаци, претърпели загуби след 1989 г., смятат, че са били колонизирани от Западна Германия и че ценностите на федералната република са им били наложени.
    ======
    Звучи правдиво.

    Bukalemun
  2. 2 Профил на гошо
    гошо
    Рейтинг: 1815 Неутрално

    "всъщност Германия би трябвало да се радва на своите златни времена" ,ама излиза че не се радва ,що така Да не се окаже тези времена не са само осветени със златна светлина

    гошо
  3. 3 Профил на jif44392826
    jif44392826
    Рейтинг: 291 Неутрално

    Не трябва да има изненада, че точно в провинция от бившата ГДР се проявяват подобни неща. След Втората световна война в западната част американци, франсета и англичани са се опитали да денацифицират, промият мозъците и вменят вина на всички германци. Именно и затова не трябва да ни е странно колко толерантни са те към разни мюсулмани и т.н.

  4. 4 Профил на Jesuit
    Jesuit
    Рейтинг: 442 Неутрално

    "Проучване от началото на септември показа, че "Алтернатива за Германия" е успяла да се възползва от събитията и подкрепата за нея се е увеличила. Според допитването тя е на второ място по одобрение (17%) и изпреварва лявоцентристката Социалдемократическа партия (16%)"
    Добре, но това няма да е всичко. Още може.

  5. 5 Профил на Jesuit
    Jesuit
    Рейтинг: 442 Неутрално

    Майката на всички проблеми". Така германският вътрешен министър Хорст Зеехофер нарече имиграцията. -
    Това се нарича причина.

    Около 170 хил. мигранти имат такъв статут в Германия. Още 350 хил. живеят в страната без да имат официален имиграционен статут, като много от тях чакат решение по молбата си за убежище. Според критици присъствието на толкова много мигранти без реално законово право да останат в страната доказва, че системата за предоставяне на убежище на Германия е измамна. -
    Това се нарича нищоправене.

    Алтернатива за Германия" е успяла да се възползва от събитията и подкрепата за нея се е увеличила -
    Това се нарича следствие.



  6. 6 Профил на Костадин Иванов
    Костадин Иванов
    Рейтинг: 3364 Неутрално

    Изненадани?
    Вкарваш вирус в тялото и започват да се образуват антитела.
    Вирус ли е?
    " Миналата година бежанците са били заподозрени за около 15% от убийствата в Германия, според официалната статистика, въпреки че представляват 2% от населението."
    Като знаем, че проблемът постоянно се замазва както в Кьолн, вероятно нещата са доста по-зле.

    Еретик
  7. 7 Профил на dejmos
    dejmos
    Рейтинг: 670 Неутрално

    "Според Юрген Касек, адвокат и активист от Лайпциг, "това че крайнодесният екстремизъм и неонацизмът са особено изразени в Саксония има общо и с определено отношение (и с) пропуските на властите в Саксония, особено на християндемократите, които дълго време го пренабрегваха, не го приемаха сериозно и не правеха достатъчно срещу него" . Дежурните ЛИБЕРАСКИ бля - бля. Там се появява защото в Източна Германия останаха хора с не промивани мозъци. Комунизъм имаше. Но сърцивината на ГЕРМАНСКАТА ОБРАЗОВАТЕЛНА СИСТЕМА бе в ръцете на германци.
    Да цитирам ли "ВЕЛИКИЯТ" ЧЪРЧИЛ ........не е достатъчно да умре Хитлер , да се разтури партията ,да намалим ГЕРМАНИЯ . Трябва да се убие духът на ШИЛЕР в германците. И те превзеха образователната НЕМСКА система. Да но в ГДР това не се случи ...Някой проверява ли малка ГДР ..къде беше по БВП !! Какво е била по спорта ? И по двете има статистика ...

  8. 8 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 10095 Неутрално

    Изводите и коментарите на предложените "анализатори и изследователи" са мнения, а не анализи и изследвания, но е простено защото те са журналисти :)
    Трябва да се гледа сериозно и задълбочено на проблема и да се търсят не само "сходни мнения", защото той е определено много сериозен и ще продължи да се разраства...

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  9. 9 Профил на rsw37525595
    rsw37525595
    Рейтинг: 220 Гневно

    Абе дрогари от германските медии, докога ще нищите и чепкате манталитета на германците- не се ли познавате отдавна? Защо не разчепкате манталитета, навиците, традициите и религиозните разбирания на гостите си? Те тогава ще се шокирате истински.

  10. 10 Профил на zhivko6461
    zhivko6461
    Рейтинг: 1014 Неутрално

    "Неглижира ли Германия проблема с крайнодесните"? Неглижира ли Германия проблема с много от проимигрантите, чиито тези достигат проислямизъм?
    Защо и двете да не са истина? А защо не само второто?

  11. 11 Профил на lz2
    lz2
    Рейтинг: 2624 Неутрално

    Германците уж държат много на спазването на законите, а търпят милиони мигранти да ги нарушават най-нагло! Време е ЕС да предприеме наказателна процедура срещу Германия заради правораздавателната система!

    ПравописА е поле за изява на неграмотните!
  12. 12 Профил на white rabbit
    white rabbit
    Рейтинг: 316 Неутрално

    някои източногермаци, претърпели загуби след 1989 г., смятат, че са били колонизирани от Западна Германия и че ценностите на федералната република са им били наложени.======Звучи правдиво.
    —цитат от коментар 1 на eti mehter


    Западногермаците също претърпяха загуби хранейки мързеливите посткомунистически запъртъци. Милиарди се изсипаха в ГДР за изравняване на стандарта-от благоустройство до заплати. Западняците също смятат, че са ограбени, просто са по толерантни.

  13. 13 Профил на Lemmy
    Lemmy
    Рейтинг: 2921 Неутрално

    Ръководителят на германската вътрешна разузнавателна служба изрази несъгласие относно твърденията, че крайнодесните тълпи са преследвали имигранти по време на неотдавнашни демонстрации в Кемниц, което директно противиречи на версията за събитията на Ангела Меркел и котилото.

    Ханс-Георг Маасен заяви в интервю за вестник "Билд", че има основания да смята, че "умишлената дезинформация" е била разпространена нарочно.

    И ние тук с люгенпрессето в едно гърне пърдим.

  14. 14 Профил на white rabbit
    white rabbit
    Рейтинг: 316 Неутрално

    През 1993 година всички българи в Германия бяха изритани точно за 3 месеца. Репатриращата германска машина тогава работеше безотказно. Не виждам причина да заработи и сега, още повече че няма да загубят работна ръка както при българите.

  15. 15 Профил на white rabbit
    white rabbit
    Рейтинг: 316 Неутрално

    "всъщност Германия би трябвало да се радва на своите златни времена" ,ама излиза че не се радва ,що така Да не се окаже тези времена не са само осветени със златна светлина
    —цитат от коментар 2 на гошо


    Ами ако намалят пенсионната възраст биха се зарадвали. А сега парите от този икономически възход къде отива? В помощи за младите мъже фанатици ислямисти ли?

  16. 16 Профил на yanne
    yanne
    Рейтинг: 3653 Неутрално

    Вкарваш имигранти с коренно чужда култура в една държава,те почват да правят зулуми,после се чуди някой,че срещу тях се създава ответна реакция.Това само умнокрсавец го прави(дори и в немски вариант)

  17. 17 Профил на tacheaux
    tacheaux
    Рейтинг: 3292 Неутрално

    До коментар [#7] от "dejmos":
    "в Източна Германия останаха хора с не промивани мозъци. "

    Само човек с промит мозък може да твърди това или откровен трол.

  18. 18 Профил на Jalis Ironhammer
    Jalis Ironhammer
    Рейтинг: 1837 Неутрално

    Наскоро четох проучване за настроенията сред германците.
    Добрата новина е че почти 80% смятат десния екстремизъм за заплаха за обществото.Лошата – едва 32% са доволни от това как работи демокрацията в Германия.

    Underneath this flabby exterior is an enormous lack of character.
  19. 19 Профил на tacheaux
    tacheaux
    Рейтинг: 3292 Неутрално


    някои източногермаци, претърпели загуби след 1989 г., смятат, че са били колонизирани от Западна Германия и че ценностите на федералната република са им били наложени.======Звучи правдиво.
    —цитат от коментар 1 на eti mehter

    Тези "някои" източногерманци , които са претърпели загуби от обединението са комунистическата номенклатура. Отне им се тоталната безконтролна власт. Само те могат да твърдят , че ГДР била колонизирана от Западна Германия.
    За Ети това звучи правдоподобно , защото той е бил част от комунистическата номенклатура в България , на която се отне безконтролната власт.
    Говоря за тази част от комунистическата номенклатура , която не успя да забогатее. Защото има и такива.

  20. 20 Профил на mutant
    mutant
    Рейтинг: 277 Неутрално

    Провокативно заглавие от дневник, достойно за жълта преса. В Германия крайно десните са малко, предимно в източна Германия. Недоволните от нескопосаната миграционна политика обаче са много и навсякъде. Смешно е да се отъждествяват двете групи, които са доста различни. Германия няма нито жилищен фонд и детски градини, нито толкова нужда от евтина работна ръка, нито излишни средства за социални лумпени, които и без тези един милион псевдо бежанци са доста на брой.

  21. 21 Профил на foxa5
    foxa5
    Рейтинг: 940 Неутрално

    Не трябва да има изненада, че точно в провинция от бившата ГДР се проявяват подобни неща. След Втората световна война в западната част американци, франсета и англичани са се опитали да денацифицират, промият мозъците и вменят вина на всички германци. Именно и затова не трябва да ни е странно колко толерантни са те към разни мюсулмани и т.н.
    —цитат от коментар 3 на jif44392826


    Викаш Добре че бяха руснаците в източната част та да възродят нацизма. Абе от де ви събират такива от пасоля.😁

  22. 22 Профил на karabastun
    karabastun
    Рейтинг: 6811 Любопитно

    Аз само не разбрах, защо хората, които протестират против убийците на немски граждани са окачествени, като ''крайнодесни'' - ????

    karabastun1@abv.bg
  23. 23 Профил на tacheaux
    tacheaux
    Рейтинг: 3292 Неутрално

    Спекулира се с думата "десен" , за да се злепостави дясното политическо пространство. Нарочиха национал социалистите в Германия за "крайно десни" , а те са леви в своята същност. Не може един социалист , независимо дали е нацист или интернационалист да бъде десен. Не трябва да се забравя , че Хитлер е бил социалист.
    Същото е и с фашизма , който се представя като "крайно десен". Генезиса на Мусолини и неговата фашистка партия е социалистически.
    Левичарството мутира в различни идеологии като нацизъм , фашизъм и комунизъм, но винаги левите диктатури са били тоталитарни , едни от най-жестоките в историята на човечеството.

  24. 24 Профил на Мизийски
    Мизийски
    Рейтинг: 984 Неутрално

    Трябва да си пълен дебил, за да си мислиш, че германците ще се оставят да бъдат взривявани, клани и изнасилвани. Либералните правителства на Европа тласкат континента към гражданска война и продължават да упорстват в това си престъпление. А просто могат да изселят всички варвари и да спасят кръвопролитието.

    Спаси, Господи, Твоите чеда и благослови наследството си, като даряваш на православния български народ победа над враговете му и го запазваш с Твоя кръст. ☦
  25. 25 Профил на foxa5
    foxa5
    Рейтинг: 940 Неутрално

    Трябва да си пълен дебил, за да си мислиш, че германците ще се оставят да бъдат взривявани, клани и изнасилвани. Либералните правителства на Европа тласкат континента към гражданска война и продължават да упорстват в това си престъпление. А просто могат да изселят всички варвари и да спасят кръвопролитието.
    —цитат от коментар 24 на Мизийски ☦


    Викаш да пристъпим към "крайно решение на емигрантския проблем" ли?😉
    Вие руские така и не се научихте че вината винаги е лична. Разбира се че всеки емигрант нарушил законна трябва да бъде наказан, ама лично, не заради 10 процента боклуци да накажем хора които наистина имат нужда от помощ. И не се притеснявайте, Германците могат да се справят с проблема, нищо че в началото бяха малко изненадани.

  26. 26 Профил на eti mehter
    eti mehter
    Рейтинг: 3735 Неутрално

    До коментар [#23] от "tacheaux":

    Спекулира се с думата "десен" ,
    ======
    Нормално е.....
    Спекулира се системно с терминология..... Ислям, диктатор, свобода на медиите....
    Все спекула.....

    Bukalemun
  27. 27 Профил на Иван Гешев прокурор прокурор
    Иван Гешев прокурор прокурор
    Рейтинг: 825 Весело

    Крайнолевите се притесняват от възхода на крайнодесните.

    Свободен архитект, урбанист и еколог!
  28. 28 Профил на pamela
    pamela
    Рейтинг: 1967 Гневно

    "Именно когато през 2015 и 2016 г. Германия отвори вратите си за бежанци обаче се наблюдава ръст на престъпленията от около 10%. Миналата година бежанците са били заподозрени за около 15% от убийствата в Германия, според официалната статистика, въпреки че представляват 2% от населението."
    *
    А някаква статистика колко от убийствата са извършени от националисти и тогава да се направи заключението кое е по-опасно за Германия: крайнодесните или нелегалната миграция.
    Здравият разум, споделян от мнозинството е, че престъпниците и нямащите право на убежище трябва да се депортират, а не да им се намират вратички за оставане, като например правото да обжалват решението в съда. Това право трябва да се премахне от закона.

  29. 29 Профил на johngoti
    johngoti
    Рейтинг: 467 Неутрално

    До коментар [#25] от "foxa5":

    ще се справят немците лагерите си стоят малко да ги постегнат трябва и да .......пуснат газта

    Ларнака бие лошо бие .....що щот 7 е добро число
  30. 30 Профил на valtoro
    valtoro
    Рейтинг: 911 Неутрално

    Какво се правят на ощипани, ясно е че ще възникнат такива движения когато
    глупавото управление на държавата работи във ущърб на народа !!

  31. 31 Профил на zhivko6461
    zhivko6461
    Рейтинг: 1014 Неутрално

    "Именно когато през 2015 и 2016 г. Германия отвори вратите си за бежанци обаче се наблюдава ръст на престъпленията от около 10%. Миналата година бежанците са били заподозрени за около 15% от убийствата в Германия, според официалната статистика, въпреки че представляват 2% от населението."*А някаква статистика колко от убийствата са извършени от националисти и тогава да се направи заключението кое е по-опасно за Германия: крайнодесните или нелегалната миграция. Здравият разум, споделян от мнозинството е, че престъпниците и нямащите право на убежище трябва да се депортират, а не да им се намират вратички за оставане, като например правото да обжалват решението в съда. Това право трябва да се премахне от закона.
    —цитат от коментар 28 на pamela

    Според мен идеята Ви е трудно осъществима. Много по-лесно би било нямащите право на убежище да не се допускат. Не само в Германия, в Европейския съюз.

  32. 32 Профил на pamela
    pamela
    Рейтинг: 1967 Неутрално

    До коментар [#31] от "zhivko6461":

    Съгласна съм, че не трябва да се допускат, но става дума за тези, които вече са в Германия, а нямат право на статут. Отказването на статут от имиграционните власти да води автоматично до депортация.
    Нужните работници и специалисти да се набират по заявки от фирмите, които да им плащат първиначалните разходи и обучението, ако се налага такова. Така ще идват само желаещи да работят мигранти и с осигурена работа и няма да са в тежест на социалната система.

  33. 33 Профил на dow_jones
    dow_jones
    Рейтинг: 587 Неутрално

    Дневник, вие сте големи глупаци. Първо, изобщо не сте наясно със социалната динамика в Германия. Второ, не сте наясно, че изобщо не става въпрос крайнодесни, хората искат ред и спокойствие, вижте митингите и протестите срещу престъпленията от мигранти. Да, сигурно сред тях има и крайнодесни елементи, НО ОГРОМНАТА ЧАСТ са обикновени хора. По вашата логика протестите срещу циганския произвол у нас също са крайнодесни... Трето, не сте наясно, че върлуващата в Германия ксенофилия (за мен лошо) ще докара неминуемо един ден и ксенофобията (за мен също лошо), тоест розовият фашизъм, на който иначе сте рупор, ще ни докара един ден отново до истински фашизъм. Но тези неща вие няма как да ги знаете, защото от сериозна медия, станахте обикновен инструмент за мулти-култи, джендър и дайвърсити пропаганда. А това е ляво. Набийте си го в главите.

  34. 34 Профил на zhivko6461
    zhivko6461
    Рейтинг: 1014 Неутрално

    До коментар [#31] от "zhivko6461":Съгласна съм, че не трябва да се допускат, но става дума за тези, които вече са в Германия, а нямат право на статут. Отказването на статут от имиграционните власти да води автоматично до депортация. Нужните работници и специалисти да се набират по заявки от фирмите, които да им плащат първиначалните разходи и обучението, ако се налага такова. Така ще идват само желаещи да работят мигранти и с осигурена работа и няма да са в тежест на социалната система.
    —цитат от коментар 32 на pamela

    Вие вярвате ли, че фирмите и агенциите за подбор на кадри ще се насочат точно към контингента мигранти/емигранти/нашественици, които са предмет на тази и на много други стаии? Контингента, срещу който са насочени протестите. Колко ли хора все още наистина вярват, че този контингент желае да работи или може да бъде принуден да работи? Нека не продължаваме със склонността към престъпления. Не дребни кражби, а жестоки изнасилвания и убийства на неверници.

  35. 35 Профил на Котаракът на Шрьодингер
    Котаракът на Шрьодингер
    Рейтинг: 992 Неутрално

    В Билд пише за пълния провал на интеграцията на арабите в Германия и заключението е, че отговорът на правовата държава трябва да е "нулева толерантност".

    https://www.bild.de/news/inland/news-inland/bild-fordert-endlich-null-toleranz-gegenueber-arabischer-clan-kriminalitaet-57244350.bild.html

  36. 36 Профил на pamela
    pamela
    Рейтинг: 1967 Неутрално

    До коментар [#34] от "zhivko6461":

    Никъде не съм писала, че работниците трябва да се напират от контингента нелегални мигранти. Става дума за набиране на работници от държави извън ЕС, които да получат право на работа в Германия.
    Нелегалните без право на статут да се депортират както е по закон.
    Ето основната причина нелегалните да се насочват към Германия: тлъстият социал.
    Това от DW:
    "But new government data suggest that the number of asylum recipients who are on Hartz IV may have increased even as more and more refugees are finding jobs. In response to an official request for information made by the anti-immigrant right-wing Alternative for Germany (AfD) party, the government reported that about 1.6 million of the 5.9 million Hartz IV recipients from November 2016 to October 2017 were non-EU migrants. That figure was up from 1.36 million in the previous 12-month period."
    https://www.dw.com/en/job-numbers-benefit-claims-rise-for-migrants-to-germany/a-43124826
    1.6 милиона на социал са от държави извън ЕС.
    Много подозрително съвпада с наплива на мигранти през последните години.

  37. 37 Профил на yanne
    yanne
    Рейтинг: 3653 Неутрално

    До коментар [#22] от "karabastun":

    Всеки,който не е съгласен с либерастията ,задължително е обявен за крайнодесен ,че и направо фашист.В лепенето на етикети днешните либерали копират направо комунистите.

  38. 38 Профил на tamplierr
    tamplierr
    Рейтинг: 435 Неутрално

    Не спрат ли потоците от мигранти ЕС ,ще се разпадне .Отам насетне Източна Европа,ще бъде бойно поле на 2 диктатори .Инвазията е престояща за Балканите .Запада пък го чакат битки в градовете им.

    Уновундобългарин -Закон за защита на държавата ЗЗД .Цецка Цачева ”Невинаги корупцията е престъпление”Отбор три Шушани-Бойко,Цацаров,Пеевски .Лудоста е пътят към ВЕЛИЧИЕТО
  39. 39 Профил на zhivko6461
    zhivko6461
    Рейтинг: 1014 Неутрално

    До коментар [#34] от "zhivko6461":Никъде не съм писала, че работниците трябва да се напират от контингента нелегални мигранти. Става дума за набиране на работници от държави извън ЕС, които да получат право на работа в Германия.Нелегалните без право на статут да се депортират както е по закон...
    —цитат от коментар 36 на pamela

    Без да съм запознат с всички Ваши коментари съм сигурен, че не сте посала подобно нещо. Въпросът ми беше по-скоро риторичен.
    Позволявам си една забележка. Допускането и депортирането на незаконно пристигащите и пристигналите трябва да сатава по коригирани закони. Закони, които определят точно кои имат право да пристигнат, респ. да останат в ЕС. Закони, които гарантират недопускането и неоставането на нямащи такива права.

  40. 40 Профил на zhivko6461
    zhivko6461
    Рейтинг: 1014 Неутрално

    До коментар [#22] от "karabastun":Всеки,който не е съгласен с либерастията ,задължително е обявен за крайнодесен ,че и направо фашист.В лепенето на етикети днешните либерали копират направо комунистите.
    —цитат от коментар 37 на yanne

    Особено стила на българските комунисти от 50-те години на ХХ век.

  41. 41 Профил на yanne
    yanne
    Рейтинг: 3653 Неутрално

    До коментар [#25] от "foxa5":

    Вие дори не знаетеразликата между емигрант и имигрант!А,в началото лъжехте,че са бежанци.Огромнта част,още с нелегалното си пресичане награницата са нарушители и заслужават да бъдат върнати откъдето идват.

  42. 42 Профил на yanne
    yanne
    Рейтинг: 3653 Неутрално

    До коментар [#33] от "dow_jones":

    Че за НПО-тата ,обилно заплащани да защитават ромската престъпност,всеки искащ ред е точнофашист.

  43. 43 Профил на tamplierr
    tamplierr
    Рейтинг: 435 Любопитно

    Мигранти очакващи депопортиране за опожарили килията си .Спомнете си случката и в Харманли ,когато 400 500 дивака издъниха целия лагер .Сега се замислете , какво би станало ,ако са деседки милиони в големите градове .Те не бягат от ятагана г'н Борисов те са самия ятаган или най малкото неговия връх.След тях ,ще дойдат и техните армий на злото .

    https://www.24chasa.bg/novini/article/7056961

    Уновундобългарин -Закон за защита на държавата ЗЗД .Цецка Цачева ”Невинаги корупцията е престъпление”Отбор три Шушани-Бойко,Цацаров,Пеевски .Лудоста е пътят към ВЕЛИЧИЕТО
  44. 44 Профил на Yotce
    Yotce
    Рейтинг: 860 Неутрално

    Меркел си играе на толерантност, а в същото време в някоя бирария новия Хитлер събира поддръжници. Не можеш да правиш цяла нация на маймуни, не и за дълго време.

  45. 45 Профил на ivo
    ivo
    Рейтинг: 588 Неутрално

    Проблема не е с "крайнодесните", а с първобитните диваци нашественици!

    Не на глобалистите и глобуса! Make Earth Flat Again!
  46. 46 Профил на nv
    nv
    Рейтинг: 1425 Неутрално

    Ха! На снимката някой е издигнал розата от обложката на албума на Violator на Depeche Mode. Явно немските неонацисти, както и американските alt-right, харесват Depeche Mode. Сигурен съм, че на самата група това няма да им хареса.

    Автентичните десни cinik и niksan1 ще гласуват за Мая Манолова на балотажа.
  47. 47 Профил на Пламен  Данаилов
    Пламен Данаилов
    Рейтинг: 388 Гневно

    Що за наивност(или наглост). Над 80% от "търсещите убежище" са мъже от 20 до 30 годишна възраст. Имало ли е бежанска вълна през ВСВ от Германия когато руснаците настъпват и то с такъв възрастов и полов състав. Това са нашественици, които трябва да бъдат върнати да си оправят държавите - каква работна ръка са те!? Отделно престъпленията които вършат.

  48. 48 Профил на proza
    proza
    Рейтинг: 1057 Неутрално

    Надигането на ксенофобски настроения в обществото и зараждането на десния екстремизтм ни напомнят за следвоенна Германия. Но, от друга страна, икономическата ситуация сега и тогава е твърде различна. След войната Германия плаща огромни репарации, инфлацията е чудовищна, хората живеят мизерно и гладуват. Сега Германия просперира и се рдва на икономическо благоденствие. Причината за събитията днес е привнесена отвън, тя се дължи единствено на неразумната имигрантска политика на Меркел и неподготвеността на обществото да интегрира толкова много хора от други страни. Така че сега субективният фактор играе много по-голяма роля от икономическите предпоставки.

  49. 49 Профил на realguru
    realguru
    Рейтинг: 2940 Неутрално

    Направо се разплаках :)

    Ми германците не искат страната им да прилича на нещо средно между Африка и Афганистан. :)

  50. 50 Профил на realguru
    realguru
    Рейтинг: 2940 Неутрално

    Ха, ха :)

    Супер лявото и подкрепящо шериата ВВС решило да направи собствено проучване дали фактите за престъпността свързана с мигрантите в Германия са верни. И оппс изненада оказали са верни. :)

    https://www.bbc.co.uk/news/world-europe-45419466

    The number of murders increased by 14.6% and rapes by 8%, over the same period.

    Since 2014, the proportion of non-German suspects in the crime statistics has increased from 24% to just over 30% (when we take out crimes related to immigration and asylum irregularities).

    Значи не-германците са отговорни за над 30% от престъпността. Ауу ми не знам не-германците да са 30% в Германия. Доста по-малко са. А и там трябва да се уточни за точно кои са говори, щото има много италианци, испанци, поляци, етц. Трябва да се разбие още по групи.

    Breaking that down even further, in 2017 those classified as "asylum applicants or civil war refugees or illegal immigrants" represented a total of 8.5% of all suspects. This is despite their population representing just 2% of Germany as a whole.

    Значи под 2% па правят бели като 8.5% - това за новодошлите. :)

    Честито на верващите. Не очаквах че ВВС ще напишат такива статия. :)

  51. 51
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  52. 52 Профил на volarok
    volarok
    Рейтинг: 2097 Неутрално

    Защо реакцията срещу престъпленията се представя като ксенофобия и крайнодесен екстремизъм?!

  53. 53 Профил на blondofil
    blondofil
    Рейтинг: 2128 Неутрално

    . "Кой трябва да бъде пускан?"

    - Най-нахалните.

  54. 54 Профил на pamela
    pamela
    Рейтинг: 1967 Неутрално

    До коментар [#52] от "volarok":

    Защото смятат нападението за най-добрата защита. Отклоняват общественото внимание от престъпленията на мигрантите като посочват като по-опасни националистите. Любим похват на манипулаторите.

  55. 55 Профил на blondofil
    blondofil
    Рейтинг: 2128 Неутрално

    До коментар [#50] от "realguru":

    Имигрантите са чели Маркс:

    "В основата на всеки капитал стои престъпление"

  56. 56 Профил на realguru
    realguru
    Рейтинг: 2940 Неутрално
  57. 57 Профил на Свинчуга
    Свинчуга
    Рейтинг: 2093 Неутрално

    Не трябва да има изненада, че точно в провинция от бившата ГДР се проявяват подобни неща. След Втората световна война в западната част американци, франсета и англичани са се опитали да денацифицират, промият мозъците и вменят вина на всички германци. Именно и затова не трябва да ни е странно колко толерантни са те към разни мюсулмани и т.н.
    —цитат от коментар 3 на jif44392826


    А в източна не са се опитвали и не са ги вкарвали "в коридоре" верно ли?

    Обичам да грухтя и плюскам.
  58. 58 Профил на kazushi
    kazushi
    Рейтинг: 594 Неутрално

    Още в заглавието една група от хора биват наречени "крайнодесни" и "проблем". Направо по сталиниски - има човек, има проблем.

  59. 59 Профил на Содом и Гомор кРаят на джендъризма
    Содом и Гомор кРаят на джендъризма
    Рейтинг: 1153 Весело

    Забелязвам че на дневник все крайно "десните" и въобще десните им пречат. Що така бе нали сте уж дЕсна медия.... Мухахахахаха
    Да оставим настрана че това което обявяват за крайно дясно всъщност е крайно ляво.
    Ма отново възниква въпросът? Защо саботират дясното? ММММММ?

    In a time of universal deceit telling the truth is a revolutionary act
  60. 60 Профил на Дедов'та Колюуа Унукя!
    Дедов'та Колюуа Унукя!
    Рейтинг: 1877 Весело

    някои източногермаци, претърпели загуби след 1989 г., смятат, че са били колонизирани от Западна Германия и че ценностите на федералната република са им били наложени.======

    Звучи правдиво.
    —цитат от коментар 1 на eti mehter


    Всъщност- това са хора, били на комунистическата хранилка. Сменя се ценностната система, респективно- тези хора не знаят какво да правят, респективно- не са доволни.

    Е- питай бай ни Таньо- и той не е доволен. Той, горкият- извън нищоправенето по комунизма- хал- хабер си няма на кой свят е... И мрънка- бил колонизиран.

    Сега- звучи разбираемо, но в никакъв случай- правдиво. Според моите скромни представи- никак не е правдиво цял живот да хрантутим някакъв некадърник, щото дядо му бил обирал мандри.

    Правдиво е- ако си тотален некадърник- ОК- стой си вкъщи. Хора сме- ще ти осигурим един социален минимум, но дотам.

    Ма комунизъм няма да връщаме. Щото тогава- ние ще стоим на социалния минимум, докато онзи ми се прави на "активен борец".

    Е- имаме новина, драги зрители:

    Ми няма да стане!

    БАСИ ТЪПИЯ САЙТ!
  61. 61 Профил на schwimmwagen
    schwimmwagen
    Рейтинг: 919 Неутрално

    Важното е да научим мненията на някакви субсидирани адвокатчета-активисти.

    "...Thereafter the man-loving God who arranges everything, and who did not abandon man without an intellect, sent unto him Saint Constantine the Philosopher, called Cyril, a righteous and truth-loving man, and he created for them thirty-eight letters..."
  62. 62 Профил на schwimmwagen
    schwimmwagen
    Рейтинг: 919 Неутрално

    Спекулира се с думата "десен" , за да се злепостави дясното политическо пространство. Нарочиха национал социалистите в Германия за "крайно десни" , а те са леви в своята същност. Не може един социалист , независимо дали е нацист или интернационалист да бъде десен. Не трябва да се забравя , че Хитлер е бил социалист.Същото е и с фашизма , който се представя като "крайно десен". Генезиса на Мусолини и неговата фашистка партия е социалистически.Левичарството мутира в различни идеологии като нацизъм , фашизъм и комунизъм, но винаги левите диктатури са били тоталитарни , едни от най-жестоките в историята на човечеството.
    —цитат от коментар 23 на tacheaux


    Хитлер е класически, предмарксов социалист. Томас Мор и така ...Голяма е разликата

    "...Thereafter the man-loving God who arranges everything, and who did not abandon man without an intellect, sent unto him Saint Constantine the Philosopher, called Cyril, a righteous and truth-loving man, and he created for them thirty-eight letters..."
  63. 63 Профил на specifier
    specifier
    Рейтинг: 531 Неутрално

    ПАРАДОКС

    Синът на обвинител от Народния съд (изпратил доста Хора на оня свят), ще ми разправя що е това толерантност, демокрация и МИЛОСЪРДИЕ.
    Я си...............

  64. 64 Профил на specifier
    specifier
    Рейтинг: 531 Неутрално

    В МОМЕНТА ГЕРМАНЦИТЕ

    са един смазан народ без нациотално самочуствие и с огромен Комплекс за вина, насаждан от самите тях още в младите поколения. Този комплекс* става опасен за самата Европа. Допреди няколко години в Германия било проява на много лош вкус да си окачиш националното знаме пред вратата. А сега ги доубива ПОЛИТИЧЕСКАТА КОРЕКТНОСТ...
    Германците вече са напълно видиотени, защото още от ранна детска възраст им промиват мозъците и им имплантират "чуство за световна вина".
    Насксоро там сериозно се обсъждаше, че думата Volk - Народ, била расистка, разбирате ли за какво става въпрос? Volkischer - Народен, също. Разбирате ли доколко Германия е левичарска, политкоректорска и мулти-култи. Свършено е с тях.След 30-50 г ще бъде преобладаващо мюсюлманска....


    __________________
    *както отбеляза преди няколко години един депутат от британската Камара на лордовете

  65. 65 Профил на specifier
    specifier
    Рейтинг: 531 Неутрално

    ЛЕПАЧИ НА ЕТИКЕТИ

    Една от пай-характерните черти на Левичарската пасмина е нейният неуморен и повсеместен навик да лепи Етикети. Навсякъде и за всичко. Това е наследство от ортодоксалния марксизъм (комунизма), както и езика, на който са написани Етикетите. Това е легендарния Новоезик, така добре описан от биншия комунист Оруел.
    - "Фашизъм", значи НационалСоциализъм, а в съвременното му звучене означава "всеки, който не е съгласен и се бори с левичарските идеологии".
    - "Крайнодесен" - всеки, пкойто стои н апозици вдясно от Троцки
    - "Популист", привърженик на партия, която не споделя левичарските неомарксистки идеи
    - "прогресивен" - всеки левичар, последовател на Х. Маркузе
    и т.н.

    "Десни и крайнодесни" е левичарски Етикет за всички неприемащи неомарксизма, известен още и като неолиберализъм.
    Повтаря се наистина ситуацията от 1919 - 20 г. Тогава унижиха Германия и я съсипаха. Резултатът се прояви след 10 г.
    Сега Германия живее вече близо 70 г. в в моралната обстановка на тотално национално унижение. В този дух се възпитават и децата. За да се поддържа тази политика законово, в някои случаи е забранена свободата на словото. Германия вече е една несвободна страна.
    Стигна се дотам, че преди 10-на години, в британската камара на лордовете, един от членовете заяви, че германското чуство за вина се превръща в тежък европейски проблем.
    В Германия левичарите са обсебили обществото и диктуват дневния ред. Те вече извадиха духа от бутилката...
    Този народ все пак не може да бъде малтретиран повече.

    А левичарите от ДВ нека си дрънкат тъпните, нали за това им плащат...

  66. 66 Профил на schwimmwagen
    schwimmwagen
    Рейтинг: 919 Неутрално

    ПАРАДОКССинът на обвинител от Народния съд (изпратил доста Хора на оня свят), ще ми разправя що е това толерантност, демокрация и МИЛОСЪРДИЕ. Я си...............
    —цитат от коментар 63 на specifier


    Те у Дойче Веле са до един потомствени димитровци :)

    "...Thereafter the man-loving God who arranges everything, and who did not abandon man without an intellect, sent unto him Saint Constantine the Philosopher, called Cyril, a righteous and truth-loving man, and he created for them thirty-eight letters..."
  67. 67 Профил на murseiligno
    murseiligno
    Рейтинг: 8 Неутрално

    До коментар [#14] от "vgt48574794":

    то една работна ръка...

  68. 68 Профил на solange
    solange
    Рейтинг: 322 Неутрално

    До коментар [#50] от "realguru":

    "Whether they're asylum seekers or EU migrants, they are younger than the average population and mostly male. Young men commit more crimes in every society."

    Отдавна не разчитам на ВВС, видно е, че нямат никакъв срам и лъжат като възрастни представители на определено малцинство.
    Да поставят знак на равенство между гражданите на ЕС и т.нар. кандидат-бежанци е престъпление срещу журналистиката.

  69. 69 Профил на gigabyte
    gigabyte
    Рейтинг: 425 Неутрално

    Германия пропуска страхотен шанс да покаже как бежанци, икономически имигранти или просто цигани се интагрират в едно иначе успешно общество. Толкова години ни се караха - заедно с франсетата - как не правим нищо за приобщаване на индобългарите. Надявах се да покажат на живо как се прави, явно няма да е сега.

    master
  70. 70 Профил на Емил Емил
    Емил Емил
    Рейтинг: 277 Неутрално

    Европа не е сащ и никога няма да бъде.
    Селско или не - отстояваш позицията и идентичността си .

    В европа има огромно количество коренни национални и регионални идентичности и култури, за да имаме напълно достатъчен, дори пълноценно самодостатъчен потенциал за упражнения по мултикултурализъм, без никаква извъневропейска миграция.

    А ако все пак има приток на мигранти - наистина ли в структурите на ЕС са толкова невероятно тъпи и не разбират, че мигранти МЮСЮЛМАНИ не трябва да се допускат ???
    Или всъщност не са тъпи, а се следва нарочен план?

    Аз не виждам други опции:
    - тъпанари са, и не разбират че мюсюлманите са агресивен и негоден за изграждане на мултикултурно обшество елемент
    - правят се на тъпанари и следват план, точно защото знаят че мюсюлманите (религиозните) са несъвместими с мултикултурализма, и ше се възползват от толерантната среда за да я изменят.

    LIBERTÉ, ÉGALITÉ, FRATERNITÉ; мисли глобално + решавай локално = прагматичен национализъм
  71. 71 Профил на himler
    himler
    Рейтинг: 369 Неутрално

    Подцениха ли управляващите проблема? - Управляващите в Германия създадоха проблема! Не може една "ялова крава" да си разиграва коня в ЕС! Ако Меркелизмът умре, то печели цяла Европа!

  72. 72 Профил на stalker
    stalker
    Рейтинг: 470 Неутрално

    Тия пак се опитват да заметат проблема под черджето.
    Какви крайно десни са тези, които не искат да бъдат мачка и с камиони, взривяване и изнасилвания бе идиоти?
    Не стига че хората ги издържат с техните пари, ами тея не благодарни пета искат да направят от Европа арабско-африканска мюсюлманска кочина.
    Стига вече, жалки сте.

    Common sense !
  73. 73 Профил на Сатана Ликующий
    Сатана Ликующий
    Рейтинг: 1195 Неутрално

    Какво значи десен? Каква е дефиницията на това понятие? Отидете в някоя католическа катердрала и разгледайте фреска на която е изобразена Света Дева Мария с Младенеца в ръце. Под нея е изобразен народът, но разделен. Вдясно стоят хора с корони, с мантии, с църковни одежди, със шпаги - това са десните. Вляво са селяни, просяци и подобни. Оттам според мен идва дясно и ляво в политиката. Та не виждам защо националистите са десни. Да си десен преди всичко трябва да си богат. Защо СДС или ДСБ е дясна партия? Не е никаква дясна партия. По-скоро е демократична нетоталитарна партия, номдясна - в никакъв случай. Истинската дясна партия е БСП. За Хитлер е трудно. Човекът е използвал социалистическа реторика само. Всъщност е бил маша на десните чрез генералитета. Хитлер дори убива Рьом - водача на социалистическото крило на НСДАП.

    Само простите хора си мислят, че има прости неща!
  74. 74 Профил на Сатана Ликующий
    Сатана Ликующий
    Рейтинг: 1195 Неутрално

    Друг мит е интеграцията на турци, негри и араби в белите общества. САЩ отдавна се простиха с този мит. Интеграцията е невъзможна. Аз живея в Германия и имам контакти и набл'дения. Живял съм и в САЩ - това е съдбата на ИТ специалистите. През юли ходих да бера капини и се присъединих към младо сирийско семейство -21-22 години минало през България. Младежът учеше в гимназия и говореше сносен немски. Препоръчах им да се германизират, дамата да свали дългата черна носия и да си сложи пола или дънки. Казаха ми, че е много трудна работа. Същото е в САЩ. Няма интеграция. Негър трудно се интегрира духовно. Иначе е добър гражданин на САЩ, но истинско сливане - дума да не става. Същото важи за китайци и индийци.

    Само простите хора си мислят, че има прости неща!
  75. 75 Профил на Сатана Ликующий
    Сатана Ликующий
    Рейтинг: 1195 Неутрално

    И имам едно обръщение към Българите. Не подценявайте врага. Това са бежанците, понеже те заемат работни места, които могат да се заемат от българи. Не че няма българи е Германия. В гетото в което обитавам живеят в 4 апартаментчета българи. Под мен и над мен живеят български цигани. Отсреща - в голям апартамент хора от Смолян, който не мога да определя какви са. И моя милост - бивш доцент от СУ. Обаче не смятайте бежанците за прости, глупави, мързеливи, крадливи. Това е типична грешка. Породена е от представата на българите за циганите. А негрите, арабите и другите не са цигани. Ако сега ги подцените, след години децата ви могат да имат за началник някой от тези бежанци. Както шеф на Хюлиът Пакард - София бе и е индиец. Когато предишния ми двегодишен договор изтече, на моето работно място се назначи негър от Западна Африка - доктор по химия, сертифициран Оракъл администратор и германски гражданин. Така че по-кротко със заблудите.

    Само простите хора си мислят, че има прости неща!
  76. 76 Профил на Сатана Ликующий
    Сатана Ликующий
    Рейтинг: 1195 Неутрално

    До коментар [#54] от "pamela":

    Госпожо,
    националистите в Германи са извършили страшни престъпления. Наскоро осъдиха Беате Цеше на доживотен затвор защото нейната нацистка група бе убила 9 турци и една германска полицайка. Други организираха взров някъде 80-те на Октобер Фест в Мюнхен - май бяха 14 убити (но не съм сигурен, проверете в нета). Има много неразкрити бомбени атентати за които се подозират националисти. Йбийството в Мюнстер наскоро бе извършено от немец, но луд. Наскоро един немец бе убит в Берлин - на някакъв националист му се сторило, че е евреин. Убиецът е ариец.

    Само простите хора си мислят, че има прости неща!
  77. 77 Профил на pioner4e
    pioner4e
    Рейтинг: 8 Неутрално

    "Дневеник", какви крайнодесни, бре? Нали уж сте демократи, що мажете и манипулирате като соц-левундери?

  78. 78 Профил на DareDebil
    DareDebil
    Рейтинг: 761 Разстроено

    До коментар [#50] от "realguru":

    Това е възможно само защото статистиките все още са горе-долу точни и достъпни. Следващата стъпка е да последват примера на швеция - забрана да ся обявява етническият произход на извършителите, забрана полицията да коментира проблемите, триене на коментари и профили в социалните мрежи за всеки, който посмее да гъкне.

    Конкурсно начало не означава конкурсен край, другарки и другари.
  79. 79 Профил на DareDebil
    DareDebil
    Рейтинг: 761 Разстроено

    До коментар [#54] от "pamela":

    в същото време когато 20 000 маскирани качулари от антифа потрошиха хамбург и гонеха и биеха хора дето ги снимат "щото били фашисти", медиите се нахвърлиха на полицията че използвала много твърди мерки за да ги укроти...

    Конкурсно начало не означава конкурсен край, другарки и другари.
  80. 80 Профил на plebs
    plebs
    Рейтинг: 1974 Неутрално

    Провокативно заглавие от дневник, достойно за жълта преса. В Германия крайно десните са малко, предимно в източна Германия. Недоволните от нескопосаната миграционна политика обаче са много и навсякъде. Смешно е да се отъждествяват двете групи, които са доста различни. Германия няма нито жилищен фонд и детски градини, нито толкова нужда от евтина работна ръка, нито излишни средства за социални лумпени, които и без тези един милион псевдо бежанци са доста на брой.
    —цитат от коментар 20 на mutant


    https://www.dnevnik.bg/evropa/2018/09/15/3305448_shokirana_no_ne_iznenadana_neglijira_li_germaniia/





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK