Възходът на крайнодесните в Бавария може да преначертае германската политика

Хорст Зеехофер

© Reuters

Хорст Зеехофер



Крайнодясната "Алтернатива за Германия" се очаква да унижи съюзниците на канцлера Ангела Меркел на изборите в Бавария следващата седмица, пише "Ройтерс".


С антиислямската си реторика и атаки срещу мигрантската политика на Меркел "Алтернатива за Германия" се очаква за пръв път да успее да влезе в регионалния парламент в Бавария.


Това ще сложи край на един от железните закони в следвоенна Германия: почти тоталното превъзходство в една от най-богатите и населени провинции на регионална консервативна партия, използвала от десетилетия влиянието си там, за да печели изключително голяма национална власт.




Според социологическите проучвания Християнсоциалният съюз (ХСС) ще изгуби абсолютното си мнозинство и ще получи едва около 35% от вота. Най-големите победители се очаква да бъдат Зелените и "Алтернатива за Германия" - съответно 16 и 12-13 процента.


"Ще причиним болка на големите партии. Това ни мотивира. Канцлерът няма какво повече да даде", заяви пред поддръжници Волфганг Дьорнер, 57-годишен бизнесмен кандидат на "Алтернатива за Германия" за баварския парламент. По думите му "тези избори ще се усетят в Берлин, както в Мюнхен".


От 1954 г. до сега само един път ХСС не е разполагал с абсолютно мнозинство в баварския парламент - през 2008 г., когато му липсваха две места. От 64 години делът на избирателите на партията, обикновено около 50%, не е падал под 43 на сто. Тази регионална власт осигурява на баварските лидери на ХСС важни позиции в консервативните национални правителства, доминирали следвоенна Германия. Ако прогнозите се сбъднат. Вотът ще бъде силен удар за лидера на ХСС Хорст Зеехофер, който е вътрешен министър


Входна точка


"Алтернатива за Германия" миналата година успя да влезе в националния парламент. Възходът на популярността й в Бавария е особено важен заради натиска, който поставя върху Зеехофер и Меркел.


Бавария бе входна точка за по-голямата част от достигналите Германия през изминалите три години 1.5 милиона търсещи убежище. В опит да отвърнат на заплахата от "Алтернатива за Германия" ХСС и Зеехофер се позиционираха на дясно от Християндемократическия съюз на Меркел по въпроса за имиграцията.


Регионалният лидер на "Алтернатива за Германия" Мартин Зихерт смята, че партията му ще се представи дори по-добре, отколкото прогнозират социологическите проучвания".


"Предпазлив съм към анкетите, защото хората се опитват да демонизират и стигматизират "Алтернатива за Германия". Ние сме лошите и в анкети по телефона хората не искат да признаят, че гласуват за нас", коментира той в интервю за "Ройтерс", твърдейки, че партията му представлява мнението на мнозинството за граничния контрол и исляма, който не принадлежи на Германия.

Коментари (39)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Иван  К
    Иван К
    Рейтинг: 2919 Неутрално

    Поведението на Меркел е повод за специалистите да изследват как политиците изпадат в пълна хипноза, когато се сблъскат с нежелана реалност.
    Нека си припомним как Хитлер години наред продължавал да воюва, когато за всички е очевидно как войната е загубена.

    подпис
  2. 2 Профил на Иван  К
    Иван К
    Рейтинг: 2919 Неутрално

    Политиците възприемат света избирателно. Точно хората, на които плащаме да бъдят визионери се оказват слепци.
    Демокрацията трява да се научи как да компенсира професионалната деформация на политиците.

    подпис
  3. 3 Профил на log_on
    log_on
    Рейтинг: 348 Неутрално

    Нищо изненадващо. Крайния неолиберализъм сам покани крайния консерватизъм.

  4. 4 Профил на georgi_mihailov
    georgi_mihailov
    Рейтинг: 213 Неутрално

    Десни и консервативни да, но колко да са крайни, при положение че един от седем ще гласува за тях. Отделно последните две години се поизчистиха от неонациските членове или до голяма степен ги заглушиха.

    Ако приемем че антиимигранстката позиция ги прави крайни, то България тогава би следвало да се класифицира, като крайна дъжава. Сигурен съм че тук има много повече хора, които не искат имигранти отколкото в Германия.

  5. 5 Профил на Незнайко в Слънчевия град
    Незнайко в Слънчевия град
    Рейтинг: 4764 Неутрално

    Демокрацията трява да се научи как да компенсира професионалната деформация на политиците.
    —цитат от коментар 2 на Иван К

    Ами нали уж мандатността и възможността на опонентите ти да те критикуват, както и да се явяват срещу теб на избори, са компенсиращите професионалната деформация неща. Но очевидно, и на това му "намират цаката" и стоят във властта до забрава.

    "Свестните у нас считат за луди, глупецът вредом всеки почита" Хр. Ботев
  6. 6 Профил на cristo_n
    cristo_n
    Рейтинг: 544 Неутрално

    Меркел, ако иска да не се разпадне дясното в Германия (което би било страхотен удар за цяла Европа), трябва спешно да започне извозване на мигранти на югоизток без повече да губи време и веднага да спре да се занимава с жалния рев на червените малоумници.

  7. 7 Профил на Цъкльо ВЪРНЕТЕ СТАРИЯ ДИЗАЙН.
    Цъкльо ВЪРНЕТЕ СТАРИЯ ДИЗАЙН.
    Рейтинг: 736 Неутрално

    Последните години десните партии преминаха в център ..... сега се появи една дясна партия и обра разочаровалите се консервативни избиратели .
    Нищо не е вечно под слънцето.

    АМАН ОТ НЕКАДЪРНИ ОБНОВЛЕНИЯ
  8. 8 Профил на БМЗ
    БМЗ
    Рейтинг: 1404 Неутрално

    Крайно време е. Иначе от толкоз много либералщина няма да останат германци в Германия.

    Сега ще види Мутти кон бон и джихадист свинско яде ли.

    Апокалипсисът апокалиптичен
  9. 9
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  10. 10 Профил на batzdravo
    batzdravo
    Рейтинг: 1926 Неутрално

    Цитат:
    "Ние сме лошите и в анкети по телефона хората не искат да признаят, че гласуват за нас", коментира той в интервю за "Ройтерс", твърдейки, че партията му представлява мнението на мнозинството за граничния контрол и исляма, който не принадлежи на Германия."

    Не само на Германия, а и на ЕС!

  11. 11 Профил на selqnin
    selqnin
    Рейтинг: 1899 Неутрално

    Погрешната политика по отношение на мигрантите тежи не само на ХДС /ХСС, не само на Германия но и на Европа.
    "Възхода" на"крайнодесните" е просто рефлексия на тази стратегическа грешка!!!

  12. 12 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 10095 Неутрално

    АзГ като управляваща по-скоро ще стане като ХСС

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  13. 13 Профил на plebs
    plebs
    Рейтинг: 1974 Весело

    "Християнсоциалният съюз (ХСС) ще изгуби абсолютното си мнозинство и ще получи едва около 35% от вота. Най-големите победители се очаква да бъдат Зелените и "Алтернатива за Германия" - съответно 16 и 12-13 процента. ..."

    - Агитпропа в тази статия е авен, ясен и ... смешен. :)
    ХСС - 37%, динено зелени - 16%, Льо Пенки - 12-13%...
    А най-смешното ще бъде у нас да се коалират фракцията на Корни с фракцията около Кънев и Хр. Иванов. Адски много си приличат. :)

  14. 14 Профил на galapagas
    galapagas
    Рейтинг: 1448 Неутрално

    Това е краят за Зеехофер - най-некадърния шеф на ХСС в цялата му история.

  15. 15 Профил на galapagas
    galapagas
    Рейтинг: 1448 Неутрално

    Меркел, ако иска да не се разпадне дясното в Германия (което би било страхотен удар за цяла Европа), трябва спешно да започне извозване на мигранти на югоизток.
    —цитат от коментар 6 на cristo_n


    На югоизток от Германия знаеш ли кои държави се намират?

  16. 16 Профил на plebs
    plebs
    Рейтинг: 1974 Любопитно

    Това е краят за Зеехофер - най-некадърния шеф на ХСС в цялата му история.
    —цитат от коментар 14 на galapagas


    До коментар [#14] от "galapagas":

    Затова ли на последните парламентарни избори ХСС печели само мажоритарни кандидати? Затова ли Бундестага им е рекордно голям именно след тези избори?
    Наясно ли сте, че много депутати от АзГ дължат позициите си тъкмо заради раздуването на Бундестага? Което пък се дължи на ХСС.

    А стига със смешната пропаганда.

  17. 17 Профил на naskom44
    naskom44
    Рейтинг: 602 Неутрално

    Жалко че Германия не е в състояние да произведе политици от ранга на Конрад Аденауер Вили Бранд, Шмид и, ако щете дори Хелмут Кол

  18. 18 Профил на BG Territory
    BG Territory
    Рейтинг: 1776 Неутрално

    Готино е да викате на нацитата из цяла Европа "консерватори", но това не променя същността им.

    A lie can run round the world before the truth has got its boots on. Terry Pratchett
  19. 19 Профил на Ivan Rachev
    Ivan Rachev
    Рейтинг: 393 Неутрално

    Е ХАЙДЕ Д Е,ТЪРСИТЕ СИ,РЕПОРТЕРИ,НЕ ПУБЛИКУВАТЕ "ДОЙЧЕ ВЕЛЕ"-ЯСНО И ТОЧНО,СТАТИЯ ОТ 26.09-"ТОВА Е КРАЯТ НА МЕРКЕЛ
    "https://www.dw.com/bg/това-е-краят-на-меркел/a-45642902
    ТОЛКОВА ЛИ Е СЛОЖНО,НЕ ЕКАТО ДА КАЖЕШ КСЕНОФОБ И РАСИСТ НАЛИ

  20. 20 Профил на султана глаушева
    султана глаушева
    Рейтинг: 3178 Неутрално

    Само едно не разбирам. Как зелените печелят гласове след всичките си изцепки?

    Мърфи е оптимист!
  21. 21 Профил на Molossian
    Molossian
    Рейтинг: 2035 Неутрално

    "Ние сме лошите и в анкети по телефона хората не искат да признаят, че гласуват за нас", коментира той в интервю за "Ройтерс",

    Ако хората се страхуват да изразяват политическите си предпочитания, значи нещо в обществото дълбоко се е объркало.

    Това наистина е опасно.

    Необходим е ресет на системата.

    Panta rhei....
  22. 22 Профил на telqk
    telqk
    Рейтинг: 1551 Неутрално

    До коментар [#17] от "naskom44":
    Е как да ги "произведе", като популацията е предимно от носърчета?

  23. 23 Профил на realguru
    realguru
    Рейтинг: 2940 Неутрално

    Ако хората се страхуват да изразяват политическите си предпочитания, значи нещо в обществото дълбоко се е объркало.Това наистина е опасно.Необходим е ресет на системата.
    —цитат от коментар 21 на Molossian


    Отдавна се е объркало. Ако изкажеш различно мнение, може да си загубиш работата, може пресата да те нарече фашист, може от Антифа да ти спретнат един протест пред прозорците. Абе не е лесно в днешно време да имаш мнение на Запад.

  24. 24 Профил на xm...
    xm...
    Рейтинг: 3620 Весело

    Забелязвате ли, че за СПД-то ... нищо.
    Точно като в оня лаф за умрелия ...

    А иначе и с ХСС, и с ХДС става гоуем смех!
    Да им дръпнат чергата точно от оня край, от който тръгна постилането и ...

  25. 25 Профил на pamela
    pamela
    Рейтинг: 1967 Неутрално

    "Бавария бе входна точка за по-голямата част от достигналите Германия през изминалите три години 1.5 милиона търсещи убежище. "
    *
    Тогава резултатите на "Алтернатива за Германия" са напълно закономерни.
    А в България и на националисти не случихме, онези тримцата веднага могат да откажат всеки що годе мислещ избирател да гласува за тях.

  26. 26 Профил на Vlado Nikolov
    Vlado Nikolov
    Рейтинг: 2808 Неутрално

    Крайно десни?! Не съм съгласен с това определение. Старите десни партии с течение на времето отидоха в центъра, т. е. олевяха. Нормално е на тяхното място да дойдат други хора с десни разбирания. Особено при настоящата ситуация в Германия. Статуквото се променя и започна разместване в политическите пластове. Живеем в интересни времена, както казват китайците.

  27. 27 Профил на vovka
    vovka
    Рейтинг: 482 Неутрално

    Когато се изгавриш с мнението на хората и се вземеш за безгрешен става така. На ред сме и ние, дай Боже.

  28. 28 Профил на l.d
    l.d
    Рейтинг: 426 Неутрално

    Историята се развива 1-към-1 с "възхода" на Сидеров преди. Немското общество прекалено дълго подтиска социалния консерватизъм, да не би да прерасне в омраза. Времето ще покаже дали ще се научат на умерени действия или ще видим "нов" немски манталитет ("добре забравеното старо")

    Винаги има "но"
  29. 29 Профил на hope
    hope
    Рейтинг: 3769 Неутрално

    Десни и консервативни да, но колко да са крайни, при положение че един от седем ще гласува за тях. Отделно последните две години се поизчистиха от неонациските членове или до голяма степен ги заглушиха.Ако приемем че антиимигранстката позиция ги прави крайни, то България тогава би следвало да се класифицира, като крайна дъжава. Сигурен съм че тук има много повече хора, които не искат имигранти отколкото в Германия.
    —цитат от коментар 4 на georgi_mihailov


    В Бавария всички са наясно, че богатството им е право пропорционално на броя гастербайтери.
    В България, понеже икономиката се владее от чужди компании хората не виждат връзка между доходите си и евтината работна ръка. Даже те ни се явяват конкуренция.
    Това е разликата, а не че ние имаме други ценности. Тук собствениците също напъват да се внесе евтина работна сила. Просто са много малко. В Бавария са най-много, сигурно за цяла европа, и ако там се е пропукала крайната алчност, значи има надежда за ЕС.

    12 години стигат! София има нужда от промяна.
  30. 30 Профил на white rabbit
    white rabbit
    Рейтинг: 316 Неутрално

    Крайно време е. Иначе от толкоз много либералщина няма да останат германци в Германия.Сега ще види Мутти кон бон и джихадист свинско яде ли.
    —цитат от коментар 8 на БМЗ


    Хитлер и Мусолини също дойдоха на власт критикувайки либерализма който нанесъл щети на Европа. Последствията ги знаем. Една крайност смени ли се с друга крайност, винаги води до насилие. Балансът е алтернативата, но той не е възможен след като Москва е намесена чрез подкрепа на крайно-десните които по скоро левеят.

  31. 31 Профил на xm...
    xm...
    Рейтинг: 3620 Весело

    Крайно десни?! Не съм съгласен с това определение. Старите десни партии с течение на времето отидоха в центъра, т. е. олевяха. Нормално е на тяхното място да дойдат други хора с десни разбирания. Особено при настоящата ситуация в Германия. Статуквото се променя и започна разместване в политическите пластове. Живеем в интересни времена, както казват китайците.
    —цитат от коментар 26 на Vlado Nikolov

    Боже! Даже не се усещате колко сте ... ъъъ ... провинциален.

    Това, което се е изпозакичило с какви ли не политически етикетчета в китната ни рОдина и това, което "бичи" пропагандата днес и от които "разбирания" изхождате няма ама нищо общо с базисните постулати и ценности на следвоенната западноевропейска християндемокрация.
    А "лявото" днес се връща назад с петдесетина години, от което и увисва "бад годесбергската" СПД.

    То в това е и прОблемът, де ...

  32. 32 Профил на white rabbit
    white rabbit
    Рейтинг: 316 Неутрално

    Единственото спасение за Германия е християндемокртите да се освободят от Меркел и компания. Да предприемат по твърда политика към мигрантите и Москва. Знаем възможностите на германската репатрираща машина(българските имимигранти я изпитаха на гърба си 1993 година) Вместо да отчитат постоянно нарастващата сила на проруските "десни" могат да свършат малко работа и за Европа като цяло.

  33. 33 Профил на Вячеслав Атанасов
    Вячеслав Атанасов
    Рейтинг: 692 Неутрално

    В същите тези среди не се прие добре и обединението на Германия.Вчера цяла Германия почива,но не цялата е празнувала.

  34. 34 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 8348 Неутрално

    Той и Хитлер така е дошъл на власт. И после, знаем , какво се случи. Историята не трябва да се повтаря, дори като фарс.

  35. 35 Профил на gl_avatar
    gl_avatar
    Рейтинг: 541 Неутрално

    Да си опичат акъла че от една бирария в Мюнхен тръгнаха и едни други малоумници.

  36. 36 Профил на султана глаушева
    султана глаушева
    Рейтинг: 3178 Неутрално

    До коментар [#34] от "Роси":
    Дълбоко непочтено е да се размахва хитлер като плашило за щяло и нещяло! Какво знаеш ти изобщо за немския политически живот, че правиш такива изказвания? Да не беше жена, нямаше да ме е яд!

    Мърфи е оптимист!
  37. 37 Профил на naskom44
    naskom44
    Рейтинг: 602 Неутрално

    Не забравяй кои малоумници бяха акушерите на "Движението"

  38. 38 Профил на Vlado Nikolov
    Vlado Nikolov
    Рейтинг: 2808 Неутрално

    До #31 от xm
    Дълбоко съм потресен от Вашата мисъл - направо ще си я сложа в рамка на стената. Да и се радвам. :) Никъде не съм писал за нашата политическа менажерия. Тук няма леви и десни. За всички важи казаното от героя на Алеко Константинов "Важното е келепир да пада". А десните партии в Европа отдавна не са десни, както и левите - леви. Затова се появяват нови играчи в дясното пространство, издигащи традиционни десни искания, позабравени от близо тридесет години либерализъм и глобализъм.

  39. 39 Профил на valtoro
    valtoro
    Рейтинг: 911 Неутрално

    Проява на разум преди Меркел да съсипе държавата !!!





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK