ЕС започва да губи търпение и засилва натиска срещу Румъния

Антиправителствен протест в Букурещ през май

© Associated Press

Антиправителствен протест в Букурещ през май



Европейският парламент ще обсъди днес състоянието на правовата държава в Румъния, след като през последните месеци постави същия въпрос пред Полша и Унгария. Повод за притеснение станаха опитите на управляващите да прокарат спорна съдебна реформа, както и използваното насилие при потушаването на масовите протести през август.


Не за пръв пътевропарламентът повдига въпроса за върховенството на закона в Румъния. Той бе разгледан и през февруари след масови улични протести заради промените в съдебната система и правилата за конфликт на интереси, приети от депутатите. През януари Европейската комисия предупреди за последствията от гласуваните изменения на законите за борба с корупцията. Предвижда се европарламентът да приеме резолюция през ноември.


Къде остана "забележителният напредък"


В понеделник зам.-председателят на еврокомисията Франс Тимерманс предупреди румънското правителство, че може да стигне до съд, ако продължи с политиките за разхлабване на борбата срещу корупцията, предаде Balkan insight. Румъния все още има шанс да се откаже от законодателните промени, които застрашават борбата срещу корупцията, но Европейската комисия няма да се поколебае да отнесе Букурещ пред съд, ако правителството остане глухо за всички предупреждения, заяви Тимерманс в понеделник пред Комисията по права на човека и граждански свободи в европарламента.




"В миналото Румъния постигна напредък, понякога дори забележителен напредък, но се движи назад по начин, който може да навреди не само на румънската демокрация, но и на мястото, което Румъния си е изградила като член на ЕС през последните години", настоя Тимерманс.


Лидерът на управляващите социалдемократи Ливиу Драгня отговори: "Трябва да призная, че съм много разочарован от тази позиция, защото никога не съм си представял, че една държава - членка на ЕС, може да бъде третирана по този начин толкова брутално".


Нов проблемен фронт за ЕС?


Проблемите в Румъния идват на фона на още по-сериозната ситуация с върховенството на закона в Полша и Унгария. И срещу двете държави е задействана процедура, която може да доведе до отнемането на правото им на глас в ЕС.


Ден преди на 12 септември Европейският парламент да гласува за започване на процедурата срещу Унгария, случаят с Румъния също е бил обсъждан от редица евродепутати, пише Ана Мария Лука от Балканската мрежа за разследваща журналистика (BIRN). На 13 септември лидерите на политическите групи са призовали премиера Виорика Дънчила да отговаря на въпроси за върховенството на закона в пленарната зала днес.


Виорика Дънчила и Ливиу Драгня

© Associated Press

Виорика Дънчила и Ливиу Драгня


В речта си за състоянието на съюза през септември Юнкер не спомена конкретно Румъния, но заяви, че има проблем с върховенството на закона в няколко държави членки. Пред румънска телевизия той обаче коментира: "Ако днес бях говорил за Румъния, посланието нямаше да е напълно позитивно". "Оставам с впечатлението, че се води огромен противоречив дебат в Румъния между президента и правителството и части от парламента. Дали наистина имам чувството, че всичко е наред в Румъния? Не", допълни той.


Според Оана Попеску, директор на базирания в Букурещ институт за външна политика Global Focus, за разлика от случаите с Унгария и Полша в Румъния все още има надежда, защото правителството в Букурещ "е по-чувствително към външния натиск, отколкото тези в Будапеща и Варшава.

Коментари (69)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Иван  К
    Иван К
    Рейтинг: 2802 Гневно

    Какво ли ни чака когато ЕС се раздели на две скорости и ни оставят да си правим каквото си решат политиците.

    подпис
  2. 2 Профил на 4ort
    4ort
    Рейтинг: 4149 Неутрално

    Какво ли ни чака когато ЕС се раздели на две скорости и ни оставят да си правим каквото си решат политиците.
    —цитат от коментар 1 на Иван К


    Наш'те политици ще си спомнят с умиление времето, когато дрогарят Живков ни предлагаше за савецка рапублика, а мат'ряла ще замечтае за времето, когато безплатно го возеха до Белене.

  3. 3 Профил на SHADOWS of SOFIA
    SHADOWS of SOFIA
    Рейтинг: 3125 Неутрално

    Изглежда има тенденция , недорасли политици да обслужват лакомията си законодателно. Примери много , главно в държави от бившия соц.

    SHADOWS of SOFIA
  4. 4 Профил на Наблюдател
    Наблюдател
    Рейтинг: 247 Неутрално

    Трагично е когато ЕС се срявнява с СССР от идиотите докато сега определени държави/правителства папкат европари а в същото време се борят срещу всичко което ЕС представлява и налагат авторитарни принципи, нарушават разделението на властите, демонизират опозицията...

    Умерен толераст
  5. 5 Профил на Жълто паве
    Жълто паве
    Рейтинг: 1839 Неутрално

    И румънците нещат еднополови бракове. Следва незабавна реакция с дрънкане на глупости за "спорна съдебна реформа".

    Свободен архитект, урбанист и еколог!
  6. 6 Профил на Жълто паве
    Жълто паве
    Рейтинг: 1839 Неутрално

    До коментар [#4] от "Наблюдател":

    Папкането на пари от ЕС е също вид комунизъм подобен на този от времената на СССР.

    От къде накъде парите изкарани от индустрията се преразпределят за земеделие.

    Свободен архитект, урбанист и еколог!
  7. 7 Профил на samoedin
    samoedin
    Рейтинг: 3876 Весело

    При нас върховенството на закона е гарантирано от активната дейност на главния прокурор - всестранна и обективна, и независимите медии на депутата от ДПС Д. Пеевски, който гарантира всячески свободата на словото ! А "опасните" престъпници като Трайчо Трайков са заплашени от гражданска конфискация като един сериозен и наболял проблем на цялото ни гражданско общество ! Защото проблемите с олигарсите и обръчите от фирми отдавна вече са решени от настоящото управление, останаха " дребните риби" за назидание......Та какво да се занимавам с румънците !

  8. 8 Профил на Killing Joke
    Killing Joke
    Рейтинг: 731 Неутрално

    Ние поне сме лесни - врътнат ли ни кранчето на еврофондовете и всичко тука умира.

  9. 9 Профил на gg2
    gg2
    Рейтинг: 255 Неутрално

    До коментар [#6] от "Обществен деятел":


    До коментар [#4] от "Наблюдател":Папкането на пари от ЕС е също вид комунизъм подобен на този от времената на СССР.От къде накъде парите изкарани от индустрията се преразпределят за земеделие.
    —цитат от коментар 6 на Обществен деятел


    С тази разлика че нямаме петилетки, нямаме една партия която коли и беси, нямаме огради които да те спират да напуснеш. Сравненията са ви са все едно да кажете че и тогава и сега хората били на два крака значи също става дума за вид комунизъм.
    Естествено че ще има много неща които да напомнят за комунизъм. Да не си мислите че комунистите са открили кой знае какво? Социалните програми са вид комунизъм. И тези социални програми естествено се финансират от други сфери които правят пари. Разликата е как се распределят тези пари. Дали се дават на нуждаещи се или на "борци против фашизма"

  10. 10 Профил на Паро
    Паро
    Рейтинг: 353 Неутрално

    До коментар [#4] от "Наблюдател":Папкането на пари от ЕС е също вид комунизъм подобен на този от времената на СССР.От къде накъде парите изкарани от индустрията се преразпределят за земеделие.
    —цитат от коментар 6 на Обществен деятел


    Ина мен ми е интересно защо, когато ти говорят за "опитите на управляващите да прокарат спорна съдебна реформа, както и използваното насилие при потушаването на масовите протести през август", както и за "политиките за разхлабване на борбата срещу корупцията" и за "законодателните промени, които застрашават борбата срещу корупцията" ти си си изсмукал от пръстите на краката глупостта за еднополовите бракове? Ама от ОБЩЕСТВЕНИ самодейци - толкова.

  11. 11 Профил на m17
    m17
    Рейтинг: 2097 Неутрално

    Пък ако изтръскат Прикопи и се наложи да си плати данъците и няма пари да финансира умнокорасивците ще настъпи съвсем голяма трагедия ...

  12. 12 Профил на hammurabi
    hammurabi
    Рейтинг: 1941 Неутрално

    До коментар [#1] от "Иван К":

    Улицата ще е пътеводна светлина. Отново. Двете скорости ще значат пресъхване на двойната крава, наречена ЕС. Но управляващите няма да спрат да крадат, а при намалели еврофондовете, ще останат за пребъркване само джобовете на обикновените хора. Затова улицата пак ще е на дневен ред.

  13. 13 Профил на НеКой
    НеКой
    Рейтинг: 2894 Неутрално

    Яко се цака по източните страни, явно всички други са прелест.
    Трябва да гласуваме заедно и да се подкрепяме, защото скоро и нас ще ни подкарат като гледам.

  14. 14 Профил на disclosure
    disclosure
    Рейтинг: 732 Неутрално

    След Полша и Унгария, сега и Румъния. Да здраствует Великий ЕврАпейскиЙ Съюз!
    На "печелившите",.. честито!

    ИМАМ ВРЕМЕ ДА ОТГОВАРЯМ НА ИДИОТА С КОТЕШКАТА ГЛАВА
  15. 15 Профил на Boyan Obreshkov
    Boyan Obreshkov
    Рейтинг: 8 Неутрално

    Какво ли ни чака когато ЕС се раздели на две скорости и ни оставят да си правим каквото си решат политиците.
    —цитат от коментар 1 на Иван К


    Това и сега е така. На Боко му е позволено да прави каквото си иска тук стига във външен план да прави каквото му каже Юнкер. На това се дължи огромната корупция и беззаконие в БГ.

  16. 16 Профил на Boyan Obreshkov
    Boyan Obreshkov
    Рейтинг: 8 Неутрално

    Ние поне сме лесни - врътнат ли ни кранчето на еврофондовете и всичко тука умира.
    —цитат от коментар 8 на Killing Joke


    Никога няма да врътнат кранчето понеже по този начин упражняват властта си. Точно понеже всичко ще умре (те така са направили системата) могат да рекетират правителствата.

  17. 17 Профил на tall_ship
    tall_ship
    Рейтинг: 606 Неутрално

    Полша, Унгария, Румъния, България...., богатите в ЕС се държат с Източна Европа така сякаш корупцията е измислена тук и умело неглижират грандиозните скандали на запад от Будапеща като например случаят с фалшификациите на фолксваген за дизеловите емисии или пък историите на палавника Берлускони.... Натрапчиво се усеща двойният стандарт и менторското поведение към нас.

  18. 18 Профил на Боби Колев
    Боби Колев
    Рейтинг: 1076 Неутрално

    До коментар [#13] от "НеКой":

    От много време насам България постоянно я подкарва някой.

    И обикновено се случва да е губещата страна.

    И сега така се очертава.

    http://www.bbc.com/news/magazine-37612083
  19. 19 Профил на Цецо
    Цецо
    Рейтинг: 1789 Неутрално

    И как така няма никаква процедура срещу нас? Видиш ли румънците се връщали там където сме ние. Но ще наказват тях.
    Как да не си помислиш, че има двоен стандарт?

    Дневник, разкарайте таз малоумна визия!
  20. 20 Профил на tsvetko_51
    tsvetko_51
    Рейтинг: 1466 Неутрално

    До коментар [#19] от "Цецо":

    Очевидно в Румъния безобразията към днешна дата са по-големи, което е обяснимо дори и затова, че като доста по-голяма от нас страна, има повече за крадене.
    А и социалистите/комунистите имат това свойство, като дойдат на власт да провалят всичко достигнато.
    Което не изменя положението у нас и ние също има много над какво да мислим, когато гласуваме, не че го правим в последните години.

  21. 21 Профил на мики маус
    мики маус
    Рейтинг: 1153 Неутрално

    До коментар [#6] от "Обществен деятел":
    —цитат от коментар 9 на gg2


    “нямаме една партия която коли и беси...”

    Я пак?

    ГЕРБ вече са превъплащение точно на това, срещу което се бореха преди 10 години, когато се явиха за първи път на избори и изметоха тройната коалиция.

  22. 22 Профил на deutscher._
    deutscher._
    Рейтинг: 707 Неутрално

    Това е ехото на "великия" комунизъм във васалните на СССР тогава страни от източна Европа !
    Никой не знае колко дълго ще се европеизира ?
    Може би след 2-3 поколения ?

  23. 23 Профил на Храбър
    Храбър
    Рейтинг: 4651 Любопитно

    И румънците нещат еднополови бракове. Следва незабавна реакция с дрънкане на глупости за "спорна съдебна реформа".
    —цитат от коментар 5 на Обществен деятел


    Дали ще успееш да покажеш примери за "дрънкане на глупости" за иначе не спорната съдебна реформа?

    "Безнаказаността на похищенията и произволното разполагане с притежанията на повалените стари имуществени прослойки след 9-ти септември има като пряко следствие създадената и поддържана политическа обстановка за корупция"
  24. 24 Профил на Храбър
    Храбър
    Рейтинг: 4651 Любопитно

    Яко се цака по източните страни, явно всички други са прелест.Трябва да гласуваме заедно и да се подкрепяме, защото скоро и нас ще ни подкарат като гледам.
    —цитат от коментар 13 на НеКой


    Ми само източни страни бяха под комунистическа диктатура на пролетариата и влязоха в ЕС с обещанието да реформират държавното управление.

    "Безнаказаността на похищенията и произволното разполагане с притежанията на повалените стари имуществени прослойки след 9-ти септември има като пряко следствие създадената и поддържана политическа обстановка за корупция"
  25. 25 Профил на Храбър
    Храбър
    Рейтинг: 4651 Любопитно

    След Полша и Унгария, сега и Румъния. Да здраствует Великий ЕврАпейскиЙ Съюз!На "печелившите",.. честито!
    —цитат от коментар 14 на disclosure


    Бе що не ревете кога ви дават парите бе?

    "Безнаказаността на похищенията и произволното разполагане с притежанията на повалените стари имуществени прослойки след 9-ти септември има като пряко следствие създадената и поддържана политическа обстановка за корупция"
  26. 26 Профил на shisharko
    shisharko
    Рейтинг: 741 Неутрално

    Ами да оказват натиск. Ние гражданите трябва да помагаме с този натиск както можем. В интерес на всички ни е да имаме правова държава на евпопейски принципи и децата ни да растат в държава с перспектива, а не в съветско-азиатска кочина, накъдето ни дърпат нашите продажници-политици.

  27. 27 Профил на arcanum
    arcanum
    Рейтинг: 3328 Разстроено

    До няколко години Бълхария ще бъде изключена от Европа, и тогава Бойко, Цацата и Пеевски ще си правят каквото си поискат.

  28. 28 Профил на Stoyko Tsochev
    Stoyko Tsochev
    Рейтинг: 258 Неутрално

    Ехааа, започва да губи търпение... Ей сега...сега...:)

  29. 29 Профил на balla
    balla
    Рейтинг: 524 Неутрално

    При нас съдебната система си остава партийно- и олигархо зависима и никога не ставала независима!

  30. 30 Профил на Stoyko Tsochev
    Stoyko Tsochev
    Рейтинг: 258 Неутрално

    До коментар [#25] от "Храбър":

    Ти ако си близо до партията наука, ние сме от простолюдието...

  31. 31 Профил на Pow
    Pow
    Рейтинг: 799 Разстроено

    Щом няма натиск за корупция срещу България, значи критериите не са корупцията, а някакви други, а това с "корупцията" е просто повод за натиск. Не казвам, че по другите държави няма корупция, но щом не виждат проблеми в Бойко, в Цацаров, в съдебната система...кофти. А най-кофтито е, че аз лично не виждам някаква адекватна алтернатива.

    Give a man a mask and he’ll tell you the truth
  32. 32 Профил на kilmer
    kilmer
    Рейтинг: 431 Неутрално

    ние нямаме нужда някой да ни дърпа назад, ние сами си го правим - вижте си коментарите!

  33. 33 Профил на Иво
    Иво
    Рейтинг: 4828 Любопитно

    За пореден път браво на ЕС, сегашното румънско правителство се показа като много слабо и неадекватно. То трябва да бъде санкционирано за глупостите, които натвори откакто дойде на власт.

    "Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36
  34. 34 Профил на zaza
    zaza
    Рейтинг: 632 Неутрално

    А България кога?

    Няма по-глух от този, който не иска да чуе и по-сляп от този, който не иска да види!
  35. 35 Профил на Dimitar
    Dimitar
    Рейтинг: 237 Неутрално
  36. 36 Профил на Маршалов
    Маршалов
    Рейтинг: 2018 Весело

    Може ли списък на страните неудобни на ЕССР, че доста станаха, поне две страници ще трябват.

    мурзилка
  37. 37 Профил на Умнокрасив
    Умнокрасив
    Рейтинг: 756 Неутрално

    Яко се цака по източните страни, явно всички други са прелест.Трябва да гласуваме заедно и да се подкрепяме, защото скоро и нас ще ни подкарат като гледам.
    —цитат от коментар 13 на НеКой


    Кои сте тези вас, бе Кичашки? Ако имаш предвид вас - българските граждани с руско самосъзнание - че ние отдавна чакаме с нетърпение да ви подкарат. И дано е по-скоро. Всеки ден отлагане означава още един ден, през който плащаме 50% данък "Русия". Да ви подкарват и те и ние с големите сопи и до като не стигнете Сибир, да не ви оставяме на мира! Дребни селски тарикатчета, дето продавате и майка си и баща си, заслужавате не подкарване, ами доста по-сериозни наказания. Те са си записани в НПК и някой слънчев ден може да ви дойде изневиделица, да го имаш предвид.

    No Pain No Gain
  38. 38 Профил на Поручик Балканец
    Поручик Балканец
    Рейтинг: 257 Неутрално

    Президентът Клаус Йоханис, етнически германец от Трансилвания, е от Националлибералната Партия на Румъния. А пък Премиерът Виорика Дънчила е от Социалдемократическа партия на Румъния. Не знам защо, но социалистическите и социалдемократическите партии на Източна Европа ги асоциирам с брутална корупция, безочливо нахалство и връзкарска наглост. Сещам се винаги за Лукановата Зима, за "За Бога, братя, не купувайте!", за кредитните милионери и инфлацията на Жан Виденов, за един Хамстер с неговия Закон за непреследване на крадците и за една Корнелка с нейния Техноимпекс.

    Това, че ЕС застава на страната на Президента и на протестиращите не е изненада. Въпросът е доколко ЕК няма да се възползва от ситуацията за да наложи тотален контрол над Румъния, след наказателните процедури срещу Полша, Унгария и след вчерашното гласуване в чешкия Парламент.

  39. 39 Профил на chinaski
    chinaski
    Рейтинг: 352 Неутрално

    А ние?!!!Явно ЕС не смята, че можем и искаме да се борим с корупцията и за върховенството на закона.Борисов го тупат по рамото, дават му едни парички за разни проекти, които повечето отиват в неговия и на другарите му, джоб, а съдебна и изпълнителна власт е маша в ръцете му.

  40. 40 Профил на Dimitar
    Dimitar
    Рейтинг: 237 Неутрално

    Крайно време беше. Но за съжаление доста закъсняла реакция. Това трябва да става, когато хората са на улицата, за да усетят гръб. Само с едновременен натиск отвън и отвътре може да пребори октопода в изсточна европа. Радостното е, че вървейки към пропастта ЕС се размърдва, макар и бавно.
    Предстои битка. Гответе се. И тя ще е ценностна. Молотов-Рибентроп сега ще е Льопен-Орбан. Фашизмо-Комунизма се обедини в така наречения Национализъм, който върви към Неонационализъм. Такива идеологии винаги ползват държавна машина да мачкат. И ако си мислите, че нищо не зависи от нас. Лъжете се. Гответе се за битка.

  41. 41 Профил на errata
    errata
    Рейтинг: 1165 Неутрално

    И как така няма никаква процедура срещу нас? Видиш ли румънците се връщали там където сме ние. Но ще наказват тях. Как да не си помислиш, че има двоен стандарт?
    —цитат от коментар 19 на Цецо


    В Брюксел от одавна не ни смятат за държава, така че няма как да има процедура срещу недържава (територията на тримата шишковци).

    "Да, България"
  42. 42 Профил на keen
    keen
    Рейтинг: 1004 Неутрално

    А кога ще има натиск срещу нашата държава?
    Тук, освен че съдебна реформа изобщо няма, също и европейското право изобщо не се прилага.
    Не усетихме голяма подкрепа и по времето, когато излязохме на улицата срещу позора Орешарски-Пеевски. Логично сега няма хора на улицата срещу позора Борисов-Пеевски.

    ЦАЦАта се вмирисва откъм главата
  43. 43 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 12073 Неутрално

    В България Борисов и сие се радват на тези "успехи" на Румъния...

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  44. 44 Профил на pag
    pag
    Рейтинг: 1732 Весело

    Мухаха, как въобще не си личи, че наближават изборите за европарламента, а?
    Доста евродепутати и еврочиновници усещат как местенцата им постепенно изстиват и трескаво се мъчат да отклонят вниманието електората от истинските му проблеми......

    Знанието е сила, информацията - власт
  45. 45 Профил на keen
    keen
    Рейтинг: 1004 Неутрално

    ...умело неглижират грандиозните скандали на запад от Будапеща като например случаят с фалшификациите на фолксваген...
    —цитат от коментар 17 на tall_ship


    И как точно ги "неглижират", след като въпросните компании трябваше да платят многомилиардни глоби?

    ЦАЦАта се вмирисва откъм главата
  46. 46 Профил на rta48522758
    rta48522758
    Рейтинг: 252 Неутрално

    ЕСгуби търпение към управляващите в Румъния.Една от причините -защото румънците губът търпение.ЕС няма скоро да загубитърпение към България,защото нашето търпение е безкрайно.Правителството на ГЕРБ не прави излишни разходи,не надвишава дефицита в бюджета,т.е стиска българите за гушата с цел получаване на еврофондове безпрепятствено,които после добре разпределя.Всички доволни,народът умира.Но,най-лошото е ,че този народ губи смисъл да се труди.Всеки момент някой гербажия-комунист може да хареса нечий бизнес.
    А сатаните свободно,нагло,мръсно,братоубийствено говорят по телевизиите,че в Германия бензинът бил по-евтин,защото Германия и Русия имали общи проекти.Когато ние отпочнем АЕЦ Белене и Южин поток тогава и нашият бензин ще поевтинее.Бил го чул лично от Путин
    Остани си при Путин,........!!!!На мястото на многоточието щях да напиша някаква животинка.Но има ли животинки,които убиват от продажничество,от алчност,от страх,заради хотелите на собствените си деца?????Дори крокодилът не е подлец.А и дори да е!Все пак нисша форма на живот.

  47. 47 Профил на niakoi_si
    niakoi_si
    Рейтинг: 2170 Неутрално

    До коментар [#10] от "Паро":

    Защото моментите странно съвпадат. А на тоя свят случайности няма. Физика.

  48. 48 Профил на pag
    pag
    Рейтинг: 1732 Любопитно

    [quote#45:"keen"][/quote]

    Платиха, ама в САЩ и Канада. В самата Германия им се размина с дребни пари, мъмрене и обещание, че "вече няма да правят така".
    И да питам за един прЕател, каква глоба платиха в България (или Румъния, дописката е за нея)?

    Знанието е сила, информацията - власт
  49. 49 Профил на Емил Емил
    Емил Емил
    Рейтинг: 455 Неутрално

    До коментар [#6] от "Обществен деятел":

    Нашето земеделие за това е на този хал, защото дотациите за земеделие в западна европа са в пъти по-голями.
    Там как преразпределят от индустрия за земеделие?

    LIBERTÉ, ÉGALITÉ, FRATERNITÉ; мисли глобално + решавай локално = прагматичен национализъм
  50. 50 Профил на Емил Емил
    Емил Емил
    Рейтинг: 455 Неутрално

    До коментар [#46] от "rta48522758":

    В германия и гърция бензина е по-скъп, заради по-големия акциз.
    И качеството на горивото е по-добро.

    LIBERTÉ, ÉGALITÉ, FRATERNITÉ; мисли глобално + решавай локално = прагматичен национализъм
  51. 51 Профил на hex
    hex
    Рейтинг: 39 Неутрално

    Яко се цака по източните страни, явно всички други са прелест.Трябва да гласуваме заедно и да се подкрепяме, защото скоро и нас ще ни подкарат като гледам.
    —цитат от коментар 13 на НеКой


    Че ние на това се надяваме още от 2007-ма. Някакво възмездие след 70 години управление на номенклатурата.

  52. 52 Профил на niakoi_si
    niakoi_si
    Рейтинг: 2170 Неутрално

    До коментар [#37] от "Умнокрасив":

    Отдавна чакате.... и още мноооого ще чакате. Щото незнам дали сте умнокрасиви, ама елементарна логика ви липсва.

    А Борисов го тупат по рамото от ЕС и фондове му отпускат. Електората и той си го харесва, три пъти го сваляте и три пъти си го преизбират обратно.

    Така, че като размахвате сопите, огледайте се, да не се окаже, че сте 10-те човека дето се сбирате в кварталния клуб на ДСБ/ДБ или каквото е там. И да станете пак за смях...

  53. 53 Профил на gaf11540155
    gaf11540155
    Рейтинг: 402 Любопитно

    Хайде скоро и цялата строгост на ЕС срещу България - държавата с премиер, фигуриращ в американски и швейцарски криминални данни, с над 200 мафиотски убийства, сред които НИТО едно разкрито, държавата, копираща руския модел на диктатура с колещ и бесещ главен прокурор и поне 7 милиции, които служат са смазване на гражданите и рахат на мафията. И още стотици неизброени ужаси за гражданите, региона и Европа от олигарсите в симбиоза с КГБ мафията.

  54. 54 Профил на keen
    keen
    Рейтинг: 1004 Неутрално

    До коментар [#48] от "pag":

    "Дребни пари" били. За теб може. За мен един милиард евро са си пари:
    https://www.dnevnik.bg/sviat/2018/06/13/3199629_folksvagen_shte_plati_globa_ot_1_mlrd_evro_v_germaniia/

    ЦАЦАта се вмирисва откъм главата
  55. 55 Профил на hope
    hope
    Рейтинг: 3607 Неутрално

    Ние само консумираме западноевропейски продукти, никой не ни забелязва. Нямаме никакви претенции за нищо.
    Нали сме "много малки"....

    БЮЛЕТИНА №11 - ДЕСИСЛАВА ИВАНЧЕВА НЕ Е ЕДНА ОТ ТЯХ
  56. 56 Профил на xm...
    xm...
    Рейтинг: 3893 Неутрално

    Само едно не мога да разбера - дикога ЕП и ЕК ще се приравняват и подменят пропагандно с "ЕС" според прогресариатския агитпроп?

    Айде, поне ЕП е някакси избиран, макар че като правомощия е орязан, а легитимността му като истински, пълноценен представител на европейското мат'рял е спорна. И не само, защото ЕП е в края на мандата си, а днес веят други ветрове, различни от онези когато са избирани, но и защото самото избиране на евродупетатството е реално непредставително за мат'ряла и чисто персонално, и като тежест на база реални избиратели, които са гласували за тях.
    Но ЕК ?

  57. 57 Профил на pag
    pag
    Рейтинг: 1732 Любопитно

    До коментар [#48] от "pag":"Дребни пари" били. За теб може. За мен един милиард евро са си пари:https://www.dnevnik.bg/sviat/2018/06/13/3199629_folksvagen_shte_plati_globa_ot_1_mlrd_evro_v_germaniia/
    —цитат от коментар 54 на keen


    За тебе може и 5 лева да са "пари", щото не си "Фолксваген".
    В сравнение с 4.3 милиарда, които платиха в САЩ + изтегляне на 350 000 (триста и петдесет хиляди) автомобила, с което разходите им надминаха 21 (двадесет и един) милиарда, немската глобичка е точно "джобни пари". Ей ти линк: http://econ.bg/Факти/Разходите-на-Фолксваген-в-САЩ-заради-дизелгейт-скочиха-на-21-млрд-долара_l.a_i.738796_at.18.html

    Пак да питам - колко глоба платиха в България (Румъния, Полша, Чехия, Унгария и т.н., да не изреждаме всички)? Колко коли изтеглиха и върнаха парите на собствениците?
    Нула, разбира се, имаше "сервизна акция" за подмяна на "дефектния софтуер' и - честито!
    Купил си чисто нова кола, която не отговаря ни на евростандарта, ни на обявения разход на гориво, ни на динамичните показатели и би трябвало да се спре от движение като в САЩ!
    Да, ама не, а такива като вас даже и ги защитават........
    Изобщо - да живей двойният стандарт!

    Знанието е сила, информацията - власт
  58. 58 Профил на pag
    pag
    Рейтинг: 1732 Весело

    [quote#25:"Храбър"][/quote]

    Много ми е любопитно ако на ТЕБ шефът ти те нарита внезапно и на плахите ти въпроси "ама защо" вместо обяснение ти заяви "като вземаш парите що не ревеш бе" дали няма да изквичиш на умряло, а?

    Знанието е сила, информацията - власт
  59. 59 Профил на keen
    keen
    Рейтинг: 1004 Неутрално

    До коментар [#57] от "pag":

    Ами въпросните страни си имат прокуратура и съд - да ги бяха осъдили (не е късно всъщност, стига да имат съответни закони, които да са нарушени).
    Онова отгоре е решение на германски съд, не важи за цяла Европа. А в Европа има немалко страни.
    Цацаров казал ли е нещо по въпроса, или съм пропуснал?

    ЦАЦАта се вмирисва откъм главата
  60. 60 Профил на pag
    pag
    Рейтинг: 1732 Любопитно

    До коментар [#57] от "pag":Ами въпросните страни си имат прокуратура и съд - да ги бяха осъдили (не е късно всъщност, стига да имат съответни закони, които да са нарушени).Онова отгоре е решение на германски съд, не важи за цяла Европа. А в Европа има немалко страни.Цацаров казал ли е нещо по въпроса, или съм пропуснал?
    —цитат от коментар 59 на keen


    Ахаааа, чисто вътрешна германска работа значи, трябва всеки един поотделно да ги съди, нали?
    Е, аз питам защо ЕК мълчи и се ослушва като заек в люцерна, вместо да тресне на "Фолксваген" една глоба от 4 милиарда евро като на "Гугъл", а? Или поне 250 милиона като на "Амазон" или барем едни пършиви 110 милиона като на "Фейсбук"?
    За този период "Фолксваген - Ауди" са продали не 350 000 автомобила (като в САЩ) ами почти ДВА МИЛИОНА автомобила в ЕС.
    От къф х... ни е тая поразена от хроничен ишиас Еврокомисия, ако се спотайва при такива фрапиращи нарушения?

    Знанието е сила, информацията - власт
  61. 61 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 8960 Неутрално

    Интересно, след всички дивотии, дето се творят в България, защо ЕС не ни забелязва. Ние сме за бой повече от румънците.

  62. 62 Профил на Умнокрасив
    Умнокрасив
    Рейтинг: 756 Неутрално

    До коментар [#37] от "Умнокрасив":Отдавна чакате.... и още мноооого ще чакате. Щото незнам дали сте умнокрасиви, ама елементарна логика ви липсва.А Борисов го тупат по рамото от ЕС и фондове му отпускат. Електората и той си го харесва, три пъти го сваляте и три пъти си го преизбират обратно.Така, че като размахвате сопите, огледайте се, да не се окаже, че сте 10-те човека дето се сбирате в кварталния клуб на ДСБ/ДБ или каквото е там. И да станете пак за смях...
    —цитат от коментар 52 на niakoi_si


    Бе кой има логика елементарна и кой няма, ще се разбере в близко бъдеще. Стой и гледай. Виждам, че си фен на Баце - няма лошо. Ама това не означава, че ще се размине съдебната реформа и пълното освобождаване от руските зависимости. Самите руснаци сами ускоряват процесите с агресивните си действия.

    No Pain No Gain
  63. 63 Профил на _imi_
    _imi_
    Рейтинг: 528 Неутрално

    Яко се цака по източните страни, явно всички други са прелест.Трябва да гласуваме заедно и да се подкрепяме, защото скоро и нас ще ни подкарат като гледам.
    —цитат от коментар 13 на НеКой


    Ами и аз като гледам, сигурно има за какво. :-)

  64. 64 Профил на _imi_
    _imi_
    Рейтинг: 528 Неутрално

    До коментар [#37] от "Умнокрасив":Отдавна чакате.... и още мноооого ще чакате. Щото незнам дали сте умнокрасиви, ама елементарна логика ви липсва.А Борисов го тупат по рамото от ЕС и фондове му отпускат. Електората и той си го харесва, три пъти го сваляте и три пъти си го преизбират обратно.Така, че като размахвате сопите, огледайте се, да не се окаже, че сте 10-те човека дето се сбирате в кварталния клуб на ДСБ/ДБ или каквото е там. И да станете пак за смях...
    —цитат от коментар 52 на niakoi_si


    Истината не зависи от това колко човека я казват. Понякога и 10 стигат.

  65. 65 Профил на terminal velocity
    terminal velocity
    Рейтинг: 8 Весело

    До коментар [#5] от "Обществен деятел":

    Именно. Само наш Боко се разхожда под дъжда без да се мокри. Хитрец наш убав, жив и здрав да е :)

    Путин - мы верим в тебя !
  66. 66 Профил на Сатана Ликующий
    Сатана Ликующий
    Рейтинг: 1513 Неутрално

    Все отвън чакаме оправия! Защо ЕС не ни подхване? И си стоим кротко пред компа и псуваме. В Румуния имаше няколко дневни протести с над 100,000 души, като първия ден полицията ги би яко. Затова ЕС се намесва. А тук цари тишина и доволство ...

    Само простите хора си мислят, че има прости неща!
  67. 67 Профил на antonio_vivaldi
    antonio_vivaldi
    Рейтинг: 2251 Неутрално

    Наскоро Върховният съд на Румъния възобнови още едно дело за злоупотреби срещу Ливиу Драгня, който вече има ефективна присъда на първа инстанция по друго подобно. Вкопчилият се във властта корумпиран социалист сега реши и той да се прави на много консервативен като нашата Корнелия и обяви референдум за това в конституцията да залегне , че бракът е само между мъж и жена, макар че до този момент никоя политическа сила не предлага узаконяване на еднополови бракове. Целта е отвличане от тресящата се от корупция му партия, където срещу него също има силно брожение. И той громи Сорос и чуждите агенти и се мъчи да създава кух националистичен патос. Срещу този референдум обаче се обяви унгарското малцинство, което призова за бойкот, тъй като осъзнава че чрез подобни референдуми може да дойде и неговия ред в ограничаване на правата му.

  68. 68 Профил на antonio_vivaldi
    antonio_vivaldi
    Рейтинг: 2251 Неутрално

    До коментар [#14] от "disclosure":

    Брюксел да не би да прати танкове да прегазват хора по улиците и да арестуват Драгня ? Това да не ти е Матушката Русия, която и днес праща танкове на всеки ,който се опита да се откъсне от нея.

  69. 69 Профил на lechevalier
    lechevalier
    Рейтинг: 970 Неутрално

    Дивото зове в бившия съветски блок.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK